Bra importpris på Monitor Audio RX6 AV12
210 svar till detta ämne
Postad 10 april 2010 - 18:57
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Dyrt är när man får betala dubbelt så mkt i sverige än i england.
Och du klagar aldrig över att något är dyrt? Bensin? sprit? m.m.
Edit: Kenta hann före 
Visst är det skillnad. Men jag ligger inte sömnlös på nätterna för att jag skulle fått det halva priset om jag köpt i England. Klart jag gör, det gör väl alla. Men jag tycker det här är lite extremt när det är en engångskonstnad vilket inte bensin är.
Postad 10 april 2010 - 19:16
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Kanske är så jag tycker bara inte de är dyrt, med tanke på vad man får!
Ja man kan ju säga att det är billigt i England istället om man vill sitta och vränga på orden.
Postad 10 april 2010 - 19:17
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Visst är det skillnad. Men jag ligger inte sömnlös på nätterna för att jag skulle fått det halva priset om jag köpt i England.
Nej detta är fortfarande ett ilandsproblem. Det är ingen snack om saken men det är fortfarande mellan iländer man jämför som ska i princip ingå i samma land (eu). Det är ganska sjukt att man ska kunna sätta sig i egen bil, åka till england och inte köpa högtalare för särskillt mkt pengar innan man spar en hel del på de.
Postad 10 april 2010 - 19:25
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nej detta är fortfarande ett ilandsproblem. Det är ingen snack om saken men det är fortfarande mellan iländer man jämför som ska i princip ingå i samma land (eu).
Det är ganska sjukt att man ska kunna sätta sig i egen bil, åka till england och inte köpa högtalare för särskillt mkt pengar innan man spar en hel del på de.
Visst är det så jag håller med delvis. Men hur funkar det om något pajjar, måst man skicka tillbaka högtalarna till England då?
Postad 10 april 2010 - 19:34
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Visst är det så jag håller med delvis. Men hur funkar det om något pajjar, måst man skicka tillbaka högtalarna till England då?
Det beror väl på vad som går sönder, men oftast handlar det ju om elementen, och ett smidigt alternativ är ju att få ett nytt element skickat till sig som man själv monterar. Sen skickar man tillbaka det gamla om det är ett garantiärende
Postad 10 april 2010 - 19:35
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Ja, det är något man får ta med i beräkningen. Känns surt att EDC hamnade i kläm. MA ger dem inte bara en varning utan låter dem inte sälja längre. Samtidigt förstår jag de svenska handlarna, kan inte vara kul när folk beställer från England till ett rätt så mycket lägre pris. MA får givetvis sköta sin business precis som dom vill men jag tycker att de kunde ha hanterat detta på ett lite annourlunda sätt, nu framstår dom ju som "the bad guy" trots prissänkningen.
Redigerat av KumpuTech, 10 april 2010 - 19:37.
Postad 10 april 2010 - 21:14
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Ja, det är något man får ta med i beräkningen.
Känns surt att EDC hamnade i kläm. MA ger dem inte bara en varning utan låter dem inte sälja längre.
Samtidigt förstår jag de svenska handlarna, kan inte vara kul när folk beställer från England till ett rätt så mycket lägre pris. MA får givetvis sköta sin business precis som dom vill men jag tycker att de kunde ha hanterat detta på ett lite annourlunda sätt, nu framstår dom ju som "the bad guy" trots prissänkningen.
Tyvärr så är det vi och EDC som hamnar i kläm. a jag vette fan vad ska säga men skit är de....
Postad 10 april 2010 - 21:15
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Ja, det är något man får ta med i beräkningen.
Känns surt att EDC hamnade i kläm. MA ger dem inte bara en varning utan låter dem inte sälja längre.
Samtidigt förstår jag de svenska handlarna, kan inte vara kul när folk beställer från England till ett rätt så mycket lägre pris. MA får givetvis sköta sin business precis som dom vill men jag tycker att de kunde ha hanterat detta på ett lite annourlunda sätt, nu framstår dom ju som "the bad guy" trots prissänkningen.
Mm, dom var hårdare än Panasonic, när Projectorpeople mfl affärer fick klagomål från svenska "intressen" så fick iaf handlarna en varning först. Sen hade det ju varit intressant att få veta om EDCs inköpspris skiljer sig från det som svenska återförsäljare har, antar att samma regler gäller för EDC med köp genom/utan grossist etc.
Redigerat av KJE, 10 april 2010 - 21:16.
Postad 11 april 2010 - 00:31
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
MA får givetvis sköta sin business precis som dom vill ...
Frågat runt lite och tror faktiskt inte de får det. EU har en förmåga att se väldigt hårt på sådant här, då det förstör tanken med frihandel. Ska bara hitta var man ska vända sig så ska jag nog skicka in en liten skrivelse... Det värsta som kan hända är att inget händer...
Postad 11 april 2010 - 08:50
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Frågat runt lite och tror faktiskt inte de får det. EU har en förmåga att se väldigt hårt på sådant här, då det förstör tanken med frihandel.
Ska bara hitta var man ska vända sig så ska jag nog skicka in en liten skrivelse... Det värsta som kan hända är att inget händer...
Plus att prissättningen i Sverige ser ut som rena kartellen, ta t ex RX Center, där finns det 17 svenska återförsäljare, varav 13 stycken tar 3990:- för den, och sen ytterligare 3 stycken med ett 15:- högre pris, plus en outsider som tar drygt 500:- mer
Postad 11 april 2010 - 09:18
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
Helt sjukt, vi får väll gissa att det var någon av butikerna som hänger på forumet som blev grinig på att vi inte ville betala dubbelt så mycket för samma sak här i Sverige. Vore intressant att få ett svar från MA uk och MA se och se vad vi och edc har gjort för fel.
MA har väll samma kartell som marantz har, samma pris i alla butiker förutom att någon är någon krona dyrare.
Postad 11 april 2010 - 09:30
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Trots att detta är tråkigt så skall vi försöka få till ett gruppköp, de som är intresserade kan anmäla sig här: https://www.minhembi...p;#entry2861177
Redigerat av KumpuTech, 11 april 2010 - 13:35.
Postad 11 april 2010 - 12:56
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Jag har svårt o släppa hela den här saken som hänt. Man borde kunna anmäla detta till någon som kan kolla upp detta. Ingen som är insatt i ämnet vad som gäller inom EU? Detta kan inte vara ok.
Postad 11 april 2010 - 13:20
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1 085 inlägg
Kontakta konsument europa och se vad dom säger om detta och hur reglerna ser ut.......det är juh därför dom finns för oss konsumenter.
Personlig rådgivning:
Tel: 054-19 41 50
Måndag till fredag kl 9-12,
måndagar även kl 13-16
Postad 11 april 2010 - 19:01
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1 515 inlägg
jag har mailat MA uk och frågat varför de stängde edc, varför ett paket ska vara 35kkr dyrare här jämnt emot uk.
Postad 11 april 2010 - 21:06
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
jag har mailat MA uk och frågat varför de stängde edc, varför ett paket ska vara 35kkr dyrare här jämnt emot uk.
Ska bli intressant och se vad du får för svar. om du får något....
Postad 11 april 2010 - 21:51
Redstorm
-
Redstorm
-
Användare
-
-
114 inlägg
Om du inte får ett svar på någon vecka så lägg ut meddelandet här och adressen så kan några fler pumpa ut det.
Postad 11 april 2010 - 22:17
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Om var och en av er hade köpt från England och tagit fraktkostnaden istället för att trixa med samfrakt/prova att pressa priset i svenska butiker ( med EDC ´s priser som referens), hade ni nu varit ägare tiill era egna rx.
Nu försökte ni få ännu bättre priser, och då sket det sig såklart...
Brukar vara bäst att, om man hittar ett bra pris, köpa i lugn och ro, utan att berätta för alla ( i detta fall räckte det att svenska handlare fick veta/ retade upp sig/ satte stopp)
Otroligt bra högtalare är det iallafall, så jag hoppas att ni på nåt sätt köper, kan inte på något vis tycka att de är för dyra i Sverige, tvärtom skulle jag kalla dem mkt prisvärda
Köpte mina i Sverige!!
Redigerat av Jörgen A., 11 april 2010 - 22:19.
Postad 11 april 2010 - 22:30
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Ja, självklart sket det sig Jörgen. Det visste ju du hela tiden, du som var så klok och köpte i Sverige. Det är lätt att med facit i hand vara bror duktig och efterklok.
Tror aldrig det är någon som har sagt att Monitor Audio är för dyra i Sverige, bara att de är/var jäkligt billiga i England. Sparar man 40% på att köpa från England så hade jag nog också övervägt det. Nu slutade det ju olyckligt med att MA UK strypte försäljningen till EDC, vilket egentligen inte borde få förekomma. Det positiva i det hela är ju att MA RX blev 10-15% billigare i Sverige
MVH Flingan
Postad 11 april 2010 - 22:55
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Ja, självklart sket det sig Jörgen. Det visste ju du hela tiden, du som var så klok och köpte i Sverige. Det är lätt att med facit i hand vara bror duktig och efterklok. Tror aldrig det är någon som har sagt att Monitor Audio är för dyra i Sverige, bara att de är/var jäkligt billiga i England. Sparar man 40% på att köpa från England så hade jag nog också övervägt det. Nu slutade det ju olyckligt med att MA UK strypte försäljningen till EDC, vilket egentligen inte borde få förekomma. Det positiva i det hela är ju att MA RX blev 10-15% billigare i Sverige 
MVH Flingan
Oooj, här var det nästan lite aggressiv stämning... de var inte meningen att trampa på tår. Att jag skulle vara nån bror duktig villl jag inte skriva under på, däremot har jag njutit av mina rx8 sen i höstas, det är värt en hel del... Klart att alla som vill importera skall göra detta, finns säkert andra brittiska butiker som kan leverera till sverige.
Postad 12 april 2010 - 06:32
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Har bara väntat på att någon ska skriva en sån här kommentar..... Vi har iaf gjort så utgångslägena blivit bättre i sverige och lyckats pressa de ordinarie priserna med 10-15%. Dom fattade väl själva att prisbilden var väldigt fel här i sverige. Och det här är inte över än. Sen att jag får vänta lite på ett bra ljud och spara ett antal tusen som jag kan använda till annan njutning tycker jag känns helt ok
Postad 12 april 2010 - 07:00
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Varför är det "såklart"? prova att pressa priset i svenska butiker ( med EDC ´s priser som referens)
Pressa svenska butiker? Vi skickade förfrågan till de svenska ÅF innan vi fått några priser från EDC, så hur menar du att vi pressade dem? kan inte på något vis tycka att de är för dyra i Sverige, tvärtom skulle jag kalla dem mkt prisvärda Köpte mina i Sverige!!
Ok, det är din åsikt, som du givetvis är berättigad till. Själv tycker jag det är lite konstigt när samma vara kostar det dubbla i Sverige. (även om frakten hit är lite dyrare, marknaden mindre och att vi lite högre moms). Att det var/är dyrt bevisas ju dessutom av att MA sänkte priserna med 10-15%. däremot har jag njutit av mina rx8 sen i höstas, det är värt en hel del...
Jag förstår inte relevansen av detta stycke?
Redigerat av KumpuTech, 12 april 2010 - 07:28.
Postad 12 april 2010 - 09:25
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Tror vi kan låsa den här tråden eftersom jag fick detta svar från Carl på EDC alldeles nyss 
En klassiker. Har varit med om det ett par gånger. Oftast brukar de dock inte vara så öppna skriftligt om den egentliga orsaken utan vagt skylla på nya rutiner och ändrad företagspolicy som förhindrar leveranser utanför det egna landet. Man blir så förbannad på detta. Det är ju knappast heller någon tillfällighet att priserna i Sverige sänks lite just nu då det riggade priset upptäcks. Jag gillar Monitor Audio, men jag säger alltid samma sak i dessa fall - B O J K O T T A ! ! ! Stöd inte den typen av handling. De svenska importörerna (som garanterat är de som ligger bakom) ska banne mig inte ha några pengar. Vill Monitor Audio sänka sin försäljning genom att lägg ahinder så ok. Det finns alternativ.
Postad 12 april 2010 - 09:31
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Varför är det "såklart"?
Pressa svenska butiker? Vi skickade förfrågan till de svenska ÅF innan vi fått några priser från EDC, så hur menar du att vi pressade dem?
Ok, det är din åsikt, som du givetvis är berättigad till. Själv tycker jag det är lite konstigt när samma vara kostar det dubbla i Sverige. (även om frakten hit är lite dyrare, marknaden mindre och att vi lite högre moms). Att det var/är dyrt bevisas ju dessutom av att MA sänkte priserna med 10-15%.
Jag förstår inte relevansen av detta stycke?
Klart att folk som jobbar inom svenska hifibranschen är inne och läser i dessa forum. Om man då samlar köpare för sam-import helt öppet i forumet, är det inte så konstigt att de gör allt för att försöka stoppa detta, därav " ... då sket det sig såklart" Verkar som om eu´s frihandelsavtal har luckor, då man egentligen inte borde kunna stoppa såna här privatköp??? Prova andra eu butiker!!!
Redigerat av Jörgen A., 12 april 2010 - 09:59.
Postad 12 april 2010 - 09:54
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Det är mycket mer än detta som är riggat. Har förutom elektronik råkat ut för samma sak på tex barnvagnar , byggvaror och kläder.
Jag är själv rätt påläst på bl.a. byggmaterial och ser vilka enorma barriärer det finns i form av olika mellanhänder som riggar marknaden. Det är tyvärr enormt svårt att komma åt även om alla vet att det förekommer och strider mot lagen.
det enda som funkar är att helt struntar i att köpa de produkter som uppenbart är med i dessa karteller, även om det innebär att man ibland t.o.m. får köpa lite dyrare eller lite sämre i enstaka köp.
By the way - det går knappast att pressa butikerna. Det är sällan de som är problemet. de vill bara överleva. Problemen och marginalerna är längre upp i näringskedjan.
Postad 12 april 2010 - 12:25
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Jag har dragit iväg ett mail till konsument europa och beskrivit vad som hänt. Ska bli kul och se vad man får för svar därifrån. För det här är inte ok.
Postad 12 april 2010 - 13:14
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Jag har dragit iväg ett mail till konsument europa och beskrivit vad som hänt. Ska bli kul och se vad man får för svar därifrån. För det här är inte ok.
Bara att hoppas att någon blir ordentligt åthutad. Hade kunnat omdana svenska hifimarknaden ganska rejält.
Postad 12 april 2010 - 18:46
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Nu har jag fått svar. Hej Robin, Tack för din fråga. Principiellt kan man säga att avtalsfrihet råder, dvs. att man har rätt att ingå avtal med vem man vill. Att tvinga ett företag att ingå ett avtal om de inte vill kan därför vara svårt, även om det givetvis finns undantag när man faktiskt kan hävda att företaget måste ingå avtalet. Ur en konsumenträttslig synvinkel kan det därför vara möjligt för företaget att vägra att sälja varor till vissa länder. Däremot kan det vara så att det som har hänt mellan återförsäljarna, tillverkaren och generalagenterna som du beskriver i din fråga bryter mot konkurrensrättsliga regler. Din känsla av att det föreligger en kartell kan alltså stämma även om det måste utredas ytterligare. Vi hanterar emellertid inte konkurrensrättsliga frågor utan dessa frågar bör istället ställas till Konkurrensverket, som är den svenska myndighet som utövar tillsynen: http://www.konkurrensverket.se/ Jag föreslår också att du anmäler det som har hänt till Europeiska kommissionen via följande formulär: http://ec.europa.eu/...er_form_en.html Återkom gärna om du har ytterligare frågor. Med vänliga hälsningar, Philip Levin
Någon som känner sig manad att driva det här vidare får gärna göra de. Vet inte om jag orkar engagera mig så mkt.
Postad 12 april 2010 - 19:11
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Misstänker även att det säkerligen har gått ut ett internt mail från MA om förhållningsregler till återförsäljare.
Lite synd om man ville spara en slant, själv hade jag funderingar på att beställa om ett par veckor. Men tror på allvar att denna tråd har gjort att priset har sänkts här i Sverige så det har ju blivit positivt i alla fall för de som kommer att köpa hemma. Positivt kan även vara för svenska handlarna som förmodligen får mer sålt pga lägre priser samt att intresset för just RX kanske stigit pga denna tråd. Det är ju långt ifrån många som i slutänden vågar importera utan man knatar till lokala handlaren ändå.
Postad 12 april 2010 - 19:29
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Donatello, var du inte nöjd med 99.36orna? Har för mig att du nyligen skaffat såna.
Postad 12 april 2010 - 19:30
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Nu har jag fått svar.
Känns bra att känslan av att något gått fel till inte varit helt och hållet ogrundad iaf. Har inte heller riktigt tid att driva något vidare just nu, men får se vad man orkar sen. Vore väldigt intressant.
Postad 12 april 2010 - 21:24
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Donatello, var du inte nöjd med 99.36orna? Har för mig att du nyligen skaffat såna. 
Dom har jag ju haft i flera månader ju. Dags att byta ;-) Priset satte stopp för MA som jag helst velat köpa, men här fanns ju tidigare en öppning för motivering att öppna börsen. Känner jag mig själv rätt så kommer jag förr eller senare ha ett par RX ståendes hemma. Sen om det blir snart eller ett par högtalare emellan det vet man aldrig. Jag är för nyfiken av mig för att hålla fingrarna borta :-)
Postad 13 april 2010 - 06:32
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Dom har jag ju haft i flera månader ju. Dags att byta ;-) Priset satte stopp för MA som jag helst velat köpa, men här fanns ju tidigare en öppning för motivering att öppna börsen.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag förr eller senare ha ett par RX ståendes hemma. Sen om det blir snart eller ett par högtalare emellan det vet man aldrig. Jag är för nyfiken av mig för att hålla fingrarna borta :-)
haha flera månader Som jag skrivit tidigare så kan vi få 20% på de nya svenska priserna om vi blir några st och då skickar dom alla leveranser separat och frakten ingår. Men vi lär komma upp i ett ordervärde på en 100k. Bara säga till om du är intresserad
Postad 13 april 2010 - 07:11
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Oliven: jag tror faktiskt inte att vi behöver komma upp i över 100k. Om du kollar i "Butikserbjudanden & Evenemang" så kan du se att ett av de företag vi frågat nyligen hade en kampanj där man fick 20% om man handlade för 20.000.
Redigerat av KumpuTech, 13 april 2010 - 07:14.
Postad 13 april 2010 - 07:27
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Nu har jag fått svar.
Någon som känner sig manad att driva det här vidare får gärna göra de. Vet inte om jag orkar engagera mig så mkt.
Som jag sa tidigare - hur uppenbart det än är är drt ruggigt svårt att komma åt. Det utnyttjas hänsynslöst av företagen. Det man kan göra är att svara med det enda medel man har - köp andra produkter.
Postad 13 april 2010 - 07:42
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Oliven: jag tror faktiskt inte att vi behöver komma upp i över 100k. Om du kollar i "Butikserbjudanden & Evenemang" så kan du se att ett av de företag vi frågat nyligen hade en kampanj där man fick 20% om man handlade för 20.000.
Mjo men det är ju en kampanj vilket betyder att det är tillfälligt. I normala fall så lär man komma med en fetare order för att få 20%
Postad 13 april 2010 - 08:54
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
haha flera månader
Som jag skrivit tidigare så kan vi få 20% på de nya svenska priserna om vi blir några st och då skickar dom alla leveranser separat och frakten ingår. Men vi lär komma upp i ett ordervärde på en 100k.
Bara säga till om du är intresserad 
Hmm... inte alls omöjligt. Priset sänktes ju med ca 10-15% och kan vi sedan få 20% på det så är man ju i stort sett samma prisklass som vid import. 100.000:- säger ni, det finns alltså en deal på 20% som ligger och väntar eller? Handlar folk för 10.000:- så behöver man ju bara vara 10 st. Handlar folk för 15.000:- så behöver det vara 7 st. Borde inte vara så himla svårt att få ihop folk tycker jag då det blir från svenskhandlare? Är det i denna tråden som all info och anmälan görs eller är det i en annan tråd som jag inte känner till? Hur går det till vid beställning och betalning? Inte alls omöjligt att jag är intresserad.
Postad 13 april 2010 - 09:06
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Betalningen vet jag inte riktigt hur dom tänker lösa. Det optimala vore ju att dom skickar med en faktura på varje leverans. Sen är väl inte 100k någon magisk gräns men det var ungefär där vi låg vi första förfrågan och fick då 20%. Nu blir det väl att skicka en ny förfrågan till några butiker. Men gruppköpstråden lever fortfarande, bara att anmäla sitt intresse https://www.minhembi...s...0&start=120
Postad 13 april 2010 - 11:42
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Som sagt jag tror inte att vi behöver komma upp i 100k men vi får se. När vi fått in alla som är intresserade så skickar vi en ny förfrågan till ett gäng åf:ar.
Postad 13 april 2010 - 21:48
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Angående prissänkningen som gjorts i Sverige så är den endast tillfällig "tills allt blåst över" enligt en säljare idag på Reference Audio.
All heder till er som ligger på hoppas ni orkar anmäla MA till varenda j-la instans i EU.
Själv är jag just nu en cynisk soffpotatis som inte kommer köpa RX8 om jag inte kan importera till ett bra pris efter sommaren....men det kommer alltid ngt nytt så...
Postad 14 april 2010 - 01:19
UffeE
-
UffeE
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Fraktbolaget ringde idag så mitt paket är snart hemma, känns riktigt roligt å spännande.
Postad 14 april 2010 - 03:34
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Fraktbolaget ringde idag så mitt paket är snart hemma, känns riktigt roligt å spännande.
När skickades det? Skulle vara kul att veta hur lång frakttiden är ifrån UK.
Postad 14 april 2010 - 07:22
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Angående prissänkningen som gjorts i Sverige så är den endast tillfällig "tills allt blåst över" enligt en säljare idag på Reference Audio.
Det är precis så det brukar funka. Ma sänker lite (till nivåer i större länder), importören krymper sina marginaler något. Men som sagt - så fort det lugnat ner sig och folk "satt sig i båten" så återgår man till det gamla. Därför ska man inte acceptera och sätta sig ner. Kred till er som försöker jäklas med bufflarna.
Postad 14 april 2010 - 08:18
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Sånt här blir man ju bara ledsen av att läsa.
Postad 14 april 2010 - 12:47
UffeE
-
UffeE
-
Amatör
-
-
51 inlägg
När skickades det? Skulle vara kul att veta hur lång frakttiden är ifrån UK.
Dom skickades i torsdags å kom fram till igår till Sverige
Postad 14 april 2010 - 17:55
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Först och främst tycker jag man borde bojkotta MA helt och hållet efter det här, tycker dem gjort bort sig.
Men om nu dem brittiska säljarna fått order att inte sälja till Sverige går inte det att lösa med hjälp av Borderlinx?
Man skapar en adress i GB med Borderlinx som sedan skickar grejerna vidare hem till beställaren.
Postad 14 april 2010 - 18:57
KumpuTech
-
KumpuTech
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Personligen tycker jag inte att det finns något egenvärde i att importera, jag har från början velat köpa svenskt. Problemet var att det var så stor prisskillnad att det var svårt att motivera. Om prisskillnaden var mindre vilket den nu blivit, om än möjligen temporärt, i och med den prissänkning som nyligen genomförts så köper jag hellre svenskt än engelskt.
Redigerat av KumpuTech, 14 april 2010 - 18:59.
Postad 14 april 2010 - 20:29
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Personligen tycker jag inte att det finns något egenvärde i att importera, jag har från början velat köpa svenskt. Problemet var att det var så stor prisskillnad att det var svårt att motivera. Om prisskillnaden var mindre vilket den nu blivit, om än möjligen temporärt, i och med den prissänkning som nyligen genomförts så köper jag hellre svenskt än engelskt.
Det förstår jag absolut, tänker precis likadant själv, MEN, det finns andra märken är MA. Menar mer som en markering mot just MA och dess svenska generalagent som uttyckligen sagt att dem endast sänker priset temporärt för att sedan höja sina marginaler igen. Min tanke vara bara att välja en svensk butik men ett annat märke, men jag skall inte lägga mig i erat gruppköp i och med att jag själv inte är med. Vill önska er lycka till med förhandlingarna!
Postad 15 april 2010 - 07:23
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Det förstår jag absolut, tänker precis likadant själv, MEN, det finns andra märken är MA. Menar mer som en markering mot just MA och dess svenska generalagent som uttyckligen sagt att dem endast sänker priset temporärt för att sedan höja sina marginaler igen. Min tanke vara bara att välja en svensk butik men ett annat märke, men jag skall inte lägga mig i erat gruppköp i och med att jag själv inte är med. Vill önska er lycka till med förhandlingarna!
Respect att du tänker lite längre.
Postad 15 april 2010 - 09:08
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Eller så passar man på och handlar när det är lägre pris och verkligen bojkottar om priset höjs. Då märks det nog vad "marknaden" tycker är lagom pris. B&W683 är ju en högtalare som gått ner i pris igen tex.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|