Vienna Acoustics Strauss
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
(Golvhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Oratorio
(Centerhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Haydn Grand
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Heritage Mahler
(Golvhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Vienna Symphonic Orchestra: Highlights (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Mozart Grand
(Golvhögtalare)
|
3
|
(2)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Bach Grand
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Vienna Acoustics Klimt The Music
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand (27 inlägg)
|
10 år sedan |
Driva Vienna acoustics med... (59 inlägg)
|
13 år sedan |
Högtalare mellen 20000-30000? (14 inlägg)
|
13 år sedan |
Vienna acoustics beethoven baby grand (10 inlägg)
|
15 år sedan |
Matcha center och surround till Vienna Acoustics.. (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 27 May 2014 - 06:22
Postad 27 May 2014 - 07:57
Postad 27 May 2014 - 09:19
Sett några Mozart?
Tror inte det. Det låg två par olika Mahler ute ganska länge, men nu verkar de vara borta.
Postad 01 June 2014 - 17:12
Ansluter till klubben. Har beställt ett par Beethoven baby grand se. Tyvärr har de fn lång leveranstid fr fabriken så jag för vänta ett par veckor till innan jag får dem. Ska drivas med Bladelius Tyr. Fick låna hem ett par från butiken tidigare så jag vet att det kommer bli riktigt bra. Har maestro grand center och waltz grand vägghögtalare så jag kvalificerar in ändå tänker jag.
Postad 13 June 2014 - 16:01
Postad 13 June 2014 - 16:09
Walzarna låter kanon men de sätts ju iofs inte på så stora prov som bakkanaler. Testade faktiskt att koppla in dem som frontar innan jag hängde upp dem. Lät riktigt fint men inte mycket bas.
Nej så mycket bas lär de väl inte spela, men det behövs inte heller som du säger om de agerar bakkanaler
Konstigt att det är så få, i alla fall som det verkar, som har Viennor. Antingen så sitter man på en väl bevarad hemlighet, eller så har man fel på hörseln
Vad blir det för färg på Baby granden?
Redigerat av genstruktur, 13 June 2014 - 16:10.
Postad 17 June 2014 - 16:54
Postad 18 June 2014 - 13:40
Jo det är kul att kunna spela så högt som man vill, utan att grejerna viker sig, helt klart. Själv har jag spelat med Straussen i 105dbc kontinuerligt, och det lät inte illa alls. Det var mer grannarna jag var rädd om, så vågade inte mer just då. Får se om jag provar lite högre någon dag.
Det var längesedan jag hörde Baby Grand, men jag minns dem som mycket trevliga. De var det tillfället somväckte mitt intresse för Vienna! Vilken kväll det var minns jag, hemma hos en bekant med en god whisky. Minns att jag gick hem och det kändes som jag hade omdefinierat min ribba för hur hifi kunde låta, det lät så förbaskat bra!
Jag upplever nästan att mina Strauss inte saknar några svaga punkter, kanske skulle man kunna önska att de spelade med full sula ner till 18-20 hz då. Fast skall man göra det så är det nog ändå bättre att skaffa subar.
Tycker du diskanten är så mjuk? Eller är det bara att det inte distar?
Jag gick ju från Dalin 6006 till mina Strauss och där kan man tala om skillnader. Det är inte riktigt ens samma planet vi talar om. Det är också en ganska osjysst jämförelse, prisskillnaden nypris är väl ungefär 10 gånger. Jag tänkte att det var lika bra att slå till på stort direkt, istället för att göra en massa mindre uppgraderingar som i slutändan kommer blir lika dyrt som att köpa det man vill ha på en gång. Dessutom får man en ordentlig förbättring av ljudkvaliten, i alla fall om man väljer något bra
Hur långt är det kvar tills de kommer exilgöteborgaren?
Redigerat av genstruktur, 18 June 2014 - 13:42.
Postad 09 July 2014 - 14:00
Postad 09 July 2014 - 14:04
Fick äntligen hem mina Beethoven Baby Grand SE idag. Håller på att spela in dem nu. De låter dock redan jävligt fint.
Grattis!
Återkom med fler intryck!
Redigerat av genstruktur, 09 July 2014 - 14:04.
Postad 09 July 2014 - 21:12
Postad 09 July 2014 - 21:27
Postad 09 July 2014 - 21:42
Postad 09 July 2014 - 21:49
Postad 10 July 2014 - 10:14
Jo, går väl iofs att mixtra en hel del med ljudet om man nu känner för det
Ungefär som om man placerar ett par stativare rakt mot backen istället för på stativen
Jag testade detta med mina Memento. Blev som ett par rejäla subbar
Ja man kan prova sådana positioner om man nu känner för det. Men det var kanske inte riktigt så jag menade
Det är gratis att prova högtalarposition, så varför inte lägga några timmar i alla fall på att hitta en bra position på högtalarna, toe-in och sweetspot?
Spelar man som tex jag lite basigare musik spelar det mindre roll med perfekt placering. Mina ML tex var det bara att ställa på plats och börja spela, inte som tjatet i diverse hifi tidningar om exakt placering 92 cm ut. Jag hittade en bra placering på ca: 65 cm ut från bakvägg
Spelar man basrikmusik och har högtalare som spelar en bit ner i registret, så torde avståndet till väggen bakom högtalarna spela en ganska stor roll för hur man upplever ljudet (även i andra fall också), så länge man inte har gjort något åt reflexen som uppstår. Men grattis till att ha hittat rätt med en gång
Redigerat av genstruktur, 10 July 2014 - 10:23.
Postad 10 July 2014 - 15:45
Men grattis till att ha hittat rätt med en gång
.
Postad 04 September 2014 - 14:11
Postad 05 September 2014 - 21:20
Vienna acoustics Beethoven concert grand. Ja, det är exakt samma som jag ägt tidigare. Kände suget efter dom. Dessutom har min musiksmak ändrats sen jag ägde dom, så jag kommer nog kunna uppskatta dom mer nu än då. Tillägger att jag då behöll dom i ett par år
Postad 05 September 2014 - 21:40
Så får man säga hejdå till Viennaklubben. Det var en fin tid jag fick tillsammans med er, de här två åren. So long boys!
Postad 05 September 2014 - 21:46
Vad har du skaffat för andra leksaker då om man får fråga?
Det blev Ino audio pi60+bs60.
Postad 05 September 2014 - 21:50
Ha, nu blev jag sugen på att uppgradera själv
Det blev Ino audio pi60+bs60.
Postad 05 September 2014 - 21:57
Edit: När kommer bilderna?
Det finns lite bilder i Ino-tråden. Med det ser för djävligt ut hemma just nu så inte lagt upp något i galleriet.
Slipper vi ta det i fel tråd
Redigerat av genstruktur, 05 September 2014 - 22:10.
Postad 05 September 2014 - 21:59
Det finns lite bilder i Ino-tråden. Med det ser för djävligt ut hemma just nu så inte lagt upp något i galleriet.
Postad 05 September 2014 - 22:07
Jodå, jag är nöjd
. Nej inga fler högtalare på gång.
Postad 05 September 2014 - 22:09
Jag ser att du har fixat en del med akustiken
Är du nöjd med den biten? Man har ju hört en del om Ino och att dom ska vara kräsna med just det men man ser ju att du iaf har tänkt en del på det
Det hade jag innnan med Viennorna också. Det går att göra mer där, som vanligt, men det som är gjort fungerar bra. Men om det är fler frågor om Ino och austiken kanske vi kan ta det i Ino tråden eller via pm?
Postad 05 September 2014 - 22:12
Det hade jag innnan med Viennorna också. Det går att göra mer där, som vanligt, men det som är gjort fungerar bra. Men om det är fler frågor om Ino och austiken kanske vi kan ta det i Ino tråden eller via pm?
Postad 05 September 2014 - 22:28
Ok. Om jag har fler frågor tar jag dom i Ino tråden givetvis
Tack för svaret iaf
Gött!
Postad 05 September 2014 - 23:39
Vet inte vad färgen heter. Lönn tror jag.Grattis!
En går ur, en stiger in
Vilken färg?
Postad 06 September 2014 - 09:37
Vet inte vad färgen heter. Lönn tror jag.
Du får lägga upp en bild på dem här sen tycker jag!
Postad 07 September 2014 - 13:00
Postad 07 September 2014 - 14:42
Oj det var ett bra pris, nästan så att jag vill köpa av nostalgiska skäl och ställa i vardagsrummet
Jag sålde för nästan samma, men visst man får mycket högtalare för pengarna.
Postad 29 November 2014 - 15:04
Postad 30 November 2014 - 13:45
Hejsan! Jag har lite funderingar angående Vienna. Är det värt att köpa ett par gamla sortens Beethoven, eller är det bättre att satsa på ett par nyare Baby Grand ,eller ska man köpa ett par Strauss/ Mahler?
Vet faktiskt inte skillnaden på nya och gamla versionen av baby grand, dessutom var det längesedan jag hörde dem. Med Strauss och Mahler får du en fin högtalare till ett bra begagnatpris. Speciellt Mahler spelar verkligen fullregister också, om nu det är intressant
Postad 21 January 2015 - 12:27
Har funderat lite på Primare, lyssnade på en I32 kopplad till ett par Mozart och det lät ju verkligen inte illa så det borde ju fungera på Baby Grand också.
Postad 21 January 2015 - 12:52
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?