JVC's 2014 års modeller: DLA-X35, DLA-X500R, DLA-X700R, DLA-X900R
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 22 januari 2014 - 18:10
Postad 22 januari 2014 - 18:21
Har hört att första uppgraderade sändningen går från Antwerpen i morgon (torsdag)...leverans till butikerna skall ske under nästa vecka !
Väntan snart över

Postad 22 januari 2014 - 23:01
Hoppas det...och att väntan var mödan värd !Väntan snart över
(förhoppningsvis)
Postad 24 januari 2014 - 21:52
Mitt tålamod är helt slut. Sjukt besviken på JVC !!
Har avkokat mitt exemplar och kommer inte som det känns nu att köpa en JVC produkt i hela mitt liv :@
Postad 24 januari 2014 - 22:41
Jag fick precis reda på att min inte kommer på ännu 2-3 veckor !!
Mitt tålamod är helt slut. Sjukt besviken på JVC !!
Har avkokat mitt exemplar och kommer inte som det känns nu att köpa en JVC produkt i hela mitt liv :@
Jag förstår din besvikelse

Postad 26 januari 2014 - 14:51
Postad 27 januari 2014 - 21:09

Postad 27 januari 2014 - 21:41

Nu är jag lite avundsjuk på dig om jag ska vara ärlig.
Min skickas ev. den 4:e men kan inte montera den då adapterplattan för chief fästet kommer först tillsammans med duken (runt 15-16).
Förutsätter att du kommer med ett grundligt omdöme snarast. Med tanke på att du haft x55:an finns ju alla förutsättningar för en super jämförelse.
Postad 27 januari 2014 - 21:55
Postad 27 januari 2014 - 22:12
Hej MickeBlev lite besviken när jag drog igång projjen tyckte den lät lika som föregångaren, men det visade sig att både höga lampläget och e-shiften var igång. Med andra ord otroligt tyst och panelerna inte lika oroliga, två spontana skillnader direkt
Vad roligt att du äntligen fått ditt exemplar. Är mycket glad för din skull :-)
Hoppas och tror att du blir supernöjd med din X500. Jag tror att det är en kanonprojektor !! :-)
Lycka till och skriv gärna några rader om dina intryck.
Med vänlig hälsning,
Svansen
Postad 27 januari 2014 - 22:23
Din bäver
![]()
Nu är jag lite avundsjuk på dig om jag ska vara ärlig.
Min skickas ev. den 4:e men kan inte montera den då adapterplattan för chief fästet kommer först tillsammans med duken (runt 15-16).
Förutsätter att du kommer med ett grundligt omdöme snarast. Med tanke på att du haft x55:an finns ju alla förutsättningar för en super jämförelse.
Jag hade en snäll åf, du kommer att bli nöjd värd väntan:)
Kul att du äntligen fått din x500. Har du hunnit testa den dynamiska irisen något?
Inte hunnit ska leka lite imorgon..
Hej Micke
Vad roligt att du äntligen fått ditt exemplar. Är mycket glad för din skull :-)
Hoppas och tror att du blir supernöjd med din X500. Jag tror att det är en kanonprojektor !! :-)
Lycka till och skriv gärna några rader om dina intryck.
Med vänlig hälsning,
Svansen
Tack Svansen..!
Postad 30 januari 2014 - 18:36

Redigerat av mcmike, 30 januari 2014 - 18:37.
Postad 02 februari 2014 - 20:55
+Tystare I alla lägen
+Cmd i 3D riktigt bra
+Pixeltätheten
+Ljusstarkare
-Priset
Postad 02 februari 2014 - 23:54
Om jag förstår dig rätt så är du nöjd med vad den presterar men att det är diskutabelt om den är värd den ganska stora prisskillnaden mot t.ex X35.
Har jag uppfattat dig rätt då ? :-)
Postad 03 februari 2014 - 20:39
Kul Micke att du är nöjd med din X500.
Om jag förstår dig rätt så är du nöjd med vad den presterar men att det är diskutabelt om den är värd den ganska stora prisskillnaden mot t.ex X35.
Har jag uppfattat dig rätt då ? :-)
Värt varenda krona, men det tycker jag kanske inte du? Demo att rekommendera kanske för att själv avgöra

Postad 04 februari 2014 - 08:42
OK...vad bra :-)Värt varenda krona, men det tycker jag kanske inte du? Demo att rekommendera kanske för att själv avgöra
Jag har varken sett X35 eller X500 live så jag har inte en aning. Dock har ju många ställt sig just den frågan då det som bekant skiljer 25.000 SEK mellan dem

Riktigt roligt att det blev lyckat !
Postad 04 februari 2014 - 10:12
Lekt lite i helgen och mina amatörmässiga skillnader mot föregångaren är.
+Tystare I alla lägen
+Cmd i 3D riktigt bra
+Pixeltätheten
+Ljusstarkare
-Priset
Är det X55 du jämför med?
Hur står sig ljusstyrkan mot X35?
Postad 04 februari 2014 - 10:25
Blev lite besviken när jag drog igång projjen tyckte den lät lika som föregångaren, men det visade sig att både höga lampläget och e-shiften var igång.
Menar du att projektorn låter mer med e-shift påslaget?
Postad 04 februari 2014 - 10:52
Är det X55 du jämför med?
Hur står sig ljusstyrkan mot X35?
Jämför med x55 ja. Inga problem med ljusstyrkan på reacten som suger en del ljus..
Menar du att projektorn låter mer med e-shift påslaget?
Ja den låter lite mer från elektroniken då..
Postad 06 februari 2014 - 17:24

Redigerat av mcmike, 06 februari 2014 - 17:26.
Postad 06 februari 2014 - 19:02
Var lite bitter i tisdags när jag kollade om den vart skickad än.
Men som man säger den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Så än så länge får du känna dig mkt exklusiv för det lär inte finnas många som har en 500:a ute i vårt avlånga land.
Är sjuk intresserad av hur den kommer göra sig hos mig med min nya ScreenExcellence duk. Har beställt och fått upp en skena i taket för att få ena väggen täckt i scenmolton tyg för att dämpa ljus utifrån och från projjen. Men har dessvärre än så länge vitt tak.
Postad 06 februari 2014 - 19:34
Personligen hade en X300 suttit som en smäck, X500 är lite för mycket pengar just nu. Har några timmar kvar på lampan i min nuvarande proj sedan får jag se hur utbud och priser ser ut.
Postad 06 februari 2014 - 20:08
Håller på att bygga om lite för den så länge men innan den är på plats vill jag egentligen inta ha X500:an.
Förhoppningsvis är allt på plats till slutet av månaden :-)
Postad 06 februari 2014 - 20:32
Nope kan få en vit om jag vill men den svarta kommer in först den 20:e.
Var lite bitter i tisdags när jag kollade om den vart skickad än.
Men som man säger den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Det var jag åxo men det vändes till det bra

Tack för svaret mcmike.
Personligen hade en X300 suttit som en smäck, X500 är lite för mycket pengar just nu. Har några timmar kvar på lampan i min nuvarande proj sedan får jag se hur utbud och priser ser ut.
Kommer väl att sjunka till ett bra pris när det är dax kanske, tur man fick det själv och dessutom 3år/3000 tim på lampan

Förhoppningsvis är allt på plats till slutet av månaden :-)
Det hoppas vi på

Postad 08 februari 2014 - 20:49

Redigerat av mcmike, 10 februari 2014 - 21:51.
Postad 14 februari 2014 - 18:17
Jag har dock lite byggjobb kvar i bion och sen montering av AT duken. Jag tror inte jag hinner färdigt med det i helgen så det nog en dryg vecka till innan jag får börja njuta av nya projjen.
Postad 14 februari 2014 - 20:34
Sätter nog upp den måndag/tisdag och kör på väggen för att leka/lära mig. Men kan inte ge den något omdöme innan allt är uppe.
Postad 15 februari 2014 - 08:46

Redigerat av mcmike, 15 februari 2014 - 08:47.
Postad 15 februari 2014 - 12:08
Jag kommer nog testa 3D vid tillfälle men har varken några förväntningar eller intresse av det. Men det är bra att känna till att det kan finnas issues där så jag ska kolla avs forumet vid tillfälle. På det du skriver låter det som det kan vara relaterat till vissa enheter och inte alla ?
Redigerat av Unregistereda04493b9, 15 februari 2014 - 12:11.
Postad 15 februari 2014 - 12:38
På det du skriver låter det som det kan vara relaterat till vissa enheter och inte alla ?
Verkar vara relaterat till vissa enheter om man läser att en del fungerar det som det ska för och andra som mig inte...
Postad 15 februari 2014 - 12:53
Ajdå, det hade nog varit bättre om det var på alla. Enklare att återskapa för JVC och större chans för fix (om det är firmware relaterat). Med lite tur så är det kanske samma överallt bara att man inte hittat den gemensamma nämnaren än. Håller tummarna för att de hittar en lösning här också.Verkar vara relaterat till vissa enheter om man läser att en del fungerar det som det ska för och andra som mig inte...
Postad 15 februari 2014 - 13:04
Ajdå, det hade nog varit bättre om det var på alla. Enklare att återskapa för JVC och större chans för fix (om det är firmware relaterat). Med lite tur så är det kanske samma överallt bara att man inte hittat den gemensamma nämnaren än. Håller tummarna för att de hittar en lösning här också.
Tror jag att de gör eftersom Jvc verkar arbetar på problemet enligt svar..Men märkligt att alla inte upplever det. Hur som helst är den grym i 2D, e-shift nja

RESPONSE FROM JVC
I just heard back from JVC with the message that they were able to reproduce the problem with the 3D v-stretching and that they are looking at it right now. They will let me know what the resolution is going to be. Hopefully something that can be fixed with a firmware upgrade.
Postad 15 februari 2014 - 15:32
Se där snart dax
Nu vet ju inte jag vilket format ni kommer att köra i men 3d i V.streching suger, riktigt dåligt är det. För eran skull hoppas jag att ni får okey enheter, dock så förekommer problemet om man läser avsforums..
Kommer köra 2:37 så jag är berörd av V-strech problemet eller vad man skall säga. Nu har jag köpt 3D kit till min men som sagts innan köptes min primärt för 2D. 3D är en bonus grej men visst är det roligt om allt ser kanon ut.
Postad 16 februari 2014 - 11:17
Kommer köra 2:37 så jag är berörd av V-strech problemet eller vad man skall säga. Nu har jag köpt 3D kit till min men som sagts innan köptes min primärt för 2D. 3D är en bonus grej men visst är det roligt om allt ser kanon ut.
Jag tycker att det minst borde fungera lika bra som föregångaren och inte två snäpp bakåt, 3D skulle även vara uppdaterad i år till det bättre. Personligen tittar jag en hel del på just det, en upplevelse när det fungerar som det ska. Återkoppla när du fått/testat din enhet

Postad 17 februari 2014 - 12:37

www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=458314.jpg
Redigerat av AngelA1, 17 februari 2014 - 12:49.
Postad 17 februari 2014 - 13:57
Kul...får man fråga vart du köpt den ?Hihihihi jäklar vad roligt det är men nya paket. Inga spår av duken än men ikväll åker projjen upp ändå
www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=458314.jpg
Postad 17 februari 2014 - 21:00
Hihihihi jäklar vad roligt det är men nya paket. Inga spår av duken än men ikväll åker projjen upp ändå
Har du strömavbrott?

Postad 17 februari 2014 - 23:33

Får förmodligen mer info om duken imorgon, men känns lite tveaktigt att behöva skjuta på vägg med en sån fin leksak som denna.
Postad 17 februari 2014 - 23:42
Det är väl endast då som vertical-stretch används, när man först ställer in projjen att sträcka ut bilden i höjdled och sedan sträcker ut bilden i sidled (v-stretch) med linsen.
Ni som kommer att köra 2.35:1 genom att zooma och inte använda anamorfisk lins (AngelA1?) kommer ej drabbas av detta problem.
"Currently I have to use zoom to fill my 2:35:1 screen rather than using the v-strech with lens to get a "normal" looking 3D picture without black bars."
Redigerat av spuj, 18 februari 2014 - 02:12.
Postad 19 februari 2014 - 15:52
Skjuter på väggen tills duken har kommit och har inte fått all mörkläggning än så kan inte säga så jätte mycket om bilen än att den är ok. Har hunnit kollat på en film (rush) och har inte gjort några inställningar utan helt std ur boxen.
Rörelseskärpan var något jag verkligen reagerade på, hoppas verkligen det är något så kallat bildförbättrings prog. som ligger i bakrunden för den var inge vidare (jag ser 5bilar åka förbi när det är en på biden)
Ljudet från projjen hörs absolut men jag har hört värre är man mycket känslig kan detta vara något störande(eco mode).
Enkelhet i menyer/installationen var god och skulle nästan säga att man är duktig om man gör nått fel med denna maskin.
sitter på jobbet nu så hinner inte skriva en roman och mer kommer sen. Är det någon som kan direkt ge tipps på vad man kan göra för att förbättra rörelseskärpan ge gärna tipps.
Postad 20 februari 2014 - 19:46

Rörelseskärpan var något jag verkligen reagerade på, hoppas verkligen det är något så kallat bildförbättrings prog. som ligger i bakrunden för den var inge vidare (jag ser 5bilar åka förbi när det är en på biden)
Ljudet från projjen hörs absolut men jag har hört värre är man mycket känslig kan detta vara något störande(eco mode).
Är nog den tystaste Jvc:n hittils..
Redigerat av mcmike, 20 februari 2014 - 19:46.
Postad 21 februari 2014 - 15:34
Det tar ca 100 timmar innan panelerna blir inkörda, använd CMD annars. Jag ser 1 bil när man ska det
Är nog den tystaste Jvc:n hittils..
Ja du mike du har så rätt så CMD var det som irriterade mig något så djävulskt. Kollade hela kvällen igår och vart inte nämnvärt störd av oskärpa i snabba rörelser

Ang. volymen så är det säkert den tystaste som du själv säger men den hörs definitivt om än inte så mycket att det inte går att få bort med lite volym på filmen.
Överlag måste jag säga att jag är mycket nöjd ändå med min nya fina 500:a. Skall bli mycket intressant när duken väl kommer, så man kan börja ställa in och utvärdera på riktigt.
Postad 21 februari 2014 - 17:11
Skall bli mycket intressant när duken väl kommer, så man kan börja ställa in och utvärdera på riktigt.
Får man fråga vilken duk du kommer att använda, i ett vardagsrum eller?
Postad 21 februari 2014 - 18:27
I dagsläget är det dessvärre ett vanligt vardagsrum men så fort hus kommer skall det göras ett dedikerat rum(där av valet av duk).
Sen har jag för kort kastavstånd för att ha en HC duk.
Lägger upp lite bilder sen så fort allt har kommit och är uppe.
Postad 23 februari 2014 - 12:23
Redigerat av Hooch, 23 februari 2014 - 12:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar