Javisst är det en Mk2.Var det MKII varianten som det pratas om i denna tråd som du har köpt?Jaha!
Så äntligen har man köpt sig en proj!
Det blev en LG JA 20 på CC för 20 000 med duk (den relativt lilla 16:9 duken passar mig perfekt) och takfäste!
Hade tänkt handla från tyskland osv men tyckte att mässan och det mycket vettiga priset avgjorde.
Mina första intryck:
Svärtan kunde vara lite bättre. Upplösningen är mycket bra, likaså den interna linjedubblaren som sköter sig högt över förväntan. Färgerna är trevliga och hudtoner är mer naturliga än vad jag sett på LCD projjar förut. Bra med detaljer i både ljusa och mörka partier. Har bara kört med S-video hittils, då detta är "högsta gemensamma nämnare" i min anläggning).
Inget "low" läge på lampan? Kan man inte flytta upp bilden lite vid inzoomad 4:3? Nu om det sänds 4:3 letterbox och man zoomar så klipps nedersta textraden...lite irriterande. Verkar som om man kan göra det om man matar den med VGA/Component/DVI om man läser manualen.
Tar den vanlig Scart RGB in i VGA ingången?
Någon som vet om det finns ytteligare inställningar i någon trevlig servicemeny?
Fredrik
Finns det mera info om den? var lite snålt i JA20-tråden.
Finns den att kika på någonstans i Göteborg?
Enligt Cinema Concept är det bara i Sverige som Mk2 säljs.
En inte altför vild gissning är att JA21 kommer att vara en något förbättrad JA20 Mk2 eller helt identisk med Mk2.
Fredrik
Sökningen pågår
Avancerad sökning
181 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?