Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS63C7705 Samsungs 2010 63" plamsa

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 oktober 2010 - 21:28

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Ska hämta hem min PS63C7705 imorrn. Återstår att se om man blir nöjd med den

Postad 15 oktober 2010 - 23:28

-FeLe-Vx-
  • -FeLe-Vx-
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte PS63C7705 när den lanserades, kom hem plugga o den buzzar sönder huvudet på mig!!!
Lämnar tillbax den får en ny inom 2 dagar, kommer hem o den buzzar sönder mitt huvud igen!!

Byter till en UE55C8705 eftersom led inte buzzar alls ;) men men då funkar den inte i 3D läge. Jag har ghostningar i hela bilden, kollar på inställningar om det e nått där, ICKE!!!

Lämnar tillbax LED TVn.

Får min Nya PS63C7705 idag, packa upp den för 40 min sen o hör o häpna den BUZZAR!!!

ALDRIG MER SAMSUNG PLASMA!!

Ett sista försök nu. Det blir nog en LED UE65C8705 igen, skulle den inte funka då ger jag upp SAMSUNG!!

Wish me luck! ;D

Postad 16 oktober 2010 - 10:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Satsa på en Panasonic plasma om du vill ha 3d.
Eller LG PX950N plasma med 3d.60 tum för ca 25k.

3d funkar mycket bättre på plasma.

Redigerat av moparman, 16 oktober 2010 - 10:13.

Postad 18 oktober 2010 - 07:45

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Köpte PS63C7705 när den lanserades, kom hem plugga o den buzzar sönder huvudet på mig!!!
Lämnar tillbax den får en ny inom 2 dagar, kommer hem o den buzzar sönder mitt huvud igen!!

Byter till en UE55C8705 eftersom led inte buzzar alls :) men men då funkar den inte i 3D läge. Jag har ghostningar i hela bilden, kollar på inställningar om det e nått där, ICKE!!!

Lämnar tillbax LED TVn.

Får min Nya PS63C7705 idag, packa upp den för 40 min sen o hör o häpna den BUZZAR!!!

ALDRIG MER SAMSUNG PLASMA!!

Ett sista försök nu. Det blir nog en LED UE65C8705 igen, skulle den inte funka då ger jag upp SAMSUNG!!

Wish me luck! ;D

Min surrar också mkt. :-(
Vilken butik köper du i som tillåter dig att lämna tillbaka dem hela tiden?

Postad 18 oktober 2010 - 20:45

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
har nu haft den i 24 timmar. Bilden är mycket behaglig och trevlig. 3D funkar grymt bra på 63" . riktigt fräckt.

Om jag nu ska gnälla lite å de ska man såklart så är svärtan inte i toppklass samt man kan höra extremt lite buzzing från den. men sistnämna är väldigt lite.

Postad 19 oktober 2010 - 07:44

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
hur lite buzzing?
Hörs det på 3,5 meter om du har ljude tpå tv'n avstängd?
hörs det på samma håll om du har normal tv volym?
Riktar jag örat mot tv'n överröstar surret det mesta... :-(

Postad 19 oktober 2010 - 07:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Att Samsung buzzar som fasen är ju det dom är mest känd för när de gäller plasma.
Ingen nyhet direkt...Varit så i flera år.

Köp ingen lcd led om ni vill ha 3D för då lär ni ångra er

Postad 19 oktober 2010 - 21:15

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

hur lite buzzing?
Hörs det på 3,5 meter om du har ljude tpå tv'n avstängd?
hörs det på samma håll om du har normal tv volym?
Riktar jag örat mot tv'n överröstar surret det mesta... :-(

Ja det hörs på 3,5m om ljudet är avstängt men det gjorde min 5090 åxå. Vid normal TV volym så hörs det inte.
Som du säger om man vrider på huver med örat mot tvn så ökar ljudet något. märks om ljudet är helt av.

Postad 20 oktober 2010 - 00:45

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Hm, ska man ta hem en sådan här pjäs, blir lite orolig när det nämns att buzzingen är hög???

Postad 20 oktober 2010 - 12:03

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej

haft tv:n i två veckor nu , har inte stört mig så mycket på buzzing , det låter men har man vanlig volym på tv:n så är det okey ,

varför stänga av ljudet? Det skall väll höras att man tittar på stor tv: -)

vill göra lite reklam för ett program som hanterar film delning till tn:n från datorn.

http://www.conceiva....products/mezzmo

Efter ha testat denna så älskar jag denna samsung , den klarar att spela upp allt ,ink iso fil på blu ray 3d

Postad 20 oktober 2010 - 15:14

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej

haft tv:n i två veckor nu , har inte stört mig så mycket på buzzing , det låter men har man vanlig volym på tv:n så är det okey ,

varför stänga av ljudet? Det skall väll höras att man tittar på stor tv: -)

vill göra lite reklam för ett program som hanterar film delning till tn:n från datorn.

http://www.conceiva....products/mezzmo

Efter ha testat denna så älskar jag denna samsung , den klarar att spela upp allt ,ink iso fil på blu ray 3d

Tjenare!

Har blivit lite sugen på att utnyttja funktionen i TV:n för att kolla på de mediafiler jag har på datorn men har inte riktigt satt mig in i det hela. Trodde i min enfald att det bara skulle vara att lägga de filer man vill att TV:n ska få tillgång till i en viss mapp, tilldela TV:n rättigheter till mappen och sedan skulle det bara vara att köra. Är det inte så enkelt? Måste jag ha någon mjukvara installerad i datorn för att få det att funka?

Tacksam för tips.

Redigerat av Kinamannen, 20 oktober 2010 - 16:12.

Postad 21 oktober 2010 - 08:23

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Bakom mig har jag en blank betongvägg...
Prövade sätta upp lite kuddar ovanför soffan mot väggen och då var surret mkt mindre...
Någon som är bra på absorbenter?
Skulle det räcka sätta upp en stor canvastavla för att bli av med mkt surr?

Postad 21 oktober 2010 - 08:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Bakom mig har jag en blank betongvägg...
Prövade sätta upp lite kuddar ovanför soffan mot väggen och då var surret mkt mindre...
Någon som är bra på absorbenter?
Skulle det räcka sätta upp en stor canvastavla för att bli av med mkt surr?

Vad en canvastavla är vet jag inte, men det ska räcka att ha ett tjockt tyg bakom som går ut långt på sidorna.

Postad 21 oktober 2010 - 08:42

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Tjenare!

Har blivit lite sugen på att utnyttja funktionen i TV:n för att kolla på de mediafiler jag har på datorn men har inte riktigt satt mig in i det hela. Trodde i min enfald att det bara skulle vara att lägga de filer man vill att TV:n ska få tillgång till i en viss mapp, tilldela TV:n rättigheter till mappen och sedan skulle det bara vara att köra. Är det inte så enkelt? Måste jag ha någon mjukvara installerad i datorn för att få det att funka?

Tacksam för tips.

Det går inte att bläddra direkt på datorn vad jag har märkt. Du måste först installera en programvara som finns på samsungs hemsida för att det ska funka. Gå in under Blueray-spelaren BD-C6900 och sedan på filer/Mjukvara och ladda hem PC Share Manager. Den funkar bra till TVn också. Alternativt kan du såklart använda en tredjepartsprodukt exempelvis den som igloo tipsade om.

Mvh
mrnis

Postad 21 oktober 2010 - 08:53

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Vad en canvastavla är vet jag inte, men det ska räcka att ha ett tjockt tyg bakom som går ut långt på sidorna.

om ett tyg räcker borde väl en tavla räcka?
Ett tyg blir ju inte så snyggt.
Gäller hitta en tavla som täcker hela väggen bara.... 2,5m bör den vara.

Postad 21 oktober 2010 - 13:22

igloo
  • igloo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Programvaran jag kör fungerar jätte bra, musik och film blir som en jukebox, den visar filmcovers, info gällande film och så vidare,

Samt det går att använda barn spärr i fall man har "tysk natur film"aktion filmer eller vad man nu inte vill visa -)

Postad 22 oktober 2010 - 00:42

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nu har jag bestämt mig!! Får bli denna pjäs!! Nu ska den bara prutas ner duktigt... :rolleyes:

Postad 24 oktober 2010 - 16:47

AndreasLu
  • AndreasLu
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hör med [email protected]
så kan dom nog ge dig ett bra pris..

Köpte samma tv förra veckan och fick ett väldigt bra pris med hemkörning! :)
Har samsung nordic garanti och är kanon nöjd!

Postad 24 oktober 2010 - 21:55

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Hör med [email protected]
så kan dom nog ge dig ett bra pris..

Köpte samma tv förra veckan och fick ett väldigt bra pris med hemkörning! :)
Har samsung nordic garanti och är kanon nöjd!

Hm, känns lite som reklamplacering!!!???

Postad 25 oktober 2010 - 07:27

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Vad fick du ge då?

Postad 25 oktober 2010 - 08:36

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej alla,

Testade Mezzmo som mediaserver i helgen och det funkade hyfsat. Ljudet blir out of sync och jag har inte hittat någon möjlighet att justera det varken i TV:n eller i Mezzmo. När jag streamar HD-material från datorn fryser bilden 3-4 sekunder ibland när TV:n måste buffra (eller nåt sånt), irriterande.

Något som jag däremot är väldigt förvånad över är att det inte går att justera bildinställningarna på TV:n när den tar emot en bild via "Media share" eller USB. När jag tittar på en film via USB eller Mezzmo Media Server upptäcket jag till min stora skräck att TV:n har aktiverat den förhatliga Motion Judder Canceller som får allt att se ut som om det är filmat med en amatörvideokamera. När jag trycker på menyknappen på kontrollen för att stänga av detta hoppar bilden över till vanlig TV-sändning. Det går alltså inte att justera bildinställningar när TV:n matas med bild från USB eller via DLNA.

Någon som har liknande eller andra erfarenheter av det här? Är det samma sak om man spelar upp inspelat material från HDD, någon som har testat?

I min värld gör detta att det är i stort sett helt värdelöst att köra film via USB eller DLNA eftersom Motion Judder Canceller sabbar hela filmkänslan totalt.

Postad 25 oktober 2010 - 10:54

Paxarsoffan
  • Paxarsoffan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej
(jag är ny på forumet och detta blir min första post)

Har haft TV:n hemma några dagar nu och är otroligt imponerad av bilden, vilken underbar biokänsla. Hade en 55" LED-LCD tidigare men den gick inte ens att jämföra mot den här tycker jag. Bra bild oavsett var man sitter i soffan till skillnad mot LED:en och ingen "clouding" att störa sig på. Lugn och skön bild med härliga färger. Kanonfin svärta i bilden också. Jättenöjd helt enkelt :)

En sak som verkligen är tydligt är att vanlig TV-bild (har ComHem) blir mycket bättre på plasman än på en LCD.

Märkte inget alls av buzzingen som en del här talar om men om jag stänger av allt ljud och går nära TV:n och lyssnar så kan jag höra ett svagt surrande i vissa vinklar, men det är verkligen ett lågt ljud, inget jag märker av alls annars.

Jag ska försöka köra igång mediacenter funktionen från PC:n ikväll och se hur det fungerar.

Postad 26 oktober 2010 - 00:23

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Var äntligen inne på MM och gjorde slag i saken idag. Får hem skönheten på lördag tillsammans med en Samsung BD-C6900 och slimmat väggfäste.
Tycker jag fick ett kanonpris på hela paketet!! Så nu vet man vad man har o göra i helgen!!

Postad 26 oktober 2010 - 07:32

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Var äntligen inne på MM och gjorde slag i saken idag. Får hem skönheten på lördag tillsammans med en Samsung BD-C6900 och slimmat väggfäste.
Tycker jag fick ett kanonpris på hela paketet!! Så nu vet man vad man har o göra i helgen!!

Vad fick du ge för hela paketet då?

Postad 26 oktober 2010 - 10:18

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Vad fick du ge för hela paketet då?

25000:-

Postad 26 oktober 2010 - 10:35

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

25000:-

Shit...det var ett BRA pris.
Hoppas du slipper en som surrar då.

Postad 26 oktober 2010 - 10:40

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Shit...det var ett BRA pris.
Hoppas du slipper en som surrar då.

Jo, det hoppas jag med.

En fråga passar jag på o slänga ut.
Då jag inte har HDMI 1.4 på förstärkaren är min tanke att koppla BD-spelaren med HDMI till tv och sedan tar jag ljudet via analog 7.1 till stärkaren. Får man då ut HD-ljudet, typ Dolby True HD eller DTS HD?

Postad 26 oktober 2010 - 12:43

nice06
  • nice06
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har haft denna tv sedan juli månad och jag blir mer och mer missnöjd med den.
För det första lider den av Buzzing som andra har skrivit här, detta kan jag dock leva med det är inte så högt, hörs mest när man vrider huvudet så örat pekar på tv:en.
För det andra Så hackar det rätt mycket när man tittar på fotboll på den. Här undrar jag om någon har sammma problem och om man har hittat någon inställning som gör att man blir av med det.?
Och det tredje momentet är att när man kopplar upp ett wii via komponent så flimrar bilden.

Har någon dessa problem förutom buzzing? Och kan man göra något för att åtgärda problemen eller det är bara att försöka lämna tillbaka den.

Postad 26 oktober 2010 - 14:46

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har haft denna tv sedan juli månad och jag blir mer och mer missnöjd med den.
För det första lider den av Buzzing som andra har skrivit här, detta kan jag dock leva med det är inte så högt, hörs mest när man vrider huvudet så örat pekar på tv:en.
För det andra Så hackar det rätt mycket när man tittar på fotboll på den. Här undrar jag om någon har sammma problem och om man har hittat någon inställning som gör att man blir av med det.?
Och det tredje momentet är att när man kopplar upp ett wii via komponent så flimrar bilden.

Har någon dessa problem förutom buzzing? Och kan man göra något för att åtgärda problemen eller det är bara att försöka lämna tillbaka den.

Tja!

Jag har exakt samma upplevelse av buzzningen som du. Den hörs olika mycket i olika lägen beroende på vad som visas på TV:n och om jag vrider på huvudet så att jag har örat mot TV:n så hörs det avsevärt mycket mer.

Har efter lite tester även märkt att buzzningen låter olika på olika höjder, avstånd och vinklar från skärmen. Det verkar som om buzzningen sänds rakt ut från skärmen, om jag ställer mig 10 cm bredvid skärmen hörs ingenting och det hörs knappt heller någonting om lag lyssnar bakom TV:n. Buzzningen varierar även i styrka och frekvens beroende på avstånd och vinkel från TV:n. Ljudet kan låta högt på en viss punkt i rummet men om jag flyttar mig 20 cm i sidled i soffan låter det avsevärt mycket mindre och med en annan frekvens. Verkar vara en effekt av konstruktiv interferens i ljudvågorna på vissa punkter i rummet. Lite synd att man måste paxa en favoritplats i soffan när det är filmkväll för att undvika buzzningen, man tappar ju lite av fördelen med att plasma har stor betraktningsvinkel jämfört med LCD om man ändå måste sitta på en viss punkt för att undvika den värsta buzzningen.

Nu till dina andra frågor.

Har inte upplevt att det hackar när jag kollar på fotboll, tittar du via digitalbox eller analogt? När jag kollade på när AIK satte sina pytsar mot Halmstad på TV4-sporten igår såg allt bra ut, det flöt på fint.

Ang. flimmer med Wii via component så har jag inte testat det. Kan testa att koppla in Wii via komponenten ikväll och se hur det ser ut. Har hört att vissa stör sig på något som kallas plasmaflimmer, själv är jag tydligen inte så känslig för det för jag har aldrig upplevt något problem med det. Jo förresten, om TV.n visar en helt vit bild i 60Hz och jag samtidigt vrider på huvudet så att jag har TV:n i ögonvrån så uppfattar jag ett svagt flimmer, men jag märker aldrig något när jag spelar eller kollar på TV eller film.

Postad 26 oktober 2010 - 14:50

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej alla,

Testade Mezzmo som mediaserver i helgen och det funkade hyfsat. Ljudet blir out of sync och jag har inte hittat någon möjlighet att justera det varken i TV:n eller i Mezzmo. När jag streamar HD-material från datorn fryser bilden 3-4 sekunder ibland när TV:n måste buffra (eller nåt sånt), irriterande.

Något som jag däremot är väldigt förvånad över är att det inte går att justera bildinställningarna på TV:n när den tar emot en bild via "Media share" eller USB. När jag tittar på en film via USB eller Mezzmo Media Server upptäcket jag till min stora skräck att TV:n har aktiverat den förhatliga Motion Judder Canceller som får allt att se ut som om det är filmat med en amatörvideokamera. När jag trycker på menyknappen på kontrollen för att stänga av detta hoppar bilden över till vanlig TV-sändning. Det går alltså inte att justera bildinställningar när TV:n matas med bild från USB eller via DLNA.

Någon som har liknande eller andra erfarenheter av det här? Är det samma sak om man spelar upp inspelat material från HDD, någon som har testat?

I min värld gör detta att det är i stort sett helt värdelöst att köra film via USB eller DLNA eftersom Motion Judder Canceller sabbar hela filmkänslan totalt.

Hittade en lösning på problemet att inte kunna få upp menyn vid visning via USB eller DLNA.

Om man trycker på "Tools" på kontrollen så får man upp en alternativ meny där man kan ändra de vanligaste ljud- och bildinställningarna. Där kan man även slå av MJC vilket var en stor lättnad. Däremot kan man inte slå på Cinema Smooth, den funktionen finns inte med i menyn.

Postad 26 oktober 2010 - 14:53

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Har exakt samma problem med buzzing. Vrider örat mot tv'n så låter den som fan på 4 meters håll.
Bakom soffan där jag sitter har jag en helt kal betongvägg. Prövade sätta upp kuddar mott väggen en dag och vips lät buzzing mkt mindre. Jag hör tydligt att det hörs i båda öronen normalt. Så ska eventuellt köpa nån tavla att sätta upp på väggen bakom. Vad tror ni om det? Har ni något på väggen bakom er när ni ser på tv?

Inget hackande...bara lite strul med viasatkanalerna ibland vid fotboll men det är min digitalbox fel. Bilden blir pixlig, hackar till lite och tjuter ibland till i högtalarna när jag ser mitt älskade Arsenal krossa motståndet. :-)

Kör tyvärr inget via component...kör det mest igenom min onkyo förstärkare också.

Postad 26 oktober 2010 - 15:20

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem med buzzing. Vrider örat mot tv'n så låter den som fan på 4 meters håll.
Bakom soffan där jag sitter har jag en helt kal betongvägg. Prövade sätta upp kuddar mott väggen en dag och vips lät buzzing mkt mindre. Jag hör tydligt att det hörs i båda öronen normalt. Så ska eventuellt köpa nån tavla att sätta upp på väggen bakom. Vad tror ni om det? Har ni något på väggen bakom er när ni ser på tv?

Inget hackande...bara lite strul med viasatkanalerna ibland vid fotboll men det är min digitalbox fel. Bilden blir pixlig, hackar till lite och tjuter ibland till i högtalarna när jag ser mitt älskade Arsenal krossa motståndet. :-)

Kör tyvärr inget via component...kör det mest igenom min onkyo förstärkare också.

Sittplatsen i soffan är ca 3 meter från TV:n, soffan står ca 1 meter framför en vägg, just bakom soffan är det ett fönster med gardiner på sidorna. Antar att det är en tuffare situation hos dig med en hård betongvägg som reflekterar ljudågorna ypperligt.

Postad 26 oktober 2010 - 15:57

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Kan du något om ljud och hur det studsar mm?
Undrar om det hjälper med en Canvastavla på väggen?
Kanske går den fulla tavlan lite med nån sån där ull med.
En riktig absorbent är ju svindyr....

Postad 26 oktober 2010 - 19:16

nice06
  • nice06
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag kör via digitalbox och jag tycker det hackar rätt mycket i rörelserna på min tv när man tittar på fotboll dock inte på matcher som sänds i repris.
Gällande wii via komponent så blir det rätt kraftigt flimmer, jag undrar om det inte har med att vi inte kan koppla alla komponent sladdar direkt i tv:en utan där måste sitta en adapter eller vad det heter som följde med tv:en vid köpet, eller vad tror ni?

Finns här någon med denna tv och har sitt wii inkopplat via komponent ?

Postad 27 oktober 2010 - 22:58

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag kör via digitalbox och jag tycker det hackar rätt mycket i rörelserna på min tv när man tittar på fotboll dock inte på matcher som sänds i repris.
Gällande wii via komponent så blir det rätt kraftigt flimmer, jag undrar om det inte har med att vi inte kan koppla alla komponent sladdar direkt i tv:en utan där måste sitta en adapter eller vad det heter som följde med tv:en vid köpet, eller vad tror ni?

Finns här någon med denna tv och har sitt wii inkopplat via komponent ?

Tja!

Jorå, jag har Wii med komponentkabel (via receiver) och har nu testat den på den här TV:n och det funkar utmärkt. Ser inga tendenser till flimmer ö.h.t. Olika personer är olika känsliga för flimmer så det skulle ju kunna vara så att du är extremt känslig och jag är extremt okänslig men med tanke på att du säger att du upplever kraftigt flimmer så borde jag ju uppfatta flimret även om jag kanske är okänslig generellt. Vilket lir testar du mer på Wii? Jag testade med Super Mario Galaxy 2.

Postad 27 oktober 2010 - 23:03

Kinamannen
  • Kinamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Kan du något om ljud och hur det studsar mm?
Undrar om det hjälper med en Canvastavla på väggen?
Kanske går den fulla tavlan lite med nån sån där ull med.
En riktig absorbent är ju svindyr....

Är knappast någon expert, läster några ljudkurser under utbildningen men tyvärr inget som är direkt applicerbart här. Generellt dämpar ju mjuka material bra, testa att hänga upp ett stort tygstycke som har en viss massa, det ska alltså inte vara någon tunn genomskinlig gardin utan helst något med lite mer tjocklek. Du kan ju alltid tejpa upp något du har hemma, typ ett täcke eller något, på väggen bakom soffan och se om det ger något innan du ger din in på dyra permanenta lösningar.

Hoppas att det löser sig för dig.

Själv har jag som sagt också buzzning men det är starkast när TV:n visar en helt svart bild, t.ex. då man har valt en bildingång som inte har någon signal. När TV:n får något att visa blir den markant tystare alt. så blir det en annan frekvens på ljudet som man inte uppfattar lika lätt.

Postad 28 oktober 2010 - 07:57

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jo min låter också värst vid helt svart...vilket är konstigt för min förra lät klart mer när det var ljust på tv'n. (Annan Samsung Plasma)

Postad 30 oktober 2010 - 01:57

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Blir tv:n väldigt varm?
Ska nämligen sätta in den i min tv-möbel/hylla och får cirka 10-12 cm. fritt uppe och på sidorna. Nedtill får jag runt 20 cm.
Bakstycket som tv:n kommer monteras på är klädd i tyg, tror ni det är ok att ha den så monterad?
Kolla mitt galleri så förstår ni vad jag menar.
Centern som är monterad över min gamla tv kommer flyttas ned under den nya.

Postad 31 oktober 2010 - 10:53

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Så, då var nya tv:n monterad. Är väldigt imponerad måste jag säga.
Buzzing har jag ännu så länge inga problem med. Det hörs extremt lite vid mycket lågt ljud, men vem kollar på tv med lågt ljud?

Har dock inte ställt in bilden ordentligt. Kör in den några timmar innan jag ger mig på det.

Har testat det mesta och det som imponerar mest är ju xbox-spelande och bluray 3D, helt otroligt bra bild!!

Nu är det bara och vänta på CoD: Black Ops, sen är det onlinelir som gäller på nätterna efter jobbet!!

Ska lägga upp nya bilder i galleriet inom kort, har lite finlir o göra klart!! :)

Postad 31 oktober 2010 - 16:34

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Så, då var nya tv:n monterad. Är väldigt imponerad måste jag säga.
Buzzing har jag ännu så länge inga problem med. Det hörs extremt lite vid mycket lågt ljud, men vem kollar på tv med lågt ljud?

Har dock inte ställt in bilden ordentligt. Kör in den några timmar innan jag ger mig på det.

Har testat det mesta och det som imponerar mest är ju xbox-spelande och bluray 3D, helt otroligt bra bild!!

Nu är det bara och vänta på CoD: Black Ops, sen är det onlinelir som gäller på nätterna efter jobbet!!

Ska lägga upp nya bilder i galleriet inom kort, har lite finlir o göra klart!! :)

Vänta tills bilden blir mer inkörd då du :) Kul att du är oxå nöjd! Btw vilken fw har du på din?

Postad 31 oktober 2010 - 17:03

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Vänta tills bilden blir mer inkörd då du :) Kul att du är oxå nöjd! Btw vilken fw har du på din?

Var kollar man FW?? orkar inte läsa boken!! :)

Postad 31 oktober 2010 - 20:06

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Vilket avstånd har ni till tvn??
Är bilden bra till tv tittande utan att det är HD sänt via parabol/canaldigital/Viasat??

Börjar bli allt för sugen på PS63 , Den är ju iof dubbelt så dyr som PS50

Postad 31 oktober 2010 - 22:56

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jag sitter 3,5-4 meter från tv:n. Har kanonbild på samtliga kanaler från ComHem och då har jag inte kalibrerat bilden ännu, väntar med det tills den har gått ett par hundra timmar!!

Postad 01 november 2010 - 09:34

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ska ju inte va sämre kvalite på sändningar från parabol än kabel iaf så man törs kanske gå på 63" ändå, Blir galen om man köper en tv för 30000:- o bilden är grynig på alla kanaler utom HD sända

Postad 01 november 2010 - 17:20

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

Vilket avstånd har ni till tvn??

Får min imorrn och kommer sitta 2,5m ifrån den. Blir perfekt enligt THX.com. Jag sæger som de: har aldrig hørt någon klaga på att de køpt før stor tv, men det omvænda deremot...

Postad 01 november 2010 - 18:55

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu har det svängt mot 63" igen :)
Åkte hem till farsan o kollade på deras 50", De va faktiskt inte alls nån märkvärdigt stor tv o gick utmärkt att sitta på 4,5 meters avstånd.. Farsan sitter ca 6 meter från tvn o sa att nu skulle den gärna fått vara större vilket han inte tyckte när den köptes då va den nästan för stor sa dom..

Ser man till att vi sitter drygt 3 meter från 40" så kunde vi haft en 75" med nya avståndet för 50" va nästan lite på 6 meter..

Nån som vet om inspelning/timeshift fungerar på USB/HD via inbyggda boxen, Enligt en säkjare skulle de inte fungera på t.ex canal + utan bara på fri kanalerna.. Hmm

Postad 03 november 2010 - 12:25

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Nån som vet om inspelning/timeshift fungerar på USB/HD via inbyggda boxen, Enligt en säkjare skulle de inte fungera på t.ex canal + utan bara på fri kanalerna.. Hmm

Jag har 50-tummaren och kör inspelning via den inbyggda boxen + CA-modul med ett canaldigital-kort för KabelTV. Det funkar mot alla kanaler du tar emot via boxen och som du betalar för att se (såklart). Jag hade CanalDigitals filmkanaler till en början och det gick utmärkt att spela in från dem. Jag har knappt använt timeshift men förstår inte varför det skulle strula. Däremot har jag haft lite problem med att min box ibland drar igång förprogrammerad inspelning några sekunder i förväg och då får programmet fel namn i listan över inspelad TV. T ex om jag har spelat in en film som börjar efter Rapport, så heter den "Rapport" i listan. Det går heller inte att döpa om. Jag har varit i kontakt med samsung om det och de säger att de inte har hört någon annan som haft det problemet.

Mvh
mrnis

Postad 03 november 2010 - 12:48

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

om jag har spelat in en film som börjar efter Rapport, så heter den "Rapport" i listan. Det går heller inte att döpa om

Precis så blir det av och till på våran HD PVR dekoder (fristående) också.

Väntar fortfarande på min tv så jag kan prova cam+hårddisk jag också. Blir inte fel att slippa en apparat och ha allt i tv:n.

Postad 06 november 2010 - 18:45

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0
Onsdag kväll fick vi våran 63" Samsung. Sedan dess har det blivit en heldel tittande på film.

Tittavstånd 2,5m fungerar helt klockrent. Bytet från 50" till 63" var inte lika omvälvande som bytet från 28" till 50". Det verkar onekligen som att THX- folket vet vad de pratar om, vem hade kunnat tro det.

SD material: Givetvis inte wow-bild , förutom att bilden är stooor då :( Fungerar bättre än väntat och alltså ok.
HDTV (canal digital): riktigt fint
Bluray : Helt fantastiskt. Hade en 4-5år gammal Sony bakprojektionstv och ja det har hänt en del med bild de senaste åren. Min första plasma tv dessutom. Utan att ha fipplat allt för mycket med inställningar (tog värden från nån sida som testat tvn) är bilden riktigt riktigt bra.

Svärta: Eftersom jag inte ägt annan tv med i närheten så bra svärta och färgåtergivning tidigare är jag minst sagt imponerad.

Buzz: Har hört lite nångång och då menar jag lite. Med ljud på hör jag inget. Har kanske haft tur men so far so good! Ändå sitter man tackvare att man är inne på bl.a. detta forum och lyssnar efter det...

Hör våran canaldigital dekoder mer nu än med gamla tvn ,när det inte sker mycket ljudmässigt på tvn.

Ska nu låta tvn bli inkörd innan jag återgår till att testa mer inställningar.

Postad 06 november 2010 - 22:09

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jag har kanonbild på SD-kanalerna! Kollade hockey idag med sagolikt bra bild!! Kanonköp!!

Så en fråga, går det att byta ut mediaplayern i TV:n?? Har ej hittat någon funktion att skapa mappar så det blir en väldig massa bläddrande när man ska se film!!

Lägger till en fråga till, har ett par trådlösa hörlurar som jag använder när jag spelar, men upptäckte till min stora besvikelse att de störs kraftigt av plasmaskärmen. Någon som har en lösning på det problemet?

Redigerat av Z-man75, 07 november 2010 - 10:49.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.