Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blade Runner - diskutera allt om filmen här

262 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 December 2007 - 10:39

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Stefan N, törs man fråga var du beställt den (Amazon.de är de enda europeiska återförsäljaren som jag vet ska ha sålt briefcase utgåvan) ??

Axel (som skickar från Danmark) har den både på SDVD samt HD-DVD

Redigerat av Unregistered52a88696, 09 December 2007 - 19:58.

Postad 09 December 2007 - 12:31

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Stefan N, törs man fråga var du beställt den (Amazon.de är de enda europeiska återförsäljaren som jag vet ska ha sålt briefcase utgåvan) ??

I och med att det står på spanska på förpackningen så antar jag att det är region 2 ?.. Jag blir mer och mer förbryllad över var och hur de har släppt fem discars briefcase utgåvan, fattar ingenting om jag skall vara ärlig

En riktigt fin recension utav fem discars utgåvan med riktigt fina bilder finns på The digital bits

Postad 09 December 2007 - 18:24

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

I och med att det står på spanska på förpackningen så antar jag att det är region 2 ?.. Jag blir mer och mer förbryllad över var och hur de har släppt fem discars briefcase utgåvan, fattar ingenting om jag skall vara ärlig

En riktigt fin recension utav fem discars utgåvan med riktigt fina bilder finns på The digital bits

DVD-versionen med Väskan finns hittills i Tyskland och Spanien (bilderna på förra sidan) smat på DVD, Blu-ray och HD DVD i USA.

Postad 09 December 2007 - 20:00

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

I och med att det står på spanska på förpackningen så antar jag att det är region 2 ?..

Den SDVD version som jag länkar till i mitt inlägg är USA versionen (släpps 18 Dec). Det står ju klart och tydligt R1 under region samt en amerikansk flagga... :D

Redigerat av Unregistered52a88696, 09 December 2007 - 20:01.

Postad 09 December 2007 - 20:23

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Bilderna är från ett annat forum, jag väntar med att beställa ett tag. Vet inte på vilket format jag vill ha den på.

Postad 10 December 2007 - 15:15

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Blueray versionen är ju given ! USA rellen då.. Ultimate Collectors Edition med väska o allt godis i :lol:

Postad 10 December 2007 - 16:16

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Kollade på dvd utgåvan i helgen och måste säga att dom hade lyckats få till bilden över förväntan... riktigt bra...!! Hoppas man kan få se den på BD eller HDDVD framöver sen nångång oxå....!!

Postad 11 December 2007 - 10:48

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Kollade på dvd utgåvan i helgen och måste säga att dom hade lyckats få till bilden över förväntan... riktigt bra...!! Hoppas man kan få se den på BD eller HDDVD framöver sen nångång oxå....!!

Är det inte dax att skaffa HD nu Hylle :lol:
Du har ju vart inne i HD delen och nosat lite ;)

Postad 11 December 2007 - 11:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Recension HD DVD.

Bild 9/10
Ljud 9/10
Jag har visserligen beställt den på BD men det lär ju vara lika bra. ;)

Postad 11 December 2007 - 11:14

Unregistered219e63e7
  • Unregistered219e63e7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur är det egentligen med regionskodningen på blu-ray-versionen av Blade Runner (Five-Disc Ultimate Collector's Edition)?

Enligt Amazon.com är det "Region 1 (U.S. and Canada only)"
http://www.amazon.co...t...8178&sr=8-5

Enligt axelmusic.com är det "Region A"
http://www.axelmusic...ls/085391185727

och enligt Blu-Ray Region Code Info är det en "Region A, but plays in region B players"
http://bluray.liesinc.net/

Någon som vet vem som har rätt?

Postad 11 December 2007 - 11:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Enligt den här sidan som hittills alltid haft rätt så är den regfri. För detta talar även att det är en utgåva från Warner, som alltid släpper regfria BD. ;)

Postad 11 December 2007 - 14:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
jaha ska man slå till på denna rackaren på HD-DVD också kanske... jag köpte den nya DVDn förra året eller när det var o den såg ju himla bra ut så frågan är om man verkligen behöver se den i HD också?
är ju inte världens störts fan av filmen mer än att man tycker att det är en skön rulle.

ni får ta o lägga upp lite screenshots när ni får filmen grabbar så man kan bestämma sig.
har för mig jag har några bilder ifrån DVDn i mitt galleri, ni kan ju ta samma bilder så kan man jämföra lite i varje fall.

Postad 11 December 2007 - 16:17

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Är det inte dax att skaffa HD nu Hylle :)
Du har ju vart inne i HD delen och nosat lite :P

Det får nog bli ett stort JA på den frågan....!! :) Har lite svårt att bestämma mig bara men för husefridens skull så blir det nog en PS3 i julklapp till sig själv...

Postad 11 December 2007 - 22:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Recension HD DVD.

Bild 9/10
Ljud 9/10
Jag har visserligen beställt den på BD men det lär ju vara lika bra. :P

om man läser recensionen noggrant så dyker något man trodde man skulle slippa på högdefinition. Det är otroligt att folk har missat att rescensenten säger att det finns kantskärpning. Antingen är hans display dålig eller så är det sant.

Med tanke på att en berömd firma har restaurerat filmen borde de inte missat den mest fundamentala av alla förbjudna saker. Är detta sant, och att detta även kommer att överföras på Blu-ray, blir jag väldigt besviken.

Robert

Postad 12 December 2007 - 14:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag tror inte du behöver vara så orolig för kantförstärkningen. Den är säkert inte så framträdande. :)

Här jämförs den nya DVD-versionen med gamla DVD-utgåvor. Det verkar lovande även för er som fortfarande kör med DVD.

"In regards to the image differences - the new FINAL CUT is definitely cooler with some heavier blue-ish/green shading. It is a bit darker - compression is excellent (note: bumped bitrate) and there are less artifacts. I expect the high-def versions will look even superior but this looks exceptionally good for SD."

Här är komplett recension av 4-disc-utgåvan.

Redigerat av hassesolo, 12 December 2007 - 14:24.

Postad 12 December 2007 - 17:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Recension av Blu-ray och DVD.

"As good as the DVD is, however, high-definition is definitely the way to go if the option is available to you. The Final Cut is available in both the Blu-ray Disc and HD-DVD formats. Each has been mastered from the same encode, so the video presentations should be identical.

We've got the Blu-ray Disc edition, and I can tell you that the video quality is, in a word, spectacular. Contrast is superb, with deep, detailed blacks. Colors are lush and accurate. There's very light to moderate grain visible, with breathtaking clarity, texture and detail. You can see how the effects footage benefitted from 6K scanning - these shots have just simply never looked better. Best of all, there isn't a speck or scratch to be seen anywhere. The Dolby TrueHD audio is also a significant improvement over the already great DVD sound. The soundfield is smooth and wide, and the score just sounds stunning in high-resolution. The low-end here will rattle your windows if you're not careful. What a treat!"

Film Rating: A+
Video/Audio Ratings (DVD): A/A
Video/Audio Ratings (Blu-ray Disc 1-20): 19/19.5
Video/Audio Ratings (HD-DVD 1-20): Coming Soon
Bonus Material: A

Redigerat av hassesolo, 12 December 2007 - 18:28.

Postad 12 December 2007 - 20:21

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Är det inte dax att skaffa HD nu Hylle :lol:
Du har ju vart inne i HD delen och nosat lite :)

Det får nog bli ett stort JA på den frågan....!! :D Har lite svårt att bestämma mig bara men för husefridens skull så blir det nog en PS3 i julklapp till sig själv...

hehe ;)

De verkar komma en fin kombospelare i Jan. Samsung U5000

Den och Blade runner på HD ... mumma! :lol:

Postad 12 December 2007 - 23:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Recension av Blu-ray och DVD.

"As good as the DVD is, however, high-definition is definitely the way to go if the option is available to you. The Final Cut is available in both the Blu-ray Disc and HD-DVD formats. Each has been mastered from the same encode, so the video presentations should be identical.

We've got the Blu-ray Disc edition, and I can tell you that the video quality is, in a word, spectacular. Contrast is superb, with deep, detailed blacks. Colors are lush and accurate. There's very light to moderate grain visible, with breathtaking clarity, texture and detail. You can see how the effects footage benefitted from 6K scanning - these shots have just simply never looked better. Best of all, there isn't a speck or scratch to be seen anywhere. The Dolby TrueHD audio is also a significant improvement over the already great DVD sound. The soundfield is smooth and wide, and the score just sounds stunning in high-resolution. The low-end here will rattle your windows if you're not careful. What a treat!"

Film Rating: A+
Video/Audio Ratings (DVD): A/A
Video/Audio Ratings (Blu-ray Disc 1-20): 19/19.5
Video/Audio Ratings (HD-DVD 1-20): Coming Soon
Bonus Material: A

Jag tog visst ut sorgen i förskott när det gällde kantskärpning...he he! Nu är jag så sugen så att jag spricker!!

Postad 14 December 2007 - 13:29

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Råkade vinna 5-discutgåvan från UK så nu är jag nog inte så sugen på att beställa väskan längre. Ska kolla hur utgåvan är sen avgör jag framtiden.

Postad 14 December 2007 - 16:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Mer lovord till den nya utgåvan på BD och HD DVD. :P

Länk.

Bifogad fil  blade_runner.jpg   51.25K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Blade_runner_2.jpg   68.74K   1 Antal nerladdningar

Själva väskan ger de dock inte mycket för.
"This is a fairly simple decision now - this is a film that extensively benefits from the high-definition transfer (whether in Blu-ray or HD) and audio bump. Don't get any high hopes about the cheapo Deckard case or useless toys - get the 5-disc hi-def versions"

Redigerat av hassesolo, 14 December 2007 - 16:52.

Postad 22 December 2007 - 01:58

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Efter att ha sett lite utav det som finns (i fem skivors utgåvan, HD DVD) så kan jag bara säga... Herre gud, detta är gudomligt :)

Postad 31 December 2007 - 20:19

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag köpte den här filmen när den släpptes på dvd för typ 300 år sedan.

Nån som läst boken? Den är givetvis ännu bättre och mer detaljerad än filmen. Ett får någon? :)

Postad 01 January 2008 - 00:29

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag köpte den här filmen när den släpptes på dvd för typ 300 år sedan.

Nån som läst boken? Den är givetvis ännu bättre och mer detaljerad än filmen. Ett får någon? :)

Samma här, köpte den innan man ägde en DVD spelare !!

Första utgåvan (och även den andra "remastrade") är pinsamma men väntan var nog värd det som har kommit, allt extramaterial är ju grädde på den gigantiska mosklick som vi nu fått !!

Läste klart PKD's bok för inte allt för länge sedan, läst den tidigare men den satte sig nu. Filmen är ju faktiskt inte så förbaskat olik boken igentligen (förutom djurbiten) och hela mercerismprylen (och the moodorgan). Ibland extramaterialet (i femdiscars utgåvan iaf) så får man ju tillochmed se ett foto på Deckard och hans fru (som bor på the off-world colonies).

Att boken skulle vara mer detaljerad håller jag dock inte med om.. Det är två olika miljöer, en får vi forma själva och en ritas upp av Sir Ridley Scott (och är det något den mannen har så är det ett öga för detaljer)

Redigerat av ingels, 01 January 2008 - 23:09.

Postad 01 January 2008 - 12:18

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
i vilket fall, så är filmen riktigt bra. Men boken är bättre. Jag blev iaf lite besviken på filmen efter jag läst boken, men det har jag nästan förträngt nu men tog väl 5-6 år eller så. ;)

Postad 21 January 2008 - 08:30

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Liten fundering (eller rättare sagt, en i mängden..)

Fick tag på den europeiska "Five-Disc Ultimate Collector's Edition" och har krängt iväg den amerikanska R1 varianten jag importerade. Hittar dock ingen lapp på den europeiska med något "serienummer" på ??

Jag antar att den europeiska briefcasen borde vara bra mycket mer limiterad än den amerikanska, hittar dock inte någon information om nummer/upplaga !!

Postad 21 January 2008 - 22:07

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Fick idag hem BD-versionen av Blade Runner - vilken ###### bild! :)

Postad 22 January 2008 - 16:04

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Fick idag hem BD-versionen av Blade Runner - vilken ###### bild! :D

Fick hem den amerikanska Bluray 5-skivors versionen idag! (regfri såklart) Vilken sjukt bra bild! Skulle bara kolla kvalitén men blev sittandes en timme innan jag kom på att jag hade annat att göra! ;) :) B)

p.s. har inte märkt det förut, men har ni hört att de pratar svenska på radion när de flyger runt med bilarna? (i början iallafall) Typ flygtornet som pratar? Sen säger de väl samma sak på tyska och japanska.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 22 January 2008 - 16:08.

Postad 23 January 2008 - 22:36

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Fick idag hem BD-versionen av Blade Runner - vilken ###### bild! ;)

Fick hem den amerikanska Bluray 5-skivors versionen idag! (regfri såklart) Vilken sjukt bra bild! Skulle bara kolla kvalitén men blev sittandes en timme innan jag kom på att jag hade annat att göra! :P :D :)

p.s. har inte märkt det förut, men har ni hört att de pratar svenska på radion när de flyger runt med bilarna? (i början iallafall) Typ flygtornet som pratar? Sen säger de väl samma sak på tyska och japanska.

Jäklar du hann före mig! Jag trodde ett tag att jag hörde fel. Visst är det svenska.

"grön sektor inkommande". Någonting med " tre..noll" är också med. Det vore intressant att få veta vem rösten tillhör, eller hur?

Förresten, basen är rätt maffig när ishockey-bruttorna dansar. Det enda jag önskar nu är en 1920x1080 bild.
Pioneer..släpp eran superplasma med rövhålssvärta.

Postad 24 January 2008 - 03:07

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Fick idag hem BD-versionen av Blade Runner - vilken ###### bild! ;)

Fick hem den amerikanska Bluray 5-skivors versionen idag! (regfri såklart) Vilken sjukt bra bild! Skulle bara kolla kvalitén men blev sittandes en timme innan jag kom på att jag hade annat att göra! :P :D :)

Jäklar du hann före mig! Jag trodde ett tag att jag hörde fel. Visst är det svenska.

"grön sektor inkommande". Någonting med " tre..noll" är också med. Det vore intressant att få veta vem rösten tillhör, eller hur?

Förresten, basen är rätt maffig när ishockey-bruttorna dansar. Det enda jag önskar nu är en 1920x1080 bild.

Häftigt, har ni nån tidsangivelse när det inträffar, Antar att det är när de flyger till Polishögkvarteret för att snacka med Bryant ??

Postad 24 January 2008 - 09:57

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Häftigt, har ni nån tidsangivelse när det inträffar, Antar att det är när de flyger till Polishögkvarteret för att snacka med Bryant ??

Det är precis i början när Deckard har blivit avbruten mitt i sitt nudelätande och får hänga med poliserna i bilen.

Så framtidsvisionen är att svenska är ett världsspråk i klass med engelska, tyska och franska. :)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 24 January 2008 - 09:54.

Postad 24 January 2008 - 11:06

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

LOL! Härligt med riktiga fackuttryck!

Postad 26 January 2008 - 00:43

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Detta enligt Final Cut, HD DVD

10:11 in i filmen "Grön Sektor Inkommande" sedan tror jag det endast är andra språk

10:44 in i filmen "Klara Kontrakt, tre noll kilometer väst" sedan tror jag det endast är andra språk

Har inte kontrollerat resten utav filmen och jag antar att det inte är något mer svenskt tal i filmen (Ska försöka luska ut hur det kommer sig att en svensk röst uppenbarar sig). Hör ni nåt mer som är svenskt, posta gärna här så får jag höra vad det är !!

Postad 26 January 2008 - 11:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att man inte har noterat det här förut? Jag har inte kvar någon äldre dvd eller vhs av Blade Runner... Kan någon med en sån version kolla om det hörs mer otydligt i de versionerna? Kanske därför jag inte har noterat det förut.

P.s. "Dangerous Days" var en intressant dokumentär måste jag också säga! En av de bättre helt klart ur ett "extramaterial"-perspektiv.

Postad 27 January 2008 - 15:31

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att man inte har noterat det här förut? Jag har inte kvar någon äldre dvd eller vhs av Blade Runner... Kan någon med en sån version kolla om det hörs mer otydligt i de versionerna? Kanske därför jag inte har noterat det förut.

P.s. "Dangerous Days" var en intressant dokumentär måste jag också säga! En av de bättre helt klart ur ett "extramaterial"-perspektiv.

Jag ska kolla igenom Final Cut och se om det döljer sig nåt mer svenskt tal i bakgrunden, sen tänkte jag kolla samma scener i några av de andra varianterna.

Har fått reda på var det kommer ifrån och det skall tydligen ha spelats in en hel del "flygledningssnack" (på många olika språk) och nu har vissa av dem stoppats in igen, anledningen till att det är lite svenska med i spelet är att svenska Per Hallberg (b.la ljudet i Heat & Braveheart) varit involverad i ljudbearbetningen av "Final Cut" (han passade väl på att lägga in lite svenska) och det skall tydligen ha funnits mycket mer som inte använts. Han ska tydligen vara ansvarig för ljud i många av Ridley Scott's filmer de senaste åren

Kul och ini****s förvånad man blev när man kollade upp och verkligen hörde en svensk röst mitt upp i världens bästa film ;)

Dangerous Days är helt underbar, att kalla det för extra material är ju en understatement, den tar ju upp en hel skiva själv och jag tror att ribban har flyttats upp ett par snäpp vad gäller extramaterial till rejäla utgåvor tack var återutgivningen av Blade Runner.

Kan ju tipsa om att det har kommit ut en ny utgåva av Paul M. Sammons "Future Noir: The Making Of Blade Runner" nu också, det roliga verkar aldrig ta slut för oss Blade Runner fanatiker =)

Postad 29 January 2008 - 18:09

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Har fått reda på var det kommer ifrån och det skall tydligen ha spelats in en hel del "flygledningssnack" (på många olika språk) och nu har vissa av dem stoppats in igen, anledningen till att det är lite svenska med i spelet är att svenska Per Hallberg (b.la ljudet i Heat & Braveheart) varit involverad i ljudbearbetningen av "Final Cut" (han passade väl på att lägga in lite svenska) och det skall tydligen ha funnits mycket mer som inte använts. Han ska tydligen vara ansvarig för ljud i många av Ridley Scott's filmer de senaste åren

Tack för informationen!! M.a.o. är det bara Final Cut som har svenska eller?

Postad 30 January 2008 - 01:16

Gäst_svenssonx_*
  • Gäst_svenssonx_*
  • 0
Den här filmen är så bra :) Såg den för inte så länge sen hos en kompis i hd dvd versionen,tror det var final cut -men la inte märke till någon svenska som talades .Får nog se om den och lyssna efter det :-)

Postad 30 January 2008 - 17:17

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Den här filmen är så bra :) Såg den för inte så länge sen hos en kompis i hd dvd versionen,tror det var final cut -men la inte märke till någon svenska som talades .Får nog se om den och lyssna efter det :-)

Det var ingenting jag hade hört om inte folk hade haft öronen på sin spets här.. Det är en rätt subtil grej som har lagts till men rätt kul för oss svenskar

Postad 30 January 2008 - 17:25

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

...
Tack för informationen!! M.a.o. är det bara Final Cut som har svenska eller?

Skulle tro det, har inte kollat igenom '82 års releaserna än men i de så skall väl bara felen ha rättats till och inget nytt tillagt ??

btw, någon som har sett Workprinten än ??, såg den för ett tag sedan och det var inte mycket att hänga i granen tyckte jag (kul dock att de restaurerat även den).. Jag saknade Vangelis underbara musik som en tok mot slutet :)

Postad 06 February 2008 - 01:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
HUr är den här final cut versionen på dvd som finns på cdon och liknande(är väl den som kostar 161.- uppe i "rubriken")? Ljud, bild, nya scener eller så?

Villeha en version av filmen som det är 5.1 på och på dvd. Är inte så sugen att betala 400-500.- heller, borde vara final cut man skall satsa på då va?

Redigerat av genstruktur, 06 February 2008 - 02:08.

Postad 06 February 2008 - 17:55

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

HUr är den här final cut versionen på dvd som finns på cdon och liknande(är väl den som kostar 161.- uppe i "rubriken")? Ljud, bild, nya scener eller så?

Villeha en version av filmen som det är 5.1 på och på dvd. Är inte så sugen att betala 400-500.- heller, borde vara final cut man skall satsa på då va?

Det är den nya "slutgiltiga" versionen med nya scener och en del förlängda scener. Den har även Dolby Digital 5.1 ljud + en bonusdisc med "Dangerous Days" som är en 3.5 timme lång dokumentär som även den innehåller ännu mer aldrig tidigare visat material.

Det finns även en lite större utgåva med "Directors Cut" som kom 1992 och de versionerna som kom 1982 (även där med 5.1 ljud) som har ett bedrövligt lyckligt slut men med den trevliga voice-over'n

Postad 06 February 2008 - 18:35

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Var kan man jitta den bästa och billigatse utgåvan av denna film på DVD.

Postad 06 February 2008 - 19:07

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Var kan man jitta den bästa och billigatse utgåvan av denna film på DVD.

Borde väl vara den för 161 spänn som står överst....?

Postad 06 February 2008 - 19:29

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Ok tack, får se om jag kan hitta den billigare utomlands.

Postad 07 February 2008 - 01:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det är den nya "slutgiltiga" versionen med nya scener och en del förlängda scener. Den har även Dolby Digital 5.1 ljud + en bonusdisc med "Dangerous Days" som är en 3.5 timme lång dokumentär som även den innehåller ännu mer aldrig tidigare visat material.

Det finns även en lite större utgåva med "Directors Cut" som kom 1992 och de versionerna som kom 1982 (även där med 5.1 ljud) som har ett bedrövligt lyckligt slut men med den trevliga voice-over'n

Ingen av de directors cutversionerna i rubriken verkar ha 5.1 ljud, du menar att den finns i 5.1 fast annan region då eller? Har sett filmen en 2-3 ggr och är inget superduperfan men det är en trevlig film, därför jag inte vill satsa på den har väskan med alla grejjer. Lite för mycket pengar för den filmen tycker jag.

HUr är bild och ljud på finalcututgåvan då?

/Genstruktur

Postad 07 February 2008 - 14:14

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Ingen av de directors cutversionerna i rubriken verkar ha 5.1 ljud, du menar att den finns i 5.1 fast annan region då eller? Har sett filmen en 2-3 ggr och är inget superduperfan men det är en trevlig film, därför jag inte vill satsa på den har väskan med alla grejjer. Lite för mycket pengar för den filmen tycker jag.

HUr är bild och ljud på finalcututgåvan då?

I Blade Runner - 5-Disc Ultimate Collection (399:-) så finner du både Director's Cut från 1992 och de båda utgåvorna från 1982 (De som kom först, Den amerikanska och den internationella version som innehåller lite mer blod). Både dessa har Dolby Digital 5.1 ljud och är restaurerade bildmässigt.

The Final Cut är dock den som har absolut bäst bild (Makalös) och 5.1 ljud och jämför man den gammla DVD utgåvan av Blade Runner (eller den "restaurerade" som kom för ett år sen) så går det inte att jämföra dem, det är en otrolig skillanad på bild och ljudkvalitet. Första gången det är 5.1 ljud & kommentatorsspår t.ex

För 399:- så får du dessutom "Workprinten" som lök på laxen och du har alla versionerna + en guldgruva med extra material med otroligt många nya scener och aldrig tidigare visat material (Finns bl.a en helt ny version som består av helt nytt material med ny voice-over, vet ej om den är med på disc 4 som bara består av extra material eller om det är på disc 5 där arbetskopian finns).

Postad 07 February 2008 - 15:48

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Vad är detta för utgåva?

Axelmusic

Postad 07 February 2008 - 17:21

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vad är detta för utgåva?

Axelmusic

Det är 25 års utgåvan av "Världens Vackraste Soundtrack", Disc 1 är den gammla utgåvan med Vangelis. Disc 2 är tidigare icke utgiven musik ifrån filmen (med nåt nytt spår har jag för mig) och disc 3 är helt ny musik, influerad av filmen. Den innehåller ett par riktiga guldkorn.. Hela sammlingen är ju ett enda stort guldkorn

2 CD skivor med musik ifrån Blade Runner och en skiva med musik influerad av Blade Runner med andra ord

Postad 07 February 2008 - 17:48

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaret. Undrade lite när skivan låg under DVD sektionen. Men då var det som jag misstänkte ett Soundtrack till filmen.

Postad 08 February 2008 - 01:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
OMG, så mycket att välja på så man blir tokig :( . Får rannsaka mig själv och se om den här 5discutgåvan är värd att lägga pengar på eller om jag skall noja mig med Final cututgåvan. Tack för hjälpen!

Redigerat av genstruktur, 08 February 2008 - 01:19.

Postad 08 February 2008 - 01:34

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
% disc utgåvan kostar bara runt 250:- på play, ett tips bara. Värt pengarna om man är ett fan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.