Jag lider med er som lider med clouding.
*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
Samsung UE40B6050 TV
(TV)
|
2
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B6050
(TV)
|
5
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung B7050
(TV)
|
0
|
(10)
|
Inga priser | |
Samsung B7070 46"
(TV)
|
0
|
(80)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 55" TV - UE55B7050
(TV)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7070
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7070
(TV)
|
0
|
(18)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 40" LED
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 46"
(TV)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B6000
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 32"
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 40"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7070
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7050
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 46" LED TV - UE46B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 40" TV - UE40B8050
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 46" LED TV - UE46B8050
(TV)
|
3
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 55" LED TV - UE55B7000
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B7020
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7020 40"
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7020
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 16 June 2009 - 17:39
Postad 16 June 2009 - 20:44
Postad 16 June 2009 - 20:51
Det är även möjligt att koppla en otroligt kort nätverkskabel direkt till en trådlös router. På så sätt slipper du lägga ut mer pengar på nätverkskortet. Detta förutsätter dock att du redan har en router och nätverkskabel hemma, annars hamnar du nästan på samma peng ändå.
Adaptern heter WIS09ABGN enligt Samsungs hemsida och kostar från 645kr exkl. frakt.
Jag funderar skarpt på en UE-40B6050. Framförallt nu när det finns ett sätt att välja bort auto-dimming (om nödvändigt). Jag kanske borde slå till när jag kan få den för 13.690kr? Det är väl ändå ett riktigt bra pris?
nu1mlock
Postad 17 June 2009 - 09:43
Ja har själv tagit bort det med dimming och känns underbart på min B557070 faktiskt..
Postad 17 June 2009 - 16:30
När man läser detta så känns det som jag kom undan med blotta förskräckelsen. Jag var så otroligt nära att köpa en 7050 men ändrade mig och köpte en Kura 5090 istället. Tack gode gud för det! Jag skulle ha blivit tokig om jag kommit hem med en ny Tv för 25 papp och den hade dessa brister. Tokig är nog fel ord. Lessen är nog mer rätt beskrivning och det hade varit ännu värre.
Hej!
För att bringa lite balans så har jag en del att kommentera nu när jag haft en PS58-B855 plasma hemma en vecka som sedan byttes till en UE55B7070 LCD-LED!
Plasman är grymt snygg utseendemässigt och den klart lättaste plasman på marknaden men tyvärr fick jag returnera den pga två saker, den lider av en hemsk Buzzning, hela panelen agerar som en stor högtalare för oljudet, dessutom drog Samsung in det tunna väggfästet som endast var avsedd för plasman då den har VESA600 mot de andras VESA400.
Buzzningen börjar bli stort problem för Samsung och ni kan bla läsa om det här:
http://www.avsforum........4869&page=1
Får se om samsung USA reagerar : http://forums.cnet.c...threadID=344409
PS58-B855 bildkvalitet:
Svärta är i nivå med den plasman jag hade tidigare Panasonic 50" PZ70, det är mediokert resultat och inte bra på en alldeles ny apparat.
Färger, väldigt bra!
Ljusstyrka, klart mycket bättre än min PZ70 fullt användbart i lite ljusare miljöer
Blank skärm, ja kan vara störande men beläggningen som finns på gjorde att jag inte stördes nämvärt.
Detaljer i mörka partier i bilden, inte alls bra mycket verkar försvinna!
Högtalarna är leksaker i mina öron usla.
Betraktningsvinkel som alltid på plasma perfekt.
Släpning, rörelseskärpa, som alltid på plasma helt perfekt!
Inbränning, klart sämre än Panasonic men inga bestående inbränningar utan går bort efter ngn minut.
Input lag, seriöst väldigt högt tyvärr kan min receiver bara lagra en inställning så om man växlar mellan HDMI-källa och att ta TVn:s ljud måste jag ställa om detta (lip-sync alltså).
Strömförbrukning, låg på runt 350W som nog får anses bra för denna storlek helt klart.
Mediafunktionerna är grymt bra och spelar det mesta dock så stämmer det inte att man kan köra youtube i menyn för internet@tv eftersom den widgeten inte finns än, falsk marknadsföring av Samsung!
Summa: hade den inte haft buzzning så hade jag behållt den men nu gav den mig huvudvärk tyvärr, detaljer i mörka partier verkar gå att kalibrera upp.
UE55B7070 bildkvalitet:
Svärta är faktiskt bättre än plasman även om man avaktiverar den automatiska dimming-funktionen.
Färger, väldigt bra här också, tyska Video lyckades kalibrera den till 100% överensstämmelse!
Ljusstyrka, klart mycket bättre än plasman som förväntat.
Blank skärm, ja kan vara störande men beläggningen som finns på gör att jag inte störs nämvärt.
Detaljer i mörka partier i bilden, väldigt mycket bättre än plasman.
Högtalarna är leksaker i mina öron usla här också (lär av Philips för guds skull).
Betraktningsvinkeln är dålig, väldigt snäv hot-spot 3-sits soffa max 5meter bort! Skärmen verkar vara gjord att sitta ngt högre än att näsan pekar mitt i skärmen eftersom man inte förlorar ngt en bit nedanför skärmen men så fort man ställer sig upp blir det bara grått och färglöst.
Clouding, japp det lider den av och den är betydligt sämre än de som har belysning bakom LCD-panelen, dock så märks det mest när man har helt mörkt i rummet där man tittar och om man då även dämpar TVn:s belysning är det inget jätteproblem i mina ögon.
Släpning, inget problem om funktionen för att skappa virtuella bildrutor är påslagen, bieffekt: kan ge auror runt rörliga objekt i vissa scener.
Input lag, seriöst väldigt högt tyvärr kan min receiver bara lagra en inställning så om man växlar mellan HDMI-källa och att ta TVn:s ljud måste jag ställa om detta (lip-sync alltså).
Strömförbrukning, ligger på runt 200W superbra!
Mediafunktionerna är grymt bra och spelar det mesta dock så stämmer det inte att man kan köra youtube i menyn för internet@tv eftersom den widgeten inte finns än, falsk marknadsföring av Samsung!
Summa: Avaktivering av dimming-funktion borde ligga i de vanliga menyerna och inte begravt i servicemenyn, att jag kan bedöma hur den är utan dimming betyder inte att jag vart inne i servicemenyn utan samma beteende fås i gaming-läget där är det avaktiverat som standard om inte dynamisk kontrast är aktiverad.
Har säkert glömt ngt men fråga så får ni svar!
Vilken jag hade valt idag, nja faktiskt LCD-LED fast jag är gammal plasmaförespråkare, hade Panasonics plasma Z-serien varit rimligt prissatt hade den varit det självklara valet.
Postad 17 June 2009 - 17:12
Hur illa är det? Jag kommer främst att spela Xbox 360 på B6050 men är lite orolig för att inget ska hänga med? Du skriver att det är mycket input lag. Nu spelar jag inte speciellt mycket Guitar Hero, utan mest TPS-spel och liknande. Tror du att jag kommer märka av något som kommer göra mig galen?
nu1mlock
Redigerat av nu1mlock, 17 June 2009 - 17:16.
Postad 17 June 2009 - 17:40
Jag tror att de uppmätta siffrorna stämmer relativt bra med mina iaktagelser också.
Edit: siffrorna är relaterade till Samsung F96!
Den är alltså så här mycket sämre än F96, se längre ned i tråden för fler apparater med samma jämförelse.
Redigerat av junkan, 18 June 2009 - 09:26.
Postad 17 June 2009 - 19:32
Brukar "vanliga" LCD-skärmar vara bättre för spel?
Jag har precis sålt min Samsung LE-46A556 och där hade jag inga som helst problem med spelande. Nu medan jag väntar på rätt TV så sitter jag på en skum 26":are från Hyundai som kostade 3500kr i november. På den stör jag mig inte heller något alls vid spelande. Det är möjligt att det är jag som inte har några krav eller är kräsen, men jag stör mig inte ändå.
Vad tror ni, tror ni att jag kommer störa mig på 22ms?
nu1mlock
Postad 17 June 2009 - 20:42
Jag tror att det blir till att åka förbi Elgiganten på fredag och köpa en UE-40B6050 för endast 13.690kr!
Det tycker jag är ett riktigt bra pris med tanke på att exakt samma TV kostar hela 16200kr exkl. frakt på nätet!
nu1mlock
Redigerat av nu1mlock, 17 June 2009 - 20:47.
Postad 17 June 2009 - 20:47
Svaret var kort för om du kan acceptera att använda gaming mode så är den nog inte sämre än ngn enstaka på marknaden.
Edit:
Den är ngt sämre än de flesta på marknaden ca 10-15ms i Game mode men om du kört en annan i icke game mode tidigare borde det vara ok ändå.
Redigerat av junkan, 18 June 2009 - 09:28.
Postad 17 June 2009 - 20:48
Jo, jag hade visst ytterligare en fråga. Du skrev att Tyska Video lyckades kalibrera den till 100%. Du skulle inte råka ha någon länk till detta? Jag har nämligen sätt videon från AVF där man ser tydliga skillnader på färgåtergivning mot Kuro, där bl.a. bussen i The Dark Knight ser otroligt ful ut. Enligt deras "review:are" så var det inte möjligt att få till en bra kalibrering på dessa apparater, vilket förhoppningsvis motbevisas nu.
Postad 17 June 2009 - 20:56
Postad 17 June 2009 - 21:01
Tyvärr papperstidning.Perfekt! Jag använde inte ens Gaming Mode på min förra Samsung, däremot hade jag säkert stängt av det mesta ändå.
Jo, jag hade visst ytterligare en fråga. Du skrev att Tyska Video lyckades kalibrera den till 100%. Du skulle inte råka ha någon länk till detta? Jag har nämligen sätt videon från AVF där man ser tydliga skillnader på färgåtergivning mot Kuro, där bl.a. bussen i The Dark Knight ser otroligt ful ut. Enligt deras "review:are" så var det inte möjligt att få till en bra kalibrering på dessa apparater, vilket förhoppningsvis motbevisas nu.
www.Magnus.de är annars siten
46" ser rätt lik ut dock 70-serien
http://tests.magnus....rie-7-co.2.html
Einstellungen
Helligkeit:: 44
Kontrast:: 89
Farbe:: 50
Hinter.Licht:: 8
Schärfe:: 20
Farbton (G/R):: G50/R50
Farbtemperatur:: Warm2
Schwarzton:: Aus
Optimalkontrast:: Gering
Hautton:: 0
Kantenglättung:: Ein
xvYCC:: Aus
Digitale RM:: Aus
HDMI-Schwarzp.:: Normal
Filmmodus:: Auto2
100Hz Motion Plus:: Klar
R-Offset:: 28
G-Offset:: 25
B-Offset:: 25
R-Gain:: 34
G-Gain:: 21
B-Gain:: 17
Redigerat av junkan, 17 June 2009 - 21:08.
Postad 17 June 2009 - 21:49
Jag måste säga att det var ett väldigt kort med också utmärkt svar!
Jag tror att det blir till att åka förbi Elgiganten på fredag och köpa en UE-40B6050 för endast 13.690kr!
Det tycker jag är ett riktigt bra pris med tanke på att exakt samma TV kostar hela 16200kr exkl. frakt på nätet!
nu1mlock
Var hittade du det priset?
Postad 18 June 2009 - 08:09
Uppmätt på annat ställe är det hela 85ms i vanliga tv-läget men rimliga 22ms i game mode, men game mode innebär att mycket av alla funktioner inte går att aktivera, kanske helt ok vid spel.
Jag tror att de uppmätta siffrorna stämmer relativt bra med mina iaktagelser också.
Ho Ho Hoo Hold your horses, will ya!
Att antyda "ett annat ställe" med exakt fel citering och helt tokiga slutsatser, och dessutom publicera detta i andra hand som en ren sanning, skulle kunna vara på gränsen till olagligt(åtminstone om jag får bestämma).
http://www.hdtvtest....20090502147.htmInput lag (rel. to Samsung F96) 22ms in [Game Mode] or over VGA; 85ms otherwise
Postad 18 June 2009 - 09:17
ngn har sammanställt HDTV:s tester till detta allt relaterat till F96:
TV Game Standard
Samsung B7000/7020 22ms 85ms Colour Accuracy suffers but Black Levels may be improved in Game Mode (??)
Sony W5500 17-33 ms 40-50 ms “Worse than 4500 series” (?)
Samsung B650 17-33 ms 85-100 ms 100 Hz OFF in Game Mode
Sony W4500 0-10 ms 30-50 ms
Sony Z4500 0-10 ms 16-31 ms 200 Hz off in Game Mode
Sony V5500 0-10 ms ?? ?? more Info would help
Samsung LE40-A656 0ms 30ms
Panasonics plasma G10 verkar vara i en egen klass:
Input lag (rel. to Samsung F96) Up to 21ms faster with [Game Mode] engaged
V10
Input lag On par with our resident Samsung F96
Jag tycker personligen att B7000 som alltså då har över 100ms i vanligt TV-mode verkar vara mycket, så mycket behöver jag inte kompensera receivern själv nämligen.
Redigerat av junkan, 18 June 2009 - 09:25.
Postad 19 June 2009 - 11:04
Någon som vet vad man kan göra åt det?
Postad 19 June 2009 - 11:33
Köpte mig en B7070 igår på netonnet, va först länge inne på att jag skulle ha en B6050. Men läste att TV´n tog .MKV filer och mycket annat så det fick alltså bli en B7070. Testade snabbt idag att spela upp ett sample via usb-minne och bilden är det inget fel på men det kommer inget ljud? Står bara något om att Codecen inte finns.
Någon som vet vad man kan göra åt det?
För mig har den tagit allt jag matat den med hittills.
Postad 19 June 2009 - 11:44
För mig har den tagit allt jag matat den med hittills.
Skumt då. Du gjorde inget speciellt? Jag la bara in ett sample på en .MKV film och laddade över på ett usb minne. Men när jag spelar upp den så kommer en ruta där det står "Audio Codec stöds ej".
Postad 19 June 2009 - 11:45
nu1mlock
EDIT: Det finns fler codecs som inte stöds av den inbyggda mediaspelaren, därför väljer jag att köpa en 6050 och sedan använda min HTPC med XBMC.
Redigerat av nu1mlock, 19 June 2009 - 11:49.
Postad 19 June 2009 - 12:05
Postad 19 June 2009 - 12:24
Codec-stöd
Snabbspolning är i stort sett obrukbart på HD-material
Extremt känslig för bitfel då stoppas uppspelning och den går till nästa fil
Postad 20 June 2009 - 10:52
Postad 20 June 2009 - 16:38
Själva LED-tekniken som finns i 7-serien kontra 8-serien är lika eller hur dvs. edge-LED (LED runt kanterna på bilden) och saknar då "local dimming" men som det stod i denna tråd (eller en liknande) kunde man haxxa till det i servicemenyn?
Så då skiljer det bara 200hz kontra 100hz på 7-serien samt mer kontrast på 8-serien?
Har jag missförstått något eller missat något?
Det innebär en skillnad på 4600kr för den funktionen och är knappast värt det eller hur?
Kommer 9-serien att ha LED-belysning direkt bakom skärmen dvs. inte bara runt kanterna och därmed stöda "local dimming" som "native" någon som vet?
Postad 20 June 2009 - 19:06
Den inbyggda mediaspelaren har inte stöd för DTS, vilket ljudet i din film troligtvis är.
nu1mlock
EDIT: Det finns fler codecs som inte stöds av den inbyggda mediaspelaren, därför väljer jag att köpa en 6050 och sedan använda min HTPC med XBMC.
Jag har samma problem med min Samsung UE-40B7070:
"Audio Codec stöds ej" - Otroligt störande!!!
Bilden blir helt otrolig när man väl får till det, men det är långt ifrån alla filmer som går att spela upp med ljud. MKt störande.
Finnst det INGEN lösning på hur man får TV-n att spela DTS-ljud?!?
Redigerat av spray2006, 20 June 2009 - 19:08.
Postad 20 June 2009 - 19:20
Postad 20 June 2009 - 19:24
Hej!
Själva LED-tekniken som finns i 7-serien kontra 8-serien är lika eller hur dvs. edge-LED (LED runt kanterna på bilden) och saknar då "local dimming" men som det stod i denna tråd (eller en liknande) kunde man haxxa till det i servicemenyn?
Så då skiljer det bara 200hz kontra 100hz på 7-serien samt mer kontrast på 8-serien?
Har jag missförstått något eller missat något?
Det innebär en skillnad på 4600kr för den funktionen och är knappast värt det eller hur?
Kommer 9-serien att ha LED-belysning direkt bakom skärmen dvs. inte bara runt kanterna och därmed stöda "local dimming" som "native" någon som vet?
Dessa har ju inte riktig local dimming och när du stänger av den funktionen i servicemenyn så blir svärtan som på en vanlig CCFL LCD eller hur? Och tar då bort hela grejjen med LED vilket är att få till så bra svärta som möjligt.
Jag väntar också på 9000 serien som kommer ha LED lampor bakom hela panelen, inte bara sidorna. Tycker den här tv'n har för dålig svärta i bilder då den både visar svart tillsammans med andra färger. Om jag hade varit du hade jag väntat på 9 serien.
Postad 20 June 2009 - 20:54
Dessa har ju inte riktig local dimming och när du stänger av den funktionen i servicemenyn så blir svärtan som på en vanlig CCFL LCD eller hur? Och tar då bort hela grejjen med LED vilket är att få till så bra svärta som möjligt.
Jag väntar också på 9000 serien som kommer ha LED lampor bakom hela panelen, inte bara sidorna. Tycker den här tv'n har för dålig svärta i bilder då den både visar svart tillsammans med andra färger. Om jag hade varit du hade jag väntat på 9 serien.
Tack för ditt svar, precis hade fel ang. "local dimming" hittade svaret här:
"Localized LED Dimming
Flourescent backlights would illuminate the entirely of the screen all at once. Every part of the LCD display at the same brilliance, which made it difficult to differentiate between dark and light areas with accuracy. Hence the problematic contrast issues of LCDs compared to plasmas. With a true LED backlight, the TV is able to exert more control over its lighting, and adjust the brightness of specific areas of the screen independent of one another.
This means that in a scene with both dark and light areas, a 9000-series television can address each area on its own terms, juicing up the power for brighter spots and dimming it down for darker ones. This increases the vivacity of the image, and makes more a more pleasing high-definition experience."
Källa:
http://www.digitalad...00_roundup.html
Vad spekulerar vi i för pris för 46" 9000-serien?
Billigaste på 46" i 7-serien är ju 21 390kr och 8-serien kostar ju 25 990kr
Med trådlös av-box för alla anslutningar och "riktig" LED så vad talar vi? 30 000kr? 60 000kr?
Bara så jag vet om det ens blir lönt att vänta.
Har kvar en personalrabatt tills augusti men glöm att jag köper en tv över 30 000kr personalrabatt eller inte.
Sony's KDL-40ZX1 som har en trådlös anslutningslåda (men är bara 40") och kostar 33 000kr (finns bara hos 1 återförsäljare men ändå) och har edge-LED som jag förstår det och inte backlight LED.
Postad 20 June 2009 - 21:05
Postad 20 June 2009 - 21:33
Jag hoppas verkligen inte att den blir trådlös. Räcker med kompromisser nu för estetiska intryck. Bild bild bild.
Alla sidor jag har sett ang. Samsung 9000-serien visar iofs. samma info men alla nämner trådlös box dessvärre.
Jag håller med dig 110% att design och tunnhet i all ära men bild är primärt.
Annars kan man ju köpa ett pappersark och använda som TV med en ritad bild på, ack så tunn men aningen statisk bild
Så vad tror ni om priset? 30 000kr? 60 000kr?
Som sagt Sony's 40" variant med trådlös box fast med edge-LED kostar runt 33k så blir 46" i 9-serien runt 36-38k eller vad tror ni?
Många menar ju att spekulationer är värdelösa och man får se när de väl kommer ut med priser men seriösa spekulationer som bygger på liknande produkter tycker inte jag är fel. Som tidigare sagts, kommer den kosta över 30k så satsar jag hellre på 46B7070 som jag får för 20k.
Redigerat av TheSwede86, 20 June 2009 - 21:34.
Postad 20 June 2009 - 22:13
Jag skriver halvt, då den klarar av att spela upp vissa filer - de som inte har ljudet kodat i DTS. Dessvärre är de flesta filmer kodade med DTS. Visst kan man koda om dessa, men det blir rejält jobbigt om man har många filmer. Jag som endast har ca 200 filmer på min HTPC skulle inte vilja koda om 80%. Tänk er de som har ännu fler filmer! Vilket jobb!
Nej, för min del blir det 6-serien tillsammans med en HTPC med XBMX, vilket i sig ger ett finare intryck (enligt mig förstås).
nu1mlock
Postad 21 June 2009 - 08:47
Det 7070:an klarar gör den extremt bra är det enda jag kan tillgägga, mycket bättre än min PS3:a och HTPC rent bildmässigt, mest TV-serier i mkv-format som jag använt dessa till, filmer hyr jag på blu-ray!
Postad 22 June 2009 - 23:50
Inte lika tunn som 6,7,8 serien pga. teknikskillnaden (Edge-LED vs. LED-Backlighting) men 8500 verkar vara det perfekta valet för mig, överlever gärna den trådlösa boxen då jag antar den kommer göra att TV:n kostar multum.
Release: I september och kommer presenteras på IFA 2009 som öppnar 4 Sept.
Länk:
http://www.flatpanel...p;id=1245680686
Visst länkar till affärer som har mer spec:ar redan (?):
http://www.abt.com/p...?utm_source=gan
Redigerat av TheSwede86, 23 June 2009 - 01:16.
Postad 23 June 2009 - 12:35
LED TV UB7000, 8000 series USB Firmware (ver.T-CHU7DEUC-2004.0)
"internet@tv better and easier thx to yahoo (more widget,twitter)
some new funkcion in Chanel mode
some new funkcion in picture setting
u can use ntfs now
still no dts, dts-hd playback (
im testing now so i find something new i tell u "
Ref: http://www.avforums....tml#post9780448
"Die Flashlights sind weg ... leider die sichtbar dunklen Ecken. Soll das jetzt eine Art Umkehrschaltung für Flashlights sein? "
"die FLs jetzt weniger stark sind (ganz weg nicht)"
"Das Dimming ist softer als vorher"
"das der 100Hz Modus besser läuft"
http://www.hdtv-spac...40-t3529.0.html
Redigerat av tolou, 23 June 2009 - 12:59.
Postad 23 June 2009 - 14:20
Så det är inte 9-serien som har back-led?
Både 9-serien och 8500-serien ska ha Back-LED.
9-serien ska dock ha en trådlös box för anslutningar som säkerligen kan skala av lite av tjockleken som Backlight-LED kan innebära samt ge den en annan design kanske.
Givetvis är detta bara rykten.
Källa: http://www.flatpanel...p;id=1239968205
Postad 25 June 2009 - 12:12
Info tagen från bruksen. Jag har själv ingen koll vad jag har för version på min firmware på min TV inköpt i maj. Förmodligen äldre än den nya
Postad 26 June 2009 - 11:40
Inte sett några skillnader än men problem med undertext (*.srt-filer) kvarstår, alla å blir Í .
Postad 26 June 2009 - 16:49
Har precis köpt en 46B7050 men har en del problem med nåt så enkelt som kanalinställningarna.
Hur jag än försöker och jag har dessutom skaffat den senaste firmwiren får jag inte någon fason på kanallistorna.
Har ComHem med CI modul och några av kanalerna sänds fortfarande analogt tex TV3 vilket gör att man inte kan använda Guiden. Dessutom kan jag inte lägga in kanalen på rätt (enligt mig) plats i kanallistan.
Finns det nåt sätt att sortera och flytta kanaler hur man vill i listorna och blanda analoga och digitala kanaler?
Postad 26 June 2009 - 22:54
Svärtan var inte så nära Pioneer Kuro men undra om inte färgerna "poppade" lite mer på Samsungen, skitsnygga färger och mjukhet i rörelserna, bästa TV:n med LCD teknik jag sett hitils
Postad 27 June 2009 - 08:44
Säkert så att den stod i butiksläge med helt avskyvärda inställningar, du bör fråga dig om en TV skall visa färger som de ser ut i verkligheten eller om de skall visa färger med mer intensitet än i verkligheten.
Jag föredrar helt klart en TV som visar en bild som överensstämmer med verkligheten och inte poppar till färgerna.
Postad 27 June 2009 - 09:30
Är det nån här som uppdaterat sin firmware via internet? Om ja i så fall hur gör man?
Postad 27 June 2009 - 10:46
Jao den kan ha optimerats för butiken den stod men med att "poppa" menar jag inte att dom var överdrivna jämfört med verkligheten, dom var helt enkelt kontrastrika utan att förlora utan att förlora detaljer i highlights och shadow, visst kan luminansen varit lite överdriven men överlag var den inte flera år bakom TV:n jag har hemma, Pion kommer tyvärr att bli omkörd relativt snart.Färgerna poppade mera hmm hmmm
Säkert så att den stod i butiksläge med helt avskyvärda inställningar, du bör fråga dig om en TV skall visa färger som de ser ut i verkligheten eller om de skall visa färger med mer intensitet än i verkligheten.
Jag föredrar helt klart en TV som visar en bild som överensstämmer med verkligheten och inte poppar till färgerna.
Postad 27 June 2009 - 16:09
Jao den kan ha optimerats för butiken den stod men med att "poppa" menar jag inte att dom var överdrivna jämfört med verkligheten, dom var helt enkelt kontrastrika utan att förlora utan att förlora detaljer i highlights och shadow, visst kan luminansen varit lite överdriven men överlag var den inte flera år bakom TV:n jag har hemma, Pion kommer tyvärr att bli omkörd relativt snart.
Jag har ju UE55B7070 hemma och så mycket kan jag säga att den inte är i närheten av Pioneer på ett par områden medan den närmat sig på andra.
Verklig svärta är inte speciellt bra jämfört med en Kuro och dessutom är det mycket ojämn belysning av skärmen.
I ljusa lokaler ser det dock betydligt bättre ut!
Tyvärr har den även extremt liten hot-spot där bilden är riktigt bra, sitter du bara en meter vid sidan på fem meters avstånd droppar bildkvaliten betänkligt.
Från prylportalen och jag håller med:
I vårt tidigare test av Samsung 40B7070 var en stor invändning att svärtan gav ett blåaktigt intryck. Några sådana problem hittar vi inte här men liksom Samsung har LG problem med betraktningsvinkeln. Framför allt i höjdled är det ganska illa. Det räcker med att ställa sig upp från ”the sweet spot” och vi stirrar helt plötsligt på en luddig och mjölkig bild. Lyxkänsla noll tills vi sätter oss ner igen.
Betraktningsvinkeln är inte sämre än på modellen från Samsung, bara dålig på ett annat sätt. På Samsungs flaggskepp blir svärtan blå så fort du rör dig i sidled. Som att välja mellan pest och kolera alltså, om du inte har möjlighet att sätta dig i rätt position. Slutsatsen är att varken LG eller Samsung har lyckats göra en tv för stora familjen utan snarare för den enstöriga biofantasten som älskar att sitta ensam i mörkret. Den som vill ha perfekt bild i hela rummet bör alltså fortfarande titta på plasma i första hand, så länge de nu finns kvar på marknaden
Jag köpte den helt enkelt inte för att den skulle vara bäst utan tillräckligt bra med en tilltalande design som gör det lätta att tex dra en filmduk framför.
Redigerat av junkan, 27 June 2009 - 16:12.
Postad 30 June 2009 - 08:29
Glad att jag tog e 46 tummare istället för 40. Sitter på 2,4 m och kommer från en 32 lcd, visst upplevs tv:n som stor men bara härligt:)
Postad 30 June 2009 - 09:43
Nu undrar jag om samsungs mediasystem inte fungerar med mac? Om det är så var det väl lite pengarna i sjön!
Postad 30 June 2009 - 11:15
"I've been trying to figure out why this TVersity doesn't work, from what I can tell, the Samsung DNLA implementation is submitting a HEAD request prior to attempting to load the content. In the HEAD request it also adds the header: getcontentFeatures.dlna.org: 1
The TVersity Server doesn't appear to recognize that header and although fulfills the head request, it doesn't return any data regading the content features.
Here is a copy of the request from the TV and response from the server:
HEAD /geturl/bullet-rose.jpg.jpg%3ftype%3dimage%252fjpeg%26url%3dfile%253a%252f%252fc%253a%252fdocuments%2band%2bsettings%252fzztroyzz%252fmy%2bdocuments%252fmy%2bpictures%252f%26title%3dBullet-rose%26ext%3d.jpg HTTP/1.0
getcontentFeatures.dlna.org: 1
Host: 192.168.1.101:41952
HTTP/1.0 200 OK
Content-Length: 19239
Content-Type: image/jpeg
Accept-Ranges: bytes
DATE: Sun, 07 Sep 2008 05:07:12 GMT
LAST-MODIFIED: Sun, 07 Sep 2008 05:07:12 GMT
Server: 5.1.2600 2/Service Pack 2, UPnP/1.0, TVersity Media Server
Connection: keep-alive
After this request, the TV reports: Not Supported File Format
No further HTTP Requests are sent for the content."
http://forums.tversi...start=15#p50761
"I was able to coax mediatomb into being compatible with my samsung tv by adding the following custom http headers to it's dlna server via it's config.xml:
<custom-http-headers>
<add header="transferMode.dlna.org: Streaming"/>
<add header="contentFeatures.dlna.org: DLNA.ORG_OP=01;DLNA.ORG_CI=0;DLNA.ORG_FLAGS=01700000000000000000000000000000"/>
</custom-http-headers>
Also it seems like the samsung tv wants all videos to be advertised as type video/mpeg even though their real type could be divx avi etc.
Hope this helps samsung tv owners until Tversity can do the same."
http://forums.tversi...start=45#p68329
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
49-50", OLED?
3 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler