Dreambox DM800HD PVR
1127 svar till detta ämne
Postad 02 maj 2008 - 22:06
erikejw
-
erikejw
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag nominerar Humlan till Sveriges bittaste och negativaste person.
Om du inte har något vettigt att säga om dreamboxen utan bara gnäller dra till en annan tråd och hylla det du tycker om istället. Inte en vettig anledning har du heller gett. DVI suger men du verkar inte veta varför du tycker det och du upprepar det 10 gr.
Hur gör man för att blockera så man slipper läsa bittra muppar på det här forumet?
Postad 03 maj 2008 - 09:03
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Tre års lögner från DMM ang HD-boxar+ tiden som säljare å alla lögner från DMM då, bör få vem som som helst att inse vilket skitföretag som DMM är. Så jag hoppas dom konkar, å släpper rättigheterna för deras produkter till ett seriöst förtag.
humlan.
Postad 03 maj 2008 - 09:30
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jag nominerar Humlan till Sveriges bittaste och negativaste person.
Om du inte har något vettigt att säga om dreamboxen utan bara gnäller dra till en annan tråd och hylla det du tycker om istället. Inte en vettig anledning har du heller gett. DVI suger men du verkar inte veta varför du tycker det och du upprepar det 10 gr.
Hur gör man för att blockera så man slipper läsa bittra muppar på det här forumet?
 Årets bästa inlägg här på Minhembio  Tre års lögner från DMM ang HD-boxar+ tiden som säljare å alla lögner från DMM då, bör få vem som som helst att inse vilket skitföretag som DMM är. Så jag hoppas dom konkar, å släpper rättigheterna för deras produkter till ett seriöst förtag.
humlan.
DMM kanske är ett skitföretag det kan jag hålla med om, men dom gör sjuhelsikes ###### bra boxar och mjukvara om man jämför med dgstation, kathrein och alla andra Linux box tillverkare!
Postad 03 maj 2008 - 10:24
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
DMM kanske är ett skitföretag det kan jag hålla med om, men dom gör sjuhelsikes ###### bra boxar och mjukvara om man jämför med dgstation, kathrein och alla andra Linux box tillverkare!
Deras boxar hårvarumässigt är skräp. de använder sig av billigaste komponter för att pressa sina egna priser men tar premium priser mot kund. Deras tuner i alla boxar är skräp, dålig implementering av hela designen i boxen, deras nätdelar pajar från och till. Mjukvara? stort utbud att välja mellan, det är den enda fördelen med DM.
Postad 03 maj 2008 - 11:45
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
DMM gör väl nästan ingen mjukvara, måste vara seklets missuppfattning  Dom gör ju nästan ingenting, utom kränger svindyra OEM boxar. Samma boxar som går att köpa för nån hundring direkt från Kina... Inte underligt att allt fler bojkottar både DMM å Dreambox, trots den relativt öppna källkoden. Å det säger väl allt, hur besvikna å förbannde dom gjort sina kunder..
humlan.
Postad 03 maj 2008 - 12:26
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
nog gör dom en hel del själv på mjukvaran men det stämmer att dom baserar den på öppen källkod som används på andra boxar men det gäller bara gamla enigma... nyare boxar dm7025,dm800,dm8000 använder enigma2 som dom helt skrivit från grunden i stor del i python...
och då det gäller typ dm500 och hårdvara så tycker jag inte man ska klaga... dm500 är en budgetmodell och då kan man inte räkna med och få bästa hårdvaran... vill man ha bättre hårdvara så satsar man på dom dyrare modellerna..... dessutom så är det dm500plus och dm600 DMM säljer nu istället för gamla dm500....
och visst man kan köpa kloner för några 100 lappar... man kan köpa kloner av BMW med därifrån så varför köpa äkta BMW som är dyra?
men jag håller med om att man börjar vara less på vänta nu...
Redigerat av Leatherface, 03 maj 2008 - 13:13.
Postad 03 maj 2008 - 15:29
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
OEM tillverkat = samma innehåll av hårdvara, allså samma box... Skillnad kan finnas i utseende å namn, eller endast namn. Precis som med vilken annan OEM produkt som helst ute i butikerna... Men som sagt, det bästa vore om nån annan än DMM fick ta över utvecklingen, nån som håller vad som utlovas. Snart har Vi nästa generation HD-boxar här, å vem f-n vill då köpa en 800 eller 8000 box...
humlan.
Postad 03 maj 2008 - 15:34
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
vilken annan digitalbox klarar det chipet i dm800/dm8000 klarar? som har esata och kan koppla in dvdbrännare/bluray, upp till 4 tuners och 4 CA moduler osv som dm8000 klarar? ingen vad jag har sett iaf...
dessutom är i princip alla andra linuxboxar closed source med som gör att det går bort redan där...
och dom kloner för nåra 100 är inte alls likadan invändigt kom inte med skitsnack dom har en del andra komponenter som gör att det kan bli en del problem... men den diskussionen hör inte hemma här...
Redigerat av Leatherface, 03 maj 2008 - 15:44.
Postad 03 maj 2008 - 16:19
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
och dom kloner för nåra 100 är inte alls likadan invändigt kom inte med skitsnack dom har en del andra komponenter som gör att det kan bli en del problem... men den diskussionen hör inte hemma här...
Nope, du har fel hela tiden, det är exakt samma komponenter i kloner, som sagts tidigare kommer de från samma OEM. Att du har svårt förstå saker har jag fattat vid det här laget.
Postad 03 maj 2008 - 16:37
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
en rejäl rensning i denna tråden skulle behövas. även en /ignore (användarnamn) hade varit en klar bonus.
att ni bara orkar hålla på å snacka så ###### mycket skit. ###### glin.
kan ni inte bara hålla er till mottagaren som jag förmodar att trådskaparen en gång tänkte när han startade tråden?
Postad 03 maj 2008 - 17:17
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
vilken annan digitalbox klarar det chipet i dm800/dm8000 klarar? som har esata och kan koppla in dvdbrännare/bluray, upp till 4 tuners och 4 CA moduler osv som dm8000 klarar? ingen vad jag har sett iaf... dessutom är i princip alla andra linuxboxar closed source med som gör att det går bort redan där... och dom kloner för nåra 100 är inte alls likadan invändigt kom inte med skitsnack dom har en del andra komponenter som gör att det kan bli en del problem... men den diskussionen hör inte hemma här...
Det finns ingen komersiell tillverkning av 800/8000 boxar ännu, men när väl tillverkningen kommer igång, så kommer även samma boxar att finnas att köpa för andra företag. Så tillvida inte DMM tänker tillverka egna boxar, då blir det förstås en helt annan sak... Men accepterar dom att boxen är OEM, ja då står det vilken annan köpare som helst, att fritt att köpa innehållet i boxen. Med vissa undantag av skyddade delar, som DMM har ensamrätt på, men dom lär vara väldigt få, å funktionsmässigt ovesäntliga. Det är ju det som är vitsen med OEM, d.v.s att som företag slippa stå för tillverkningen, å istället köpa en "färdig" produkt, som uppfyller de krav man har. Därför finns det massvis med identiska produkter ute på marknaden, identiska i grundutförande, men som oftast (inte alltid) skiljer i utseende å namn. Har olika fjärrkontroller, manualer, kanske även nån funktion, men fortfarande är en å samma produkt... humlan.
Postad 03 maj 2008 - 17:17
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Nope, du har fel hela tiden, det är exakt samma komponenter i kloner, som sagts tidigare kommer de från samma OEM.
Att du har svårt förstå saker har jag fattat vid det här laget.
Jag har kollat det själv hos några som råkat ut för kloner så du får säga vad du vill...
Postad 03 maj 2008 - 17:28
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Jag har kollat det själv hos några som råkat ut för kloner så du får säga vad du vill...
Då är det en dålig kopia å ingen klon. En klon kommer från samma tillverkare å innehåller samma komponenter. Här är den enklaste länken för att förstå vad OEM innebär: http://susning.nu/OEM Det bör klargöra att alla OEM produkter kan förekomma under ett flertal varunamn, men att dom inte i utseende eller in i minsta funktion likvärdiga. Dock kan ingen missta sig på, att det i grunden är en å samma produkt... humlan.
Postad 03 maj 2008 - 17:34
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Jo jag glömde skriva... En å samma orginalprodukt behöver heller inte ens innehålla samma komponenter, nåt som var å en kan se på moderkorten. Där ändras revisions-nummer under produktionens gång, nåt som kan bero på tillgång av komponenter, eller en nödvändig uppgradering av hårdvaran... Men i butiken är det fortfarande samma produkt, trots ibland stora skillnader i hårdvaran...
humlan.
Postad 03 maj 2008 - 17:38
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
jag vet mycket väl vad OEM innebär men tycker vi avslutar den här diskussionen nu det finns redan flera trådar som handlar om kloner...
Postad 03 maj 2008 - 21:17
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Hörni pojkar kan vi sluta och kasta skit på varandras favvo boxar/märken nu och hålla oss till DM800 HD?
Postad 04 maj 2008 - 11:30
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Om det ändå funnits en riktigt bra färdigutvecklad box.... Tyvärr är väl det så, att det finns ett flertal boxar med potential att bli nåt riktigt bra, men att ingen mjukvara lever upp till den hårdvara som finns i dom...
humlan.
Postad 04 maj 2008 - 14:31
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
eftersom det är samma mjukvara i dm800/dm8000 som i dm7025 så kommer den ha fullt fungerande mjukvara med allt man behöver från start... visst finns väl en sel saker att önska fortfarande men mycket har hänt sen den kom...
och vill du ha nån funktion är det ju bara lära dig programmera och lägga till det själv
Redigerat av Leatherface, 04 maj 2008 - 14:31.
Postad 04 maj 2008 - 15:03
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
eftersom det är samma mjukvara i dm800/dm8000 som i dm7025 så kommer den ha fullt fungerande mjukvara med allt man behöver från start...
Yep men hårdvaran stinker.
Postad 04 maj 2008 - 15:15
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
kan du inte hålla dig borta här med dina stinkande kommentarer om du inte har nåt vettigare att säga än att allt stinker osv...
Jag har en dm7025 och det är absolut inget fel på hårdvaran i den... första generationen hade problem med nätdelen men det fixades till i 2a generationen...
Redigerat av Leatherface, 04 maj 2008 - 15:16.
Postad 04 maj 2008 - 18:49
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
eftersom det är samma mjukvara i dm800/dm8000 som i dm7025 så kommer den ha fullt fungerande mjukvara med allt man behöver från start... visst finns väl en sel saker att önska fortfarande men mycket har hänt sen den kom... och vill du ha nån funktion är det ju bara lära dig programmera och lägga till det själv 
Den delen ja, men enligt nån som själv testat här på forumet så fungerarar inte HDTV-mjukvaran bra ännu. Å innan boxarna varit ute bland konsumenter så är aldrig en mjukvara "färdig". Tror inte heller den här kommer att bli nåt undantag, utan lär tvärsäkert dras med ett flertal ännu okända problem, som avslöjas först när boxarna finns ute till kunder... Därför anser jag att det inte finns nån riktigt bra färdig box, inte nån som jag kan reka iaf.... humlan.
Postad 04 maj 2008 - 19:40
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
finns en del problem verkar det som ja men det lär va fixat snart om det inte redan är det i senaste drivern... i övrigt är ju mjukvaran klar och allt som finns för dm7025 funkar på dm800 också... så i det här fallet använder den mjukvara som redan finns och är stabil nu... enda problemet är väl att den är lite minneshungrig så skulle kanske gå göra mjukvaran mer minnessnål men det går fixa med swapfil på CF minne.... det kommer inte dm800 lida av eftersom den har 256mb minne....
Redigerat av Leatherface, 04 maj 2008 - 19:41.
Postad 04 maj 2008 - 20:35
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Återstår dock problemet, att ingen ens vet om eller när det kommer nån 800 eller 8000 box... Efter tre år så har nog de flesta (inkl mig) slutat lita på några utfästelser från DMM, å väntar istället på konkreta bevis. Så jag fortsätter att hävda, att det inte finns nån riktigt färdig box att köpa
humaln.
Postad 04 maj 2008 - 20:38
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
Som sagt, varken DM800 eller DM8000 finns ute i handeln, det är en fiktiv produkt.
Nu har DMM nya datum, nu säger de Juni för DM800 och nån gång i höst för DM8000.
Det har dom sagt sen deras så kallade blufflansering på Cabsat 2005.
Så varför ens diskutera om en produkt som inte existerar?
Lika bra stänga tråden tycker jag.
Redigerat av Packetloss, 04 maj 2008 - 20:39.
Postad 04 maj 2008 - 20:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
visst all väntan på boxarna är jobbig där är vi överens... men ni behöver inte komma med eran ###### negativa anti-dmm propaganda hela tiden....
Tycker dessutom att det är rätt beslut att vänta till dom fixat problemen innan dom släpper ut den på marknaden...
Redigerat av Leatherface, 04 maj 2008 - 21:06.
Postad 04 maj 2008 - 21:34
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
visst all väntan på boxarna är jobbig där är vi överens... men ni behöver inte komma med eran ###### negativa anti-dmm propaganda hela tiden.... Tycker dessutom att det är rätt beslut att vänta till dom fixat problemen innan dom släpper ut den på marknaden...
Ett företag som ljugit å lurat sina kunder å återförsäljare i parti å minut, förtjänar ingen goddwill. Hade det varit ett annat företag så hade ingen brytt sig över att det behövt utstå kritik. Har du förresten sett en offentlig ursäkt från DMM, eller nån förklaring alls? Å som fd säljare var det samma visa, en massa löftan som aldrig någonsin hölls, jag hade kunnat sälja 100-tals fler med boxar, men dom levererades aldrig till oss. Tänk på att det här även ska vara ett konsumentforum, så varför ska nån vara positiv mot ett företag som aldrig brytt sig i säljare eller kunder. Så även om jag är positiv till flera av deras produkter, så kommer jag aldrig att dölja för nån, vilket skitföretag som DMM är. humlan.
Postad 04 maj 2008 - 23:27
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
kan ju hålla med om att dom inte skött det här bra då det gäller nya boxarna men man behöver inte döma ut boxarna för det... och bortser man från dom problemen som finns just nu så är det faktiskt bara positivt som hörts om dom...
Redigerat av Leatherface, 04 maj 2008 - 23:28.
Postad 05 maj 2008 - 08:36
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Som sagt, varken DM800 eller DM8000 finns ute i handeln, det är en fiktiv produkt.
Nu har DMM nya datum, nu säger de Juni för DM800 och nån gång i höst för DM8000.
Det har dom sagt sen deras så kallade blufflansering på Cabsat 2005.
Så varför ens diskutera om en produkt som inte existerar?
Lika bra stänga tråden tycker jag.
Tjena, Asså jag fattar inte äns att du tittar i denna tråden när man läser all skit som du skriver. Istället för att stänga tråden, ta bort din premunation på tråden så vi slipper ditt "tomrum" i den. Mvh flovv Ps. Bara att vänta tills den kommer eller lägga ner helt.
Postad 05 maj 2008 - 10:19
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
kan ju hålla med om att dom inte skött det här bra då det gäller nya boxarna men man behöver inte döma ut boxarna för det... och bortser man från dom problemen som finns just nu så är det faktiskt bara positivt som hörts om dom...
Jag har inte dömt ut några boxar, inte mer än vad jag t.ex gnällt på Kathrein å deras usla orginal FW. Däremot så gillar jag inte när man höjer en box till skyarna, enbart grundat på en spec eller förhandsvisning. Å Du kan vara lugn över att Kathrein får sina "fiskar varma" precis som DMM fick sin del, när jag var tvungen att ha med dom att göra. Så jag är helt säker på de som följer mina förehavanden, vet att jag inte håller igen när jag tycker nåt är fel. Trots att jag fått påskrivet att bara gnälla på DMM å Dreambox här... humaln.
Postad 05 maj 2008 - 14:38
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Ursäkta om jag är OT (men tråden är ju redan det).
I denna tråd så hävdas att DMM inte gjort/konstruerat sina boxar, utan köpt. Stämmer verkligen detta?
Gäller detta i så fall även kommande DMM boxar? för i så fall så kan ju någon redan idag gå och köpa 800/8000 boxar, varför vänta på DMM om de inte är inblandade utan bara en återförsäljare.
Postad 05 maj 2008 - 14:50
Output
-
Output
-
Användare
-
-
103 inlägg
Det med OEM är ju inte hela sanningen. Dream Media har ju tagit fram spec, CAD osv. Sen använder man 3e part som tillverkar boxen. Att denna 3e partare sen lurar Dream Media med att sälja kloner är väl inte sjysst? Jag känner fler småföretagare som gjort på detta stättet, dvs tar fram allt utom att själva göra HW och sen använder man en fabrik i Kina som gör HW åt en. Samma är ju för klädesmärkena, Armani osv, Åk till Peking och kolla marknaden där. Där säljs nämligen 3e skiftet från fabrik samt sånt som ej klarar kvalitee kontroll.
Postad 05 maj 2008 - 16:54
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Så länge produkten inte är skyddad å ingen använder namnet för att lura köpare så är det både lagligt å vanligt förekommande över hela världen, å inget som gäller för Kina. Kinas problem är istället kopieringen som Du även Output säger, där det förekommer en massa skit som Kineserna tillverkar å säljer som "äkta vara". Sen kan man tycka vad man vill om rättigheter, men jag tror ingen vill att nån ska få rättigheter till en dekoders funktioner eller ens en maskins funktioner. Som tur är tycker "ingen" tillverkare det ens är lönt att pröva att få rättigheter till de flesta elektronik-produkter, för det är ändå så lätt att lagligt komma runt dom. Man väljer istället att skydda vissa unika delar, å överlåter åt andra att skydda sina delar av innehållet. Sen förstår jag inte varför en Dreaambox på en enda punkt skulle innehålla nån unik produkt eller funktion, som är ett krav om produkten i sin helhet ska gå att skyddas? Allt som finns i en Dreambox har ju gjorts i en oräknelig massa varianter under många år..., inte en enda ny del finns så vitt jag vet. På vilket sätt skulle det då kunna motiveras att ingen får tillverka en likvärdig produkt? Ska Vi stanna upp all tillverkning å utveckling bara för att nån ska ha rättigheterna för en sorts dekoder? Ja i så fall har ju även Dreambox kopierat å clonat en massa andra tillverkare åxå, helt eller delvis...
humlan.
Postad 05 maj 2008 - 22:20
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Tack för svar. Det är nog alltså som jag trodde. Tråkigt att det sprids felaktig information.
PS. Synd att det förekommer en märklig syn på rätt & fel bland vissa inlägg. Verkligen skrämmande. Tycker inte sådana synpunkter hör hemma på detta forum. Bättre hålla sig till saklig information.
Postad 05 maj 2008 - 22:48
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Jag förstår inte heller varför en del resonemang kommer upp om rättigheter m.m. Gå in på t.ex Biltema så finns kopior till bilmärken i tio-tusental, å ingen skulle väl komma på tanken att förbjuda Biltema att sälja dom kopiorna...
humlan
Postad 05 maj 2008 - 23:07
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
är det så svårt att hålla den där diskussionen i rätt forum?
och spelar ju ingen roll om hårdvaran är skyddad eller inte... ingen har rätt att använda DMM's licenserade drivrutiner för det... vill man skapa en liknande box gör det på riktigt sätt med lagliga drivrutiner osv som relook t.ex
eller alla dom nya hd linuxboxarna som börjat komma... dom har inte stulit från andra och därför har jag inget emot dom även om jag själv inte skulle skaffa nån av dom... främst då för att dom inte är opensource då det begränsar utvecklingen för boxen...
Biltemas exempel är dålig jämförelse eftersom det är fullt lagligt medans att sälja en exakt kopia av t.ex BMW skulle vara olagligt och det är det som hänt med dm500orna främst... dom med annat utseende och namn kanske är lagliga hårdvarumässigt men dom måste säljas med egenskriven drivrutin och några såna finns inte alltså är dom oanvändbara om man ska vara laglig...
men skit i det i den här tråden om ni vill svara så gör det i rätt tråd (eller trådar eftersom ni varit tvungen skapa flera till såna tom utöver den vanliga)
Redigerat av Leatherface, 05 maj 2008 - 23:24.
Postad 07 maj 2008 - 10:09
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Postad 07 maj 2008 - 11:08
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Nu är det nära
http://www.dream-mul...itung_dm800.pdf
Nära? Jag har ju redan lagt ut en länk till en butik att handla från..., fick mail om att det nu fanns boxar i lager. Fast sanningshalten kan jag förstås inte avgöra i påståendet.... humlan.
Postad 07 maj 2008 - 11:33
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Det finns fortfarande vissa tveksamheter vad gäller sanningshalten om leverans, har jag fått veta, så ligg lite lågt med en beställning. Det kan enbart vara ett försök att få så många som möjligt att förhandsbeställa... Anledningen är att EM i fotboll snart drar igång, å missar DMM att få ut boxar i rimlig tid till det drar igång, ja då kan dom lika gärna ta semester tills det har avslutats. För fotbollsälskarna kommer att köpa en HDTV-box i vilket fall som helst, å kommer absolut inte att vänta på en DM800. Lite av ett skräcksecnario för DMM alltså...
humlan.
Postad 07 maj 2008 - 12:53
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Det finns fortfarande vissa tveksamheter vad gäller sanningshalten om leverans, har jag fått veta, så ligg lite lågt med en beställning.
humlan.
Ops.... jag som redan har beställt 31/3
Redigerat av bpl, 07 maj 2008 - 12:55.
Postad 07 maj 2008 - 13:24
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1 434 inlägg
Ops.... jag som redan har beställt 31/3   Fast det finns ju dom som beställde redan år 2005 åxå... humlan.
Postad 07 maj 2008 - 16:41
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Fast det finns ju dom som beställde redan år 2005 åxå...
humlan.
Då snackar vi DM8000 inte DM800
Postad 09 maj 2008 - 15:33
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Nu finns boxen att köpa i Sverige!!! Det är flera personer som har fått hem den
Mmmmmm Enigma 2 och HD... längtar
Redigerat av bpl, 09 maj 2008 - 15:42.
Postad 14 maj 2008 - 21:39
maxxar
-
maxxar
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hur är det om man vill köra component på dm800'an med 720p går det att lösa på något sätt?
Kör just nu component på min dm7000 den signalen plockar jag ut från scarten, frågan är ju om det går även på dm800 modellen...någon som vet?
Postad 14 maj 2008 - 22:38
badpojken
-
badpojken
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hur är det om man vill köra component på dm800'an med 720p går det att lösa på något sätt? Kör just nu component på min dm7000 den signalen plockar jag ut från scarten, frågan är ju om det går även på dm800 modellen...någon som vet?
Du plockar väl snarare ut komposit från scarten på din dm7000? Tror inte DM800 har komponent, utan du får köra med någon konverter på DVI/HDMI-kabeln.
Postad 14 maj 2008 - 22:55
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
man kan köra scart->komponentkabel på alla dreamboxar... jag kör det från min dm500 och dm7025
Postad 15 maj 2008 - 06:35
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
man kan köra scart->komponentkabel på alla dreamboxar... jag kör det från min dm500 och dm7025
japp... men frågan är om man kan få ut 720p den vägen. jag tror inte det väl? frågan är oxå ifall det är nödvändigt?
Postad 15 maj 2008 - 09:57
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
nja iofs har försökt få det på dm7025an utan att lyckas den klarar faktiskt HD upplösningar men har ingen utgång för att skicka det med... man kunde däremot se HD kanalerna nerskalat i början innan kanalerna gick över till MPEG4
Postad 15 maj 2008 - 20:22
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Ledsen, men det finns ingen möjlighet att få ut HD ur SCART.
Postad 15 maj 2008 - 23:18
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1 053 inlägg
Jag är tämligen säker på de som tillverkar dreamboxen, även har patent och mönsterskyddat sina boxar världen över. Då hjälper det inte att skrika att biltema säljer fullt lagliga, licenstillverkade 3:e parts reservdelar till olika bilmärken.
Postad 16 maj 2008 - 07:52
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ledsen, men det finns ingen möjlighet att få ut HD ur SCART.
Dm800 kan lämna följande signaler: DVI: *720p *1080i *PC (640*480, 1280*768, 1366*768, 1366*768 multi, 1024*768, 800*600, 1280*720, 1280*720 multi) Tror multi innebär stöd för flera frekvenser, typ 50Hz och 60Hz, men är inte helt säker. YPbPr via Scart: *720p *1080iScart: Där man kan välja mellan RGB, S-video och CVBS som färgformat. *Pal *NTSC *Multi
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|