(eller har jag missat nån?):
Ja trådtiteln tydligen..
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 30 October 2014 - 21:42
Sitter och tar premiär med nya tvn och Sverige bakar!
Snart ska Bluray spelaren få jobba lite också. Toknöjd hitills. Postad 31 October 2014 - 10:07
Redigerat av stn, 31 October 2014 - 10:11. Postad 01 November 2014 - 21:18
Vad tror ni om 60pb560 mot en gammal panasonic px8 rent bildmässigt?
Postad 03 November 2014 - 00:44
Jag ersatte precis min Panasonic PX80 50" plasma mot en 60PB560V och är toknöjd.
Var orolig för att folk hade klagat på svärtan men inget jag har stört mig på. Postad 07 November 2014 - 08:42
Jag vet att det här inlägget kommer sent eftersom TV:n inte finns att köpa längre, men jag antar att den är väldigt lik 60-tummaren. Eftersom jag fick så bra hjälp här när jag köpte TV:n vill jag i alla fall dela med mig. Det gäller alltså LG 50PB660V.
Mjuk och fin bild med hög skärpa. Jag gillar de mjuka svepningarna på plasmaskärmar. Digital-TV-mottagaren har hygglig uppskalning, dock kan artefakter uppstå i SD-sändningar. Men fullt OK. Smart-TV-funktionarna är inte mycket att hänga i granen. Långsamt och buggigt - mestadels helt okörbart. Netflix-appen funkar dock bra. Även uppspelning via DLNA funkar helt OK. Timeshift-funktionen fungerar OK, men är lite långsam i reaktionen. Jag kör för det mesta Apple TV och ett Raspberry Pi med Xbian. TV-fjärren funkar till Xbian och bilden är mycket bra för pengarna när man kör de här källorna. Jag är inte kräsen med ljudet. Har märkt att det distar vid vissa frekvenser, men det märks mycket sällan. Det duger. Sammanfattningsvis väldigt mycket TV för pengarna. OK digital-TV-mottagare, men man bör ha en extern källa för annat innehåll. Postad 07 November 2014 - 23:41
Fick du med en pappers manual eller på cd? för på LG's hemsida finns det ingen manual och hittar den inte på något annat ställe heller tyvärr. Enda som finns är typ "kom igång manual" men inget som förklarar alla menyer och olika inställningar Edit: 60" finns kvar (kom in igen den 7nov) hos netonnet, beställde förra veckan kommer imorgon och finns kvar på postorder just nu iaf! Redigerat av SKIBBE, 10 November 2014 - 18:12. Postad 10 November 2014 - 18:23 Nope. No nothing. Har faktiskt inte ens tänkt på att jag inte fick med någon. =) Postad 10 November 2014 - 18:24
Drygt, men kanske ej behöver den, annars får jag väl maila dom och whina lite :-) Postad 11 November 2014 - 19:20
Fick tv:en idag och packade glatt upp den, väntade nu till kvällen och började kalibrera den. visar sig att den har en rosa nyans imitten på panelen mot vit bakgrund (villket jag hittade i efterhand på google att typ alla led av det...) har även en röd subpixel som lyser i ljusa partier mitten/vänster (detta täcks ej av pixelgarantin vad jag läste mig till)
Så jag vart ej nöjd alls. Jag hoppas verkligen att jag kan nyttja ångerrätten då de sakerna ej täcks av nån garanti. kört den 2-3h då jag ställde in bilden och ej plockat bort någon plast, tagit fram fjärr och batteri endast. Hur känsliga är NetOnNet med returer av TV? (inom ånger perioden) kostar ju mig en slant att returnera den men det är väl ett liten pris än att behöva behålla en tv jag ej blev nöjd med. Redigerat av SKIBBE, 11 November 2014 - 19:22. Postad 11 November 2014 - 22:42
Tänkt slå till på denna skärm men undrar om fler upplevt det Skibbe skriver om? Postad 12 November 2014 - 17:49
Jag beställde en som borde komma i veckan. Skall ha denna tills lg 65" Oled finns att köpa. Rapporterar när jag testat.
Postad 13 November 2014 - 21:25
Kommer från en panna 42px70 som jag varit nöjd med...men skräcken att den skulle ge upp och det inte skulle finnas nån plasma kvar på marknaden fick mig att beställa en 60pb560v. var först lite missnöjd med bilden som var lite kontrastfattig. fick först bäst bild på att tweaka sport läget.... Provade dessa inställningar som blää använt min nyinköpta Pb60560V.. lite tweaks på vissa inställningar gjorde jag: brightness: 48 h & v sharpness: 27 colour: 36 Color temperature: warm 1 Givetvis kör jag den i justscan läget.. Stoppade i pacific rim i blurayen för att kolla (första blurayen jag kör på tvn) Jösses amalia!!! hur i h-vete kan en 60 tums TV för 5500:- inkl frakt ge så här bra bild!!! Kontrastrik (vet att den är en LG!?) och ruskigt skarp. Bästa är att jag slipper lcd smet i rörelserna. ruskigt jvla nöjd /Magnus Redigerat av Unregistered68c6c288, 13 November 2014 - 21:55. Postad 13 November 2014 - 23:43
Vågar inte vänta längre nu. Beställde en alldeles nyss från Komplett.se. 5.555kr
Har en Samsung plasma från 2007 HD-ready. Har svårt att tro att LG'n inte kommer spöa min Samsung. Postad 14 November 2014 - 00:15
Den som vågar får gärna ladda upp en bild på teven med något hd inslag plus svarta kanter.
Tack på förhand! Mvh, k struttson Postad 14 November 2014 - 19:13
Will do..... Postad 15 November 2014 - 20:07
Svärtan är kass,den är mörkgrå. Köpte en Sony60 kdl605w istället och är så glad att jag bytte.
Redigerat av ironsten, 15 November 2014 - 22:05. Postad 15 November 2014 - 20:37
4000kr mer för svärta? Då får den vara MYCKET bättre för det priset? Testade du att kalibrera likt Blää & M_Lundback gjorde? Får min nästa vecka och bildar egen uppfattning då...... Postad 15 November 2014 - 20:53
Jag för in det i dagens noteringar. Jag för in det i dagens noteringar.
Härligt! Hoppas du blir nöjd med teven. Postad 15 November 2014 - 22:08
Hade den hemma ca 2v och försökte allt. Går inte att jämföra mot Sony KDL60W605B, är klasskillnad. Och det är klart värt pengarna imo. Man mådde helt enkelt inte bra av att ha den i vardagsrummet Postad 15 November 2014 - 23:06
Vilka super ögon vissa har när dom sitter och letar fel på dessa apparater.
Jag bytte från en Panasonic PX80 plasma till LG 60pb560v och hade läst här innan om kass svärta och blänkande skärm. Visst kanske inte håller riktigt samma klass men inte så långt efter tycker jag. Och med tanke på vad den kostade så är jag mer än nöjd. Har inte ens provat dom inställningarna som tår här ovan utan kör film läge. Måste testa dom inställningarna. (y) LCD är inte värt att lägga pengar på om ni frågar mig. Väntar tills oled eller nått annat nytt påfund dyker upp med grym bild. 3d och smart tv och all annan skit kan jag vara utan. Men tur att smaken är som baken! Postad 16 November 2014 - 12:54
Hej alla igen....
Svärtan kanske inte är fullt i klass med oled eller dyraste panna plasma/dyraste samsung plasma och säkert inte heller med vissa LCD.. men kontrastomfånget som blir med inställningarna jag använt ger en otroligt bra och sjukt skarp bild, även när bilden rör på sig (vilket jag anser att LCD aldrig klarat av) Och eftersom TV är bilder som rör på sig går LCD helt bort för mig. Det finns ju de som inte stör sig på rörelseoskärpa och för dem funkar ju LCD. OLED är ännu i sin linda och inte riktigt där ännu... (varken pris eller prestanda) Och så den här idiotin med böjda skärmar?! Ok på datorskärm...men på en tv?..Nej tack!! Ska försöka få upp en bild på hur den ser ut (om jag lyckas fånga hur skarp och kontrastrik bilden verkligen är i verkligheten på kamera) Mvh Magnus Postad 16 November 2014 - 13:31 Vad jag vet har det inte gjorts några seriösa tester av LGs plasmor från 2013-2014 och därför finns inga tillförlitliga siffror på svartnivå osv. Misstänker att det beror på att deras plasmor från 2012 (som testades seriöst) fick tokmycket stryk gällande svärtan av samtliga andra plasmor på marknaden oavsett prisklass och även majoriteten av det årets LCDer. Tom LGs egna lcd med IPS spöade deras plasmor gällande svärta... Jag är ganska övertygad om att de fortfarande har usel svärta vid en jämförelse. Däremot tror jag de är bra på andra saker så om man inte är kräsen gällande svärta så får man mycket teve för pengarna. Postad 16 November 2014 - 13:42
Får inte glömma av att TV:n kostar 5555kr. Min förra kostar tv betalde jag 28.000kr (Samsung plasma HD-ready) för 2007.
Jämför med den så kommer jag nog inte bli besviken. Min plan är att köra på denna 2-3 år och sen kunna köpa en 65" OLED för en human peng...... Postad 16 November 2014 - 14:39
Jag har exakt samma plan. Funderade på en 55" oled först men känns inte värt pengarna. Så blir denna plasma och sedan 65" oled när den kommer ner i pris. Postad 16 November 2014 - 15:07
Bild från Pacific rim
...gör inte Tv:n rättvisa..men ändå..
DSC_5918.JPG 3.48MB
84 Antal nerladdningar
Postad 16 November 2014 - 21:08
Jag har nu beställt denna tv: http://www.netonnet....0v/203157.5290/
Enligt mig värt 500kr extra från den billigare varianten som bara har 1 hdmi, och ingen smart-tv. Men bortsett från det, är det något som skiljer skärmarna åt? Någon som äger den jag länkade, skulle gärna höra vad ni tycker om den. Postad 16 November 2014 - 21:20
560 panelen är endast 50hz https://www.dustinho...792456/60pb560v Såg att 660 kostade 6000kr nu men pärona fick sin förra veckan för 8000, kan ma ringa och få tillbaka 2000kr eller måste man skickatillbaka hela tven och köpa igen om de går? Update; Netonnet kunde ej ge mig kontanter, utan de erbjöd ett presentkort på skillnaden, och vad jag förstår så har de ingen skylldighet alls att kompensera kunder för prisskillnader så tog det som goodwill och accepterade ett presentkort, bättre än inga kr alls! Mycket nöjd med bemötandet! Redigerat av SKIBBE, 17 November 2014 - 09:34. Postad 17 November 2014 - 10:29
Jag sitter med en gammal Panasonic PV60 42".
Tror ni att LG´s 660 kommer bli ett stort lyft? MVH Kribban Postad 17 November 2014 - 10:43
För min del tror jag att om 660 och 560 satt brevid varandra och visade samma källa så skulle jag säkert inte se skillnad på de bägge. Men jag jag skulle definitivt se skillnad mot min nuvarande. Säkert samma för dig med din PV60 kribban.....
Redigerat av Chaim Witz, 17 November 2014 - 10:44. Postad 17 November 2014 - 17:09
Såg nu att Netonnet har höjt priset på 60" 660 till 7990:- tur att man för en gångs skull gjorde en affär innan de höjs, och inte tvärtom.
Redigerat av Sean-Avery, 17 November 2014 - 17:09. Postad 17 November 2014 - 22:34
Jag åkte själv och köpte en 660 igår på Netonnet, vilken ersatte samma tv du sitter på idag. Har inte haft så mycket tid att testa grundligt ännu, men det här är helt klart en uppgradering. Svärtan må mycket riktigt inte vara avgrundsdjup som en hel del klagar på, men den är absolut bättre än min Panasonic PV60. Ställde bara in bilden efter de siffror som finns längre upp i tråden, dessa ska såklart justeras lite vid behov framöver, men jag är klart nöjd med bilden. Den enda tydliga skavank jag märkt hittills var när jag kollade ett serieavsnitt på Netflix och det i en mörk nattscen syntes väldigt tydlig ghosting/eftersläpning. Enda gången hittills jag märkt av det, men det ska väl testas lite närmare. Kan kanske bero på någon inställning. I alla fall, lite korta tankar om tv:n efter ett dygn. Ser fram emot att spendera mer tid med den Postad 18 November 2014 - 11:18
Har kopplat in min nu också. Kan man stänga av funktionen som stänger av skärmen vid helsvarta partier? Har hellre mörkgrått hela tiden än att den ska byta mellan avstängd och påslagen mörkgrå.
Postad 18 November 2014 - 12:53
Det är en plasma, finns ej något sådant? Du kanske har dynamisk kontrast på? Du får nog förklara när detta händer också. Redigerat av SKIBBE, 18 November 2014 - 12:54. Postad 18 November 2014 - 21:25
Det är lg som valt att stänga av hela skärmen tillfälligt när den får en helsvart bild som signal. Sånt gör mig rasande. Redigerat av k struttson, 18 November 2014 - 21:30. Postad 18 November 2014 - 21:27
Okey, har aldrig prövat att skicka en helsvart bild. När dyker detta problemet upp, är väl sällan ellr aldrig allt är svart på skärmen. Prövade min gamla plasma med black_1080p.png från wikipedia nu, den stänger iaf inte av panelen då. Men är ju en 2012 års modell Redigerat av SKIBBE, 18 November 2014 - 21:30. Postad 18 November 2014 - 21:39
Okey. Då verkar det som att det bara förekommer på 13-14års modeller. Det slår av sig vid tex scenbyte vid film eller vid musikvideos så blinkar det hela tiden! Postad 18 November 2014 - 22:10
Det låter ju helt sjukt dåligt. Han aldrig pröva min såpassmycket när jag hade hemma den, körde bara kallibrerings bilder/videos. Dock har pärona en 660 hemma som jag skulle kunna ta med nån mkv på sticka och pröva med om du vet film/scen som det alltid händer i. Postad 19 November 2014 - 00:33
Ja det är verkligen dåligt. Förstår inte hur Lg´s ingenjörer har tänkt där. Det sparar väl knappast någon ström. Jag tror det är så på deras lcd apparater oxå. Och där har dom nog tänkt att man inte ska kunna se all clouding när det blir helsvart. Det räcker nog bara att zappa mellan kanalerna för att upptäcka det. Men annars är den här trailern bra att testa med: https://www.youtube....h?v=IAFK9dp7v1o Postad 19 November 2014 - 09:42
Jag har kopplat in min TV till förstärkaren med Optisk kabel. Dessvärre får jag inte Dolby ljud på t ex Homeland på SVT1 HD.
Någon som har bättre tur eller har testat? Postad 19 November 2014 - 10:03
Det ljud formatet får man inte ut genom optisk..inge fel på tv:n. Postad 19 November 2014 - 10:43
Ska inte 5.1 ljud gå via optisk? Det är väl de högupplösta ljudformaten och 7.1 som kräver HMDI?
Postad 19 November 2014 - 11:49
Jag fick ut DD5.1 från svt förr från dtv inna de bantade bort de för att endast köra flerkanals på hdkanalerna (vid årsskiftet 13/14) Plockade ut de via optiskt då jag körde den inbyggda digitalboxen.
Postad 19 November 2014 - 13:06
Jag svarar mig själv, för att få ut Dolby 5.1 på optiska anslutningen så måste man ändra Ljudinställning DTV: från Auto till Dolby Digital. Då skickas vanligt steroljud som vanligt och Dolbyljud på korrekt sätt.
I usa verkar det som att folk uppdaterar firmware på sina apparater, någon som provat kontakta LG support angående detta? Postad 19 November 2014 - 19:42
Sorry, självklart får man ut DD och DTS. Menade Dolby True hd och DTS-hd som inte går Postad 19 November 2014 - 22:03
Hej
Funderar på att skaffe denna LG 60". Kommer att sitta ca. 70 cm ifrån den. Har bara ett syfte att höja närvarokänslan i Elite Dangerous. Funkar det måntro, 70 cm ifrån. Kommer att ha Track IR för huvudrörelser. Postad 19 November 2014 - 22:27
Finns risk att du kan se "flimret" på så nära håll på en plasma. Postad 19 November 2014 - 22:37
Hej. Jaså. Har aldrig ägt en plasma. Är det som på crt? Annars så är väl 70cm inget problem med hänsyn till betraktningsvinklar? Postad 19 November 2014 - 22:38
Vinklar är de inga problem, men en plasma så är bilden mer "levande" svårt att förklara om du aldrig stått nära en plasma 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |