Förmodligen en yta av plast.
Det stämmer, hittade 42PM470T på expert och det är högblank svart plast med en tunn silverlist längst ner. 50PA650T är den som mest liknar den 50PW450N som jag har hemma på prov, det lutar åt att jag behåller den.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
16 relaterade trådar
Postad 29 July 2012 - 14:13
Det stämmer, hittade 42PM470T på expert och det är högblank svart plast med en tunn silverlist längst ner. 50PA650T är den som mest liknar den 50PW450N som jag har hemma på prov, det lutar åt att jag behåller den. Postad 29 July 2012 - 18:29
Nu har jag köpt plasman (60PA550T) och tänkte delge mina första intryck.
1. Stor!!! Jämfört med 42:an så är den gigantisk. 2. Som ni har sagt så reflekterar den mycket om det är ljust i rummet, men så fort det blir lite mörkare så syns det inte. 3. Tittat på några bluray-filmer och vilken skillnad det är! Hur länge ska man köra med låg kontrast? Vilka inställningar bör/ska man ändra på för att få en mer färgrik bild? Som det är nu så är det lite blekt? Postad 29 July 2012 - 19:27
Hur man får mer färg? eftersom det är OS nu, så får det bli en ny hemmabiogren. Du får gissa vilka av kontrollerna som ger mer färg:
Kontrast Ljus(brightness) Skärpa Färgmättnad Redigerat av Unregistered1fef72f3, 29 July 2012 - 19:27. Postad 29 July 2012 - 19:43
Du kan ju dra upp kontrasten till 90 om du ser film.
Undvik det annars.... Bara gjort wizard inställning eller vad de heter. Tycker färgerna är ok Postad 07 August 2012 - 22:12
Har spanat lite på följande modell, 60PA550T och när jag kollade med Netonet så säljer de inte denna med motiveringen att det är en utgående modell? Men visst är det årets modell? Vad menar de egentligen?
Postad 01 September 2012 - 20:48
Har nu köpt 60PA550T via Elgiganten för 8990:- där Blurayspelaren ingick.
Har velat OTALIGA gånger mellan denna och dyrare Pannan TX-P50VT50Y men efter att ha fått sett Panasonic's flaggskepp var det eg. storleken som avgjorde till slut. Tackar även för denna tråd då den hjälpte mig att bestämma vilken jag skulle ta, till slut. Ja det är en väldigt fin bild på den men med tanke på kvalitén jag faktiskt får och med 60" dessutom med en prisskillnad på 9K mot 17,5K så fick mitt sunda förnuft avgöra striden. Jag går från en Samsung UE46C5105 som införskaffades för ca 7000:- så än hur jag vrider och vänder så är faktum att jag får en större och bättre skärm. Varken jag eller sambon är intresserad av 3D och smarta tjänster hade varit kul men jag använder min Boxee för det. Får den levererad den 12 september lagom till hockysäsongen så jag kommer att ge mitt verdict efter matchen Redigerat av SubzeroNr1, 01 September 2012 - 21:31. Postad 02 September 2012 - 17:49
Tycker det är riktigt bra bild för storlek/pengar.
Vist svärtan är inte perfekt men jag har inte nå buzzing å inga problem med IR som en del Panna ägare. Postad 11 September 2012 - 08:31
fick min 60PA550T igår och den buzzar nå djävulskt.. är detta ett normalt beteende för en tv i början och kommer lugna ner sej? eller bör jag gör något? nån som har nån koll?
Redigerat av pjodr666, 11 September 2012 - 08:38. Postad 12 September 2012 - 10:23
Fick min 60PA550T levererad igår av elgiganten, men ingen bluray spelare var med? ni andra som har beställt från elgig.se, fick ni med den i samma leverans?
Inte hunnit med någon vidare utvärdering av TVn men än så länge är jag nöjd med tanke på priset. Postad 12 September 2012 - 12:21
jag fick en bluray med.. men den är verkar vara skit.. tänkte ge bort den..
Postad 19 September 2012 - 08:39
Jag undrar om det är någon bild skillnad mellan LG 60PM670T och LG 60PA550T?
eller är det bara smart-tv och 3d som skiljer är inte så inteserad av det. Postad 19 September 2012 - 13:43
Buzzar den fortfarande? Låter ljudet "metalliskt" (som att skyddet bakom tv'n vibrerar) så testa känna runt på plåten bakom tv'n ifall ljudet minskar när du håller fingrarna på något speciellt ställe. Känn även på skruvar osv så ingen sitter löst. Postad 20 September 2012 - 09:48
den har lugnat ner sej lite, eller så har jag blivit döv av surret.. vem vet.. ljudet låter iaf elektiskt/statiskt, ökar när det är ljusare bild.. Postad 20 September 2012 - 14:38
Lite surr är det på alla plasmor, normalt sett så märks det inte. Men är det väldigt tyst runt omkring, inget ljud på tv'n och samtidigt stora delar av bilden är väldigt vit (exempelvis vittvätt osv). Då är det nog omöjligt att undkomma lite surr som hörs. Postad 20 September 2012 - 14:51
hade en från 60" från 2010 förut, tycker inte de va lika mkt surr på den.. men de kanske lugnar ner sej med tiden sånt där.,. Postad 20 September 2012 - 22:11
Jag kan då säga rakt ut att 90 är alldeles för högt ställt!!!!! Köp er DVE så kan ni justera detta samt brightness. Man skall ställa in TV:n efter en standard, det är inte korrekt att bara labba med dom. Om ni höjer TV:n's kontrast för mycket så kommer ni klippa detaljer i vitt och även om ni har otur i andra färger. Detta gäller även brightness om ni sänker den för mycket så tar ni bort detaljerna i svart, om ni höjer den för mycket så kommer ni göra svart för ljust och således inte få något bra djup i bilden. Använda er utav LG's wizard dock blir det inte perfekt men mycket bättre än om man labbar själv.
Antar att LG kommer släppa lite nya modeller snart, dom brukar väll göra det på hösten / början utav vintern om inte mitt minne sviker mig.
Svärtan är faktist helt OK om man ställer in den rätt, den är inte WOW men den är OK. Sen går det att skruva av höljet och för hand skruva på div skruvar inne i TV:n som göra så att svärtan förbättras, detta går att googla upp. Men rekommenderar ingen som inte vet vad dom gör att göra detta. Postad 21 September 2012 - 01:17
Har även DVE men inte kört den än.
Men min förra LG behövde hög kontrast med ps3 som källa. Så även den jag har nu. Sen beror det ju på vad för ljusförhållande man har. Postad 22 September 2012 - 23:59
Är det sant att Samsungs glasögon funkar med lgs 2012 plasmor? Ska köpa mig en LG 50PM670T imorgon tänkte jag. Är det dessa glasögon som passar isf? www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-tillbehr/3d-glasogon/samsung-ssg-p41002xc/170550.5204/
Postad 24 September 2012 - 16:45
Hejsan. Elgiganten säljer nu 60PA550T för 8990 inkl blu-rayspelare. Är den värd det priset eller skall man vänta på nya modeller? Sedan undrar jag även om någon vet hur den är att spela på, främst med xbox 360. Vill inte ha en tv med för hög inputlagg.
Redigering: Någon som har provat spela på denna tv och kan ge svar snarast? Mvh Mikael Redigerat av Unregisteredcf9aba06, 25 September 2012 - 14:27. Postad 25 September 2012 - 21:10
Den tv:n är helt ok ! Postad 03 October 2012 - 19:41
Funderar starkt på att köpa en LG 50PA550T från komplett.se då den bara kostar 5200:- ink. frakt men har ingen större erfarenhet utav plasma skärmar och speglingen som kommer med dem. Tänkte placera tv:en bredvid två fönster.
Hur mycket spegling ska jag förvänta mig om jag hade tänkt titta på tv under dagen? Förstår självklart att det är svårt att säga men tänkte mest generellt med plasma då jag bara ägt LCD skärmar tidigare. Postad 06 October 2012 - 23:01
Jag har den och den speglar väldigt mycket under de värsta timmarna. Då har vi ganska gott om fönster, dock så är dom till vänster i rummet när man sitter i soffan och har TVn framför sig, det är alltså inget direktljus. Jag hade tidigare en PX80 och den speglade betydligt mindre, är nog enda punkten som Pannasonicen vinner över den nya LGn på Postad 08 October 2012 - 09:42
Tack för svar. Jag har redan beställt den och den kommer ikväll så kan rapportera hur mycket speglingen är om någon skulle vara intresserad. Postad 09 October 2012 - 14:31
Net on net har nu en LG 60PA6500 för 8990kr! Nån som har en sådan och kan berätta lite om den! Min 50" la av idag så jag har lite panik så att säga!!!
Redigerat av vinncent, 09 October 2012 - 18:52. Postad 09 October 2012 - 19:33 6500:n är istort sett samma som 550t som jag fick igår. Bara en till HDMI och mattsvart färg på 6500:n. Bildkvalitén är mycket bra för den pengen. Bara att den reflekterar en del. Man ser sig själv helt klart i dagsljus men på kvällen är det ingenting. Postad 09 October 2012 - 20:56
Låter ju bra ! Mest nyfiken på bilden från en blu-ray men antar att den är vass oxå ? Postad 09 October 2012 - 21:03
Absolut ingen expert på bildkvalité men det jag har sett på den har absolut varit värt pengarna. Kolla amazons kundrecensioner om du vill ha fler åsikter. Antar att dem flesta där inte heller vet så mycket men många är dem iaf! Postad 10 October 2012 - 15:21 Är som sagt inte vidare kunnig och jag har tagit det lugnt med statiska bilder än så länge men i det jag läst ska den inte ha några större problem med inbränningar. Postad 11 October 2012 - 06:50
För den som är sugen på en plasma-tv så kan ju nämnas att nya numret av Hemmabiotidningen har ett bauta-test av ett stort antal modell från samtliga 3 plasma-tillverkare (Panasonic, Samsung och LG). Mycket läsvärt, som alltid när Ytterberg är bakom tangentbordet.
Postad 11 October 2012 - 10:09
Gällande 60"? Köpte en LG60PA6500 igår och den verkar lovande! Postad 20 October 2012 - 18:10
Vad fick 970T för betyg? såg att dustin kör den med en ipad 3 på köpet, tycker den är galet snygg den modellen. Postad 22 October 2012 - 06:02
60" 970T nedsatt på komplett http://www.komplett....px?sku=746308..
Postad 22 October 2012 - 13:09
Netflix. Finns det till 680T? Hur funkar den/upplevs den? Sega menyer, långa väntetider etc??
Postad 22 October 2012 - 16:19
Känns som en mycket bra deal, funderar på att köpa den som sovrumsTV. Postad 22 October 2012 - 17:02
Läste att det var väldigt mycket delay på den vid spelande. Någon som kan bekräfta detta? Tråkigt, annars hade jag slagit till direkt Postad 22 October 2012 - 17:28
Har planerat att köpa en Samsung E8005 Plasma men nu blev jag lite sugen på denna, kanske är dumsnål..
Postad 22 October 2012 - 19:37
såg också detta, men vad är skillnaden på alla dessa varianter 670 680 osv.. 6000:- kännns ju onekligen billigt. Postad 22 October 2012 - 19:56
Jag köpte nyss en 50PA550T för 4990 + frakt. Så det känns lite surt med det där erbjudandet. Några hundra till för 3D och smart TV hade ju inte suttit fel. Postad 22 October 2012 - 20:35 Kollar man på prisjakts tekniska specifikationer är det då svårt att hitta någon skillnad. Förmodligen handlar det om något obetydligt Jag kan bara utgå från min egen 550T. Som jag tycker är väldigt prisvärd. Det här är en dyrare modell med fler funktioner för bara en tusenlapp extra. Och jämfört med liknande speccs fast andra tv märken så är det ju onekligen ett bra pris. Jag sökte ganska mycket när jag skulle handla min tv. Men var svårt att hitta något vettigt. Var mest lite kundrecensioner och en del läsande här. Jag har inte läst att LG skulle vara någon problemTV gällande buzzing och mitt exemplar funkar då fint. Vid mycket ljusstyrka, mycket vitt på bilden så hörs det hyfsat mycket om man har ganska låg volym. Men det gäller väl det flesta plasmor. Annars är det ganska ljudlöst. Det är om man stoppar huvudet bakom tvn det hörs Panelen är ganska reflekterande men fungerar bra i mörk miljö. Själva mjukvaran tycker jag är bra också. Finns ganska många bra val möjligheter och så. Däremot verkar mottagningen till dosan inte helt 100. Kan vara att batterierna som följde med är dåliga. Man kan måste trycka två gånger lite då och då. Jag tycker att det är en prisvärd tv iaf. Men jag är ingen expert och har inte heller överdriven erfarenhet av TV apparater så.. Postad 22 October 2012 - 20:55
Spelar du något på den? Hur är input delay isf? Postad 22 October 2012 - 21:40
5999:- är ett fenomenalt pris med 3D, Wi-Fi, DVB-T2, Smart-TV samt en väldigt attraktiv design.
Bara att köpa medan chansen finns, Elgiganten har ju även fri frakt! Postad 23 October 2012 - 06:27
Vilket erbjudande. Hade jag inte köpt en 50" LG i somras så hade jag slagit till direkt. Har dock lite svårt att motivera varför jag ska ha två 50"...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |