Du borde istället vara missnöjd, kan dom erbjuda dig ett sådant rabatterat pris så har dom extrema marginaler på nuvarande priser!Slutpriset landade på 7300 SEK, och jag kunde inte vara mycket nöjdare
Två tummar upp för Hi-Fi klubben
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 *
Denon AVR-2310
(Förstärkare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1610
(Förstärkare)
|
2
|
(20)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1910
(Förstärkare)
|
2
|
(16)
|
Inga priser | |
Denon AVR-3310
(Förstärkare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Denon AVR-4810
(Förstärkare)
|
6
|
(3)
|
Inga priser | |
Denon Avr-4310
(Förstärkare)
|
0
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 04 September 2009 - 10:40
Postad 04 September 2009 - 12:43
...
Slutpriset landade på 7300 SEK, och jag kunde inte vara mycket nöjdareTvå tummar upp för Hi-Fi klubben
Hur fanken är det möjligt? Vilken stad var det?
Isåfall känner man sig ju rätt blåst efter att ha införskaffat en 2310:a till "normal" pris för två veckor sedan!
Postad 04 September 2009 - 14:06
Men visst, är man inte beredd att förhandla så..
Postad 11 September 2009 - 11:57
Ja, det undrar ju jag med hur det är möjligt! Vilken hifiklubb var det? Brukar inte gå att göra många hundralappar på hifiklubben. Jag sa till hifiklubben i kristianstad när hifikl danmark tog 8500SEK, då var 8800:- det absolut bästa det kunde göra. De hade alldeles för dåliga marginaler sa dom. Detta borde nystas upp!!Åkte igår till Hi-Fi klubben för att inhandla en Denon AVR-1610. Då den modellen var helt slut och kunde levereras först i slutet av oktober erbjöd dom sig att sänka priset på AVR-2310.
Slutpriset landade på 7300 SEK, och jag kunde inte vara mycket nöjdareTvå tummar upp för Hi-Fi klubben
Då kan man ju undra vilken marginal de hade på dvd-3800bd som de halverat priset på nu...
Postad 11 September 2009 - 12:03
Postad 14 September 2009 - 21:41
Det är så att jag hade tänkt koppla min dator till receivern, och få bilden via s-video. Jag har kopplat bilden till S-video (Ipod) och ljudet till VCR (Ipod). När jag sedan ställer receivern på "VCR/Ipod" så hör jag ljudet men bilden skickas inte vidare till tv'n. Är det någon inställning jag missat? Tacksam för all hjälp!
Postad 15 September 2009 - 20:43
Postad 16 September 2009 - 21:12
Hallå gott folk, jag har en fråga angående AVR-1610 och S-video. Har gjort ett försök att få svar i Hifi-klubbens forum utan större framgång.
Det är så att jag hade tänkt koppla min dator till receivern, och få bilden via s-video. Jag har kopplat bilden till S-video (Ipod) och ljudet till VCR (Ipod). När jag sedan ställer receivern på "VCR/Ipod" så hör jag ljudet men bilden skickas inte vidare till tv'n. Är det någon inställning jag missat? Tacksam för all hjälp!
Står det inte i manualen att s-video ingången enbart funkar med en ipod-docka?
Postad 16 September 2009 - 21:52
Står det inte i manualen att s-video ingången enbart funkar med en ipod-docka?
Eeeh, nu när du säger det... på sidan nio: "s-video-kontakten är endast till för användning med en ipod-styrdocka".
MEN vad f-n, hur ofta läser man manualen INNAN köp? Och några sådana begränsningar står det ju inte om på Hifi-klubbens hemsida. Står det s-video så tänker man ju s-video och inte Ipoddocksanslutningsingång.
Vad ruttet... nu vill jag ju inte ha den här.
Edit: Ok, värsta irritationen har lagt sig, blir väl till att köpa en sån här:

Men ändå...
Redigerat av Unregistered57eff71c, 16 September 2009 - 22:17.
Postad 17 September 2009 - 15:40
Det skiljer rätt mycket i pris men det är bara för att Pioneer har ett överpris i Sverige, men dom bör vara jämlika.
Har även funderat lite på Denon AVR-4310 men tycker att den är lite för dyr.
Är det ngn som har jämfört dessa?
Postad 18 September 2009 - 08:28
Postad 18 September 2009 - 11:38
På deras hemsida kan du läsa lite av testet. Tidningen har väl inte nått Sverige än?Dom har testat Denon AVR-3310 i nya nummret av What-Hifi?, är det ngn som har läst testet?
Denon 3310 review @whathifi.com
Postad 18 September 2009 - 16:04
Jag var där och beställde en dag med leverans nästa torsdag.
Bakgrunden till priset, som jag fick det förklarat för mig, är att Hifi-klubben centralt gjorde en felbeställning och beställde för få AVR-1910, vilket har skapat långa väntetider för den som vill ha en sådan. För att kompensera för detta valde de då att sänka priset på modellen närmast över (alltså AVR-3210) med 1700:-. Dock gäller priset endast svarta exemplar. Silver kostar som vanligt 8990:-.
Informationen om prissäkningen verkar inte vara så bra spridd ens internt. Den expediten jag hade visste inte om det utan var tvungen att kolla med en kollega när jag frågade. Att jag visste om prissäkningen berodde på att jag varit inne i butiken tidigare i veckan och då fått informationen. Priset som stod vid demoexet var det ordinarie.
Det lägre priset kommer att gälla så länge det råder brist på AVR-1910 på Hifi-klubbens centrallager. Just nu finns det beställningar på 200 fler än vad som finns tillgängligt.
På min fråga vem som tog förlusten/vinstminskningen fick jag svaret att butiken och Hifi-klubben centralt stod för hälften var.
Eftersom detta är mitt första inlägg på forumet förstår jag om inte min trovärdighet är den bästa. Det står dock var och en fritt att ringa Hifi-klubben och fråga hur det ligger till. Jag beställde min AVR-3210 hos Hifi-klubben i Linköping men priset borde gälla alla butiker då prisnedsättningen verkar vara styrd centralt.
Redigerat av Unregistered8aa2e223, 18 September 2009 - 16:07.
Postad 18 September 2009 - 21:11
Skall höra med Hifiklubben i Växjö imorgon.
Postad 18 September 2009 - 22:00
Kommentaren att jag borde vara missnöjd har jag svårt att förstå, låter du medvetet bli att köpa prissänkta produkter för att du blir upprörd över att butiker faktiskt behöver ta ut marginaler på produkterna dom säljer?
Postad 18 September 2009 - 23:18
Postad 19 September 2009 - 02:22
Postad 21 September 2009 - 07:27
Postad 21 September 2009 - 09:21
Postad 21 September 2009 - 10:27
Ja eller snarare trist för den som inte visste om detta och betalat fullpris för 2310.
Det som är ännu tristare är att hifiklubben-butikerna inte har fått någon allmän information om detta centralt. Jag menar: inte ska man som kund behöva ringa huvudkontoret och verifiera priser som butiken fått ut och som står i kataloger, på hemsidan osv? Det skall väl inte heller butiken själv behöva göra? Utan ska det vara ett pris så skall alla inblandade få reda på detta eller?
Postad 21 September 2009 - 15:58
Jag tycker det känns som ett hån mot oss/mig som köpt en 1910 för nära ordinarie pris då jag lätt hade lagt lite över en tusing till för att få den större modellen....
Jag vet inte om jag håller med. Priser ändras ju hela tiden, inte minst när det gäller elektronik.
Ska de som köpte en Marantz 6003 i våras för 10 000 vara ledsen över att går att köpa för 8 500 nu?
Ja eller snarare trist för den som inte visste om detta och betalat fullpris för 2310.
Är det någon som varit tvungen att betala fullpris efter att detta började gälla?
Om så är fallet borde det ju vara en smal sak att gå tillbaka till butiken och rätta till saken.
Det som är ännu tristare är att hifiklubben-butikerna inte har fått någon allmän information om detta centralt. Jag menar: inte ska man som kund behöva ringa huvudkontoret och verifiera priser som butiken fått ut och som står i kataloger, på hemsidan osv? Det skall väl inte heller butiken själv behöva göra? Utan ska det vara ett pris så skall alla inblandade få reda på detta eller?
Hur vet du att de inte har det? Har du pratat med någon butik?
Däremot som annonserades ju inte det nya priset i butiken och de kan man ju tycka är lite konstigt.
Redigerat av Unregistered8aa2e223, 21 September 2009 - 15:59.
Postad 21 September 2009 - 17:50
Är det någon som varit tvungen att betala fullpris efter att detta började gälla?
Om så är fallet borde det ju vara en smal sak att gå tillbaka till butiken och rätta till saken.
När jag frågade runt i mina 2 Göteborgs butiker så fick jag som svar att den kostar 8995:-, samt när jag var inne i butiken så var det en körde demo på en 2310 och kunden frågade vad den kostar, och han svarade 8995:-.
Postad 21 September 2009 - 18:32
Hur vet du att de inte har det? Har du pratat med någon butik?
Däremot som annonserades ju inte det nya priset i butiken och de kan man ju tycka är lite konstigt.
Jag var inne i Växjö-butiken, och säljaren där var ett levande frågetecken när jag förklarade om denna tråd. Han hade inte fått någon sådan info alls, men skulle kontakta huvudkontoret och fråga, och sedan återkomma till mig.
Postad 21 September 2009 - 18:45
I Umeå var det då inget snack om saken.Jag var inne i Växjö-butiken, och säljaren där var ett levande frågetecken när jag förklarade om denna tråd. Han hade inte fått någon sådan info alls, men skulle kontakta huvudkontoret och fråga, och sedan återkomma till mig.
Postad 21 September 2009 - 20:00
I Umeå var det då inget snack om saken.
Hifi-klubben i Kungens Kurva (Stockholm) och St Paulsgatan (Stockholm) berättade direkt om det nedsatta priset och använde det snarare som ett sälj argument till deras fördel. dessutom berättade de om bakgrunden till problemet, det verkar som om det ligger ca 200 beställningar på 1910, som inte ens är tillverkade ännu.....
Postad 22 September 2009 - 13:53
När jag frågade runt i mina 2 Göteborgs butiker så fick jag som svar att den kostar 8995:-, samt när jag var inne i butiken så var det en körde demo på en 2310 och kunden frågade vad den kostar, och han svarade 8995:-.
Jag var inne i Växjö-butiken, och säljaren där var ett levande frågetecken när jag förklarade om denna tråd. Han hade inte fått någon sådan info alls, men skulle kontakta huvudkontoret och fråga, och sedan återkomma till mig.
Det låter ju illa, det håller jag med om. Det är en sak att de kanske inte annonserar om det (eftersom butiken får stå för halva kakan) men att de inte känner till saken alls låter ju skumt.
Hifi-klubben i Kungens Kurva (Stockholm) och St Paulsgatan (Stockholm) berättade direkt om det nedsatta priset och använde det snarare som ett sälj argument till deras fördel. dessutom berättade de om bakgrunden till problemet, det verkar som om det ligger ca 200 beställningar på 1910, som inte ens är tillverkade ännu.....
Det är samma uppgift som jag fick, att de ligger 200 st AVR-1910 back.
Postad 22 September 2009 - 20:54
Fast det beror nog på att jag ringde och frågade dom om det i Umeå. För när jag ringde hade han inte koll... men kollade upp det.I Umeå var det då inget snack om saken.
Postad 22 September 2009 - 21:53
Bra att du håller de upprättade!Fast det beror nog på att jag ringde och frågade dom om det i Umeå. För när jag ringde hade han inte koll... men kollade upp det.
Redigerat av Azeroth, 22 September 2009 - 21:54.
Postad 30 September 2009 - 07:31
Postad 02 October 2009 - 12:11
Men även på hifiklubbens hemsida är det sänkt nu. Så nu har ialla fall nyheten spridit sig till alla.
Kan oxå passa på att nämna att jag fick mellanskillnaden tillbaka även på min 2310:a =)
Postad 02 October 2009 - 20:42
Hej! Hur många dagar sen gav du fullpris för din 2310:a?Nu är det officiella priset för den svarta 2310:an: 7398:- som ni ser i bundna produkter.
Men även på hifiklubbens hemsida är det sänkt nu. Så nu har ialla fall nyheten spridit sig till alla.
Kan oxå passa på att nämna att jag fick mellanskillnaden tillbaka även på min 2310:a =)
Postad 02 October 2009 - 22:56
Detta var i samband med att jag upptäckte att Hifiklubben Danmark hade 2310 betydligt billigare än första priset som uppgavs i sverige. Har för mig att 2310:an lanserades i sverige med en prissättning på 9998;- För att efter att jag påpekat att den i Danmark såldes för motsvarande 8400;-, då sänktes priset direkt till 8998;- (officiellt alltså från hifiklubben centralt, inte bara lovat av någon enskild säljare). Eftersom jag i samband med detta köpte min reciever, så lovade säljaren mig personligen att om det kom någon ytterligare prissänkning inom snar tid, så skulle jag få ta del av den, något jag kände var möjligt då priset trots allt fortfarande skiljde ca 600kr mellan Danmark och Sverige. Denna prisskillnad dök sedan upp i form av en då icke officiell sänkning pga av 1910:s låga tillgång. Jag tackar verkligen hifiklubben och säljaren för att de ärade vad de verbalt lovade, och känner mig helt säker på var jag går nästa gång det ska uppgraderas eller nyinköpas.
Postad 04 October 2009 - 15:10
Jag hade avr-2310 hemma en helg för test. Audyssey funkade bra för mig i mitt "normala" vardagsrum. Surroundljudet släppte mer från högtalarna och blev mer omslutande med Audyssey påslaget. Precis som du skriver så minskade basen rejält och ljudet blev faktiskt skitdåligt. Lösningen var att trycka in Dynamic EQ, då kom basen tillbaka och ljudet blev mycket bra. Inga klagomål på det från min sida.Jag syns det virker som att Audyssey likevell ikke har noen større fordel. Mange som klager på den i mange forum. HVils du ikkehar en helt hoppløst rom for din hjemmebio. har man ett bra rom med gode høgtaler placeringer da virker den mest dra ned basen og ødelegge. Eller er jag helt ute og flyger?
/Martin
Postad 04 October 2009 - 15:22
Lustigt det där, pratade med säljaren i Växjö butiken igår och han sa att det var en tillfällig sänkning som vissa butiker kört, men att det nu var över och priset var som innan 9000:-. Och så finns den på deras hemsida för 7398, deras interinfo kan man ju undra överNu är det officiella priset för den svarta 2310:an: 7398:- som ni ser i bundna produkter.
Postad 04 October 2009 - 19:15
Postad 05 October 2009 - 13:03
Tror vad jag vill om att man sänker priset för att modellen under har för lite i lager?! Om utbud och efterfrågan fortfarande gäller så borde det väl vara tvärtom? D v s de borde kunna ha lika höga eller ännu högre priser på 2310 då 1910 inte finns att tillgå för tillfället.
Så skulle det kanske funka om Denon var enda märket på marknaden. Som det är nu är ju risken överhängande att den potentiella köpare väljer ett helt annat märke om 1910 inte finns i lager.
Jag tror hellre det har att göra med växelkurser och den förändring som vi sett under ett års tid. För lite över ett år sedan vill jag minnas att en 2308(09?) kostade ca 7000. När dollaren och euron stärktes kraftigt mot kronan så dök väl 2309 upp för närmare 9000 kr. Nu har dollarn och euron blivit billigare igen och det kommer oss konsumenter tillgodo. Försäljarna av hifi-produkterna vill förstås ha ut samma marginal(eller mer) oavsett växelkurs. Man får komma ihåg att vi konsumenter får inget gratis!
Om så vore fallet skulle väl priset ändras på alla modeller?
Postad 05 October 2009 - 20:17
Redigerat av Truckerhate, 05 October 2009 - 20:18.
Postad 11 October 2009 - 11:53
Kommer knappast att vara helt avgörande för ev. köp, men det vore ändå kul att veta hur Denon det står sig på den punkten.
Postad 11 October 2009 - 12:24
I övrigt så har jag fått mycket mer bas överlag, och liv i mina surroundhögtalare med hjälp av Audyssey-körningen som jag gjort, men jag tycker centerhögtalaren blir lite väl dämpad. Det är som att ljudet från den ligger lite bortom fronthögtalarna. Jag ska köra en ny inställningsomgång med Audyssey, men är det något särskilt man ska tänka på när man gör inställningarna?
Postad 11 October 2009 - 16:46
...
men jag tycker centerhögtalaren blir lite väl dämpad. Det är som att ljudet från den ligger lite bortom fronthögtalarna. ....
Tjenare,
Detta upplevde jag oxå efter Audyssey körningen på min 2310:a, är väl iofs en mer avancerad variant på 4310, men i vilket fall. Efter konfigureringen av denna så upplevde jag bättre bas, och mer surround i mitt rum. Däremot kändes centern lite för dämpad. Detta var dock enkelt justerat genom att bara höja den några db.
Postad 11 October 2009 - 18:37
Det enda jag kommer på att tänka på är att kolla i manualen på bilderna så du placerar micen på lämpliga ställen i rummet. Jag använde bilden med micpositionerna i en 3x2 matris (jag har en 2310 så jag har bara 6 mätpositioner). Säljaren på Hifiklubben sa att det ska vara 2 feet (61 cm) mellan micpositionerna. Funkade kanonbra för mig, blev av med dom läbbiga basresonanserna jag har och ljudet blev öppnare.Nu har jag inhandlat en 4310 och är rätt så nöjd med den än så länge - jag har inte konfigurerat den så väldigt mycket så det är fortfarande en hel del exprimenterande kvar med exempelvis Audyssey. Dock har jag ett problem som jag undrar om någon annan fått. Jag går in i menyerna och kollar om det finns en ny firmware (mjukvara), vilket systemet säger det finns efter att kollat på nätet. Den uppskattar installationstiden till ca 33 minuter, och med det startar jag nerladdningen. Det första receivern gör är att den den kör en verifiering (Authenticate), men efter en stund kommer meddelandet "Nerladdning misslyckades" (Download failed) upp och jag kan inte gå vidare. Är det någon som haft problem med att uppgradera sin firmware och fått samma felmeddelande?
I övrigt så har jag fått mycket mer bas överlag, och liv i mina surroundhögtalare med hjälp av Audyssey-körningen som jag gjort, men jag tycker centerhögtalaren blir lite väl dämpad. Det är som att ljudet från den ligger lite bortom fronthögtalarna. Jag ska köra en ny inställningsomgång med Audyssey, men är det något särskilt man ska tänka på när man gör inställningarna?
Redigerat av Micke_L, 11 October 2009 - 18:39.
Postad 11 October 2009 - 18:44
Redigerat av Micke_L, 11 October 2009 - 18:46.
Postad 12 October 2009 - 11:05
Detta upplevde jag oxå efter Audyssey körningen på min 2310:a, är väl iofs en mer avancerad variant på 4310, men i vilket fall. Efter konfigureringen av denna så upplevde jag bättre bas, och mer surround i mitt rum. Däremot kändes centern lite för dämpad. Detta var dock enkelt justerat genom att bara höja den några db.
Det enda jag kommer på att tänka på är att kolla i manualen på bilderna så du placerar micen på lämpliga ställen i rummet. Jag använde bilden med micpositionerna i en 3x2 matris (jag har en 2310 så jag har bara 6 mätpositioner). Säljaren på Hifiklubben sa att det ska vara 2 feet (61 cm) mellan micpositionerna. Funkade kanonbra för mig, blev av med dom läbbiga basresonanserna jag har och ljudet blev öppnare.
Jag har nu kört om Audyssey och följt instruktionerna som man hittar på AVS Forum, och nu låter det bättre från centern. Ska se om jag inte ska tweaka lite mer, men det är fint ljud i alla fall.
Däremot kan jag fortfarande inte ladda ner uppgraderingen. Får fortfarande samma fel "Download failed". Jag kan lyssna på Internet radio, så själva uppkopplingen verkar fungera. Provade även att gå direkt från väggen till receivern för att hoppa över min router, om den skulle vara orsaken, men fick samma fel ändå. Ingen som har haft samma problem?
Postad 12 October 2009 - 20:54
Oj vad mycket instruktioner det var på AVS forum, får ta och gå igenom det när jag fått tillbaka min sub från rep och göra en kalibrering med den i systemet.
Redigerat av Micke_L, 12 October 2009 - 20:54.
Postad 14 October 2009 - 11:25
Hmm, ett tag när 4310:orna var nyintroducerade var det problem med att en felaktig firmware låg uppe på en server i Japan. Efter det har det inte varit några sådana rapporter vad jag vet. Själv har jag uppdaterat min 4310:a ett par gånger då det funnits ny firmware att hämta.Jag har nu kört om Audyssey och följt instruktionerna som man hittar på AVS Forum, och nu låter det bättre från centern. Ska se om jag inte ska tweaka lite mer, men det är fint ljud i alla fall.
Däremot kan jag fortfarande inte ladda ner uppgraderingen. Får fortfarande samma fel "Download failed". Jag kan lyssna på Internet radio, så själva uppkopplingen verkar fungera. Provade även att gå direkt från väggen till receivern för att hoppa över min router, om den skulle vara orsaken, men fick samma fel ändå. Ingen som har haft samma problem?
Jag kör 100Mbps->Switch->1Gbps->Switch->100Mbps ut på fiber. Utan problem hittils. Kör du trådlöst i din kedja? Har hört att det kan vara lite problem med interferens ibland om man har otur.
Audysseyn ja
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
18 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?