Nej det var ett bra val tycker jag. Ska bara försöka få tag på en kamera någon gång också
Redigerat av B8, 22 January 2006 - 13:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 January 2006 - 13:28
Fast bildkvaliteten i SW1 och 2 är ju tråkigt usel...
Nej det var ett bra val tycker jag. Ska bara försöka få tag på en kamera någon gång också Redigerat av B8, 22 January 2006 - 13:28. Postad 22 January 2006 - 13:37
Jag har också en icke-anamorfisk version och jag tycker att det är långt ifrån dålig bild (kan vara så att jag ser lite dåligt...). Bilden känns betydligt bättre på denna än på många andra filmer som jag har och som är anamorfiska. Postad 22 January 2006 - 15:28
Valet av film borde enligt mig fallit på någon av sagan om ringen filmerna som jag tror att de flesta äger, dessutom finns det inte så många varianter på dem.
Redigerat av partajare, 22 January 2006 - 15:28. Postad 22 January 2006 - 15:56
Kan bara hålla med partajare. Den PAL-version jag har av Femte Elementet är av så dålig kvalitet att jag inte ser någon idé att ens plocka fram kameran. Versionen är icke-anamorfisk och den valda scenen innhåller dessutom en massa fel pga skärpefiltrering (edge enhancing artefacts). Usch...
Postad 22 January 2006 - 16:26
Hehe, TheHobbit och Partajare, om ni hade postat ert förslag i tid hade det kanske blivit den filmen. Flest röster föll nu i stället på 5:e elementet.
Postad 22 January 2006 - 16:44 I tid?? Såg ingen datum för sista dag för förslag?? Postad 22 January 2006 - 20:01 Det är förståeligt: Inlägg #110 Hade inte räknat med det skulle bli 50 inlägg efter det. Postad 22 January 2006 - 20:13 Synd ... alla äger inte en Femte Elementetet i Superbit versionen. Fanns det en riktig omröstning med "skapa omröstnings" funktionen som finns på detta forum? Postad 22 January 2006 - 20:26
Huränn vi gör så kommer väl en viss % av folket att sakna den filmen.
Nu e de väl bara köra på det som e sagt, å när den filmen är färdigfotad så gör vi samma sak igen med en annan film. Postad 22 January 2006 - 20:46 Ska se om jag får tanten vill släppa tv'n ikväll så kan jag kolla tiden...Vad är det för tidsangivelse på den bilden? Postad 23 January 2006 - 21:47
Här kommer till slut mina bidrag till denna eminenta tråd.
Så här ser kedjan ut från skiva till jpeg: Resident Evil (original) -> Momitsu V880N (DVI-ut->VGA inställd på 1080i) -> Sony VPH-1292QMG (9" CRT) -> IKEA Tupplur 200 cm -> Canon IXUS 400. Svagaste länken i kedjan inser jag nu är min IXUS!! Den klarar inte att återge bildkvaliteten jag har på långa vägar! Synd för er, men kul för mig! Upplösningen på duken är betydligt skarpare och trevligare IRL... Resident Evil, tid 00:08:11
Resident_Evil_00.08.11.JPG 60.31K
0 Antal nerladdningarResident Evil, tid 01:26:43
Resident_Evil_01.26.43.JPG 102.24K
3 Antal nerladdningar/MHo Postad 24 January 2006 - 00:24
Det må vara att du inte tycker att dina foton gör bildkvaliten någon rättvisa, men jag tycker nog att fotona visar en bildkvalite i hästväg
Den enda jag tänka mej "gnälla" över är att bilderna verkar vara lite mörka och med ganska kraftig färgåtegivning. Men eftersom det finns så många faktorer som påverkar kvaliten på bilderna i denna tråden så gissar jag på att man inte upplever filmerna på din duk på samma sätt som dessa screenshots framträder i denna tråden...´ Det är nästan lite synd att man inte har förutsättningarna för att kunna använda en crt-projje i mitt eget hem Postad 24 January 2006 - 04:40
Här kommer till sist mitt bidrag. Tyvärr fick jag inte till bilden från första filmen riktigt, vad jag än använde för inställningar så fick bilden för mycket konstrast och färgmättnad. Bilden från andra filmen blev dock bra. Det är lätt att se att bilden från första filmen blev överdriven genom att titta på paus-tecknet. Det tecknet är ganska neutralt genom att det är likadant oavsett film. Det syns tydligt om man jämför att från första filmen är det överdrivet mycket kontrast och färgmättnad medans från andra filmen är tecknet mer balanserat.
Här är skärmdumpar direkt från filmen: Länk Bild från första filmen (något misslyckad, överdriven konstrast och färgmättnad)
screen__RE_1.jpg 105.19K
0 Antal nerladdningarBild från andra filmen (lyckad, mer balanserad och lik den verkliga bilden och originalet)
screen__RE_2.jpg 84.76K
0 Antal nerladdningarEn brist som syns rätt tydligt är att dvd/projje har dålig deinterlacer. Det syns särskilt på ögonfransarna i den andra bilden. Skärpan och detaljnivån är jag inte heller riktigt nöjd med, jag vet inte om det beror på källmaterial, dvd, kabel eller projektor. (Se mitt galleri för bilder och produktlista) Bilderna är förstås inte redigerade i något bildprogram. Endast beskurna och förminskade för att matcha övriga bilder i denna tråd. Redigerat av Joakim, 24 January 2006 - 05:56. Postad 24 January 2006 - 08:48 Tack! Du har rätt, bilderna upplevs som mörkare än den verkliga upplevelsen nere i min kolsvarta gillestuga... Tyvärr har jag inte hunnit kalibrera färgerna ordentligt ännu, så det är möjligt att dom är lite starka, men det är inget man tänker på när man sitter och tittar på film... /MHo Postad 12 October 2007 - 10:06 Joo, nog verkar det som om vår gode Nerevarine har en bra kamera alltid, men jag tror nog att bilden är fotad ifrån duken. Åtminstone så får jag det intrycket av Nerevarines kommentar i sitt galleri. Måste vara en skaplig DVD-spelare också. Min Yamaha s661 är inte bra på skarpa stillbilder så det är ju ytterligare en faktor hur bra screenshoten man fotar blir. Kanske den viktigast tom, blir inte den bilden knivskarp så kan ju inte fotot bli skarpare precis. Postad 17 July 2008 - 12:25
Nu har ni möjlighet att se Orginal ögat i mitt galleri!
Jag tog det första kortet på ögt på forumet början av 2003. Det blev en riktig Hit... Projektor en PT-LC55E från 2002 Inte den bästa kvaliteen men ändå orginal. Postad 17 July 2008 - 14:03
Snygg bump. Postad 17 July 2008 - 18:29
japp en riktig bumb :-)
Men kolla runt på gamla foton. Hitta mitt öga och tänkte detta är lite cult. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |