Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation DualShock 3 (PS3)
(Handkontroller)
|
9
|
(106)
|
Inga priser |
Postad 07 December 2007 - 20:44
Postad 10 December 2007 - 00:53
Postad 10 December 2007 - 11:51
Postad 10 December 2007 - 12:20
Postad 10 December 2007 - 12:27
Har du lust att länka till den där bloggen, eller ännu hellre skriva här vad det är för rabattkod, please!2 st vita beställda frå YesAsia med rabattkupongen från ps3bloggen (-5 $). Nu är det bara hålla tummarna att kreditkortskontrollen går igenom snabbt och att paketet skickas illa kvickt, så man kan lira med alla polare under jullovet.
Edit: Jag hittade koden.
Det jag inte fattar är om DS3 har last-gen eller next-gen rumble. Läs själva hur Immersion själva höjer next-gen rumble till skyarna: http://www.immersion...eo_pc/next-gen/ Det är från förra året och jag antar att den plattform där de hade hunnit implementera det på då var PC. Men vad är det som har hamnat i DS3 nu då?
Ni som köpt DS3 verkar tycka att det är samma som DS2 och detsamma tycks ju bekräftas av dem som plockat fram en skruvmejsel och tittat inuti DS3.
Jag vill absolut inte ta ifrån er glädjen med DS3, jag undrar bara varför 1) Sony först pissar på rumble för att det är last-gen, 2) Immersion gör reklam för next-gen men trycker in last-gen i Sonys kontroller, och 3) varför Sony överhuvudtaget köper detta rumble om det är den gamla tekniken.
Bottom line, är DS3 bara ett steg på vägen, har Immersion nån ny kontroll med rumble på gång??? Jag har frågat Immersion och väntar på svar.
Redigerat av Unregistered7c808eec, 10 December 2007 - 13:21.
Postad 10 December 2007 - 13:55
Kan ju vara så att efter deras settlement så får sony använda gamla rumble funktionen utan större kostnad, medans dom måste lisensera nytt för touchsense, vi vet ju inte riktigt hur mycket Sony fått punga ut efter stämningen.
Nu vet jag ju inte hur officielt det där var, och har inte tillgång till kotaku på jobbet, så kan inte få fram artikeln.
Postad 10 December 2007 - 13:55
Att PS3-kontrollen vid release av PS3:an inte hade rumble var p.g.a. att Immersion stämde Sony för patentintrång så de hade fullt upp i domstolen. Vore ju väldigt dumt att delaya PS3:an ett år till bara för att kunna lansera den med rumble i kontrollerna.
Redigerat av anarkisträven, 10 December 2007 - 13:56.
Postad 10 December 2007 - 16:44
Jo det är jag med på, men varför slänga i last-gen-teknik i en next-gen-maskin överhuvudtaget? Dom kunde ha valt det senaste i stället, alltså TouchSense. Men det är klart många tycker nog att gammalt skak är bättre än inget skak alls. Min stora undring är det är nån next-gen-kontroll på gång som funkar ihop med PS3. Men det brukar ju vara ganska tunnsått med förhandsbesked från Sony-gubbarna. Dom vill väl att vi handlar upp de lager som finns nu innan de släpper nån ny pryl som de vet att alla kommer vilja uppgradera till. Återstår att få svar direkt från Immersion då men det är väl inte mycket att hoppas på.@Sir Duke:
Att PS3-kontrollen vid release av PS3:an inte hade rumble var p.g.a. att Immersion stämde Sony för patentintrång så de hade fullt upp i domstolen. Vore ju väldigt dumt att delaya PS3:an ett år till bara för att kunna lansera den med rumble i kontrollerna.
Edit: Jag hittade den där artikeln som det pratas om några inlägg upp. Här är en länk till sammanfattningen, längst ner kan man klicka sig vidare till hela artikeln i fullängd. http://kotaku.com/ga...ason-306589.php
Redigerat av Unregistered7c808eec, 10 December 2007 - 17:00.
Postad 12 December 2007 - 10:20
Postad 12 December 2007 - 10:30
Visst kan det vara så. Av artikeln verkar det som att Sony ska utveckla tekniken själva, alltså de köper licens och utvecklingsverktyg och ska sen labba fram en skakfunktion själva. Det kanske är det som tar tid att fixa till. Eller att de inte orkar det överhuvudtaget och bara köpte last-gen-licens för att få nåt skak överhuvudtaget. Men att det är mer potential i TouchSense än i en 10 år gammal snurrande metallbit tar jag som självklart, bara man får till det med programmeringen. Man kan ju hoppas att de sitter och jobbar med TouchSense på nätterna på Sony, att det är därför det dröjer med rumble-lansering i Europa...eller är jag naiv nu?Vi har ju i.o.f.s bara hört Immersions åsikter. Klart de säger så. De vill ju pusha ut sin nya teknik i så många produkter som möjligt. Skulle vara intressant att höra vad Sony säger. Deras nya touchsense teknik kanske inte är så bra som de försöker påstå.
Postad 12 December 2007 - 20:05
Redigerat av apricot, 12 December 2007 - 20:07.
Postad 13 December 2007 - 08:48
Fick hem min Dualshock 3 i går (Beställde 2 dec) tog alltså 10 dagar..
Har kört lite motorstorm , härligt med "skak" i händerna.
Jag är nöjd .. bätte "skak" en inget alls...
Postad 13 December 2007 - 10:51
Postad 13 December 2007 - 11:36
Gah beställde från YA med paypal den 1:a .... fan vilken miss... tog 7 dagar att verifiera, sen skeppades den igår... hur lång tid tar det efter shipping för den att komma hit tror ni?
9-10 dagar tog d för mej.
Postad 13 December 2007 - 16:50
Postad 14 December 2007 - 21:58
Ska bli spännande att se hur deras after sales funkar, har bara klagat på försändelser som inte kommit fram förut(då har de gått bra).
Postad 17 December 2007 - 10:54
Postad 18 December 2007 - 20:37
Consoles PS3 SixAxis DUALSHOCK 3
Postad 18 December 2007 - 23:20
Ojojoj vilket pris... Kan en handkontroll vara värd så mycket? Jag har alltid trott att de kostar 200-300 spänn. Är dom alltid så dyra i början eller är det just Sixaxis som är så över-avancerad att den blir snordyr?ville bara säga att den finns ju att köpa här i Sverige för de som vill, finns ett par hos console.se
Consoles PS3 SixAxis DUALSHOCK 3
Postad 19 December 2007 - 00:13
Postad 19 December 2007 - 01:04
Postad 19 December 2007 - 02:07
Jag trodde ni kom överrens om på detta forum att rumble inte var last gen när Sony hävdade det som förklaring på varför det inte fanns med i SIXAXIS.Jo det är jag med på, men varför slänga i last-gen-teknik i en next-gen-maskin överhuvudtaget?
Postad 19 December 2007 - 11:29
Haha, det är väl mest jag som gnäller, folk verkar rätt nöjda annars, eller?Jag trodde ni kom överrens om på detta forum att rumble inte var last gen när Sony hävdade det som förklaring på varför det inte fanns med i SIXAXIS.Jo det är jag med på, men varför slänga i last-gen-teknik i en next-gen-maskin överhuvudtaget?
Last-gen tycker jag det är om man tar nåt som Nintendo uppfann 1997 och sätter det i en modern handkontroll. Jag säger inte att det är värdelöst, jag säger bara att det är gammalt och att det finns bättre. Jag fick förhoppningar i somras när jag läste om Immersions next-gen-"rumble" (egentligen dumt att använda det gamla ordet men det känns rätt inarbetat vid det här laget), tänkte att Sony säkert skulle trycka in det nya skaket i kontrollen men så har det inte blivit - inte ännu i alla fall.
Jag är född i vågens tecken och har grymt svårt att bestämma mig - det står alltid och väger
Jaja, skit i vad jag säger och spela på i stället!
Postad 19 December 2007 - 11:35
Gör som jag, köp en Dualshock 3 nu, sen avvaktar du och köper en till när de släppts worldwide. När de väl släpps worldwide, så kommer det ta lång tid innan de ändrar konfigen på dem, tror jag.Haha, det är väl mest jag som gnäller, folk verkar rätt nöjda annars, eller?Jag trodde ni kom överrens om på detta forum att rumble inte var last gen när Sony hävdade det som förklaring på varför det inte fanns med i SIXAXIS.Jo det är jag med på, men varför slänga i last-gen-teknik i en next-gen-maskin överhuvudtaget?
![]()
Last-gen tycker jag det är om man tar nåt som Nintendo uppfann 1997 och sätter det i en modern handkontroll. Jag säger inte att det är värdelöst, jag säger bara att det är gammalt och att det finns bättre. Jag fick förhoppningar i somras när jag läste om Immersions next-gen-"rumble" (egentligen dumt att använda det gamla ordet men det känns rätt inarbetat vid det här laget), tänkte att Sony säkert skulle trycka in det nya skaket i kontrollen men så har det inte blivit - inte ännu i alla fall.
Jag är född i vågens tecken och har grymt svårt att bestämma mig - det står alltid och väger- jag kan tänka mig att pröjsa 500 spänn för att det ska pirra lite i händerna när jag spelar men jag vet att jag kommer känna mig missnöjd om det plöstligt släpps nåt bättre. Jag betalar hellre mer och får senaste nytt.
Jaja, skit i vad jag säger och spela på i stället!
Postad 19 December 2007 - 16:14
Fick mina DS3 från YesAsia idag! Funkar felfritt hittills.
Hur många dagar fick du vänta på dina kontroller från de att du fick mailet om att de skickats. Mina skickades nämligen i måndags, hoppas jag får de innan helgen, fast det kanske är en önskning som inte ens tomten kan uppfylla.
Postad 19 December 2007 - 18:06
Postad 21 December 2007 - 14:30
- Hedman
Postad 21 December 2007 - 17:08
Är det någon som vet när de kommer ut i butik?
Postad 21 December 2007 - 17:50
Har inte fattat om det betyder 1 januari eller 31 maj.
Sony är ju inte särskilt glappkäftade så att säga.
Postad 21 December 2007 - 19:31
Tack för infon, tur man fyller år ungefär där någonstansJadå, jag vet exakt: Våren 2008
![]()
Har inte fattat om det betyder 1 januari eller 31 maj.
Sony är ju inte särskilt glappkäftade så att säga.
Postad 22 December 2007 - 23:01
Bajs och kiss! Min andra som anlände igår från YesAsia var trasig. Höger analog funkar inte uppåt om jag inte trycker sjukt hårt.
Ska bli spännande att se hur deras after sales funkar, har bara klagat på försändelser som inte kommit fram förut(då har de gått bra).
YesAsia ville att jag skulle skicka tillbaka den, ville inte lägga ut den summan på frakt(ca 250).
MEN jag lyckades laga den själv, höger analogspak satt lite snett. Lite nervigt att skruva upp den men det gick fint.
Postad 22 December 2007 - 23:40
Redigerat av Unregistered80df396f, 22 December 2007 - 23:44.
Postad 10 January 2008 - 08:53
Postad 10 January 2008 - 09:06
Med min japanska PS3 inköpt efter nyår så medföljde en Sixaxis och Dualshock 3 var tvunget att köpas till. Med tanke på att även de vita PS3orna bundlas med helt nya vita Sixaxis så utgår jag dessutom från att Sony fortfarande tillverkar Sixaxis och därmed inte kommer att fasa ut dem inom den närmaste framtiden.
Postad 10 January 2008 - 13:52
Postad 10 January 2008 - 15:30
En fråga till er alla som har köpt handkontrol på YesAsia.com. Vilken kontrol beställde ni? De är japan versioner samtliga, funkar de med en PS3 köpt i Sverige?
Dum fråga kanske men jag är inte insatt i ämnet.
Tack för svar.
Postad 10 January 2008 - 15:35
Hej.
En fråga till er alla som har köpt handkontrol på YesAsia.com. Vilken kontrol beställde ni? De är japan versioner samtliga, funkar de med en PS3 köpt i Sverige?
Dum fråga kanske men jag är inte insatt i ämnet.
Tack för svar.
Ja dom fungerar.
Postad 24 January 2008 - 08:16
https://www.prisjakt...kt.php?p=253566
Beställde en igår från megastore
Postad 24 January 2008 - 12:49
ok, jag vågar inte riktigt då jag är rädd att radiofrekvenserna inte blir ultimata, läste någonstans att dom skulle diffa riktigt och att det fanns risk att dom inte var optimala för oss européer.La beställning från YeaAsia ist. 370 kr st där
Postad 24 January 2008 - 13:01
ok, jag vågar inte riktigt då jag är rädd att radiofrekvenserna inte blir ultimata, läste någonstans att dom skulle diffa riktigt och att det fanns risk att dom inte var optimala för oss européer.La beställning från YeaAsia ist. 370 kr st där
men är det inte importerade japankontroller som säljs i dom svenska butikerna??
Postad 24 January 2008 - 13:01
Jag har två stycken vita DS3:or hemma hos mig, inga problem alls. Bara att importera!!!!
Postad 24 January 2008 - 14:13
Jag har två stycken vita DS3:or hemma hos mig, inga problem alls. Bara att importera!!!!
Jo jag vet att dom funkar men frekvensen är kanske inte optimal
Nej dom är importerade från storbritannien, iaf enligt megastores sida.ok, jag vågar inte riktigt då jag är rädd att radiofrekvenserna inte blir ultimata, läste någonstans att dom skulle diffa riktigt och att det fanns risk att dom inte var optimala för oss européer.La beställning från YeaAsia ist. 370 kr st där
Postad 24 January 2008 - 14:27
Nej dom är importerade från storbritannien, iaf enligt megastores sida.ok, jag vågar inte riktigt då jag är rädd att radiofrekvenserna inte blir ultimata, läste någonstans att dom skulle diffa riktigt och att det fanns risk att dom inte var optimala för oss européer.La beställning från YeaAsia ist. 370 kr st där
och dom importerar i sin tur från Japan? ;p hehe, nä jag har ingen aning..
hur som helst så funkar japankontrollerna fint för mig än så länge
Postad 24 January 2008 - 15:28
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Postad 24 January 2008 - 17:51
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Playstation Store
8 bilder
29 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler