Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic's PT-AE2000U *

480 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 November 2007 - 19:31

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Jag har läst om folk som sa att den var stor.
Jag har läst om folk som har läst om folk som sa att den var stor...men ändå blev förvåndad över hur stor den var.

Ändå är jag förvånad över hur stor den är!
;)

Redigerat av d-boy, 28 November 2007 - 19:31.

Postad 28 November 2007 - 20:22

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tycker inte att den är så stor, kanske bara för att jag har en W9000? ;) :wub:

Postad 28 November 2007 - 23:51

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

• 1036 inlägg
  • 0
Inte jag heller, kan bero på min 90-kilos Barco! Mått: 1100*780*350 mm ;)

Postad 29 November 2007 - 00:07

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
FUSK!!! B)

Detta är inte antikrundan! ;) :wub:

Postad 29 November 2007 - 08:03

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Kanske inte, men har man en gång haft en i taket får man annat perspektiv på både storlek och WAF och alla som är bekymrade över att fästa 10 kg digitalare i taket.

Det är nog en av få leksaker jag bytt som inte frugan protesterat mot. Minen när hon såg Barco'n i gästsängen innan den blev uppsatt var något helt annat =D

Sorry för OT... Följer tråden då jag har ett gott öga till denna pjäsen.

Postad 29 November 2007 - 18:42

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Först blev jag skraj, måste jag säga: efter att ha kört igång första dvd:n, där menyerna etc såg fantastiska ut, visade det sig att SD-bilden var rejält grynig. Jag testade ett flertal dvd:er som såg skitbra ut på min AE700 och alla var, okej, skarpare, men jobbigt mycket grynigare.

En timme senare insåg jag att detta är den bästa proj som gjorts, i relation till priset. Och bättre än alla full-hd-teveapparater, CRT-projar etc jag sett. Blu-ray 1080p är ju så fint i AE2000 så man dööör. Och inställningsmöjligheterna gjorde att jag efter ett tag kom underfund med hur jag skulle få den vanliga dvd-bilden att funka, också. Man går in i "extra-menyn" och klickar "av" på "detail clarity". Det räckte för att grynigheten skulle försvinna.

Jag har också bara på några få dagar fallit pladask för menysystemet, storleken, jättelinsen, storfjärren... och börjar lära mig vilka olika bildinställningar som bör gälla för digital/HD-teve, DVD, mkv-filer från datorn, och blu-ray. Växlar friskt mellan Colour1 och Normal, klickar på och av digital clarity, laborerar med lampläget – snart dags för färgerna...

Och så jävvla skönt med en TYST proj också.

Redigerat av Unregistered366e03d0, 29 November 2007 - 20:54.

Postad 29 November 2007 - 20:04

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Låter trevligt. Skriv gärna av dig lite till när du har laborerat färdigt med alla inställningar som går att göra.

Postad 29 November 2007 - 21:17

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Är det någon som har jämfört denna mot Mitsubishi HC6000? Det skiljer ju inte så mycket i pris längre och skärpan som Mitsubishin har lockar mig rätt så mycket,

Postad 29 November 2007 - 21:54

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0

Är det någon som har jämfört denna mot Mitsubishi HC6000? Det skiljer ju inte så mycket i pris längre och skärpan som Mitsubishin har lockar mig rätt så mycket,

Är bara att komma förbi hos tex oss och jämnföra, vi har dom stående tillsammans.

Postad 29 November 2007 - 22:22

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Du måste kolla själv, men det är två mycket bra projektorer...
Jag personligen tycker nog att ae2000 var mera filmlik men skillnaden mellan dem upplevde jag som hårfin.
Har beställt en panna som jag tror dyker upp imorgon :)

Postad 30 November 2007 - 09:55

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Är det någon annan som dragit upp sharpness en aning? Jag kör på +7 och det ser otroligt skarpt ut. Givetvis blir det en balans men jag föredrar den skarpa bilden.

Postad 30 November 2007 - 10:07

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Sharpness ska stå på 0, tycker jag av ohejdad vana, allt annat tycker jag är att förvränga bilden... samtidigt älskar jag "detail clarity"-inställningen... talar jag emot mig själv? :unsure: Nån som vet vad detail clarity egentligen gör, rent tekniskt? (Utöver att få dvd att se bra ut om man klickar UR den...)

Postad 30 November 2007 - 18:05

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Sharpness ska stå på 0, tycker jag av ohejdad vana, allt annat tycker jag är att förvränga bilden... samtidigt älskar jag "detail clarity"-inställningen... talar jag emot mig själv? :lol: Nån som vet vad detail clarity egentligen gör, rent tekniskt? (Utöver att få dvd att se bra ut om man klickar UR den...)

Tja den verkar försöka förstärka saker som inte SKA förstärkas....bara en i raden av alla "bildförbättringsfunktioner" som ställer till med otyg antar jag.

Skriv gärna mer av era intryck av denna otroligt intressanta projektor och jämför gärna med era tidigare erfarenheter/andra projektorer.
Själv sitter man fast i chile och väntar på en chans att få se denna live.
Det blir projköp när jag kommer hem och denna ligger minst sagt bra till
:unsure:

Postad 30 November 2007 - 18:19

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Är bara att komma förbi hos tex oss och jämnföra, vi har dom stående tillsammans.

Hade ni haft butik i Göteborg så hade jag gärna kommit förbi. Vad jag har sett finns det ingen i Göteborg som har bägge hemma nu för demo.

Postad 30 November 2007 - 19:13

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Var hos The Rock igår och tittade på Pana 2000. Ni hittar colamannens inlägg om detta på component.se om ni vill. Den stora sammanfattningen från denna visning var:
1. Det finns inte mycket ljus om bilden skall vara korrekt. Jacob hade kalibrerat den mot D65 och efter det hade den tappat nästan allt ljus. Han angav 8 fl och det är lågt. Med mer skumma färger blev det mer tryck men det kanske inte är vad vi alla vill ha?
2. Panelerna hade mycket stora färgskiftningar. I ett fält var grått klart grönt medan det i en annan del av bilden var magneta och i andra gult. Det verkar som om de tre panelerna har svårt med överlappet och i vissa delar av bilden kommer det lite mer grönt, i andra delar blått osv. Det fanns inte något sätt att kalibrera bort detta och en gråskalemätning blir alltså helt annorlunda om man mäter i vänster eller höger del av bilden. Min gamla VW11HT hade möjligheten att ställa in gråtonen i 16x16 fält för att ta bort detta men det fanns troligtvis inte den möjligheten för Panasonicen. Det var alltså inte ett litet fel. Menyn till sagan om ringen skall ha en färg men hade olika färg till vänster och höger om texten. Det kan vara så att detta ex:et som hade fått väl mycket stryk under sin rundtur som visnings-ex. och kanske någon hade stängt av den medan fläkten gått på efterkylning med överhettning av panelerna som följd, vem vet.

/professorB

Postad 30 November 2007 - 21:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Var hos The Rock igår och tittade på Pana 2000. Ni hittar colamannens inlägg om detta på component.se om ni vill. Den stora sammanfattningen från denna visning var:
1. Det finns inte mycket ljus om bilden skall vara korrekt. Jacob hade kalibrerat den mot D65 och efter det hade den tappat nästan allt ljus. Han angav 8 fl och det är lågt. Med mer skumma färger blev det mer tryck men det kanske inte är vad vi alla vill ha?
2. Panelerna hade mycket stora färgskiftningar. I ett fält var grått klart grönt medan det i en annan del av bilden var magneta och i andra gult. Det verkar som om de tre panelerna har svårt med överlappet och i vissa delar av bilden kommer det lite mer grönt, i andra delar blått osv. Det fanns inte något sätt att kalibrera bort detta och en gråskalemätning blir alltså helt annorlunda om man mäter i vänster eller höger del av bilden. Min gamla VW11HT hade möjligheten att ställa in gråtonen i 16x16 fält för att ta bort detta men det fanns troligtvis inte den möjligheten för Panasonicen. Det var alltså inte ett litet fel. Menyn till sagan om ringen skall ha en färg men hade olika färg till vänster och höger om texten. Det kan vara så att detta ex:et som hade fått väl mycket stryk under sin rundtur som visnings-ex. och kanske någon hade stängt av den medan fläkten gått på efterkylning med överhettning av panelerna som följd, vem vet.

/professorB

Antingen är du überpetig eller som sagt, du fick se ett måndagsex.

Postad 30 November 2007 - 23:26

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

/professorB

hur stor duk var det ni tittade på?

Postad 30 November 2007 - 23:38

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Har läst tråden på Component :P

Det är ju klart oroväckande. Hoppas att det är ett dåligt exemplar då inga andra mätningar jag sett (Projector Reviews och AVS) indikerat så låga värden som 160 ANSI Lumen. Det finns inga kommentarer från köpare om att den skulle vara så ljussvag vad jag kan se och jag tyckte inte att ljusstyrkan, eller snarare brist på sådan, stack ut på mässan heller.

Andra recensenter har kanske inte kalibrerat så noggrant. Vet inte hur mycket ljusstyrka som de sista procenten bildkvalitet snor, men drygt 50% !!?

Hm, hoppas att det kommer fler mätningar på andra ex, annars så går den nog bort.

Postad 01 December 2007 - 00:07

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Bilden var 180 cm bred eller ca. 80 tum i diagonal, alltså en ganska liten bild och ändå svagt med ljus.

Om det var ett måndagsex vet jag naturligtvis inte men det var ett visnings-ex. och Panasonic bör ju inte välja sämsta tänkbara ex.

Läs mer från Colamannen på component.se. Jakob är väl inte den som kan minst om projektorer i Sverige.

/ProfessorB

Postad 01 December 2007 - 00:35

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
De flesta projektorer tappar ju i ljusstyrka när de kalibreras i D65.
160 lumens låter väldigt lite, och liknande siffror har jag inte sett i någon annans mätningar.

Color1 funkar kanon om projektorn är på rätt avstånd från duken och om man kan mörklägga ordentligt.
Har man projektorn längre bak eller om man inte kan mörklägga (eller om man inte är D65-nazist och vill ha mer tryck i bilden) fungerar 'normal' väldigt bra.

Redigerat av d-boy, 01 December 2007 - 00:36.

Postad 01 December 2007 - 00:49

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Om du läser samma tråd så ser du att jag har mätt den också och fick ut mera ljusflöde ur vårt ex. Spelar faktiskt roll med denna projektor hur när man sätter den mot duken för ljusflöde. Den ger faktiskt mera ljus D65 kalibrerad i color1 än vad den gör out of the box också, så har vi det avklarat.

Postad 01 December 2007 - 02:18

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Om du läser samma tråd så ser du att jag har mätt den också och fick ut mera ljusflöde ur vårt ex. Spelar faktiskt roll med denna projektor hur nära man sätter den mot duken för ljusflöde. Den ger faktiskt mera ljus D65 kalibrerad i color1 än vad den gör out of the box också, så har vi det avklarat.

Tack för svaret :P

Har lite fler newbie-frågor:
  • Betyder det ca 250 ANSI Lumen från drygt 3.5 meter på en 2 meter bred duk (försöker räkna baklänges :D )?
  • Var det uppmätt i eco eller det högre lampläget?
  • Min ska sitta på 4m från linsen så då får jag kanske räkna bort ytterligare lite. På AVS så estimerade de ett tapp på ca 40% mellan ytterlägena, tror du det är i rätt härad?
  • Försöker förstå hur tillverkarna tänker: En 2 meter bred duk och ett avstånd på 3.5-4 meter borde vara ganska vanligt i stugorna. Med 10,5 ftL så finns det ingen marginal för ljustapp pga lampans åldring och det är ju också under rekommendationen på 12-16 ftL. Har de tänkt sig att man ska köra på en hög-gainduk och har du någon rekommendation på en sådan? Har sett att det är ganska vanligt "over seas" men här hemma verkar man bara erbjuda dukar med gain 1.0 i stort sett, åtminstone i rimlig prisklass.
  • Hur korrekt är normalläget? Är det ett alternativ om man vill köra mot en lite större duk, dvs inte alltför off i färgerna?
  • OT: Vad puttar HC6000 ut i motsvarande setup?

Redigerat av Gargantua, 01 December 2007 - 02:30.

Postad 04 December 2007 - 16:04

marcand
  • marcand
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej på er. Jag har nu haft min AE2000 i 4 dagar och undrar om jag kan ha haft oturen att få ett måndagsex.

Först och främst, hur upplever ni att ljudet från er projektor är? Den har ju enligt recencenterna fått betyget mycket tyst men om lyssnar vid projektorns utblås(?) på vänster sida om linsen (sett bakifrån projektorn), hör ni något mera högfrekvent missljud eller hör ni bara det vanliga suset från fläkten? Jag lyssande på ett ex innan jag köpte och den projjen lät inte som den jag nu har hemma.

Nästa fundering är funktionen Auto search som enligt vad jag har förstått ska välja ingång automatiskt beroende på vilken ingång du skickar signal till. Hur fungerar Auto search funktionen på Era AE2000? Jag har dator och PS3 inkopplade via HDMI och om jag slår på projjen så att den är i vänteläge och sedan slår på min PS3 (datorn avstängt) så ställer inte projektorn om sig självt till rätt ingång. Fungerar detta för någon av er?

Sen kan jag inte heller växla mellen dator och PS3 på projjen. Så fort jag har bytt från datoringången till PS3an och byter tillbaka så är det som att ingen signal kommer fram. Jag måste boota om datorn för att få bild till projjen.

Tacksam att få höra era erfarenheter i dessa ärenden....

/ Markus

Postad 04 December 2007 - 18:33

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
marcand: Det låter inte så roligt. Vad säger dom på butiken där du handlade den om problemen?

Jag får förhoppningsvis min projektor denna veckan och då kan jag testa om min beter sig på samma sätt.

Postad 04 December 2007 - 18:38

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är själv sugen på denna.
Någon som kan skriva lite om sina intryck?
Hur bra är den på dvd kontra bluray, vore tacksam om någon som har denna kunde skriva några rader. ;) ;)
MVH NIKLAS

Postad 05 December 2007 - 18:49

marcand
  • marcand
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag köpte min på Hemmabiocenter och har både mailat och ringt till dem ang detta. Mattias sa att han skulle ta och kontrollera deras ex och också vidarebefordra informationen till Panasonic. Än har jag inte hört något men jag meddelar så fort jag får veta något.

Det vore dock intressant att höra åsikter från de som fått hem sina och testat...

Postad 06 December 2007 - 00:17

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
marcand: Inget missljud från fläkten. Autosearch av signalingång funkar perfekt (har pluggat i alla tre hdmi-ingångar, hd-digital-tv/PS3/dator, och projen hittar rätt både när jag slår på en första device och när jag sedan slår på en andra/tredje). Å andra sidan är det väl inte ovanligt att problem liknande dina uppkommer pga just PC med dvi/hdmi, som "hakar upp" signalen? Har sett flera exempel på det.

kodanne: blu-ray 1080p ser sagolikt ut men dvd-bilden är oväntat grynig/kornig out-of-the-box. Men slå av den mystiska funktionen "detail clarity" (som default är "på") i extra-menyn så får du toppbild även på dvd. Jag hade AE700 tidigare och skalade upp dvd i 720p och AE2000 ger en klart bättre bild, inte minst tack vare att vertical banding är borta och att färgerna är så mycket bättre (out-of-the-box, i bildläge Colour1).

Postad 06 December 2007 - 00:23

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

kodanne: blu-ray 1080p ser sagolikt ut men dvd-bilden är oväntat grynig/kornig out-of-the-box. Men slå av den mystiska funktionen "detail clarity" (som default är "på") i extra-menyn så får du toppbild även på dvd. Jag hade AE700 tidigare och skalade upp dvd i 720p och AE2000 ger en klart bättre bild, inte minst tack vare att vertical banding är borta och att färgerna är så mycket bättre (out-of-the-box, i bildläge Colour1).

Kan bara instämma om lovpriset (kommer också från en AE-700), med tillägget att svärtan dessutom är MYCKET bättre.
Supernöjd så här långt!
:)

Postad 06 December 2007 - 07:56

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

marcand: Inget missljud från fläkten. Autosearch av signalingång funkar perfekt (har pluggat i alla tre hdmi-ingångar, hd-digital-tv/PS3/dator, och projen hittar rätt både när jag slår på en första device och när jag sedan slår på en andra/tredje). Å andra sidan är det väl inte ovanligt att problem liknande dina uppkommer pga just PC med dvi/hdmi, som "hakar upp" signalen? Har sett flera exempel på det.

Hur blir 'text' från datorn i 1920x1080, skarp eller något suddig?

Postad 06 December 2007 - 12:43

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för svaren det blir nog en panasonic även för min del.
Ska bara vänta och se vad epsons nya kan erbjude men pannan ligger så bra i pris så jag tror inte epson matchar det.
MVH NIKLAS

Postad 06 December 2007 - 16:04

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Glöm Epson. Prestandemässigt är den säkert bättre men inte för det priset. Om du tittar på priser på pricejapan så är epson billigare än pannan. Pannan är ingen fördel att importera det blir tom dyrare men epson är riktigt billig där. Varför ska man då betala överpris för den i Sverige bara för att någon svensk marknadschef vill positionera sig i ett visst segment?!

Sälv har jag beställt en panna ae2000 från hembioconsult, kommer att passa bra med min CIH-setup med lins.
/Sam

Postad 06 December 2007 - 16:53

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
The Real mr X: Datortexten vid ikoner etc blir knivskarp i min set-up, men om man kollar in ett Word-dokument kanske texten känns en smula"utsmetad".
Men det bästa, för mig som ex-AE700-ägare, är att PC-bilden inte längre är croppad.

Postad 06 December 2007 - 20:11

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Beställde också en pannasonic idag från hemmabiocenter.
Skulle nog helst haft en dlp men kastavstondet på dessa var fördåligt.

Postad 07 December 2007 - 09:23

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
har nu beställt en AE2000 :lol: ;) ^_^ men väntans tider har aldrig varit så lång. ^_^

Postad 08 December 2007 - 17:40

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Bifogad fil  f_ste.jpg   6K   1 Antal nerladdningar
Low-ceiling bracket
ET-PKE1000S

Någon som vet om detta finns att få tag på i Sverige?
Pris?

Det blir ju ett snyggt montage men det måste ju funka att ha den så högt upp mot taket oxå.

Postad 11 December 2007 - 15:00

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en snabb fråga. Skalar projektorn upp bilden till 1080p om den blir matad med en 720p-signal. Min Dvd har endast 720p och 1080i...

Redigerat av Unregistered39180, 11 December 2007 - 15:01.

Postad 11 December 2007 - 15:09

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en snabb fråga. Skalar projektorn upp bilden till 1080p om den blir matad med en 720p-signal. Min Dvd har endast 720p och 1080i...

Snabbt svar JA

Postad 12 December 2007 - 10:17

_digital_
  • _digital_
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Är det någon som beställt från www.netpower24.de ännu? Såg att den kostar 19789 kr exkl. frakt där :P Ca 7000 billigare än om man köper här i Sverige skadar ju inte direkt. Har man oflyt och måste reklamera den så kan det kanske bli strul. Nån som har köpt nån projje där och behövt reklamera? Hur har det gått isåfall?

Postad 15 December 2007 - 01:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Är det någon som beställt från www.netpower24.de ännu? Såg att den kostar 19789 kr exkl. frakt där :P Ca 7000 billigare än om man köper här i Sverige skadar ju inte direkt. Har man oflyt och måste reklamera den så kan det kanske bli strul. Nån som har köpt nån projje där och behövt reklamera? Hur har det gått isåfall?

Jag köpte en tidigare Panasonic som var 20 ggr. sämre (PT-AE100) från tyskland.
När den behövde repareras så gick det under europagaranti och jag lämnade den på lokala Panasonic-stället.
Kan inte svära på hur det är idag, men ring dem och fråga (eller maila).

Postad 18 December 2007 - 21:55

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Är det någon som beställt från www.netpower24.de ännu? Såg att den kostar 19789 kr exkl. frakt där :lol: Ca 7000 billigare än om man köper här i Sverige skadar ju inte direkt. Har man oflyt och måste reklamera den så kan det kanske bli strul. Nån som har köpt nån projje där och behövt reklamera? Hur har det gått isåfall?

Har dom höjt priset nu då eller hur räknade du för att komma till 19789??

Postad 19 December 2007 - 08:16

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Finns dessa i lager hos någon svensk handlare?

Postad 19 December 2007 - 08:27

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Japp fick mail från HBB igår att dom hade i lager nu.

Postad 19 December 2007 - 15:54

_digital_
  • _digital_
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Har dom höjt priset nu då eller hur räknade du för att komma till 19789??

Ja, 2099 euro låg den som förut, jag fick aldrig nåt svar på de mail jag skickade till dom så jag kunde inte beställa. Dom insåg väl att dom hade fel pris ute på webben.

Postad 20 December 2007 - 07:31

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Är detta de bästa man får i 25k klassen? :P Vart kan man hitta ett bra/snyggt fäste för att sätta den i taket?

Redigerat av Zugar, 20 December 2007 - 07:31.

Postad 20 December 2007 - 13:54

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Nu har den äntligen kommit in i lager, var länge sedan det var en produkt på marknaden som var så pass populär. Så gott som varenda som inkommit har tidigare gått iväg direkt.

Postad 21 December 2007 - 14:19

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Yess en tidig julklapp i år :lol: :D :) :blink: B)

Redigerat av toska, 21 December 2007 - 14:20.

Postad 21 December 2007 - 14:49

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
OK, nu är jag avundsjuk
Hoppas du lägger in lit intryck här

Postad 21 December 2007 - 14:58

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
så fort jag har hunnit prova ett tag. :) kan inte sluta le :blink: B)

Postad 23 December 2007 - 02:07

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Är detta de bästa man får i 25k klassen? :( Vart kan man hitta ett bra/snyggt fäste för att sätta den i taket?

Jag har själv använt en Ikea-hylla. Tyckte det blev OK. Alla kablar har jag dragut upp på vinden i ett flexibelt plaströr. Kolla i mitt galleri.. :lol:

Bifogad fil(er)

Postad 01 January 2008 - 16:14

2351
  • 2351
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjenare
Lite osäker på en del saker inför ev köp av denna proj.
Funderar på att köpa= proj + anamorfisk lins + 2.35:1 duk.
PT-AE2000, Prismasonic H-FE1500M lins och Screen Research SolidPix Ramspänd 2.35:1 vanlig eller CineCurve modell.
Kan bli lite off topic men jag samlar frågorna på ett ställe :lol:

Nån som kör med anomorfisk lins på denna proj?

Är scalern i projektorn bra på att sträcka ut bilden vertikalt?
(nån som kan testa denna funktion på vanlig duk med en 2.35:1 film så man kan få en hint om scalningens kvalite?)
Ännu bättre förståss om nån med 2.35:1 setup kan ge svar ;)

Jag kommer ha 2,55m från projektorlins till duken och undrar om en anamorfisk lins klarar det korta kastavståndet?
(vill ha ca: 240cm bred 2.35:1 duk, höjden blr ca: 101cm) (sitter på ca: 3m avstånd)
Funderar på kurvad duk om det blir problem med skärpan i kanterna.
Men undrar då om det blir problem med en kurvad duk ganska högt upp på väggen? (ögonhöjd nedre dukramskanten)
kan man vinkla ner en kurvad duk?

Väldigt tacksam för svar :)

Redigerat av 2351, 01 January 2008 - 16:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.