Det blev en Panasonic G20 50"
292 svar till detta ämne
Postad 16 December 2010 - 10:00
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Håller med . Att sitta och ta fram speciella filmer eller sekvenser för att hitta och framkalla ett fel. det tycker jag är lite smålöjligt Vill man inte ha just FB, kanske man ska välja en annan tv, LG till exempel. men då klagas det på spegelglas, eller sämre svärta eller något annat......
Kanske bättre att köpa billigaste skittv så är det massor av fel på den, men man har betalat väldigt lite.
Visst buzzning osv är störigt, men som sagt, det kan bero på dåligt åtskruvade skriva, kondensator i nätagget som är kasst, och då är det bara att få det bytt på garanti.
Jag ser floating blacks i varenda film jag kollat på änsålänge, behöver bara ett mörkt parti så ser jag hur svärtan skiftar fram och tillbaks. I just den sekvensen syns det extremt mycket, därför jag tjatar om just den. Men det kan vara bra att köpa en billigare LG och kanske vänta några år på OLED!
Postad 16 December 2010 - 10:25
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Är det bara jag som har en TV som nästan helt saknar buzzing? Jag måste sätta örat mot baksidan av TV:n för att höra surret.
Nä, jag har inget buzz. men det fanns där första veckan av tvn livstid... försvann. vet inte varför. Dock saknar jag min TV. Jag vill ha tillbaka den nu. (nätagget gick på den och fast den har gjort det så är jag ändå nöjd med tvn. ) enda är att jag saknar den. Som tur är hinner man med julpyssel istället....
Postad 16 December 2010 - 10:31
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Är det bara jag som har en TV som nästan helt saknar buzzing? Jag måste sätta örat mot baksidan av TV:n för att höra surret.
Min surrar sjukt högt! Kollade på handbollen igår och det var nästan outhärdligt. Jag har testat det mesta vad gäller inställningar, återstår bara fysiskt ingrepp nu... (eller som sagt, att få hem ett nytt ex....eller byta märke).
Postad 16 December 2010 - 10:39
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Min buzzade en del i början men det börjar ge sig mer och mer redan efter bara 3 dagar. Jag hör det lite svagt om jag sätter huvudet bakom TV'n. Men inte vid normalt TV tittande.
Postad 16 December 2010 - 10:40
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Min surrar sjukt högt! Kollade på handbollen igår och det var nästan outhärdligt. Jag har testat det mesta vad gäller inställningar, återstår bara fysiskt ingrepp nu... (eller som sagt, att få hem ett nytt ex....eller byta märke).
Jo, min surrade också väldigt högt igår vid just handbollen! Inget jag stör mig överdrivet mycket på dock...
Postad 16 December 2010 - 10:42
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Kanske finns någon högre makt som ordnade surret på min.
Postad 16 December 2010 - 11:09
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Kanske finns någon högre makt som ordnade surret på min. 
Måste vara så! Kul att du är nöjd iallafall, det är en grym TV helt klart
Postad 16 December 2010 - 11:27
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
det är en grym TV helt klart 
Det märker jag mer och mer. Min första riktiga plasma upplevelse (förutom kompis med nån plasma) och det är den bästa bild jag någonsin har sett, dock har jag ju aldrig tittat på riktigt high-end apparater heller. Kommer aldrig någonsin gå tillbaka till LCD finns inte en chans. Jag tittade på den där "BC 10.000" på blue-ray igår och det är en väldigt vacker film det med som såg helt fantastisk ut på denna TV.
Postad 16 December 2010 - 11:33
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det märker jag mer och mer. Min första riktiga plasma upplevelse (förutom kompis med nån plasma) och det är den bästa bild jag någonsin har sett, dock har jag ju aldrig tittat på riktigt high-end apparater heller. Kommer aldrig någonsin gå tillbaka till LCD finns inte en chans. Jag tittade på den där "BC 10.000" på blue-ray igår och det är en väldigt vacker film det med som såg helt fantastisk ut på denna TV.
Håller med dig, plasma känns mer "levande". Svårt att förklara men du som vet förstår nog vad jag menar. Köp Life och Planet Earth på bluray, du kommer inte förstå hur ###### bra det ser ut!  Avatar är rätt given också... Där störde jag mig inte på floating blacks och det såg otroligt bra ut!
Postad 16 December 2010 - 11:36
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Håller med dig, plasma känns mer "levande". Svårt att förklara men du som vet förstår nog vad jag menar. Köp Life och Planet Earth på bluray, du kommer inte förstå hur ###### bra det ser ut! Avatar är rätt given också... Där störde jag mig inte på floating blacks och det såg otroligt bra ut!
Jo jag förstår vad du menar. Läst om det förut men aldrig riktigt förstått skillnaden. Svårt att förklara men bilden är liksom mycket mer naturlig och levande som du säger. Jupp blir till att införskaffa lite med blue-ray skivor nu också garanterat! Tack för tipsen.
Postad 16 December 2010 - 14:58
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Är hemma på besök hos mina föräldrar över helgen och deras LCD-TV är verkligen skrattretande i jämförelse med min G20. Och jag som tyckte att det var helt okej bild på deras när de köpte den...
Postad 16 December 2010 - 15:08
Unregistereda51afe9b
-
Unregistereda51afe9b
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är hemma på besök hos mina föräldrar över helgen och deras LCD-TV är verkligen skrattretande i jämförelse med min G20. Och jag som tyckte att det var helt okej bild på deras när de köpte den...
G20 lär inte var långt efter V20, och min V20 har den bästa bild jag någonsin sett Nu är jag ingen expert, utan bara TV-tittare, möjligen en rätt kräsen sådan.
Postad 16 December 2010 - 15:13
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
G20 lär inte var långt efter V20, och min V20 har den bästa bild jag någonsin sett Nu är jag ingen expert, utan bara TV-tittare, möjligen en rätt kräsen sådan.
Sönt att höra. På fredag kommer vår G20 och om någon månad beställer jag en V20 :-)
Postad 16 December 2010 - 17:04
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Sönt att höra. På fredag kommer vår G20 och om någon månad beställer jag en V20 :-)
Förhoppningsvis nöjer du dig med G20 och kan beställa en till sådan istället, så kan du köpa filmer på mellanskillnaden.
Postad 16 December 2010 - 17:59
ssb1570
-
ssb1570
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Håller med . Att sitta och ta fram speciella filmer eller sekvenser för att hitta och framkalla ett fel. det tycker jag är lite smålöjligt Vill man inte ha just FB, kanske man ska välja en annan tv, LG till exempel. men då klagas det på spegelglas, eller sämre svärta eller något annat......
Kanske bättre att köpa billigaste skittv så är det massor av fel på den, men man har betalat väldigt lite.
Visst buzzning osv är störigt, men som sagt, det kan bero på dåligt åtskruvade skriva, kondensator i nätagget som är kasst, och då är det bara att få det bytt på garanti.
Precis!!Jag är supernöjd med den billiga PK350 Tv´n.....(ingen skit tv!!)
Postad 16 December 2010 - 20:15
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Nu har jag också sett FB i the dark knight. Tack för det...
Svärtan i kanten blir en aning ljusare men inte så att det skiftar totalt. Jag såg det inte förut men nu när jag står och analyserar TV:n 2 meter ifrån min 50" så ser jag det.
Dock är ju TV:n så pass bra i övrigt att den slår andra med hästlängder.
Min svärföräldrars samsung LCD S-modell årgång 2007 till exempel....haha fy fasen.  jag kan knappt se på skiten. Efter att ha vant mig vid denna TV går det ju inte se vissa apparater längre...
Postad 16 December 2010 - 23:01
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Nu har jag också sett FB i the dark knight. Tack för det... Svärtan i kanten blir en aning ljusare men inte så att det skiftar totalt. Jag såg det inte förut men nu när jag står och analyserar TV:n 2 meter ifrån min 50" så ser jag det.
Dock är ju TV:n så pass bra i övrigt att den slår andra med hästlängder.
Min svärföräldrars samsung LCD S-modell årgång 2007 till exempel....haha fy fasen. jag kan knappt se på skiten. Efter att ha vant mig vid denna TV går det ju inte se vissa apparater längre...
Beklagar FB, men känns ändå skönt att alla exemplar verkar ha det. För mig är det väldigt störande, behöver inte titta på dom svarta kanterna för att märka det
Postad 16 December 2010 - 23:09
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
LCD-TV är verkligen skrattretande i jämförelse med min G20.
håller med tacka vet jag full LED
Postad 16 December 2010 - 23:35
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Till er som inte känner till Patrik_G: Han är ett troll som bara snackar om "LED", trots att han har en riktigt dyr TV som måste modifieras för att få OK bild.
Postad 16 December 2010 - 23:48
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
tacka vet jag full LED 
Fin tv du har .. Synd att det är en LampTv  Maveric
Postad 17 December 2010 - 08:52
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
håller med tacka vet jag full LED 
Ja, det är jobbigt med half LED.
Postad 17 December 2010 - 15:10
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Vi kan ju i alla fall meddela Panasonic om att FB problemet finns och är verklighet så jag gick in på deras facebook sida och skrev ett litet inlägg ( http://www.facebook.com/home.php?#!/Panasonic ). Kan väl vara bra om fler gör detsamma så de ser att folk är medvetna om det trots att de verkar förneka det.
Postad 17 December 2010 - 15:29
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Vi kan ju i alla fall meddela Panasonic om att FB problemet finns och är verklighet så jag gick in på deras facebook sida och skrev ett litet inlägg ( http://www.facebook.com/home.php?#!/Panasonic ). Kan väl vara bra om fler gör detsamma så de ser att folk är medvetna om det trots att de verkar förneka det.
Ptja, om man nu orkar använda Facebook så. Finns det något värre? Köper nog hellre än LCD än registrerar ett Facebook-konto.
Postad 17 December 2010 - 21:12
hwhat
-
hwhat
-
Rookie
-
9 inlägg
De är väl medvetna om det. De förnekar det inte heller. Det är dessutom en "feature".
Redigerat av hwhat, 17 December 2010 - 21:13.
Postad 18 December 2010 - 11:16
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Ja det är en feature för att få bättre svärta. Det är inget fel. Det ska vara så.
Postad 18 December 2010 - 12:52
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Ja det är en feature för att få bättre svärta. Det är inget fel. Det ska vara så.
Jag frågar än en gång: kan någon förklara hur floating blacks skulle förbättra svärtan? Min TV (50V20) klarar att visa sin djupaste svärta samtidigt som det finns jätteljusa partier i bilden. Ändå envisas den med att förändra bottensvärtan ibland av någon anledning (har dock bara sett det i början på The Dark Knight när jag verkligen satt och tänkte på det).
Postad 18 December 2010 - 17:47
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Jag frågar än en gång: kan någon förklara hur floating blacks skulle förbättra svärtan? Min TV (50V20) klarar att visa sin djupaste svärta samtidigt som det finns jätteljusa partier i bilden. Ändå envisas den med att förändra bottensvärtan ibland av någon anledning (har dock bara sett det i början på The Dark Knight när jag verkligen satt och tänkte på det).
Jag antar att utan "floating blacks" feature så skulle inte svartnivån sänkas överhuvud taget när det visas en väldigt mörk bild, utan då skulle den ljusaste svärtan visas hela tiden därav sämre svärta överlag. Så på så sätt så är det kanske en feature som förbättrar svärtan, vid mörka scener dårå. My 5 cents ang. floating blacks.
Redigerat av deeyay, 18 December 2010 - 17:49.
Postad 18 December 2010 - 19:19
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Tror inte FB behövs egentligen. Det är någon dum svensson-feature precis som ECO Mode som anpassar ljusstyrkan efter rummet, eller läget Dynamisk.
Postad 18 December 2010 - 19:38
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Tror inte FB behövs egentligen. Det är någon dum svensson-feature precis som ECO Mode som anpassar ljusstyrkan efter rummet, eller läget Dynamisk.
Nä det hade varit bättre om de bara låtit ljusstyrkan varit som lägst hela tiden. För som det är nu så blir ju svärtan hyfsat mycket sämre vid normalt tittande än vad den hade kunnar varit, på bekostnad på ytterst lite ljusstyrka.
Postad 18 December 2010 - 19:45
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Till er som inte känner till Patrik_G: Han är ett troll som bara snackar om "LED", trots att han har en riktigt dyr TV som måste modifieras för att få OK bild.
hysh!,väck inte trollet som sover
Postad 18 December 2010 - 20:26
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Funderade på en annan sak angående FB. Har läst flera som skrivit om Panasonics flagskepp VT20 (inklusive en recension på prisjakt.se) att där blir svärtan lite ljusare när det visas en väldigt mörk scen för att sedan sänkas igen. På G20 är det ju tvärtom som det även är på min, att svärtan blir mörkare istället när det är en mörk scen och lite ljusare när det är ljust innehåll på bilden.
Verkar konstigt att det är omvänt på modellerna. Och allvarligt talat vill jag hellre ha så att den visar så mörkt som möjligt vid mörk scen och inte tvärtom, då det är då det märks mest hur svart bilden är.
Postad 18 December 2010 - 21:24
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Funderade på en annan sak angående FB. Har läst flera som skrivit om Panasonics flagskepp VT20 (inklusive en recension på prisjakt.se) att där blir svärtan lite ljusare när det visas en väldigt mörk scen för att sedan sänkas igen. På G20 är det ju tvärtom som det även är på min, att svärtan blir mörkare istället när det är en mörk scen och lite ljusare när det är ljust innehåll på bilden.
Verkar konstigt att det är omvänt på modellerna. Och allvarligt talat vill jag hellre ha så att den visar så mörkt som möjligt vid mörk scen och inte tvärtom, då det är då det märks mest hur svart bilden är.
Det kanske bara är olika tolkningar/missuppfattningar. Logiskt sett borde ju FB fungera på samma sätt oavsett vilken modell. Eftersom det just är en feature.
Postad 18 December 2010 - 21:32
Veric
-
Veric
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag är på gång att köpa ny (en till) TV och kollar runt i de olika trådarna. Jag har en fråga som kanske är svår att svara på?
Den TV som hänger på min vardagsrumsvägg idag är en Panasonic TH42-PV600E. Hur är bildkvaliteten på den modellen jämfört med en G20?
Postad 18 December 2010 - 21:37
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Jag är på gång att köpa ny (en till) TV och kollar runt i de olika trådarna. Jag har en fråga som kanske är svår att svara på?
Den TV som hänger på min vardagsrumsvägg idag är en Panasonic TH42-PV600E. Hur är bildkvaliteten på den modellen jämfört med en G20?
Rent spontant skulle jag utbrista: sämre. En djupare analys är alltid svårt.
Postad 20 December 2010 - 13:50
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Jag bet i det söta äpplet och bytte upp mig från en G20 till en V20.
Det jag upplever är lite bättre svärta, mindre uppenbar FB, lite bättre bild på SD sändningar samt mycket mindre buzzing på mitt exemplar. Hörs knappt med helvit bakgrund och heltyst i rummet.
Postad 20 December 2010 - 14:01
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
du äger en GRYM tv så skillnaden kommer inte vara enorm, dock är svärtan klart bättre, men din kommer se bättre ut på vanlig tv.
Postad 20 December 2010 - 19:36
Veric
-
Veric
-
Amatör
-
-
78 inlägg
du äger en GRYM tv så skillnaden kommer inte vara enorm, dock är svärtan klart bättre, men din kommer se bättre ut på vanlig tv.
Vi är väldigt nöjda med den nuvarande TV:n. Den var inte direkt billig vid inköp. Hur menar du med "din kommer att se bättre ut på vanlig TV"? Om jag tolkar dig rätt, är det så att de vanliga TV-sändningarna blir sämre på G20:n?
Postad 20 December 2010 - 19:43
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Vad är en vanlig tvsändning? SD-sändningar ser kass ut oavsett vilken Tv man har i 50". Möjligtvis om man sitter långt ifrån så är det ok.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 December 2010 - 19:43.
Postad 20 December 2010 - 20:06
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Jag bet i det söta äpplet och bytte upp mig från en G20 till en V20.
Det jag upplever är lite bättre svärta, mindre uppenbar FB, lite bättre bild på SD sändningar samt mycket mindre buzzing på mitt exemplar. Hörs knappt med helvit bakgrund och heltyst i rummet.
Buzzing har inte med om det är G eller V-modell. Tur liksom jag med att få ett buzzfritt ex.
Postad 20 December 2010 - 20:10
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Buzzing har inte med om det är G eller V-modell. Tur liksom jag med att få ett buzzfritt ex.
Nä det vet jag men tänkte bara påpeka att denna TV hade mindre buzzing än den förra jag hade.
Postad 22 December 2010 - 15:29
niin
-
niin
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ni som säger att era ex inte har någon buzzing; hur gamla är ni? Köpte nämligen en G20 igår och den surrar extremt högt. Mina föräldrar, som båda är över 50, hör ingenting dylikt. Jag får t.o.m ont i öronen efter någon timme av detta surr, verkligen olidligt.
Kan det vara så att alla plasmor har samma surrljud men bara folk med "frisk" hörsel kan höra detta? Eller ska jag byta ut TV:n i hopp om att få en utan surr?
Postad 22 December 2010 - 15:41
deeyay
-
deeyay
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Ni som säger att era ex inte har någon buzzing; hur gamla är ni? Köpte nämligen en G20 igår och den surrar extremt högt. Mina föräldrar, som båda är över 50, hör ingenting dylikt. Jag får t.o.m ont i öronen efter någon timme av detta surr, verkligen olidligt.
Kan det vara så att alla plasmor har samma surrljud men bara folk med "frisk" hörsel kan höra detta? Eller ska jag byta ut TV:n i hopp om att få en utan surr?
Jag är 31. Men hör dock upp till 20khz (vilket ska vara väldigt ovanligt i min ålder) enligt ett hörseltest jag gjorde för någon månad sedan. Jag hör knappt nån buzzing alls från min. Lite om det är helt tyst i rummet och helvit bakgrund visas. Dock inte alls så högt så jag stör mig på det under några omständigheter.
Redigerat av deeyay, 22 December 2010 - 15:43.
Postad 22 December 2010 - 15:46
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Är 34 år. så nej jag är inte gammal, och jag har inte mätt min hörsel på sistånde, men kan konstatera att jag stör mig på högfrekevent buzz, som t ex kommer väldigt lågt från min nätdel i datorn som ingen annan hör.... Och nej, min tv Buzzar inte... fast jag ska inte säga nåt nu, Tvn kom tillbaka idag från lagning och de kan ha lagt in Buzz i den på verkstaden......
Postad 22 December 2010 - 15:48
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Jag är 122 år, kanske har med det att göra? Byt ut den. Man ska inte få ont i öronen.
Postad 22 December 2010 - 15:51
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag är 25 och är förvisso ett öronbarn men jag har inga problem med att höra annat "buller" som sus från datorfläktar osv och jag hör inget från TVn. Flickvännen är lika ung/gammal och hör ej heller buzz från TVn.
Postad 22 December 2010 - 15:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Självklart är oväsen högst individuellt. En del retar sig på minsta lilla och andra märker inte av det.
Postad 22 December 2010 - 16:26
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Ja, vissa retar sig mer än andra på missljud. Men två olika apparater av samma modell verkar ju även prestera olika mycket missljud.
Postad 22 December 2010 - 16:31
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Är 35. Bor på 1 våningen ovanför tvättstugan som är i källaren. Brukar höra surr från torkrummet som är precis under oss i vårt flerfamiljshus, men surr från TV:n finns inte.
Så döv är jag inte.
Postad 22 December 2010 - 20:56
niin
-
niin
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Där ser man! Om t.o.m. folk med ett spädbarns hörsel inte hör surr från sin TV så åker åbäket tillbaka till butiken imorgon. På mitt ex behöver det inte ens vara en vit bild, även i väldigt mörka scener så surrar det på friskt.
Hoppas bara dom byter ut den på plats och inte börjar skicka in den på reparation. Lär då få en TV efter tre veckor där inge fel hittats och en fin faktura på ett par tusen för "servicen".
Tack för alla snabba svar.
Redigerat av niin, 22 December 2010 - 21:10.
Postad 28 December 2010 - 19:28
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Det blev en 50G20 för mig med.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|