Officiell Tråd - Pioneer VSX - AX4ASI
360 svar till detta ämne
Postad 28 augusti 2006 - 12:52
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Hittade bilden på en Dansk "HiFi/Surr.-site". Dock nämndes inga större tekniska termer om just denna docka. Lovar dock att återkomma så fort jag vet mer om detta, eftersom Fyndbörsen lovade att de skulle skicka min i dag från sitt lager. HURRA!!!  Så jag har den förhoppningvis i morgon eller på Onsdag, och kan då laborera lite mer med detta. För jag kommer använda min Ipod, och koppla den till receivern.
Åh, kan inte timmarna gå lite fortare nu!
Postad 28 augusti 2006 - 12:58
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Multimedia:
Vad fick du för pris från Fyndbörsen?
Postad 28 augusti 2006 - 13:24
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Benky:
Jag fick det "första", innan de höjde. 10.890:-
Förstår att Pioneer (eller vad det nu var som fick dem att höja) sa åt dem att det var "för lågt". Dock är de ju fortfarande KLART billigast. Plus att jag tycker Fynbörsen är ett kanonföretag när det kommer till kundservice och snabba besked. Rekar dem starkt!
Postad 28 augusti 2006 - 13:33
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
multimedia: Men vad kostade dockan, för den ingår väl inte i reciverköpet?? T
Redigerat av Thomas S., 28 augusti 2006 - 13:33.
Postad 28 augusti 2006 - 13:50
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Thomas S.: Jag vet faktiskt inte om den ingår eller inte. Tror dock inte att den gör det, då jag inte kan hitta ngt "om detta" i manualen som jag laddade ner från Pioneer-siten. Men de som redan fått sin, kanske kan klargöra detta senare när de loggar in och läser detta... Det var här ifrån jag hämtade bilden. I manualen visas endast den specialkabel som skickas med, alltså ingen bild på dockan. Har i och för sig redan en orginal-Ipoddocka, så mig spelar det inte så stor roll. Men den var attans snygg den där Pioneer-dockan...
Redigerat av Unregistered52a88696, 28 augusti 2006 - 13:52.
Postad 29 augusti 2006 - 17:53
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Får börja med att skriva att det ingår ingen Ipod-docka "i det här paketet". Däremot en vit "snygg kabel" för koppling av Ipoden till Pioneer'en...
Har precis varit och hämtat min receiver på Posten.  Tänkte att jag lägger in lite bilder innan jag börjar "montera ihop" det hela. Ni får ursäkta för de ngt dåliga bilderna, men jag la ingen större tid på detta eftersom jag är hyffsat sugen på att få igång receivern och "hårdtesta den"...
Box.jpg 132,33K
115 Antal nerladdningar
Inside_box.jpg 101,8K
82 Antal nerladdningar
Kontroll.jpg 172,72K
123 Antal nerladdningar
Kabel.jpg 181,07K
118 Antal nerladdningar
Front.jpg 100,58K
230 Antal nerladdningar
Side1.jpg 106,71K
66 Antal nerladdningar
Side2.jpg 129,35K
78 Antal nerladdningar
Top.jpg 142,31K
93 Antal nerladdningar
Back.jpg 165,8K
252 Antal nerladdningar
Postad 29 augusti 2006 - 17:59
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Får börja med att skriva att det ingår ingen Ipod-docka "i det här paketet". Däremot en vit "snygg kabel" för koppling av Ipoden till Pioneer'en...
Har precis varit och hämtat min receiver på Posten. Tänkte att jag lägger in lite bilder innan jag börjar "montera ihop" det hela. Ni får ursäkta för de ngt dåliga bilderna, men jag la ingen större tid på detta eftersom jag är hyffsat sugen på att få igång receivern och "hårdtesta den"...
<{POST_SNAPBACK}>
Detta är godis för vissa //Hifighost
Postad 29 augusti 2006 - 18:24
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
You bastard!!
Börjar bli VÄLDIGT svårt att hålla i plånboken......
Postad 29 augusti 2006 - 18:43
DC5
-
DC5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tack....
Nu känns torsdagen mer avlägsen när man fick se dina uppackningsbilder...
Den är förbannat snygg.
Tack för bilderna!
Postad 29 augusti 2006 - 22:20
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Fick bli en liten bild till, nu när "besten" är på plats. Ska försöka att uppdatera mitt galleri om ngn dag eller så... och då kommer det mer "helhetsbilder".
Done.jpg 94,18K
297 Antal nerladdningar
Annars är jag lite förvånad att det inte går att använda "normalstora" banankontakter på denna receiver. Är snarare åt stiffthållet. Ja ja, det spelade ju inte så stor roll utan fick helt enkelt bli så att jag skurvade lossa kontakter och körde "old-school" istället  Funkar lika bra!
Har inte hunnit testa den alls. Fick bli lite TV nu på kvällen. Man ville ju inte missa Chief Inspector Tom Barnaby of the Causton CID...  Blir längre test under morgondagen då jag förhoppningsvis också haft tid att göra lite inställningar. Man blir bortskämd när man har kört 2-kanal det senaste. Nu är det en massa olika inställningar som "måste" göras för att få fram det där "perferkta ljudet" 
Dock så är jag ju i uppbyggnadsfasen till ett surr.system, så igentligen kommer väl min "test" inte säga så mycket då jag än så länge bara sitter med mina RS8'or som frontar. Men men, skriver ändå ngr rader om ljudet när "jag testat färdigt".
Redigerat av Unregistered52a88696, 29 augusti 2006 - 22:25.
Postad 29 augusti 2006 - 23:47
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Annars är jag lite förvånad att det inte går att använda "normalstora" banankontakter på denna receiver. Är snarare åt stiffthållet. Ja ja, det spelade ju inte så stor roll utan fick helt enkelt bli så att jag skurvade lossa kontakter och körde "old-school" istället Funkar lika bra!
Dock så är jag ju i uppbyggnadsfasen till ett surr.system, så igentligen kommer väl min "test" inte säga så mycket då jag än så länge bara sitter med mina RS8'or som frontar.
Lyckost!! Men är det inte bara så att du måste pilla bort små plastpluppar för att kunna använda riktiga bananer?? (Så som många här på forumet beskrivit? - De skyddar tydligen som säkerhet, för att man inte ska kunna sticka in metall och få en stöt.) En reciver i denna prisklassen borde väl kunna klara "riktiga" bananer, annars blir jag lite besviken… Jag har samma högtalare som du (MA rs8 frontar, MA rs lcr center + MA bronze bfx surround, så jag hoppas naturligtvis att det är en bra kombination som du sitter på. Ska själv köpa ny reciver eftersom jag för tillfället bara har min gamla "Kenwood prologic-reciver från Hedenhös dagar"… Kanske en dum fråga, men kan man styra iPoden utan dockan? Dock (  ) hade det varit snyggare med Pioneeren. Kanske man kan lära fjärren kommandona från den iPod-fjärren jag har idag? Mvh/ Thomas
Postad 30 augusti 2006 - 00:03
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Ang. "bananer" och denna receiver. Det var just det som var det konstiga. Det fanns inga pluppar att ta bort. Har sett sådana väldigt många gånger tidigare, så jag vet "hur det funkar". Men här var det endast "smala" små hål som gjorde att det i alla fall inte funkade med de banankontakter som jag har från IXOS (dessa funkar utmärkt till högtalana). Kanske ngn annan med denna receiver som råkat ut för "samma problem"? Det kan ju knappast vara så att det sitter ett litet plast hölje inne i hålet, och det är detta som man ska "pilla bort"? Jag orkade dock inte laborera med det, utan skruvade helt enkelt av bananerna och körde "öppet" istället. Vet dock att på vissa tidigare receivers från just Pioneer har man fått köra med mindre banankontakter. Kanske är fallet även på den här modellen? Verkar dock konstigt tycker jag, och hoppas verkligen ngn kan komma och idiotförklara mig med en god förklaring till problemet...
Ang. Ipod-styrningen. Det är inga som helst problem att styra Ipoden med denna receiver. Gjorde precis klart ett litet test, och navigeringen är precis som på själva Ipoden. Man ansluter alltså bara Ipoden med den medföljande kabeln, och detta gör att receivern automatiks hittar Mp3-spelaren. Sen är det bara att välja Ipod och börja "navigera sig igenom listorna (precis som vanligt). Funkar klockrent och är väldigt smidigt!
Postad 30 augusti 2006 - 00:21
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Här var svaret jag letade efter: -Andra tillverkare har löst det med "plastpluppar" (Pioneer) som man drar ur.- Så nu kan jag idiotförklara mig själv...
"En "standardbanan" har en diameter på 4 mm oavsett tillverkare. Anledningen till att du måste "karva" för att få in dem är följande:
Alla produkter som ansluts till mellan 50 och 1000 volts växelström lyder under det s.k. lågspänningsdirektivet och hit räknas bl.a. förstärkare. Enligt ett annat direktiv måste dessa produkter vara CE-märkta för att få säljas inom EU. För att i sin tur få CE-märka en förstärkare så måste den uppfylla en säkerhetsföreskrift som ej tillåter användandet av anslutningar där proppar med diametern 4 mm (dvs. banankontakter) eller mindre kan anslutas.
Passiva högtalare lyder inte under lågspänningsdirektivet vilket medför att det är fritt fram att använda vilka anslutningar man vill."
Ja ja, på min tidigare förstärkare samt surrar. har det varit betydligt enklare att pilla bort denna "plastplupp". På Pioneeren kändes det lite obehagligt och att man var tvungen att använda lite för mycket våld för att "få bukt med problemet". Därav att jag inte fortsatte utan kör nu istället med "direktkopplingen". Ska väl dock inte spela ngn roll, samt att det är ju inte så att jag kommer flytta runt högtalarna och är ju därför inte i ngt direkt behov av att på ett enkelt sätt få loss högtalar kablen från receivern...  Får dock se om jag "byter tillbaka under morgondagen.
Redigerat av Unregistered52a88696, 30 augusti 2006 - 00:23.
Postad 30 augusti 2006 - 00:30
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det var det jag också hade sett. Någon tipsade att det var väldigt lätt, om man tog en skruv och skruvade in lite grann (så att den greppade i plasten), sedan skulle det vara lätt att dra ut plasten (som gör ingången smalare). Det blir i varje fall lättare att få in alla högtalarkablar sedan, skulle jag tro. Men det är som du säger, det funkar även utan bananer…
T
Postad 30 augusti 2006 - 00:34
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Exakt. Det blir till att testa "senare under dagen i dag"
Tack så mycket för tipset innan Thomas! Det fick mig att tänka till en gång extra, samt se lite "klarare" på problemet. Tyckte allt det var VÄLDIGT märkligt att man inte skulle kunna ha standard bananer till denna receiver...  Men men, det känns trots allt skönt att det fanns en lösning på mitt IDIOTproblem!
Igentligen borde man varit tyst om detta eftersom man hållit på med "detta" bra många år nu. Så hade man sluppit att skämmas! Men men, vi får väl alla ngt hjärnsläpp då och då antar jag. Men det är nog inte ofta de har den här graden av dårskap...
Redigerat av Unregistered52a88696, 30 augusti 2006 - 00:35.
Postad 30 augusti 2006 - 00:47
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det är ju därför vi har varandra här på forumet…  Själv har jag lärt mig jättemycket genom andra, men inser att jag liger "i lä" jämfört med många (läs: de flesta  ). Är i alla fall lite avis på din stärkare och ser gärna lite kommentarer om hur den funkar med högtalarna.
Mvh
Thomas
Postad 30 augusti 2006 - 07:59
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Håller med dig till 100% Thomas  Dock kändes det givetvis lite "fånigt" när problemet var så pass enkelt... Får väl dock skylla på att klockan var runt 20.55 när "problmet" uppstod, och det var endast 5 minuter tills det var dags att bänka sig för ännu ett avsnitt med Inspector Barnaby. Blev lite smått panikartat för att få fram ngt ljud just vid denna stund
Tog en till bild (mycket bilder nu!), bara för att visa andra som kanske upptäcker samma "problem". Så här ser pluggarna ut, och de tas ganska så enekelt ut/bort från hålet med hjälp av en skruv. Skruva lätt/försiktigt in skruven i hålet tills ni märken att den fastnat. Dra sedan skruven utåt så att pluggen följer med ut ur hålet... (På egen risk  ) Men personligen så tyckte jag det var en baggis, nu när man lärt sig hur man gjort på Pioneers receivrar.
mvh
multimedia
Skruv.jpg 63,92K
149 Antal nerladdningar
Postad 30 augusti 2006 - 17:55
Unregisteredac95974e
-
Unregisteredac95974e
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Håller med dig till 100% Thomas Dock kändes det givetvis lite "fånigt" när problemet var så pass enkelt... Får väl dock skylla på att klockan var runt 20.55 när "problmet" uppstod, och det var endast 5 minuter tills det var dags att bänka sig för ännu ett avsnitt med Inspector Barnaby. Blev lite smått panikartat för att få fram ngt ljud just vid denna stund
Skruv.jpg 63,92K
149 Antal nerladdningar
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns kanske en ännu enklare lösning. Stod inför samma problem med min Yamaha 2600 i våras. Dock såg jag att det mindre hålet i plastkontakten på baksidan hade en tunnare ring av plast runt hålet. Vad göra? Enkelt - bara att trycka in banankontakten i hålet så släpper den svagare plastringen. Inget behov att pillra bort kontakterna. Vet inte om det funkar lika dant på Pioneer, men skulle tro det. Så tipset: tryck in bananen i hålet bara  (ursäkta liknelsen) //erikli
Postad 30 augusti 2006 - 19:27
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Hittade precis en liten sak som fick mig att bli ännu mer nöjd med denna otroliga receiver. Ni som tänker eller redan kör med Ipodkopplingen, var "noga" med att ni testar följande. Starta Ipoduppspelningen i receivern. När musiken flödar ut i högtlarna trycker ni på "receiver" knappen (alltså på fjärren) för att sedan trycka på siffran 6 (ni kan läsa till höger om 6'an att det står S.Retreiver). När jag testade detta var det precis som om ngn tagit bort "proppen" ur öronen på mig...  Överdriver givetvis "lite lätt"  , men den här funktionen var verkligen imponerande. Vad den gör är helt enkelt att den som man beskriver i manualen:
"Retreiver feature employs new DSP technology that help bring CD quality sound back to compressed 2-channel audio by restoring sound pressure and smoothing jagged artifacts left over
after compression."
Så mitt tips är helt enkelt att testa. Ni kommer antagligen inte vilja byta tillbaka igen...
Postad 30 augusti 2006 - 19:31
DC5
-
DC5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
"Retreiver feature employs new DSP technology that help bring CD quality sound back to compressed 2-channel audio by restoring sound pressure and smoothing jagged artifacts left over after compression."
Så mitt tips är helt enkelt att testa. Ni kommer antagligen inte vilja byta tillbaka igen... 
<{POST_SNAPBACK}>
Det här gjorde så att man byter till Ipod imorgon . Tack för feedback, det är kul att läsa! /Daniel
Postad 31 augusti 2006 - 16:12
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hejsan,
Ska skaffa mig ett nytt hemmabiosystem och hade väl mer eller mindre
fastnat för 1016-S modellen som låg rimligt till i pris, men som vanligt i denna djungel så
uppgraderas ha-begäret med surfandet på detta forum och budgeten stiger =) Många känner nog
igen sig!
Efter kollat på Fyndbörsen, plus denna tråd samt AX4AVi-S tråden blir jag lite brydd.
Skillnaden på AX4ASi och AX4AVi är endast uppskalningen via HDMI på Si modellen?
De verkar onekligen identiska på fyndbörsens sida...
Efter läst denna tråd så framgick det att HDMI version är 1.2 på Si modellen medans
fyndbörsen listar som 1.1. Ville bara kolla vad som gäller för Si modellen?
Sist men inte minst undrar jag bara om någon möjligtvis kör med Energy speaker C-series
till denna stärkare?
Ska ut till Lidingö till helgen och lyssna på dessa högtalare men osäker på om de har den
förstärkaren där så ville bara kolla om någon möjligtvis har den kombinationen och kan ge lite
intryck på kombinationen?
Huvva huvva, det är inte lätt när man ska byta ut ett 11 år gammalt hembiosystem med allt som finns därute men jäklar vad skoj det ska bli att få höra skillnaden mot gamla Kenwood systemet =)
Sorry om det blev ett långt inlägg.
Mvh
Micke
Postad 31 augusti 2006 - 20:07
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hejsan,
Ska skaffa mig ett nytt hemmabiosystem och hade väl mer eller mindre fastnat för 1016-S modellen som låg rimligt till i pris, men som vanligt i denna djungel så uppgraderas ha-begäret med surfandet på detta forum och budgeten stiger =) Många känner nog igen sig!
Efter kollat på Fyndbörsen, plus denna tråd samt AX4AVi-S tråden blir jag lite brydd. Skillnaden på AX4ASi och AX4AVi är endast uppskalningen via HDMI på Si modellen? De verkar onekligen identiska på fyndbörsens sida...
Efter läst denna tråd så framgick det att HDMI version är 1.2 på Si modellen medans fyndbörsen listar som 1.1. Ville bara kolla vad som gäller för Si modellen?
Sist men inte minst undrar jag bara om någon möjligtvis kör med Energy speaker C-series till denna stärkare?
Ska ut till Lidingö till helgen och lyssna på dessa högtalare men osäker på om de har den förstärkaren där så ville bara kolla om någon möjligtvis har den kombinationen och kan ge lite intryck på kombinationen?
Huvva huvva, det är inte lätt när man ska byta ut ett 11 år gammalt hembiosystem med allt som finns därute men jäklar vad skoj det ska bli att få höra skillnaden mot gamla Kenwood systemet =)
Sorry om det blev ett långt inlägg.
Mvh Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Fyndbörsen har fel spec på ASi modellen de använder samma spec från AVI modellen. Läs denna länk för mer info http://www.pioneer.s...xonomy_id=42-98// Hifighost
Postad 02 september 2006 - 23:46
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Ipod dockan från Pioneer heter IDK-80. Har ännu inte fått någon prisuppgift på den. // Hifighost Länk till IDK-80 Pioneer accessories
Postad 05 september 2006 - 07:22
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Inlägget är inte längre aktuellt...***
Redigerat av Unregistered52a88696, 05 september 2006 - 22:10.
Postad 09 september 2006 - 15:34
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är alla nöjda med sina AX4ASI modeller det var länge sedan någon skrev något om denna modell?
Är det någon som vet vilket märke som kommer med reciver med stöd för de nya ljudformaten först ( DD+, Dolby True HD, DTS-HD High Resolution Audio,DTS-HD Master Audio )?
Jag har den andra modellen från Pioneer AX4AVI och börjar bli sugen på att köpa nytt. Är nöjd med Pioneer och kommer nog köpa det i fortsättningen också.
// Hifighost
Postad 09 september 2006 - 22:50
DC5
-
DC5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har fått den men dessvärre inte högtalarna och kablarna så jag dröjer med feedback.
Putsar den däremot varje dag så det inte kommer in onödigt damm medan den väntar
Postad 10 september 2006 - 08:57
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag har fått den men dessvärre inte högtalarna och kablarna så jag dröjer med feedback.
Putsar den däremot varje dag så det inte kommer in onödigt damm medan den väntar 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du funnet ut hva slags högtalare du skal ha? Pioneer sine är ikke å forakte: http://www.pioneer.s...xonomy_id=42-99Legger ved en test fra 04
Postad 10 september 2006 - 11:14
DC5
-
DC5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag stod i valet och kvalet mellan Klipsch Synergy III och Infinity Beta 40.
Jag har beställt Infinity, skall förhoppningsvis komma i början av veckan. Jag beställde den svarta färgen.
Redigerat av DC5, 10 september 2006 - 11:18.
Postad 11 september 2006 - 20:55
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej! Tror att jag kanske har gjort ett misstag idag… Har en Pioneer VSX-AX4ASi-s som är nyinskaffad. Provade att köra iPoden genom den medföljande kabeln. Funkade utmärkt! ...men, eftersom jag inte hade en orginal apple-docka (min har bara rca-utgångar…) så fick jag köra den direkt från iPoden. Inga problem alls. Men så tänkte jag att jag skulle skaffa mig en orginal apple-docka. Jag behövde heller inte hela kittet med laddare och fjärr eftersom iPoden laddar från recivern. Pioneers docka finns ju ändå inte ännu i butik (vad jag sett i varje fall). Sagt och gjort i varje fall, jag köpte en apple-docka, men då fick jag inte fram någon signal till recivern???  Error 11 stod det. Gjorde som det stod och stängde av recivern, bootade om iPoden, men funkade ändå inte… Någon som vet råd, eller är det bara att försöka sälja dockan nu??PS. Ska iaf sälja den gamla:
Bild_3.png 26,71K
0 Antal nerladdningarDen köptes på HiFi-klubben för ca 6 mån sen och funkar bra, och den kan styras med medföljande fjärrkontroll och har anständiga rca-kablar. Dock ingen s-videoutgång, bara komposit. (tänkte ändå aldrig använda den för att visa bild/film på TV:n) PM:a mig om intresse finns…
Redigerat av Thomas S., 11 september 2006 - 23:10.
Postad 11 september 2006 - 22:16
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tror jeg har fått et "lite" problem med min nye ax4,höger front kanal är det lite trykk på,når jeg spiller med endel volum är membran på venster front mye mer liv i og trykk,har prövd med et annet högtaler sett med samme effekt, kan kanalen være defekt,eller bare litt defekt siden der finns litt lyd på bass,mellom tone og diskanten är det ikke noe fel med,noen som vet??
Postad 13 september 2006 - 13:12
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tror jeg har fått et "lite" problem med min nye ax4,höger front kanal är det lite trykk på,når jeg spiller med endel volum är membran på venster front mye mer liv i og trykk,har prövd med et annet högtaler sett med samme effekt, kan kanalen være defekt,eller bare litt defekt siden der finns litt lyd på bass,mellom tone og diskanten är det ikke noe fel med,noen som vet?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Hur är högtalarna inställda i MCACC? Kanske den högra är ställd på small istället för large? Titta under MCACC/speaker setting, kanske har du felet där? Måste bara tillägga att jag bara haft en 11 år gammal Prologic-reciver, och är inte så van att göra så "ofantligt", hrmm, många inställningar som en sån här maskin har… Men man lär sig väl, hoppas jag… Verkar dessutom som att man inte kan köra iPod genom apples egen docka, tyvärr!! Pioneers support (som svarade snabbt) tyckte att: …jag i så fall fick plugga in iPoden direkt. Inte precis ett klart svar om att det inte skulle gå via apples orginal-docka… Har mailat om prisuppgift på Pioneers egen docka hos HBB & Fyndbörsen. Återkommer när jag fått svar. Mvh Thomas
Postad 13 september 2006 - 13:24
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Hur är högtalarna inställda i MCACC? Kanske den högra är ställd på small istället för large? Titta under MCACC/speaker setting, kanske har du felet där?
Måste bara tillägga att jag bara haft en 11 år gammal Prologic-reciver, och är inte så van att göra så "ofantligt", hrmm, många inställningar som en sån här maskin har… Men man lär sig väl, hoppas jag…
Verkar dessutom som att man inte kan köra iPod genom apples egen docka, tyvärr!! Pioneers support (som svarade snabbt) tyckte att: …jag i så fall fick plugga in iPoden direkt. Inte precis ett klart svar om att det inte skulle gå via apples orginal-docka… Har mailat om prisuppgift på Pioneers egen docka hos HBB & Fyndbörsen. Återkommer när jag fått svar.
Mvh Thomas
<{POST_SNAPBACK}>
Har funnet utav det og det var ikke det du antok. Kjøpte nye og grövre höytalerkabler "4mm" og MCACC på nytt og nå funker det bra igjen
Postad 14 september 2006 - 15:17
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har nu fått svar från HBB;
"Hej! Pioneer har tyvärr ännu ej fått info om den här produkten. Bör komma in under hösten."
(Det gäller alltså Pioneers iPod-docka.)
Thomas
Postad 18 september 2006 - 10:27
Unregistered31278
-
Unregistered31278
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Mmm, Det fungerar tyvärr inte. Har samma problem på min VSX-AX2:a. Det fungerar med kabeln direkt till IPOD:en, men när jag satte upp originaldockan så blev det stendött. Så det är något special med Pioneers egna. Först trodde jag det hade med strömadaptern att göra, men det hjälpte inte heller. Mike Hej!
Tror att jag kanske har gjort ett misstag idag…
Har en Pioneer VSX-AX4ASi-s som är nyinskaffad. Provade att köra iPoden genom den medföljande kabeln. Funkade utmärkt! ...men, eftersom jag inte hade en orginal apple-docka (min har bara rca-utgångar…) så fick jag köra den direkt från iPoden. Inga problem alls. Men så tänkte jag att jag skulle skaffa mig en orginal apple-docka. Jag behövde heller inte hela kittet med laddare och fjärr eftersom iPoden laddar från recivern. Pioneers docka finns ju ändå inte ännu i butik (vad jag sett i varje fall).
Sagt och gjort i varje fall, jag köpte en apple-docka, men då fick jag inte fram någon signal till recivern??? Error 11 stod det. Gjorde som det stod och stängde av recivern, bootade om iPoden, men funkade ändå inte…
Någon som vet råd, eller är det bara att försöka sälja dockan nu??
PS. Ska iaf sälja den gamla:
Bild_3.png 26,71K
0 Antal nerladdningar
Den köptes på HiFi-klubben för ca 6 mån sen och funkar bra, och den kan styras med medföljande fjärrkontroll och har anständiga rca-kablar. Dock ingen s-videoutgång, bara komposit. (tänkte ändå aldrig använda den för att visa bild/film på TV:n) PM:a mig om intresse finns…
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 18 september 2006 - 11:06
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ja, det är lite underligt att det inte ska funka, för så kan man väl koppla upp sig till datorn (via dockan) ? Fast det är väl klart, de vill ju sälja sina egna dockor… Synd bara att de ska ta så snorigt mycket betalt för dom. Vet som sagt inte ännu vad Pioneers kommer att kosta, men t.ex. så ska väl Denon ha 1300kr, HK 800kr och Onkyo 1000kr för sina. Jag gissar att Pioneers hamnar på ca 800-1000kr.
Apples egen kostar tillräckligt mycket (400kr) och apple brukar ta ut vad dom kan för sina produkter…
T
Postad 18 september 2006 - 18:13
Unregistered31278
-
Unregistered31278
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Fast o andra sidan behöver du ju inte ha den heller, dvs. Om du absolut inte vill ha den stående. För kabeln fungerar ju faktiskt bra, plus att den blir laddad samtidigt som du använder förstärkaren. Det som är lite lustigt dock är att den kräver en viss generation för att fungera, men jag uppgraderade firmwaren på min riktigt gamla gen 2 Ipod och det funkade efter det sen att använda den till förstärkaren - så jag blev riktigt nöjd! Ja, det är lite underligt att det inte ska funka, för så kan man väl koppla upp sig till datorn (via dockan) ? Fast det är väl klart, de vill ju sälja sina egna dockor… Synd bara att de ska ta så snorigt mycket betalt för dom. Vet som sagt inte ännu vad Pioneers kommer att kosta, men t.ex. så ska väl Denon ha 1300kr, HK 800kr och Onkyo 1000kr för sina. Jag gissar att Pioneers hamnar på ca 800-1000kr.
Apples egen kostar tillräckligt mycket (400kr) och apple brukar ta ut vad dom kan för sina produkter…
T
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 19 september 2006 - 03:34
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Någon som vet om AX2AS har stöd för DVD-Audio? Står inget om det på deras hemsida eller i manualen...
Om dom nu har snikat bort det och usb port... Varför? När 2016 har det! hmmm
Postad 20 september 2006 - 13:03
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2 592 inlägg
Då var en Pioneer VSX-AX4ASi beställd.  Kommer det inte nån gång, hur länge ska jag vänta???
case
Postad 20 september 2006 - 21:47
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Då fick man sin AX2AS-S idag  överlycklig!! Men vilket monster, trodde aldrig att den skulle vara så stor och tung.. Nu är jag lite rädd för att min hylla inte kommer hålla. Den är gjord för 20kg, och stereon väger nästan 18kg plus en glas skiva på några kilo.
Men en sak som jag saknade när jag väl tittat på maskinen en 20min var att fjärrkontrollen saknades!!!!!!!! direkt slängde mig på telefonen, men nädå då stängde dom telefonerna 16.00, så jag slängde iväg ett mail direkt..
En sån här situation tycker jag är svår.. Hur vet butiken att jag inte luras!?
Tyvärr så kan jag inte lyssna på maskinen än, då mitt biorum inte är färdigt, och jag orkar inte koppla in den i vardagsrummet där jag kör 5.1..
Lycklig
Postad 20 september 2006 - 22:01
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Då fick man sin AX2AS-S idag överlycklig!! Men vilket monster, trodde aldrig att den skulle vara så stor och tung.. Nu är jag lite rädd för att min hylla inte kommer hålla. Den är gjord för 20kg, och stereon väger nästan 18kg plus en glas skiva på några kilo.
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis! Kliar det i fingrarna? (Vikten, om man ska vara petig, är dock inte 18kg. Den är för AX2 - 16,2kg, AX4 - 16,3kg. Men där är utgångar och ingångar överallt! Bara där varningsklistermärket sitter verkar det vara platt…  ) Thomas
Postad 20 september 2006 - 22:13
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Då fick man sin AX2AS-S idag överlycklig!! Men vilket monster, trodde aldrig att den skulle vara så stor och tung.. Nu är jag lite rädd för att min hylla inte kommer hålla. Den är gjord för 20kg, och stereon väger nästan 18kg plus en glas skiva på några kilo.
<{POST_SNAPBACK}>
Grattis! Kliar det i fingrarna?
(Vikten, om man ska vara petig, är dock inte 18kg. Den är för AX2 - 16,2kg, AX4 - 16,3kg. Men där är utgångar och ingångar överallt! Bara där varningsklistermärket sitter verkar det vara platt… )
Thomas
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar! Helt rätt!! Kartongen vägde iaf 19.6  Då håller säkert väggen, eller! Tänk alla kablar som sitter i förstärkaren sen också... hmmm Får borra extra hål för några extra skruv så den sitter Men jag är lite sugen att koppla in i mitt andra "bio" rum, bara för att prova... Där sitter en Panasonic SA-HE90 och driver 5.1..
Postad 26 september 2006 - 19:35
Erratic
-
Erratic
-
Rookie
-
3 inlägg
Har köpt en ax2as. Undrar om man kan koppla in dvdn på hdmi och x-box 360 via komponent och få ut båda signalerna via hdmi? Dvdn har stöd för 1080i, 360n och tvn likaså. Ax2as hdmi är kompatibel med 1080p, men kan jag även få ut 1080i?
Postad 26 september 2006 - 22:33
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Har köpt en ax2as. Undrar om man kan koppla in dvdn på hdmi och x-box 360 via komponent och få ut båda signalerna via hdmi? Dvdn har stöd för 1080i, 360n och tvn likaså. Ax2as hdmi är kompatibel med 1080p, men kan jag även få ut 1080i?
<{POST_SNAPBACK}>
Denna förstärkare gör nästan precis allt man vill att den skall göra  Dina önskemål du har klarar den av.. Läs genom manualen riktigt.. Har tyvärr inte kopplat in min ännu, annars hade jag kunnat hjälpa dig mer exakt! Lycka till
Postad 13 oktober 2006 - 14:20
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Hur klarar denna receiver av musik?
Postad 13 oktober 2006 - 16:27
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Test i Norske lyd og bilde på AX2AS
Postad 18 oktober 2006 - 09:44
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2 592 inlägg
....efter en lång väntan så kom den idag.  Nu vill jag hem och testa!!
case
Postad 19 oktober 2006 - 15:39
Unregistered88042daf
-
Unregistered88042daf
-
Användare
-
-
159 inlägg
hallojs!
tänkte höra med er som kört mcacc'n...
hör ni nått "bakgrundsbrum" ur högtalarna medans mätningen är igång?
jag har ett nät/line brumljud + så hör jag radion slå igenom svagt
blir iaf inte av med det oavsett vad jag gör..
har testat stänga av all andra pinaler i hushållet utan resultat....
Postad 19 oktober 2006 - 21:25
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2 592 inlägg
Jag har en fråga ang HDMI.
Jag har precis plockat upp apparaten och kopplat in min DVD (Marantz DV-6600) och upptäcker att bilden blir riktigt rutten när HDMI´n körs genom AX4:an. Den står på HDMI-Passthrugh och då borde den ju inte påveka bilden alls eller?? Ställer jag den till på 720p så blir det ingen skillnad alls, men ställer jag den på 1080i så blir bilden lite skarpare, men hackar och ser skum ut.
Färgerna är överdrivna och blöder lite samt att bilden är "kornig"
Någon har ett vettigt tips till mig?
Jag kör med 720p ut från DVD´n mot Epson TW-600
case
Postad 29 oktober 2006 - 22:05
a_Warlock
-
a_Warlock
-
Användare
-
-
248 inlägg
Funderar på en VSX-AX4ASI.
Men sett att det finns "två" varianter på den...
VSX-AX4ASi och VSX-AX4ASi-S.
Vad är det som skiljer dom åt?
Redigerat av a_Warlock, 29 oktober 2006 - 22:06.
Postad 29 oktober 2006 - 23:30
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Funderar på en VSX-AX4ASI. Men sett att det finns "två" varianter på den... VSX-AX4ASi och VSX-AX4ASi-S.
Vad är det som skiljer dom åt?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är ganska säker på att det extra S betyder silver och att det är samma apparat. Det finns ingen annan modell med det namnet utan vissa försäljare lägger till K eller S för att ange färgen på apparaten. // Hifighost
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|