![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 995:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 369:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 390:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 10 juni 2009 - 16:55
Någon som vet när Lenovo IdeaPad S12 med ION kommer finnas tillgänglig?
Jag går också o väntar på den, tänkte köpa en till företaget.
Postad 11 juni 2009 - 19:06
Denna verkar vara intressant:
https://www.prisjakt...arams=ss=nettop
Tillverkarens hemsida:
http://www.asrock.co...pec/ION 330.asp
/Qudos
Det står på ASRock att de har 5.1 ljud men nVidia Ion har väl 7.1 ljud? Vilket är sant?
Postad 11 juni 2009 - 21:47
Postad 12 juni 2009 - 07:34
Sparkle Calibre Cuti n30
Ser oxå väldigt intressant ut, dock inga prisuppgifter.
Redigerat av endumen, 12 juni 2009 - 07:35.
Postad 13 juni 2009 - 08:24
Skulle ni rekommendera denna till mig som skall köra med XBMC för film och musik, surfa och streama film från diverse siter (flash filmer funkar inte optimalt har jag läst). Har även Guitar hero så det hade jag tänkt köra på den, och lite andra enklare spel.
Min tv klarar bara 720p så det är väl inga problem med det.
Vad tror ni, skulle denna funka denna för mig?
Postad 13 juni 2009 - 10:18
1. Asrock med Atom - liten, "kall". Men hur är prestandan?
2. MATX med "riktigt" processor - stor, kräver kylning men "oändlig" prestanda samt att du kan göra allt som du kan göra med en stor dator.
3. Tvix 6500 - Jag har 4100, underbar produkt, gör det den ska (även om den inte spelar allt så är det inte många filer som felar). Har dock börjat sakna XBMC:s grafiska gransnitt.
Det som talar för 1 eller 2 är XBMC. Jag saknar det!
/Q
Postad 13 juni 2009 - 16:09

Besök min webbsida
MVH Mattias
Postad 13 juni 2009 - 16:52
Är också sugen på asrocken och hittade review nedan på youtube för er som är intresserade av xbmc
verkar som om den klarar film galant. T.om killer sample spelades utan problem.
Besök min webbsida
MVH Mattias
Videon visar ju dock inte asrock datorn utan nvidias ION reference dator.
Denna videon visar dock asrocken men tyvärr inte med XBMC.
Redigerat av Unregisteredca490738, 13 juni 2009 - 16:56.
Postad 13 juni 2009 - 17:27
Jag är också väldigt sugen på Asrocken. Men är precis som du lite osäker på prestandan. Jag funderar på 3 alternativ:
3. Tvix 6500 - Jag har 4100, underbar produkt, gör det den ska (även om den inte spelar allt så är det inte många filer som felar). Har dock börjat sakna XBMC:s grafiska gransnitt.
Det som talar för 1 eller 2 är XBMC. Jag saknar det!
jag har en tvix 6500 och saknar också xbmc. för musikuppspelning är tvixen nästintill usel tycker jag. i alla fall om man jämför med xbmc. tänkte själv bygga mig en tyst och sval htpc med xbmc framöver. ion verkar riktigt intressant

Postad 13 juni 2009 - 17:52
Ska bli klart intressant att testa det.
Postad 15 juni 2009 - 18:39
XBMC Live fattar varken wlan-kortet eller vad det är för grafikkort som sitter i burken =/ Så det blir att dra in ubuntu på den lilla saken och fippla runt lite mer.
Flera år sen jag körde debian flavour på linux, så det tar nog en stund (kör gentoo på min server, vilket jag klart föredrar framför debianska saker i de flesta fall).
Postad 15 juni 2009 - 18:39
Mvh Mattias
Redigerat av MiLion, 15 juni 2009 - 19:47.
Postad 16 juni 2009 - 00:07
Då kom allt idag. Efter lite mekande så är alla saker på plats i lådan och körde över XBMC Live från en USB-sticka till ssd'n. En reflektion är att den lilla fläkten till CPU'n låter... som bara den =/
XBMC Live fattar varken wlan-kortet eller vad det är för grafikkort som sitter i burken =/ Så det blir att dra in ubuntu på den lilla saken och fippla runt lite mer.
Flera år sen jag körde debian flavour på linux, så det tar nog en stund (kör gentoo på min server, vilket jag klart föredrar framför debianska saker i de flesta fall).
Riktigt kul att få lite andrahandsinfo! Även fast det kanske inte var de bästa nyheterna för din del ;/ Uppskattar iaf alla intryck du vill dela med dig av!
Hur mycket minne och vilken SSD kör du med? Och vilket chassi för den delen?
Postad 16 juni 2009 - 12:38
Utöver det så måste jag säga att allt fungerat väldigt smärtfritt. I stort sett out of the box =) Har inte gett mig på radio-lanet ännu, men det kommer. Först skall jag dock även slänga in W7 och testa i kväll.
Vad gäller låda så är det den lilla asfula som mini-itx.com bundlade. Det blev deras paket Zotac ION-ITX-A Wi-Fi / M350 Mini-ITX Case / RAM Offer. SSD hade jag redan en 30GB OCZ Vertex som väntade. Lådan kommer husera bakpå tv'n så det spelar ingen roll hur den set ut. Kan väl säga att det var smått trångt i den, men inga problem att få i grejjorna.
Kan även säga att när burken huserar bakom tv'n så hör jag inte fläkten speciellt mycket. PS3an låter bra mycket mer, är man känslig kanske man skall fundera på en annan fläkt alternativt någon av de single core versioner som finns.
Edit:
Då var W7 64-bit inne på denna. Gick på 20 min att installera det från en usb-sticka. Mycket smidigt måste jag säga. Efter att det vart klart vart det ögonaböj att lägga in nvidias w7 drivisar och köra in klkodepack (32-bitar versionen, med DXVA igångsatt), även detta senaste versionen. Köra igång killa sample i MPCHC. Tjusigt, flyger fram över skärmen och ingen nämnvärd CPU som springer iväg. Som läget är nu kommer jag hoppa över ulbuntu och XBMC för tillfället. Testade XBMC för windoze, men det ville inte ens starta^^ Ska förvisso inte påstå att jag spenderade mycket tid på det heller.
En sak som kan tilläggas över lag. Kör dinovo edge tgb och det verkar gilla att tappa kontakten lite då och då (visat sig både i ubuntu och i w7). Enligt en kollega så har han samma problem. Tappar förvisso inte kontakten alls lika mycket i W7 som i ubuntu - än så länge ska väl tilläggas =)
Redigerat av deezel, 16 juni 2009 - 17:19.
Postad 17 juni 2009 - 10:10
Nu vet jag inte mycket om XMBC, men subs och VDPAU funkar utmärkt med/i mplayer, och XMBC har säkert stöd för externa spelare ....Dock så kan man ju inte ha subs med VDPAU ännu och det är fett minus. Det lär ju åtgärdas inom en rimlig framtid förvisso, men det hjälper ju inte just nu.
Postad 17 juni 2009 - 11:36
... Testade XBMC för windoze, men det ville inte ens starta^^ Ska förvisso inte påstå att jag spenderade mycket tid på det heller...
Att du inte fick XBMC att funka i win 7 beror säkert på att du körde med microsoft-drivrutinerna som inte har stöd för opengl. Ta hem de senaste från nvidia så lär det funka. Ifrån XBMC kan du ju också starta externa program, jag tänker då på MPCHC
Postad 17 juni 2009 - 12:16
Nu vet jag inte mycket om XMBC, men subs och VDPAU funkar utmärkt med/i mplayer, och XMBC har säkert stöd för externa spelare ....
Jo, den har stöd för externa spelare. Och Subs med VDPAU är som sagt på g för XBMC, dock så får man vänta. Nu fungerar dock W7 så förbaskat bra, så strula med linux får vänta =)
Att du inte fick XBMC att funka i win 7 beror säkert på att du körde med microsoft-drivrutinerna som inte har stöd för opengl. Ta hem de senaste från nvidia så lär det funka. Ifrån XBMC kan du ju också starta externa program, jag tänker då på MPCHC
Som jag nämnde tidigare i posten så är de senaste drivisarna för nvidia installerade. Dock så testade jag inte speciellt hårt och använde senaste builden för windoze, så det kan bero på vad som helst. Får se om jag ens orkar bry mig om det. Föredrar personligen zoom player för video, men det är för att jag använt det i flera år och har det anpassat som jag vill ha det^^
Postad 19 juni 2009 - 12:28
Hmmmm. De säger att den är i stort sett ljudlös medan det står att läsa i en del forum att den kan låta en del. Någon som har fått hem en och testat? Jag står verkligen inte ut med ljud när jag tittar på film. Folk som säger att filmen dränker ljudet tittar nog bara på action utan tysta partier.TweakTown har testat ASRock ION 330 http://www.tweaktown...p_hd/index.html
Postad 22 juni 2009 - 07:24
Postad 22 juni 2009 - 14:50
http://www.unitycorp.../valore/ion303/

pris ca 220 euro, exkl disk och minne.
Point of Views ION-MB330 ska tydligen kosta ca 160 euro i Japan.
Redigerat av frollic, 22 juni 2009 - 14:57.
Postad 23 juni 2009 - 00:01
Lite nyheter från Japan
http://www.unitycorp.../valore/ion303/image01.jpg 16,7K 0 Antal nerladdningar
pris ca 220 euro, exkl disk och minne.
Point of Views ION-MB330 ska tydligen kosta ca 160 euro i Japan.
Ligger väl redan uppe på prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=447148
INET säger att de får in den på fredag (26/6).

Redigerat av pumas, 23 juni 2009 - 00:02.
Postad 23 juni 2009 - 08:15
onekligen samma bild, kan vara så att Asrock inte heter Asrock i .jp ....Ligger väl redan uppe på prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=447148
INET säger att de får in den på fredag (26/6).

Postad 23 juni 2009 - 11:53
Nån som vet var man kan köpa en revo med ssd disk till vettigt pris. Det verkar som play.com inte skickar till sverige
Postad 23 juni 2009 - 13:14
Kostar från 2600:- inkl frakt på ebay, dock med disk på 250 gig.tjenare..
Nån som vet var man kan köpa en revo med ssd disk till vettigt pris. Det verkar som play.com inte skickar till sverige
Postad 23 juni 2009 - 13:21
Kostar från 2600:- inkl frakt på ebay, dock med disk på 250 gig.
Afan sjukt billigt. Har du länk?
Postad 23 juni 2009 - 13:52
http://cgi.ebay.co.u...sktop-PC-NEW_W0Afan sjukt billigt. Har du länk?
Trådlöst tangenbord ska tydligen också ingå ... dock har säljaren få transaktionen på eBay, vilken kanske skulle göra att man drog öronen åt sig.
Postad 24 juni 2009 - 21:16
ASRock Nettop ION 330 - Atom 330 / 2GB / 320GB / nVidia ION / DVD±RW - Svart
Hoppas de har fått fart på tillverkningen

/Qudos
Postad 26 juni 2009 - 20:55
Beställt från Webhallen nyss:
ASRock Nettop ION 330 - Atom 330 / 2GB / 320GB / nVidia ION / DVD±RW - Svart
Hoppas de har fått fart på tillverkningen
/Qudos
När tror man på leverans måntro?

Postad 27 juni 2009 - 01:20

Den daremot kommer inte in hos nagon forran efter vecka 27-28 (Alla har olika levdatum, jag har mailat och fragat de flesta)
Jag ska bestalla en sa att jag har en nar jag kommer hem ifran semestern den 7e jul, kommer med gladje ge en full review om hur den ar. Jag har aven 120gb ocz vertex ssd (3200kr) och en blu-ray lasare (700kr tjockis, men det spelar ingen roll, den ska monteras bredvid bakom tv:n) redo att koppla in

Jag laste en review om att de klockade upp den ifran 1.6 till 2.1 helt utan problem, tror ni att den klarar det utan overhettning? Och jag laste tidigare i traden att det gick att kopa den utan disk i japan, ingen som har sett nagot liknande i nagot mer narmare land?
Edit: Har bestallt en svart asrock nu, bade indigo och inet far in dem den 3e juli.. kommer aven kora in 4gb ocz ddr2 minnen

Jag skulle gissa pa att webhallen far in den svarta samma datum.
Mvh
Redigerat av aslev, 28 juni 2009 - 02:02.
Postad 27 juni 2009 - 22:56
Postad 28 juni 2009 - 02:04
HDMI -> DVI ar bara en liten adapter som du kan valja att plugga i om du vill kora DVI istallet. Googla "HDMI to DVI adapter" om du vill se hur en san ser ut
Mvh
Postad 29 juni 2009 - 12:57
Nu har jag beställt en från Inet, de sa på telefon att den kommer att skickas idag om jag la en order innan 15:00 så nu blir det en olidlig väntan i 2-3 dagar

Postad 29 juni 2009 - 19:41
Är ute efter en liten billig dator att använda som HTPC och ev spela lite spel som ej är så krävande (Fallout 3?). Kollade först på EEE Box i olika utföranden men det va väl en ###### tur att man inte köpte den eftersom det verkar komma hur många datorer som helst baserade på nvidia ion som verkar bättre till detta ändamål. Mina frågor är:
Skulle en Asrock Ion eller Acer Revo funka bra till detta?
HTPC verkar ju inte vara några problem men spel som Fallout 3 ex?
En annan lite irriterande sak är att Asrock ju inte har WLAN, hur enkelt är det att fixa detta? Räcker det med ett USB-kort eller blir inte detta tillräckligt snabbt?
Hur svårt skulle det vara att installera ett vettigt nätverkskort med WLAN i en Asrock ION?
Prestandamässigt vad är egentligen skillnaden mellan en Asrock ION och acer revo?
Ska jag istället vänta på att det kommer något kraftfullare för att kunna spela vettiga spel (dvs fallout 3)?
OCh sist, snälla säg att Diablo 3 kommer att funka till en pentium 133a

Tacksam för svar
Postad 30 juni 2009 - 08:52
Postad 30 juni 2009 - 23:00

Postad 01 juli 2009 - 06:14
Postad 02 juli 2009 - 07:45
Ni som beställt/fått ion burkar och kör dom som htpc, hur styr ni dem ?
Installerade Media Portal i all hast igår, så jag har inte kört speciellt mycket HTPC ännu. Jag styr datorn med en Logitech diNovo Mini hur som helst, fungerar grymt bra som "fjärrkontroll".
Postad 02 juli 2009 - 09:15
Ni som har fått era, hur mycket dedikerat grafikminne har den? eller vad är det högsta man kan välja?
Postad 02 juli 2009 - 10:41
alla snabbare minnen passar (bara de är av rätt typ), RAM har ingen klocka.Vet ni om man kan sätta in snabbare minnen än pc6400?
pc6400 är den rekommenderade/testade maxhastigheten, inte lägsta hastigheten ....
Redigerat av frollic, 02 juli 2009 - 11:09.
Postad 02 juli 2009 - 10:53
alla snabbare minnen passar (bara de är av rätt typ), RAM har ingen klocka.
pc6400 är den rekommenderade/testade maxhastigheten, inte lägsta hastigheten ....
Men om det gör någon skillnad är en annan sak...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar