19 relaterade trådar
Postad 20 september 2007 - 20:15 ![]() ![]() Postad 20 september 2007 - 20:22 Jag tror ju inte det blir några problem då dessa i grunden är bättre maskiner. Postad 21 september 2007 - 07:17 Ni får ursäkta om det här kanske är en dumm fråga men jag är helt ny på det här med ljud och har inte riktigt koll på vad allt är och betyder än. Vad menas egentligen med: "Till skillnad från vissa konkurrenter kräver dock Pioneer att man även har en spelare som kan skicka ljudet som en bitström via hdmi." Alltså vad är en bitström? Är detta en nackdel och isåfall en stor sådan? om nu spelaren inte skickar i bitström får man inget ljud alls då??? ![]() Tänkte mest på att dom (Smartson) skriver att andra konkurenter i nte kräver detta... Är GRYMT sugen på lx60 eller 70:an då de båda har goda anslutningsmöjligheter samt stödjer de nya ljudformaten (framtidssäkrar då jag troligen kommer sitta på grejjerna många år innan det blir aktuellt med uppgradering) Någon som vet hur Pioneer spelar tillsammans med Canton? tänker då främst på Gle Serien (409, 405, 403 i den tänkta setupen) Tacksam för svar! Mvh /willespappa Redigerat av willespappa, 21 september 2007 - 07:18. Postad 21 september 2007 - 16:49
Hej! Linear pulse code modulation eller kort PCM,LPCM Är ett format för att koda digitalt ljud LPCM kodar ljudet utan någon form av kompression.Tänk dig att bitar i en bitström är som pixlarna på skärmen i en bild som du förstorar Kvaliten på bitströmmen byggs upp av två saker Frekvensen och bitdjupet , Om du skall fylla en ränna med vatten från en gammal brunn så se storleken på spannen som bitdjupet och den hastiget du kan fira ner och upp spannen ur brunnen för att hålla rännan fylld som frekvensen. En vanlig ljud cd brukar vara inspelad i 44,1KHz (frekvens) och 16 bitar (bitdjup) Nuförtiden börjar det ju dyka upp hdmi ut även på de billigaste DVD spelarna men jag skulle tro att de allra flesta i allafall klarar bitström.Håller man sig till lite högre kvalitet på sin signal källa så vågar jag nästan påstå att det är givet. ![]() Postad 21 september 2007 - 17:08 //Niklas Postad 21 september 2007 - 19:16 "LPCM kodar ljudet utan någon form av kompression." Det måste ju vara bättre, eller hur? om ljudet inte komprimeras = noll förlust av kvalité /willespappa Postad 22 september 2007 - 21:12
Har sett Lx 50 i verkigheten nu, den var riktigt snygg på riktigt! Postad 22 september 2007 - 21:30
Jag saknar verkligen en reciver mellan 20000-30000kr Tycker det är allt för stort hopp mellan tex: LX 70 (16000:-) och tex: Lx 90 (50000:- eller mer ?) Finns liksom inga alternativ i mitten!? ![]() Postad 23 september 2007 - 08:26
Jag tippar nog på att det dyker upp en LX-80 inom nått halv år som kostar runt 25-30 tusen. Postad 23 september 2007 - 09:14 Jag har med sett LX-50 och fingrat lite på den. Jag tycker inte om den särskilt mycket. Okej, den är svart, det är snyggt. Men gillar inte upplägget riktigt där det saknas en stor lucka på framsidan för att dölja diverse knappar och ingångar som man kanske inte använder så ofta, och som samtidigt ger en mycket renare look. Byggkvalitén känns väl sådär också. Volymratten är av plast och matchar inte riktigt resten av fronten, och känslan av att skruva på den är bara billig. Men men.. Smaken är som... Bara för att jag tycker så här betyder det ju inte att den inte funkar för en massa annat folk ![]() /ZR Postad 23 september 2007 - 10:39 Mer Dynamisk Kraft i Hela Registret Tack!! Redigerat av Unregistered665b7df5, 23 september 2007 - 10:39. Postad 23 september 2007 - 16:20 Jag har med sett LX-50 och fingrat lite på den. Jag tycker inte om den särskilt mycket. Okej, den är svart, det är snyggt. Men gillar inte upplägget riktigt där det saknas en stor lucka på framsidan för att dölja diverse knappar och ingångar som man kanske inte använder så ofta, och som samtidigt ger en mycket renare look. Byggkvalitén känns väl sådär också. Volymratten är av plast och matchar inte riktigt resten av fronten, och känslan av att skruva på den är bara billig. Jag var också och kika på en LX 50 idag och håller med. Tycker också att bygg kvaliteten är usel.Det fanns ingen möjlighet att lyssna på den Dock tycker jag att designen på LX70 är strålande och hoppas kvaliten är betydligt högre där. Det skall bli mycket intressant att få sätta tänderna i en Postad 23 september 2007 - 18:15
Jag var inne och satsa på LX70 men jag läste att den är perfekt för film men ej för musik därför satsar jag nu på Onkyo 905 och den ser lovande ut ![]() Postad 24 september 2007 - 12:30 2920,- till dörren vad jag förstår. Ganska bra pris. Tänkte att den har det mesta man får från gamla VSX-915 & 916 och lite till, bra budgetalternativ i väntan på högre kassaflöde in och lägre ut ![]() Vi får hoppas att den är så bra som man kan begära. ![]() Prisjakt - ovärdeligt för oss konsumenter > ![]() Redigerat av Unregisteredb38af287, 24 september 2007 - 12:32. Postad 24 september 2007 - 23:36 Postad 25 september 2007 - 12:24 Hehe, det är faktiskt exakt det som gör att jag sneglar på den också. Verkar smutt att kunna streama från dator/server direkt och lyssna på Internet-radio. Frågan är dock om det är värt 5 tkr extra? Postad 25 september 2007 - 15:52 Beskrivningen från länken var till > VSX-917 och texten handlade om VSX-917, bilden var på VSX-917 men enligt orderbekräftelse så var det en VSX-416 (?) jag hade handlat. Tyckte detta var märkligt då jag såg det i morse och skrev 2st mail till NETSHOP (olika adresser) ifråga för att reda ut eventuella frågetecken, då jag alltså tidigare idag kollat så ordern inte blivit skickad än. Den var då "öppen" men jag hade ännu inte fått svar alldeles nyss då jag kollade mailen. Kollade därför nyss orderhistorik via NETSSHOP´s hemsida och då står det nu att ordern är levererad och "stängd". Ringde därför till vederbörande, efter att ha letat ett tag efter kontaktinfo, som påstår att inga mail hade blivit emottagna och att det är fel på hemsidan. Han hittade efter frågan min order och såg att det "blivit fel" och att det mycket riktigt var VSX-416 som hade blivit skickad. Vad synd att dom inte hann läsa frågorna i mailen... men snabba att skicka var dom, det får man erkänna! Jag skulle vidare låta VSX-416 ligga kvar på posten så den fick gå tillbaka, iom att jag ju ändå inte hade lagt ut några pengar än. När jag frågade om inte priset ändå gällde för VSX-917 så får jag svaret att den enligt prisjakt numera också kostar 5153,- (!) hos NETSHOP. Så några 2920,- skulle jag inte kunna få den för, med förbehåll för tryckfel. Dessutom skulle dom ju få "betala" för en sån affär. Personen ifråga påstog också att skärmdumpar på pris etc. inte förbättrar saken och att dom har lagen på sin sida. Jag skickade även mailet en 3:e gång men det verkade knappast värt "att krångla" som han uttryckte det... dom har ju lagen på sin sida. Som det kan bli - Surt sa räven, men det får väl kanske bli en 915 eller 916 om man springer på en billig. Skickar med en dump eller två bara-föratt. Bifogad fil(er)Postad 01 oktober 2007 - 19:59 Postad 05 oktober 2007 - 10:37 ![]() Postad 05 oktober 2007 - 16:36 Postad 05 oktober 2007 - 17:29
Kommer nog inte att komma på Pioneer framöver. Äv väl tänkt att ljudet ska gå via HDMI istället, även om det kommer att bli sämre. Satt oxå i tankarna om att vänta på en typ LX70 men i-Link men det tros inte bli någon tyvärr. Postad 06 oktober 2007 - 00:03 Postad 06 oktober 2007 - 08:29 Postad 08 oktober 2007 - 20:36 I.o.m. att det ska snålas på HDMI (ut) på samtliga modeller, undrar jag nu hur konverteringen är från HDMI till Komponent? ![]() Saken är den, att jag sitter liksom många andra med två bildvisare, en platt tv och en projektor, och i och med att väldigt få förstärkare (i prisklassen 10 000 - 20 000) har dubbla HDMI ut, så vill man ju iaf kunna få ok bild från HDMI via komponent till projjen. Finns här någon maestro som kan tänkas veta något om saken i fråga? ![]() Spekulation från hyfsat kunnig går ju så klart också bra... ![]() Om här finns någon novis som mig som tror sig veta något så är det ju också helt ok... ![]() MVH Ardbeg Postad 09 oktober 2007 - 22:10 Jag antar att du känner till Onkyo 905 för 19-20 tkr. Den har två HDMI ut. Ett litet tips bara. Redigerat av CN70, 09 oktober 2007 - 22:11. Postad 16 oktober 2007 - 10:43 Jag antar att du känner till Onkyo 905 för 19-20 tkr. Den har två HDMI ut. Ett litet tips bara. Jag känner till den, och den hade varit ett alternativ, om jag kunde ha den i ett skåp. Men den ska stå framme och Onkyon faller mig inte alls i smaken, med sin silvriga framtoning. Den känns helt enkelt fattig i sin design, tycker jag. ![]() ![]() Jag är ute efter en svart (helst pianolackad), förstärkare som har både plus för estetik samt för teknik. LX70 verkar vara det närmsta jag kommer, men den har ju som sagt lite brister, då den bara har 1 HDMI ut. Så frågan kvarstår, hur är egentligen konvertering från HDMI till Komponent på en sådan här maskin, någon som vet? ![]() MVH Ardbeg Postad 16 oktober 2007 - 12:09 Postad 16 oktober 2007 - 17:21 Postad 16 oktober 2007 - 23:41 LX60 skall i stort sett finnas för direkt beställning, medan LX70 inte inkommer förrän i november... Postad 19 oktober 2007 - 14:43 Postad 19 oktober 2007 - 20:16 Postad 19 oktober 2007 - 21:00 Mvh/ Lars K Postad 19 oktober 2007 - 21:09 ![]() Redigerat av Schumi, 19 oktober 2007 - 21:10. Postad 19 oktober 2007 - 21:19 Dom hade tydligen några på lagret! Fan vad snygg den var! Postad 19 oktober 2007 - 22:29
Tack tack..=) Kommer att ha en liten monter på Motor Expo uppe på Lugnet i Falun under helgen. http://www.motorexpo07.se/ Kom gärna förbi och prata lite om ni har vägarna förbi. Kommer även att ha 10% rabatt på allt i Pioneer´s sortiment (även hemstereo/plasmaskärmar) under helgen! Mvh/ Lars K Postad 20 oktober 2007 - 18:41 Kör den tillsammans med Kef-äggen. (köpte nya ägg i samband med stereoköpet så nu har jag 2005.2). Klockren kontroll och klockrent ljud. Dock är Pioneer asdåliga på OSD och menyer som vanligt. Fult å svartvitt (har påpekat detta för min säljkontakt på pioneer). Receivern är grymt snygg och mäktig och ståtar med rejäla resurser. Dock minus för den värsta fjärr jag någonsin sett i hela mitt liv (tur ja har en Harmony 1000 istället) samt OSD-menyerna som är under all kritik. Har inte hunnit testa mkt mer än att koppla in den till datorn och kört lite musik. Postad 22 oktober 2007 - 13:32
Grattis till köpet! Märker du om det finns något drift ljud från nätdelen på din LX70 som vissa andra Pioneer haft problem med . Typ om du lyssnar nära den och den surrar eller brummar?.. /Peter Postad 22 oktober 2007 - 13:48 /D 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |