Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sharp Z-201 *

789 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp XV-Z201E (Projektorer) 1 9.062498 (15) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 January 2004 - 23:54

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ang. "DIGITAL INPUT TYPE switch" så är den till för att växla mellan ingångssignaler från tex. DVD och dator. Finns bilder i manualen(http://www.sharp.de/...V_Z201E_bda.pdf).

Jag har läst lite på andra forum att Sharp har släppt sin efterlängtade uppdatering som löser problemet med "576P@50Hz" dvs det som kom fram i ett tyskt test. Hur man får tag i denna uppdatering återstår att se....

Redigerat av Unregistered963e8511, 19 January 2004 - 23:59.

Postad 20 January 2004 - 07:48

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag har läst lite på andra forum att Sharp har släppt sin efterlängtade uppdatering som löser problemet med "576P@50Hz" dvs det som kom fram i ett tyskt test. Hur man får tag i denna uppdatering återstår att se....

Det låter bra... mycket bra!
Hoppas bara dom inte behöver skicka projjen till Japan för att uppdatera mjukvaran. ;)

// Sage

Postad 21 January 2004 - 10:46

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjena!!!
Jag är i köptagen av denna proje.. XV-Z201E men var å kollade på Toshiba TLP-MT500 oxå men har inte haft möjlighet att jämföra dessa två! Är det någon av er som har gjort det?

Har kollat på denna projen i Gbg (Tele-hå) å är helt klart impad av kallen på bilden!
Kollad också på Nec HT 1000 som också var grymt bra bild på men den känns lite till åldern kommen hehe!

Ni som äger en XV-Z201E är ni nöjda trots att det verkar vara lite svårt att få till 756p ? är den värd sina pengar?

Vet att det är en svår fråga då man vill vara nöjd med det man har men med handen på hjärtat vad tycker NI? Det är ju en bra slant att lägga men helt klart värt det om man blir supernöjd!
Kommer att köra med H/K dvd 25 och även HTPC

Tacksam för tips å råd, funderingar m.m
Fredrik

Postad 21 January 2004 - 23:27

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Om den är prisvärd för dig kan bara du svara på. För mig var den lätt värd de extra kronorna över t.ex. Sanyo Z2 som jag spanade mycket på innan. Det är den billigaste, och imt därför den mest prisvärda, Matterhorn-DLPn idag. Infocus SP5700 och ProjectionDesign Action 05 är dyrare, hur mycket beror på var du köper dem ifrån. De är också lite olika, SP5700 är ljusstarkare men försakar lite kontrast pga det. Action 05 har egentligen både ljusstyrkan och kontrasten då den är reglerbar men det är också den dyraste av de tre. Sharpen är tystast och har snabbast färghjul för PAL, den finns dessutom i 2 versioner med vidvinkel- eller teleoptik så du kan alltid få en som passar. Vad som är viktigt för dig avgör, vill du köra film i upplysta rum eller kan du mörklägga även om det är ljust ute?

Gentemot Z2, AE500 och HS20 offrar du upplösning för en imt bättre bild i övrigt - förutsatt att regnbågar inte är en issue för dig. Jag är fortfarande väldigt nöjd med min uppgradering från en Epson TW100 LCD-proj efter 100 timmars användning.

HT1000/1100 får lite bättre betyg avseende bildkvalitet i de professionella tester jag läst. Ffa kontrast/svärta är bättre, sannolikt tack vare iris-funktionen och bättre optik. Det är synd att utesluta HT1000 bara för att modellen funnits ett tag, skillnaderna till 1100 är nog inte så stora och inte alltid till det bättre. Det kan vara fyndläge på HT1000. Jag skulle dock inte betala mycket mer för en HT1000 mot vad en Matterhorn-kostar.

Toshiban MT500 har jag inte sett, men skulle gärna göra det. På pappret jfrt med Sharp: lite bättre kontrast, långsammare färghjul, ej äkta 16:9 samt har en bättre deinterlacer. Den ligger på ungefär samma pris som Sharpen.

Postad 22 January 2004 - 18:06

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Ni som äger en XV-Z201E är ni nöjda trots att det verkar vara lite svårt att få till 756p ?

Du menar nog 576p? :P
Det verkar dock som om denna bug är fixad:

// Sage

Postad 22 January 2004 - 21:26

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
hehe klart jag menad 576p :blink:

Tack för infon.!! Nu är det bara att knalla iväg å inhandla en då :D Me like...

Blir mycket film i helgen..

Postad 23 January 2004 - 11:48

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Har pratat med Sharp-support och dom kan inte bekräfta existensen av en ny programvara. :blink:
Frågan är nu om det är så att ryktet om en ny programvara är falskt eller om informationsspridningen på div. forum är snabbare än den interna inom Sharp. :D :D

Dom skulle iaf höra av sig så fort de luskat ut hur det ligger till.

// Sage

Postad 23 January 2004 - 15:34

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har oxå pratat med Sharp support idag, fick samma svar. Det verkar så att de inte riktigt hänger med. Jag frågade lite saker ang. projektorn och fick svar att dom inte ens sett projektorn :blink: m.m. Det enda dom sa eftersom det är andra gången jag ringer är att dom har kollat med tyskland och england efter mjukvara men inte hittat nåt. Jag har fått uppgifter ang. mjukvaran från en av dom största återförsäljarna i Tyskland av projjar. Killen som äger butiken har meddelat att mjukvaran finns och att det har löst problemet med 576@50Hz. Nu undrar man vem som talar sanning :D .
Vi får väl hålla tummarna och vänta på att det slutgiltliga svaret...........
mvh
/Johan

Postad 23 January 2004 - 15:57

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så att dom talar sanning båda två :D... eller åtminstone tror att dom gör det. :D

Men det verkar ju liiiite konstigt att Sharp's egen support inte ens sett projjen. :blink:
Just nu så är jag nog beredd att tro på Tysken före Sharp-support i Sverige, jag menar har dom inte ens sett projjen som funnits ute för beställning i månader så lär dom nog inte fått någon information om uppgraderad mjukvara heller. :D

// Sage

Postad 23 January 2004 - 16:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Har oxå pratat med Sharp support idag, fick samma svar. Det verkar så att de  inte riktigt hänger med. Jag frågade lite saker ang. projektorn och fick svar att dom inte ens sett projektorn  :blink: m.m. Det enda dom sa eftersom det är andra gången jag ringer är att dom har kollat med tyskland och england efter mjukvara men inte hittat nåt. Jag har fått uppgifter ang. mjukvaran från en av dom största återförsäljarna i Tyskland av projjar. Killen som äger butiken har meddelat att mjukvaran finns och att det har löst problemet med 576@50Hz. Nu undrar man vem som talar sanning  :D .
Vi får väl hålla tummarna och vänta på att det slutgiltliga svaret...........
mvh
/Johan

Är det Grobi du gaggat med eller?

Iaf, sprang på detta när jag satt o surfa runt efter lite annat egentligen:

Aktualisiert 19.12.03

Wir haben heute in Zusammenarbeit mit der Firma SHARP Deutschland eine Lösung für die "Miniruckler" bei DVI Anschluss getestet. Diese hat heute unsere Freigabe bekommen, nachdem wir die 200/201er mit diversen DVD Spielern wie den Pioneer 668 und 868 getestet haben. Somit können wir auch hier eine Funktionalität für 576p und 720p über DVI / HDMI geben. Kunden, die bereits Ihre Projektoren besitzen, sollten sich in den nächsten Tagen mit Ihren Händlern in Verbindung setzen. Der SHARP Service wir hier in den nächsten die entsprechenden Lösungen den Händlern bekanntgeben.

Tolkat med min skoltyska så är duktig mjukvara påväg in och Sharp i Tyskland är väl införstådda med att de har lite problem med DVI+576p.

Länk

Om elektonikindustrin vore vettig (vilket den iofs inte är) så bör snart (är?) problemet vara löst...

Postad 23 January 2004 - 17:57

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
pacman: Stämmer bra det :blink: . Här e ett litet inlägg;

"das update ist verfügbar und funktioniert tadellos.

die autorisierten sharp händler sollten die info vorliegen haben bzw. sich bei ihrem sharp ansprechpartner erkundigen können.

die geräte werden zur zeit noch nicht ab lager sharp mit dem update ausgeliefert werden.

daher muss es nachträglich derzeit vom händler aufgespielt werden. "

Översätt och tolka det hur ni vill :D .
Här ligger man på och jagar för man vill ju att projjen skall vara perfekt :D

Postad 23 January 2004 - 21:49

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Är det nån som har en bra länk till en översättnings-sida? :D :blink:

Postad 23 January 2004 - 23:25

Unregistered3e6d458d
  • Unregistered3e6d458d
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Pröva denna länk till "Babel Fish" för översättning.

http://babelfish.altavista.com/

MVH Christer Andersson

Postad 24 January 2004 - 19:38

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
:angry: Hallå grabbar…

Nu är det så att jag har fått äran att låna hem en Sharp XV-Z2001E över helgen!

Ni som kör med denna maskin tror ni att ni kan dela med er av lite info om inställningar?? Har ju inte världsmest med tid att prov olika konfigurationer m.m. hehe….

Det jag har kört med hittills är med min H/K DVD 25:a och komponent kablar, PS men kommer bara upp i 480p och jag tycker att bilden är lite ”ryckig” i vissa scener.. vad göra??

Jag ser inte nått RGB flimmer men microryckigheten är lite störig…

Mycket tacksam för tips och råd och små fina tricks
Är förövrigt MYCKET nöjd med bilden som visas på duken me lika a lot..

Hoppas att ni inte har fått för många öl i västen ännu hehe

Med vänlig hälsning
Fredrik

Postad 24 January 2004 - 23:13

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

:angry: Hallå grabbar…

Nu är det så att jag har fått äran att låna hem en Sharp XV-Z2001E över helgen!

Ni som kör med denna maskin tror ni att ni kan dela med er av lite info om inställningar?? Har ju inte världsmest med tid att prov olika konfigurationer m.m. hehe….

Det jag har kört med hittills är med min H/K DVD 25:a och komponent kablar, PS men kommer bara upp i 480p och jag tycker att bilden är lite ”ryckig”  i vissa scener.. vad göra??

Jag ser inte nått RGB flimmer men microryckigheten är lite störig…

Mycket tacksam för tips och råd och små fina tricks
Är förövrigt MYCKET nöjd med bilden som visas på duken  me lika a lot..

Hoppas att ni inte har fått för många öl i västen ännu hehe

Med vänlig hälsning
Fredrik

En liten undring bara:
är det så att din H/K DVD 25:a ger 480P ut eller är det så att projjen uppfattar det som 480P fast spelaren skickar ut 576P?

Är det i panoreringarna som det rycker?
Isf är det nog helt normalt om det samtidigt är så att DVD-spelaren gör om en PAL-film (576i) till NTSC PS (480P) som sedan skalas upp igen av projjen.
Har för mig att det har att göra med att PAL är 50Hz och NTSC är 60Hz (rätta mig någon om jag har fel).

Jag såg just dessa ryckningar när min Philips DVD-963SA matade min JA-20:a på detta sätt, men med PS-PAL aktiverat så blev bilden betydligt lugnare i panoreringarna.

Men visst ska väl H/K DVD 25:an klara av att skicka ut PS-PAL (576P) 50Hz, vilket jag antar skulle ge en bild med betydligt mindre mikroryckningar i panoreringarna?

// Sage

Postad 25 January 2004 - 20:16

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Ni som pratar med Sharp angående nya mjukvaran, kan väl passa på att försöka ta reda på om vi kan uppgradera projjen själva. Det sitter ju en com-port på den så det borde vara en baggis om Sharp bara vill dela med sig av programmet.

/Per

Postad 25 January 2004 - 22:06

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
Hej!

Hur skjuter Z201:an sin bild, i grunden(lens shift mitt i).

Tycker det ser ut som den, om den står rättvänd på ett bord en meter över golvet, kommer att skjuta bilden med underkanten en meter över golvet...vilket isåfall passar mig bra med takmontering.

Nån som provat hur pass mycket man kan flytta bilden upp/ner och i sida...???
(ange isåfall hur stor bild alt. projjavståndet så kan jag räkna om själv).

Postad 26 January 2004 - 07:53

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
peggen>> Jag hoppas att Sharp släpper möjligheten till att man själv ska kunna uppgradera mjukvaran, men jag tvivlar på att dom kommer att göra det. Jag hade för ett tag sedan en dialog med div. personer på Philips om möjligheten att få en skiva med den nya mjukvaran till DVD-963:an skickad till mig, men det var alldeles omöjligt. Ja menar det är ju bara att sätta i en cd-skiva och vänta tills den läst klart, vad kan gå fel. ;)

AAKEE>> Så vitt jag vet så är det bara vertikal lens-shift, vilket är lite synd. :lol:
Jag har uppfattat som att man med lens-shift i det översta läget får underkanten på bilden i höjd med linsen och i det nedersta läget får överkanten på bilden i höjd med linsen.

// Sage

Postad 27 January 2004 - 21:55

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
Har ett pdjdokument som jag tankat på 201:an....enligt det är det lens shift i två axlar...men jag tycker lenschiftvärdena är lite låga mot vad man sett innan...och det som inte tydligt framgår är hur den skjuter bilden med lensshift i mitten...(kan man ha den takmonterad* och få bilden på rätt plats...

Med takmonterad menar jag i taket....ingen ide att skruva upp den i taket om den skall hänga nästan nere vid golvet endå , på en lång pinne(som en del moderna projjar verkar vilja ha det)

Postad 28 January 2004 - 07:49

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
AAKEE>> Nej, den behöver inte hänga nere vid golvet vid takmontering, jag har sett den takmonterad på Cinema Concept. B)
Det verkar dock inte som om man kan få till något offset mellan lins och bild, dvs. projektorn verkar som mest kunna skjuta över-/underkanten på bilden i höjd med linsen.

Var hittade du det där dokumentet du nämnde, Sharps hemsida eller? ;)
Jag är tämligen säker på att det endast är vertikal lens-shift på denna projj, men jag hoppas givetvis att du har rätt. :wub:

// Sage

Postad 28 January 2004 - 19:22

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Sage: Infocus erbjuder möjlighet för sina kunder att uppgradera projektorns mjukvara själva. Hoppas Sharp vet om det, eftersom dom är konkurrenter med liknande projektorer.

/Per

Postad 28 January 2004 - 20:43

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Sage: Infocus erbjuder möjlighet för sina kunder att uppgradera projektorns mjukvara själva. Hoppas Sharp vet om det, eftersom dom är konkurrenter med liknande projektorer.

/Per

Ja, hoppas kan man ju men å andra sidan så har ju InFocus NOLLTOLERANS på lysande "döda" pixlar på sina ScreenPlay-projjar inklusive 5700:an medans om man pratar med Sharp, så säger dom "Det bedöms från fall till fall". :wub: ;)
"Det bedöms från fall till fall" skulle jag kunna tänka mig betyder att man antingen måste ha tur med vilket humör den är på som har ens fall (om nu oturen skulle vara framme) eller att man är en jobbig j*vel som orkar ta strid och helt enkelt tröttar ut dom, hehe. B) :D

// Sage

Postad 29 January 2004 - 00:09

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Här har ni manualen till 201'an.....på tyska dock..

http://www.sharp.de/...par=6_17_no_785

Kollar man mera på den tyska Sharp-sidan hittar man manualer till alla Sharp-modeller...

Redigerat av Unregisteredbf364490, 29 January 2004 - 00:12.

Postad 30 January 2004 - 11:26

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Hej på er!!

Skulle vilja ha kontakt med några som både äger en Sharp Z201:a och en HTPC eller liknande med DVI utgång och lite tid för att testa lite olika insignaler till Sharpen. ;) :P

Vore hygglo om ni kunde PM:a mig!

// Sage

Postad 30 January 2004 - 12:35

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Du har PM ;) :P :D

Postad 30 January 2004 - 13:23

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Varför PM:a, varför hålla det hemligt för resten av medlemmarna på forumet? ;)

Postad 30 January 2004 - 14:15

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Varför PM:a, varför hålla det hemligt för resten av medlemmarna på forumet? :P

Ber om ursäkt för den bristande informationen, det är ingenting hemligt egentligen. ;)

Det är bara det att jag ville få lite grepp om vilka som har denna möjlighet.
Det är en ny programvara som är på gång från Sharp och de ville ha förslag på ett par tre försökspersoner för hårdtestning så att alla brister som Sharpen uppvisade på DVI-ingången verkligen är fixade och inga nya dykt upp.

Min tanke var INTE att hålla det hemligt (även om det kanske verkade så), ja menar hur lätt är det... hehe, vi visste ju om att en ny programmvara var på gång före Sharp i Sverige visste om det. :D :D

Edit: MYCKET GODA nyheter alltså för alla nuvarande och blivande Sharp Z201 ägare. B) :D :D

// Sage

Redigerat av Unregistered1aae7b6c, 30 January 2004 - 14:17.

Postad 30 January 2004 - 14:38

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Har precis fått mer info från Sharp angående nya programvaran och möjligheterna att uppgradera själv.

Killen jag fick kontakt med säger:

Uppgraderingen kommer vi inte att "släppa" som den ser ut idag iaf, detta
beroende på att det är väldigt enkelt att göra en knapptryckning fel vilket
resulterar i en obrukbar projektor. (om vi får någon annan version av
uppgraderingen som är "enklare" så kan jag givetvis distrubiera den).

Men det finns hopp för framtiden alltså! ;)

Dom ville i alla fall ta in ett par tre stycken till att börja med för att vara riktigt säkra på att allt är som det ska först, vilket väl kan vara förnuftigt.

Den som tror sig ha möjlighet att medverka till att nya programvaran blir hårdtestad kan väl höra av sig till mig på VALFRITT sätt den här gången. :P

Edit: lite justeringar bara.

Mvh
// Sage

Redigerat av Unregistered1aae7b6c, 30 January 2004 - 15:20.

Postad 31 January 2004 - 10:50

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Sage: Tjata lite på Sharp om att fixa möjligheten att uppgradera själv.
Man vill ju inte gärna skicka projjen hit och dit eftersom man vet hur saker behandlas under transporten. Dessutom borde Sharp spara en del pengar på att vi gör jobbet själva + att dom slipper betala fraktkostnader.

/Per

Postad 31 January 2004 - 17:04

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Såg den idag för första gången live, JAG ÄR KÄÄÄR! Trots att jag såg en och annan regnbåge då och då.... ;)

Tror trots allt det blir en Z2 pga. priset... :P

Postad 31 January 2004 - 22:06

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Sage: Tjata lite på Sharp om att fixa möjligheten att uppgradera själv.
Man vill ju inte gärna skicka projjen hit och dit eftersom man vet hur saker behandlas under transporten. Dessutom borde Sharp spara en del pengar på att vi gör jobbet själva + att dom slipper betala fraktkostnader.

/Per

Jag ska ta kontakt med Sharp på måndag om några små detaljer som kan bli bättre och som möjligen skulle kunna fixas med en ny mjukvara som t ex overscan (om det inte fixats redan), och även det där med möjlighet till att uppgradera mjukvaran själv. Sedan om Japanarna som (jag antar) bestämmer och fixar programvaran väljer att lyssna är ju en annan sak. :P

Jag måste också säga att jag inte har något speciellt stort inflytande över hur Sharp sköter saker och ting, utan kan bara föreslå förbättringar (så ingen har för höga förväntningar på lilla mig :D ).

Men tillsammans är vi konsumenter starka, så skicka era förbättringsförslag till:
[email protected]
så kanske det händer nått... kanske :D B) :D

Jag har nu ÄNTLIGEN hämtat mitt lilla Sharp XV-Z201E ex och den är så vacker och så alldeles... alldeles uuunderbar *suck*!! ;) :D

// Sage

Postad 01 February 2004 - 03:12

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Jag känner till ett par riktigt serösa mannar som villin i sharpen, MEN sharp håller stånd pga. att det kan lätt bli öderstigert att själv in och pilla i service menyn, projjen kan tydligen lätt bli obrukbar med EN feltyryckniing.

Ni kan ju själv tänka er hur mycket strul det blir (oavsett projje) om dom släpper ut koden till alla projjar, MÅNGA kommer att hävda garanti, vilket är bizarrt!!?????
INTE bra...

Postad 01 February 2004 - 20:04

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
---Sage: Jag är intresserad av en rapport när du vet vad som förändrades med den nya mjukvaran...spexiellt DVI-funktionen är intressant.

Kanske kan ni som har Z201 och fått den nya mjukvaran tillsammans rapportera alla skillnader och fixar...?

Är rätt intresserad av den projjen...tänker köra DVI så den nya mjukvaran är lite at ett måste, om den funkar.

Postad 01 February 2004 - 23:24

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Skall skicka min på måndag så vi får väl se :P . Rapporten kommer.... :huh:

Postad 01 February 2004 - 23:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag har nu ÄNTLIGEN hämtat mitt lilla Sharp XV-Z201E ex och den är så vacker och så alldeles... alldeles uuunderbar *suck*!!  :P  :huh:

Hmm...jag skulle ha slagit ner dig med en påk och tagit lådan när jag hade chansen... *lätt avis* :huh: :D

Jaja, får väl nöja mig med lillebrollan då...(som iofs iaf är lika vacker)... :P

Postad 02 February 2004 - 09:02

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag känner till ett par riktigt serösa mannar som villin i sharpen, MEN sharp håller stånd pga. att det kan lätt bli öderstigert att själv in och pilla i service menyn, projjen kan tydligen lätt bli obrukbar med EN feltyryckniing.

Ni kan ju själv tänka er hur mycket strul det blir (oavsett projje) om dom släpper ut koden till alla projjar, MÅNGA kommer att hävda garanti, vilket är bizarrt!!?????
INTE bra...

Ja, du har rätt i att det inte vore så lysande om alla skulle få tillång till inställningar som om man ställer dessa fel resulterar i en obrukbar projj.

När dom säger ny programvara så antog jag att det är en uppgradering via RS232-porten som behövs.
Jag ser inte varför dom inte ganska enkelt skulle kunna skriva ett program som med endast en knapptryckning byter mjukvara i projjen.

Men även om det nu är inställningar i servicemenyn som behövs så borde man kunna "fjärrstyra" projjen och ändra även dessa via RS232 porten och detta via ett lika enkelt användargränssnitt.

Om jag inte är felinformerad eller fått helt fel för mig så erbjuder InFocus sina kunder möjligheten att uppgradera mjukvaran i projjen själva. :P

Hur är det med detta InFocus-FFrrEEddRRiiKK, ligger det någon sanning i detta? :huh:
Om den möjligheten finns, hur har ni isf skyddat konsumenten mot sig själv? :huh:

// Sage

Postad 02 February 2004 - 09:34

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

---Sage:  Jag är intresserad av en rapport när du vet vad som förändrades med den nya mjukvaran...spexiellt DVI-funktionen är intressant.

Kanske kan ni som har Z201 och fått den nya mjukvaran tillsammans rapportera alla skillnader och fixar...?

Är rätt intresserad av den projjen...tänker köra DVI så den nya mjukvaran är lite at ett måste, om den funkar.

Det ända som jag vet nu är att denna mjukvaran enligt uppgift ska fixa bristerna med DVI-ingången vilka medförde att man inte kunde få projjen att presentera 50Hz signaler på ett korrekt sätt.

Om dom förbättrat något annat har jag ingen aning om, men det kan kanske vara läge att fråga.
Jag skickar ett mail så får vi se vad dom svarar.

// Sage

Redigerat av Unregistered1aae7b6c, 02 February 2004 - 09:35.

Postad 02 February 2004 - 10:46

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Om jag inte är felinformerad eller fått helt fel för mig så erbjuder InFocus sina kunder möjligheten att uppgradera mjukvaran i projjen själva. :P

Hur är det med detta InFocus-FFrrEEddRRiiKK, ligger det någon sanning i detta?  :huh:
Om den möjligheten finns, hur har ni isf skyddat konsumenten mot sig själv?  :P

// Sage

InFocus ScreenPlay 4800 uppgraderas med vanlig USB-A till USB-B kabel.

InFocus ScreenPlay 110, 5700 och 7200 med USB till M1 kabel. (finns hos någon av våra återförsäljare)

Mer information om hur nedladdningen går till ingår i det filpaket man laddar ner härifrån, beroende på vilken projektor man har:

http://www.infocus.c...&site_region=1

T ex ScreenPlay 110:

http://www.infocus.c...&site_region=1

Hittills har det fungerat perfekt och våra kunder är mycket nöjda. :D

Fredrik
:huh:

Postad 02 February 2004 - 12:10

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Tackar och bockar! :P

Där har vissa tillverkare något att lära. :huh:

// Sage

Postad 02 February 2004 - 23:15

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
Tja!

Följer det om mjukvaran med stort intresse, men nu över till nåt helt annat:

Vet int´ hur många lumen som Z201 drar iväg när man kör i eco-mode?
700 ansi lumen känns rätt rätt, men hur klen är den i eco mode...

Funderar lite kring dukstorlek, sitter på ett sånt avstånd att jag skulle kunna köra 100" 16/9(234bred) istället för 2meter bred som jag har nu...räcker ljusstyrkan för att få en ok bild?(jag kan mörka ned mitt vardagsrum istort totalt).

Hur låter den i normal resp eco mode...är den tyst i bägge eller måste man använda eco för att inte bli döv?
Jag har inget emot normalmode å´3000tim på lampan bara den inte låter tokhögt...
(förresten borde väl en DLP inte skilja så mycket i oljud mellan normal/eco om färghjulet står för huvudelen av bullret)

Kontentan av frågan är om den låter för mycket i normal mode, är då eco mode för klent för en 100" 16:9-duk?

Postad 03 February 2004 - 09:39

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Tja!

Följer det om mjukvaran med stort intresse, men nu över till nåt helt annat:

Vet int´ hur många lumen som Z201 drar iväg när man kör i eco-mode?
700 ansi lumen känns rätt rätt, men hur klen är den i eco mode...

Funderar lite kring dukstorlek, sitter på ett sånt avstånd att jag skulle kunna köra 100" 16/9(234bred) istället för 2meter bred som jag har nu...räcker ljusstyrkan för att få en ok bild?(jag kan mörka ned mitt vardagsrum istort totalt).

Hur låter den i normal resp eco mode...är den tyst i bägge eller måste man använda eco för att inte bli döv?
Jag har inget emot normalmode å´3000tim på lampan bara den inte låter tokhögt...
(förresten borde väl en DLP inte skilja så mycket i oljud mellan normal/eco om färghjulet står för huvudelen av bullret)

Kontentan av frågan är om den låter för mycket i normal mode, är då eco mode för klent för en 100" 16:9-duk?

Jag vet inte om man ska stirra sig blind på siffrorna.
Jag tycket personligen att det som Sharpen levererar är fullt tillräckligt vad gäller ljusstyrkan, även i Eco-mode.
Jag använder ju i och för sig en 2m bred duk och det är ju lite individuellt hur man definierar tillräcklig ljusstyrka.

Lite hur jag uppfattade oljudet från projjen:
Jag tyckte att den lät förskräckligt högt i normal mode när jag fick den demad hos Ljudmakarn i Stockholm och dom bara måste kört den i Normal mode. :(
När jag kom hem och slog igång min egen för första gången så trodde jag att den var inställd på Eco mode då jag uppfattade den som mycket tystare än hos Ljudmakarn, ända tills jag tittad efter i menyn och såg att den var i normal mode. B)
En lustig detalj i detta var att jag satt på mindre än halva avståndet från projjen hemma mot hos Ljudmakarn. :lol:
När jag sedan körde den i Eco mode så hörde jag i princip bara vinandet från färghjulet. :o :blink:

Det verkar ha en ganska stor betydelse hur det ser ut hemma, för hur man uppfattar oljudet från projjen.

Själv kommer jag att bygga ett litet ljudfång mellan projjen och sittpositionen och då kommer jag antagligen att kunna köra projjen även i Normal mode utan att störas alltför mycket av den högre ljudnivån.

// Sage

Postad 03 February 2004 - 12:12

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Ja då har jag övergett min Epson TW100H och beställt Sharpen istället...
Ska dyka upp Torsdag eller fredag... :blink:

Postad 03 February 2004 - 12:47

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Demon; du vet väl att du per automagik är mer eller mindre tvungen att skriva en recension när du kört projjen ett tag...?! :blink:

Postad 04 February 2004 - 07:25

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
C-Quence... he he
självfallet! :P

Postad 05 February 2004 - 01:27

AAKEE
  • AAKEE
  • Veteran

• 1757 inlägg
  • 0
Tja!

Har ingen testat den nya firmwaren än?

Dying to know...

Om bara jag får veta att DVI + 50Hz =sant så.... :unsure:

Postad 06 February 2004 - 02:38

Unregistered963e8511
  • Unregistered963e8511
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
DVI + 50Hz =sant .... ;) . :o
Skall testa mer utförligt i helgen...........
:o

Om det är något annat som jag skall testa så hojta till .........

Redigerat av Unregistered963e8511, 06 February 2004 - 02:42.

Postad 06 February 2004 - 08:21

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

DVI + 50Hz =sant .... :o . :o
Skall testa mer utförligt i helgen...........
:o

Om det är något annat som jag skall testa så hojta till .........

Testa alla upplösning och frekvens kombinationer som finns på samtliga ingångar, så är jag nöjd... hehe. ;) :o

Skämt åsido, det ska bli mycket intressant att se vad du kommer fram till!

Mvh
// Sage

Postad 06 February 2004 - 19:59

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Sage: Skulle vi inte kunna få en liten recension av projjen??

Vad är bra och vad är dåligt...

Postad 06 February 2004 - 22:33

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Sage: Skulle vi inte kunna få en liten recension av projjen??

Vad är bra och vad är dåligt...

Tjaba!

Jorå, det kommer en recension så fort jag fått upp den i taket, liter pirrigt att behöva ha den ståendes på en stol på rumsbordet.
Men jag har haft lite bekymmer med betongtaket. Det verkar som om dom var riktigt generösa när dom göt taket och armerade med diamant. :o :o
Jag försökte med lite billigare slagborrmaskin och betongborrar med det blev bara sk*t kvar av dom.

Ingen som har en riktig borrhammare för utlåning i Örebrotrakten? :o :lol:
Jag kan bjuda på en filmkväll och ett par Öl. ;)

Men du behöver väl inte vänta på en recension på forumet, du kan komma förbi! :o

Hade!

// Sage

Postad 07 February 2004 - 00:41

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0

Ingen som har en riktig borrhammare för utlåning i Örebrotrakten?  :o  :o
Jag kan bjuda på en filmkväll och ett par Öl.  ;)

Kolla med grabbarna i Örebro-tråden - du borde hitta någon... :o

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.