Jag vill fylla i mina erfarenheter också ju..
Jag hann testa min box ungefär ett dygn innan den la av helt medan jag tittade på animal planet =) och har sedan dess bara sett ur som thepalm's bild.
Men det jag hann uppfatta var följande:
Gick utmärkt att spela in två program samtidigt och titta på ett tidigare inspelat program.
Gick inte att titta på något man samtidigt spelar in.
Långsamma menyer. Vilket är mäktigt jobbigt när man bläddar i guiden.
Det är för övrigt jobbigt med samsungs digitala mottagare att man inte kan bläddra i guiden utan att byta kanal.
Angående att den gör de analoga kanalerna brusiga så gjorde min det också. Men det försvann när jag drog ur scartkabeln. Så jag antar att det blir nån jordloop i tv/tuner...
Men för att återgå till felet.
Den startar inte. Inte ens när den stått utan ström ett dygn. Inte heller när den stått på ett dygn.
Så eftersom jag säljer dessa apparater själv - jag ser fler felaktiga maskiner än jag ser fungerande, det beror på att de 9/10 kunder som inte får problem, sällan visar upp sin fungerande maskin för oss - men jag vet iaf att det inte är ovanligt att boxar hänger sig.
Jag öppnar upp den för att kika lite.
För dem som är intresserade så finns två kretskort och en 3,5" hdd i den.
Ett kretskort som verkar agera strömförsörjning som heter:
NURITECH NFC0149A/510
MD92-00064A
PCB NO: MF41-00215a
P850F-SMPS
2006-04-04
REV: 1
Min slutsats är att rev 1 innebär att den aldrig krånglat för dom..
Nästa kretskort som innehåller två separata tuners samt IDE-anslutning för hdd säger:
MODEL: DCB-P850X
CODE: MF41-00240A
REV: 6.0
DATE: 060525
Och hårddisken är en Seagate DB35.2 , 160 gb , Ultra ATA
Nu vill jag inte uppmana alla att öppna sina apparater.. Men visst vore det väldigt intressant att veta vilken maskinvara som sitter i de som strulat respektive fungerat bra! =)
Nu ska mitt exemplar till service och sen ska jag kika vilka komponenter de bytt.
-----------------------------
En fråga till dataexperter:
Kan man duplicera en hårddisk utan att riskera att typ windows lägger in jobbiga filer??
För då kunde man ju kopiera originalfilsystemet med OS till, säg, en 320gb hårddisk och plugga in.
/ Magnus