Är grymt besviken på årets mässa, gillade inte förra årets heller i och för sig

För det första, att säga att,
citat
"I år lägger vi fokus än mer på High End"
slut citat
känns som falsk marknadsföring, ja om det nu är marknadsföring i positiv bemärkelse i över huvud taget..
Vad jag minns så var det lika gott om riktigt tunga grejer på mässan förra året, eller vad sägs om tex. KEF muon och Mark Levinson i samarbete, någon högtalare i 2 miljoners klassen såg då inte jag till i år???
Men årets "utbud" var av mindre betydelse..
Det som störde mig mest var hur liten mässan blev, en våning plus TAD o Hifi klubben på markplan..säkerligen var tillströmmningen av besökare minst lika god som under förra året o året därinnan...ja ni kan ju själv räkna ut hur gott om plats det var i alla lyssningsrum...totalt fiasko i mina "trångsynta" ögon.
Ja jag visste om i förväg att antalet utställare hade krymt rejält men faktum är, många lämnade mässan med ett bestående minne om hur jxxxa trångt det var där man ville sätta sig ner och lyssna på lite musik.. (lördagsintryck för min del)
För min egen del slutade det hela med att jag tröttnade o tog med sambon till Flirt fashion istället

Mina lyssningsintryck då??
Var inte så imponerad av SA o Primare rummet, och jag säger rummet för jag har hört dessa fabrikat tillsammans tidigare, i mkt lämpligare miljö med helt annat resultat..men det är ju det tråkiga med mässor, att alla system presterar mkt bättre i annan miljö än mässmiljön, ja det är min åsikt baserat på erfarenhet..
Hegel o WB lät helt ok, men jag tycker att det rummet alltid ger lite för mycket bas, för två år sedan spelade man på Densen o norska Patos i det rummet, lät blä i mina öron, i år var det dock lite tajtare..
Personligen gillade jag Kharma o Karan rummet, antar det är mitt undermedvetna som gav mig den känslan då jag är en vän av keramiska element

Pl audio rummet med bla Focal funkade också i mina öron, den nya Utopia serien är riktigt grym..Passade även på att inhandla några skivor i samband med detta rum, var ju en bekant som skötte in o utsläppet så jag var ett enkelt byte för lite övertalning..
TAD rummet valde jag helt bort i år, lyssnade rejält länge på de stora golvarna förra året så behovet var inte speciellt stort att lyssna till de "små" i år..
Övriga rum lyssnade jag på i allt för kort tid till för att uttala mig för mycket om..
Dagens höjdpunkt blev i stället besöket på Audioconcept (o Flirt fashion), nu pratar vi verkligen välljud..har redan ställt mina organ till förfogande för försäljning, rädd bara att jag inte får så många organ kvar för det lär gå åt en del om det ska bli en komplett anläggning

Hmmm, det var nog det hela tror jag...får återkomma om det dyker upp något mer..
Redigerat av nickeskbg, 16 February 2009 - 14:17.