Har min PS3a verkar ha pajjat?!!!
234 svar till detta ämne
Postad 11 August 2008 - 12:05
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Men det är väl det som är grejen.. var har du hittat ngn text som säger vad "skälig tid" är för elektronik?
Vi har haft långa diskussioner om detta på ett annat forum. I dom diskussionerna så kom det upp ett flertal gånger att praxis för skälig tid är två-tre veckor när det kommer till elektronik. Kollade runt lite på nätet och där står det allt mellan 2-4 veckor. Nu handlar det för er om 8 till 12 veckor, vilket är verkligen inte inom skälig tid. Bara att säga ifrån detta när ni går till återförsäljaren.
Postad 11 August 2008 - 13:06
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Vi har haft långa diskussioner om detta på ett annat forum. I dom diskussionerna så kom det upp ett flertal gånger att praxis för skälig tid är två-tre veckor när det kommer till elektronik. Kollade runt lite på nätet och där står det allt mellan 2-4 veckor.
Nu handlar det för er om 8 till 12 veckor, vilket är verkligen inte inom skälig tid. Bara att säga ifrån detta när ni går till återförsäljaren.
Tack för info. Bra att veta! Jag väntar på svar från dem....får vi se vad de säger.
Postad 12 August 2008 - 06:31
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
I dag har jag fått mail från komplett att de accepterar att jag returnerar routern....
Det var väl tur när den är tokdöd!!!
Ett av deras villkor lyder: Produkter känsliga för statisk elektricitet (ESD) måste sändas in med godkänt skydd.
Jag antar att det endast gäller dator komponenter och inte en router med skal av hårdplast?
Eller??
Postad 12 August 2008 - 07:17
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Postad 12 August 2008 - 08:35
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Ni verkar ha koll på detta...
Hur lång garanti är det på en ps3??  Är det 1 eller 2 år...?
Har inga problem med min maskin, men bara undrar...
Redigerat av bubu, 12 August 2008 - 08:36.
Postad 12 August 2008 - 17:42
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Enligt konsumentköplagen så är det 6 månader garanti och 3 år för fabriksfel.
Postad 12 August 2008 - 17:56
Speyburn
-
Speyburn
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Mitt PS3's skivläsare dog kanske runt den 20:e Juli. Och jag har gjort ungefär samma procedur som dig Nnumero1. Jag returnerade den till Discshop och fått svaret att det skulle ta ca. 3 veckor från att de skickade den till Nordisk Film. Jag är väl nöjd om det tar den tiden, men det är fortfarande synd. Det är 1 vecka kvar tills den tiden har gått. Ska maila och hoppas att jag får min eller en ny 60gig inom en tid efter det.
Postad 12 August 2008 - 18:04
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Ni verkar ha koll på detta...
Hur lång garanti är det på en ps3?? Är det 1 eller 2 år...?
Har inga problem med min maskin, men bara undrar...
Det flesta butiker ger 1 år garanti och sedan är det 3 år för reklamation! Mvh
Postad 13 August 2008 - 00:09
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jahå, då har man pratat med Siba igen då. Skrev ju tidigare att Siba skulle få hem min ps3a vecka 32.(förra veckan)
Nog fick dom hem ps3or alltid, men ingen av dom va min, de va ps3or för att ställas i hyllan och säljas. ARRGGHHH
Frågade vad det är för j***a prioritering Nordisk Film har egentligen??!! Det undrade dom också, men så va de,
sälj-konsoler och ersättnings-konsoler som dom uttrycke det.
Nu ska min "ersättnings-konsol" komma vecka 33, alltså denna veckan, hur de blir med det återstår att se...
Gör den inte det skulle jag komma in till Siba och lösa det hur eller hur...
Frågade oxå vad Nordisk Film kunde ge som kompensation, men dom ger ingen kompensation, det är vi (Siba) som
får stå för den och det kommer vi att göra oxå. Vad de blir får vi se.
Inget mail från Discshop än, Numero1 ??
Postad 13 August 2008 - 09:52
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Mitt PS3's skivläsare dog kanske runt den 20:e Juli. Och jag har gjort ungefär samma procedur som dig Nnumero1. Jag returnerade den till Discshop och fått svaret att det skulle ta ca. 3 veckor från att de skickade den till Nordisk Film. Jag är väl nöjd om det tar den tiden, men det är fortfarande synd. Det är 1 vecka kvar tills den tiden har gått. Ska maila och hoppas att jag får min eller en ny 60gig inom en tid efter det.
Jag skickade ju in min den 8/7 om jag inte minns fel och har fortfarande inte fått min , så jag skulle bli mycket förvånad om du får din innan jag får min.....kan ju kanske bero på om de kan laga din och du får den tillbaka och att jag måste vänta på en ny....men om vi båda ska få en ny tror jag att de antingen kommer samtidigt eller att jag får min innan du får din... SKa bli spännande att se! Hör av dig när du vet någon nytt! Jag kommer att bli fettsur om du får din nya innan jag får min  Status är att jag har mailat till Discshop idag igen och undrar vad som händer.... Jag har inte hört något på 5 dagar!!
Postad 13 August 2008 - 09:57
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Jahå, då har man pratat med Siba igen då. Skrev ju tidigare att Siba skulle få hem min ps3a vecka 32.(förra veckan) Nog fick dom hem ps3or alltid, men ingen av dom va min, de va ps3or för att ställas i hyllan och säljas. ARRGGHHH Frågade vad det är för j***a prioritering Nordisk Film har egentligen??!! Det undrade dom också, men så va de, sälj-konsoler och ersättnings-konsoler som dom uttrycke det.
Nu ska min "ersättnings-konsol" komma vecka 33, alltså denna veckan, hur de blir med det återstår att se... Gör den inte det skulle jag komma in till Siba och lösa det hur eller hur...
Frågade oxå vad Nordisk Film kunde ge som kompensation, men dom ger ingen kompensation, det är vi (Siba) som får stå för den och det kommer vi att göra oxå. Vad de blir får vi se.
Inget mail från Discshop än, Numero1 ??
Nope, inget nytt från DS, mailade som sagt i morse till dem (IGEN  ) har nog blivit en 50 mail sammanlagt  Vilken kompensation har du tänkt dig? Något spel? DS har inte nämnt ordet kompensation än.... Jag har frågat vad de har för policy när det gäller rklamationer hur lång tid deras mål är kunden skall få sin produkt samt vilken policy de har när det gäller kompensation..... Dessutom undrar jag hur komplett kommer att göra med min router... Får jag en ny eller kommer de att försöka reparera den??
Postad 13 August 2008 - 11:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nope, inget nytt från DS, mailade som sagt i morse till dem (IGEN ) har nog blivit en 50 mail sammanlagt 
Vilken kompensation har du tänkt dig? Något spel?
DS har inte nämnt ordet kompensation än.... Jag har frågat vad de har för policy när det gäller rklamationer hur lång tid deras mål är kunden skall få sin produkt samt vilken policy de har när det gäller kompensation.....
Dessutom undrar jag hur komplett kommer att göra med min router... Får jag en ny eller kommer de att försöka reparera den??
1. Har du väntat så lång tid och inte får någon form av kompensation så tycker jag du ska vända dig till KO. Annat fall, häv köpet. Vägrar de så anmäl dem. Var inte rädd för att anmäla, ytterst effektivt att få resultat. 2. Det är upp till Komplett om de skickar eller ger en ny. Praxis brukar vara att skicka ny direkt på saker som dör inom 1 månad, kallas oftast DOA då (Dead on Arrival).
Postad 13 August 2008 - 13:11
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nu har jag fått svar från Discshop att jag kan få en Blu-ray film som kompensation...
SKa fråga om det går att få motsvarande belopp att köpa ett PS3spel för och lägga mellanskillnaden själv...
kanske kan fukna! Jag är inte så mycket för att ha gamla filmer nämligen...
Några förslag på filmer som man vill se om och om igen? Sagan om ringen kanske?
Några förslag på nya bra spel??
Postad 13 August 2008 - 13:27
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Så nu har jag mailat till dem och frågat om det går att få ett spel istället 
Det vore toppen!!
Postad 13 August 2008 - 13:44
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Vilket spel skulle ni som gillar COD4 (som jag gillar skarpt) välja: Battlefield Bad Company eller Brothers In Arms - Hells Highway??
Postad 13 August 2008 - 13:49
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Fick min adapter i dag! Grymt nöjd, nu har jag helt plötsligt flera externa hårddiskar tack vare ett gäng gamla IDE hårddiskar... Adaptern funkar både för 2,5", 3,5" IDE diskar samt SATA diskar....Mycket nöjd :wub
Postad 13 August 2008 - 14:03
Speyburn
-
Speyburn
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag skickade ju in min den 8/7 om jag inte minns fel och har fortfarande inte fått min , så jag skulle bli mycket förvånad om du får din innan jag får min.....kan ju kanske bero på om de kan laga din och du får den tillbaka och att jag måste vänta på en ny....men om vi båda ska få en ny tror jag att de antingen kommer samtidigt eller att jag får min innan du får din... SKa bli spännande att se! Hör av dig när du vet någon nytt! Jag kommer att bli fettsur om du får din nya innan jag får min 
Status är att jag har mailat till Discshop idag igen och undrar vad som händer.... Jag har inte hört något på 5 dagar!!
Okej, jag hoppas jag får den så snart som möjligt, även om det inte verkar som det. Och jag kommer berätta när jag får tillbaka den eller vet mer. Men det där om en kompensation från Discshop låter intressant. Men än så länge har det inte gått någon längre tid över det normala (men flera veckor borde inte vara normalt). Och jag får ju hellre mitt PS3 i tid, men om inte så ska jag försöka få fram ett liknande erbjudande.
Postad 13 August 2008 - 14:24
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Okej, jag hoppas jag får den så snart som möjligt, även om det inte verkar som det. Och jag kommer berätta när jag får tillbaka den eller vet mer. Men det där om en kompensation från Discshop låter intressant. Men än så länge har det inte gått någon längre tid över det normala (men flera veckor borde inte vara normalt). Och jag får ju hellre mitt PS3 i tid, men om inte så ska jag försöka få fram ett liknande erbjudande.
Det låter bra, tack! Jag fick dessutom information i mailet att det brukar ta minst 8 veckor  Vilket spel hade du valt?
Postad 13 August 2008 - 15:35
Speyburn
-
Speyburn
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det skulle nog ha lutat mot Battlefield: Bad Company. Men det är ju rätt olika vad man tycker. Det är ju samma genre som CoD4 men det är en risk att man är så van t.ex. CoD att allting känns avigt och sämre i BF. Men själv har man en historia av Battlefield spelen och skulle ha köpt det och spelat det nu om det inte var för mitt förbaskade PS3
Postad 13 August 2008 - 15:45
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Ta något spel från nån annan genré än COD4, annars blir du bara besviken och går tillbaks till COD4
Postad 14 August 2008 - 22:28
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Ta något spel från nån annan genré än COD4, annars blir du bara besviken och går tillbaks till COD4 
Ja den risken finns ju! Något förslag? Jag gillar inte bilspel men däremot strategi spel. Oblivion hade jag men det böt jag bort mot NHL 2k8 som jag bara har spelat 1 gång....  COD äger!!! Lite sugen på UT... Fick svar på mitt mail från DS i alla fall och jag kommer nog att få ett spel som kompensation istället. Fick dessutom svar från komplett att de har tagit emot mion router och att den borde vara tillbaka inom 5 arbetsdagar... Hoppas på nästa fredag och hoppas att den inte gick att laga så jag kaneke får en ny eller kan betala lite mellanskillnad och få en nyare modell. Hade det inte varit för att jag kör en burk med Ubuntu hade jag velat testa en D-link men det får nog bli en ny Netgear.
Postad 15 August 2008 - 07:05
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Eller varför inte Call of Duty 5 - World at War? :wub
Postad 15 August 2008 - 22:25
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Jahå, då har man pratat med Siba igen då. Skrev ju tidigare att Siba skulle få hem min ps3a vecka 32.(förra veckan) Nog fick dom hem ps3or alltid, men ingen av dom va min, de va ps3or för att ställas i hyllan och säljas. ARRGGHHH Frågade vad det är för j***a prioritering Nordisk Film har egentligen??!! Det undrade dom också, men så va de, sälj-konsoler och ersättnings-konsoler som dom uttrycke det.
Nu ska min "ersättnings-konsol" komma vecka 33, alltså denna veckan, hur de blir med det återstår att se... Gör den inte det skulle jag komma in till Siba och lösa det hur eller hur...
Vad är det för skit snack från Sibas del? Det finns inga "sälj-konsol" och "ersättnings-konsoler"!!! Det skall bara vara att lämna din konsol och få en utav deras nyinkomna konsoler punkt slut! Siba gör det lät för sig. Nu slipper de pappersarbete och låter dig som kund vänta. Det skulle jag alrdig acceptera ! Siba vill inte lämna ut en "sälj-konsol" för då står de på minus för den tiden det tar för dem att få pengar utav Sony för din trasig konsol. Det vill hellre att den konsolen kan stå i hyllan och säljas direkt så Siba får in cash direkt och låter dig gå och vänta i veckor. Dåligt kundservice !!! Mvh DETTA är något som Ni kanske bör läsa hur dessa storkedjor behandlar oss konsumenter ! Stå på Er !! Mvh
Postad 16 August 2008 - 01:41
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Vad är det för skit snack från Sibas del?
Det finns inga "sälj-konsol" och "ersättnings-konsoler"!!! Det skall bara vara att lämna din konsol och få en utav deras nyinkomna konsoler punkt slut! Siba gör det lät för sig. Nu slipper de pappersarbete och låter dig som kund vänta. Det skulle jag alrdig acceptera !
Siba vill inte lämna ut en "sälj-konsol" för då står de på minus för den tiden det tar för dem att få pengar utav Sony för din trasig konsol. Det vill hellre att den konsolen kan stå i hyllan och säljas direkt så Siba får in cash direkt och låter dig gå och vänta i veckor. Dåligt kundservice !!!
Mvh
DETTA är något som Ni kanske bör läsa hur dessa storkedjor behandlar oss konsumenter !
Stå på Er !!
Mvh
Tyvärr är det väl just så, det är prioriteringen från Nordisk Film som är rent ut sagt kass. Borde låtit så här från deras sida; "Ni skulle fått 10st ps3or till försäljning vecka 32 men tyvärr måste 3st gå till dom av era kunder som väntar på ersättningskonsol" Nu skulle ju Siba kunnat sköta de här snyggare och ge mej en "säljkonsol" och få lite mer pappersarbete själva men de gjorde dom ju inte. Dock hoppas jag dom gör det nästa vecka eftersom min "ersättningskonsol" inte dök upp denna veckan heller. Sammanfattningsvis; hade NF haft bättre prioritering eller Siba bättre kundservice så hade jag suttit och spelat COD4 vid de här laget istället för att skriva i forum.
Postad 16 August 2008 - 09:53
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Tyvärr är det väl just så, det är prioriteringen från Nordisk Film som är rent ut sagt kass. Borde låtit så här från deras sida; "Ni skulle fått 10st ps3or till försäljning vecka 32 men tyvärr måste 3st gå till dom av era kunder som väntar på ersättningskonsol"
Nu skulle ju Siba kunnat sköta de här snyggare och ge mej en "säljkonsol" och få lite mer pappersarbete själva men de gjorde dom ju inte. Dock hoppas jag dom gör det nästa vecka eftersom min "ersättningskonsol" inte dök upp denna veckan heller.
Sammanfattningsvis; hade NF haft bättre prioritering eller Siba bättre kundservice så hade jag suttit och spelat COD4 vid de här laget istället för att skriva i forum. 
Det är därför ARN finns till !! Skit dåligt kundservice utav Siba !! Sibak skall ge dig en konsol så får de lösa problemet senare med NF. USELT ! Mvh
Postad 17 August 2008 - 21:11
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nu verkar det INTE som om jag får något spel utan två filmer som kompensation "Rogue- Assassin" och "Resident Evil Extinction".
Blue-ray....
Är det något att ha?
De verkar rätt förvirrade måste jag säga...
Olka bud hela tiden....
Ny PS3a - lagad PS3a
Kommer inom i slutet på denna vecka - dröjer MINSt 2 v. till
Det finns 60gigare i lager - Lagret är slut
Du får en film - då får ett spel - du får två filmer.....
Man blir ju trött!!
Postad 17 August 2008 - 21:46
Unregistered8948661a
-
Unregistered8948661a
-
Rookie
-
1 inlägg
Vad är det för skit snack från Sibas del?
Det finns inga "sälj-konsol" och "ersättnings-konsoler"!!! Det skall bara vara att lämna din konsol och få en utav deras nyinkomna konsoler punkt slut! Siba gör det lät för sig. Nu slipper de pappersarbete och låter dig som kund vänta. Det skulle jag alrdig acceptera !
Siba vill inte lämna ut en "sälj-konsol" för då står de på minus för den tiden det tar för dem att få pengar utav Sony för din trasig konsol. Det vill hellre att den konsolen kan stå i hyllan och säljas direkt så Siba får in cash direkt och låter dig gå och vänta i veckor. Dåligt kundservice !!!
Mvh
DETTA är något som Ni kanske bör läsa hur dessa storkedjor behandlar oss konsumenter !
Stå på Er !!
Mvh
Knappast Nordisk Film som bestämmer vad Siba gör med sina produkter dom köpt in. Klart att Siba kan ersätta kunden med en ny apparat om dom vill. Det kan vi göra på Elgiganten iallfall. Tråkigt nog så har Sony problem med att få fram ersättningsprodukter i dagsläget men om det gått mer än 21 kalenderdagar som är praxis på servicetiden inom elektronikbranchen så kan man begära omleverans/ersättning/häva köpet. Det Nordisk Film gör är att dom byter ut enheten mot en annan tidigare servad/ny enhet. Den skickas alltså inte in för reparation. Får man inte gehör för sina rimliga krav så kan man alltid vända sig till konsumentverket eller göra en anmälan till ARN. Hoppas det löser sig.
Postad 18 August 2008 - 06:57
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Nu verkar det INTE som om jag får något spel utan två filmer som kompensation "Rogue- Assassin" och "Resident Evil Extinction". Blue-ray....
Är det något att ha? De verkar rätt förvirrade måste jag säga... Olka bud hela tiden....
Ny PS3a - lagad PS3a Kommer inom i slutet på denna vecka - dröjer MINSt 2 v. till Det finns 60gigare i lager - Lagret är slut Du får en film - då får ett spel - du får två filmer.....
Man blir ju trött!!
Båda är bra actionfilmer som gör sig bra på bluray å projektor. Tycker det är en bra deal. Det är ju typ 500 kr i kompensation ju. Du kan ju se dem å sen sälja dem för 150 kr styck eller något?
Postad 18 August 2008 - 11:17
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Båda är bra actionfilmer som gör sig bra på bluray å projektor. Tycker det är en bra deal. Det är ju typ 500 kr i kompensation ju. Du kan ju se dem å sen sälja dem för 150 kr styck eller något?
ok. Jag gillar att titta på film och tittar mycket på film på projjen men jag är inte så förtjust i att samla på mig filmer som ligger i någon gammal bokhylla! Noseone: sugen på att köpa filmerna? 150:- /St Du kan till och med få dem i obruten förpackning om du vill :-)
Postad 18 August 2008 - 11:20
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Nu ska ja åka o hämta min ps3a - ÄNTLIGEN!!! Tog ju bara 7 veckor ju....
Som kompensation får ja välja ett valfritt ps3-spel ur deras hylla, men vilket??!!
Får ju tre nya spel med konsolen idag och så ska man välja ett 4:de oxå.
Jaja de löser sej, ungarna kan få välja ett, ja är nöjd me att konsolen kommit.
See you online soon alla COD4 spelare
Postad 18 August 2008 - 12:02
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
ok. Jag gillar att titta på film och tittar mycket på film på projjen men jag är inte så förtjust i att samla på mig filmer som ligger i någon gammal bokhylla!
Noseone: sugen på att köpa filmerna? 150:- /St Du kan till och med få dem i obruten förpackning om du vill :-)
Om man äger en PS3 och en projje, så är det lag på att äga iaf. EN BluRayfilm...  Nu ska ja åka o hämta min ps3a - ÄNTLIGEN!!! Tog ju bara 7 veckor ju.... Som kompensation får ja välja ett valfritt ps3-spel ur deras hylla, men vilket??!! Får ju tre nya spel med konsolen idag och så ska man välja ett 4:de oxå. Jaja de löser sej, ungarna kan få välja ett, ja är nöjd me att konsolen kommit. 
Jag antar att du ska joina våran MHB-clan?  Du hittar våra nicks i första linlägget i clantråden!
Redigerat av Dr. Death, 18 August 2008 - 12:00.
Postad 18 August 2008 - 12:22
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
ok. Jag gillar att titta på film och tittar mycket på film på projjen men jag är inte så förtjust i att samla på mig filmer som ligger i någon gammal bokhylla!
Noseone: sugen på att köpa filmerna? 150:- /St Du kan till och med få dem i obruten förpackning om du vill :-)
Nja, har den ena å den andra har jag sett på DVD.
Postad 18 August 2008 - 12:29
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nja, har den ena å den andra har jag sett på DVD.
ok  Om man äger en PS3 och en projje, så är det lag på att äga iaf. EN BluRayfilm... 
Jag har ju fått 2st Casino royal som ligger på vinden, räcker inte det??
Postad 18 August 2008 - 13:29
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nu ska ja åka o hämta min ps3a - ÄNTLIGEN!!! Tog ju bara 7 veckor ju.... Som kompensation får ja välja ett valfritt ps3-spel ur deras hylla, men vilket??!! Får ju tre nya spel med konsolen idag och så ska man välja ett 4:de oxå. Jaja de löser sej, ungarna kan få välja ett, ja är nöjd me att konsolen kommit. 
GRATTIS till att din har kommit! Vill du hellre ha tre Blu-ray filmer så byter jag GÄRNA ett spel mot filmerna!! Adda gärna mig, h0gb3rg, till din kompislista så kan vi spela COD4 när jag har fått tillbaka min PS3a!
Postad 19 August 2008 - 10:13
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nu har jag fått svar från Komplett att jag antagligen kommer att få en ny motsvarande router.
VIll jag kan jag ta en bättre router och betala mellanskillnaden...vilket jag givetvis nappade på och svarade att jag gärna uppgradera till en WNR3500 och FÅ TILLBAKA 600:- då den är BILLIGARE än WNR854 som jag köpte för 1600:-
Vi får se vad de svarar...Hihihihihi
Redigerat av Numero1, 19 August 2008 - 10:14.
Postad 19 August 2008 - 10:34
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Tydligen har NF skickat en ny PS3a 60G till DS den 14:e!!!
Måste ringa DS och kolla status!
Redigerat av Numero1, 19 August 2008 - 10:35.
Postad 19 August 2008 - 10:50
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
JAAAAA! Min PS3a är på gång! Nordiskfilm har skickat den till Discshop som verkar ha den på sitt lager för uppackning och ivägskick!!!
Postad 19 August 2008 - 15:04
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Nu har jag fått svar från Komplett att jag antagligen kommer att få en ny motsvarande router. VIll jag kan jag ta en bättre router och betala mellanskillnaden...vilket jag givetvis nappade på och svarade att jag gärna uppgradera till en WNR3500 och FÅ TILLBAKA 600:- då den är BILLIGARE än WNR854 som jag köpte för 1600:- 
Vi får se vad de svarar...Hihihihihi 
Nä de ville inte betala någon mellanskillnad...SÅ konstigt .D Däremot kommer jag antagligen att kunna byta rakt av till en 3500. Bra! Har någon erfarenhet av Netgear WNR3500 ??
Redigerat av Numero1, 19 August 2008 - 15:07.
Postad 19 August 2008 - 15:55
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
JAAAAA! Min PS3a är på gång! Nordiskfilm har skickat den till Discshop som verkar ha den på sitt lager för uppackning och ivägskick!!!
Gutt Numero1 gutt. ÄNTLIGEN va ordet. Här ska ni höra hur de gick när jag hämtade min; Siba ringer och säger att jag kan hämta en ny konsol även att "min" inte har kommit än, samt ett valfritt ps3-spel (dom 3 ja valt innan kommer att skickas). Kommer till Siba, ungarna får välja ett spel, (blev Lego Indiana Jones) vi går till kassan, en kille kommer med en "ps3-låda", jag tänker; har dom inte plockat ur handkontrollen får dom skylla sej själva. (den va ja värd efter 7 veckor  ) Skriver på några papper varpå tjejen i kassan säger; Och här får du tillbaka mellanskillnaden på din gamla konsol. Hon ger mej alltså 1500:- rakt i näven, möjligen såg ja ut som en fågelholk men hoppas inte de  Så på de stora hela så får jag va nöjd trots 7 veckors väntan.
Postad 19 August 2008 - 16:04
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Netgear WNR3500 verkar helt ok. Jag är också på gång och ska byta router och det står mellan den och en Belkin n1 vision som kostar ungefär lika mycket.
Erfarenhetsmässigt blir jag nog besviken hur eller hur....brukar ha sån jäkla otur med mina trådlösa grejer, aldrig bra kontakt mellan enheterna och problem med att det koplar ifrån i tid och otid.
Postad 19 August 2008 - 16:17
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Netgear WNR3500 verkar helt ok. Jag är också på gång och ska byta router och det står mellan den och en Belkin n1 vision som kostar ungefär lika mycket.
Erfarenhetsmässigt blir jag nog besviken hur eller hur....brukar ha sån jäkla otur med mina trådlösa grejer, aldrig bra kontakt mellan enheterna och problem med att det koplar ifrån i tid och otid.
Då Netgear har stöd för Linux så blir det den för mig...annars kasnke D-link hade varit ett alternativ?!
Postad 19 August 2008 - 17:46
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
GRATTIS till att din har kommit!
Vill du hellre ha tre Blu-ray filmer så byter jag GÄRNA ett spel mot filmerna!!
Adda gärna mig, h0gb3rg, till din kompislista så kan vi spela COD4 när jag har fått tillbaka min PS3a!
Tack tack Ungarna fick välja 3 av spelen så dom kan ja inte ta ifrån dom. Sen är de bara Ridge Racer 7 kvar, men de tror ja 7-åringen kan gilla trots dåliga omdömen på DS. Så tyvärr får ja avstå ett byte. Adda dej gör jag gärna dock....
Postad 20 August 2008 - 10:16
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Tack tack
Ungarna fick välja 3 av spelen så dom kan ja inte ta ifrån dom. Sen är de bara Ridge Racer 7 kvar, men de tror ja 7-åringen kan gilla trots dåliga omdömen på DS. Så tyvärr får ja avstå ett byte.
Adda dej gör jag gärna dock....
ok, toppen! Mailade DS igen och frågade vad som händer och att NF säger att de skickade PS3an den 14:e, dvs 6 dagar sedan....ska de ha så svårt att packa upp den och skicka den vidare till mig??? Tänk om jag har både en ny router och en ny 60G:are på fredag, då är ju aktiviteten för helgen bokad!!! Oj vad jag ska ta igen förlorad speltid....
Postad 20 August 2008 - 10:30
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
ok, toppen!
Mailade DS igen och frågade vad som händer och att NF säger att de skickade PS3an den 14:e, dvs 6 dagar sedan....ska de ha så svårt att packa upp den och skicka den vidare till mig??? Tänk om jag har både en ny router och en ny 60G:are på fredag, då är ju aktiviteten för helgen bokad!!! Oj vad jag ska ta igen förlorad speltid....
Vi håller tummarna brorsan! Men även om du får den kommer du inte ha tid att spela!
Postad 20 August 2008 - 10:32
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Mailade komplett igen.. Jag måste vara en av de jobbigaste kunderna samtidigt har jag ledsnat på att det inte händer något.... Lika bra att ligga på så att de vill lösa mitt ärende och bli av med det så fort som möjligt  Vi håller tummarna brorsan! Men även om du får den kommer du inte ha tid att spela! 
Hur tänkter du nu? Jag ska vara pappaledig i 10 månader from 1 Sept  Lite ska jag väl hinna spela emellan alla nappflaskor och blöjbyten
Postad 20 August 2008 - 10:42
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
OT: Men 10 månaders pappaledighet låter ju inte fy skam... kan man vara ledig så länge...??
Postad 20 August 2008 - 10:54
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
OT: Men 10 månaders pappaledighet låter ju inte fy skam... kan man vara ledig så länge...?? 
Det finns vissa dagar dedikerade till mamman och vissa dedikerade till pappan och ett gäng dagar som kan delas mellan mamma och pappa. Då min Fru kommer att plugga hemifrån (distanskurser på Universitetet) så kommer jag att utnyttja de flesta föräldradagarna, men vi kommer att kunna vara hemma båda två samtidigt under vår dotters första år  Frugan tar ev. ut några dagar då hon har fått jobb... Det går att ta ut föräldradagar tills barnet är 8 år har jag för mig... HEJJA Sverige! Det är trist att betala skatt varje månad men efter att ha sett vilken vård Ida har fått (hon föddes 3 månader förtidigt) och vilket stöd vi som föräldrar har fått så kommer jag aldrig att klaga på skatten igen!! Vi har det bra i Sverige....undrar vad denna vårt hade kostat i USA t. ex..... (Sedan finns det ju vissa saker som skatten inte borde utnyttjas till och mycket som kan effektiviseras och göras bättre men det är en helt annan diskussion) Någon som testat denna: Netgear HD/Gaming 5GHz Wireless-N Networking Kit (WNDEB111) Har tydligen vunnit pris för bästa trådlösa router för spelande... Måste kolla pris i Sverige.
Redigerat av Numero1, 20 August 2008 - 10:53.
Postad 20 August 2008 - 11:00
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Från Discshop 11:43 208-08-20
"Hej David,
Tack för ditt mail!
Nu har jag glada nyheter och det är att er PS3a kommer att skickas till er idag!
Vi vet att ni fått vänta länge på denna och beklagar återigen att tagit sådan tid.
Ha en fortsatt bra dag!"
Redigerat av Numero1, 20 August 2008 - 11:00.
Postad 20 August 2008 - 11:22
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Det är bara att grattulera
Postad 20 August 2008 - 11:23
Speyburn
-
Speyburn
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Underbart Numero1! Har mailat till DS själv och hört hur det går med mitt PS3. Enligt vad de har sagt tidigare så skulle de ha fått in min idag.....man får hålla tummarna!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|