Usel service OnOff, sagan tar inte slut!
47 svar till detta ämne
Postad 26 December 2007 - 15:23
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Detta måste vara det sämsta på länge.
En utav knapparna på handkontrollen slutade fungera för mig igår. Idag så åkte jag till inköpsbutiken och berättade hur läget var och var i tron att jag skulle få en ny handkontroll i butiken men icke. Butiken hade inget med service, reklamation m.m. under det första 1 året. Jag skulle kontakta MS kundservice istället. Direkt när jag lämnade butiken så ringer jag till MS kundservice 020-791133 men de tar inte emot mobila samtal. Helt värdelöst! När jag väl hade kommit hem efter ex antal timmar utav shopping så ringer jag till MS kundservice. Killen berättar att de skulle skicka ut en ny handkontroll och allt låter jätte bra tills han säger att det kommer ta ca 10-15 arbetsdagar!!! ÄR detta ett skämt?
Är det inte enklare och bättre om man får lämna in handkontrollen i butiken man har köpt det hos och får en ny handkontroll direkt istället för att få vänta 2-3 veckor för att MS ska skicka ut en ny handkontroll.
Det här är verkligen ruttet utav MS men man får väl det man betalar för!
Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 27 December 2007 - 20:11.
Postad 26 December 2007 - 15:35
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Visst, låter omständigt, men du skall nog vara glad att dom inte kräver att du skickar in kontrollen för reperation eller för att kontrollera att den verkligen är sönder. Då hade det tagit ytterligare någon vecka. Jobbar själv med reklamationer (inte i "elektronikbranschen" dock) så jag vet verkligen hur omständigt det KAN vara.
Postad 26 December 2007 - 16:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Joo verkligen trist..Men jag tycker att det är lika trist att sitta å vänta flera veckor på att konsolen ska åka till tyskland å tillbaka..
Postad 26 December 2007 - 17:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Detta måste vara det sämsta på länge.
En utav knapparna på handkontrollen slutade fungera för mig igår. Idag så åkte jag till inköpsbutiken och berättade hur läget var och var i tron att jag skulle få en ny handkontroll i butiken men icke. Butiken hade inget med service, reklamation m.m. under det första 1 året. Jag skulle kontakta MS kundservice istället. Direkt när jag lämnade butiken så ringer jag till MS kundservice 020-791133 men de tar inte emot mobila samtal. Helt värdelöst! När jag väl hade kommit hem efter ex antal timmar utav shopping så ringer jag till MS kundservice. Killen berättar att de skulle skicka ut en ny handkontroll och allt låter jätte bra tills han säger att det kommer ta ca 10-15 arbetsdagar!!! ÄR detta ett skämt?
Är det inte enklare och bättre om man får lämna in handkontrollen i butiken man har köpt det hos och får en ny handkontroll direkt istället för att få vänta 2-3 veckor för att MS ska skicka ut en ny handkontroll. Det här är verkligen ruttet utav MS men man får väl det man betalar för!
Mvh
Så nu tar vi det lugnt här innan du går av på MS. 1. Du har blivir lurad av butiken. De har alltid en skyldighet att ta emot reklamationer för sålda varor, reklamationsrätten är mellan Butik och Kund, ALDRIG mellan Producent och Kund. 2. Xbox Support har ett nummer för mobil dock inte samma som för övrig tele 3. Microsoft brukar be oss att byat i butik när det gäller tillbehör och sen tar de det med oss. Iaf är det vad vi på ICA Maxi, mitt jobb, har fått för direktiv. Så åter igen, det är butiken som har ljugit dig rakt upp i ansiktet då de ALLTID har ansvaret för reklamationer och detta upp till 3 år enligt KKL. Skulle butiken kursa kan man dock söka sig till producenten. Tyvärr gör många butiker så för att slippa lägga ner arbetstid på reklamationer.
Postad 26 December 2007 - 17:22
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Så nu tar vi det lugnt här innan du går av på MS.
1. Du har blivir lurad av butiken. De har alltid en skyldighet att ta emot reklamationer för sålda varor, reklamationsrätten är mellan Butik och Kund, ALDRIG mellan Producent och Kund.
Enligt butiken så kunde de ta emot den trasiga handkontrollen men då kanske det skulle ta en extra vecka för dem att skicka handkontrollen istället för att jag skulle ta kontakt med MS direkt och lösa problemet. Enligt butiken så ville MS ha alla reklamationer och andra problem med deras varor dirkt med derars support så att allt skulle gå fortare och smidigare. 2. Xbox Support har ett nummer för mobil dock inte samma som för övrig tele
3. Microsoft brukar be oss att byat i butik när det gäller tillbehör och sen tar de det med oss. Iaf är det vad vi på ICA Maxi, mitt jobb, har fått för direktiv.
Så åter igen, det är butiken som har ljugit dig rakt upp i ansiktet då de ALLTID har ansvaret för reklamationer och detta upp till 3 år enligt KKL. Skulle butiken kursa kan man dock söka sig till producenten. Tyvärr gör många butiker så för att slippa lägga ner arbetstid på reklamationer.
Enligt MS kundservice så har de ett nytt system med reklamation m.m. där butikerna står för reklamation m.m. i 2 veckor därefter så går all reklamation m.m. över till MS. Detta svar fick jag nu kl17,19 när jag talade med MS kundservice. Mvh Joo verkligen trist..Men jag tycker att det är lika trist att sitta å vänta flera veckor på att konsolen ska åka till tyskland å tillbaka.. 
Med andra ord kan man konstatera att detta system som de har ÄR värdelöst! Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 26 December 2007 - 17:24.
Postad 26 December 2007 - 17:30
Unregistered22960a33
-
Unregistered22960a33
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Jag tror det är väldigt olika från butik till butik. Även om MS "vill ta" alla reklamationsärenden så är jag övertygad om att en hel del butiker väljer att lösa detta själva endå.
Postad 26 December 2007 - 17:34
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Enligt butiken så kunde de ta emot den trasiga handkontrollen men då kanske det skulle ta en extra vecka för dem att skicka handkontrollen istället för att jag skulle ta kontakt med MS direkt och lösa problemet. Enligt butiken så ville MS ha alla reklamationer och andra problem med deras varor dirkt med derars support så att allt skulle gå fortare och smidigare.
Det där är standardsvaret från alla återfösäljare som inte har nån skam i kroppen. Har fått det ett par gånger och jag blir lika arg varje gång. Och PS: MS har ett nummer för mobiltelefoner också: Du hittar den http://www.xbox.com/...upport/contact/
Postad 26 December 2007 - 17:38
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Stämmer detta som jag fick höra från MS då?
Enligt MS kundservice så har de ett nytt system med reklamation m.m. där butikerna står för reklamation m.m. i 2 veckor därefter så går all reklamation m.m. över till MS. Detta svar fick jag nu kl17,19 när jag talade med MS kundservice.
Mvh
Postad 26 December 2007 - 17:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Enligt MS kundservice så har de ett nytt system med reklamation m.m. där butikerna står för reklamation m.m. i 2 veckor därefter så går all reklamation m.m. över till MS. Detta svar fick jag nu kl17,19 när jag talade med MS kundservice.
Mvh
NEJ. Dock finns där ett antal Jumboföretag som erbjuder kunder att kunna gå direkt till dem istället för att gå till butik och därmed spara tid. Exempel på detta är Datortillverkare, Apple, Microsoft m.m. Detta kan såklart vara trevligt i månfga fall då man slipper gå igenom butikernas extra tid. Sen så har många företag rekommendationer till hur återförsäjlarna ska göra med deras produkter. Där är det vanligt att de uppmuntrar återförsäljaren att direkt byta ut varan mot en ny när något händer den första månaden, eller 12 veckor som i MS fall, och sen ersätter företaget återförsäljaren genom att skicka ut en ny när de fått den trasige. Detta kan jag tycka är bra när det gäller t ex stora saker som själva konsolen m.m. men när det är något så litet som en handkontroller så bytar vi iaf alltid ut den mot en ny, vi får ju endå en ny av Microsoft sen om vi vill även om det kan ta 4 veckor. Handlar som sagt om hur bra butiken vill ha i omdöme av service. Men lagen är tvingande och lagen är tydlig. Avtalet är mellan försäljare och konsument och det är där mellan som reklamationsrätten gäller och vill man reklamera och inte skicka så ska de ta emot. Sen har försäljaren rätt att avhjälpa felet, alltså fixa det istället för att ge ny, om man kan göra detta inom skälig tid. En handkontroll och 4 veckor är inte skälig i mina ögon och jag hade lätt dragit in konsumentombudsmannen för detta, brukar räcka att de ringer butiken för att butiken ska ändra sin åsikt. Men som sagt är det en dåligt oskivet system i de flesta branscher att försöka bolla bort reklamationsansvaret och dra ut på tiden då 99% av alla kunder saknar kunskap om lagen och orka att bry sig aktivt.
Postad 26 December 2007 - 19:05
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Mvh
NEJ. Dock finns där ett antal Jumboföretag som erbjuder kunder att kunna gå direkt till dem istället för att gå till butik och därmed spara tid. Exempel på detta är Datortillverkare, Apple, Microsoft m.m. Detta kan såklart vara trevligt i månfga fall då man slipper gå igenom butikernas extra tid.
Sen så har många företag rekommendationer till hur återförsäjlarna ska göra med deras produkter. Där är det vanligt att de uppmuntrar återförsäljaren att direkt byta ut varan mot en ny när något händer den första månaden, eller 12 veckor som i MS fall, och sen ersätter företaget återförsäljaren genom att skicka ut en ny när de fått den trasige.
Detta kan jag tycka är bra när det gäller t ex stora saker som själva konsolen m.m. men när det är något så litet som en handkontroller så bytar vi iaf alltid ut den mot en ny, vi får ju endå en ny av Microsoft sen om vi vill även om det kan ta 4 veckor.
Handlar som sagt om hur bra butiken vill ha i omdöme av service.
Men lagen är tvingande och lagen är tydlig. Avtalet är mellan försäljare och konsument och det är där mellan som reklamationsrätten gäller och vill man reklamera och inte skicka så ska de ta emot. Sen har försäljaren rätt att avhjälpa felet, alltså fixa det istället för att ge ny, om man kan göra detta inom skälig tid. En handkontroll och 4 veckor är inte skälig i mina ögon och jag hade lätt dragit in konsumentombudsmannen för detta, brukar räcka att de ringer butiken för att butiken ska ändra sin åsikt.
Men som sagt är det en dåligt oskivet system i de flesta branscher att försöka bolla bort reklamationsansvaret och dra ut på tiden då 99% av alla kunder saknar kunskap om lagen och orka att bry sig aktivt.
Tack. Ringde nyss till MS kundservice IGEN för att min trådlösa nätverksadapter för 800 kr gick bara sönder efter 10-15 min användning som jag köpte idag. Passade på att fråga om min handkontroll med en ny person. Han sade att butikerna ringer och gör samma sak som man själv får göra till MS kundservice. Alltså då kan man fråga sig när jag ringde och sade att en knapp var trasig och killen från MS kundservice sade att de skulle skicka ut en ny. Då får killen i butiken samma svar, att ge en ny(??!!??). De är väl för lata att ta hand om reklamationsärenden i butiken. Med andra ord tar jag tillbaka all skit jag öste över MS tidigare! Det var bra att man ändå så kunde vädra ut det här och få det förklarat hur det verkligen är. Imorgon ska jag åka tillbaka till butiken och få den trådlösa nätverksadaptern byt och handkontrollen för det har man rätt till enligt lag. Alltså det är butikens skyldighet enligt lag att ge min nya o fungerade saker? Och inte skylla över på MS för att det blir enklare för butiken? Fan, vad trött man blir på dessa skit butiker !!! Mvh
Postad 26 December 2007 - 19:22
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tack.
Ringde nyss till MS kundservice IGEN för att min trådlösa nätverksadapter för 800 kr gick bara sönder efter 10-15 min användning som jag köpte idag. Passade på att fråga om min handkontroll med en ny person. Han sade att butikerna ringer och gör samma sak som man själv får göra till MS kundservice. Alltså då kan man fråga sig när jag ringde och sade att en knapp var trasig och killen från MS kundservice sade att de skulle skicka ut en ny. Då får killen i butiken samma svar, att ge en ny(??!!??). De är väl för lata att ta hand om reklamationsärenden i butiken.
Med andra ord tar jag tillbaka all skit jag öste över MS tidigare! Det var bra att man ändå så kunde vädra ut det här och få det förklarat hur det verkligen är.
Imorgon ska jag åka tillbaka till butiken och få den trådlösa nätverksadaptern byt och handkontrollen för det har man rätt till enligt lag. Alltså det är butikens skyldighet enligt lag att ge min nya o fungerade saker? Och inte skylla över på MS för att det blir enklare för butiken?
Fan, vad trött man blir på dessa skit butiker !!!
Mvh
Microsoft är inga änglar så lite däng ska de ha, för mycket som går sönder o för lång tid att få fixat ibland. Iaf. Nej man kan aldrig kräva att få en ny då butiken har rätt att välja att avhjälpa felet inom skälig tid. Skälig tid är tyvärr ett luddigt begrepp för spekulationer. Men enligt hur det brukar gå i domstol så brukar man gå efter hur normerna i branschen är vilket betyder att om det inte är en jättedyr vara så bör butiken byta ut den direkt om saken har gått sönder inom 1 månad. Är det över 1 månad är det frågan om god service och hur mycket butiken förlorar på att ge en ny handkontroll tills de får en ny från Microsoft. Men jag tycker du ska säga till dem att det är dålig stil att de försöker fly sitt ansvar och att du fått höra att det är butiken som har ansvaret efter att du har ringt konsumentombudsmannen, och att det är så enligt konsumentköpslagen. Dessa två ord är det månag försäljare som mjuknar på då ingen vill bli indragen i sånt. Om nu de vill försöka fixa sakerna åt dig så be om en uppskattad tid och är den över 1 vecka så säg att det inte är en acceptabel tid och att du isf får dra in konsumentombudsmannen. Min syn är att handkontroll kostar så lite och är ändå så viktig, du kan ju inte använda konsolen, att det ska gå snabbt eller få en ny. Alltså, lagen säger att butiken har skyldighet att ta hand om det de säljer men de har också en rätt att fixa problemet istället för att ge ny. Variabler som spelar in är pris, hur länge man haft den, vad problemet är osv. Får man fråga vilken butik detta är?
Postad 26 December 2007 - 19:34
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Microsoft är inga änglar så lite däng ska de ha, för mycket som går sönder o för lång tid att få fixat ibland.
Iaf. Nej man kan aldrig kräva att få en ny då butiken har rätt att välja att avhjälpa felet inom skälig tid. Skälig tid är tyvärr ett luddigt begrepp för spekulationer. Men enligt hur det brukar gå i domstol så brukar man gå efter hur normerna i branschen är vilket betyder att om det inte är en jättedyr vara så bör butiken byta ut den direkt om saken har gått sönder inom 1 månad. Är det över 1 månad är det frågan om god service och hur mycket butiken förlorar på att ge en ny handkontroll tills de får en ny från Microsoft.
Men jag tycker du ska säga till dem att det är dålig stil att de försöker fly sitt ansvar och att du fått höra att det är butiken som har ansvaret efter att du har ringt konsumentombudsmannen, och att det är så enligt konsumentköpslagen. Dessa två ord är det månag försäljare som mjuknar på då ingen vill bli indragen i sånt.
Om nu de vill försöka fixa sakerna åt dig så be om en uppskattad tid och är den över 1 vecka så säg att det inte är en acceptabel tid och att du isf får dra in konsumentombudsmannen. Min syn är att handkontroll kostar så lite och är ändå så viktig, du kan ju inte använda konsolen, att det ska gå snabbt eller få en ny.
Alltså, lagen säger att butiken har skyldighet att ta hand om det de säljer men de har också en rätt att fixa problemet istället för att ge ny. Variabler som spelar in är pris, hur länge man haft den, vad problemet är osv.
Får man fråga vilken butik detta är?
Tack för att du lägger ned lite tid på detta som hjälper mig och även någon mera.. 1. Trådlös nätverksadapter som jag köpte idag. Dog efter 10-15min. Om jag åker imorgon till butiken så kommer de med all sannolikhet att säga att jag ska ringa till MS så får de lösa problemet. Minåsik är att jag ska ha en ny imorgon punkt slut. 2. Handkontrollen med trasig knapp. Detta är ett solklart fall. Det handlar inte om att skicka tillbaka för rep utan den ska "skrotas" och jag ska få en ny enligt MS. Alltså är det butiken som inte vill ge mig en ny handkontroll för att sedan få en ny av MS. Istället låter de mig gå och vänta ca 10-15 arbetsdagar och ha en trasig handkontroll. Får se efter imorgon om jag kommer att sluta att handla i butiken. Butiken som jag har problem med heter OnOff. Mvh Alltså, lagen säger att butiken har skyldighet att ta hand om det de säljer men de har också en rätt att fixa problemet istället för att ge ny. Variabler som spelar in är pris, hur länge man haft den, vad problemet är osv.
Enligt MS så skall jag ha en ny kontroll, alltså så borde butiken ge mig en ny eftersom att det är ingen service på handkontrollen som skall göras! Mvh
Postad 26 December 2007 - 20:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tack för att du lägger ned lite tid på detta som hjälper mig och även någon mera..
1. Trådlös nätverksadapter som jag köpte idag. Dog efter 10-15min. Om jag åker imorgon till butiken så kommer de med all sannolikhet att säga att jag ska ringa till MS så får de lösa problemet. Minåsik är att jag ska ha en ny imorgon punkt slut.
2. Handkontrollen med trasig knapp. Detta är ett solklart fall. Det handlar inte om att skicka tillbaka för rep utan den ska "skrotas" och jag ska få en ny enligt MS. Alltså är det butiken som inte vill ge mig en ny handkontroll för att sedan få en ny av MS. Istället låter de mig gå och vänta ca 10-15 arbetsdagar och ha en trasig handkontroll.
Får se efter imorgon om jag kommer att sluta att handla i butiken.
Butiken som jag har problem med heter OnOff.
Mvh
Enligt MS så skall jag ha en ny kontroll, alltså så borde butiken ge mig en ny eftersom att det är ingen service på handkontrollen som skall göras!
Mvh
Ja den trådlösa adaptern ska de byta ut, det är Microsofts direktiv till butikerna. Butiken får full ersättning sen från Microsoft. Jag tycker du ska be dem ringa Microsoft medans du är där så att de kan få höra vad de sa till dig. Tycker också det är helt galet att du inte får en ny handkontroll och speciellt i en så stor kedja som OnOff. Ruskigt dåligt. Ville Microsoft att du skulle skicka in den trasiga kontrollen och sen skicka en ny eller skickar de en ny direkt? Har läst om en annan som fick fel strömadapter där de skickade en ny utan att kräva den gamla. Lycka till och posta gärna svaret här.
Postad 26 December 2007 - 20:29
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Sharkait: hur menar du med att din wifi dog? slutade det bara att fungera helt plötsligt eller? Har du ställt in allt i din router, 360 körs ju på 2 speciella portar.
Angående handkontrollen så är det klart butiken ska byta ut det för dig annars är dom bara grisiga.
Att MS säger att det tar 10-15 dagar är för att "skydda" sig själva så dom inte säger 4 dagar och du får vänta och bli arg för att sedan ta ut det på dom. Jag har fått nya kontroller från dom 2 gånger och bägge gångerna har det tagit 1 vecka (5 dagar) vilket är helt OK med tanke på att det måste skickas från tyskland osv.
Postad 27 December 2007 - 00:11
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Ja den trådlösa adaptern ska de byta ut, det är Microsofts direktiv till butikerna. Butiken får full ersättning sen från Microsoft.
Jag tycker du ska be dem ringa Microsoft medans du är där så att de kan få höra vad de sa till dig. Tycker också det är helt galet att du inte får en ny handkontroll och speciellt i en så stor kedja som OnOff. Ruskigt dåligt.
Ville Microsoft att du skulle skicka in den trasiga kontrollen och sen skicka en ny eller skickar de en ny direkt? Har läst om en annan som fick fel strömadapter där de skickade en ny utan att kräva den gamla.
Lycka till och posta gärna svaret här.
MS sickar ut först en ny sedan skulle jag skicka in den trasiga.. Jag tycker att det är ruttet utav OnOff. Vad är det för kundservice de har? Mvh
Postad 27 December 2007 - 00:20
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Sharkait: hur menar du med att din wifi dog? slutade det bara att fungera helt plötsligt eller? Har du ställt in allt i din router, 360 körs ju på 2 speciella portar.
Hade installerat allt. Började spela i ca 10-15min blev ur loggad från Live. Xboxet påstod att adaptern hade blivit ur dragen. adaptern lyser inte ens. Oavsett om man startar om xboxet. Lyser iallafall inte om man testar de andra 2 usb-potarna. Angående handkontrollen så är det klart butiken ska byta ut det för dig annars är dom bara grisiga.
Det tycker jag med. Eftersom att inget ska på service. Mvh
Postad 27 December 2007 - 11:13
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Med tanke på alla problem som varit med 360 så förstår jag att butikerna vill låta MS sköta om servicen.
Postad 27 December 2007 - 14:31
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Med tanke på alla problem som varit med 360 så förstår jag att butikerna vill låta MS sköta om servicen.
Det är inte frågan om någon service utan reklamation utav en handkontroll. Enklast som smidigast att få en byt i butiken där man har köpt den i eller? Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 27 December 2007 - 14:33.
Postad 27 December 2007 - 14:58
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Nu har jag varit till butiken och det var sista gången jag handlade där.
Tog kontakt med en säljare som var glad och trevlig. Förklarade att jag hade 2 reklamationer att lämna till dem. Jag förklarade för henne att den trådlösa adaptern slutade fungerar efter 10-15 min användning och att ena knappen slutade fungera på handkontrollen då hon svarade med att jag skulle ta kontakt med MS kundservice. Jag sade att det är Ni som skall ta emot reklamationer enligt svensk lag. Då blev hon skit grinig och gick iväg för att tala med någon. Hon kom tillbaka och var väldigt otrevligt. Rakade ihop alla saker + kvitto och tryckte ned allt i kassen som jag hade kommit dit med och sade åt mig att gå till kassan.
Jag gick bort till kassan. Till slut så kom butikschefen. Jag förklarade för honom samma sak som för säljaren hur läget var. Den trådlösa adaptern kunde jag få en ny i butiken men han vägrade att ge mig en ny handkontroll. Han hänvisade att det var MS kundservice ansvar. Jag förklarade för honom att det är Ert ansvar att ta emot reklamationer och frågade varför de inte följer svensk lag. Det kunde han inte svara på. Förklarade att enligt MS så var det ingen utav produkterna som skulle iväg på service utan båda skulle bytas ut. Det spelade ingen roll enligt honom, det var MS problem. Detta kanske pågick i 15-20min och hela tiden var han kaxig och otrevlig. Frågade honom om han inte var rädd om kunderna? Han svarade att själv klart är jag det! Frågade honom varför han inte då kunde ge mig en ny handkontroll. Inte heller på det kunde han svara på. Till slut efter mycket tjat om att han skulle själv ringa till MS och fråga hur det ligger till så gjorde han det. När han kom fram så förklarade han och direkt så gick han bort till Xbox 360 hyllan och tittade efter handkontroller. Han kom tillbaka till disken och sade till MS att ”Jag får väl vara schysst mot killen” efter den kommentaren så blev han helt röd i ansiktet och började knappa på dator och kollade efter vart han kunde hitta en ny handkontroll. MS sade åt honom att han skulle ge mig en ny handkontroll och inget mera snack. Därefter lade han surt på och sade till mig att vi ska ordna detta. Jasså, det går att få en ny handkontroll, sade jag frågande. Då skyllde han på att deras system inte klarade utav att skriva in 1 handkontroll för reklamation. Efter samtalet med MS var som att jag pratade men en ny kille. Han var så len i munnen och själv klart skulle jag få en ny handkontroll. De skulle komma in på lördag så vi skulle lösa allt då.
ALDRIG mera att jag handlar där, fast att det verkar som att det löste sig. Ska man behöva bråka så mycket för en sådan simpel sak? Är det OnOff`s goda kundservice?
Mvh
Postad 27 December 2007 - 15:07
ATz
-
ATz
-
Användare
-
-
184 inlägg
Starkt jobbat!
Tyvärr är det ju så att de flesta som jobbar i den här typen av butiker är inkompetenta. Det är konstigt att de inte tappar fler kunder.
Postad 27 December 2007 - 15:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Starkt jobbat!
Tyvärr är det ju så att de flesta som jobbar i den här typen av butiker är inkompetenta. Det är konstigt att de inte tappar fler kunder.
Men man tycker att butikschefen borde ha lite mer koll än de vanliga arbetarna.
Postad 27 December 2007 - 16:10
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Starkt jobbat!
Tack! Mvh Men man tycker att butikschefen borde ha lite mer koll än de vanliga arbetarna.
Ja, det trodde jag med när jag fick veta att jag skulle få prata med butikschefen men icke.. Mvh
Postad 27 December 2007 - 16:16
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Skitbra jobbat!
Tyvärr är det såhär 99% av alla butiker svarar när man ska reklamera saker. Skyller alltid ifrån sig och hänvisar vidare. Folk vet inte sina rättigheter och går snällt därifrån, jag har varit en av dom.
Mvh D
Postad 27 December 2007 - 19:44
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Skitbra jobbat!
Tyvärr är det såhär 99% av alla butiker svarar när man ska reklamera saker. Skyller alltid ifrån sig och hänvisar vidare. Folk vet inte sina rättigheter och går snällt därifrån, jag har varit en av dom.
Mvh D
Håller med dig. Mvh
Postad 27 December 2007 - 19:56
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Denna saga verkar inte ta någon ände..
Besöket tidigare idag fick jag reda på utav butikschefen att de inte hade trådlösa handkontroller hemma. Det fanns inga i hyllan. Nu när jag satt och surfade runt så gick jag in på OnOff`s hemsida. Kollade aktuell butiklager för min butik och döma av förvåning så ska de ha handkontroll i butiken. Fast att någon timme innan fick jag vet av butikchefen att de inte hade någon hemma eller på centrallagret. Jag ringer till OnOff`s kundtjänst och de säger att butiken ska ha kontrollerna inne. Jag ber dem att dubbel kolla om de verkligen har kontrollerna inne så att de inte har missade med uppdateringen. Lämnar Namn och tele nr så butiken kan ringa upp mig. Fick nyss ett samtal från butiken. Det var butikchefen som ringde. Han kände tydligen inte igen mig. Han sade att de han kontrollen inne och den kostar 499kr. Ett par minuter senare så får jag ett sms från butikchefen angående när de skulle få in handkontrollerna som han lovade att han skulle meddela sig om! MEN detta skrev han till mig : "Hej. Handkontrollen kom inte till vårat centrallager idag, så ta med box och handkontroll in så byter vi allt. Mvh ***** OnOff".
Alltså så har jag fått 2 olika versioner utav butikschefen inom loppet av ett par min. Vad ska detta betyda? Varför vill han byta in allt? Varför får jag inte bara 1 ny handkontroll? Varför ljuger han om att de inte har handkontroller inne fast att de har det? Vad är syftet?
Detta är verkligen en person man inte kan lita på!
Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 27 December 2007 - 21:07.
Postad 27 December 2007 - 20:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Du kanske skulle döpa om tråden till Usel service OnOff,mardrömmen tar inte slut!
Köpte min på El-giganten och när min gick sönder efter 5 veckor så ringde jag först dit och hörde och dom hänvisade mig direkt till Microsoft..Tycker det är dålig stil att dom inte åtminstånde säger att man får välja själv om man vill lämna in den där man köpt den och vänta en vecka extra eller ringa Microsoft supporten..
Skulle lätt välja att vänta en vecka extra motför att ringa en av världens sämsta support i onödan.*muttrar*
Postad 27 December 2007 - 22:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Varför vill han byta in allt? Varför får jag inte bara 1 ny handkontroll? Varför ljuger han om att de inte har handkontroller inne fast att de har det? Vad är syftet?
Bra frågor. Vad kan vara hans syfte om han nu är villig att byta allt? Inte att du inte ska få en ny handkontroll iallafall. Vill han ######s och ge dig en gammal ostabil box för att du är så "jobbig"  ? Kanske har något med det han sa tidigare att det inte går att reklamera en handkontroll i datorn. Så han vill byta 1 mot 1- box mot box så att inget blir fel i datorn (för det går ju tydligen inte att byta 1 mot 1 handkontroll eftersom datorn inte klarar det och då blir det fel i registret). Sen sa han ju att ni skulle fixa det på Lördag. Varför tar han kontakt så tidigt då?
Postad 27 December 2007 - 22:09
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Först å främst: Starkt jobbat!
Ja detta verkar helt sanslöst!! Nästan så du ska gå dit å häva köpet å handla nån annastans!
Postad 27 December 2007 - 22:14
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Du kanske skulle döpa om tråden till Usel service OnOff,mardrömmen tar inte slut! <_<
Köpte min på El-giganten och när min gick sönder efter 5 veckor så ringde jag först dit och hörde och dom hänvisade mig direkt till Microsoft..(...)
Samma sak hände mig på elgiganten (fast med elgigantens online-"support"). Just OnOff försöker jag undvika eftersom de oftast har inget bra pris på konsol-spel och p.g.a försäljare som tjatar om deras försäkring (som de själva har provision på). Riktigt ruttet av butikschefen att ljuga.
Postad 27 December 2007 - 22:16
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Talade med MS kundservice nyss.
Varför OnOff vill ha in Xboxet + den trasiga handkontrollen är för att OnOff vill ha ersättning från MS för den trasig bundle (läs den trasiga handkontrollen).
Men varför ljög butikschefen i smset att de inte hade fått hem handkontrollen när den finns i butiken? Istället för att skriva att enligt OnOff`s avtal med MS så ska hela bundle bytas ut!
Detta är det sämsta och värsta bemötandet jag har fått av någon butik. Med denna erfarenhet så skulle jag avråda alla som har tänkt att handla hos OnOff, särskillt hos en särskild OnOff butik, att inte handla av dem.
Jag hoppas att detta tar slut imorgon när jag ska lämna in ett fungerande Xbox 360 + handkontroll med trasig knapp och förhoppningsvis så får jag ett fungerande Xbox (igen) med en ny handkontroll... Vilket skämt! Meeeeen jag får ett nyare Xbox. Något gott kanske det kom ur all denna smörja..
Mvh
Postad 27 December 2007 - 22:45
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Imponerad av din ihärdighet, fler som dig så kanske många butiker skulle ändra sitt beteende gentemot oss kunder.
Dags att droppa vilken On´Off butik - så att man kan undvika den specifikt ?
//F
Postad 29 December 2007 - 14:07
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Var igår till butiken. Fick tala med butikchefen igen. Jag fick en ny Xbox & milersättning för alla onödiga resor pga deras lathet. Jag är glad att det löste sig tills slut MEN jag kommer iallafall inte handla där mer. Butikerna vet sitt ansvar men att en kund måste berätta för dem hur och varför de har sitt ansvar är befängt. Allt bråk för en sådan simpel grej. Tänk hur många som har blivit lurade utav butiken att ta kontakt med MS kundservice när det har varit butikens ansvar att lösa tex reklammationen. Det är en standard fras som alla i butiken kör med. "Ring till MS ndservice så löser de problemet åt dig".
När jag hade fått min nya Xbox och pengarna så sade butikschefen: - Nu vet jag hur jag skall hantera dessa reklammationer...
Tack och hej, sade jag och gick.
Butiken ligger vid Mariebergs köpcentrum, Örebro.
Mvh
Postad 29 December 2007 - 15:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Milersättning.. oj vad snällt. Ja, de vill ju inte att du ska gå back pga deras idioti. Hmmm, hade jag varit dem hade jag möjligtvis ersatt dig med något annat också för besväret.. typ ett extra spel eller två. Varför inte en handkontroll till.
Postad 29 December 2007 - 21:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Jag håller med om att butikerna borde ha större ansvar och hjälpa sina kunder. Ska man verkligen behöva vara utan Xbox360 i 3 veckor bara för att det är ett tillverkningsfel som är välkänt hos MS, eller vänta på en ny handkontroll i 2 veckor. Det skulle gå så mycket snabbare för MS själva om man bara fick en ny konsol eller handkontroll direkt i affären. Men grejen är väl att MS vill laga alla trasiga konsoler och skicka ut dom till kunderna igen, men på detta vis löser man inga problem eftersom grundfelet på dessa konsoler kvarstår, dem är bara temporärt fixade. Det är ju uppenbart att dessa konsoler som pajar, kommer att paja igen och i slutändan får både kunden och MS lida. Egentligen borde man kolla upp närmare om denna så kallade garantiservice är laglig, man ska inte behöva skicka en konsol till Tyskland för att få den utbytt, även om det är gratis.
Postad 29 December 2007 - 21:40
Keiji
-
Keiji
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag tycker detta låter väldigt konstigt. En ren ovilja hos OnOff.
Själv jobbar jag på NetOnNet, just i kundservicen med reklamationsärenden bland annat. I många fall VILL leverantörer som t.ex. MS att man själv ska ta kontakt med dem för att lösa problem. Dock har kunden ALLTID rätt att lämna in grejerna där de köpt dem för att få det fixat, särskilt inom 14 dagar som den normala öppet köp-tiden är hos elektronikkedjorna. Då klassas de som DOA, "Dead On Arrival" och byts alltid ut på plats eller har man rätt till pengar tillbaka.
För att tillägga bara så är det dock inte bortförklaringar när man säger att det tar längre tid om butiken ska sköta ärendet istället för kunden själv. I vårt fall, och antar de flesta andra, så sköter vi inga direktleveranser till leverantörer, utan det skickas till centrallager som skickar vidare och som får tillbaka innan det återigen kommer till oss. Därav tar det ofta minst en vecka extra om butiken i fråga ska sköta frakten. Såg bara att någon sa att det var bullshit, därför förklarar jag bara.
Håller med dig till fullo, riktigt ruttet av OnOff dock!
Bättre med NetOnNet, tyvärr säljer vi inga spelkonsoller och enbart ett fåtal tillbehör till dem
Postad 29 December 2007 - 21:56
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det är bara att applådera. Skitbra jobbat!
Den svenska konsumenträtten är något som kan ses som unik för Sverige! Den är helt gjord för att skydda den svagare parten i avtal vilket vi konsumenter är då vi aldrig läser igenom avtal, därför har man lagar som sätter lägsta gränsen för vad avtal får innehålla. Detta är något vi ska vara stolta över och något som tyvärr är helt främmande i andra länder så som USA där konsument lätt kan stå sig dum i komplicerade avtal.
Kul att du fick rätt till sist för det är vad du har haft hela tiden. Man borde skicka denna tråden vidare centralt till OnOff så att de kan bättre på sin service. Kul att du fick lite ersättning också!
Som sagt bar jobbat! Det lönar sig att stå på sig som konsument! Bäst för dig själv, bäst för branschen o bäst6 för landet.
Postad 12 May 2008 - 20:48
martin_gbg
-
martin_gbg
-
Användare
-
-
138 inlägg
Det är bara att applådera. Skitbra jobbat!
Den svenska konsumenträtten är något som kan ses som unik för Sverige! Den är helt gjord för att skydda den svagare parten i avtal vilket vi konsumenter är då vi aldrig läser igenom avtal, därför har man lagar som sätter lägsta gränsen för vad avtal får innehålla. Detta är något vi ska vara stolta över och något som tyvärr är helt främmande i andra länder så som USA där konsument lätt kan stå sig dum i komplicerade avtal.
Kul att du fick rätt till sist för det är vad du har haft hela tiden. Man borde skicka denna tråden vidare centralt till OnOff så att de kan bättre på sin service. Kul att du fick lite ersättning också!
Som sagt bar jobbat! Det lönar sig att stå på sig som konsument! Bäst för dig själv, bäst för branschen o bäst6 för landet.
Den så kallade svenska konsumenträtten gäller faktiskt inom hela EU så vi är inte så unika. ...
Postad 12 May 2008 - 21:42
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Den så kallade svenska konsumenträtten gäller faktiskt inom hela EU så vi är inte så unika. ...
Nej, den svenska konsumenträtten beskriven i bla KKL gäller bara inom rikets gränser (och även vid distansavtal över gränsen i vissa fall), däremot har EU ett direktiv som sätter en viss miniminivå som medlemsstaterna skall sätta i sina nationella lagar. Däremot är det fritt fram att sätta en annorlunda lag om det är till konsumentens fördel. Vilket Sverige har gjort i en hel del exempel. Vilket gjort Sverige känd för ett starkt konsumentskydd och unik (kanske inte på alla punkter men på omfattningen av skyddet) -lk
Postad 12 May 2008 - 21:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Som LillKille sa så är det absolut inte samma. En sån enkel del som reklamationstiden skiljer sig. 2 år i EU och 3 år i Sverige. Dessutom är detaljerna kring vad, hur, ansvar, kostnader och ersättning betydligt tydligare samt till konsumentens fördel här i Sverige. Sen så ska vi veta att det är en enorm skillnad på vad som står lag och hur den sen uppehålls. I Sverige finns det starka statliga organisationer som hjälper konsumenten, detta saknas i många länder. Så visst EU har lagt ribban men precis som mycket i EU så följs det inte alltid bra. http://www.konsumenteuropa.se/
Redigerat av PalmiNio, 12 May 2008 - 21:56.
Postad 13 May 2008 - 09:06
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Onoff har inte skött det här helt snyggt, nej. Men jag jobbar själv med handel (annan bransch) och känner igen "problemet" med producenter som vill ta ett helhetsansvar. Oftast är producenter som tar ett helhetsansvar något som upplevs som positivt för alla inblandade. Men ibland så kan det hela få löjliga konsekvenser där producenterna vägrar göra på annat sätt än det fastställda (direkt till producent alltså). Det verkar vara vanligare bland amerikanska tillverkare att ta ett helhetsansvar. De instruktioner som denna Onoffbutik har fått från MS är med allra största sannolikhet att MS sköter alla reklamationer själva. Själv så tycker jag att det är väldigt positivt att MS själva tar ansvar för sina produkter och sköter reklamation mot konsument. Konsumenterna behöver nästan aldrig råka ut för problem med reklamationer på detta sätt. Tråkigt dock, naturligtvis, att du fick problem.
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 13 May 2008 - 09:07.
Postad 16 August 2008 - 02:10
Unregisteredb8bb5cfd
-
Unregisteredb8bb5cfd
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Kan ju påpeka att försäljaren har inte alls alltid rätt att kräva garantireparation. De har rätt att kräva det om en ny vara till konsumenten skulle kosta dem för mycket.
Konsumentsköpslagen skulle fler personer kunna läsa igen lite någrannare. Ett annat exempel är att saker som man beställer på internet ska vara oöppnade om de ska lämnas tillbaka. Detta är också rent skitsnack från butikerna och detta kan inte avtalas vad de än skriver i sina "regler".
Postad 16 September 2008 - 22:47
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Vilken soppa detta verkar ha varit...
Hittade tråden när jag sökte efter något annat men jag kan dela med mig av en erfarenhet från ONOFFs service i Kungens Kurva (Tangentvägen tror jag det heter) söder om Stockholm.
Jag hade köpt en PS3 där för ett tag sedan. När jag väl packade upp sakerna upptäckte jag att på den medföljande handkontrollen hade den vänstra "joysticken" lossnat och låg lös i paketet . Sagt och gjort åkte jag direkt tillbaka till butiken samma dag och fick tag på samma säljare i samband med reklamationen.
Då fick jag till svar att de inte kunde ta ansvar för att delarna i paketet är intakta utan att jag skulle ta kontakt direkt med Sonys kundtjänst. Vid det tillfället var jag påläst om det faktum att jag alltid ska kunna vända mig till butiken för reklamation och påpekade detta snällt (men förvånad över argumentet när jag var i butiken samma dag för att reklamera produkten)? Då försvann den vänliga inställningen direkt och säljaren gick och letade efter en ansvarig. Jag fick vänta i 3-4 minuter varvid en annan säljare kommer ut och presenterar sig istället. Han frågar vad problemet var och jag förklarade samma sak igen. Han bad mig då kontakta Sonys kundtjänst för det skulle gå fortare för mig att göra så, varvid jag kontrade med att säga att jag har kvittot som visar att jag köpte produkten samma dag, att jag är tillbaka i butiken samma dag, med samtliga delar i paketet och det bevisligen är så att handkontrollen är trasig och att det enklaste för Mig borde vara att få hela kitet utbytt direkt i butik.
Då fick jag till svar att "vi brukar inte hantera reklamationer på spelkonsoller, men eftersom du köpt den idag så ska jag vara snäll och byta ut den"...
Sagt och gjort gick jag därifrån några minuter senare med ett nytt kit och denna gång verifierade vi i butik att det såg okej ut. Sen gick jag därifrån, förvånad över att det ens skulle varit ett problem att byta ut en felaktig produkt...
Det som är mest komiskt med detta är att jag strax innan inköpet av PS3an reklamerade en "vanlig" Bluray-spelare från SONY som jag köpt tidigare, och innan jag ens hann säga hela ordet "reklamation" så stod jag där med en ny BD-spelare och 50% rabatt på valfri DVD eller BD-film i butiken... och vid det tillfället hade jag inte ens med mig originalkartongen och alla sladdar för jag hade trott att den skulle skickas in för lagning.... det var det som gjorde att jag valde att köpa min PS3 där, för att jag var så väl bemött när något strulade.
Jag har en känsla av att kompetens/utbildning/servicemind kan var väldigt olika från person till person på ONOFF men om de verkligen vill måna om sina kunder borde de nog tänka till lite mer än att hoppa på kunder och försöka prånga på saker man egentligen inte vill ha, och verkligen ställa upp när man ber om hjälp... vare sig det gäller inköp, eller reklamation.
Elprodukter av idag är ofta av ganska dålig kvalitet och går gärna sönder. Det är ett faktum. Vid dessa tillfällen borde man som företagare fånga upp detta och minska skadan på både sitt varumärke, och leverantörens varumärke, och vända det till sin fördel, som exempelvis hanteringen av reklamationen av blu-ray spelaren jag nämnde ovan...
En annan sak jag bara HATAR hos Onoff just nu är de här fräcka påstridande säljarna av IP-telefoni. Varje gång jag går in i en ONOFF-butik hoppar de på mig och försöker "ge bort" en IP-telefon. De har säkert hoppat på mig minst 30 gånger bara på några månader (jag älskar att titta omkring i prylbutiker men ONOFF undviker jag nästan helt för det aktuella IP-telefonibolaget gör mig bara förbannad...)
Tack för ordet :-)
Redigerat av hobbis, 16 September 2008 - 22:50.
Postad 16 September 2008 - 23:06
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ja, vilken soppa som någon skrev.
Ofta får man ju höra att det är den ena eller den andras fel, men som konsument skiter jag faktiskt fullständigt i vems fel det är. Självklart kan det vara omständigt för butiker eller producenter att lösa ärenden likt detta, men det ska ju inte drabba konsumenten. Eller ska och ska, om butiken har någon som helst känsla för att behålla kunderna så borde det inte göra det i alla fall. Hemsk historia detta TS, glad det löste sig i alla fall.
Postad 16 September 2008 - 23:17
Unregisteredb30efd09
-
Unregisteredb30efd09
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Hehe, rolig läsning. De allra flesta har väl råkat ut för såna här saker. Jag tror att det mycket handlar om dålig kommunikation och dåligt kunnande från säljare/service personal hos återförsäljare... En del människor borde inte få jobba som säljare från början. Man får vara tacksam ändå när det löser sig med kompensationer för sina bekymmer, det känns som något man såg hända oftast för ett antal år sedan men allt mer sällan idag.
Postad 17 September 2008 - 02:57
Unregistered03a0e558
-
Unregistered03a0e558
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Köpte min Xbox hos dustinhome och fick tyvärr en knapp som inte hade något tryckmstånd, man kom lätt i mot knappen i stridens hetta och fick ofta fram en flashbang, eller något annat olämpligt i en närstrid. Kontaktade dem och fick en ny med det samma, och fick behålla den gamla. Det kallar jag service
Postad 17 September 2008 - 08:19
Unregisterede47df3fc
-
Unregisterede47df3fc
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Påminner mig om när jag köpte min Xbox 360 på EBGames för 2 år sedan.
När jag kom hem med den kopplade in allt och började spela Gears of War insåg jag att den gula (Y?) knappen ej fungerade , ringde då till butiken och kom in med kvitto och min handkontroll och fick en ny på en gång utan massa frågor. Så EBGames hade bra service och hjälp vid felande hårdvara
Så lite positivt också i denna tråd
Postad 17 September 2008 - 08:44
c00kiz
-
c00kiz
-
Amatör
-
-
75 inlägg
bra att du stod på dig! riktigt kul att läsa o att i slut ändan fick du rätt.
jag har köpt en 360a från en onoff butik o deras kontroll har börjat strula så jag ska dit o prata med dem,, som tur vad känner jag en av dem anställda så att det ska inte bli problem då hoppas jag
Postad 17 September 2008 - 08:50
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Jag råkade ut för en liknande grej för några år sedan när jag köpte en VHS på Expert. Det visade sig att den inte kunde hålla klockan i minnet så alla mina schemalagda inspelningar gick åt ****. Sen när jag gick tillbaka med spelaren 2-3dagar efter jag köpt den, så var det blank nej till öppet köp eller bytesrätt. Utan de hade rätten på sin sida att skicka den för reparation. Skulle nog stått på mig mer där men 2 veckor senare fick jag min "nya" vhs. Det var sista gången jag köpte något på Expert.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|