För då får jag lämna tillbaka detta på onoff då säljaren rekomenderade mig att köpa dom brillorna trots att jag köpte tvn där samtidigt. Någon som vet var man kan köpa ett par 3100 till? Annars får man ju köpa ett par som ligger i en högre prisklass för att det ska funka.
Samsung D8005 55" LED TV - UE55D8005
(TV)
|
7
|
(42)
|
Inga priser | |
Samsung D7005 55" LED TV - UE55D7005
(TV)
|
3
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung UE46D8005
(TV)
|
7
|
(32)
|
Inga priser | |
Samsung D7005 46" LED TV - UE46D7005
(TV)
|
6
|
(38)
|
Inga priser | |
Samsung D8005 40" LED TV - UE40D8005
(TV)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung D7005 40" LED TV
(TV)
|
3
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-3100GB
(3D-glasögon)
|
3
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-3300CR
(3D-glasögon)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-3300GR
(3D-glasögon)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-3700CR
(3D-glasögon)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung D6327 46"
(TV)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-P31002
(3D-glasögon)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung D8005
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-3050GB
(3D-glasögon)
|
4
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung SSG-P30502
(3D-glasögon)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung F8005 46" LED TV - UE46F8005
(TV)
|
9
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 08 May 2011 - 14:45
För då får jag lämna tillbaka detta på onoff då säljaren rekomenderade mig att köpa dom brillorna trots att jag köpte tvn där samtidigt. Någon som vet var man kan köpa ett par 3100 till? Annars får man ju köpa ett par som ligger i en högre prisklass för att det ska funka.
Postad 08 May 2011 - 17:34
Postad 08 May 2011 - 20:38
Låter najs... har dock en snabb fråga, har delat ut mappar med MKV fast samsungen kan ej logga in.
Hittar inte valet i inst menyerna där man kan lägga in password etc till min server för åtkomst av filer.
Nu hittar den bara maskinen sedan är det stop![]()
Sist men inte minst är det någon som har någon bra "setting" att dela med sig av.
Mig veterligen finns det ingenstans man kan ställa user/pass. Jag går bara in i Allshare applikationen och på en flik kan man tillåta olika IP som då får access till mapparna man har utdelade.
Postad 08 May 2011 - 22:14
Detta var mitt andra ex och jag överger denna model helt.
Min gamla TV var en Sony 4500 den hade oxå lite clouding fast inte i närheten av detta.
Tror inte heller jag råkat för några skit ex utan är van vid en jämnare svärta.
Det spelar ingen roll hur jag försöker SD är helt ok men BD blir en besvikelse.
Så fort det blir mörka scener så förstör "cloudingen" tyvärr upplevelsen totalt.
Det blir ljusa stråk som gör att man inte riktigt ser detaljer etc.
Det är hörn samt mitten som släpper igenom ljus på min.
Måhända att den har bra svärta men tyvärr täcker inte denna svärta tillräckligt med skärmyta.
Den är attans så snygg fast jag sätter prio på bild och går vidare vet inte riktigt vad det blir.
Redigerat av hakan_lars, 08 May 2011 - 22:16.
Postad 09 May 2011 - 17:50
Har efter yttligare ett par filmer i helgen beslutat att lämna tillbaka min 46a.
Detta var mitt andra ex och jag överger denna model helt.
Min gamla TV var en Sony 4500 den hade oxå lite clouding fast inte i närheten av detta.
Tror inte heller jag råkat för några skit ex utan är van vid en jämnare svärta.
Det spelar ingen roll hur jag försöker SD är helt ok men BD blir en besvikelse.
Så fort det blir mörka scener så förstör "cloudingen" tyvärr upplevelsen totalt.
Det blir ljusa stråk som gör att man inte riktigt ser detaljer etc.
Det är hörn samt mitten som släpper igenom ljus på min.
Måhända att den har bra svärta men tyvärr täcker inte denna svärta tillräckligt med skärmyta.
Den är attans så snygg fast jag sätter prio på bild och går vidare vet inte riktigt vad det blir.
Har du satt upp TV:n på väggen? Det kan medföra mer clouding på TV:n. Det gjorde det iaf på min c8705.
Postad 09 May 2011 - 21:13
Ringde Samsung supporten och fick en PDF med "settings" för denna model för att minimera clouding.
Dom sa även att det finns problem med clouding pga av tunnheten så det var väl inga direkta nyheter.
Det tragiska med deras settings är att man skall sänka allt såsom backlight, kontrast etc.
Enligt PDF skall kontrast sänkas till 73 backlighten till 4 osv.
Känns ju som man stryper av denna LCD styrkor bara för att mildra cloudingen.
Varför betala nästan 20k och se på en felaktigt bild, hur som haver skall jag testa lite ikväll.
Gillar som sagt denna LCD, men det finns en hel del som pekar på att det är problem med clouding.
Många forum trådar samt tester påvisar clouding och ojämnheter i ljus.
Denna kväll blir avgörande dock så ser jag fortfarande små ryck ibland på SD.
Man får titta noggrant men dom kommer har allt avslaget på bildbehandlings biten såsom "motion plus" osv
Körde lite 1080p oxå från HTPC enligt ifon rutan på LCD är det 1080P/24hz fast det är "juddrar" märkligt
Har även uppdaterat rubbet till senaste version, Finns det några som haft liknande problem ?
Redigerat av hakan_lars, 10 May 2011 - 22:31.
Postad 09 May 2011 - 22:48
Tog denna med bild med "flatpanelshd" settings backlight på 8 osv
tyvärr suger min kamera på bilder i mörker
DSC04272.JPG 2.12MB
63 Antal nerladdningar
Redigerat av hakan_lars, 09 May 2011 - 22:56.
Postad 10 May 2011 - 05:48
Har testat runt lite mer nu ikväll och blir inte nöjd.
Tog denna med bild med "flatpanelshd" settings backlight på 8 osv
tyvärr suger min kamera på bilder i mörkerDSC04272.JPG 2.12MB 63 Antal nerladdningar
D7005?
Postad 10 May 2011 - 06:53
Skall ringa Samsung igen då jag köpte den för en vecka sedan.
Får se vad dom säger, Media markt var ju inte så sugna på att jag lämnade in den utan Samsungs godtycke.
Detta då kartong var bruten osv.....
Jag har försökt att få bukt med mina problem har tom testat att lossa lite mer på skruvarna i väggfästet.
Tyvärr blir den inte bättre såvida man inte kör på en backlight 2, fast det är för lågt för min smak.
Redigerat av hakan_lars, 10 May 2011 - 06:55.
Postad 10 May 2011 - 09:29
Jag köpte en d7005 för en vecka sedan tillsammans med ett harman kardon bds800 system för att få ett riktigt bra hemmabiosystem.
Men jag har lite problem.
Jag har en hel del problem med clouding (jag har satt upp tven på väggen lästa att detta kunde förvärra clouding) samt får jag inte ljud och bild att synca när jag spelar dvd/Blu-ray.
En polare till mig sa att jag skulle testa att stänga av all bildbehandling i TV för att se ifall det blir bättre men har inte hunnit testa än.
Det jag undrar är vad ni har för inställningar på ljus/kontrast mm. för att få en bra bild i mörka filmer (tittar en hel del på sci-fy) och kanske minimerar cloudingen.
Jag skulle varit oerhört nöjd med denna tven om den inte hade så mycket clouding. Tycker att om man köper en tv för 18k så skall den vara felfri.
Postad 10 May 2011 - 21:50
Fick denna nedan för att försöka få bukt med min clouding.
Blev lite bättre dock ej tillräckligt.
Ringde även supporten idag och sa att nedan hjälpt föga.
Fick till svar att tända upp mer i rummet (öka ljus) för att på så sätt dölja eländet.
Samsung tar inte "Clouding" som ett fel utan hänvisar till "ånger rätten"
När den gått ut är det kört så jag tänker nyttja min enda utväg "ånger rätten" innan den går ut.
Till er andra som upptäckt "Clouding" utanför "ångerrätten" väntar nog bara en service kostnad från Samsung
där man fastslår att Tv fungerar och ej tar Clouding som ett fel.
Picture mode:FILM
Bakgrundsljus: 4*
Kontrast: 73
Ljusstyrka: 46
Skärpa: 0
Färg:48
Ton (G/R):G48 /R52
Avancerade inställningar.
Svärtningsnivå:AV
Dynamisk Kontrast:AV
Gamma:1
Färgområde:Auto
Vitbalans:0
Kantförbättring:AV
Färgområde (Personlig)
Röd:Auto
Grön:Auto
Blå:Auto
Gul:Auto
Cyan:Auto
Magenta:Auto
Vitbalans
R-Offset:24
G-Offset:25
B-Offset 22
R-Gain 20
G-Gain 25
B-Gain 29
Bildalternativ
Färgton:Varm 2
Storlek:Autowide
Brus reducering:AV
Motion plus:Custom**
Endast blå:AV
Spel läge:AV
Energispar:AV
*Backlight kan höjas om nödvändigt i en ljusare miljö (speciellt under dagtid) för att öka detaljer och ljustyrka.
**I "anpassad" motionplus undermeny, ange (suddighet minskas) till "8" och (judder minskning) till "0"
Redigerat av hakan_lars, 11 May 2011 - 10:29.
Postad 10 May 2011 - 21:58
Tyckte den funkade bra.
Prova och se om ni gillar den om inte annat en bra bas att börja på
Picture preset: Movie
Backlight 8
Contrast 95
Brightness: 45
Sharpness: 0
Tint: G50/G50
Eco Off
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Shadow detail 0
Gamma +1
Color Space Auto
Flesh Tone 0
xvYCC Off
Edge enhancement Off
Motion lighting Off
LED Motion Plus On
Color Tone Warm1
Size Screen Fit
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off
HDMI Black level Low
Motion Plus Off
R-Offset 27
G-Offset 24
B-Offset 22
R-Gain 32
G-Gain 22
B-Gain 17
Postad 10 May 2011 - 22:11
Hej
Jag köpte en d7005 för en vecka sedan tillsammans med ett harman kardon bds800 system för att få ett riktigt bra hemmabiosystem.
Men jag har lite problem.
Jag har en hel del problem med clouding (jag har satt upp tven på väggen lästa att detta kunde förvärra clouding) samt får jag inte ljud och bild att synca när jag spelar dvd/Blu-ray.
En polare till mig sa att jag skulle testa att stänga av all bildbehandling i TV för att se ifall det blir bättre men har inte hunnit testa än.
Det jag undrar är vad ni har för inställningar på ljus/kontrast mm. för att få en bra bild i mörka filmer (tittar en hel del på sci-fy) och kanske minimerar cloudingen.
Jag skulle varit oerhört nöjd med denna tven om den inte hade så mycket clouding. Tycker att om man köper en tv för 18k så skall den vara felfri.
Såg även detta som svar på FlatpanelsHD test
Min är inte bra
Some people in the US complain about backlight nonuniformities and/or clouding. It is not clear if this concerns certain sets only due to manufacturing. Have you seen any problems in this area?
Fast alla LCD oavsett märke lider lite av dessa problem en del mer än andra det är svagheten med tekniken.
I slutändan handlar det om ditt tycke, blir din film upplevelse störd av detta fenomen bör du kanske agera.
Jag har sedan tidigare den äldre LCD ej edge led och där har jag varit nöjd, så nu går mina tankar åt plasma.
Har oxå sneglat på "Full led backlight" där led sitter bakom panelen fast dessa verkar oxå ha sin svaghet med bandning samt halos.
Just nu ligger jag och väntar in Samsungs nya plasmor som oxå heter D8000.
Kanske är dessa guldet jag letat efter.
Redigerat av hakan_lars, 10 May 2011 - 22:12.
Postad 11 May 2011 - 14:19
Postad 11 May 2011 - 20:24
Ville lämna den i retur pga av all clouding som den hade tog med en USB sticka med ca 5 bilder på eländet.
Killen som handlade detta ärende kollade på bilderna och 10min senare var allt löst
Så nu är jag tillbaka på ruta 1.
Förövrig sa han att Samsung har klart mest returer/klagomål om man jämnförde med andra märken.
Hur som haver lurar jag nu på Panasonic GT30 46tum (plasma)......
Postad 12 May 2011 - 07:59
Jag har använt dem som bas och det blev lite bättre.
Dock tycker jag fortfarande att jag stör mig på cloudingen som jag har. Jag har köpt min D7005 på en Audio Video butik och de skall ringa upp mig idag och kanske komma ut och titta för att se vad de kan göra för att hjälpa mig.
Så hitintills är jag nöjd med supporten jag fått eller rättare sagt kommer att få.
Får bara hoppas de löser sig på ett bra sätt och de verkade inte vara helt omöjligt att byta tven om allt skulle skita sig helt.
Jag vill dock ha en D7005 alt. D8005 pga de funktioner Samsung har och bilden är ju helt otroligt bra om det är ljus bild eller om man tittar på film på dagtid.
Det är bara att om man är sci-fy nörd så är filmerna ofta rätt mörka.
Ingen som haft problem med synca av dvd/bluray ljud och bild?
Postad 12 May 2011 - 09:58
Där enda lämnades tillbaks dagen efter då det verkade vara nåt fel just på det exemplaret! Gul bild överallt.
Min hade inte den sjukdomen men har kommit fram till detta
Clouding är Sjukt i denna tv, och syns klart mer med tanke på storleken! För övrigt så är det en super snabb och kanon TV!
Detta märks som alla säger i Svarta miljöer!
Märkte det klart då också vid uppstart av min HTPC! Där det fanns en massa vita stora "spalsh" av vita moln lite här och där! mest nedtill.
Och i filmer, mörka sekvenser så såg man sjukdomen igen dock lite mildare.. Mest från sidorna. (Vilket jag var van med ifrån min gamla lcd samsung tv)
SÅ jag började testa då jag verkligen inte orkar lämna tillbaks denna gigant och vill hitta på allt för och skippa det! Sen är orkar jag inte hitta tv igen.
Tog en hellt svart bakrgund i htpcn .. och bort med alla menyer..
Då såg jag att från västra sidan så var ca 35% av TVn vit med clouding. och mitten svart sedan ca 20% högra sidan vit igen.
Sänkte kontrast och ljus för att få det lite bättre..
SÅ visst går det att fixa "lite" men då förlorar man på Ljusheten och andra bild kvalitén. + 28000 kr för en sån tv och såna problem är Pinsamma!
Ska idag till siba och se och jämföra 46an där mot 55an och se om deras tv har samma sjukdom eller är min examplar extrem!
Antar att det bör vara mindre clouding på 46an med tanke på storleken? eller vad säger ni!?
Älskar tunnheten och allt annat i TVn, förutom fula fjärren. Har inte hjärtat/orken riktigt ännu för att lämna tillbaks den. förre årets C modell fick m an med en Mycket snyggare fjärr.
Ang Laggen som vissa nämnde så tror jag det har nog med grafikkorten i era htpc! Då jag kör med en integrerad så märkte jag samma sak med full upplösning, sänkte upplösningen och då var allt som det ska.. Måste nog sätta i ett riktigt monster grafikkort.
Edit: Glömde nämna att sortera om kanaler är ett helvette och ännu inte klurat ut det ordentligt!
Läste en av review länkarna som nån här länka till, stod
The TV has almost no clouding or backlight bleeding and the viewing angles are wider than previous LED models from Samsung (although contrast is reduced from angles).
Ser ut som ett skämt! Tycker nästan att samsung har mutat dem för och skriva så.
Redigerat av 3kgt, 12 May 2011 - 10:56.
Postad 12 May 2011 - 13:30
Har bara läst x1 review som friar ger den ok på clouding och det är "flatpanels"
Undrar om dom köpt/lånat ett ex från köpar ledet eller fått ett ex av Samsung.
Tycker det är klart konstigt jag provade x2 ex båda led av så pass mycket clouding att det påverkade detaljer etc.
Cnet review
The bad: The UND8000 series is extremely expensive and exhibits poor screen uniformity with excessive brightness variation and banding. Details in shadows were obscured somewhat, and the glossy screen reflects a lot of ambient light. Smart Hub lacks Amazon Instant, its search is next to useless, and its interface can be cluttered and confusing.
Ang iput lagget så är det högt, märkte klart en negativ upplevelse mot min gamla Sony som har runt 10-16ms
FlatpanelsHD test.
With Motion Plus deactivated I measured input lag to 42 ms and it increased to over 70 ms with Motion Plus on. This is not optimal for gaming and if you want the best gaming experience from a console gaming machine plasma TVs are still the best choice. On Panasonic VT30 we found just 19-24 ms input lag.
Redigerat av hakan_lars, 12 May 2011 - 13:30.
Postad 12 May 2011 - 15:34
Solklar skillnad nu såg man tydligt detaljer och allt var inte en svartmassa med ljusa moln....
Tyckte tom att bilden på vanliga ljusa scener var ljusa (matta) i fäger oxå på min D8005.
Blir ju så när en massa ljus kommer igenom som att blanda ut färg med vatten.
Fast mitt sista ex var kanske ett extremt söndags ex vem vet....
Redigerat av hakan_lars, 12 May 2011 - 15:41.
Postad 12 May 2011 - 18:35
Postad 12 May 2011 - 18:57
Har en 55d8005 och stör mig ganska kraftigt på en del eftersläpningar. Konstiga är att det märks inget när jag kollar fotboll, förutom vid repriser. Märks även på vanliga tv serier(mest eftersläpningar) samt vid repriser på FIFA:)
Runt "resultattavlan" på ex FIFA är det även väldigt "blurrigt"
Någon som har några tips på inställningar för att bli av med detta?
Postad 12 May 2011 - 19:42
Fast man ser ju problemet väl.
Tog dessa med "ISO" lägget blev bättre än min förra bild.
Backligt på 10 för att det skall synas lite mer
DSC04282.JPG 3.06MB
120 Antal nerladdningar
DSC04283.JPG 3.13MB
24 Antal nerladdningar
Redigerat av hakan_lars, 12 May 2011 - 19:46.
Postad 12 May 2011 - 19:58
Så här såg min 46a ut, tyvärr sög min kamera på bilder i dåligt ljus.
Fast man ser ju problemet väl.
Tog dessa med "ISO" lägget blev bättre än min förra bild.
Backligt på 10 för att det skall synas lite mer![]()
DSC04282.JPG 3.06MB 120 Antal nerladdningar
DSC04283.JPG 3.13MB 24 Antal nerladdningar
Fan vad trött jag blir. Men i butiker ser det ju riktigt bra ut. Och hur kan flathpanels inte ha nå clouding ?
Någon som INTE någon clouding på sin tv?
Min kommer imorgon...
Postad 13 May 2011 - 13:06
Vet inte om det skiljer mellan olika paneler eller vad som skiljer apparaterna åt.
Jag har nu haft min UE55D8005 i 2 veckor och efter lite inställningar (kollat runt lite på forum och hade rekomendationerna från samsungs support som bas) och jag uppler inte vare sej cloudingen eller eftersläppningar.
Har kollat på 10-12 filmer och en hel del TV och tycker att bilden är oerhört bra, ordentlig svärta och klara färger.
Hade lite eftersläppningar i början men ställde in motion plus enligt rekomendation här ifrån forumet så blev jag av med det.
Var lite orolig efter det att jag beställt skärmen och läste om alla som var drabbade, hade Pioneer inan denna så jag hade höga krav men som sagt så är de kraven infriade (hittills).
Ingen rolig läsning för alla som är drabbade men ville bara förmedla att det inte är alla skärmar som lider av detta, kanske kan vara värt att byta även om det inte känns så lockande.
Postad 13 May 2011 - 22:20
218513_10150186183448811_567568810_7189089_1790649_o.jpg 96.07K
5 Antal nerladdningarMin tv kom idag! ganska nöjd i börja. men när det blev kväll och mörkt i rummet så fick jag se CLOUDING nere i vänster hörn på tv apparaten. efter att jag börja kolla runt lite på tv så ser jag att en skruv saknas bak på panelen !!¤=%(%=)%
HUR TOOOOKIG BLIR MAN INTE NÄR MAN KÖPT TV FÖR 25K+ och samsung har inte lyckats skruva i alla skruvar !¤¤53828
så fronten sitter inte fast riktigt !
Postad 14 May 2011 - 11:12
Undrar oxå om det är någon med en 46a som är nöjd, lurar lite på om vissa storlekar samt "batchar" är sämre.
Dom verkar ju inte heller ha fixat "judderfri" 24p utan det kommer väl med någon firmware får man hoppas.
Tyckte som sagt att det ryckte till lite på 24hz
Med min erfarenhet på x2 46or så verkar det som ett lotteri om man får ett ex med hyffast jämnhet ljus.
Hörn kan jag ta men ej mitten osv för priset av 20k....
Kanske jag testar ett 3e ex 46a från Elgiganten
Redigerat av hakan_lars, 14 May 2011 - 11:14.
Postad 14 May 2011 - 18:56
Vad säger ni om extra försäkringen på 2995 kr, som de vill sälja till en? Han visade hur ömtålig panelen är genom att dra sitt finger över den och då såg man ett tillfälligt sträck som sedan försvann. Trycker man hårdare så blir det permanenta märken sa han. Är dessa skärmar väldigt ömtåliga.
En annan fundering. Han ville passa på att sälja in digital-TV från ComHem till mig med. Det var ganska förmånligt, men jag bryr mig mindre om TV-kvalitet. Knappt alls, utan mitt fokus är film. TV är inte så viktigt. Han sa att det inte går att se analog sändning med en sån TV. Det blir nästan osebart. Sämre än en tjock-TV, sa han. Jag kör analogt på min gamla 42" plasma, vilket ger finfin bild. Är det verkligen så, att det knappt går att se vanlig analog sändning på UE55D8005?
Så... är det värt med försäkringen, hur ömtålig är ytan på panelen och hur dåligt ser det ut med analog sändning?
Postad 14 May 2011 - 19:07
Jag kör analogt på min gamla 42" plasma, vilket ger finfin bild. Är det verkligen så, att det knappt går att se vanlig analog sändning på UE55D8005?
Om du tycker att analog signal ger finfin bild så har du inte så stora krav, digital tv är ett stort lyft mot analog signal. Har du dessutom hdtv blir det fantastiskt bild.
Köper man en tv för över 25000 kr kan man gått skaffa sig digital tv också.
Har du barn eftersom du oroar dig att någon ska mosa sitt finger mot skärmen eller?
/Fredrik
Postad 14 May 2011 - 19:53
Undrar mest generellt ifall dessa försäkringar är värda.
Postad 15 May 2011 - 09:41
Ang försäkringen så kan det vara värt att ta den, men det beror helt på vilket hemförsäkringsbolag du har samt om du själv är väldigt klantig eller har ungar som eventuellt kommer kunna förstöra den? Bor du på landet (dålig åskledning)? Hur länge gällde försäkringen?
Postad 15 May 2011 - 17:49
Blir era också värme på bägge sidorna av skärmen "i mitten" typ? (Efter några tims användning)
Min blir det, Sibas demo var det också!
Men på El giganten så var den helt kall, och enligt säljaren så skulle det bero på att dem hade inga hdmi eller andra kablar anslutna! Utan endast Komp kablar..!!!
Själv har 2 hdmi och optisk kabel på.. kör med Hdmi (htpc) då jag har märkt värmen! Men lustiga är att det är från bägge sidorna... och andra sidan så sitter ju inga kablar där ju..!!!!
Postad 15 May 2011 - 20:34
Var det en sådan försäkring där du får hälften tillbaka att handla för, har du i slutändan bara betalat 1495.- för 3 år med 195.- i självrisk. Dessutom gäller den mot fabrikationsfel i tre år. Då är det väl ingen dum idé, särskilt om du har barn. Du tjänade trots allt 2800.- på TV:n.Köpte UE55D8005:an idag. Den kostade 27990 kr, men de har rabatt i hela butiken på gammalt som nytt denna veckan ut. Så det landade på 25300 kr. Dock så var de slut på lager, men fick den för 25300 kr, så länge man ändå gör köpet innan måndag.
Vad säger ni om extra försäkringen på 2995 kr, som de vill sälja till en? Han visade hur ömtålig panelen är genom att dra sitt finger över den och då såg man ett tillfälligt sträck som sedan försvann. Trycker man hårdare så blir det permanenta märken sa han. Är dessa skärmar väldigt ömtåliga.
En annan fundering. Han ville passa på att sälja in digital-TV från ComHem till mig med. Det var ganska förmånligt, men jag bryr mig mindre om TV-kvalitet. Knappt alls, utan mitt fokus är film. TV är inte så viktigt. Han sa att det inte går att se analog sändning med en sån TV. Det blir nästan osebart. Sämre än en tjock-TV, sa han. Jag kör analogt på min gamla 42" plasma, vilket ger finfin bild. Är det verkligen så, att det knappt går att se vanlig analog sändning på UE55D8005?
Så... är det värt med försäkringen, hur ömtålig är ytan på panelen och hur dåligt ser det ut med analog sändning?
Det är en enorm skillnad på analog och digital signal i ComHems nät. Plasma kan vara mer förlåtande mot analoga signaler, och dessutom var din gamla TV bara hälften så stor(?), och framförallt, du hade inget att jämföra med!
Det läggs ofta fram som att det är kört om man inte tecknar abonnemang vid köp av TV, med tanke på att man får ytterliggare 1000.- rabatt, men det behöver inte vara försent ändå. Be säljaren att få en CI+-modúl (värd 700.-) när du tecknar ett prova på large så har du gjort en bra affär ändå.
Postad 16 May 2011 - 21:56
På Expert och Media Markt säger dom att den är Boxer HD godkänd men när man kollar på boxer finns inga Samsung TV som godkända. Funkar det?
Postad 16 May 2011 - 22:06
Postad 17 May 2011 - 03:45
Hej, någon som kör Boxer HD (DVB-T2) med den inbyggda mottagaren?
På Expert och Media Markt säger dom att den är Boxer HD godkänd men när man kollar på boxer finns inga Samsung TV som godkända. Funkar det?
Samsungs båda modeller D7005 D8005 fanns på Boxers lista ett tag i början av året men försvann därifrån av okänd anledning.På Samsung.com/se står bara i det finstilta specen att den har T2.LG synliggör tydligare vilka av modellerna som klarar T2,men inte heller de finns med i listan.
Så om de anger det så ska det fungera fullt ut även med boxers krypterade HD-kanaler.
Är väl bara Panasonic som det här året låtit HD-T2-godkänna nästan hela 2011-sortimentet.
Postad 17 May 2011 - 12:12
Kanske skulle duga att ha som handdukstork när det inte finns nåt roligt på kanalerna
Postad 17 May 2011 - 13:18
Är det verkligen BARA!! designen på "ramen" som skilljer på 7 o 8 serien??! Lite skumt att dom gör så i år
Undrar samma sak, cirka 2000kr skiljer det i pris på 55" som jag är intresserad av.
Postad 17 May 2011 - 13:35
Undrar samma sak, cirka 2000kr skiljer det i pris på 55" som jag är intresserad av.
D8005 har ljuseffekt(deco).
Vad nu det innebär?
Postad 18 May 2011 - 08:22
Någon som vet om D8005 har stöd för 5 GHz på det trådlösa nätverket?
Med största sannolikhet, nej.
Postad 18 May 2011 - 09:41
Var det en sådan försäkring där du får hälften tillbaka att handla för, har du i slutändan bara betalat 1495.- för 3 år med 195.- i självrisk. Dessutom gäller den mot fabrikationsfel i tre år. Då är det väl ingen dum idé, särskilt om du har barn. Du tjänade trots allt 2800.- på TV:n.
Det är en enorm skillnad på analog och digital signal i ComHems nät. Plasma kan vara mer förlåtande mot analoga signaler, och dessutom var din gamla TV bara hälften så stor(?), och framförallt, du hade inget att jämföra med!
Det läggs ofta fram som att det är kört om man inte tecknar abonnemang vid köp av TV, med tanke på att man får ytterliggare 1000.- rabatt, men det behöver inte vara försent ändå. Be säljaren att få en CI+-modúl (värd 700.-) när du tecknar ett prova på large så har du gjort en bra affär ändå.
Skönt att se när man får svar från någon som jobbar med att försöka sälja försäkringar.
Nej min vän klart du inte ska köpa till en försäkring för 2995kr till denna tv. Dom är inte alls så känsliga som vissa försöker få dom till för att kunna lyckas sälja en försäkring.
Det är bara företag som har provision som säljer på det sättet tex Elgiganten.
Har hört det mesta från säljare men på Elgiganten är dom allt värst... En säljare berättade nämligen för mig att "Vet du inte att ca 60% av alla tv apparater går sönder under dom första åren?" Helt j*vla befängt. Dom ända apparaterna som verkar funka är tex deras egna Matsui, och Thomson som för övrigt gick i konkurs för flera år sedan så grattis till alla er som går och köper en Thomson TV från konkurslager men ändå betalar samma pengar som på alla andra ställen för erkända märken. Säg vad ni vill, men ska ni köpa TV så är det dom stora märkena som gäller. Vet du inte att märket är extremt känt (tänk tex SONY), så köp inte, gäller ALLA olika typer av produkter.
Funderar starkt på att skapa en egen tråd med märken inom alla områden som man ska akta sig för och vilka man ska köpa.
Åter till ämnet:
Jag antar att om du som föregående skrivare antar, har barn så förutsätter jag att du har en bra drulle försäkring. Kolla över olika bolag och jämför tex självrisken. Jag har tex 500kr i självrisk på all elektronik över 1000kr och ingen avräkning (dvs att värdet år elektroniken går ner för varje år).
Ska man snacka försäkringar och garantier så råder en huvudregel.
Köp ALDRIG FÖRSÄKRINGAR i butik, dock kan man fundera på ren garanti om företaget du handlar hos har det. Exempel där är tex. 55d8005 försäkring tex elgiganten, onoff, expert mfl ca 3000kr för 3 ÅR! Media Markt ca 3000kr för 5 ÅRS GARANTI! Det är stor skillnad på försäkringar och garantier. Men man behöver absolut inte köpa något av det, bättre med drulle hemma. Finns även nån typ elon butik eller dyl som erbjuder gratis (?!) 5 Års garanti, men då ligger ju det påslaget på priserna på produkterna istället.
Postad 18 May 2011 - 21:06
Postad 18 May 2011 - 21:17
Postad 18 May 2011 - 21:24
Funderade skarpt på att köpa en D8005, men efter att jag läst om alla problem här så vet jag inte vad man skall köpa längre. Vad fasen skall jag köpa för TV egentligen? Om man skiter i priset, vilken är bäst enligt Er alla? Finns den perfekta Tvn tro?
Måste du ha tv?
Räcker det inte med att bosätta sig här och i väntan(jo,den blir lång) på det ultimata tillståndet då forumet av naturliga skäl avvecklar sig,ösa galla?
Postad 18 May 2011 - 21:49
Kanske den nya Sharp-LED-TV'n?
TV'n är mest tänkt för ungarna, för jag använder mej mest av min 120" full-HD-proj men man vill ju ändå ha valuta för pengarna
Märkligt att ingen här verkar ha testat de kodade boxer-HD kanaler med denna TV
Postad 18 May 2011 - 22:55
Måste du ha tv?
Räcker det inte med att bosätta sig här och i väntan(jo,den blir lång) på det ultimata tillståndet då forumet av naturliga skäl avvecklar sig,ösa galla?
Klart man måste ha TV. Vad är livet utan snus och en bra film...hehe. Nää jag tror inte häller att den perfeka tv:n finns. Om man skall lyssna på alla forum så skall man ju inte köpa "nu" utan vänta på den där som snart kommer att släppas. På den så är ju alla problem lösta....
Det verkar ju finnas en del som har köpt denna tv utan att se någon clouding. Om jag köper så kanske man skall be att få se sitt exemplar i butiken innan man tar hem den. Frågan är om någon butik accepterar detta krav. Dock så måste den stå på ett par timmar innan man granskar den för clouding tar tydligen en stund innan det syns.
Postad 18 May 2011 - 23:26
Funderade skarpt på att köpa en D8005, men efter att jag läst om alla problem här så vet jag inte vad man skall köpa längre. Vad fasen skall jag köpa för TV egentligen? Om man skiter i priset, vilken är bäst enligt Er alla? Finns den perfekta Tvn tro?
Jag skulle klippa mitt x3 ex för att testa då om man kunde få ett ex utan för mkt clouding.
Fast det sprack direkt då det visade det sig att säljarn som jag skulle köpa den av reklamerat sitt ex pga av clouding.
Han hade ringt supporten och erhållit samsungs "cloud" PDF med settings efter den upplysningen vända jag på klacken.
Väntar nu in Panasonic VT30 bra 3D x2 brillor följer med och SD/HD skall vara på top enligt alla tester.
Sedan har man inge problem med ljusa bollar på skärmen heller.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Samsung Plasma TV 2013
68 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?