Jag har en OneForAll Kameleon 3 samt denna tv och har prövat att
söka efter koderna men lyckas inge bra
ha några sådanna på lager?
Tack på förhand....Lasse
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 16 January 2006 - 07:26
Hejsan!
Jag har en OneForAll Kameleon 3 samt denna tv och har prövat att söka efter koderna men lyckas inge bra ha några sådanna på lager? Tack på förhand....Lasse Postad 02 March 2006 - 22:03
Tyvärr så är min ljudliga plasma tillbaka efter besöket hos Powermill. Då jag inte märker förändringar i ljudet vid vitare bilder antar jag att det fläkten som låter. Jag vet att LG friskriver sig från fläktljud men va fan, för 24000 ska väl TV:n inte kräva att man drar på extra kräm i högtalarna för att dölja fläktljud!
Nån som har erfarenhet av att häva köp för missljud? JAg är skitless på min 42PX4R, speciellt när det handlar om så mycket pengar. Allt är bra med den utom missljudet men tyvärr är det en viktig faktor. Postad 03 March 2006 - 11:50
Så surt! Jag är i samma sits som dig. Min PX4R är inne på service nu, och det blev hos Extern Elektronikservice den hamnade. Jag börjar ge upp hoppet om att den kommer att låta mindre efter att ha läst om flera som fått tillbaka sina från service men ändå låter lika mycket - eller ibland mer! Hittade fläkteländet på nätet här. Den har dimensionen 60x60x15 mm. Är det lönt att själv byta till en tystare fläkt? Postad 03 March 2006 - 13:24
Vet du exakt vilken modell det är så kan det ju vara värt det. Kan inte tänka mig att det ska vara så svårt om man är försiktig. Det viktiga är ju att hitta en fläkt som väsnas mindre men samtidigt klarar av att flytta samma mängd luft (varvtal). Om jag hade problem efter att ha skickat den på service så skulle jag nog försöka ge mig på att lösa det själv. Eftersom vissa verkar ha problem och andra (inkl. mig) inte ens hör den så kan man ju undra om inte LG har olika fläktar i olika tillverkningsserier. Det är ju relativt vanligt att man byter vissa typer av komponenter under en produkts livslängd. Postad 07 March 2006 - 10:11
Nu börjar det röra på sig för nästa generation av plasma från LG:
http://dealtime.com/xPF-LG_42PX4DR Verkar blir rätt så intressant för den som är iskall och vill avvakta lite. Postad 15 March 2006 - 09:29
42PX4R har, i Tyskland, precis sankts kraftigt till 1.524,99 EUR = lite drygt 14 000 kr! Att jamfora med 21 000 kr for basta svenska pris - hela 50% mer!
http://www.yakoon.de...p?PRODID=827911 Grymt koplage mao, om man vagar kopa tyskt. Postad 23 March 2006 - 12:07
Den sjunker fort i pris även i sverige nu, fyndbörsen tar 19000 inkl. frakt nu. Lite skillnad från när jag köpte min i oktober för 25000 inkl. frakt. :-) Postad 23 March 2006 - 22:44
Nu är min displaypanel uppe i 960 timmar, enda defekten man kan se är att
jag kört väldigt mkt 4:3-TV med svarta kanter på sidan (Dreambox medger detta snygga format). Och om man provar Whitewash (helt vit skärm) så kan man se att de ofta svarta fälten har aningen högre ljusstyrka, dvs de pixlar som använts mer (dvs allt annat än de svarta sidorna) har marginellt svagare ljusstyrka. Inget man märker vid vanligt TV-tittande i 16:9 men ändock ett faktum. Jag får väl titta på inverterad video en vecka så det jämnar ut sig Och den räntefria ett-års-amorteringen sänker skulden snabbare än vad dagspriset på en ny minskar, så man kan känna sig nöjd. Redigerat av Unregistered99322caa, 23 March 2006 - 22:48. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |