Stångåstadens HD-box
177 svar till detta ämne
Postad 01 december 2009 - 15:19
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Om det är en bugg så borde felet vara i alla boxar, och det går att fixa med en uppdatering! Dessa boxar har bytts ut, inte uppdaterats...
Så du menar att problemet att med att inte kunna höja och sänka volymen på boxen är ett hårdvarufel i själva box-individen som åtgärdas med ett byte av själva boxen? Jag som hela tiden har varit övertygad om att det är en bugg i programvaran som skulle fixas vid nästa programvaruuppdatering (det var ju ett tag sedan programvaran uppdaterades i boxen, så jag har bara gått och väntat på en programuppdatering). Är du riktigt säker på att så är fallet? Men om detta är ett hårdvarufel så skall jag nog ta kontakt med ComHem och be att få en ny box, för det går inte att höja eller sänka volymen på min box heller. /Peter Cigéhn
Postad 01 december 2009 - 15:30
hub
-
hub
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Så du menar att problemet att med att inte kunna höja och sänka volymen på boxen är ett hårdvarufel i själva box-individen som åtgärdas med ett byte av själva boxen? Jag som hela tiden har varit övertygad om att det är en bugg i programvaran som skulle fixas vid nästa programvaruuppdatering (det var ju ett tag sedan programvaran uppdaterades i boxen, så jag har bara gått och väntat på en programuppdatering).
Är du riktigt säker på att så är fallet?
Men om detta är ett hårdvarufel så skall jag nog ta kontakt med ComHem och be att få en ny box, för det går inte att höja eller sänka volymen på min box heller.
/Peter Cigéhn
Hos grannen går det att höja och sänka utan problem, har själv testat. Dom har inte bytt. Dock så vet jag inte varför endel av grannarna har bytt box, har bara hört det via ryktesvägen, men flera har haft problem med ljudet. Jag har dock inte testat och inspekterat själv så jag kan ju inte svära på att det är hårdvarufel... Men det är väll bara att alla med problem att reglera volymen på boxen ringer till ComHem och påpekar detta så märker vi om det är hårdvarufel eller bara en bugg! Jag ska skicka iväg ett mail till ComHem om detta på en gång.
Postad 01 december 2009 - 17:44
hub
-
hub
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Fått svar från ComHem:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Motorola som tillverkat boxen har byggt in att med HDMI är det alltid max volym från boxen, för att ljudet ska bli så bra som möjligt. Med scart är det dock inte lika vanligt att ljudet går via hemmabioanläggning och därför kan höjas/sänkas på boxen.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Redigerat av Joakim, 16 december 2009 - 16:42.
Plockade bort personuppgifter med hänvisning till våra regler
Postad 20 december 2009 - 00:26
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Jag fick mitt box paket för någon månad sedan men jag hade ingen användning för det eftersom jag har Boxer sedan tidigare.
Idag fick jag för mig att boxen kanske kan återge hd kanaler och om jag fattat rätt så borde jag i alla fall kunna se SVT HD gratis.
Jag kopplade in den ikväll med en egen antenn kabel men jag får ingen bild. Jag kan se kanal informationen men det är svart. Jag har bild på kanal 20 som är comhem kanalen.
Nu till en dummare fråga, måste man ha modemet inkopplat för att kunna titta på TV?
Hur gör man en factory reset på boxen? Jag kanske var lite slarvig när jag startade boxen första gången när man skulle ange nätnummer. Kan det blivit något fel då och hur gör jag för att komma tillbaka till den menyn?
Postad 21 december 2009 - 22:46
menorka
-
menorka
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag fick mitt box paket för någon månad sedan men jag hade ingen användning för det eftersom jag har Boxer sedan tidigare.
Idag fick jag för mig att boxen kanske kan återge hd kanaler och om jag fattat rätt så borde jag i alla fall kunna se SVT HD gratis.
Jag kopplade in den ikväll med en egen antenn kabel men jag får ingen bild. Jag kan se kanal informationen men det är svart. Jag har bild på kanal 20 som är comhem kanalen.
Nu till en dummare fråga, måste man ha modemet inkopplat för att kunna titta på TV?
Hur gör man en factory reset på boxen? Jag kanske var lite slarvig när jag startade boxen första gången när man skulle ange nätnummer. Kan det blivit något fel då och hur gör jag för att komma tillbaka till den menyn?
Sänder inte SVTHD i marknätet på mux6? Fr.o.m 1 december så ska det täcka in 60% av befolkningen. http://www.teracom.se/?page=5103
Postad 21 december 2009 - 23:59
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Sänder inte SVTHD i marknätet på mux6? Fr.o.m 1 december så ska det täcka in 60% av befolkningen.
http://www.teracom.se/?page=5103
nope, den sjätte muxen är för lågupplösta mpeg4-kanaler. ( mer exakt innehåll) sen vet jag inte vad det skulle hjälpa frågeställaren då han förmodligen inte har en HD-klar marknätsbox, och inte hade kunnat få in marknäts-SVTHD i sin kabelbox även om den hade funnits.
Postad 22 december 2009 - 11:07
Mazzix
-
Mazzix
-
Rookie
-
6 inlägg
Mycket riktigt så kan denna boxen återge HD-Kanaler då det är en HD-Box. Dock för att kunna se någon kanal alls med denna boxen så behöver comhem paira kort och box. Du måste inte ha modemet ikopplat för att kunna se på TV det enda som modemet är till för är för att nytja On-Demand tjänsterna samt att få en 7 dagars EPG istället för 3 dagars som det är med bara kabeln. Factory reset gör du genom "Hjälp & Inställningar"/"Inställningar"/"Fabriksåterställning" på den gamla mjukvaran av boxen. "Mina Sidor"/"Inställningar"/"Fabriksåterställning" på den nya mjukvaran
Postad 22 december 2009 - 15:45
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Mycket riktigt så kan denna boxen återge HD-Kanaler då det är en HD-Box. Dock för att kunna se någon kanal alls med denna boxen så behöver comhem paira kort och box.
Du måste inte ha modemet ikopplat för att kunna se på TV det enda som modemet är till för är för att nytja On-Demand tjänsterna samt att få en 7 dagars EPG istället för 3 dagars som det är med bara kabeln.
Factory reset gör du genom "Hjälp & Inställningar"/"Inställningar"/"Fabriksåterställning" på den gamla mjukvaran av boxen. "Mina Sidor"/"Inställningar"/"Fabriksåterställning" på den nya mjukvaran
stort tack
Postad 22 januari 2010 - 18:50
isso
-
isso
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag får inte tillgång till OnDemand tjänsterna. Nån som vet vad det beror på?
Varenda lampa som ska lysa på modemet lyser och jag kan ladda ner mjukvaruuppdateringar. Allt borde ju funka.
Helt obegripligt.
Postad 27 februari 2010 - 22:18
Xalio
-
Xalio
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Fick min On Demand box från Comhem idag. Motorola VIP1920.
Dock så har jag lite problem. Jag får bara bild på 1,2,4 och 6an.
Sen när jag går in i menyn och ska kolla på klipp så visar den klippen i 4 sekunder sen stoppar den visningen.
Nån som har haft några liknande problem ?
//Niklas
Postad 02 mars 2010 - 10:20
menorka
-
menorka
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ni som tog emot boxen i sommras, har Comhem hört av sig angående fortsättning på gratisabonnemangen?
Det börjar ju närma sig tremånaders uppsägningstid, så vill man inte betala dubbelt för sitt tv-utbud är det ju snart dags att säga upp.
Postad 18 mars 2010 - 21:54
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ingen aning, hoppas vi får svar inom en månad. Om det är tre månader som gäller behöver ju abonnemanget sägas upp senast 30 April.
Postad 18 mars 2010 - 22:01
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej!
Fick min On Demand box från Comhem idag. Motorola VIP1920.
Dock så har jag lite problem. Jag får bara bild på 1,2,4 och 6an.
Sen när jag går in i menyn och ska kolla på klipp så visar den klippen i 4 sekunder sen stoppar den visningen. Nån som har haft några liknande problem ?
//Niklas
Har du satt i programkortet rätt? Beställt dina 8 kanaler?
Redigerat av roBBen, 18 mars 2010 - 22:03.
Postad 19 mars 2010 - 07:49
menorka
-
menorka
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ingen aning, hoppas vi får svar inom en månad. Om det är tre månader som gäller behöver ju abonnemanget sägas upp senast 30 April.
Boxen började delas ut den 18 maj, antar att dom flesta fick den i juni, eller tog dom sommaruppehåll med utdelandet?
Postad 19 mars 2010 - 19:49
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Erbjudandet gäller som jag förstått det tom 31Juli 2010 oavsett när man fick boxen. För min del fick jag den i September.
"För de hyresgäster som inte har ett digital-tv abonnemang sedan tidigare (eller kanalpaket Small), erbjuds kanalpaketet Medium 8 Favoriter utan kostnad fram till 31 juli 2010. " Stångåstadens hemsida
Redigerat av roBBen, 19 mars 2010 - 19:54.
Postad 02 april 2010 - 10:25
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tiden verkar vara förlängd fram till siste december i år (2010). Se här http://www.stangasta...rbjudanden.aspx
Postad 27 april 2010 - 10:22
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Ny mjukvara ute till ondemandboxen idag. Ni som upplevt fel bör nog uppgradera. Boxen blev klart snabbare för mig i ondemandmenyerna.
Postad 26 september 2010 - 10:53
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har ni sagt upp era from 1 Jan 2011? Tre månaders uppsägningstid?
Postad 29 september 2010 - 12:07
menorka
-
menorka
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Om jag förstår saken rätt så återgår abonnemangen till det du tecknade vid mottagandet av boxen. Dvs har du tecknat Small så försvinner allt utom SVT, TV4 och TV6, men Stångåstaden betalar Comhem för det som är gratis i marknätet. Har du tecknat Medium eller Large så försvinner Månadens film samt fria Play-abonnemang på TV4 och du får fortsätta betala som vanligt.
Säkerligen kommer det erbjudande om att förlänga 8favoriter (159kr/mån) från Comhem när det är någon månad kvar.
Konstigt att Boxer och särskilt Bredbandsbolaget är så flata i detta, det finns ju trots allt 100mbit i de flesta av Stångåstadens lägenheter, nog borde de kunna ge ett bra erbjudande nu när abonnemangen löper ut för 15000 comhemkunder?
Jag får nog fortsätta titta på sunktv via analogt ett tag till.
Postad 25 november 2010 - 19:52
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
From 2011-01-10 övergår detta erbjudande i ett digitalt grundutbud bestående av samma kanaler som i det analoga grundutbudet.
Postad 27 november 2010 - 15:30
menorka
-
menorka
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Oj, det var verkligen oväntat generöst. Eftersom jag inte tagit emot utrustningen får jag heller ingen information. Säger dom någonting om det analoga nätets vara eller icke vara? Kommer SVT HD sändas gratis i det digitala nätet? Behöver du kort för att titta på grundutbudet?
Postad 28 november 2010 - 22:59
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
From 2011-01-10 övergår detta erbjudande i ett digitalt grundutbud bestående av samma kanaler som i det analoga grundutbudet.
Om mn vill ha HD kanalerna i com.hem, hur blir det då?
Postad 04 december 2010 - 17:10
roBBen
-
roBBen
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Om mn vill ha HD kanalerna i com.hem, hur blir det då?
Vet inte men jag skulle gissa att SVT HD1+2 ingår då de finns i alla Comhems digitala abonnemang.
Postad 11 december 2010 - 09:24
JaGuR
-
JaGuR
-
Rookie
-
4 inlägg
En drös med kanaler "gratis", dock ingen HD from 10 januari 2011. http://www.stangasta...rbjudanden.aspx"Tidigare kampanjerbjudanden såsom Medium 8 Favoriter och Månadens Film ersätts den 10 januari 2011 av ett väl sammansatt digitalt grundutbud. Alla kunder som har Framtidens TV kommer därmed att kunna se kanalerna nedan i digital form, helt utan kostnad. Grundutbudet består av: SVT1, SVT2, SVT24/SVTB, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10, TV11, TV4 Plus, TV4 Sport, Axess TV, 24Corren." För att få HD-kanaler måste man teckna minst Medium+8 och teckna dem eller Medium+8HD http://www.comhem.se...46/-/index.html
Postad 05 februari 2011 - 18:51
sharpless
-
sharpless
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
En lite udda fråga. Är det någon här som har koll på om det kan gå att komma åt det digitala grundutbudet hos Stångåstaden utan att behöva använda "Framtidens TV"-boxen? Då jag har en tv med digitalmottagare och CI+-modul känns det så extremt onödigt att behöva en extra box och fjärrkontroll att hålla på med.
Postad 13 februari 2011 - 20:57
Foobster
-
Foobster
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag får ingen bild när jag kopplar enligt:
Box <-- HDMI --> Receiver <-- HDMI --> TV
(Har en Yamaha RX-v3900.)
Någon som har eller haft liknande problem och sitter på en lösning? :'(
Postad 14 februari 2011 - 11:13
Foobster
-
Foobster
-
Amatör
-
-
64 inlägg
En lite udda fråga. Är det någon här som har koll på om det kan gå att komma åt det digitala grundutbudet hos Stångåstaden utan att behöva använda "Framtidens TV"-boxen? Då jag har en tv med digitalmottagare och CI+-modul känns det så extremt onödigt att behöva en extra box och fjärrkontroll att hålla på med.
Hej. Det kan gå, OM TV:n & modulen är kompatibel... Dock blir det dock så att det andra krimskramset då inte fungerar. Kolla här om din TV finns med.
Postad 01 mars 2011 - 13:38
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag använder en Samsung LE40B550 med comhems egna CI+ HD-modul i en stångåstadenlägenhet och det fungerar perfekt! Dock använder jag inte nåt av framtidens tv-tramset..
Redigerat av Unregistered43614, 01 mars 2011 - 13:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|