Dom såg j..vligt coola ut iaf
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vill ha tips på golv-högtalare för max 20k där diskanten inte går att mosa.
Startad av
Unregistered2294
, Jan 09 2015 00:22
175 svar till detta ämne
55 relaterade trådar
Postad 01 February 2015 - 05:20
Fasen, hittade en golvare från Paradigm jag kunde tänka mig innan jag testar golvare från Klipsch men den j..kln hade utgått
Dom såg j..vligt coola ut iaf
Postad 01 February 2015 - 18:05
?
Alltså, det där med diskanten är inte så viktigt längre och jag vet, jag borde använda en annan tråd till det här Postad 01 February 2015 - 18:11
Hifi_perra,du måste vara en extremt rastlös människa! inget illa menat,men hemskt vad du ändrar o har dig! sedan kan du ju aktivera kommentarer i dina album,hur ska man annars kunna ge dig gott omdöme för dina fina prylar?? ;-)
Postad 01 February 2015 - 23:18
Ingen idé med några kommentarer, albumen brukar ändå bara finnas kvar ett par dagar...
Postad 01 February 2015 - 23:46
Kommentarer är inget som lockar direkt!
Postad 02 February 2015 - 00:10
Varför är inte diskanterna viktiga länge? Sagt upp bekantskapen med dom som petat in dom tidigare? Eller, det var ju till en mystisk tant som okrossbara diskanterna skulle, så jag gissar att det inte spelar någon roll.
Min teori: Perra och tanten har samma vänner. Perra har sagt upp bekantskapen med vännerna som petat in hans diskanter. Tanten har vännerna kvar och då tyckte perra, hyvens kille som han är, att tanten skulle få okrossbara diskanter tills hon sagt upp bekantskapen med diskantmarodörerna. Perra visste inte om att tanten var så handlingskraftig, och hade avslutat relationerna med individerna tidigare än beräknat. Då stog perra kvar med köpsuget och pang så skulle han ha högtalarna som tanten skulle ha. Men, för bara någon timme sen kom perra på att han inte längre känner några diskantmarodörer, varpå han känner att diskanternas okrossbarhet inte längre är en faktor. 10/10, right? Redigerat av Zartok, 02 February 2015 - 00:10. Postad 02 February 2015 - 00:23
Vänta nu. Hur blev det då? Tanten sög ut diskanten på dina högtalare och fick dom sedan för att du ändå tänkte köpa nytt igen?
Postad 02 February 2015 - 00:29
Jag sög ut diskanten på hennes CM7:or och hon behöll dom och jag beställde ett par nya Klipsch stativare till mig. För att eventuellt senare uppgradera till Klipsch golvare (möjligtvis). Högtalarna är hennes så länge jag inte kräver dom tillbaka men då måste jag först hitta en lämplig ersättare som inte har hänt hittills.
Redigerat av Unregistered2294, 02 February 2015 - 00:30. Postad 02 February 2015 - 00:40
Jag ser tråden som avslutad nu. Om ni har fortsatta frågor så går det bra att skicka pm.
Redigerat av Unregistered2294, 02 February 2015 - 00:44. Postad 02 February 2015 - 08:51
Aningen stora men låter väldigt bra http://www.ljudochbi...lipsch-rf-7-ii. Annars RP260. Postad 04 February 2015 - 16:50
Det blev klart idag
Postad 04 February 2015 - 17:03
Klipsch, är det såna där högtalare med guidning av fingerspetsen in mot diskanten?
Postad 04 February 2015 - 17:07
Handlar du där jag handlar så kan jag nog tjata lite extra
Vet faktiskt inte. Har aldrig sett dom förr
Postad 04 February 2015 - 17:14
Denna prisklassen passar mig riktigt bra. Är riktigt nöjd så här långt
Tänk om fler Sonus kunde kosta dom pengarna Oj, nu sa jag Sonus Postad 05 February 2015 - 17:07
Jo, det var på G men jag ändrade mig i sista stund angående Focus 260. Jag har istället lite planer på att skaffa Sonus Faber Toy Tower iom att agenturen försvinner och sen vet man ju inte hur det går så detta känns lite som den chansen man får. Jag har fram till Mars på mig. Sen är möjligheten borta. Efter det vet vi inte vad som händer med Sonus Faber och Sverige. Det pratades om att dom skulle ha agenturen själva men om det gäller Sverige det vet nog bara dom just nu
Postad 05 February 2015 - 23:13
Aha, så du ändrade sig i sista sekunden. Hört någon av högtalarna eller köper du blint igen?
Postad 05 February 2015 - 23:30
Beror på hur man menar. Hade ju blivit mina fjärde Dynaudio sen 2009 i så fall. Mina första var ett par Focus 220 Mk1. En del har det väl hänt sen dess så DM-serien idag är väl mest lik dom jag hade kan tänkas. Men ja, har ej lyssnat på nya Focus
Postad 06 February 2015 - 01:02
Ja, vad trodde du att vi snackade om?
Jasså, du är inne på dom du Ajdå. Missade lite av texten där. Trodde du menade Dynaudio Focus 260. Bara jag som är blind Var ju meningen att jag skulle beställa fler då dom andra Klipscharna var så billiga. Så det vore ju nästan synd att bara skaffa dom då tänkte jag Fast du skrev ju "annat än" så det borde väl vara det jag skrev då Klipscharna däremot kommer nog vilken dag som helst Postad 06 February 2015 - 10:11
Nya Focus serien lirar fint, grattis!
Redigerat av WB-Cinema, 06 February 2015 - 10:11. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |