Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hävda din rätt mot Discshop!

164 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2009 - 23:18

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
jag har läst igenom och jag tycker inte man skall gå emot personangrepp folk har rätt till sin talan, även nazister har rätt till det.

Men som alla förstår vinner man inte på det här... sedan tycker jag det är trist att så många BARA tar upp hur dåligt allt är, kan inte folk ta upp hur bra det är också på olika ställen. det är bara negativa saker som tas upp, när jag har e-handlat osv har jag aldrig vart med om problem..

sedan så förstår iaf jag att ett erbjudande som ligger ungefär med 80% rabatt inte är något de tjänar pengar på, visst man kan ha några en inte bli så arg för att de tar slut för dem har rätt i denna frågan faktiskt

det är som när du sätter ut en annons på blocket och någon kommer med ett bud som är mindre än hälften på det du begär? det är bara jobbigt, tror dem ser er som klagar på samma sätt, inget emot er, men jag jobbar med mycket kunder via mail och telefon, och man har svurit långa ramsor över folk som man tycker är jobbiga =) dock gäller detta Volvo kunder

Postad 22 January 2009 - 00:25

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Nu tycker jag att vi höjer nivån i den här tråden. Massor med inlägg har fått tas bort. Tänk på att den här tråden är en resurs som många kan ha nytta och ingen ankdamm där man spyr ut trista saker.

Postad 22 January 2009 - 22:16

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Nu tycker jag att vi höjer nivån i den här tråden. Massor med inlägg har fått tas bort. Tänk på att den här tråden är en resurs som många kan ha nytta och ingen ankdamm där man spyr ut trista saker.

Korrekt!

Tråden är ju till för att folk ska få ge sin åsikt i detta ärende.. det gagnar alltså ingen att folk som inte ens råkat ut för discflopps beteende skriver in och poängterar att de som företag har helt fria händer och noll ansvarstagande.

Vore intressant att höra om någon gått vidare till tex ARN?

Antagligen ger det inte så mycket, trots allt ses vi bara som enstaka individer - gentemot ett större företag..

Personligen beställde jag även GH-Aerosmith vid samma tillfälle, dessa spel har dock ej kommit till mig, beställde dessa samtidigt som det utlovade MGS4, alltså den 13e Januari. Kommer definitivt nyttja min rätt att som konsument häva detta köp, med tanke på att de absolut inte levererat inom rimlig tidsgräns.. och slog ändå bara till pga. det rimligt låga priset..

//Najkks

Postad 23 January 2009 - 23:44

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Korrekt!

Tråden är ju till för att folk ska få ge sin åsikt i detta ärende.. det gagnar alltså ingen att folk som inte ens råkat ut för discflopps beteende skriver in och poängterar att de som företag har helt fria händer och noll ansvarstagande.

Vore intressant att höra om någon gått vidare till tex ARN?

Antagligen ger det inte så mycket, trots allt ses vi bara som enstaka individer - gentemot ett större företag..

Personligen beställde jag även GH-Aerosmith vid samma tillfälle, dessa spel har dock ej kommit till mig, beställde dessa samtidigt som det utlovade MGS4, alltså den 13e Januari. Kommer definitivt nyttja min rätt att som konsument häva detta köp, med tanke på att de absolut inte levererat inom rimlig tidsgräns.. och slog ändå bara till pga. det rimligt låga priset..

//Najkks

Har du inte själv kontaktat ARN? Eftersom du har skapat tråden och du skriver i ett tidigt inlägg i tråden att du har pratat med KO och att du har, citat "Fullständigt korrekt" i ditt antagande...Inget illa menat Najkks :P

Postad 24 January 2009 - 11:53

zentz
  • zentz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Har du inte själv kontaktat ARN? Eftersom du har skapat tråden och du skriver i ett tidigt inlägg i tråden att du har pratat med KO och att du har, citat "Fullständigt korrekt" i ditt antagande...Inget illa menat Najkks :)

Han hade "Fullständigt korrekt" tills discshops leverantörer av spel helt plötsligt inte kunde leverera några Metal Gear Solid 4 som råkar vara ett utav storspelen till PS3an ;)

Postad 24 January 2009 - 12:19

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Har du inte själv kontaktat ARN? Eftersom du har skapat tråden och du skriver i ett tidigt inlägg i tråden att du har pratat med KO och att du har, citat "Fullständigt korrekt" i ditt antagande...Inget illa menat Najkks :)

Japp, lokala KO säger att vi som kunder har rätt. Att deras utskick av "beställningserkännande", eller vad de nu kallar det även ska ses som en leverans-bekräftelse, att de förbinder sig att leverera till det angivna priset.

Dock.. vad gör man som privatperson om ett företag sätter sig på en?
ARN ger ju i princip råd och säger att "företaget bör följa", vilket i sig
inte betyder att företaget kommer att följa denna princip..

Med tanke på att discflopp totalvägrar att ens erkänna detta misstag,
eller i andra hand bortförklara misstaget med ett mailutskick, och sedan inte göra rätt för sig..

Ja det borgar inte direkt för en konsekvent diskussion kunder och detta företag emellan!
Ta exemplet med ost-jämförelser, eller exemplet på han som fick kompensation på hela 29kr
Skrattretande..

//najkks

Postad 24 January 2009 - 22:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bara gå vidare då ;)

Spela roll om Discshop lyder ARN eller inte..
Du får upprättelse.Och det blir dålig reklam

Postad 27 January 2009 - 18:06

SOGO
  • SOGO
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
”Money talks, bull***t walks” är det visst någon som myntat och det kan stämma in här…
Det jag vill säga är att är du en i deras ögon viktig kund så finns det möjlighet att det går att påverka dom i rätt riktning. Jag är nöjd med min kompensation :) men eftersom det är en deal mellan Discshop och mig så kan jag inte säga något mer om det utan jag vill bara på det här sättet nyansera bilden av Discshop. Tack Discshop!!

Postad 27 January 2009 - 19:44

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Det är rätt bra om man läser avtallsvillkoren innan man gnäller...

"Discshop reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss även för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Discshop förbehåller sig rätten att stryka en order utan att hänvisa till en speciell anledning."

Det rolig med den text slasher hänvisar till är att den dök upp EFTER detta strul. Jag kan lova er att den inte fanns där innan, jag kollade både två & tre ggr direkt det blev strul.

Postad 28 January 2009 - 19:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Så man ska måsta va en "viktig" kund för att få en chans till kompensation...
Gissar att viktig i det här faller är en som beställt mycket..
Är det på det viset så är det ju ännu värre :)

Postad 30 January 2009 - 03:14

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Har nu läst nästan alla inlägg och jag kan inte se att Discshop har handlat fel, tror inte ens CDON, Ginza, Webhallen eller Megagames hade gjort på annat sätt (kanske hade dock vissa erbjudit bättre kompensation än priset för leverans som ändå är gratis över en viss kostnad hos iaf CDON och Ginza) att tro det är nog att tro på för mycket tror jag.

Angående att spelet inte längre går att köpa från dom så har jag själv råkat ut för en liknande händelse när jag beställde en cpu från datorbutiken för ett antal år sedan. Efterfrågan på den cpun blev så stor att det hela slutade med att de som tillverkade den bestämde sig för att sluta sälja till privatpersoner (låter väl rätt så ironiskt, stor efterfrågan och så SLUTAR man sälja den till de som vill ha den) men då bör man också veta att tillverkaren inte "trodde" att någon skulle komma på hur man gick förbi deras "spärrar". Så till slut fick jag ett mail från DB där de beklagade att de inte kunde leverera varan som utlovat (fastän jag hade betalat in pengarna långt innan) och att ordern därför makulerades. Fick ingen kompensation för fem öre utan bara mailet, för att få tillbaks pengarna var jag tvungen att kontakta deras kundtjänst eftersom dom annars inte visste vart de skulle sättas in. Eftersom MGS4 är "slut" så liknar denna situation min lite men skillnaden är att få nog verkligen drabbades då. Hade det varit lika många som drabbats så hade detta inte ändrat DB´s agerande då dom inte kunde råda över omständigheterna, s.k force major...

Visst kan man tycka att Discshop kunde skött detta på ett bättre sätt men jag tvivlar starkt på att en eventuell domstol skulle ge de som beställt rätt då DS har handlat rätt när det kommer till vad lagen säger. Att de ändrade datumet kan bero på att dom visste att felet skett men inte när det skedde (något dom antagligen inte själva kan ta reda på utan deras ansvarige för sidan i efterhand talat om).

Så ni kan nog glömma att få spelet för de "lovade" 99 kronorna, oavsett om spelet är slut hos leverantör eller ej så säljer DS inte längre det. Däremot tycker jag att ni som fått "bekräftelsen" och fått pengar dragna från era konton ska ha bättre kompensation än gratis leverans. Dock bör man göra skillnad på dragna och reserverade (om jag inte är helt ute och cyklar kommer dessa automatiskt att sändas tillbaka till ägaren efter en viss tid) då det inte är samma sak.

Redigerat av Jack of all trades, 30 January 2009 - 03:34.

Postad 30 January 2009 - 14:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Så man ska måsta va en "viktig" kund för att få en chans till kompensation...
Gissar att viktig i det här faller är en som beställt mycket..
Är det på det viset så är det ju ännu värre :)

Direkt katastrofalt skulle jag säga

Postad 01 February 2009 - 14:14

Dr_Laban
  • Dr_Laban
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det nån som har fått tillbaka pengarna än? Det har iaf inte jag och det har ju gått ett tag nu.... Man borde snart få ränta :)

Postad 15 March 2009 - 00:13

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Nu kan man boka platinum edtion av MGS4 på discshop.

http://www.discshop....t.php...s&&ref=

Kunde dom inte bjuda alla 99krs handlare på ett sådant istället då?
Det är ju egentligen samma sak förutom omslaget.

Har alla fått igen peninga än då?

Postad 18 March 2009 - 10:56

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

men jag jobbar med mycket kunder via mail och telefon, och man har svurit långa ramsor över folk som man tycker är jobbiga =) dock gäller detta Volvo kunder

hehe, du kanske borde överväga karriärbyte eller ta en funderare på kopplingen mellan din lön och kunden. Snyggt att du dessutom anger vilket företag det gäller!

Gällande trådens ämne; enligt min erfarenhet från när jag jobbade i butik under studietiden så var ordererkännande = orderbekräftelse etc. och en accept på lagd order. Det kanske är som det förefaller att de inte kan få in produkten från leverantören och då är pengarna tillbaka alternativt en motsvarande produkt helt korrekt.. Det verkar väl sopm att Diskshop inte heller ser kopplingen mellan nöjda kunder och deras resultat..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.