Postad 28 maj 2003 - 11:53
Martin: Var inte du intresserad av MS ??
Hembiobutiken har tagit in dem nu..
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=106640
Det blir nog nya i juli tror jag! Om jag inte hittat något annat att dregla över =) .. Är scemalagd över 200 timmar i juli så det kommer nog bli en riktigt fetlön jag plockar ut sen!
7000:- är inte mycket för dom högtalarna alltså.
Postad 28 maj 2003 - 14:09
Synd att surrarna (Dipolarna) inte går lägre i Freq. 120 hz är inte mkt
Postad 29 maj 2003 - 15:40
Nämnde jag förresten att jag kommer till Örebro någon gång under veckorna 30-33?! [

Nu visar det sig tydligen (utan att jag hade någon vetskap om det) att vi åker till Örebro redan 27-29 juni - min kära flickväns bästa kompis har ju då fått sin bebis, och hon kan inte vänta till vår semester (veckorna 30-33, då vi också åker till Örebro, bl.a.) för att få se den nyfödde.
Så, då ses vi ju lite tidigare än "planerat" - om det går för sig, d.v.s.? [

Postad 29 maj 2003 - 21:53
Se om vi hinner med att visa upp alla anläggningar =)
Postad 29 maj 2003 - 23:19

Postad 28 juni 2003 - 00:35
Postad 28 juni 2003 - 11:29
Och inte hinner jag få nuklarna till huset innan ni kommer nästa gång heller ;(
Nåja, Det blir nog fler tillfällen.
Postad 29 juni 2003 - 00:00
Ville bara fråga Satanic om en grej.
Har du fått mail från den ljushåriga killen mellan 30-40 års åldern i Tele o ljudbutiken[

Han blev nog lite sur för mitt gamla inlägg om hans brinnande intresse för MS högtalare[

Postad 29 juni 2003 - 00:27
Det blir/blev inte något Örebro besök för vår del denna helg - vi kommer 4-6 juli istället.
Surt! Jag är bortrest då. [V]
Postad 29 juni 2003 - 15:56
Men, som sagt, vi kommer över nästa helg (4-6 juli) och det är ju synd att du är bortrest då Petesapie. Men, vi kommer ju även över någon gång under veckorna 30-33 - har 4 veckors efterlängtad semester då. [^]
Om någon av er, som är kvar i Örebro, har möjlighet/tid/lust att träffas över en bira eller så denna kommande helg, kan ju i sånt fall maila mig eller skicka ett ICQ-mess till mig...?
Om det även blir någon snabb genomgång av era anläggningar, så är ju det alltid trevligt. Men, jag är lite osäker på hur tiden räcker till eftersom vi (min sambo, rättare sagt) har alltid så många att träffa när vi kommer på besök, så tiden räcker knappt till, heh...
Men hur som helst, så skulle jag i alla fall tycka det vore kul att träffas över en/ett par bärs eller så denna helg, och sedan när jag har semester (om det passar er) så skulle vi ev. kunna köra/göra en mer ingående anläggningstest hos er? [

Och ni vet ju att när ni är i "stan", så är ni välkomna hem till mig... [

Postad 29 juni 2003 - 19:56
Hej Pojkar!
Ville bara fråga Satanic om en grej.
Har du fått mail från den ljushåriga killen mellan 30-40 års åldern i Tele o ljudbutiken[

Han blev nog lite sur för mitt gamla inlägg om hans brinnande intresse för MS högtalare[

haha, jo visst har jag fått det =)
Har inte kvar det, men det var ju ganska skoj [

Postad 29 juli 2003 - 01:45
Halloj! Tycker du det Satanic! Hur går det för dig då? Något roligt som du har köptDags att liva upp denna tråden lite igen kanske?

Postad 29 juli 2003 - 01:53

Ska köpa en Rotel rb 985 MKII steg, ska uppgradera från MKI till II.
Det ser ju mkt fräckare ut

Sen har jag beställt 2 st Cervin Vega LW-12 subbar så det blir lite
tryck i anläggningen här hemma! Själv då, några nyförvärv?
Såg förresten att jag numera är "Forumguru" det känns ju inte helt fel!

Postad 31 juli 2003 - 11:21

Ingen aning hur det kommer sluta.

Postad 31 juli 2003 - 12:19
Postad 29 augusti 2003 - 14:30
Bra pris blev det, jag är mycket nöjd!
Blir lyssningssession hemma hos mig nån gång framöver när dom spelats in lite!
Postad 30 augusti 2003 - 18:55

Imorgon, söndag, kommer min nya dator också. Lilla julafton för mig de två dagarna som kommer alltså.

Får man fråga dig Satanic vad grejerna gick på? Vi kan ta det på Messenger/ICQ om du vill.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 30 augusti 2003 - 19:04.
Postad 02 september 2003 - 22:00
Postad 02 september 2003 - 22:53

Postad 03 september 2003 - 14:54
Rotel + Klipsch är ingen dålig kombo vad jag kan höra!! Alla är välkomna på
en lyssningsstund när jag spelat in dom lite
(Lite halvprovisoriskt på bilden)

Postad 03 september 2003 - 17:53

Var inne hos dem idag och kompletterade mina frontar med Soundcare SuperSpikes. Skall monteras och testas nu.....

Hur det blir med mer effekt till mina frontar i bioläget har jag mina upplägg. *ler* Redan nu har jag ett bra OCH billigt alternativ.

Postad 03 september 2003 - 19:33
Hakar på Örebro-tråden lite härJapp! Nu har man fett ljud. Alla de högtalare som kom till Askersund är redan borta!!
Snacka om först till kvarn. INNAN de ens kommit till butiken. LOL! Hifi-huset får bara ETT par RF-35 samt någon monitorhögtalare.
Var inne hos dem idag och kompletterade mina frontar med Soundcare SuperSpikes. Skall monteras och testas nu.....
Hur det blir med mer effekt till mina frontar i bioläget har jag mina upplägg. *ler* Redan nu har jag ett bra OCH billigt alternativ.

Petesapie: Vore intressant om du kom men en liten minirecension av
dina superspikes, är nämligen lite intresserad av dem.
De är ju så dyra...tycker jag. Undrar om dem verkligen är värda sitt pris.
Postad 05 september 2003 - 10:12

Nästa gång jag kommer till Örebro (när det nu lyckas bli av?

Sambon åkte till Örebro idag - hon ska på 60-årskalas (2x30 år och bara tjejer

Någon som vill komma kolla på film ikväll?

Redigerat av Unregisteredf380a49e, 05 september 2003 - 10:13.
Postad 05 september 2003 - 10:41
Kolla i tråden om SuperSpikes:Hakar på Örebro-tråden lite här
(fast jag bara bor i kumla)
Petesapie: Vore intressant om du kom men en liten minirecension av
dina superspikes, är nämligen lite intresserad av dem.
De är ju så dyra...tycker jag. Undrar om dem verkligen är värda sitt pris.
https://www.minhembi...showtopic=43273
JAG tycker de var värda sitt pris. Mitt golv är väldigt ojämnt så det var bra att fötterna sitter lite "sladdrigt". De blev väldigt stadiga trots att mina infästningar i högtalaren sitter ganska tätt i sidled. Man får vara lite försiktig bara när man ställer ner högtalaren på spikesen. Soundcare rekommenderar max 5 grader, men det är kanske lite att ta i. Men det är inte att rekommendera att ställa ner dem....låt säga...i 45 graders vinkel med hård tyngd på golvet. Då kan de gå sönder ganska lätt tror jag. Jag är mycket nöjd med mitt inköp. Det jag saknade med mina spikes som följde med mina högtalare fick jag med mina SuperSpikes. De är guld enligt mig. Sen vad andra säger sk*ter jag faktiskt fullständigt i. Det är mina pengar och med dem gör jag vad jag vill för. Om andra inte tycker de är värda sitt pris så får de tycka det. Har man inte provat dem så skall man inte kritisera dem tycker jag. Nu säger jag så klart inte att du gjort det.

C-Quence: Jag skall också på födelsekalas ikväll. Hehe. Två småttingar som har fyllt år.
Postad 11 september 2003 - 20:48
Kunde inte hålla mig, har köpt en uppsättning superspikes nu.JAG tycker de var värda sitt pris. Mitt golv är väldigt ojämnt så det var bra att fötterna sitter lite "sladdrigt". De blev väldigt stadiga trots att mina infästningar i högtalaren sitter ganska tätt i sidled. Man får vara lite försiktig bara när man ställer ner högtalaren på spikesen. Soundcare rekommenderar max 5 grader, men det är kanske lite att ta i. Men det är inte att rekommendera att ställa ner dem....låt säga...i 45 graders vinkel med hård tyngd på golvet. Då kan de gå sönder ganska lätt tror jag. Jag är mycket nöjd med mitt inköp. Det jag saknade med mina spikes som följde med mina högtalare fick jag med mina SuperSpikes. De är guld enligt mig. Sen vad andra säger sk*ter jag faktiskt fullständigt i. Det är mina pengar och med dem gör jag vad jag vill för. Om andra inte tycker de är värda sitt pris så får de tycka det. Har man inte provat dem så skall man inte kritisera dem tycker jag. Nu säger jag så klart inte att du gjort det.
Tyvärr så tycker jag skillnaden är väldigt liten, men jag tror iaf jag hör en viss
skillnad...till det bättre. Förmodligen (och jag hoppas det) så tror jag mitt rum
döljer det "braiga" ljudet med spikesen

Ps.Tyvärr så fick jag betala ockerpris för dem, frågade ifall de kunde matcha
med Hifiklubbens priser på 398:- men det ville de inte, men till slut fick jag
iaf 50:- rabatt. 450:- styck. Åkte vidare till Tele och Ljudbutiken och där kostade
de bara 395:- Grr...

tyvärr, annars hade jag gjort det. Vad arg jag blir...förstörde hela dan för mig.Ds.
Postad 11 september 2003 - 23:44
Postad 27 september 2003 - 11:28
Postad 27 september 2003 - 14:25
Ska vi ta någon ölsväng någon kväll, eller vad säger ni?
Själv är jag inne i en "köpperiod" just nu. Pillar med mina hembiogrejer så fort jag har tid. Har blivit en del inköp den senaste tiden.

Postad 27 september 2003 - 14:57
Öl blir det ikväll!!! Massor med bärs *dregel*
Postad 27 september 2003 - 17:58

Postad 27 september 2003 - 21:58
Jobbar du som lärare?Jag får väl oxå hoppa på då, eftersom jag bor i Hjärsta så att alla vet
Postad 30 september 2003 - 13:34

Postad 24 oktober 2003 - 14:14

Nu i helgen (äntligen) blir det hifi, hembio & öl, eller hur grabbar?

Postad 25 oktober 2003 - 00:23
Postad 26 oktober 2003 - 12:19

Jag kommer iaf ihåg att vi kollade på T3

Postad 26 oktober 2003 - 20:59

Det måste göras om helt klart, fast med inspelade högtalare och komplett anläggning!
Postad 27 oktober 2003 - 21:01

Märkte inte ens att du gick hem Satanic! När jag vaknade till så hittade jag C-Quence på toaletten. Varken han eller jag mådde så bra.
Värsta fjortisfesten, typ. Haha. Länge sedan jag var så borta.
Postad 05 november 2003 - 11:34

Jag kommer också ihåg att vi kollade på T3...

Fast fan va lame man (jag) är egentligen - borde ha vetat bättre; om man bara äter frukost så blir inte resultatet av öl, whiskey och rom & cola någe vidare! Hahahah...
Jaja, nästa gång får vi nog ta en mer seriös genomgång av anläggningen! My place nästa gång?

Postad 05 november 2003 - 12:06
Nu är det beställt bakhögtalare till min anläggning med, jag börjar lite smått med 6.1, blir det grymt så utökas det till 7.1 =P
Looovar att säga till när jag kommer till sthlm, så får du hälla i mig lite Rom o bira C-Quence

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar