/H
Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 17 oktober 2008 - 21:15
/H
Postad 17 oktober 2008 - 22:09
Kan mans tälla in BD-55 att itne skicka ljud på dom två bakkanaler som inte används?
Elelr är man tvugen att köra 7.1 istället för 5.1?
Postad 18 oktober 2008 - 10:40
Sen undrar jag hur pass bevisat det är att 35/55 defacto är bättre på dvd-hantering än föregående modellerna för det var väl hanteringen av 2:2 (3:2) på PAL DVD som var största problemet på dvd-fronten mig vetteligen, annars vet jag inte på vilket sätt dvd skulle uppfattas bättre på de nya modellerna.
Postad 18 oktober 2008 - 11:01
For folks with receivers that predate HDMI’s arrival, the Connection menu’s Analog Audio Output option offers two choices: 7.1 Channel and 2 Channel (Downmix) + 5.1 Channel. Since I was working with a 5.1 speaker system, I chose the second option, which downmixes 7.1 soundtracks for 5.1-channel output. One catch here is that you’ll need to double-back to the HDMI setup menu and switch the HDMI Audio option off. If you don’t, the player will downmix all soundtracks to 2 channels — something that’s only mentioned in passing in the manual’s extensive footnotes.
samtidigt hittade jag detta, om 35:an:
There is however, one slight drawback compared to its predecessor. Panasonic has seen fit to do away with the 5.1 multichannel analogue output. We know that this is a cheaper player, but it would have been nice to have – owners of old-school receivers that don't have any HDMI inputs would then be able to enjoy the benefits of HD audio too.It's a real shame, especially when you consider that the new player can decode all the latest HD audio formats onboard – something that the older player couldn't do.
Postad 18 oktober 2008 - 11:08
Det är en uppdaterad videoprocessor i 35/55.
“We’re still improving on our Blu-ray players,” said Takeshi Kuraku, manager of Panasonic’s audio and video marketing team, overseas sales and marketing group. He and other Panasonic officials put their new players up against the latest from Samsung and Sony, showing a sharper image, especially with moving objects.
Om det gäller även vid rörliga objekt på dvd är en annan fråga..
Jag kommer med största sannolikhet skaffa mig en 35:a då jag inte kan se att det finns någon bättre spelare i den prisnivån som den verkar hamna i. Gissar på 2990 när den väl har hamnat på hyllorna.
Postad 18 oktober 2008 - 13:29
jobbigt att vänta, en fredag hade varit kul att få den, så man kunde "leka" lite under helgen

Postad 18 oktober 2008 - 15:11
Postad 18 oktober 2008 - 22:02
While video setup is a snap on the BD55, configuring its audio can be more daunting. This is definitely one case where you’ll need to read the manual. When using an external receiver to decode standard or high-rez soundtracks, you first select the “Bitstream” Digital Audio Output option in the Audio menu for both Dolby and DTS variants. But if you have an older HDMI-equipped receiver that lacks Dolby TrueHD and DTS-HD decoding, you’ll need to select “PCM” here instead. To experience the soundtracks in full high-rez form, you also have to remember to switch the BD-Video Secondary Audio option to Off, or you’ll just get plain-vanilla Dolby Digital and DTS 5.1.
For folks with receivers that predate HDMI’s arrival, the Connection menu’s Analog Audio Output option offers two choices: 7.1 Channel and 2 Channel (Downmix) + 5.1 Channel. Since I was working with a 5.1 speaker system, I chose the second option, which downmixes 7.1 soundtracks for 5.1-channel output. One catch here is that you’ll need to double-back to the HDMI setup menu and switch the HDMI Audio option off. If you don’t, the player will downmix all soundtracks to 2 channels — something that’s only mentioned in passing in the manual’s extensive footnotes.
samtidigt hittade jag detta, om 35:an:
There is however, one slight drawback compared to its predecessor. Panasonic has seen fit to do away with the 5.1 multichannel analogue output. We know that this is a cheaper player, but it would have been nice to have – owners of old-school receivers that don't have any HDMI inputs would then be able to enjoy the benefits of HD audio too.It's a real shame, especially when you consider that the new player can decode all the latest HD audio formats onboard – something that the older player couldn't do.
Spännande läsning! Verkar inte så lätt att få tag på! Men tills dess kan du alltid komma till mig för BD!
Postad 19 oktober 2008 - 02:05

Postad 19 oktober 2008 - 08:33
Postad 19 oktober 2008 - 10:17
hur är dvd uppscalning mellan 35 & 55? enligt recensioner 55.a gör bättre jobb
borde inte vara någon skillnad på dvd-hanteringen, var har du läst detta?
Postad 19 oktober 2008 - 10:57
Varför svårt? Har man en reciever som stödjer HD-formaten eller 5.1/7.1 LPCM över HDMI så väljer man en BD35 annars så lägger man till en tusenlapp och får BD55:an, en spelare som gör analog avkodningen åt en.
Jo fast BD55 har ett bättre stabilare chassi.
The extra outlay gets you upgraded audio parts including new capacitors and a new 192kHz/24bit DAC. The player has also been further insulated to keep vibrations to a minimum.
Postad 19 oktober 2008 - 14:50
Hej! Nån som vet om DMP-DB35/55 har USB ingång?Shit Voxon tar bara 3685 för en 55.a grymt pris
Postad 19 oktober 2008 - 16:57
hur är dvd uppscalning mellan 35 & 55? enligt recensioner 55.a gör bättre jobb
Kan du länka till recensionerna? Jag har inte sett något sådant påstående någonstans, borde inte vara någon skillnad då de ska ha samma processor.
Postad 19 oktober 2008 - 17:25
Hej! Nån som vet om DMP-DB35/55 har USB ingång?
Det verkar tyvärr inte så, kan inte hitta ngt om det på Panasonics hemsida.
Postad 19 oktober 2008 - 18:33
Men om man kör HDMI så kanske den analoga ljuddelen med en ny DAC + nya kondensatorer inte är så intressant?Jo fast BD55 har ett bättre stabilare chassi.
The extra outlay gets you upgraded audio parts including new capacitors and a new 192kHz/24bit DAC. The player has also been further insulated to keep vibrations to a minimum.
Postad 19 oktober 2008 - 18:48
Men om man kör HDMI så kanske den analoga ljuddelen med en ny DAC + nya kondensatorer inte är så intressant?
Jo då lär det inte vara så viktigt.
Postad 19 oktober 2008 - 19:14
Ace34
edit kollade lite mer på detta nu med min ingånar på hkn.... kanske är i direct in man skall koppla

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 19 oktober 2008 - 21:12.
Postad 19 oktober 2008 - 19:26
Postad 19 oktober 2008 - 19:28
Preout är utgångar som kopplas till tex ett externt slutsteg eller likanande. Analogt kopplar man spelaren till multi channel input på receivern om den har sådana.
mm... jo så är det... blir nog lite till mig där

men jag har ingångar så på hkn.. som heter direct in... borde vara dom... eller?
Ace34
Postad 19 oktober 2008 - 19:31
edit kollade lite mer på detta nu med min ingånar på hkn.... kanske är i direct in man skall koppla
Japp det är där du ska koppla analogt från spelaren.

Postad 19 oktober 2008 - 19:33
Japp det är där du ska koppla analogt från spelaren.
Tack jonas...
då blev jag sugen på 55an
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 19 oktober 2008 - 19:37.
Postad 20 oktober 2008 - 01:08
/Genis
Postad 20 oktober 2008 - 11:08
Och dom tar bara 2985 kr för Bd-35:an, funderar starkt på att avbetälla min order från dustinhome och lägga in en hos Voxon istället. 500 kr är ju 500 kronor!!Shit Voxon tar bara 3685 för en 55.a grymt pris
Postad 20 oktober 2008 - 13:49
Postad 20 oktober 2008 - 15:23
Då är vi två, numera också kund hos Voxon.Avbeställde precis min 35:a hos Komplett. Voxon verkar ju snuskigt billiga, tar en där istället....
Har även fått reda på att dom precis som alla andra förväntas få in spelaren i mitten av nästa vecka.
Postad 20 oktober 2008 - 17:17

Postad 20 oktober 2008 - 17:34

Håller med övriga att det var riktigt bra priser.
Postad 21 oktober 2008 - 14:47
EDIT: Glömde de där med vibrationerna också.
Postad 21 oktober 2008 - 15:34
Så om man har en HK AVR-355 så behöver man inte en BD55:a? De där extrasakerna som ljuduppdateringen behövs inte om man har ovannämda förstärkaren?
EDIT: Glömde de där med vibrationerna också.
Stämmer det räcker med BD35 då.
Postad 21 oktober 2008 - 18:45
Någon som vet vad Mediamarkt kommer att ha för pris på den här spelaren?
Postad 21 oktober 2008 - 21:29

Snygg var den också

Maveric
Postad 22 oktober 2008 - 00:29
Själv så köper jag det mesta via Internet (postorder) nu för tiden. Man hittar ju nästan alltid det billigaste alternativet där och så slipper man att åka runt i bilen o leta efter bra priser, det kostar ju också pengar...Hmmm är de bara jag som drar mig för att köpa på postorder från en ort som ligger en bit ifrån en? De blir så omständigt att hålla på att skicka grejer och frakter hit och dit...
Någon som vet vad Mediamarkt kommer att ha för pris på den här spelaren?
Skulle det bli problem med prylen så brukar ju internetaffärerna skicka ut betalda fraktsedlar så att det bara är och skicka via närmsta poststället!
Känner faktiskt att mer blir bättre behandlad av internetaffärerna än hos dom lokala Siba/Onoff/Elgiganten när det gäller reklamationsärenden.
Postad 22 oktober 2008 - 14:56
Jag kommer (givetvis) köra HDMI till min Marantz 7002 och vill du köra PCM eftersom jag vill kunna ha min EQ-lägen (Audyssey) aktiverade. Kör jag bitstream kan jag inte använda mina EQ-lägen
Redigerat av DennisA, 22 oktober 2008 - 14:59.
Postad 22 oktober 2008 - 15:58
Varför skulle inte EQ lägena funka med bitstream?Föregångaren (DB30/50) led av att den inte boostade upp subben +10db när man valde PCM. Nån som vet om dom fixat dett till DB35/55?
Jag kommer (givetvis) köra HDMI till min Marantz 7002 och vill du köra PCM eftersom jag vill kunna ha min EQ-lägen (Audyssey) aktiverade. Kör jag bitstream kan jag inte använda mina EQ-lägen
Postad 22 oktober 2008 - 16:15
Postad 22 oktober 2008 - 16:29
Postad 23 oktober 2008 - 07:02
Föregångaren (DB30/50) led av att den inte boostade upp subben +10db när man valde PCM. Nån som vet om dom fixat dett till DB35/55?
Inga som helst problem med låg bas med PCM via HDMI med min BD50 till min Marantz SR7001. Nästan så att jag får sänka volymen istället på vissa filmer.
Postad 25 oktober 2008 - 10:54

Den var det jag ville ha/behövde till mitt hemma system...
- analog utgång av samtliga HD ljud (utan att det måste till en massa framtida firmware release...Ni vet vilket märke jag tänker på)
- Hyffsad till bra uppskalning av DVD
- support för bd Live...(vet inte om det här är så nödvändigt...men kanske kul att impa på kompisar och ungar)
- klart snyggare och mer slimmad än de flesta andra spelare...
- (hoppas bara på leverans detta året.

mvh
Magnus
Postad 26 oktober 2008 - 13:22
+1Jaha...nu har man precis beställt en Panna BD55....
![]()
Den var det jag ville ha/behövde till mitt hemma system...
- analog utgång av samtliga HD ljud (utan att det måste till en massa framtida firmware release...Ni vet vilket märke jag tänker på)
- Hyffsad till bra uppskalning av DVD
- support för bd Live...(vet inte om det här är så nödvändigt...men kanske kul att impa på kompisar och ungar)
- klart snyggare och mer slimmad än de flesta andra spelare...
- (hoppas bara på leverans detta året.

Jag beställde också just en BD55 (från Voxon, hoppas de står rustade för den våg av beställningar de fått den senaste tiden). Jag har iofs inga större förhoppningar på DVD-fronten, men blir gärna positivt överraskad. Nu får vi se när den dyker upp. Ingen svensk leverantör har fått in den än, men det ryktas om att första sändningen kommer nu i veckan...
Jag hade egentligen tänkt vänta på Oppos BDP-83, men jag misstänker att snön hinner smälta och fåglarna börjar kvittra innan vi ser en sådan här i Sverige.
Postad 26 oktober 2008 - 19:53
Redigerat av Unregistered577c6879, 26 oktober 2008 - 19:54.
Postad 26 oktober 2008 - 19:58
------------
Paratade med min butik idag 27/10 och dom har 30/10 som lev
Redigerat av _FredriK_, 27 oktober 2008 - 14:37.
Postad 27 oktober 2008 - 14:36
Från vem har du hört det?1-2 veckors delay efter vad jag har hört idag....
Förrsten så fick jag hem veckans ON-Off reklam och där var BD35:an med, dom säljer den för 3495kr. Så det börjar närma sig!
Redigerat av Schonas, 27 oktober 2008 - 14:42.
Postad 27 oktober 2008 - 14:47

Redigerat av DennisA, 27 oktober 2008 - 14:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar