Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Media Markt ISF-certifierar personal

318 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 July 2016 - 18:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Du har inte sett rubriken på tråden och följt med riktigt va? MediaMarkt har nu mer Isf certifierade kalibrerare i butikerna.

Jodu .. jag läste rubriken 

Det finns svenska långdistanslöpare också ;)

Men läste du vad jag skrev.. eller du blev så illa vid dig i byxorna att du inte hann med?

Jag var lite ironisk (det är jag nu med) för att precis som jag skrev (läs igen)

Redigerat av MalcomX, 28 July 2016 - 18:59.

Postad 28 July 2016 - 22:03

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Om du ska kika på en graf är det vackert med raka linjer - annars har det ofta väldigt lite med bildkvalitet att göra... Detta är en av de saker man får lära sig den "hårda" vägen på mina certifieringar :)

/Pär

Det jag har funderat mycket på är att felen måste spridas ut där de blir minst märkbara, snarare än att få en snygg graf överlag på bekostnad av större fel som syns tydligt.

Likaså att det sättet felen är fördelade påverkar intrycket. Små men olika färgstick kan vara värre (tänk RGB565 i gamla PC-spel med växelvis gröna och magentafärgade stick som skräckexempel).

Är jag rätt ute i att det är där ögat kommer in i kalibreringen? :)

Postad 28 July 2016 - 22:32

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Här hade han bara lattjat med tvåpunktsgråskalan, eller hur?

Ja, och det var för att vi såg liknande problem över hela gråskalan (för mycket rött och för lite grönt) vilket kunde åtgärdas med tvåpunkts-IRE.

Förresten nämndes det inget om de sekundära (magenta, cyan och gult(?))färgerna. Hur kalibreras sånt? Var han inne och kollade det?

Du ser ju resultatet för färgkomponenterna. Och om du läser nedan så förstår du att vi kikade på det med, men det var ytterst minimala ändringar vi gjorde.

Färghanteringen var generellt sett ganska bra till och börja med så vi gjorde endast pyttesmå justeringar i luminansen i enstaka färgkomponenter. I praktiken tror jag inte att det spelade någon direkt roll.

Postad 28 July 2016 - 23:13

200hz
  • 200hz
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Noterar att du beskriver MediaMarkt som "vi" i ett par inlägg, vilken är din roll på Media Markt?

Vi är en kedja så det är rätt rimligt att jag beskriver Media Markt som "vi". Vi har också samma kunskap när det gäller kalibrering i alla varuhus. Jag är inte säljare men jag jobbar i varuhus.

Postad 29 July 2016 - 04:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Edit: Too late...

Redigerat av pacman, 29 July 2016 - 04:34.

Postad 29 July 2016 - 10:32

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Vi är en kedja så det är rätt rimligt att jag beskriver Media Markt som "vi". Vi har också samma kunskap när det gäller kalibrering i alla varuhus. Jag är inte säljare men jag jobbar i varuhus.

Frågar dels för att jag var nyfiken och dels för att forumet har speciella regler för företagsanvändare som rätt få känner till. 

Notera: Om du representerar ett företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som minhembio.com eller prisjakt.nu behandlar måste du ha ett så kallat företagskonto. I detta fall bör du välja ett användarnamn som indikerar vilket företag eller butik det gäller. Efter registreringen kontaktar du vår supportavdelning för att få kontot markerat som företagskonto.

Och nej, jag har inte skrivit reglerna :D

Redigerat av improwise, 29 July 2016 - 10:34.

Postad 29 July 2016 - 10:57

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Jag är helt övertygad om att du har gett grabbarna på Media Markt en utomordentligt bra utbildning och han som var på besök hos mig var nog duktigare på CalMAN efter din knappa fyra dagar långa utbildning än vad jag blivit efter att ha använt programmet i ett och ett halvt år.

Hur pass svårt är det att själv lära sig att använda mätare/program a'la CalMAN? Skulle du med dagens kunskap ha skippat det och bara gått på kalibrering från Media Markt?

Postad 29 July 2016 - 11:10

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 1

Själv har jag en del kunskap om bildkalibrering sedan tidigare och om man verkligen vill förstå hur det går till kan det ta ganska lång tid och kräva mycket praktisk erfarenhet, medan någon som vet hur en bra bild ska se ut förmodligen lär sig förstå hur allt hänger ihop desto snabbare. Killen från MM blev en ögonöppnare för mig och jag lärde mig ett och annat som jag kommer att få användning av vid framtida projekt.

Allt hänger väl på kännedom, möjlighet, ekonomi och andra faktorer. Jag har aldrig kalibrerat en OLED själv och jag har heller inte rätt utrustning för det (har bara kalibrerat LCD-skärmar med hjälp av CalMAN RGB). En vettig mätare för OLED kostar närmare bestämt 2000 kr eller uppåt. Lägg sedan till licens för mjukvara och signalgenerator. Slutpriset blir ganska saftigt om du bara ska kalibrera EN bildvisare.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 29 July 2016 - 11:11.

Postad 29 July 2016 - 13:37

200hz
  • 200hz
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Frågar dels för att jag var nyfiken och dels för att forumet har speciella regler för företagsanvändare som rätt få känner till.

Notera: Om du representerar ett företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som minhembio.com eller prisjakt.nu behandlar måste du ha ett så kallat företagskonto. I detta fall bör du välja ett användarnamn som indikerar vilket företag eller butik det gäller. Efter registreringen kontaktar du vår supportavdelning för att få kontot markerat som företagskonto.

Bra att du tog upp det. Ska omformulera mig i framtiden så jag inte bryter mot några regler. Jag skriver här privat men det kan vara svårt att skilja på saker och ting ibland:)

Postad 02 August 2016 - 17:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Tog en liten runda på Mediamarkt idag och när jag stod och tittade på en Sony kom det fram en säljare och började prata om hur fantastisk bild det var och hur detaljrikt det var med HDR som slingan som rullade.
Hade inte hjärta att tala om för honom hur hemsk bilden var, då denna tv som alla andra hade butiks inställning med full dynamik på alla växlar. Känns lite sådär att nämna Mediamarkt och Kalibrering i samma mening ;)

Postad 02 August 2016 - 19:12

Coooka
  • Coooka
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tog en liten runda på Mediamarkt idag och när jag stod och tittade på en Sony kom det fram en säljare och började prata om hur fantastisk bild det var och hur detaljrikt det var med HDR som slingan som rullade.
Hade inte hjärta att tala om för honom hur hemsk bilden var, då denna tv som alla andra hade butiks inställning med full dynamik på alla växlar. Känns lite sådär att nämna Mediamarkt och Kalibrering i samma mening ;)

Eftersom det är såpass nytt på Mediamarkt med kalibrering så tror jag att inte alla har fått den utbuildningen just med vad rätt bild är. Så vi får hoppas att fler säljare kan se skillnad på rätt bild och överdriven. :)

Postad 03 August 2016 - 03:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Jag tycker snarare att det är MalcomX som saknar kännedom för vad som gäller HDR-material så finns det i nuläget inte mycket att göra med just kalibrering utan du får snarare det du ser. Dessutom erbjuder Media Markt endast kalibrering mot Rec.709 tills det att Rec.2020 kommit längre upp på tapeten.

Postad 03 August 2016 - 08:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 1

för vad som gäller HDR-material så finns det i nuläget inte mycket att göra med just kalibrering 

Finns materiel nu att "justera" in bilden någorlunda! Dessa test patterns för HDR-10 finns att köpa/ladda ner på en usb, tyvärr fungerade inte filen på min Ultra spelare ännu :rolleyes:

http://rmadvancedcal...-uhdhdr-10.html

http://rmadvancedcal...tion Manual.pdf

Postad 03 August 2016 - 19:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Fast det kanske inte var hans fel att bilden såg hemsk ut. Jag tycker absolut man ska säga till om bilden ser hemsk ut. Fast en bra försäljare skulle då kunna fånga en i sitt säljarsnack..hmm..

Postad 04 August 2016 - 14:53

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Eftersom det är såpass nytt på Mediamarkt med kalibrering så tror jag att inte alla har fått den utbuildningen just med vad rätt bild är. Så vi får hoppas att fler säljare kan se skillnad på rätt bild och överdriven. :)

Dom kanske behöver kalibrera säljarna också? :D

Postad 04 August 2016 - 15:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Säljarnas uppgift är att kränga tv apparater (och annat). Att alla ska vara införstådda med kalibrering är ganska naivt att tro. Det finns andra sätt att sälja tv apparater.

Med det sagt så borde alla utbildade bära en liten isf-sticker så man vet vem som det ev kan vara värt att växla några ord med. :)

Postad 04 August 2016 - 15:25

compost76
  • compost76
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

I senaste reklambladet från MM så står det att dom tar 999 kr för denna s.k. bildkalibrering, visst är det väl som att kasta pengarna i sjön?

Dom tar alla möjligheter att sälja på kunder grejer som man inte behöver, t.ex. extra försäkringar också.

Redigerat av compost76, 04 August 2016 - 15:26.

Postad 04 August 2016 - 15:29

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 5

I senaste reklambladet från MM så står det att dom tar 999 kr för denna s.k. bildkalibrering, visst är det väl som att kasta pengarna i sjön?

Haha, du driver väl?! För en tusenlapp görs enorma underverk i mån av bildåtergivning, det är sannerligen ett fynd.

Kolla på ElGigantens s.k. "optimering" (för samma prislapp) så ska du se att det är en definition av begreppet lurendrejeri.

Postad 04 August 2016 - 17:20

200hz
  • 200hz
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Säljarnas uppgift är att kränga tv apparater (och annat). Att alla ska vara införstådda med kalibrering är ganska naivt att tro. Det finns andra sätt att sälja tv apparater.

Med det sagt så borde alla utbildade bära en liten isf-sticker så man vet vem som det ev kan vara värt att växla några ord med. :)

Jobbar på det till mitt varuhus:)

Postad 04 August 2016 - 17:48

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0

Dom tar alla möjligheter att sälja på kunder grejer som man inte behöver, t.ex. extra försäkringar också.

Det är, om de utför den som vid certifieringen, absolut INTE fråga om något lurendrejeri - tvärtom, det är snarare kunderna som lurar MM på en betydligt mer kostsam tjänst till ett riktigt lågpris - en otroligt bra grej, som VERKLIGEN förbättrar bild och upplevelse :)

Postad 04 August 2016 - 19:53

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Var förbi MM på kungens kurva och kikade på kalibrerings montern de hade.
de har byggt som ett slags markis (svart) som går ut 1,5m ut för att dämpa för ljus/belysning. Undrar om det går att täcka för sidorna också ?det kanske inte behövs.

Iaf. De såg ut att ha o göra med kalibreringar då, blir nog bra det där!

Postad 04 August 2016 - 20:59

compost76
  • compost76
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Det är, om de utför den som vid certifieringen, absolut INTE fråga om något lurendrejeri - tvärtom, det är snarare kunderna som lurar MM på en betydligt mer kostsam tjänst till ett riktigt lågpris - en otroligt bra grej, som VERKLIGEN förbättrar bild och upplevelse :)

Kanske jag som inte förstår vad dom gör, nån som vet får gärna förklara hur en sån här bildkalibrering går till.

Postad 04 August 2016 - 21:17

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Kanske jag som inte förstår vad dom gör, nån som vet får gärna förklara hur en sån här bildkalibrering går till.

http://www.mediamark...alibrering.html

Postad 04 August 2016 - 21:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 2

Du förstår inte vad de gör men ändå gör du antagandet att det är att slänga pengarna i sjön? Hmm...

I korthet handlar det om att ställa in apparaten så optimalt som möjligt, i ett objektivt perspektiv då.

Jobbar på det till mitt varuhus:)

Grejt, borde införas i alla varuhus.

Postad 04 August 2016 - 23:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Det ligger inte direkt på mitt bord men du kan nog glömma det. Har dessutom svårt att se hur kalibrering kan gå under IT-tjänster. Att ha fungerande nätverk är en sak som nästan är livsnödvändigt nu för tiden medans kalibrering är mer än lyxtjänst som vi har halverat priset på.

Noterar att du beskriver MediaMarkt som "vi" i ett par inlägg, vilken är din roll på Media Markt?

Notera: Om du representerar ett företag som säljer eller tillverkar produkter inom de områden som minhembio.com eller prisjakt.nu behandlar måste du ha ett så kallat företagskonto. I detta fall bör du välja ett användarnamn som indikerar vilket företag eller butik det gäller. Efter registreringen kontaktar du vår supportavdelning för att få kontot markerat som företagskonto.

Bra att du tog upp det. Ska omformulera mig i framtiden så jag inte bryter mot några regler. Jag skriver här privat men det kan vara svårt att skilja på saker och ting ibland:)

Är inte heller ute efter att hänga ut någon, men det vore kanske bra om vi en gång för alla redde ut vem som är vem och vilken koppling dessa har till det som tråden handlar om.

Rätta mig gärna om jag har fel men som jag förstått det ligger användarna Perra1 och Ringblixt bakom utbildningen av Media Markt´s personal och där 200hz är en av dom som blivit ISF-certifierad.

Postad 04 August 2016 - 23:14

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Erbjuder MM sin kalibreringstjänst även om tvn inte är köpt hos dom?

(Ja, jag har frågat MM fast de har inte svarat. ;)

Postad 04 August 2016 - 23:33

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Jag var inne på mm för ett par veckor sedan och fick svaret att de åker ut och kalibrerar för 2000:-

TV:n behövde inte vara inköpt hos dom..

Har länge funderat på att få min panna vt50 kalibrerad och detta verkar vara väldigt prisvärt.

Kalibrering av TV:n är det "enda" som inte är gjort i min lilla hemmabioppställning.

När det är gjort kan jag troligen hålla undan från uppgraderingsdjävulen ett par år till...

Postad 05 August 2016 - 11:16

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna om jag har fel men som jag förstått det ligger användarna Perra1 och Ringblixt bakom utbildningen av Media Markt´s personal och där 200hz är en av dom som blivit ISF-certifierad.

Stämmer. Det är Perra1 som är officiell ISF Trainer/certifierare och jag som är assisterande lärare. :) Minhembio har ju inte signaturer vilket är lite synd för då hade det varit tydligare.

Postad 05 August 2016 - 11:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Är det bra om en bildkalibrerare (200hz) har en sådant namn om man är bildnörd? Jag menar..kom igen nu. Ha ha.. ;)

Postad 05 August 2016 - 11:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Haha, det är ju så de ska sälja tjänsten ju!

Okalibrerad tv: 50 Hz, max.
Kalibrerad tv: 200 Hz, minst.

*kolla Hääärtsen! wow!*

Kanske världen får nån nytta av de där Hz siffrorna till slut. :D

Postad 05 August 2016 - 15:02

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0

Stämmer. Det är Perra1 som är officiell ISF Trainer/certifierare och jag som är assisterande lärare. :) Minhembio har ju inte signaturer vilket är lite synd för då hade det varit tydligare.

Bra då vet vi hur det ligger till. Ja, det är synd att signaturer inte längre är tillåtna här på min Minhembio och är på tiden den funktionen infördes igen.

Signaturernas återkomst?

Postad 05 August 2016 - 16:38

200hz
  • 200hz
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Är det bra om en bildkalibrerare (200hz) har en sådant namn om man är bildnörd? Jag menar..kom igen nu. Ha ha.. ;)

Hahaha! Det var en tanke om ironi för en herrans massa år sedan när hz-hysterin tog fart. Jag har inte hittat vart eller om jag kan byta och har full förståelse för hur det slår tillbaka idag:)

Postad 05 August 2016 - 22:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Hahaha! Det var en tanke om ironi för en herrans massa år sedan när hz-hysterin tog fart. Jag har inte hittat vart eller om jag kan byta och har full förståelse för hur det slår tillbaka idag:)

Det lustiga är att du tog i för lite. För att hålla din ironi up to date hade du behövt heta 2000 Hz. Minst. :D

Postad 05 August 2016 - 22:58

200hz
  • 200hz
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det lustiga är att du tog i för lite. För att hålla din ironi up to date hade du behövt heta 2000 Hz. Minst. :D

Kanske skulle ändra till PQI också😝

Postad 06 August 2016 - 06:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Behövs inte. Finns ändå ingen att kund som noterat att betydelsen ändrats. ;)

Postad 10 August 2016 - 14:08

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Nu kör även HifiKlubben en annons på t.ex Facebook om detta

Fusk, bluff och fakta om bildkalibrering - Få gratis tips för bättre TV-bild

https://www.hifiklub..._content=Tactic

Postad 10 August 2016 - 14:26

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 0

Kul att dom skriver

"För om vi kunde kalibrera varje enskild TV korrekt för en tusenlapp så skulle världen se bättre ut. Men det kan vi inte. En seriös professionell kalibrering av en TV är nämligen en omfattande process och vi anser att det inte är särskilt realistiskt att det ska gå att göra till det priset."

​Det är just vad Media Markt kan, dom KAN erbjuda en äkta kalibrering för 1000:- . .. .nätt som Hifiklubber här erkänner att dom INTE kan..eller ens tycker ät rimligt att det skall gå

Postad 10 August 2016 - 14:33

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Är det någon mer jag som inte får upp några modeller, "Brands" går att välja Sony/Samsung men rutan bredvid är helt tom oavsett?

EK

Postad 10 August 2016 - 15:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Nu kör även HifiKlubben en annons på t.ex Facebook om detta

Fusk, bluff och fakta om bildkalibrering - Få gratis tips för bättre TV-bild

https://www.hifiklub..._content=Tactic

Det där var faktiskt riktigt kul. Det var större färgfel i ElGigantens apparater än vad samma apparater hade i default Movie läget. Och allt detta för 1000 spänn. Vilket kap! :D

Redigerat av pacman, 10 August 2016 - 15:19.

Postad 13 August 2016 - 14:15

patrykb
  • patrykb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Precis varit på MM Torpavallen och bokat en kalibrering av min tv hemma nästa torsdag.
Ser fram emot en riktigt kalibrerad tv även om jag tycker att jag fått till det ganska hyfsat på egen hand.
Men varför nöja sig med hyfsat?

Postad 13 August 2016 - 19:17

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 1

Det kommer att bli bra. Ett tips är att slå igång TV:n en timme innan han kommer så är den uppvärmd när ni drar igång.

Postad 13 August 2016 - 19:43

patrykb
  • patrykb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag kommer väl vara som ett barn på julaftons morgon och vakna tidigt i väntan på presenter så det skall jag göra. :-)

Postad 13 August 2016 - 19:57

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Jag kommer väl vara som ett barn på julaftons morgon och vakna tidigt i väntan på presenter så det skall jag göra. :-)

Spännande! :)  Ser fram emot din feedback...! 

Postad 13 August 2016 - 20:22

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Haha, själv försov jag mig och vaknade ca fyra timmar senare än beräknat den dagen. Tur att jag har lite flexibla arbetstider på mitt jobb. ;)

Postad 14 August 2016 - 07:05

patrykb
  • patrykb
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Spännande! :)  Ser fram emot din feedback...!

Skall återkomma med resultatet.

Postad 14 August 2016 - 07:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Kul att dom skriver

"För om vi kunde kalibrera varje enskild TV korrekt för en tusenlapp så skulle världen se bättre ut. Men det kan vi inte. En seriös professionell kalibrering av en TV är nämligen en omfattande process och vi anser att det inte är särskilt realistiskt att det ska gå att göra till det priset."

​Det är just vad Media Markt kan, dom KAN erbjuda en äkta kalibrering för 1000:- . .. .nätt som Hifiklubber här erkänner att dom INTE kan..eller ens tycker ät rimligt att det skall gå

Visst kan de det. Men min fråga från förr är fortfarande; hur fort går det? Jag räknar minst med en timmes kalibrering som minst.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 14 August 2016 - 07:58.

Postad 14 August 2016 - 08:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 4

Visst kan de det. Men min fråga från förr är fortfarande; hur fort går det? Jag räknar minst med en timmes kalibrering som minst.

Så länge slutresultatet blir bra spelar det ju, för kunden, ingen roll om det tar 5 minuter eller 2 timmar.

Postad 14 August 2016 - 08:29

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Man kan ju tänka sig att det går snabbare om man kalibrerar många enheter och på en regelbunen basis, har man redan gjort 10 st av exakt samma tv så vet man ju egenheterna och meny systemet redan innan man börjar, så borde gå snabbare kan man tycka.

Postad 14 August 2016 - 13:21

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Jag kalibrerade en sju år gammal Samsung LCD tidigare i veckan, och om det inte vore för att jag läste graferna fel till början hade jag nog varit klar på knappa halvtimmen. I själva verket höll jag på i 1 timme och 15-20 minuter ungefär. Bilden blev väldigt fin i slutändan.

Postad 14 August 2016 - 15:24

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Hastigheten beror av tre saker:

1.) erfarenhet
2.) utrustning
3.) typ av display

Mvh

/Pär

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.