![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 10 oktober 2007 - 20:13
Postad 10 oktober 2007 - 22:21
Postad 10 oktober 2007 - 23:23
Postad 11 oktober 2007 - 06:19
Missnöjd?Jag har haft 37PFL9732 hemma nu i en månad men på grund av dålig kamera så har jag knappt tagit några kort. men eftersom några har frågat efter bilder läggar jag upp dom jag har tagit. Jag kan tyvärr inte ta några fler kort just nu, lämna tillbaka tv:n idag (30 dagars öppet köp)
DSC00150.JPG 887,15K 198 Antal nerladdningar
DSC00176.JPG 876,9K 157 Antal nerladdningar
Postad 11 oktober 2007 - 08:45
Någon som vet vad 42PFL9632D / 42PFL9732D kostar på meda markt vid heron city?
Media markt Heroncity har inte någon 9632. Mailade dem i går och de svarade efter 50 minuter!
Heders åt bra info, men usel hemsida.
Postad 11 oktober 2007 - 08:46
och tydligen en subwoofer...........Ambilight surround og minnekortleseren er forskjellen fra 9732 og 9632.
Postad 11 oktober 2007 - 08:49
Missnöjd?Jag har haft 37PFL9732 hemma nu i en månad men på grund av dålig kamera så har jag knappt tagit några kort. men eftersom några har frågat efter bilder läggar jag upp dom jag har tagit. Jag kan tyvärr inte ta några fler kort just nu, lämna tillbaka tv:n idag (30 dagars öppet köp)
DSC00150.JPG 887,15K 198 Antal nerladdningar
DSC00176.JPG 876,9K 157 Antal nerladdningar
De beror på hur man ser de.. Jag beställde 42" ist^^
Postad 11 oktober 2007 - 10:21
He he... Blev lite orolig att du hittat flera fel på den!
Haha nä då..
jag hade tänkt skriva lite för och nackdelar med tv:n.
Ambilight. skulle absolut inte vilja ha en tv utan, man blir beroende av ambilighten.
Fjärrkontrollen. kanske inte talas så mkt om den här men den är riktigt bra! Mkt bättre och påkostad än tex Sony och Samsungs kontroller.
Bilden. Bilden är ruskigt bra, vet inte om jag har sett bättre på LCD. BD är helt underbart! där i mot är DVD inte lika kul, jag får typ skuggor runt gubbar och sånt när dom rör sig:/ men detta är enbart när jag ser på DVD film. Detta skulle gå och få bort genom en uppdatering som jag aldrig hann göra.. annars är bilden knivskarp! man måste nog se den irl för att verkligen förstå hur mk bättre bilden är igenförelse med andra tv apparater.
Ljudet. Ljudet är bra för att vara från en platt tv. men mkt mer är det ju inte
Stativet. Tv:n står stabilt på det medföljande stativet och är i aluminium. Till skillnad från tex Samsung, där det kändes som att tv:n skulle välta eller gå av när man satte in en kontakt på baksidan.
Menyn. meny systemet tkr jag är mkt bra och det finns gött med snabbknappar och val på fjärrkontrollen så man behöver inte in i massa onödigt bös om man vill tex ändra några bildinställngar eller liknande. Sen går det även snabbt att byta kanal och liknande, det är riktigt gött!
Anslutningar. kontakterna är bra placerade om man vill hänga tv:n på väggen, alla anslutningar går neråt. Det är lite bökigt att få i sladdarna första gången men när dom väl är i så ser det snyggt och bra ut. TV:n har för övrigt gott om anslutningar, den har även USB och en liten minneskort läsare (den har jag inte testat)
Hmm jag har säkert glömmt en del men ni kan ju fortsätta fråga om det är något så kan jag försöka svara. Ni som inte visste de så hade jag en 37PFL9732, väntar nu på 42PFL9732:)
Postad 11 oktober 2007 - 11:35
Har du testat att se på Blue-Ray/HD-DVD filmer i 1080p/24?
Har du upplevt clouding eller banding på denna modell? (clouding bör du kunna kolla genom att byta till en källa utan in-signal, då får du en helt svart bild. TVn måste vara på nån timme innan man kan se clouding dock. Banding ser ut som vertikala linjer som går över bilden)
Vill mest veta eftersom ingen har frågat det om den här modellen tidigare. Kan vara intressant jämförelse också med andra modeller på marknaden.
Postad 11 oktober 2007 - 16:35
Märks mest när man har vitt ljus i "färg mode". Håll ögonen på högersidan!!
Vet inte om jag ska lämna tillbaka den fick den i söndags!
Postad 11 oktober 2007 - 18:48
Har du kopplat en dator till den än, hur upplever du bilden?
Har du testat att se på Blue-Ray/HD-DVD filmer i 1080p/24?
Har du upplevt clouding eller banding på denna modell? (clouding bör du kunna kolla genom att byta till en källa utan in-signal, då får du en helt svart bild. TVn måste vara på nån timme innan man kan se clouding dock. Banding ser ut som vertikala linjer som går över bilden)
Vill mest veta eftersom ingen har frågat det om den här modellen tidigare. Kan vara intressant jämförelse också med andra modeller på marknaden.
jag har kopplat min macbook pro till den, DVI->HDMI
Jag upplever bilden bra, men för liten. Därför har jag beställt 42" ist.
Därimot får jag inget riktigt flyt i bilden, märks ingenting när jag ser på film genom datorn men alltid annars typ. svårt att förklara men hoppas att någon fattar och kanske kan förklara va det heter. Om någon vet hur man gör för att fixa detta så får ni gärna höra av er!

Blu-ray är helt underbart att se!!
Men det tkr säkert alla som har en HD-ready/FullHD tv.
Men jag menar det verkligen! jag titta på massor av andra tv apparater innan jag valde philipsen, den slår allt jag har sett i LCD väg.
någon HD-DVD läsare har jag inte så detta har jag inte testat.
Jag vet varken vad clouding eller banding är för något så detta kan jag tyvärr inte svara på, kan inte kolla häller eftersom jag just nu inte har någon TV alls hemma:(
Hoppas du blev lite nöjd med svaren iaf.
Postad 13 oktober 2007 - 07:33
Tacksam för svar
Postad 13 oktober 2007 - 09:08
Ang menyerna så påstås det att även svenska finns. Vet ej ännu då jag inte fått hem min från tyskland ännu, beräknad ankomst slutet på nästa vecka eller början av veckan efter...
Postad 13 oktober 2007 - 09:49
Postad 13 oktober 2007 - 16:44
Postad 14 oktober 2007 - 12:48
Postad 14 oktober 2007 - 17:08
Postad 14 oktober 2007 - 19:40

Postad 14 oktober 2007 - 20:33
Intressant, jag väntar nog dock på en lösning, kanske hinner jag köpa Samsung F86 innan dock, är ruggit sugen på en TV nu.
Jag håller med dig....F86:an lockar fett! ;-)
Postad 14 oktober 2007 - 22:06
man måste nog se den irl för att verkligen förstå hur mk bättre bilden är igenförelse med andra tv apparater.
Vi har en Philips 42PFL9632D bredvid en Samsung LE-40F86 på jobbet och efter att ha jämfört dem är jag dessvärre beredd att såga ditt uttalande. Jag skulle välja Samsungen 7 dagar i veckan!
Men det bästa hade kanske varit en F86 med Ambilight

Postad 15 oktober 2007 - 09:20
man måste nog se den irl för att verkligen förstå hur mk bättre bilden är igenförelse med andra tv apparater.
Vi har en Philips 42PFL9632D bredvid en Samsung LE-40F86 på jobbet och efter att ha jämfört dem är jag dessvärre beredd att såga ditt uttalande. Jag skulle välja Samsungen 7 dagar i veckan!
Din uppfattning....gäller den, rakt över på allt? Såsom DVD, BD, HD, SD sändningar, färger, svärta, flytet m.m?
Postad 15 oktober 2007 - 10:10
Hade 6ms på min förra LCD och det var på gränsen...
Sen vet man ju inte vad Philipsen har för verklige reponstid iofs eftersom de skriver "upplevde reponstid"...
Men men
En sak till:
Någon som har bra inställningar för pfl9632? Vill ha bild inställningar för:
Dator
Vanlig TV
Blueray/dvd
Redigerat av Unregistered1b7717ae, 15 oktober 2007 - 10:11.
Postad 15 oktober 2007 - 16:57
Idag skulle jag hämta ut min 42" are från Elgiganten. Tro faan att den har gått sönder på vägen, kartongskada sa dom, dom testa den i butiken men det kom ingen bild. Nu blir jag utan tv en vecka till:( Det som är positivt är att jag bara behövde betala 700kr mer för 42" än för 37" jag hade..
Postad 15 oktober 2007 - 18:50
Jag säger tvärt om... Jag jämförde en 9632:a mot en 40F86BD, båda kopplad separat i tur och ordning mot en Samsung BD-P1000 och jag upplevde bilden på Philipsen som mkt mer följsam och harmonisk än på F86:an... Däremot ska sägas att Samsungen uppvisar en riktigt vass djupsvärta och lämnar Philipsen bakom sig i det fallet... Valet är knivigt men jag personligen föredrar en mer "levande" bild, som jag tycker Philipsen levererar, före Samsungens djupare svärtenivåer.
Postad 15 oktober 2007 - 21:15
Din uppfattning....gäller den, rakt över på allt? Såsom DVD, BD, HD, SD sändningar, färger, svärta, flytet m.m?
Jag hade dessvärre bara tillgång till BluRay (POTC från en Sony BDP-S300) och en demoslinga (1080p) från en HTPC. Det som främst avgjorde till Samsungens fördel var den brutala (för att vara LCD) djupsvärtan med bibehållet ljustryck. Den hade helt enkelt oerhört mycket bättre kontrast. Dessutom var den närmast helt brusfri och höll de minsta detaljerna i ett järngrepp vid rörelse.
Philips hade med bildförbättringskretsarna påslagna ett bra "flyt" ja, men det är helt outhärdligt om man inte vill att spelfilm ska se ut som en billig dokusåpa. Efter att imponatoreffekten lagt sig är det enligt mig närmast outhärdligt att inte stänga av dem.
Postad 15 oktober 2007 - 22:13
Jag hade dessvärre bara tillgång till BluRay (POTC från en Sony BDP-S300) och en demoslinga (1080p) från en HTPC. Det som främst avgjorde till Samsungens fördel var den brutala (för att vara LCD) djupsvärtan med bibehållet ljustryck. Den hade helt enkelt oerhört mycket bättre kontrast. Dessutom var den närmast helt brusfri och höll de minsta detaljerna i ett järngrepp vid rörelse.
Philips hade med bildförbättringskretsarna påslagna ett bra "flyt" ja, men det är helt outhärdligt om man inte vill att spelfilm ska se ut som en billig dokusåpa. Efter att imponatoreffekten lagt sig är det enligt mig närmast outhärdligt att inte stänga av dem.
Ja, det är tyvärr så, att dom flesta utlåtande på denna och andra nya skärmar nu, är från högupplösta källor. Vet inte varför? Kanske för att dom brukar bli matade med HD i dom flesta butiker. Men tycker dom flesta nya skämar presterar bra på HD matr.
Det ricktiga provet...som jag tycker, är hur dom klarar av vanliga SD signaler och DVD, som vi / jag iallafall, får leva ett tag till med. Där får man dessutom bättre uppfattning om hur bra TVn är, rent tekniskt, förutom då 24p förstås.
Har en fråga till. Förstår inte ricktigt vad du menar med, ser ut som billig dokusåpa på Philipsen?
Körde du inte båda med 100Hz påslaget? För då borde där inte vara någon större skillnad på det.
Redigerat av ffodil, 15 oktober 2007 - 22:42.
Postad 16 oktober 2007 - 08:19
Ja, det är tyvärr så, att dom flesta utlåtande på denna och andra nya skärmar nu, är från högupplösta källor. Vet inte varför? Kanske för att dom brukar bli matade med HD i dom flesta butiker. Men tycker dom flesta nya skämar presterar bra på HD matr.
Det ricktiga provet...som jag tycker, är hur dom klarar av vanliga SD signaler och DVD, som vi / jag iallafall, får leva ett tag till med. Där får man dessutom bättre uppfattning om hur bra TVn är, rent tekniskt, förutom då 24p förstås.
Har en fråga till. Förstår inte ricktigt vad du menar med, ser ut som billig dokusåpa på Philipsen?
Körde du inte båda med 100Hz påslaget? För då borde där inte vara någon större skillnad på det.
Jag tycker vanliga digital-tv är rikigt bra... vet inte vad Svärta snackar om vad gäller "dokusåpeeffekt" men det är något som inte jag upplevt iaf! Lätt att det låter överdrivet men jag tycker föv inte att det finns många modeller på marknaden idag som kan skryta med lika bra och harmonisk bild som Philipsen... Precis som någon nämt tidigare så dyker det dock upp en del skumma vibbrationer runt rörliga objekt ibland, speciellt vid vanligt tv-tittande och detta i sin tur vid panoreringar... Via DVD:n har jag däremot INTE sett denna effekt, tvärt om är bilden här bara frukansvärt bra!
Redigerat av Dymatize, 16 oktober 2007 - 15:09.
Postad 16 oktober 2007 - 10:26
Jag tycker vanliga digital-tv är rikigt bra... vet inte vad ffodil snackar om vad gäller "dokusåpeeffekt" men det är något som inte jag upplevt iaf! Lätt att det låter överdrivet men jag tycker föv inte att det finns många modeller på marknaden idag som kan skryta med lika bra och harmonisk bild som Philipsen... Precis som någon nämt tidigare så dyker det dock upp en del skumma vibbrationer runt rörliga objekt ibland, speciellt vid vanligt tv-tittande och detta i sin tur vid panoreringar... Via DVD:n har jag däremot INTE sett denna effekt, tvärt om är bilden här bara frukansvärt bra!
Det är inte jag som pratar om dokosåpeeffeckt. Jag frågar Svärta vad han menar med det.
Har hört samma uttryck från andra tidigare som upplevt 100Hz som onaturligt. Efter att själv ha ägt en 100Hz skärm i 8 mån. nu, kan jag säga tvärtom. Klarar inte längre av att titta på en utan 100Hz, med allt hackande, suddig bild, dåligt bilddjup, m.m. Det om något är väl onaturligt. Men vi är kanske så vana med det onaturliga hackandet.
Enligt min erfarenhet, handlar detta mest om en kalibreringssak och lite om en vanesak förstås.
En 100Hz skärm är betydligt mer svårkalibrerad och känsligare med bilddubbleringen. det går t.ex ofta att få bort, skumma vibrationer runt rörliga objekt.
Har länge jagat en 52a i 100Hz, som jag tycker är ett måste och har då tittat, skruvat på en hel del. Dock inte denna, som jag är mycket inne på och har även beställt, men ännu inte fått svar på när jag kan få.
Postad 16 oktober 2007 - 15:07
Sant! My bad...Din uppfattning....gäller den, rakt över på allt? Såsom DVD, BD, HD, SD sändningar, färger, svärta, flytet m.m?
Jag tycker vanliga digital-tv är rikigt bra... vet inte vad ffodil snackar om vad gäller "dokusåpeeffekt" men det är något som inte jag upplevt iaf! Lätt att det låter överdrivet men jag tycker föv inte att det finns många modeller på marknaden idag som kan skryta med lika bra och harmonisk bild som Philipsen... Precis som någon nämt tidigare så dyker det dock upp en del skumma vibbrationer runt rörliga objekt ibland, speciellt vid vanligt tv-tittande och detta i sin tur vid panoreringar... Via DVD:n har jag däremot INTE sett denna effekt, tvärt om är bilden här bara frukansvärt bra!
Det är inte jag som pratar om dokosåpeeffeckt. Jag frågar Svärta vad han menar med det.
Har hört samma uttryck från andra tidigare som upplevt 100Hz som onaturligt. Efter att själv ha ägt en 100Hz skärm i 8 mån. nu, kan jag säga tvärtom. Klarar inte längre av att titta på en utan 100Hz, med allt hackande, suddig bild, dåligt bilddjup, m.m. Det om något är väl onaturligt. Men vi är kanske så vana med det onaturliga hackandet.
Enligt min erfarenhet, handlar detta mest om en kalibreringssak och lite om en vanesak förstås.
En 100Hz skärm är betydligt mer svårkalibrerad och känsligare med bilddubbleringen. det går t.ex ofta att få bort, skumma vibrationer runt rörliga objekt.
Har länge jagat en 52a i 100Hz, som jag tycker är ett måste och har då tittat, skruvat på en hel del. Dock inte denna, som jag är mycket inne på och har även beställt, men ännu inte fått svar på när jag kan få.

Postad 16 oktober 2007 - 17:11
Postad 16 oktober 2007 - 18:23
Kan nån svara på om det är stor skillnad mellan 9632&9732 gällande ambilight går man miste om mycket om man väljer 9632 eller ska man satsa på den större?
Klart du går miste om mycker om du väljer 9632. Den övre raden gör väldigt mkt, det ser mest ut som 2 blinkers annars.
Postad 16 oktober 2007 - 20:36
Kan nån svara på om det är stor skillnad mellan 9632&9732 gällande ambilight går man miste om mycket om man väljer 9632 eller ska man satsa på den större?
Beror ju på hur du har det... ska TV stå lite tight till så tror inte jag det gör så stor skillnad mellan 96- och 9732 eftersom ljuset lär fylla upp ordentligt ändå... Är däremot väggen bakom ganska stor och öppen så är det mer motiverat med en 9732:a...
Postad 16 oktober 2007 - 21:16
Beror ju på hur du har det... ska TV stå lite tight till så tror inte jag det gör så stor skillnad mellan 96- och 9732 eftersom ljuset lär fylla upp ordentligt ändå... Är däremot väggen bakom ganska stor och öppen så är det mer motiverat med en 9732:a...
Jo iofs, men ska TV:n stå trångt så känns ambilight lite onödigt över huvudtaget va..
Postad 16 oktober 2007 - 23:14
Jo iofs, men man kan ju tänka sig att trångt inte behöver betyda inmosad heller...Kan nån svara på om det är stor skillnad mellan 9632&9732 gällande ambilight går man miste om mycket om man väljer 9632 eller ska man satsa på den större?
Jo iofs, men ska TV:n stå trångt så känns ambilight lite onödigt över huvudtaget va..
Postad 17 oktober 2007 - 18:41

Dom hade både 9632&9732 tycker 9632 är mycket snyggare (helsvart är snyggt) !
synd att dom är så dyra där

det här är inte lätt...
vilken har ni? eller har ni som jag inte bestämt er??
Postad 17 oktober 2007 - 19:28
hade varit guld värt att se skillnaden.
Postad 17 oktober 2007 - 19:46
Postad 17 oktober 2007 - 20:24
Postad 17 oktober 2007 - 22:22

Postad 18 oktober 2007 - 08:24
Fortfarande ingen som lyckats hitta några fin fina inställningar för olika källor?
Redigerat av Unregistered1b7717ae, 18 oktober 2007 - 08:25.
Postad 19 oktober 2007 - 14:13
edit: ....däremot, precis som nicri skriver nedan, interlace:arn den när man rör muspekaren... Också denna en 47PFL9732....
Sista testen med 1080p/24 återstår, to be continued!
Redigerat av Dymatize, 19 oktober 2007 - 15:54.
Postad 19 oktober 2007 - 14:42
När muspekaren är helt stilla så är det bra men inte när jag rör på den, gäller även om jag drar igång ett spel, när man står still i spelet ser det bra ut när man rör sig interlace:ar den.
TV:n är en 47pfl9732
Redigerat av nicri, 19 oktober 2007 - 14:42.
Postad 20 oktober 2007 - 10:42
+ Min beställda 52pfl9632 fanns tydligen inte i lager i tyskland, så den fick jag avbeställa...
Just nu lutar det åt en sharp xl2e från UK istället... Runt 29 000kr med frakt.
Både xd1e och xl1e har ju grym bild samt inga problem med dator... xl2e stödjer även 24p.
Hoppas bara bandingen är löst, annars får man väl leva med det... stör ju inte så mycket (på min xd1e:a iaf...)
Postad 23 oktober 2007 - 11:40
Själv funderar jag på Philips 37PFL9632D eller Sony Bravia KDL-V3000. Har en beslutsångest som heter duga. Snart singlar jag slant. Det jag främst skall göra är att lira PS3 och kolla på Blu-Ray. Har ni några bra tips på vilken jag skall välja

Postad 23 oktober 2007 - 21:15
ska även tillägga att det är skönt att slippa juddering på min philips . mvh david
Postad 23 oktober 2007 - 21:23
tycker du ska satsa på sonys tv har själv en philips och en polare har sony bravia full hd,som jag har jämfört med. (sony)den har bättre kontrast och svärta och det lämpar sig bra till spel,bilden blir fyllig och skarp, min philips är jag jättenöjd med också dock lite dålig svärta när det är mörkt men bilden är finare på min philips . checka mitt galleri vilken tv =) hoppas det hjälper dig lite,
ska även tillägga att det är skönt att slippa juddering på min philips . mvh david
Nu är inte jag så himla hemma på vad juddering är. Och vad bandning och allt vad det heter. Du får gärna förklara! Varför jag avstår lite från Sony KDLV3000 är att vissa säger att det blir släpig bild. Har din polare upplevt det?
Postad 24 oktober 2007 - 22:36
alla som varit hemma hos mig tycker det är kalas bild . så känner jag med , dock ska tilläggas att tv-tittandet via digital tv är inte alltid så bra som man tyckerdet borde vara , ej tv`ns fel det beror ju mer på signalerna som tv`n matas med.dvd filmer är det väldigt bra bild med då använder jag visserligen scart så med hdmi borde det bli ännu bättre , fan det är svårt att komma med tips men jämför och titta noga innan du köper så du blir ordentlig nöjd mvh david
Postad 25 oktober 2007 - 01:56
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar