Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apples nya iPods

404 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPod Classic 80GB (MP3-spelare) 1 8.870966 (30) Inga priser
Apple iPod Nano 4GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 1 9.433332 (29) Inga priser
Apple iPod Nano 8GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 3 8.599998 (34) Inga priser
Apple iPod Classic 160GB (MP3-spelare) 3 8.416666 (11) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8.972222 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9.545454 (54) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 15 November 2007 - 23:57

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker att uteffekten är sjukt kass med nya Nanon? Har inte dålig hörsel men det är jättelågt. Inte bara låtarna, Har lyssnat igenom måånga timmar musik och det är aldrig högt fast jag har på högsta. Tagit bort "normaliseringen" men det gjorde ingen direkt märkbar skillnad.

Någon med samma "problem" ?

Vet inte hur det fungerar med nya ipoddarna men på G5 (video 60gb) kunde man använda ett program som heter EUpod där man kunde ta bort ljudvolymsspärren. Har inte haft behov av detta på min Touch då ljudvolymen är tillräcklig.

Postad 20 November 2007 - 23:53

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Bara att instämma med alla övriga "hyllningsinlägg" som gjorts tidigare här på forumet. Touch'en är en helt underbar liten leksak.

Har sedan ngn vecka tillbaka en iPod classic 160gb i min ägo, men efter att i helgen testat iPod Touch på en Apple Store, var jag bara tvungen att slå till på en 16gb. :D

Visst kunde man från Apple's sida bjudit på lite fler "features" så som t.e.x ett mail-program samt lite större hårddisk. Samtidigt kan man ju inte få allt på samma gång... Det kallas ju enkel och skär företsgsekonomi :blush: Sen kan man ju i och för sig redan nu skaffa mail etc via tredjepart plugin (dock med garantin som förlust). Skulle dock förvåna mig personligen väldigt mycket om inte Apple själva inom en snar framtid kommer erbjuda dessa features på egen hand via nedladdning/uppdateringar.

(mitt första skrivna meddelande via Touch'en på detta eminenta forum ;))

Redigerat av Unregistered52a88696, 21 November 2007 - 00:06.

Postad 27 November 2007 - 09:06

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Har en svart 8GB nano, och kan inte säga att den är verkligen svinläcker. Köpte den här i USA när den släptes.
Det enda som jag har att klaga på är att man inte kan ställa EQ:n manuellt. Eller snarare att EQ:n inte går att använda på ett tillfredsställande sätt.

Någon som vet om det kommer att komma nån fix till detta? kanske då möjlighet till att ställa in den själv, eller ladda över egna EQ-inställningar från iTunes?

Postad 27 November 2007 - 21:47

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Vill du kunna ändra EQ och få bra ljud så ska du helt enkelt inte köpa en iPod. Enklare än så är det inte.

Postad 27 November 2007 - 22:50

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Vill du kunna ändra EQ och få bra ljud så ska du helt enkelt inte köpa en iPod. Enklare än så är det inte.

Har du hört/testat de nya Classic versionerna samt Touch'en? I och med ovan inlägg, verkar det nämligen inte så... :)

Har både en Classic 160gb samt Touch 16gb, och jag kan säga att det är en betydlig skillnad från tidigare iPod versioner. Sen kanske det säkert finns "bättre" mp3-spelare, men att skriva att om man vill ha bra ljud så ska man undvika dagen iPod's - ja det tycker i alla fall jag inte stämmer alls.

Redigerat av Unregistered52a88696, 27 November 2007 - 22:53.

Postad 28 November 2007 - 09:44

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Mycket givande inlägg, framförallt eftersom jag redan har köpt en iPod. Men om du kan få mitt köp ogjort så ska jag fundera på saken :)

Sen så tycker jag att det är bra ljud i min iPod, det är egentligen fruktansvärt bra ljud. Bara det att den musik jag lyssnar på behöver justeras lite i basen och då i diskanten för att få lite mer tryck. de förinställda EQ-presetsen är inget bra, och så svårt borde det inte vara för apple att fixa till det.

Postad 03 December 2007 - 10:08

Unregistered02d8e9f3
  • Unregistered02d8e9f3
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag har en fråga.

Kan man använda iPod touch som en wireless medaspelare?

Alltså. Kan jag docka in iPoden i min stereo och streama musik från datorn via WiFi ?

Om svaret är ja. Hur gör jag då. Måste jag använda iTunes?

Postad 03 December 2007 - 13:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Om man ska behöva hålla på och ändra inställningar för att få bra ljud så är det väl snarare den spelaren som är dålig.

Postad 04 December 2007 - 11:14

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Hej

Finns det någon IR-port på Touch? Undrar om man skulle kunna använda den som en universal fjärrkontroll för att styra TV, förstärkare och DVD. Jag vet att Remote Buddy finns för att styra en dator från Mac men det hade varit en fin feature om man kunde använda den till övriga anläggningen.

MVH Kribban

Postad 04 December 2007 - 11:19

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Hej

Finns det någon IR-port på Touch? Undrar om man skulle kunna använda den som en universal fjärrkontroll för att styra TV, förstärkare och DVD. Jag vet att Remote Buddy finns för att styra en dator från Mac men det hade varit en fin feature om man kunde använda den till övriga anläggningen.

MVH Kribban

Nej, det har den inte.

Postad 04 December 2007 - 11:30

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Köpte mig nyligen en Classic 80 gig och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Funderar dock på en grej.

Har försökt lägga över filer på den när jag använder den som extern disk. Mindre filer fungerar lysande men när jag försöker lägga in stora filer (6 gig+) får jag upp ett meddelande om att disken är full, trotts att den inte är det. Är det så att det finns någon form av begränsning i hur stora filer det går att lägga över?

Postad 04 December 2007 - 11:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Köpte mig nyligen en Classic 80 gig och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Funderar dock på en grej.

Har försökt lägga över filer på den när jag använder den som extern disk. Mindre filer fungerar lysande men när jag försöker lägga in stora filer (6 gig+) får jag upp ett meddelande om att disken är full, trotts att den inte är det. Är det så att det finns någon form av begränsning i hur stora filer det går att lägga över?

Jag skulle gissa att du har den formaterad som FAT32 som har en begränsning på filstorlekar på 4GB.

Redigerat av Phindus, 04 December 2007 - 11:34.

Postad 04 December 2007 - 11:38

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa att du har den formaterad som FAT32 som har en begränsning på filstorlekar på 4GB.

Går det att formatera om den till NTFS då?

Postad 04 December 2007 - 11:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Går det att formatera om den till NTFS då?

Det skulle jag inte tro. Man formaterar den med iTunes och den formaterar så vitt jag vet endast i FAT32 eller HFS+. Har du Mac så kan du formaterar den i HFS+ och då skall det gå med större filer.

Postad 10 December 2007 - 16:57

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Mums för ipod Touch! B)

Riktigt grym liten pryl! :lol:

Postad 11 December 2007 - 23:09

Unregistered7d077550
  • Unregistered7d077550
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
hade tänkt att köpa en itouch från usa, hur fungerar det med tull och så,, de kostar ju där typ 1400kr.

Postad 12 December 2007 - 15:07

o_mats
  • o_mats
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Glöm inte att priset i USA är exklusive skatter. Ungefär som exklusive moms i Sverige.
Skatten varierar från en delstat till en annan.

Postad 16 December 2007 - 11:27

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Någon som har den nya nanon som kan berätta hur det funkar med ljudböcker?
Sorterar den rätt och kommer den ihåg vart man senast var i boken?

Redigerat av Damp, 16 December 2007 - 11:28.

Postad 16 December 2007 - 12:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Har du importerat den som en ljudbok så skall den fixa det, dvs om du har den under ljudböcker i iTunes. Man kan även aktivera bokmärken för övriga mp3or genom att välja "get info" om låten och under options välja "Remember playback position".

Postad 16 December 2007 - 13:40

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Har du importerat den som en ljudbok så skall den fixa det, dvs om du har den under ljudböcker i iTunes. Man kan även aktivera bokmärken för övriga mp3or genom att välja "get info" om låten och under options välja "Remember playback position".

Låter bra.. då blir det en sådan att e bort i julklapp <_<

Postad 24 December 2007 - 16:44

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
En fråga om touchen, det står när man läser kraven; 2.0 usbport, jag har bara den "gamla" vanliga usbporten, det funkar väl ändå bara att det går saktare?

Har en sproilans digitalkamera och då har jag för mig det kommer upp att "datorn inte stöder snabbusb bla bla" men det går att föra över kort ändå liksom utan problem.

En annan sak, ipods är väl låst till en dator, men om man åker bort så går den väl att ladda via vilken dator som helst med usbsladden, för den laddas väl så?

Har aldrig haft någon ipod men trots att touchen är mer än vad jag någonsin behöver, hade tänkt köpa ny mp3spelare bara så går det inte att komma ifrån hur sjuuuuuuuuukt läcker den här prylen här, vill ha faktorn är rekordhög, ska dra o köpa en på torsdag =)

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 24 December 2007 - 16:45.

Postad 25 December 2007 - 16:31

macki81
  • macki81
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Skulle vilja jailbreaka min ipod touch men kommer allt att raderas efteråt? Vill veta för jag orkar inte hålla på att överföra all media till ipoden igen. :)

En fråga till: har idag version 1.1.2. Måste jag nedgradera den till 1.1.1 först eller? Nån bra jailbreaksida? Jag har pc förresten..

Tack på förhand!

Postad 25 December 2007 - 18:25

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Nano på 8GB (mindre i storlek) eller en Classic på 80GB (något större skärm).

Får man ändå inte ut mer per krona att köpa en Classic, eller har jag missat något?
Ska ge mig ut i morgon så jag behöver snart bestämma mig!

Postad 25 December 2007 - 22:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

En fråga om touchen, det står när man läser kraven; 2.0 usbport, jag har bara den "gamla" vanliga usbporten, det funkar väl ändå bara att det går saktare?

Har en sproilans digitalkamera och då har jag för mig det kommer upp att "datorn inte stöder snabbusb bla bla" men det går att föra över kort ändå liksom utan problem.

En annan sak, ipods är väl låst till en dator, men om man åker bort så går den väl att ladda via vilken dator som helst med usbsladden, för den laddas väl så?

Har aldrig haft någon ipod men trots att touchen är mer än vad jag någonsin behöver, hade tänkt köpa ny mp3spelare bara så går det inte att komma ifrån hur sjuuuuuuuuukt läcker den här prylen här, vill ha faktorn är rekordhög, ska dra o köpa en på torsdag =)

Vill minnas att du måste ha USB 2.0 för att ladda den (osäker på det dock). Jag har nämligen haft lite problem med ett par USB 1.1.

iPoden är låst till en dator, men du kan ladda den via vilken du vill, eller via vägguttaget om du köper en adapter.

Postad 26 December 2007 - 07:29

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag har 2 frågor om iPod Touch.
Är det någon som kan rekomendera ett bra läder fodral till den?
Finns det videos som man kan ladda ner gratis till den (som är färdiga i rätt format så man slipper konvertera dom)?

Postad 26 December 2007 - 10:26

macki81
  • macki81
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
En fråga till :) finns det nåt bra program att låsa upp volymspärren med? Har en ipod touch. Tack tack

Redigerat av macki81, 26 December 2007 - 11:49.

Postad 26 December 2007 - 11:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag har 2 frågor om iPod Touch.
Är det någon som kan rekomendera ett bra läder fodral till den?
Finns det videos som man kan ladda ner gratis till den (som är färdiga i rätt format så man slipper konvertera dom)?

Finns en massa video-podcasts som är iPod-redo.

Postad 26 December 2007 - 19:08

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Har du någon länk?

Postad 26 December 2007 - 22:29

nolite
  • nolite
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Funderar en del på att skaffa en iPod Touch själv men e lite velig om nu iPhone kommer till Sverige inom 6 månader eller så. Någon som hört något om iPhone till Sverige?
Funderar också på vad som är mest prisvärt. Man får ju mycket mer lagringsutrymme med en Classic men touchen ser ju onekligen coolare ut. Men är det smart att köpa en Touch just för att kunna se på en video då och då på 0,9" större skärm?

Postad 26 December 2007 - 23:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Har du någon länk?

Kör igång iTunes och gå in i Podcast-directoriet. Mina favoriter finns dock hos revision3.com. SVT har en del osv. Det finns hundratals om inte tusentals. Laddas automatiskt ned när ett nytt avsnitt dyker upp och synkas automatiskt med iPoden. Smidigt som attan. Tittar sällan på TV längre då jag har vant mig att se program när jag vill och inte efter en viss tidtabell. Dessutom så är finner jag det roligare med den mer personliga touchen hos podcasts som inte återfinnes i de stora mediabolagens massproduktioner

Postad 26 December 2007 - 23:54

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag blir knäckt, köpte den för flera timmar men får inte ens igång den, står att jag måste installera service pack 2 och det har jag gjort men det går fortfarande inte, grymt tacksam för hjälp, om någon känner för det så kan ni ju pma mig så kan vi snacka via msn eller liknande =/

Postad 27 December 2007 - 00:42

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
LOL glöm det, surfar för fullt nu, eller brorsan gör det, inget sjukt grym pryyyyyyyyyyyyyl!!!!!!

Postad 31 December 2007 - 11:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Någon som hört om det kommer en ipod touch med hårddisk, ser man mellan nano och classic så skulle det väl inte göra mer än runt 600:- i pris för att få en 80GB touch (när och om den finns)

Postad 01 January 2008 - 15:23

Johan_opl
  • Johan_opl
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en Pioneer AVIC-D3 navigation i bilen som har full IPOD-styrning och tänker köpa mig en Classic 80Gb.
Har aldrig haft en IPOD förrut, men vad jag förstår så stödjer IPOD numera MP3-låtar vilket den ursprunligen inte gjorde. Hur är det med nerladdning av låtar till IPOD Classic? Får man upp den som en enhet i WIndows eller måste man gå via något program? Klarar den all typ av MP3? Någon form av "kopieringsskydds"-system man bör känna till?
Tacksam för lite info...

Jag vet inte om det redan behandlats i denna tråd, men tydligen har Apple på nya Classic och Touch ett nytt "du-kan-inte-använda-trejde-parts-prylar-som-vi-inte-tycker-är-ok"-skydd för videodelen.

I och med version 1.0.3 så kan man på Pioneer AVIC D3 inte längre se video från IPOD:en på 7"-skärmen i bilen. Tydligen kan man göra downgrade till version 1.0.2, då funkar det "nästan" - genom att starta videon, dra ur och sätta i kommunikationskabel i IPOD:en för att få igång det.

Det gäller tydligen mer eller mindre samtliga tredjepartsprodukter som transporterar videosignalen, det krävs ett Appel-chip i tredjepartsprylen för att kunna aktivera Video Out i IPOD:en.

Postad 01 January 2008 - 15:43

Tatari
  • Tatari
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har en Pioneer AVIC-D3 navigation i bilen som har full IPOD-styrning och tänker köpa mig en Classic 80Gb.
Har aldrig haft en IPOD förrut, men vad jag förstår så stödjer IPOD numera MP3-låtar vilket den ursprunligen inte gjorde. Hur är det med nerladdning av låtar till IPOD Classic? Får man upp den som en enhet i WIndows eller måste man gå via något program? Klarar den all typ av MP3? Någon form av "kopieringsskydds"-system man bör känna till?
Tacksam för lite info....

iPod har ända sen första generation haft stöd för mp3, med eller utan VBR.

För att få över låtar till iPoden använder du officiellt ett program som heter iTunes, inofficiellt fungerar winamp och diverse liknande program också. Men jag har inte koll riktigt på om dom fungerar med classic, då apple har gjort ett nytt operativsystemet till senaste generationens iPodar...

Angående DRM så är iPoden nästintill befriad från sånt så länge du inte köper något från iTunes Music Store. Allt eget material är alltså helt fritt från det.
Det enda är att det inte från iTunes går att föra över musiken från iPoden till datorn. Om man nu vill göra det går det mha tredjepartsprogram (återigen osäker på om dom fungerar) eller så går det att hitta dom om man slår på "visa dolda filer och mappar". Lite krångligt, men det går.

Postad 02 January 2008 - 01:04

lhlh
  • lhlh
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ka någon svara på om det går att radera oönskade låtar direkt på nano 3ge eller måste man gå genom iTunes?
Har tittat och läst både här och där men inte hittat något sätt. Ny ipod användare.

Postad 02 January 2008 - 01:08

Tatari
  • Tatari
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ka någon svara på om det går att radera oönskade låtar direkt på nano 3ge eller måste man gå genom iTunes?
Har tittat och läst både här och där men inte hittat något sätt. Ny ipod användare.

Nej, det går inte att raderadirekt i iPoden. Det jag brukar göra är att skapa en "on-the-go"-spellista med dom låtar jag inte vill ha, och radera dom sen. Erfaren Ipodanvändare :)

Postad 02 January 2008 - 09:41

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Sådär ja... har nu skaffat mig min allra första iPod ;) (blev en Classic 160Gb)
Har börjat testa lite med att synka och så. Ett litet problem har jag stött på som jag inte blir klok på... när jag lägger in ny music i iTunes och sedan synkar så hamnar musiken automatiskt i min iPod och det är ju bra. Problemet är att när jag raderar något från iTunes och sedan synkar så tas inte musiken automatiskt bort från iPoden! Vad kan de bero på?

Hoppas på hjälp!... /iPod-blåbäret :)

Postad 02 January 2008 - 10:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Sådär ja... har nu skaffat mig min allra första iPod ;) (blev en Classic 160Gb)
Har börjat testa lite med att synka och så. Ett litet problem har jag stött på som jag inte blir klok på... när jag lägger in ny music i iTunes och sedan synkar så hamnar musiken automatiskt i min iPod och det är ju bra. Problemet är att när jag raderar något från iTunes och sedan synkar så tas inte musiken automatiskt bort från iPoden! Vad kan de bero på?

Hoppas på hjälp!... /iPod-blåbäret :)

Jag skulle gissa på att du har ställt in manuell hantering av musiken. Om du bara ställer in att iTunes skall synka hela biblioteket varje gång du kopplar in iPoden så skall den fungera så, vill jag minnas.

Postad 03 January 2008 - 10:05

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa på att du har ställt in manuell hantering av musiken. Om du bara ställer in att iTunes skall synka hela biblioteket varje gång du kopplar in iPoden så skall den fungera så, vill jag minnas.

Tack, hittade felet... en ruta , använd som löstagbar hårddisk, var ikryssad och det skulle den nog inte varit fär när jag klickade bort den har det synkat bättre.

Däremot har jag stött på lite problem med sorteringen av albumen.
Går ju inte att få min classicpodd att i Cover Flow sortera efter "Album artist" vilket funkar i iTunes :) Min trackssamling dyker upp på en massa ställen i Cover Flow. Visserligen kan jag klicka i Compilation-taggen i id-taggarna i samlingen men då har jag märkt att man inte kan se artistnamnen när jag scrollar genom trackssamlingen... som dessutom med samlings-taggen ikryssad helt plötsligt sorteras i artistordning (utan att man ser vilken artisten är) istället för låtordning... SUCK!!!! Nåja... jag är supernöjd med hur vanliga album funkar fast så fort du har flera artister på en skiva blir det bajs av allt. Kan undra om Apple jobbar på en firmwareuppdatering för att fixa detta?

mvh... /AudioSmurf

Postad 07 January 2008 - 20:23

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Behöver hjälp snarast!
Har installerat Windows Vista 64bitars och nu hittar inte iTunes min Touch.
Finns det någon som har nån lösning?

Postad 09 January 2008 - 12:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Har köpt mitt första "apple", en ipod classic. Bara massa positiva upplevelser när det gäller design, funktion mm en fantastisk liten sak

1. Har några frågor, har nu skapat ett omfattande itunes bibliotek, som bygger på de mappar jag har i "min musik mapp", men jag har uppdaterat biblioteket med ytterligare information med bildmaterial mm efter det som jag tankade över från det som Windows Media PLayer använder. Någon som vet var detta lagras? Lagras det ner i "min musik mapp" på något som är itunes unikt, eller har itunes en egen lagringsplats någonstans?

2. Tittade också på att göra en back-up, men då visade det sig att det verkade som man bara kunde göra detta mot DVD skivor och det skulle bli ett antal (5-6st), kan man inte lagra ner en back-up på enbart den aktuella itunes information i biblioteket, utan mediafilerna? för att få ner storleken?

3. Sedan så började jag läsa om hur man skulle kunna ha detta itunes bibliotek på två datorer, jag hämtade hem en beskrivning för detta, men har inte fullt förstått hur man gör synkningen mellan ipod och itunes om itunes finns på två datorer, om dessa itunes inte har exact samma information, någon som vet något om detta?

Postad 09 January 2008 - 13:24

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Behöver hjälp snarast!
Har installerat Windows Vista 64bitars och nu hittar inte iTunes min Touch.
Finns det någon som har nån lösning?

Har samma problem.. Och vad jag förstår så finns det ingen lösning än. De la ju ut en uppdatering så att iTunes skulle funka som det skulle med vista osv. men inte gällde det 64-bit.. Hur svårt kan det vara att fixa det liksom?
;)
Riktigt dåligt faktist!

Postad 12 January 2008 - 11:17

ovibos
  • ovibos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har fått upp ögonen för ipod touch eftersom jag söker efter en media spelare som kan spela upp både musik och som man kan se på film på.
Men har lite funderingar kring subtitles till filmer.
Föredrar att se på film med text så jag klurar lite på om man kan få in det när man konverterar en film från divx/xvid till sin ipod touch.

Någon som har koll? ;)

Postad 12 January 2008 - 11:54

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Köpte mig en iPod Touch 16Gb och det är ju en härlig maskin!

Mitt problem rör dock iTunes. Jag har rippat in en del CD-skivor och även lagt över en del hemtankade MP3. När jag synkat över detta till min iPod så märker jag vid lyssning att vissa låtar inte har kommit över till 100%. Jag har kollat i iTunes och där logger hela låten. Jag har provat att tömma min iPod och synka om men det verkar inte hjälpa. Det är heller inte samma låtar som det blir problem med varje gång.

Nån som har nått??

Postad 13 January 2008 - 12:53

Unregistereda03003a3
  • Unregistereda03003a3
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Har en iPod Nano 4g men de går ju inte o lägga in ett skit i den.

Gör man inte som vanligt att man öppnar mappen i den här datorn o bara kopierar över musiken eller video till G enheten.

Man blir så trött på nya grejer.... :)

Postad 13 January 2008 - 12:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Gör man inte som vanligt att man öppnar mappen i den här datorn o bara kopierar över musiken eller video till G enheten.

Läs manualen.

Postad 13 January 2008 - 13:42

Unregistereda03003a3
  • Unregistereda03003a3
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Läs manualen.

Står inte ett skit

Postad 13 January 2008 - 13:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Står inte ett skit

Tutorial at Apple.com

Postad 15 January 2008 - 14:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Själv är jag ägare av en 16GB iPod Touch sedan en vecka och allting flyter på bra. Dock har jag två frågor till er kunniga användare av senare generationens iPods :

1) När jag hade lagt in en 7-8 album med varierande antal låtar och därefter tittade på albumlistan i icke-coverflow läge (håller den rakt upp och ner, vertikalt så att säga) så visades de rakt upp och ner. Nu, när jag har lagt in ca 15-20 album och tittar på dem i samma vy så är de helt plötsligt avdelade enligt alfabetet. De var tidigare också sorterade alfabetiskt men då hade jag inga bokstäver som avskiljare.

Hur ändrar man detta? Det känns lite störigt att ha dessa horisontella bokstäver som avskiljare mellan albumen vars namn börjar på samma bokstav.

2) Direkt efter att jag hade köpt enheten, hade kopplat in den och testat att synca så la jag även in en videofil, mp4, som jag själv hade konverterat från en mkv-container. Inga problem, det var ett kortare klipp och allt fungerade. Därefter konverterade jag ett längre klipp (tv-avsnitt) och la in. Det fungerade också utmärkt att synca över, dock så hamnade ljudet mer och mer ur sync allt vad filmen spelades. Det är dock ett annat problem som jag inte syftar på nu.

Däremot nu...

Nu har jag återigen konverterat en matroska-container till mp4 men nu vill inte filen syncas in till min iPod Touch. Det spelar ingen roll vilken storlek filen har, det kan vara 20 MB eller 400MB, den bara tvärvägrar och ger mig ett felmeddelande där den säger att filen inte kan läggas in då iPod'en inte kan spela upp den. Ni kunniga säger säkert då att det garanterat beror på att mp4-filen innehåller data från mkv-filen som är i ett format som den inte klarar. Det stämmer inte, jag har jämfört specsen för iPod'en med de som t ex MediaInfo visar för min mp4-fil.

Samma felmeddelande får jag även om jag försöker synca in en podcast som är nerladdad från iTunes, dvs en video-fil som Apple själva tillhandahåller.

Hur kan detta komma sig? Varför vägrar iTunes att lägga över filerna som utan tvekan stöds av enheten?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.