Com Hem On Demand
211 svar till detta ämne
Postad 12 september 2010 - 22:10
dimma
-
dimma
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick boxen förra veckan efter att avslutat Telias motsvarande tjänst.
Boxen från Telia var också Motorola men navigeringen betydligt snabbare och smidigare att hitta i.
Måste vara en full Fransman som programerat gränssnittet i Comhem boxen. Har aldrig skådat ett så ogenomtänkt, rörigt och segt gränssnitt. Det känns som tjänsten stressats ut av Comhem för att inte halka efter andra leverantörer. Ska man se det positivt så kan det bara bli bättre.
Att dessutom skriva reklamfri Play tjänst i sina utskick och inte leverera det är ju ren lögn.
Postad 13 september 2010 - 12:11
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Här kommer svar på några frågor som vi sett diskuterats i denna tråd. Har ni fler direkta frågor till oss ber vi er att besök vår tråd Com Hem AB, för frågor från privatkunder & övriga konsumenter . Fråga: När kommer det en On-demand box med hårddisk? Svar: Vi ser över marknaden efter lämpliga produkter, men vi har än inte bestämt någon tid när en OnDemand PVR kommer att lanseras. Den officiella informationen kommer att publiceras på comhem.se när det är aktuellt. Fråga: Vilken kvalitet är det på play funktionen, stoppar man en digital-tv-sändning i full bitrate eller är det en "play-ström från webben" med lägre kvalitet? Svar: Det är en digital-tv-sändning i full bitrate. Fråga: Vilka program kan man starta om? Svar: I dagsläget ser man vilka program som går att starta om via boxens EPG, dessa har en grön markering. Vi jobbar på att ta fram en lösning där du även ska kunna se detta på vår On Demand site. Generellt kan man säga att vi för nuvarande har ca: 50-60 program per dag som har denna funktion. Vår ambition är att utöka antalet program som går att starta om. Fråga: Går det att spola förbi reklamen på ett Play-program? Svar: I play arkiven finns det en hel del program som ingår i ditt vanliga digital-tv abonnemang utan kostnad. I dessa program går det inte att spola förbi reklamen då det är reklamen som finansierar dessa. Däremot kan du genom att köpa ett play abonnemang utöka play arkivet, de program som ingår i play abonnemanget är utan reklam och spolningsbara. Fråga: Det går inte att höja/sänka volymen över HDMI med boxens fjärr, kommer detta att ordnas till nästa mjukvara? Svar: Vi har haft diskussioner med våra leverantörer angående denna begräsning och man har försök ta fram en lösning. Tyvärr har vi nu konstaterat att på grund av begräsningar i boxen kommer man inte att kunna ta fram en lösning för detta. Lösningen blir att använda fjärrkontrollen till förstärkaren/ tv:n. Fråga: Det tar upp till 10 sekunder från knapptryck tills något händer på TVn då jag är inne bland On demand tjänsterna, är detta normalt? Svar: Vi har gjort flera uppdateringar för att snabba upp svarstiderna och vi fortsätter att jobba på olika lösningar för att förbättra detta ytterligare. Generellt ska det inte ta mer än 1-5 sekunder från knapptryckning till händelse. Fråga: Uppspelningen misslyckas tyvärr ganska ofta, efter ett par sekunder får man upp ett felmeddelande och kastas tillbaka till TV-läge, varför blir det så? Svar: Detta kan ha flera olika orsaker och vi rekommenderar att du tar kontakt med vår Support på 0771 - 55 00 00 för vidare felsökning. Fråga: Går det att växla mellan YCbCr videosvärta 16-235 och RGB datorsvärta 0-255 på HDMI utgången? Svar: Nej, boxen har inte den möjligheten. Fråga: Min box vill uppgradera sig, men att välja JA och trycka OK funkar inte, att välja NEJ går utmärkt. Hur ska jag kunna uppgradera boxen då det blir så här? Svar: Vi har uppmärksammat detta problem och håller på att ta fram en lösning för detta. Nästa gång detta meddelande kommer upp gör du följande 1. Gör boxen strömlös 2. När den har starta, sätt boxen i standby läge och sedan på igen. Uppdateringsfrågan kommer att dyka upp igen. 3. Efter detta ska du kunna välja alternativet ja. Om det inte fungerar bör du kontakta supporten. Med vänlig hälsning Kundservice Michael Hansson
Postad 13 september 2010 - 20:32
pettran
-
pettran
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Hej, --------Massa text, orkar inte läsa---- Med vänlig hälsning Kundservice Michael Hansson
Jag kommer imorgon att knalla ner med min Ondemand box till Elgiganten där jag skaffat den, DEN fungerar INTE, ComHem kan OMÖJLIGT ha testat fler än EN typ av box, Motorolan är SKRÄP, Er Ondemandtjänst är SKRÄP. Gissningsvis är någon anställd på ComHem polare med nån i ledningen på motorolaboximportören. (Telias version av boxen fungerar mycket bättre, Ni kanske borde använda den mjukvaran istället *tips* (dock tror jag inte det hjälper mot en trasig Ondemand tjänst) 1. Kanalbyten Laggar (tar ibland "läs ofta" 5-40 sekunder att byta kanal) 2. Tittar man i kanallistan, blir den blank, för att sedan återkomma efter 10-20 sek, har man då bläddrat igenom 10 kanaler, hoppar den tillbaka där man började. 3. Ondemand tjänsterna fungerar 1/10 dagar 4. Osynk på ljudet på samtliga HD kanaler är oftare förekommande än regn på Shetlandsöarna (300dagar/år) Så kära Comhemanställd, skaffa fram en NY box, se till att er tjänst fungerar innan ni säljer den och se till att kunder som mig inte som enda lösning skall skicka in boxen till Er och sen vänta i 2-3 veckor på att samma box ska komma tillbaka med samma fel. Nu kommer jag att få byta till en annan HD box på el-giganten imorgon (en eloge till dom)
Postad 17 september 2010 - 18:33
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Kostar varje ondemand kanal 10kr/st? Eller får man alla dom som är med sitt paket för 10kr?
Just nu kostar vissa serier osv pengar för mig på tv3 samt kanal5 osv trots att jag har Medium.
Vissa program kostar inget som sagt.
En sökfunktion skulle vara kanon på ondemand tjänsten.
Postad 17 september 2010 - 22:31
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Funderar på om man skulle skaff comhems on demand box, men läste att man inte kan ställa datorsvärta/videosvärta på den via hdmi.
Om jag uppfattat rätt så kör den en svärtan ofta vid sd-signal och den andra vid hd-singal? Har comhems gråa hd box humax 1000, hittar inte att man kan ställa in datasvärta/videosvärta på den, eller kan man det?
Har en Pioneer 5090 och är väldigt noga med att bilden ska bli så korrekt som möjligt, så att jag inte kan ändra mellan datorsvärta/videosvärta är det en nackdel för vanligt tv tittande?
Redigerat av Peterrrrr, 17 september 2010 - 22:32.
Postad 19 september 2010 - 18:46
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Är det nån som vet om bild kvaliten är lika bra på denna on demand box som övriga HD boxar ? Om inte märker man stor skillnad i såfall.
Postad 20 september 2010 - 17:02
Izak80
-
Izak80
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Jag skall förlänga mitt abbonemang hos ComHem (Digitaltv Large+Canal+ Film) och funderar samtidigt på att ta del av deras erbjudande om en OnDemand-box för 495 kr. Jag har internet via Stadsnätet men undrar om jag ändå skall koppla in modemet som följer (i vilken man i sin tur kopplar in boxen) i de tre hålen i väggen fastän ComHem inte är min internetleverantör? Hoppas någon förstår frågan  Annars måste jag nämligen köpa en Router då jag endast har internet via stadnätet i kontoret.
Postad 21 september 2010 - 08:35
pettran
-
pettran
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Jag skall förlänga mitt abbonemang hos ComHem (Digitaltv Large+Canal+ Film) och funderar samtidigt på att ta del av deras erbjudande om en OnDemand-box för 495 kr. Jag har internet via Stadsnätet men undrar om jag ändå skall koppla in modemet som följer (i vilken man i sin tur kopplar in boxen) i de tre hålen i väggen fastän ComHem inte är min internetleverantör? Hoppas någon förstår frågan Annars måste jag nämligen köpa en Router då jag endast har internet via stadnätet i kontoret.
Ja du kopplar in det medföljande modemet i det tredje hålet. (Ondemand tjänsten är dock skräp, men testa gärna)
Postad 21 september 2010 - 10:38
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Är det nån som vet om bild kvaliten är lika bra på denna on demand box som övriga HD boxar ? Om inte märker man stor skillnad i såfall.
Ingen försämring mot de andra HDboxarna vad jag har märkt men jag skulle nog vänta till det komemr en med PVR som ev är lite snabbare också.
Postad 21 september 2010 - 15:57
Izak80
-
Izak80
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Ja du kopplar in det medföljande modemet i det tredje hålet.
(Ondemand tjänsten är dock skräp, men testa gärna)
Kanske bättre och satsa på deras inspelningbara SD- alt. HD-box istället då. Något som jag och sambon överväger nu när vi läst att så många är missnöjda med OnDemand-boxen och tjänsten som ComHem erbjuder. Synd bara att deras inspelningsbara HD-box är så dyr.
Redigerat av Izak80, 21 september 2010 - 15:59.
Postad 21 september 2010 - 22:43
pettran
-
pettran
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Vill också bara säga att bildmässigt är det inget fel på motorolan, verkar tillochmed lite mer förlåtande än min nuvarande Humax box vilken verkar vara lite känslig och orsakade digitalbrus (pixelbrus) för att antennsladden halkat ur lite, motorolan levererade bra bild.
Dock är motorolan seg som kola och ondemand tjänsterna skräp (gäller Comhem), Telias version av motorolan (samma box, annan mjukvara) och ondemandtjänsterna är mycket mycket bättre.
Postad 22 september 2010 - 11:54
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag fick hem on demand boxen nu för 1kr med large paket och tycker det är lika bra bild som med Humax CXHD-1000C men saknar auto läget orginal som känner av om programen sänds i 1080i , 720p eller 576p som Humax CXHD-1000C gör, här får man ställa om allt manuellt med vad som visas. Hoppas det kommer en uppdatering på ny mjukvara på detta.
Postad 22 september 2010 - 15:43
Izak80
-
Izak80
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Fick ett samtal idag från ComHem som frågade om vi ville teckna om vårt "Digitaltv Large paket" på 15 månader och samtidigt få en inspelningsbar digitalbox för 1kr, vi tackade ja. Inget OnDemand alltså.
Postad 23 september 2010 - 17:36
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Fick ett samtal idag från ComHem som frågade om vi ville teckna om vårt "Digitaltv Large paket" på 15 månader och samtidigt få en inspelningsbar digitalbox för 1kr, vi tackade ja. Inget OnDemand alltså.
Är det den vanliga inspelningsbara boxen du fick för 1kr ? Samsung DCB-P770Z
Postad 23 september 2010 - 20:57
Izak80
-
Izak80
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Är det den vanliga inspelningsbara boxen du fick för 1kr ? Samsung DCB-P770Z
Japp den vanliga inspelningsbara. Tyckte HD-varianten var för dyr.
Postad 26 september 2010 - 11:57
Eerie
-
Eerie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Comhem är verkligen inte bra. Varje gång man ringer till dem måste man ringa minst två gånger till för att ställa allt till rätta då de varje gång lyckas strula till det med nåt annat än det man ringde om.
Mitt problem med Motorola 1920c är följande. Jag får ingen bild i min projektor. Scart till TV fungerar bra men försöker jag koppla scart till projektor går det inte alls.
Har tidigare haft en samsung sunk-box och det har fungerat utmärkt att nytja båda scartutgångarna samtidigt. Det fungerar fortfarande när jag testar att byta tillbaka.
Mina kopplingar är som följer:
Dvd-hdmi-projektor fungerar
1920c-scart-tv fungerar
1920c-scart-projektor fungerar inte
jag har provat:
1920c-hdmi-projektor fungerar inte
Tidigare koplingarmed gamla samsung-boxen:
samsung-scart-tv fungerar
samsung-scart-projektor fungerar
Varför i hela världen är det helt omöjligt att få bild med projektorn med den nya motorola-boxen. Min projektor är en sony vpl hs50
Postad 03 oktober 2010 - 09:51
Zuljin
-
Zuljin
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hur kopplar jag in modemet när jag redan har ett annat modem från 50/10-tjänsten inkopplat? Går det att dra boxen rätt in i min D-link router eller liknande?
Postad 12 oktober 2010 - 21:48
Unregistered94c655a8
-
Unregistered94c655a8
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Är det någon som har kopplat in on demand boxen i sin reciver med hdmi och sedan vidare ut från receivern till tvn eller projektorn? Vilken receiver har ni i så fall? Är i köptagen och undrar främst om det funkar med Onkyo eller Yamaha, men om det funkar med någon annat märke vill jag även veta det också?
Postad 22 oktober 2010 - 10:50
knallert91
-
knallert91
-
Rookie
-
1 inlägg
http://www.comhem.se...46/-/index.htmlFinns Ondemand på din ort?Vad innebär det här? Fungerar Ondemand bara på utvalda orter?
Postad 22 oktober 2010 - 14:30
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
http://www.comhem.se...46/-/index.html
Finns Ondemand på din ort?
Vad innebär det här? Fungerar Ondemand bara på utvalda orter?
Ja just under utrullningen. Tror comhem skulle vara klar i hela sverige under våren 2011... alltså där de ens leverarar digitaltv och bredband.
Postad 10 november 2010 - 00:27
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Fick också mitt nya Modem idag samt On demand box. Hade Humax HD box innan och var riktigt nöjd då man kunde köra ljud och bild via HDMI utan problem.
Uppstarten gick inte som man hade väntat sig. Först så startar boxen men efter någon minut så blir den svart. Det enda som hjälpte var att koppla via scart till TV:n då fick man bild. Efter detta så skall boxen installera en ny programvara och on demand tjänsten, självklart så misslyckas demand att installeras......vad fasen erbjuder dom mig en ny box för då det ändå inte fungerar!!!!!!! Själva vitsen är ju också att man kör HDMI till förstärkaren och växlar därifrån till TV:n men icke sa nicke...är så förbannad så jag kokar då några timmar gått till all felsökning ikväll. Blir att växla tillbaks till den gamla boxen igen som iallafall fungerar och ringa kundstjänst imorgon och fråga vad dom tänkt sig.
Kör Pioneer LX-71 reciever och det fungerade klockrent innan med Humaxen via HDMI men inte nu....
Och vad jag har förstått när man läst träden är att många andra har samma problem....varför ens skeppa ut skiten då till sina kunder!!!
Postad 20 november 2010 - 21:49
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ni som har Motorola VIP 1920, fungerar kanalordningen för er?
Jag kan inte sorterar kanalerna längre, utan dom lägger sig i kanalplatsnummer, tex svt1 hd med kanaplats 66 går inte att få först i favoritlistan. Supporten på ComHem påstod först att funktionen inte fanns, när jag sedan förklarat att det gått att sortera kanalerna förut så medgav dom att det var en bugg/fel som förhoppningsvis ska lösas vid nästa uppdatering av programvaran.
Postad 04 februari 2011 - 14:13
FredagIgen
-
FredagIgen
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag fick min OnDemand-box för ca tre veckor sedan (också en Motorola-box utan inspelning från ComHem) och har upplevt samma problem med att sortera kanaler. Jag kan markera favoritkanaler (men inte flera olika favoritlistor som på ComHems HD-box) och jag kan sortera kanaler i valfri ordning, men efter nån dag så lägger sig kanalerna i nummerordning igen, ibland flyttar de t om på sig när jag flyttar en annan kanal.
* Först svarade supporten 2011-02-02:
..."Att boxen återställer listan till sitt ursprungsliga läge är ingen bugg, boxen är utformad på detta sätt. Många anser att detta är dåligt, och det är påpekat hos Motorola. Det kommer formodligen att bli "åtgärdat" i en kommande mjukvara."...
* Sedan svarade de på ett uppföljningsmail 2011-02-03:
..."Om du väljer att skapa en favoritlista och sortera kanalerna enligt eget önskemål sparas inte kanalerna i denna ordning. Kanalerna som är vald till favoritlistan kommer att vara korrekt, däremot är de inte den ordning som du valt. Notera: När du står i favoritlistan använder du knapparna CH+/CH- för att byta kanal. Dock går det inte att sortera kanalerna enligt eget önskemål. Förhoppningsvis rättas detta till i framtida uppdatering så att vald ordning stannar kvar."
* Och slutligen i ett tredje svar 2011-02-04:
..."Det är som sagt ett känt fel i mjukvaran att kanalerna inte stannar i den ordning man valt och det är Motorola som sköter uppdateringarna i programvaran. Det vi får göra är att vänta på att Motorolas nya mjukvara ska lösa problemet men vi här på Com Hem kan tyvärr inte säga när det ska vara fixat, men det är hög prioritet på så vi hoppas att det ska vara klart så fort som möjligt."
Så det verkar inte ha hänt så mycket på det här området ännu, kanske borde fler sätta press på Motorola istället?
Postad 06 februari 2011 - 01:45
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag fick min OnDemand-box för ca tre veckor sedan (också en Motorola-box utan inspelning från ComHem) och har upplevt samma problem med att sortera kanaler. Jag kan markera favoritkanaler (men inte flera olika favoritlistor som på ComHems HD-box) och jag kan sortera kanaler i valfri ordning, men efter nån dag så lägger sig kanalerna i nummerordning igen, ibland flyttar de t om på sig när jag flyttar en annan kanal.
* Först svarade supporten 2011-02-02: ..."Att boxen återställer listan till sitt ursprungsliga läge är ingen bugg, boxen är utformad på detta sätt. Många anser att detta är dåligt, och det är påpekat hos Motorola. Det kommer formodligen att bli "åtgärdat" i en kommande mjukvara."...
* Sedan svarade de på ett uppföljningsmail 2011-02-03: ..."Om du väljer att skapa en favoritlista och sortera kanalerna enligt eget önskemål sparas inte kanalerna i denna ordning. Kanalerna som är vald till favoritlistan kommer att vara korrekt, däremot är de inte den ordning som du valt. Notera: När du står i favoritlistan använder du knapparna CH+/CH- för att byta kanal. Dock går det inte att sortera kanalerna enligt eget önskemål. Förhoppningsvis rättas detta till i framtida uppdatering så att vald ordning stannar kvar."
* Och slutligen i ett tredje svar 2011-02-04: ..."Det är som sagt ett känt fel i mjukvaran att kanalerna inte stannar i den ordning man valt och det är Motorola som sköter uppdateringarna i programvaran. Det vi får göra är att vänta på att Motorolas nya mjukvara ska lösa problemet men vi här på Com Hem kan tyvärr inte säga när det ska vara fixat, men det är hög prioritet på så vi hoppas att det ska vara klart så fort som möjligt."
Så det verkar inte ha hänt så mycket på det här området ännu, kanske borde fler sätta press på Motorola istället?
Jag tycker att Com Hem borde sätta ordentlig press på sin leverantör av box, fixar dom inte det här snart så borde dom ersätta sina kunder, eller skicka en box som fungerar som den ska.
Postad 17 februari 2011 - 21:21
Alven72
-
Alven72
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag anser att Comhems OnDemand-tjänst är ett patetiskt skämt! Jämfört med den "vanliga" HD-boxen från Humax, som vi också har, är Motorola-boxen seg och värdelös på alla sätt. Den känns så mycket mer ogenomtänkt!
Något vi retat oss på hittills vad gäller OnDemand:
- Få program som är gratis
- Starta om program fungerar inte
- Kanalsorteringen försvinner
- Boxen är allmänt seg och fjärren måste riktas exakt mot den
- Menyerna är ju inte direkt logiska
Att sedan Comhems kundtjänst behandlar mig som om jag vore teknikidiot varje gång jag ringer gör mig inte mer upplyft.
Postad 23 februari 2011 - 11:11
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Måste jag ha bredband via comhem för att kunna använda on-demandtjänsterna? Det går alltså inte ha t.ex. bredband från bredbandsbolaget och få on-demand från comhem?
Postad 23 februari 2011 - 11:22
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Måste jag ha bredband via comhem för att kunna använda on-demandtjänsterna? Det går alltså inte ha t.ex. bredband från bredbandsbolaget och få on-demand från comhem?
Det ingår bredband för OnDemand, du får med ett comhem modem
Postad 24 februari 2011 - 01:04
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har du inte läst tråden? Skippa ComHem on-demand tills dom fått ordning på box och tjänster, det är inget att ha i dagsläget.
Postad 24 februari 2011 - 13:30
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Har du inte läst tråden? Skippa ComHem on-demand tills dom fått ordning på box och tjänster, det är inget att ha i dagsläget.
Jag tycker att det fungerar ok, som box fungerar den utmärkt och jag kan se på många av canal+ filmer när jag vill, vill man ha en box som är jättebra på att sortera kanaler så kanske man skall välja en annan box, min box är inte mkt segare än andra boxar, tvärtom så går det lättare att hitta kanaler jag vill se på eftersom jag inte behöver byta kanal för att se vad som är på de andra kanalerna utan bara zappa utan att byta , väldigt smidigt.
Postad 24 februari 2011 - 18:17
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Hej!!!
N>ågon som har kanaler som laggar och pixlar sig!!
Postad 25 februari 2011 - 14:31
Tennis
-
Tennis
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag instämmer med övriga vad gäller boxens seghet men det kan jag leva med.
Mitt problem är ljudet på alla kanaler som sänder med Dolby Digital 5.1.
Detta händer när boxen är kopplad via min Marantz SR7005.
Ca var 5:e sekund "klipper" ljudet och blir tyst i någon tiondels sekund.
Samtidigt blinkar Dolby-symbolerna på Marantzen till, som om den tappar signalen för ett ögonblick.
På "vanliga" kanaler låter ljudet som det ska.
Jag har testat alla potentiella ingångar på recievern och alla möjliga utgångar på boxen men problemet kvarstår.
Kopplar jag boxen direkt till TVn via HDMI så är det inga problem med ljudet ur TVns små stereohögtalare.
Uppenbarligen är recievern och boxen inte kompatibla på något sätt.
Någon som har några tankar om vad detta beror på??
ComHem hävdar naturligtvis att om det fungerar direkt till TVn så kan de inget göra. (Det kan man ju förstå men i vilka inbyggda TV-högtalare kan man lyssna på det 5.1-ljud som jag betalar för :-)
Postad 03 mars 2011 - 20:30
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1 149 inlägg
Fan beställde en on-demand box från Com-Hem nu i samband med flytt till ett Com-hem hus. Känns som att jag kommer ångra mig. Vad gäller med boxen? Kan jag ångra köpet utav den ifall jag inte är nöjd eftersom det är beställt via telefonen gällr väl distanlagen?
Postad 03 mars 2011 - 20:58
Peligroso
-
Peligroso
-
Användare
-
-
229 inlägg
Fick också mitt nya Modem idag samt On demand box. Hade Humax HD box innan och var riktigt nöjd då man kunde köra ljud och bild via HDMI utan problem.
Uppstarten gick inte som man hade väntat sig. Först så startar boxen men efter någon minut så blir den svart.
Jag har ett liknande problem. När jag kopplar in boxen och startar upp den så ska ju fem lampor börja lysa grönt på skärmen. När den jobbar på den tredje lampan så hänger den sig på gul lampa och några sekunder senare blir det bara svart. Vad fasen ska jag göra? Har en Humax HD-box i garderoben från mitt förra Tele2-hus. Fungerar den med i ett Comhem-hus med ett Comhem-kort tro?
Postad 03 mars 2011 - 21:44
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Jag har ett liknande problem. När jag kopplar in boxen och startar upp den så ska ju fem lampor börja lysa grönt på skärmen. När den jobbar på den tredje lampan så hänger den sig på gul lampa och några sekunder senare blir det bara svart. Vad fasen ska jag göra?
Vid installation skall boxen kopplas till tvn med en scart kabel för att kunna se eventuella felmeddelande. Kan vara så att boxen vill uppgradera. Efter installationen kan man använda HDMI kabeln. Har en Humax HD-box i garderoben från mitt förra Tele2-hus. Fungerar den med i ett Comhem-hus med ett Comhem-kort tro?
Man kan bara använda Comhems egna boxar. hifi_fan
Postad 07 april 2011 - 09:20
Unregistered8be02378
-
Unregistered8be02378
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag beställde denna tjänst men fick det inte att funka. När service teknikern sade vad de tyckte om boxarna, jag fick lirka lite med dem för att få svar, tog jag beslutet om att skicka tillbaka skräpet.
Kommentarer från teknikerna:
"Ja man funderar ju på vad de tänkte med när de lanserar något som inte är testat"
"Tyvärr, man kan inte använda volymknappanrna på den medföljande fjärrkontrollen... den funktionen fungerar inte."
"Jo, boxarna är ju allmänt sega och laggiga"
"Vi tar inget ansvar för om boxen inte fungerar ihop med en receiver, jag vet att man borde ju kunna begära att det ska funka. Det är ju år 2011 trots allt"
Får inte ut någon bild via HDMI oavsett om jag kopplar direkt till TV eller receiver. Dock får jag ljud via receivern men BARA om TV:n är avstängd. Helt fucking sjukt!
De tre första plupparna visas när man startar upp boxen men sen hoppar den till och stänger av bilden. Fick koppla med SCART för att ställa om i menyn men det funkade inte ändå då det tydligen var rätt inställt från början.
Killen på reklamationsavdelningen började jiddra att "om du har kopplat in boxen har ångerrätten upphört att gälla", men efter att jag förklarat för honom om vad jag tyckte om boxen och om vilket skräp de skickat till mig gav han snabbt med sig.
Nu får HUMAX:en tjänstgöra tills vidare.
Redigerat av Unregistered8be02378, 07 april 2011 - 09:22.
Postad 07 april 2011 - 11:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ha, jag ångerrätten kanske försvinner men du har all rätt att reklamera boxen.
De har sålt en produkt som inte fungerar i din miljö. Returnera och begär pengarna åter.
Postad 07 april 2011 - 14:15
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag beställde denna tjänst men fick det inte att funka. När service teknikern sade vad de tyckte om boxarna, jag fick lirka lite med dem för att få svar, tog jag beslutet om att skicka tillbaka skräpet.
Kommentarer från teknikerna:
"Ja man funderar ju på vad de tänkte med när de lanserar något som inte är testat" "Tyvärr, man kan inte använda volymknappanrna på den medföljande fjärrkontrollen... den funktionen fungerar inte." "Jo, boxarna är ju allmänt sega och laggiga" "Vi tar inget ansvar för om boxen inte fungerar ihop med en receiver, jag vet att man borde ju kunna begära att det ska funka. Det är ju år 2011 trots allt"
Får inte ut någon bild via HDMI oavsett om jag kopplar direkt till TV eller receiver. Dock får jag ljud via receivern men BARA om TV:n är avstängd. Helt fucking sjukt!
De tre första plupparna visas när man startar upp boxen men sen hoppar den till och stänger av bilden. Fick koppla med SCART för att ställa om i menyn men det funkade inte ändå då det tydligen var rätt inställt från början.
Killen på reklamationsavdelningen började jiddra att "om du har kopplat in boxen har ångerrätten upphört att gälla", men efter att jag förklarat för honom om vad jag tyckte om boxen och om vilket skräp de skickat till mig gav han snabbt med sig.
Nu får HUMAX:en tjänstgöra tills vidare.
Hahaha, vilket skräp! Tekniker kan man lita på. Det ringde en Com Hem-säljare till mig i förra veckan. Jag lät honom hållas med "Det här är den bästa boxen som finns ute nu" o s v, när han var klar med sitt skitsnack så sa jag åt honom att gå in på www.minhembio.com och klicka sig fram i forumet till denna tråd. Sen var det dags att säga tack och hej. Ska flytta snart och Com Hem är enda alternativet men det blir garanterat inte denna box, blir en Samsung SMT-C7160 HD PVR istället. Stackars "vanligt" folk som går på sånt där säljsnack, är så j*vla tröttsamt.
Postad 27 april 2011 - 20:08
Unregistered840eae0f
-
Unregistered840eae0f
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tänkte jag skulle ge lite omdöme om denna box i tråden efter ca en månads användande. Jag var väldigt osäker på denna efter att ha läst om den här och även Comhem kundsupport kunde bekräfta buggarna (det tyckte jag var kalasbra hanterat av dem). Nu fick jag ett fantastiskt bra erbjudande på boxen och tillhörande modem som jag hoppade på. Oavsett vilket så skulle inte boxen varit långvarig därhemma om inte min sambo (och/eller jag) kommit överens med den och den gamla Samsung DCB-B270Z kan jag lätt byta tillbaka till. Nu skall jag säga att jag och sambon är lite udda i TV vanorna. Vanlig TV är väldigt lågprioriterat hos oss och vi är inga ”zappare”, däremot kollar vi fantastiskt mycket på film och har Viasat Premium paketet just för detta. Vi har ett väldigt spontant beteende när det gäller filmtittande, i regel väljer vi film efter genre och behöver ett bibliotek att välja från (spela in i förväg går fetbort). I övrigt sitter vi fortfarande med 32” tjock tv så bildkvaitet kan jag inte uttala mig om likaså om HDMI funktionalitet (kör bara 2 kanal för ljud). Jag har en Logitech Harmony 525 som det inte var några som helst bekymmer att synka med boxen.
Boxen funkar klockrent att titta på vanlig TV med. Kanske marginellt långsammare än min gamla Samsung box när man växlar mellan kanalerna men jag vill påstå att det är knappt märkbart. Vi har fortfarande inte upplevt att boxen tappat minnet eller annat konstigt beteende. On-Demand funktionaliteten tycker jag på det stora hela mycket bra om. Det stora minuset är att boxen är hysteriskt seg att navigera i detta läget (som andra rapporterat om i tråden). Däremot så tycker jag utbudet är helt OK med ca 200 filmer att välja på (gratis för mig) som Viasat premium kund. Dessa går att pausa, spola fram och tillbaka precis som vilken mediaspelare som helst (här är boxen lika snabb som i vanligt TV läge). Jag har sett att bilden kan ”pixla till sig” (den smetar lite) ibland, har främst sett det när man pausat och trycker på play. Samma sak kan inträffa när man byter till en HD kanal i TV läge. Annars är det ok bild (svårt att säga med min utrustning).
Så på det stora hela är jag mycket nöjd såhär långt. Jag tror inte att vi någonsin mer kommer hyra en film. Även om boxen är seg att navigera för att hitta en film så är det ändå fantastiskt mycket snabbare än att ladda hem illegalt eller åka och hyra film och jag skulle kunna tänka mig även att tidmässigt så slår denna box Voddler oavsett kopplad hårdvara. Kan rekommendera denna tjänst för den som tittar på film och inte är så petig med Play TV utbudet (där man inte kan spola hur man vill). Däremot kan jag förstå kritiken som riktas mot boxen så jag tror det hänger mycket på hur man tänkt använda sin box för att avgöra om man kan leva med denna.
Postad 12 maj 2011 - 12:57
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Idag kom uppdateringen som skulle lösa problemet med kanalordningen bla, inte fan blev det någon skillnad, det går fortfarande inte att sortera kanalerna som man vill ha det. Ringde direkt till kundtjänst som redan konstaterat att buggen inte var löst "Du kan ju prova att reklamera boxen" fick jag till svar, gör jag det så får jag ju i bästa fall en ny box med samma buggiga mjukvara, nu funderar jag allvarligt på att bryta helt med ComHem.
Postad 17 maj 2011 - 22:12
PrinceSweden
-
PrinceSweden
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Efter denna uppdatering så gick det inte att sortera överhuvudtaget. Förut gick det men så fort boxen blev strömlös så försvann alla sortering.
Helt otroligt att de kan göra en uppdatering så det blir sämre. Dock är det ju tillverkaren som strular inte ComHem, jag antar att ComHem är lika sura på dem som vi.
Jag kommer inte byta från ComHem pga. detta eftersom deras service blivit bättre. Ex. så strulade de och jag fick boxen gratis plus att jag fick tre månader för 99 kr.
Postad 18 maj 2011 - 16:19
Unregistered045ac737
-
Unregistered045ac737
-
Rookie
-
4 inlägg
Kan inte mer än varna för comhem, härom veckan när jag uppdatera boxen så hängde den sig och kom inte igång efter detta. Starta om den osv utan framgång. Så ringde deras support, inga problem sa de.. vi skickar ut en ny och retursedlar för den gamla för felsökning.
Nu idag hade jag bara fått retursedlar men ingen ny box så ringde dem. Han jag prata med tyckte det var underligt att jag inte hade fått någon ny box men upptäckte sedan efter lite konsultation med sin kollega att man är tvungen att skicka in boxen för reparation vilket kan ta 2 veckor eller så utan att få någon ersättningsbox. Så tänk på detta innan ni går över till comhem. Slutar deras saker att fungera (pga deras egen uppdatering) så får ni ingen ersättningsbox utan man får vänta på reparation...
Sjukt kass service..
Redigerat av Unregistered045ac737, 18 maj 2011 - 17:40.
Postad 18 maj 2011 - 20:19
PrinceSweden
-
PrinceSweden
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Men jag tycker de är bra förutom detta med sorteringen. Annars funkar det kanon och de har många HD-kanaler.
Servicen är bättre enligt mig. Men vissa personer bör inte jobba på ComHem men så är det med alla yrken.
Postad 19 maj 2011 - 14:15
Riviera
-
Riviera
-
Användare
-
-
145 inlägg
Slutar deras saker att fungera (pga deras egen uppdatering) så får ni ingen ersättningsbox utan man får vänta på reparation...
Sjukt kass service..
Det är väl så det fungerar med det mesta? Köper jag en tv eller bil eller tvättmaskin eller... och den går sönder så är det ganska sällan man får "låna" ersättningsutrustning medan apparaten repareras.
Postad 19 maj 2011 - 21:11
baxer21
-
baxer21
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
En comhem-säljare haffade mig på Elgiganten idag och frågade mig om jag hade comhem, jag förklarade att jag inte alls var nöjd med den box jag har idag varpå han sa att så ska det ju inte vara och han kanske kunde hjälpa mig så det blev bättre, så han tog med mig till en dator och loggade in sig på comhem, och det enda han gör är att försöka sälja på mig ett större kanalpaket!
Jag frågade hur det skulle kunna göra min box bättre och vände på klacken, vilken lirare.
Postad 06 september 2011 - 01:58
Gothian
-
Gothian
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Både ljud och bild är sämre än i min Humax CXHD-5000C
Postad 06 september 2011 - 02:10
Gothian
-
Gothian
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag instämmer med övriga vad gäller boxens seghet men det kan jag leva med.
Mitt problem är ljudet på alla kanaler som sänder med Dolby Digital 5.1. Detta händer när boxen är kopplad via min Marantz SR7005. Ca var 5:e sekund "klipper" ljudet och blir tyst i någon tiondels sekund. Samtidigt blinkar Dolby-symbolerna på Marantzen till, som om den tappar signalen för ett ögonblick. På "vanliga" kanaler låter ljudet som det ska.
Jag har samma problem med min Denon AVR-4310
Postad 04 oktober 2011 - 08:43
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Jag har samma problem med min Denon AVR-4310
Och jag har samma problem med min AVR-3312. Men ärligt, hur skulle det kunna vara våra receivers fel? Har inte själv orkat prova med boxen direkt i TVn, men enligt andra så funkar det ju då. Skulle det kunna vara att receivern är för snabb, och "hinner" upptäcka att boxen missar att skicka ut ljudsignal under en mycket kort tid, och att TVn helt enkelt är för slö för att den ska märka av det?
Postad 21 oktober 2011 - 18:36
landser
-
landser
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Funkar inte med min onkyo tx-nr807 får varken bild eller ljud via hdmi när jag använder recivern som hdmiväxel.
Ser dom första 2 prickarna som blir gröna sen 3 pricken blir gul och sen försvinner bilden.
Fungerar om jag kopplar in boxen direkt i tvn... Har testat på 720p, 1080i och även 576p samt ställt in recivern till samma upplösning som boxen men ikke!
Förslag?
Postad 27 oktober 2011 - 20:59
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Det funkar bra med min onkyo tx-nr509. Konstigt att de inte funkar för dig? Väldigt störande att et inte går att programmera onkyo dosan så man slipper den värdelösa medföljande kontrollen!
Postad 09 november 2011 - 10:14
landser
-
landser
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har 6 hdmi in på min förstärkare där 1 går till en boxee 2 går till hdpvr.
Hdmi 3 4 6 funkar inte med motorola boxen däremot funkar 5ans hdmi in.
6 kör jag till ps3an och 4 till en pc.
Så nu har jag fått det att funka.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|