H100 : Size: 10cm x 43cm x 37cm (HxWxD)
= H1 mk4 är 7cm djupare.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
42 relaterade trådar
Postad 06 May 2009 - 15:49
H1 mk4 : Size: 8cm x 43cm x 44cm (HxWxD)
H100 : Size: 10cm x 43cm x 37cm (HxWxD) = H1 mk4 är 7cm djupare. Postad 06 May 2009 - 18:11
Måste ha kollat fel på måtten.
Är det någon som vet hur den nya H100 presterar i relation till sin föregångare? Och frågan är vad den nya D/A omvandlaren rättar till för format WMA? Det kanske kan vara värt ändå? När jag väl var där så provlyssnade jag givetvis på den största H200. Den spelar med mer botten och bättre separation men inte så att det rättfärdigar prisskillnaden. Säljaren menade att H100 hade vissa ljudmässiga företräden som han uppskattade mer än hos H200. Men så har bara H200 3 st ingångar: 1 XLR 2 st RCA Redigerat av Glidtassen, 07 May 2009 - 07:26. Postad 07 May 2009 - 09:24 Så var det ja, 'jonasprivate'. Notera dock att måttet 44 cm inte heller stämmer med mina mätningar. Den är i själva verket ett par tre centimeter djupare i vart fall (pga. välvd front och utstickande delar) och med utrymme för sladdar därbak ... tja, dessvärre blir den "skrymmande". Postad 07 May 2009 - 10:55
Ja precis med högtalarkontakterna på baksidan så blir lite till.
Jo jag kan tycka att H100 är värd sitt pris. Postad 09 May 2009 - 15:50
Att Bladelius uppfattas som vassa kan bero på att själva maskinen inte är uppvärmd,
så är det ju med alla Bladelius produkter, att dom kräver en viss tid innan dom låter som dom ska. Min Thor Mk2 vill ha en halvtimma på sig innan den låter som den skall, min Tyr brukar låta bra från början, det är även så om man har haft den i en kall bil i tio minuter då brukar det ta en 30-40min innan det låter som man vill. MVH:HighEnd-Perra Postad 10 May 2009 - 00:01
Pratade med Jakob på Ljudmakarn idag.
Han menade att H100:s DAC var helt suverän, och att den nya modellen hade bättre kondningar. H100 skall visst spela mot en lugnare bakgrund med samma fina separation. Det var inte att rekommendera att använda någon devise för att streama utan försäljaren sade att det bästa var att köra direkt från datorn via USB 2. Det känns som man är aningen mer framtidssäkrad med H100. Kombinationen mellan H100:s DAC och den förbättrade effektdelen ger mer luft mellan instrumenten enligt försäljaren och musiken framträder mot en tystare bakgrund. Redigerat av Glidtassen, 11 May 2009 - 14:48. Postad 11 May 2009 - 13:36
Det har jag trott hela tiden, H100 är en grym maskin som du kan glädjas med i många år.
Postad 11 May 2009 - 14:51
Jag väntar med spänning på vad sommaren och hösten kommer att föra med sig.
Jag är på väg att även köpa ett nytt RIAA på Ljudmakarn "HEED Questar". Om jag skulle slå till på dem båda skulle jag givetvis vilja ha rabatterat pris. Som det är nu har jag inte sett något annat ställe som säljer H100 för under 18 990:- men kanske till hösten kommer det fler förmånliga erbjudanden. Enligt säljaren så är H100 en liten avstickare från H1mk4 och H200, den skiljer sig i sitt lugn och separation. H1mk4 har mer gemensamt med H200. Redigerat av Glidtassen, 14 May 2009 - 18:45. Postad 20 May 2009 - 16:16
Suck, nu händer det grejer igen!
Såg just att Best Sound säljer Bladelius Thor för 17150:- Detta priset ligger mitt emellan Hegel H1 mk4 och H100. Jag har inte lånat hem någon av dessa än då jag saknar bil. Jag är fortfarande mer nyfiken på Hegel, men kan inte bestämma mig för huruvida H100 verkligen är värd de extra slantarna? Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag har lyssnat på cd-skivor denna månad, knappt någon gång. Om man skall använda sin förstärkare primärt för att lyssna på vinyl så börjar jag undra? Jag undrar om dom förändringarna i förstärkardelen mellan H100 och H1mk4 är värda pengarna? Visst kan det vara roligt med en bra DAC i förstärkaren, men det är så sällan som jag lyssnar på vinyl. Postad 21 May 2009 - 00:40
Intressant tråd! Jag köpte ett par Audiovector Mi3 Signature SE av en kille som hade Hegel H200, och detta var enligt honom en väldigt lyckad kombination. Igår var jag inne på Lefflers i Linköping och diskuterade bästa förstärkarval till högtalarna, och hade tänkt att låna hem Hegel H200 eller H/K HK990 över helgen. Men säljaren INSISTERADE på att NAIM NAIT XS
http://www.lefflersh...-718-c-664.aspx var trevligast till mina högtalare. Jag var riktigt skeptisk och ville först inte låna hem denna "mesiga" lättviktare, men eftersom jag har ett stort förtroende för säljaren så lät jag mig övertalas efter en stund. Jag har lyssnat en timme ikväll och är frälst redan... Ljudet är hyperdetaljerat, ljudbilden är gigantisk och det är ett sju****s klipp i transienterna! Postad 21 May 2009 - 10:28
Jag är fast besluten om att prioritera massor av kraft denna gång.
Är samtidigt medveten om att det inte är synonymt med ljudkvalité och finess. Men efter att ha spelat mina Focus 140 med 2x70 watt tillsammans med Primare i20 så känns det inte lockande att ge dem ännu mindre effekt att arbeta med. Vid ett tillfälle så häktade jag på ett gammalt NAD steg tillsammans med min Primare i20. Högtalarna fick då 2x150 watt kontinuerligt. Även om NADs classic serie saknar en del finess så kände jag att ljudet fick bättre separation och mer fart. Men efter att ha spelat med NADs slutsteg en eftermiddag blev det så hett så man kunde steka ägg på det. Visst har jag tittat på H200, men den största nackdelen med denna förstärkare är att den har bara tre linjeingångar. 2 RCA 1 XLR Då jag saknar balanserade ingångar på min cd-spelare så blir detta lite svårt. Jag vill ha ingångar för TV, vinyl och cd. Jag har fått Bladelius Thor MK2 demad på Best Sound, men det lät inte som jag hoppats vid lyssningstillfället. Den var alldeles för brutal i sin framtoning i relation till golvhögtalarna som den av kopplad till. Den lät såsom den vräkte ur sig mer information, dynamiska explosioner än vad högtalarna mäktade med - trodde nästan att högtalarna skulle spricka i sömmarna. Nu har jag inte hört Thor med andra högtalare, men just då kändes den alltför våldsam i sin karaktär. När jag lyssnat på Hegel har ljudbilden varit resolut, kontrollerad men även lagom avvägd - en trygg och fast bas. Jag minns Hegel H100 som en förstärkare med ett kontrollerat lugn, Bladelius blir lite för yvigt och spretigt för mig. Valet idag står nog mellan Hegel H1mk4 och Hegel H100 Redigerat av Glidtassen, 21 May 2009 - 10:57. Postad 21 May 2009 - 10:58
Spelar inte pengarna så stor roll tycker ja du ska köpa H100,då den har en del i sig från H200.
Annars kör på H1 MK4 den har kraft så det räcker för dig. Postad 21 May 2009 - 11:08
Pengar spelar alltid roll ha, ha.
Hegel H100 kostar runt 19 000:- Hegel H1 MK4 kan man beställa via nätet för ca: 14 000:- Jag är mer intresserad av vad den nya nätdelen gör för ljudet, men betraktar även DA-omvandlaren som en bonus. Det kanske är lika bra att slå till på H100 för att vara på den säkra sidan. Redigerat av Glidtassen, 21 May 2009 - 16:59. Postad 22 May 2009 - 09:18 HalloJ! Har själv ägt en H1 mk4. Kan berätta lite om den och samtidigt jämföra med H200. Innehållsmässigt så är det samma prylar som i h200 men i h200 finns det lite mer för kraften och det är lagt på 2 separata kort, i H1 så ligger det på samma kort(fast det är dualmono) lite fusk kan man tycka. Ljudet i H1 är väldigt frammåt och spelglatt, inte nå laidback utan verkligen bang for the buck. Jag själv tycker att det är ett väldigt neutralt ljud. Faktiskt den enda som jag uppfattat så neutral. Jämför man med H200 så är H200 lite mjukare och laidback, och kraftmässigt större men jag märkte ingen skillnad när jag gick upp på dom högre lyssningsvolymerna.. Och det var därför jag valde h1 för att jag inte saknade något som h2 kunde erbjuda. Fjärrkontrollen är en aluminiumbit som blivit urkarvad och in med lite elektronik. Tung som fan. Funktioner och design,,, mja knapparna var inte min favorit men alla mina vänner tyckte om fläskigheten och tyngden. Jag rekomenderar starkt H1, Dels för dess neutralitet men verkligen för dess spelglädje och frammåtanda. Lite grann som en fighter En nackdel som jag glömt bort är att den är väldigt djup, iaf i mitt tycke. Med bananer på baksidan så får man inte ha en för smal bänk eller liknande. Postad 22 May 2009 - 09:36
Jag fick precis samma intryck när jag jämförde H1 mk4 med H200.
H200 hade aningen bättre stereoperspektiv och djup i klangen och så var separationen bättre. Men så kan man fråga sig vilka högtalare som verkligen nyttjar H200 alla kraftresurser? Om ni kollar in i mitt album så ser ni att förstärkaren står ovanpå bänken. Min bänk är 52 cm djup så det lär inte bli några problem. Resten beträffande skillnader mellan H1 MK4 och H100 så undrar jag om dom ens är märkbara? Försäljaren på Ljudmakarn menade att det var speciellt märkbart när man spelade digitalt genom H100s DAC. Vidare sade han att H100 hade vissa ljudmässiga fördelar som H200 saknade. Skillnaden mellan H1mk4 och H100 ljudmässligt skulle vara att H100 har mer luft mellan instrumenten och detaljer kommer fram mot en lugnare bakgrund. Jag har nu pratat med HEGEL i Norge och de menade att skillnaderna inte är så stora, men de talar fortfarande till H100s fördel. Den har ungefär samma hifi-egenskaper som H 200 i klagkaraktär. Har även ringt Lefflers Hifi och pratade med ytterligare en säljare som sade att Hegel H100 var ett lyft till skillnad från sin föregångare. Bladelius börjar jag tappa intresset för, mycket pga hanteringen av diskant och den alltför brutala ljudbilden. Det kanske inte är en slump att den större integrerade kallas "Thors Hammare" Redigerat av Glidtassen, 23 May 2009 - 11:17. Postad 23 May 2009 - 12:10
ja detta stämmer...fick låna hem en thor mk2a som jag testade mot min marantz sr-18 (test i mitt galleri) och i går när jag körde den kall lät den vass och tråkig...hifi consult sa att den skulle stå antingen på eller i standby i minst 5timmar och jag lät den stå på nu i natt och körde testet i morse...då lät den klart bättre när den fått stå på ett tag... Postad 23 May 2009 - 12:28
Har äntligen bestämt mig beträffande H1mk4 och H100.
Det släpps hela tiden en uppsjö av DA-omvandlare på marknaden, fördelen med dessa är att de har fler ingångar. Med exempelvis en Cambridge DAC-magic så kan jag koppla både CD, PS3 och dator till min kommande Hegel. Med Hegel H100 så finns som sagt bara en ingång. Jag kommer nog att köpa den billigare Hegel H1 mk4 då jag inte anser att prislappen rättfärdigar prisskillnaden. Jag lyssnar ändå 80% på vinyl så att jag blir alltmer säker i mitt val. Postad 23 May 2009 - 14:53
Thanks boys!
Visst var jag intresserad av DAC:en i Hegel H100, men som sagt den kommer att bli förlegad den med. Det kommer hela tiden komma fler format på marknaden och min tanke är att hålla det så basic som jag bara kan. Men sedan finns också mer förmånliga priser på H1mk4, den är betydligt billigare än H100. Med en extern DAC kan jag alltid sälja den, uppgradera eller lyssna ut en ny efter mina personliga behov. Jag kommer att låna hem Hegeln H1MK4 snarast, utvärdera och sedan fråga försäljaren vad dom kan ge mig för erbjudande. Cambridge Magic Med denna kan jag ansluta både USB 2, Playstation 3 och min gamla cd-spelare om jag vill. Det finns en linjeväljare på denna DAC, vilket sparar en del ingångar på försärkaren. Redigerat av Glidtassen, 23 May 2009 - 15:00. Postad 25 May 2009 - 10:24
Jag har sett H1 MK4 annonseras ut ny för 10.000. Hade själv köpt en sådan om den inte varit så enormt djup. Postad 30 May 2009 - 15:14
Hegel gör bra grejer ... men se till att resten av anläggningen är av klass. Det kanske är därför skillnaden mellan H200 och H1 verkar liten.
Lite kul med Hegel är att man kan lyssna på högsta volym och vilja höja lite till. Postad 30 May 2009 - 15:17
Det var nån som nämnde balanserad ingång ... har man inte balanserad utgång på CDn så kan man köpa sig en obalanserad kabel, en XLR-kontakt och koppla ihop jord (GND) med signal- (negativ pol). Då använder man visserligen inte balanseringen men man får en ingång till att använda.
Mr Linde: Roligt att höra att du blev nöjd Redigerat av conny_a, 30 May 2009 - 15:20. Postad 08 June 2009 - 11:30
Har pratat med Ljudmakarn och fick ett prisförslag på Hegel mk4 och ett nytt RIAA från HEED.
Erbjudandet var mer än bra, och det verkar som om min nya förstärkare är på ingång i hemmet nu. Jag måste bara invänta det felande kapitalet, men det löser sig nog snart. Redigerat av Glidtassen, 14 June 2009 - 19:31. Postad 08 June 2009 - 13:05
Tack! Och kul att du bestämt dig, Glidtassen! Postad 16 June 2009 - 20:39
Tack för all hjälp via er på forumet, den stora dagen har kommit!
Jag köpte min Hegel H1 MK4 idag tillsammans med HEED Questar. Allt jag kan säga är: - GOD DAMMIT! Postad 20 June 2009 - 08:56
Efter att ha plockat upp min Hegel ur kartongen var förväntningarna stora.
Det tog en lite stund att koppla in alla produkter till Hegeln men det var snart gjort. Högtalarterminalerna sitter ganska tätt på förstärkaren, så om man inte har bananer så tar det en stund att få dit kablarna. Redan vid uppstart hoppade jag till, tillsammans med högtalarna över chocken! Jag var van vid en lite makligare ljudbild som jag haft med min Primare, men inte här. Redan från början tryckte Hegeln ifrån med en knastertorr bas, fylligt mellanregister och ett mycket bra transientsvar. Diskanten är inte lika ljus som med Bladelius Tyr utan aningen dämpad, vilket jag tycker om. Skillnaden mellan min Primare i20 och Hegeln är enorm.För det första har dessa två inte ens samma karaktär. Primare har den sk. Engelska ljudbilden men en lätt avrullad diskant och bas för att ge ett mjukare och mer angenämt ljud. Hegeln har massor av kraft och laddar ur hela tiden, basen är snabbare och flyter aldrig ut. Det sköna med Hegeln kontra Tyr är att den inte "använder en slägga för varje rytm" som jag ansåg att Tyren gjorde. Hos Hegeln finns kanske tom mer kraft att hämta än Tyr, men den levereras på ett mer avvägt sätt - lite mer samlat och lugnt. Redigerat av Glidtassen, 20 June 2009 - 08:57. Postad 20 June 2009 - 12:56
Mätmässigt nej, men uppfattningen i ljudet kan nog vara så. //rillo Redigerat av Unregistered969, 20 June 2009 - 12:57. Postad 21 June 2009 - 05:45 Ah, shit, hur fan har man råd som student? När jag var låg på cash gjorde jag ju det här dumma att låna hem en Questar från Ljudmakarn. En månad senare, där jag verkligen ENBART levde på Lidls ärtsoppa (12 kr kilot, smakar därefter), kunde jag köpa den. I ärlighetens namn kan jag inte säga om jag var mer glad för RIAA:t än att bli av med ärtsoppan, men det är fan ett bra RIAA. Testade du Questar med deras Q-PSU? Ska tydligen göra en rätt bra skillnad, och någon där på Ljudmakarn sa att Questar då även slår Quasar (där Q-PSU medföljer). Bättre bas och ännu mer rymd, var det jag hörde. Postad 21 June 2009 - 07:12
Jag är student sedan ett tag tillbaks och påbörjar mitt fjärde år som lärarstudent. En gång om året har jag möjligheten att arbeta heltid, dvs under ferieperioderna - sommarlov osv. Att jag hade råd att köpa både Heed Questar och Hegel berodde på andra omständigheter som råder just nu, jag är absolut inte rik annars. Denna period har jag bara haft lite mer flyt. Jag kommer att skriva mer om Heeds Questar i en annan tråd som heter: "Vinyltillbehör". Men vad jag gillar med mitt nya RIAA är att det nästan inte har något brus som mitt tidigare Vincent hade. Vidare så presterar det annorlunda efter några dagars spelning, och framförallt när det är uppvärmt. Jag lade några hundra på en tysk grendosa med överspänningsskydd efter dessa inköp, det verkade vara ett sunt val speciellt inför sommarens alla oväder. En vän till mig fick sin dator grillad vid ett åsknedslag och han saknade överspänningsskydd. Postad 21 June 2009 - 15:56
Bra tanke med grendosan. Köpte också en sådan för ett tag sedan. Tycker även att transienterna blev bättre av den, vilket också var ett plus.
Och jag vet ju hur man plötsligt kan ha pengar. Hade inte riktigt haft anläggningen jag har annars. Postad 21 June 2009 - 20:40
Grendosan som jag köpte hade inget nätfilter utan verkar bara som skydd mot spikar osv.
Jag tror inte att min grendosa har någon inverkan på ljudet. Postad 27 June 2009 - 06:53
Har nu haft min Hegel hos Ljudmakarn för att kolla upp den.
När jag startade förstärkaren hände det att det gick en säkring i lägenheten. Jag fick då gå till jordfelsbrytaren och fick koppla på den linan som utlöst säkringen och sedan sätta på Hegeln på nytt. Jag ringde Ljudmakarn och berättade om problemet och lämnade sedan in den för att de skulle testa den i butik. De lånade ut deras demo ex. för att jag skulle kolla om samma problem kvarstod hemma hos mig, vilket det gjorde. Det verkar som om den stora ringkärnetrafon drar så mycket ström vid uppstart så att detta kan ske. När väl Hegeln är igång så ställer den aldrig till några problem. Tidigare hade jag datorn med all annan utrustning på samma lina, men bara på ett annat uttag. Detta kan varit orsaken till överspänningen? Datorn är numera kopplad på en annan lina och vi får se vad som händer. Jag har avlastat linan där Hegeln är kopplad efter bästa förmåga. Om inte annat så kanske det blir att byta ut säkringen i jordfelsbrytaren till en trögare så den inte är lika snabbutlöst. Jag använder mig då av en legitimerad elektriker för att undvika problem. Redigerat av Glidtassen, 15 July 2009 - 11:23. Postad 15 July 2009 - 15:09
Har inte kvar problemet längre.
Jag har bara kopplat datorn på ett annat uttag så var problemet löst. Postad 24 July 2009 - 00:14
En sak som ni måste testa är B&W och Bladelius, det är då det börjar hända saker,
det låter som om man körde ett par Tannoy Glenair tillsammans med en rörförstärkare från Leben, Thor och CM7 det glömmer jag inte i första taget MVH:Perra Postad 24 July 2009 - 05:14
Med tanke på att B&W trivs bra med mycket effekt så låter kombon fin.
Jag hade velat hört att par B&W 685 tillsammans med Bladelius Tyr. Jag gillar verkligen 685:an och det hör till den bästa stativaren som jag hört av B&W. Mitt val föll på Hegel H1, men jag hade nog knappast blivit missnöjd med Tyr heller. Redigerat av Glidtassen, 21 October 2009 - 07:31. Postad 30 October 2009 - 00:33
Har nu haft min Hegel H1 sedan i somras och blir bara gladare för varje gång jag ser den.
Stora skillnader dock hur länge den stått på innan lyssninstillfället. Jag har för vana att sätta igång förstärkaren på morgonen innan skolan. När jag sedan lyssnar på musik vid kvällen så har den blivit lagom varm. Många i forumet har påtalat hur Bladelius inte heller låter vidare bra vid uppstart, att de behöver några timmar innan de presterar optimalt. Jag skulle säga att det är samma sak med Hegeln. Just vid uppstart låter den lite kantigt och brister i engagemang. Min gamla Primare i20 står hemma hos en kompis och har varit där för provlyssning under några månader, men den skall hämtas hem nu. Effekten i Hegeln är helt enorm och den vrider ur mina Focus 140 på all bas dom har. Jag köpte en sub i somras, men den blir nästan överflödig. Det skall bli intressant att se vad som händer när jag flyttar till ett större boende, hade hoppats på ett hus på landet. Redigerat av Glidtassen, 04 November 2009 - 09:58. Postad 04 November 2009 - 10:57
En smula off topic, men hade varit väldigt intressant med en jämnförelse mellan H1 och I20! Postad 04 November 2009 - 11:22
Det går säkert att ordna Men som sagt, måste få hem den först. Har lånat ut den till en kompis och han är inte den snabbaste killen i stan, i värsta fall måste jag hämta upp den själv. Men det stämmer det du säger, jag har inte gjort en ordentlig jämförelse mellan dem. Men jag har ändå en aning om vad som finns att vänta. Redigerat av Glidtassen, 04 November 2009 - 11:22. Postad 04 November 2009 - 19:15
Har du lyssnat på b&w cm5? Den låter också riktigt trevligt tycker jag. Redigerat av Unregistered1593, 04 November 2009 - 19:27. Postad 04 November 2009 - 19:57
Noop har inte lyssnat på den än, bara CM1 som jag ansåg påminde en del till utseendet om Dynaudio 42.
Överlag gillar jag B&W men jag anser att det är stora skillnader mellan deras modeller. Jag får ta och kolla upp B&W senaste modeller. Redigerat av Glidtassen, 06 November 2009 - 08:34. Postad 09 November 2009 - 23:04
Kul tråd, har läst sgs alla bokstäver utom när den började spåra ur med naim ett tag.Väldigt imponerande av Glidtassen hur grundligt du verkat ha gjort ditt förstärkarval.
Själv försöker jag hitta argument för att inte lägga ut mer än nödvändigt på en ny förstärkare men Hegel H100 ser väldigt intressant ut med sin USB+ljudkort och alla som prisar ljudkvaliten förstås.Ljudkvaliten är förstås det viktigaste för mig men sen ska den förstås fungera rent praktiskt med anslutnigar etc. Jag har också ett par trögdrivna stativare som inte får "blomma ut".Det är som om det är en slöja över en hel del detaljer och det låter en aning grovt.Jag hör verkligen att dom har en hel del mer att ge än min Rotel RA-06 kan leverera i kraft och upplösning.Så valet för mig kan bli mellan Hegel H1 MK4 och Hegel H100 och det lär avgöras hur länge jag orkar spara.Eller om ett tillfälle dyker upp förstås...begagnad Krell? Postad 09 November 2009 - 23:26 http://www.hifimagas...?annonsID=16688 Postad 20 December 2009 - 16:43
Aurum Cantus Leisure har jag lyssnat på för flera år sedan, det var då på PE-Audio i Västerås. Jag är tacksam över att du lagt märke till att mina efterforskningar var noggranna. Jag talade även med konstruktören i Norge på telefon. För er alla som efterlyst ett test mellan Primare i20 och Hegeln så kommer det här: Hegel H1 mk4 vs Primare I20 Jag beslutade mig för Hegel H1 mk4 istället för H100 när man lika gärna kan köpa en extern DAC. Fördelarna med detta skulle då vara att man har fler ingångar på sin DAC. På H100 finns bara en USB-ingång. Men H100 har lite modifierade transistorer och förbättrad nätdel. Jag ångar definitivt inte köpet av min Hegel och älskar den verkligen, även om den inte har mycket att sätta emot i design mot Primare I20 Redigerat av Glidtassen, 20 December 2009 - 17:38. Postad 26 December 2009 - 10:27
För några år sedan när jag köpte mina andra Dynaudio så kände jag att min resa mot bättre högtalare var slut.
Nu känns det likadant med förstärkaren, det finns ingenting som saknas. Jag tror inte att det skulle gå att lyfta mina frontar i ljudet nämnvärt med hjälp av en annan förstärkare. Jag skulle vilja be en moderator att plocka bort "Naim" från produktkopplingen till denna tråden, den har ingenting med tråden att göra - vet inte vem som lagt dit den? Redigerat av Glidtassen, 26 December 2009 - 10:30. Postad 26 December 2009 - 10:40
Glidtassen: OT i denna tråd, men jag väntar fortfarande på när du går från en sub till flera – antagligen iom ett nytt boende med nya möjligheter. ^^
Det är hur som kul att läsa om din väg fram till anläggningen du har i dag. Uppskattar! Postad 27 December 2009 - 18:33
Jag har ett år kvar på min utbildning, men jag håller sidan uppdaterad. Jag har nått min hifi-nirvana med hjälp av min Hegel, men jag ser mig istället om efter en finare vinylspelare.
Redigerat av Glidtassen, 31 December 2009 - 15:55. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |