Epson EH-TW9000
(Projektorer)
|
5
|
(16)
|
Inga priser |
Epson lanserar nya projektorer (1011 inlägg)
|
11 år sedan |
Kommentarer till Mitt hembiobygge. av Drejaregatan (13 inlägg)
|
13 år sedan |
Tw3200 vs Hw30 (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Köpa 3D Projektor (28 inlägg)
|
13 år sedan |
Projektor med hög max zoom (2 inlägg)
|
13 år sedan |
JVC DLA-X30 vs Epson EH-TW9000 (323 inlägg)
|
13 år sedan |
Projektorer utan buggar och med lugn/behaglig bild (49 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 01 November 2012 - 22:37
Postad 02 November 2012 - 10:12
Men blev lite orolig att det saknades 1 cm när jag mätte avståndet mellan fästena på projektorn.
Postad 02 November 2012 - 10:51
Mvh
Edit: Man måste även tänka på att värmen från projektorn stiger uppåt så 6cm från taket kan vara i minsta laget.
Redigerat av film-fanatiker, 02 November 2012 - 10:52.
Postad 02 November 2012 - 15:35
Postad 02 November 2012 - 15:56
Antagligen kan du inte ha sändaren i ett annat rum.Har inte fått svar på min fråga ang HDMI sändaren. Ni skriver att det blir sämre bild om någon gåt förbi sändaren. Betyder det att jag inte kan använda sändaren från min dator som står i ett annat rum än projektorn?
Postad 02 November 2012 - 19:11
Nja det avståndet jag menade är avståndet mellan fästpunkterna på projektorn när jag mäter diagonalt på undersida. Tyckte det blev 34 cm då, men jag kanske mätte fel? Vore tråkigt om det saknades 1 cm :-(. Tycker att fästet vore kanon med tanke på att det bara är 6 cm mellan tak och fästets nederdel. Bertyder projektorn kommer att sitta tight mot taket.
Men blev lite orolig att det saknades 1 cm när jag mätte avståndet mellan fästena på projektorn.
menar dom inte 33 cm räckvidd från centrum på respektive arm ?om det är 33 cm från hål till hål .... det låter extremt lite ,skulle armen bara gå ut 16 cm från centrum ??
Postad 02 November 2012 - 23:54
menar dom inte 33 cm räckvidd från centrum på respektive arm ?om det är 33 cm från hål till hål .... det låter extremt lite ,skulle armen bara gå ut 16 cm från centrum ??
Hm det är sant. Det låter lite väl lite faktiskt. Hoppas att dom menar från centrum.
Antagligen kan du inte ha sändaren i ett annat rum.
Hm det är ju synd. Och jäkligt dåligt faktiskt :-(
Postad 03 November 2012 - 00:09
Edit: Man måste även tänka på att värmen från projektorn stiger uppåt så 6cm från taket kan vara i minsta laget.
Fläktarna går väl framåt så borde inte 6 cm räcka vid ett takstativ? Det är ju luft runtomkring och ingen vägg som blockerar.
Postad 03 November 2012 - 00:18
Mvh
Postad 03 November 2012 - 17:15
http://www.projector...020/summary.php
Postad 03 November 2012 - 19:11
Kanske skall man vänta till 9100 trots allt istället för 9000...
Får se om jag har tålamod att vänta...
Men tack för länken
mvh
UffeB
Postad 04 November 2012 - 02:24
Postad 04 November 2012 - 08:13
Finns det någon knapp på fjällkontrollen på TW9000 där man kan ändra skärpan? Har bara hittat den på en ratt på projektorn. Jag vill gärna stå precis intill duken och kunna finjustera skärpan? Finns en sån knapp och vart hittar jag den i sånt fall?
Tryck på meny knappen/enter på fjärren så kommer den upp i spalten lite längre ner
Postad 04 November 2012 - 13:40
Biomax -verkar som om du hade rätt!
Kanske skall man vänta till 9100 trots allt istället för 9000...
Får se om jag har tålamod att vänta...
Men tack för länken
mvh
UffeB
det måste man ha... skiljer för lite bara några tusen i pris och någon veckas väntetid för en produkt som du sen skall leva med i kanske 5-8 år
Postad 04 November 2012 - 14:44
Nej, verkligen inte. Reglaget du hänvisar till gör inte alls samma sak som reglaget som ställer fokus. Att öka den digitala skärpan på projektorn ger mer artefakter i bilden och tar bort de riktiga detaljerna.Tryck på meny knappen/enter på fjärren så kommer den upp i spalten lite längre ner
Nej, det finns inget sätt att ställa fokus från fjärrkontrollen. Det behöver man ha motordriven fokusering för att kunna göra och det saknar din projektor.
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 04 November 2012 - 14:57
Postad 04 November 2012 - 16:04
Postad 04 November 2012 - 17:16
Postad 04 November 2012 - 17:35
Postad 04 November 2012 - 19:28
Ja du, Biomax. Det är inte lätt nuförtiden att hitta hemelektronikföretag som visar vinst. Tyvärr är det en väldigt tuff branch som vi är i och de senaste åren har inte varit lätta för många små och skapligt stora företag. Det är, som du säkert känner till, en hel del företag som har gått omkull sista tiden. Som liten handlare försöker man hålla sig över ytan i väntan på att marknaden ska stabilisera sig. Under den väntan försöker man hålla balansen kring noll.Kan säga så här.... brukar alltid kolla upp företag ekonomiskt vad jag än köper av lite dyrare saker elektronik,bil,möbler etc... det är offentliga uppgifter,omsättning,vinst,förlust,lånat kapital etc finns lätttillgängligt på nätet... en del butiker,(utan att ange någon,vem som helst kan kolla om intresse för det finns) har siffror som inte bådar gott för framtiden,sånt avgör mina butiks val.
Skulle tro att Hembiobutiken går rätt skapligt, men sen är det nog inga större vinster du hittar om du letar bland lokala butiker. Men om vi som driver butiker runt om i landet ska ha en chans på sikt så vill det förstås till att det finns kunder som vill handla, så det blir lite av moment 22 där.
MVH
Postad 04 November 2012 - 19:59
Nu vet jag inte hur det är just i er marknad med elektronik, projar mm, men man får en känsla av att vem som helst kan starta en butik och sälja tex Epson mm.. tillverkaren måste ju ha en marknadsplan med distrubutörer och återförsäljare, se på bilbranchen hur skulle det fungera för Bilia om jag kunde starta en källarbutik o sälja V70, lära mig lite mer om just den modellen o sen försöka ta ut ett något högre pris eller tvärtom .
Lär av HiFIklubben som överlevt massor av år, just pga av deras taktik att få bli generalagent för just det märket, att försöka sälja ett märke som redan finns på netonet är ju oerhört svårt, sen marknadsför tilverkaren sina produkter o stötar HiFi klubben i sin försäljning, se tex på NAD som du inte kan köpa någon annanstans.
Branchen har de kunder de förtjänar !
Postad 04 November 2012 - 20:40
Var har jag skrivit det?Nä jag håller inte med... anser att du är lite inne på fel spår om du nu syftar på att det är kundernas fel och deras ansvar att se till så att folk med olika affärsider klarar sig,
Vill och vill. Det är nog många som vill handla i sin lokala butik, men väljer ett billigare alternativ när det finns. Det många inte förstår är att marginalerna finns ofta inte, utan att det helt enkelt finns handlare som säljer produkter med förlust. Som lokal handlare är det svårt att konkurrera mot.vill ingen handla i en speciell butik då skall den bort.
Det kan man väl i alla bransher om man vill. Men inom hemelektronik är det ytterst sällsynt nuförtiden. Det är snarare så att det förvinner butiker i en rasande takt.Nu vet jag inte hur det är just i er marknad med elektronik, projar mm, men man får en känsla av att vem som helst kan starta en butik och sälja tex Epson mm..
Tycker du det är gynnsamt för dig som slutkund då? Att låsa vissa fabrikat till en handlare. Själv tycker jag att en stor styrka hos oss som liten butik är att vi kan ta hem vilka fabrikat och modeller som vi vill och inte behöva köra på några få fabrikat. Kunderna uppskattar iaf att det finns ett stort utbud av tex projektorer från många olika fabrikat. Men visst hade det varit trevligt att ha ett eller några fabrikat som Hifiklubben har som de har en mycket större marginal på. Men de var också tidigt ute och plockade några bra fabrikat redan på 80-talet som de håller fast vid. Svårt att ta en stol som redan är upptagen.Lär av HiFIklubben som överlevt massor av år, just pga av deras taktik att få bli generalagent för just det märket, att försöka sälja ett märke som redan finns på netonet är ju oerhört svårt, sen marknadsför tilverkaren sina produkter o stötar HiFi klubben i sin försäljning, se tex på NAD som du inte kan köpa någon annanstans.
TackBranchen har de kunder de förtjänar !
MVH
Postad 04 November 2012 - 22:58
Jag förstår till 100 % att det är svårt att konkurrera med en butiuk som säljer till förlust, och det är det som är problemet att tillverkaren inte styr upp sina åf, gör avtal som säger hur marknaden skall hanteras, jag VILL o kräver att butiken skall gå med vinst, det är väl därför det finns företagare , går butiken bra är det en trygghet för köparen, finns inte den tryggheten kan köparen lika bra välja köpa där det är billigast.
"Det kan man väl i alla bransher om man vill" ! kanske mer vanligt för konsumentprodukter därför blir det också kaos, titta på hur det är mellan företag, där kan man inte köpa vad som helst av vem som helst. Då blir oftast marknaden och prissättningen sundare.
"Tycker du det är gynnsamt för dig som slutkund då? Att låsa vissa fabrikat till en handlare" kan vara ! det är nog så vi måste ha det om vi skall gyna mindre butiker, ett mindre sortiment, uppstyrt prismässigt istället för ett enormt utbud av allt, låt varuhus o netonet syssla med det.
Tex om The Rock hade argenturen på en viss proj då kunde prisbilden hållas och ni hade gjort en vinst, vilket vi alla önskar att ni skall göra, i ett senare skede med detta i ryggen kan man växa och kanske skaffa sig ytterligare varumärken.
Detta är inga lätta grejor, det är invecklat och idag är marknaden en enda röra där alla tillverkare vill sälja allt till alla, ibland måste man välja hur sin marknadsföring skall se ut .
Postad 15 November 2012 - 21:29
Postad 15 November 2012 - 21:39
Postad 15 November 2012 - 22:35
Min flackar inget nu när jag surfar.. Låter skumtBilden flackar när jag surfar med min tw9000 i eco mode. Är de lampan som spökar eller är det något annat? Märks varken i skrivbordet eller när jag ser film, bara när jag är på nätet o surfar.
Postad 16 November 2012 - 16:03
Om det bara är i eco mode kör den någon timme på normal och se om det försvinner...
Har provat o ställa om till normal mode men inte en hel timme dock. Problemet har då försvunnit en stund för att sedan återkomma. Det är ljuset som flackar, men konstigt nog bara när jag är på internet o surfar runt. Tiden jag provat att ställa upp till normal är väl kanske runt 5-10minuter. Lampans timmar är förövrigt strax över 2000h och jag har rengjort filtret var 100h. Samt städar själva biorummet flera gånger i veckan. Allt för att projektorn ska vara i en så dammfri miljö som möjligt. Sen har jag även skaffat en 32" tv som jag använder som kontroll skärm samt att se på tv med. Så projektorn avlastas en hel del nu. Men kan de ha med internet o göra eller är det lampan som sagt? Om det är lampan varför blir de bara när jag surfar på nätet isåfall? Konstigt som sagt.
Postad 16 November 2012 - 16:57
Postad 16 November 2012 - 17:10
Edit: Då har jag nu satt över till normal mode o provar, hoppas de löser sig... Tänker inte skicka in den hur eller hur för risk finns ju att man får en som är betydligt sämre än den man har! Kan ju vara lampan men efter bara 2000h
Redigerat av film-fanatiker, 16 November 2012 - 23:55.
Postad 17 November 2012 - 11:26
Postad 17 November 2012 - 13:21
Postad 17 November 2012 - 14:11
Postad 17 November 2012 - 15:15
Postad 17 November 2012 - 15:26
Redigerat av jimjans, 17 November 2012 - 15:27.
Postad 17 November 2012 - 19:43
Postad 18 November 2012 - 02:59
i 2d->3d läget ser kanterna ut så här

Här utan glasögat

Som ni ser verkar kanterna av mapparna vara böjda till höger i detta läget. Fel på projektorn då lr?
Postad 18 November 2012 - 10:13
Är det fel på min tw9000?
i 2d->3d läget ser kanterna ut så här
Här utan glasögat
Som ni ser verkar kanterna av mapparna vara böjda till höger i detta läget. Fel på projektorn då lr?
Likadant på min..
Postad 18 November 2012 - 14:34
Kanske fel på din också?Likadant på min..
Läste nån annanstans om en som hade detta problem enbart på undre delen av skärmen (att bilden drogs åt ena sidan i 2d-3d läget)..
( http://www.avforums....s-thread-2.html )
The 2D to 3D conversion on my second unit was faulty as the image curved sharply to the right on the bottom half of the screen. I spoke to the shop I had purchased from and they said that all the Epson EH-TW9000W's that they had sold to date had all been returned with different faults(some with fingerprints on the inside of the lens blurring the screen image).
Eller så har alla detta, men tror inte det.. Kan fler kolla?
Redigerat av Unregistered26dd04a9, 18 November 2012 - 15:23.
Postad 19 November 2012 - 06:53
Kanske fel på din också?
Läste nån annanstans om en som hade detta problem enbart på undre delen av skärmen (att bilden drogs åt ena sidan i 2d-3d läget)..
( http://www.avforums....s-thread-2.html )
Eller så har alla detta, men tror inte det.. Kan fler kolla?
Kanske det, men min spelare omvandlar 2 till 3D utan problem om man nu vill se det. Enda som stör mig är dessa spöktexter vid 3D film, provat med flera spelare utan lyckat resultat...
Postad 19 November 2012 - 13:32
Misstänker dock att bilden blir förvriden pga linsen inte sitter korrekt för 3d läget. Så ger nog mer ghosting i vanliga 3d läget också i så fall. Ska kontakta support..Kanske det, men min spelare omvandlar 2 till 3D utan problem om man nu vill se det. Enda som stör mig är dessa spöktexter vid 3D film, provat med flera spelare utan lyckat resultat...
Postad 19 November 2012 - 16:52
Misstänker dock att bilden blir förvriden pga linsen inte sitter korrekt för 3d läget. Så ger nog mer ghosting i vanliga 3d läget också i så fall. Ska kontakta support..
Återkom gärna med en återkoppling när du varit i kontakt med supporten, kan nog vara som du beskriver det..
Postad 19 November 2012 - 18:21
Bilden flackar när jag surfar med min tw9000 i eco mode. Är de lampan som spökar eller är det något annat? Märks varken i skrivbordet eller när jag ser film, bara när jag är på nätet o surfar.
Samma sak hände efter ca 1000 tim med en tw6000. Bilden började flacka nästan direkt när jag kopplade mot en dator. Konstigt nog flackade bilden inget när jag kopplade den mot en ps3 istället. Ställde om den till Normal istället för Eco. Körde sedan i normal läget i några veckor. Orkade inte med fläktljudet längre för någon dag sedan och ändrade tillbaka då var "flämtningarna” borta konstigt nog.
Nu har jag kört den i eco mode i ca 50 tim och bilden har inte börjat flämta än.
Postad 19 November 2012 - 18:40
Postad 19 November 2012 - 20:45
Självklart lackas garderoben i svart färg isåfall så den smälterin i rummet!
Redigerat av film-fanatiker, 19 November 2012 - 20:46.
Postad 19 November 2012 - 22:02
Tänk bara på att fläktutblåset är där fram, så den varma luften måste ut på något sätt. Rätt mycket ljud läcker även ut i linshålet om du inte sätter glas där. Optiwhite glas är billigare men ska du ha bra glas är edmund ar optik glas som då får sätta fast där, kan beställas från england.Hos mig har de nu blivit betydligt mindre flackande
Så mistänker att de har slutat nu. Men om det återkommer så beställer jag ny lampa. Sen är frågan om man inte skulle köpa en sån där garderob med skjutdörrar o ställa in allt i o såga ut hål för lins o ir bara. Sen såga ut för surround back med o fixa ett par element skydd bara. Så man kan köra projen på högt läge istället o slippa risken att få flackande bild. Då störs jag ju inte av fläkt ljudet heller. Finns en sjysst garderob hos jysk som skulle kunna fungera. http://www.jysk.se/7...les?family=true.
Självklart lackas garderoben i svart färg isåfall så den smälterin i rummet!
Postad 24 November 2012 - 23:38
Edit den flackade även när jag gick över till PS3an ikväll
Redigerat av film-fanatiker, 24 November 2012 - 23:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Epson lanserar nya projektorer
115 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?