Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-50PX8

918 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 juni 2008 - 10:12

Hakka
  • Hakka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har haft en 42PX80 hemma i en månad innan jag bytte till 50PX8 och jag märkte ingen skillnad på bildkvalité. Kanske om man jämför dem sida vid sida, men då ska man nog ha ett rätt bra öga....
Var i exakt samma sits som du innan jag slog till.

Ang. prisraset så var det ju faktiskt ett liknande på 42PX80, och det är ju ingen dålig tv direkt....

Tack. Precis det svaret jag ville höra :D "Size does matter" också ju, upplevelsen blir helt enkelt bättre på en större skärm. Tusen tack igen för svaret. Nu skall jag kila iväg och köpa en 50PX8!

Postad 06 juni 2008 - 10:26

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
jaha då kanske man ska ta hem en sån tv och se om den klarar sig bättre än lg pg6000 som har otroligt dålig svärta, denna tv verkar man iaf kunna se nått då de blir bäcksvart :D

Postad 06 juni 2008 - 14:41

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Nu börjar jag bli lite rädd faktiskt. Jag gav 15.000kr för min på Hallbäcks och den sjunker hela tiden.

Man har ju i alla tider fått höra att "man får ju vad man betaler för". Är det en kass TV jämfört med
majoriteten av andra plasmor? Jag menar 50" för 12.000? Polaren köpte en Pioneer 42" plasma för
27.000. Får ju nästan en liten klump i magen som säger att man kanske borde lagt ut några tusingar mer
och köpt något bättre?

Second thoughts någon? LOL

PS. ja, jag är nöjd men jag har ju inte heller mycket annat att jämföra med då jag gick från en Samsung 32" CRT till denna :D DS.

Kass tv kan jag säga direkt att det inte är, bildmässigt alltså. Kvaliten återstår att se, borde vara som vanligt för en Panasonic. Alltså bättre än om man jämför med märken som LG.
Du som gav 15 skulle ha behövt lagt till ca. 5k till för att få en bättre tv, alltså en pioneer 5080xd.(rätt duktigt prisras på dom också!)
Hade jag haft pengarna hade jag lätt köpt en pioneer. Men jag är helnöjd än så länge med denna, återstår att testa den med andra källor, kan ju inte bli sämre iaf.

Redigerat av Unregistered9ed1c5ca, 06 juni 2008 - 14:42.

Postad 08 juni 2008 - 15:06

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Någon som bytt upp sig från en LG px4r, pc1r eller panasonic pv60 till px8 som kan säga vad dom tycker är bättre eller sämre, har själv haft px4r och ett par kompisar har haft/har dom andra så jag tänkte att det blir lite lättare att få en pejl hur bra denna tv är..

Mycket tacksam för svar då jag är i köpa tankar inom ett par dagar

Mvh Jonas

p.s om ni bytt från andra plasmor än dom angivna får ni gärna också berätta om vad ni upplevt bra eller dåligt

Postad 08 juni 2008 - 15:15

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ni får gärna skriva hur långt ni har till tv också....har själv ca 3.10 från ögon till tv.

Mvh Jonas

Postad 08 juni 2008 - 15:52

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Någon som vet hur länge expert har priset på 12000kr?

Postad 08 juni 2008 - 18:27

sasjab
  • sasjab
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köpte en 50PX8 igår på Expert i Umeå. Pinsamt okunnig försäljare som absolut skulle sälja på mig en Samsung Q97 i stället. Han ville verkligen inte sälja PX8:an, gjorde allt för att förklara hur dålig den var. Sen hade dom inte den uppe på väggen heller. Motvilligt kollade han om dom hade den på lager, vilket dom hade. Antar att provisionen är låg på Panasonicen...

Hursomhelst, efter att ha nekat till extra kablar, skärmtvätt, extratvätt och på nåder fått låna ett måttband ("öööh...Njaaaaa...om du lovar att komma tillbaka med det" Vad tror han? Att jag lagt en halvtimme i butiken för att komma över ett måttband!?) för att kolla om tv:n skulle rymmas i baksätet kom jag iväg. Pris 11400 tach vare medmera kort.

Väl hemma smackade jag upp tv:n på det legendariskt fula fotstödet. Hur har man tänkt här egentligen? Finishen på tv:n i övrigt lämnar också den en del övrigt att önska. Den matta ytan tycker jag andas 90-tal.
Därmed ska jag övergå till att vara positiv.

Bilden via dreambox för comhem blir överraskande bra. Svärtan överlägsen min gamla Lg 42pm1ma. Det syns heller inga spår av ghostning, eller vad det nu kallas. Visst, SD sändninggör att att bilden inte är superskarp men ändå över förväntan som sagt.

Det jag var orolig för, och det gäller även flera andra om man läser hela den här tråden, var det faktum att den inte går att pixelmappa med. Kör all film från datorn så för mig måste den funka bra den vägen.
Oron var dock obefogad. Ställde upplösningen till 1280/720p och bilden fyller hela skärmen. Visst ser jag att det inte är pixelmappat om jag surfar men vid filmvisning blir det klockrent. Rätta mig om jag har fel men spelar pixelmappning eller inte nån roll vid annat än surfning? Tror inte jag bryr mig om att skaffa en dvi/hdmi i kabel som fixar 1080p då bilden ändå måste skalas ned till 768p av tv:n.
Till sist några undringar. Tv:n ska ju automatiskt ställa om till 96 Hz om man kör 1080p/24p material. Ska man då se att hertzen ändras till 96 om man går in på bildinställningarna? Jag har testat litegrann (med vissa bildstörningar p.g.a. kabeln som följd) men då står det fortfarande 100 Hz.
Om jag kör en 720p/24p film från datorn men skickar den i 1080p ska tv: då också ställa om till 96 hz eller måste källan vara på 1080p/24p.
Nu bli bilden kanonbra ändå och något jidder eller hackande ser jag inte, men perfektionist som man är vill man ju att det ska funka korrekt...

Min slutsats: Vill du ha en snygg tv...köp en annan...vilken som helst!
Är det bästa bild för pengarna som gäller...svårt att trumfa PX8:an.

Postad 08 juni 2008 - 18:58

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Asså fick ni det där priset i butiken? jag var förbi expert där jag bor och de sa att de priset endast var via internet butiken.

sen lite om designen visst är den inte super snygg men den är ju ändå snyggare än alla fula "tjock" tvs som någonsin gjorts.

upp med tvn på väggen så slipper man den fula foten.

Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 08 juni 2008 - 18:59.

Postad 08 juni 2008 - 19:11

sasjab
  • sasjab
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Priset gäller bara på vissa av Expert-butikerna. Här i Umeå t.ex. bara på 1 av totalt tre butiker (den bredvid OBS). Angående designen, visst, den är snyggare än tjock-tv:s. Frågan är dock om det är där man ska lägga ribban. Det tycker inte jag. Jämför man den med platt-tv:s på marknaden kan då inte jag hitta någon fulare.

Men, men, jag får väl dunka upp den på min gipsvägg, hålla tummarna för att den inte ska ramla ner och vara nöjd med vad tv:n presterar bildmässigt.

Postad 08 juni 2008 - 21:44

aysen
  • aysen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu är jag ägare av px8an jag oxo :)

Ser bra ut än så länge. Ska försöka kolla ordentligt hur den funkar med pixelmapping inom kort.

Sasjab, vad gjorde du för att få rabatt med ditt medmera-kort på expert? Hade du en 5% check eller hur funkade det?

Postad 08 juni 2008 - 21:48

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Asså fick ni det där priset i butiken? jag var förbi expert där jag bor och de sa att de priset endast var via internet butiken.

sen lite om designen visst är den inte super snygg men den är ju ändå snyggare än alla fula "tjock" tvs som någonsin gjorts.

upp med tvn på väggen så slipper man den fula foten.

Priset gäller bara på Expert stormarknad(gamla Power), och internet.
Designen går att diskutera men jag tycker den smällter in fint i vardagsrummet när jag satte den på väggen.
Köpte väggfästet på Kjell o company för 349kr som en annan kille hade gjort här i tråden, funka klockrent...
Panasonic har alltid gjort lite fula tv-modeller enligt mig, men tycker ändå att dom här nya modellerna är bättre än föregående. Sen har ju px8 den tråkigaste designen av dom. Allt ska ju vara pianolack nu......

Postad 08 juni 2008 - 21:59

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat både på film och fotboll. Grymt nöjd! Fotbolls EM i HD rockar fett :)

Angående designen tykcer jag varken denna är snygg eller ful. Jag tycker iaf att den är snyggare än min PV45. Tom frun erkände att tv:n var bra. Denna tillsammans med den nya Pioneer av600 (?) funger kanon.

Nu är det bara att vänta till 70" blir standard och landar på ett pris runt 10". Vi hörs igen då.

Postad 08 juni 2008 - 22:06

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har idag en 37 tums px80 i v-rummet som jag ska ta in i sovrummet nu och köpa en större .men är inte kontrasten låg på px8:an?? kanske inte spelar nån roll?

Skit i designen...den gör sig skitbra på en vägg...tänk så här: en del köper en platt-tv för att den är sååå ###### snygg men sen är kvaliten på bilden dålig,jag kan stå ut med att designen är sämre men köper man en panna så får man kvalitet när det gäller bild ..

Min px80 är totalt kanon jag ser otroligt mycket på fotboll och det är superbra bild.

Postad 08 juni 2008 - 22:20

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Om ni kollar på Experts hemsida så ska priset gälla på båda internet och butik då dom har (Stormarkn.kampanj) Annars går dom imot sig själva ganska rejält.

En sak dock jag undrar, kanske är i fel tråd.

Är det någon skillnad i bilden mellan TH-50PX8 och TH-50PZ80 förutom att Z80 är full hd och kanske någon kontakt?
Det är ändå 9475,kr skillnad på dom 2 modellerna "just nu" och kan verkligen Z80 uppväga den enorma pris skillnaden?

Postad 08 juni 2008 - 23:03

moose11
  • moose11
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Köpte en 50PX8 igår på Expert i Umeå. Pinsamt okunnig försäljare som absolut skulle sälja på mig en Samsung Q97 i stället. Han ville verkligen inte sälja PX8:an, gjorde allt för att förklara hur dålig den var. Sen hade dom inte den uppe på väggen heller. Motvilligt kollade han om dom hade den på lager, vilket dom hade. Antar att provisionen är låg på Panasonicen...

Samma sak hände mig i den Expertbutik jag köpte min i...skulle absolut ha mig att köpa Q97 men det blev PX8:an och det ångrar jag inte en sekund! Hade även som du en Pm1ma innan och det är ju utan tvekan viss skillnad.
Kan inte annat än rekomendera!

Redigerat av moose11, 08 juni 2008 - 23:04.

Postad 09 juni 2008 - 11:17

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
11798 får jag ge om jag beställer via expert på nätet,man uppger nr till medmera kortet då och får 600 rabatt.
Så 11798 är med 399 i frakt!

Kanon!!

Postad 09 juni 2008 - 11:20

Unregistered9fd8137e
  • Unregistered9fd8137e
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Expert i Bromma var likadan, skulle prompt sälja Samsung istället för Panasonicen. Har själv jobbat som tvförsäljare och vet hur kampanjer fungerar. Var det dålig vinst så klart man försökte sälja något annat, men vi var dock aldrig otrevilga mot en kund som "redan hade bestämt sig".
Har tyvärr dock sett "Ghosting" på denna tv, nu är den dock inte inkörd och klar.

Redigerat av Unregistered9fd8137e, 09 juni 2008 - 13:48.

Postad 09 juni 2008 - 11:55

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpte en TH-42PX80 och självklart har den bra bild även om jag inte har möjlighet att mata den med HDMI.

Men jag har vissa funderingar på storleken, 50" är dock endast 8" större, men lite gör det på sig.

Det har diskuterats en del om bild kvalitén och jag har noterat att någon har givet både TH-50PX8 och TH-42PX80 samma betyg och då ändå nämt att om man inte är nöjd så ska man köpa Pioneer? Hur ska man tolka detta? Skalan är ju bara 1-10?

Att testa analog tv mot digital är ju ingen rättvis jämförselse, det bästa hade varit att lägga upp en bild från samma HDMI källa, men det är så klart lite omständigt då man troligen behöver köpa på sig lite fördelnings grejer.

Det är inte ovanligt att specarna skiljer sig lite men att det inte är synbart, i detta fallet skiljer det sig dock hela 1/3(5000) i kontrast (10 000 mot 15 000) Nog borde det vara synbart om man har TV apparaterna sidan om varandra? särskilt i ett ljust rum? Och efter som kontrasten skiljer sig så måste det väll betyda att det är helt annan typ av elektronik/panel i TVn?

Finishen är så klart tråkigt att det inte är piano lack, matt svart känns ju billigt, men det går att leva med :)

Avsaknad av ingånger är kanske inte något större problem då man kan köpa till fördelnings doser i värsta fall.

Trotts att jag kan låta negativ så är jag inte alls tveksam till att bilden är kanon på denna TVn, men jag försöker bilda mig en upfattning hur stor skildnad det verkligen är mellan PX8 och PX80. Att jämföra TV apparater i butiken fungerar ju inte då de ofta modifierar inställningarna så att vissa ska sticka ut merän andra.

Postad 09 juni 2008 - 15:58

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är det någon som har några "bra" inställningar att bjuda på till denna TV?
Mottager gärna även ett par tips på "inkörning" av TVn

Postad 09 juni 2008 - 16:39

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag har nyligen köpte en TH-42PX80 och självklart har den bra bild även om jag inte har möjlighet att mata den med HDMI.

Men jag har vissa funderingar på storleken, 50" är dock endast 8" större, men lite gör det på sig.

Det har diskuterats en del om bild kvalitén och jag har noterat att någon har givet både TH-50PX8 och TH-42PX80 samma betyg och då ändå nämt att om man inte är nöjd så ska man köpa Pioneer? Hur ska man tolka detta? Skalan är ju bara 1-10?

Att testa analog tv mot digital är ju ingen rättvis jämförselse, det bästa hade varit att lägga upp en bild från samma HDMI källa, men det är så klart lite omständigt då man troligen behöver köpa på sig lite fördelnings grejer.

Det är inte ovanligt att specarna skiljer sig lite men att det inte är synbart, i detta fallet skiljer det sig dock hela 1/3(5000) i kontrast (10 000 mot 15 000) Nog borde det vara synbart om man har TV apparaterna sidan om varandra? särskilt i ett ljust rum? Och efter som kontrasten skiljer sig så måste det väll betyda att det är helt annan typ av elektronik/panel i TVn?

Finishen är så klart tråkigt att det inte är piano lack, matt svart känns ju billigt, men det går att leva med :)

Avsaknad av ingånger är kanske inte något större problem då man kan köpa till fördelnings doser i värsta fall.

Trotts att jag kan låta negativ så är jag inte alls tveksam till att bilden är kanon på denna TVn, men jag försöker bilda mig en upfattning hur stor skildnad det verkligen är mellan PX8 och PX80. Att jämföra TV apparater i butiken fungerar ju inte då de ofta modifierar inställningarna så att vissa ska sticka ut merän andra.

Bra fråga som jag hoppas någora kan svara på om dom verkligen sett och kunnat jämföra dessa. ÄR det någon skillnad i bilden mellan dessa 2 igentligen? Förutom det uppenbara att den ena är större än den andra.

Postad 09 juni 2008 - 17:01

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har också en fråga som kanske inte är speciellt lätt att svara på men,

Tror ni jag kommer bli nöjd eller missnöjd efter ett byte från min nuvarande projektor (Sanyo Z5) till PX8?
Har just nu en duk på 90" men sitter bara ca 2,5meter från duken, så jag tror ändå det kommer räcka med 50" =)
Vad kommer bli bättre/sämre?

/Christoffer

Redigerat av CeEss, 09 juni 2008 - 17:01.

Postad 09 juni 2008 - 23:03

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Har också en fråga som kanske inte är speciellt lätt att svara på men,

Tror ni jag kommer bli nöjd eller missnöjd efter ett byte från min nuvarande projektor (Sanyo Z5) till PX8?
Har just nu en duk på 90" men sitter bara ca 2,5meter från duken, så jag tror ändå det kommer räcka med 50" =)
Vad kommer bli bättre/sämre?

/Christoffer

Jag vet inte så väldigt mycket om just denna TV:en då jag inte har den, men att byta från projektor till TV är självklart en stor förädring. En projektor väljer man för att få väldigt stor bild, även om en projektor levererar väldigt bra bild så är frågan om den är jämför bar med en tv (med samma in-signal). Att scala upp en bild till 90" bör väll ändå förstöra bilden något? ex 1080 betyder väll att det är 1080 pixlar bred, och sen får TV:n eller Projektorn skala upp detta så pass mycket som behövs. Projektorn kommer således skala upp bilden ganska mycket mer.

Skala kanska är fel ord och kanske blandar ihop med den traditionella skalningen?

Hoppas någon annan kan ge bättre svar på din fråga.

Angånde TV:n så har jag skickat mail till Panasonic för att få en skriflig skildnad på TV apparaterna och förhoppnings vis ett utlåtande från deras sida om det är en syn bar skildnad.

Det som är intressant är ju att det faktiskt finns en TH-42PX8 om jag förstått rätt som ligger på ca 8500 för stället 10 000, och då kan man ju också fråga såg varför folk väljer TH-42PX80 om det nu inte är någon skildnad?

Postad 10 juni 2008 - 12:14

sasjab
  • sasjab
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har digitalbox för Comhem men ändå...När jag kör automatiskt kanalsökning på analoga kanaler på min 50PX8:a hittar den bara SVT1 (med bra bild). Om jag gör manuell sökning hittar jag även 4:an, men med kass bild. Resten av det analoga grundutbudet är spårlöst borta. Är det någon som stött på liknande problem? Om analoga mottagaren är trasig tycker jag det är märkligt att SVT1 hittas med störningsfri bild, men jag är i och för sig en novis inom området. Kopplar jag in annan tv hittar den alla kanaler så dom "finns" i jacket.

Till Aysen som undrar: För att få lägsta pris hade jag en 5%-kupong.

Postad 10 juni 2008 - 21:57

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
någon som vet hur längre priset på denna tv gäller på expert.

Postad 11 juni 2008 - 01:15

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Ni som har TV'n hur gör ni när det kommer till uppskalning? Själv kör jag TV'n tillsammans med en Marantz DV6600 med HDMI uppskalat till 720P. Vet inte om det bara är jag som är känslig men visst känns DVD's som en aningen suddiga? Sitter iofs ca 3m från TV'n. Har stängt av alla bildförbättringar, ta tex NoiseReduction, sätt den på maximum och bilden blir suddigare.

Ge mig tips gott folk :)

Postad 11 juni 2008 - 05:28

Hakka
  • Hakka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Ni som har TV'n hur gör ni när det kommer till uppskalning? Själv kör jag TV'n tillsammans med en Marantz DV6600 med HDMI uppskalat till 720P. Vet inte om det bara är jag som är känslig men visst känns DVD's som en aningen suddiga? Sitter iofs ca 3m från TV'n. Har stängt av alla bildförbättringar, ta tex NoiseReduction, sätt den på maximum och bilden blir suddigare.

Ge mig tips gott folk :)

Testat att köra DVDn (om inte annat just för testandets skull) direkt till tvn och låta den sköta skalningen? Är väl det enda att göra? Sen, 3 m på 50" budget-plasma är kanske i närmsta laget? ;)

Har du testat någon spelkonsoll? Vore kul att höra intryck i övrigt också.

Mer intryck från alla innehavare!

Postad 11 juni 2008 - 11:19

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej! Jag har nu testat min DVD-spelare av modellen Yamaha 2700. Jag har ställt in den på 1080p (förmodligen ingen större skillnad mot 720p). BIlden är perfekt!

Postad 11 juni 2008 - 12:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Kul med fler åsikter på denna TV som verkar ha hamnat lite i skymundan.

Jag har sök en hel del på nätet men det finns verkligen inte mycket information! jag har dock så gott som bestämt mig för att byta "upp" mig från 42px80 till 50px8, får hoppas bilden inte skiljer något :).

Ni som har en 50px8 kan ni inte ta lite bilder och gärna i jämförelse med den mindre modellen om det finns möjlighet?

Postad 11 juni 2008 - 12:28

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har aldrig reflekterat över att bilden skulle vara suddig på DVD, har 3-3,5m till tv:n. Tycker den är knivskarp (varierar givetvis från DVD till DVD). Har en Denon 1930 som skalar 720p genom HDMI. Men visst, sätter jag Noise Reduction på max så blir det suddigt....

Postad 11 juni 2008 - 12:48

_ms_
  • _ms_
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om den går att köra pixelmappat över HDMI? Hittar ingen info om det på Panasonics hemsida
http://www.panasonic..._l15/index.html

Postad 11 juni 2008 - 12:58

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Önskar också fler bilder :)
Ni som sett t.ex fotbolls EM, hur är bilden?

Postad 11 juni 2008 - 13:50

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Har aldrig reflekterat över att bilden skulle vara suddig på DVD, har 3-3,5m till tv:n. Tycker den är knivskarp (varierar givetvis från DVD till DVD). Har en Denon 1930 som skalar 720p genom HDMI. Men visst, sätter jag Noise Reduction på max så blir det suddigt....

Gjorde ytterligare lite tester igår, det slutade med att jag lät DVD'n skala upp till 1080i och så testkörde jag lite olika filmer, givetvis original för att få bäst resultat.

Jarhead = 9poäng, nästan en 10a här, fruktansvärt delajrik, tankarna gick direkt till HDkvalitet.
Pulp Fiction = 8(+)poäng, underbara detaljer, skarpt och fint
Nån tjejrulle (kärlekskomedi som medföljde aftonlögnen) = 7poäng, stundvis helt okej, då och då lite sådär

Så visst skiljer det ENORMT mellan olika DVD-skivor. Vet dock inte om det är lite overkill att köra 1080i då TV'n bara är 720P.

Postad 11 juni 2008 - 14:11

crue
  • crue
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det någon som kan säga hur bilden blir med ComHems digitalTV på samsungboxen?

Har pendlat mellan PX8 och pioneer 5080XD men kan nog inte låta bli nu efter all positivt som skrivs om den samt det osannorlika priset.

/Crue

Edit: Undrar även om någon kan rekomendera några inställningar för inkörning på denna och hur många timmar man bör köra in den på?

Redigerat av crue, 11 juni 2008 - 14:25.

Postad 11 juni 2008 - 14:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Här kan man läsa mer ingånde vad som verkligen skiljer PX8 från PX80. Det är så klart en del saker men trolige över väger detta att 50PX8 har högre uplösning än 42PX80.

Postad 11 juni 2008 - 18:36

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Testat att köra DVDn (om inte annat just för testandets skull) direkt till tvn och låta den sköta skalningen? Är väl det enda att göra? Sen, 3 m på 50" budget-plasma är kanske i närmsta laget? :)

Har du testat någon spelkonsoll? Vore kul att höra intryck i övrigt också.

Mer intryck från alla innehavare!

Budget-plasma? *fnys*

En annan kom inte lika billigt undan som vissa här i tråden, fick ge 15 papp för min ;)

Är iaf inte av åsikten att detta är en budget TV. Billigare än många andra, visst men ack så bra för att
bli kallad budget.

Postad 11 juni 2008 - 18:39

Hakka
  • Hakka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Budget-plasma? *fnys*

En annan kom inte lika billigt undan som vissa här i tråden, fick ge 15 papp för min :)

Är iaf inte av åsikten att detta är en budget TV. Billigare än många andra, visst men ack så bra för att
bli kallad budget.

Var inte min mening att dissa din TV, jag äger en likadan! Vad jag menade var att den inte är en Pioneer G9 liksom. Dock är den ju enligt mig den mest prisvärda!

Postad 11 juni 2008 - 20:03

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Önskar också fler bilder :)
Ni som sett t.ex fotbolls EM, hur är bilden?

HD sändningarna är suveräna. Slog över till vanliga 4:an och där syns "pixlar" eller vad det nu är, runt spelarna. Dessa försvinner dock med noise reduction.
Bilder är ju inte det lättaste att ta på en bild som hela tiden rör sig. Testade att ta ett par på Turkiet-Schweiz nu, men slänger jag upp dem så kommer säkert ingen att köpa tv:n längre :) Min kamera+jag är inte världens bästa combo......

Oj, vad det regnar......

Inkörningsläge? Bio-läget är nog rätt snällt.

Postad 11 juni 2008 - 20:25

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Var inte min mening att dissa din TV, jag äger en likadan! Vad jag menade var att den inte är en Pioneer G9 liksom. Dock är den ju enligt mig den mest prisvärda!

Så sant så sant :)

Man gick runt länge i tvivlets grepp och undrade om man köpt skit men ju mer man sätter den på prov ju mer inser man vad man fått för pengarna :)

Då måste jag fråga dig (eller någon annan som kanske vet), har du varit inne i servicemenyn och lekt? Jag var där och skulle kolla hur länge jag haft den på, råkade komma in på kontrastinställningar eller vad det var, siffror och bokstäver som ändrades av sig själv om jag inte minns fel, blev skraj som fan och stängde TV'n. Well till frågan då, är där några "tweaks" man kan göra i servicemenyn eller ska man helt enkelt ge fan i den?

Postad 11 juni 2008 - 20:25

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
hmm de här med gloria osv runt spelare var inte så kul att höra, vanliga 4an menar du då typ kabel tv via comhem elelr liknande.

på min nuvarande pg6000 t,ex så ser fotboll kanon ut, men tvn kommer att bytas mot troligen en panasonic då ja vill ha bättre svärta.

Postad 11 juni 2008 - 20:49

Blacklabel
  • Blacklabel
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Fotboll i HD har aldrig varit så kul som nu :)

Postad 12 juni 2008 - 00:35

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Experts kampanj är över för den här gången! Nu är priset 13 999 kronor. Med MedMera-kort och hemkörning blir priset nu 13 698 kr. Fortfarande väldigt prisvärt, men det förra priset var ju helt makalöst bra.

Redigerat av Kung67, 12 juni 2008 - 00:35.

Postad 12 juni 2008 - 00:57

BadaBing
  • BadaBing
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Fick hem min igår till priset 11999kr och testat lite och är helnöjd såhär långt,Återstår att köra med digbox.Min äldre Sony plasma fick föräldrarna överta.

Postad 12 juni 2008 - 07:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Skulle gissa på att de hade satt upp ett visst antal som fick gå till kampanjpris.

Meningen var att jag skulle beställa underdagen igår, men det kom en massa andra saker imellan och inte förens 23:00 fick jag möjlighet att beställa.

Jag fick bekräftelse via mail kl 23:12 att TVn var betald och färdig och detta till kampanj priset.

Vilken tur för mig, hoppas bara det inte dyker upp något trubbel.

Redigerat av Unregistered30026, 12 juni 2008 - 07:35.

Postad 12 juni 2008 - 10:13

Hakka
  • Hakka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Galet nöjd man är att man lyckades slå till när dealen var som bäst.

Ni som väggmonterat, vad använder ni för fästen?
Sen behöver vi fler bilder! Skall själv bidraga så fort jag kommit i ordning lite (är mitt uppe i en flytt).

Bilder + inställningstips är vad som behövs nu.

Postad 12 juni 2008 - 12:21

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Ni som väggmonterat, vad använder ni för fästen?

Jag använde bärlist och hängskenor (Elfa). Fick dock sätta en 2cm-list mellan vägg och fäste för att få ut den en bit. Sitter som berg! Instruktioner finns här: https://www.minhembio.com/TWB/51874

Postad 12 juni 2008 - 18:14

crue
  • crue
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag beställde min via Expert igår för sammanlagt 12457:- inklusive lite kablar. Hade planerat att göra det idag, gissa om jag är nöjd att jag inte väntade! :D

Postad 12 juni 2008 - 21:02

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Vad ska jag välja på min Marantz DV6600 som jag kör via HDMI till TV'n för att få bäst resultat, RGB eller Ycbmr(ja nått sånt hehe)?

Postad 13 juni 2008 - 07:37

alexc
  • alexc
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hur är det med pixelmapping och 24fps-uppspelning? Ghosting? Är det inga problem med dessa är jag nästan beredd att överge min Sony 40D3000... nästan.. :D

Postad 13 juni 2008 - 07:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Det ser ut som att jag får hoppa över upphägningen då vi har gipsväggar där TV skulle ha placerats.

Det finns ju special skruvar för gips som ska klara 30 KG per skruv men det är under förutsättning att gipset är helt vilket det sällan verkar vara. Så troligen får TVn stå på TV bänk till man flyttar till hus.

Postad 13 juni 2008 - 13:30

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Fortfarande riktigt bra pris på Dustin Home (om du är student), 12689:- inkl. frakt. Och då ingår väggfäste och en 2m HDMI-kabel!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.