Köpa Sony VPL-HS50 från tyskland
182 svar till detta ämne
Postad 06 December 2004 - 22:10
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det är snålt med leverans datum från någon återförsäljare tycker jag..
Själv har dom sagt till mig att dom hoppas att kunna leverera projjen innan nyår, men det vette fan om det låter rimligt. Tror iofs mer på gultronics och deras pris mot grosches pris som dom snabbt ändrade.. För kollar man på gultronics hemsida så är det nästan bara sony dom säljer så dom har nog stora leveranser när dom väl får...
Peter.m har du bättre pris via jobbet än kontra gultronics?
Postad 07 December 2004 - 00:24
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
Vad TRÖTT jag blir! Grosche svarar inte på mail och nu finns det inget datum på deras sida angående leverans. Trusted Shops verkar dock vara bra att ha att göra med, MEN om man måste prångla tillbaka pengarna via dom så blir det väl tidigast runt nyår. Skickade två arga mail till Grosche nyss angående hela förfarandet. Blir så himla arg på företag som är seriösa först och sedan när grejerna är betalda så skiter de FULLSTÄNDIGT i en! Det har ju gått så lång tid nu så jag tycker inte de kan ursäkta sig. Har mailat till en massa olika mailadresser hos dem nu om förklaring vad som händer. Inget bra betyg för Grosche även om jag nu kommer få någon projektor av dem? Får väl ringa till dem fast jag är osäker på tyska.
Får väl göra som man hade tänkt från början dvs ta den via jobbet. Då blir det ju mindre strul om inte annat.
ja, det är väldigt dåligt skött av grosche dom insåg väl att dom skulle gå back 100.000 på dom 20 projjarna dom lovat ut. bra att trustedshops är bra att ha att göra med. att dom var så ivriga att svara på mejl innan och inte svarar alls numera visar hur oseriösa dom är. har själv velat fram och tillbaka ett bra tag nu och t.o.m. betalat in ca 20.000 till pipro (tunad 700 + dvd s97) men har bett patrik att lägga ordern på is tills priset på hs50 faställs. patrik på pipro har varit väldigt hjälpsam hela tiden och hur dom hanterade priskarusellen tycker jag visar på att dom är ett seriöst företag till skillnad från vissa andra. föresten andy76q hur funkar det när man betalar med typ visa kort har man någon typ av färsäkring på korten om man skulle bli lurad. sedan hur är det med elen i england har dom samma system som i sverige eller måste man ha någon form av adapter. men men, vi får se när jag får min första projje (börjar bli lite otålig nu, när julen och jullovet närmar sig  )
Redigerat av ZoomAir, 07 December 2004 - 00:48.
Postad 07 December 2004 - 14:59
Unregistered59b6c723
-
Unregistered59b6c723
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Tack för kommentarerna från Pipro Sverige.
Ja alla tycks få leva med lite osäkerhet när det gäller hs50, både handlare och ivriga projektorköpare.
Postad 07 December 2004 - 22:08
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
Här blev det liv i luckan då jag bad Trusted Shops prata med Grosche....på tyska!
Verkar som att det är telefon som gäller med Grosche.de just nu. Mail får man ta med Trusted Shops. He he.
Nu får man lite svar i alla fall. Grosche.de får in den första sändningen den 15 december (om man får tro på det de säger?) och vad det beror på att det inte har något utsatt datum på sidan är pga att de inte vet när sändning efter den kommer. Första sändningen är fullbokad och jag är med på den.  Mitt pris stämmer, men jag kan utan problem få tillbaka mina pengar om de vill säger de. Då vill de ha mina bankuppgifter med IBAN- och swiftkod osv. Ganska självklart tycker jag! Fixar fram det tills imorgon OM de nu inte får några projektorer runt den 15 december. Då får jag väl kontakta dem om återköp och få tillbaka pengarna då, plus några bankdagar för överföringen så klart.
Postad 07 December 2004 - 22:31
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
Här blev det liv i luckan då jag bad Trusted Shops prata med Grosche....på tyska!
Verkar som att det är telefon som gäller med Grosche.de just nu. Mail får man ta med Trusted Shops. He he.
Nu får man lite svar i alla fall. Grosche.de får in den första sändningen den 15 december (om man får tro på det de säger?) och vad det beror på att det inte har något utsatt datum på sidan är pga att de inte vet när sändning efter den kommer. Första sändningen är fullbokad och jag är med på den. Mitt pris stämmer, men jag kan utan problem få tillbaka mina pengar om de vill säger de. Då vill de ha mina bankuppgifter med IBAN- och swiftkod osv. Ganska självklart tycker jag! Fixar fram det tills imorgon OM de nu inte får några projektorer runt den 15 december. Då får jag väl kontakta dem om återköp och få tillbaka pengarna då, plus några bankdagar för överföringen så klart.
NICE, ja det blev lite fart på dem i alla fall. kul att priset stämmde och hoppas din projje når fram till sist. det är väl ändå värt med lite bök för en hs50 för 17000
Postad 08 December 2004 - 02:00
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Ja, hoppas du får din till slut och det är definitivt värt böket, jag hoppas att man inte behöver vänta allt för länge för mitt ha begär börjar redan bli för jobbigt.. Hatar att vänta speciellt när man inte vet hur länge man ska behöva vänta.
Postad 12 December 2004 - 15:52
FortytwO
-
FortytwO
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej jag tror jag har fått ner mitt projektorval till två st importer:
Mitsubishi HC 900 från pipro.de
eller
Sony VPL-HS50 från gultronics.co.uk
Det är i stort sett samma pris för de båda...
Men hur tror ni supporten är på respektive sidor och då också kvaliten på projektorerna...
Vilken hade ni köpt?
Postad 12 December 2004 - 18:16
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
FortytwO: Vi har ju en (svensktalade) representant från Pipro på detta forum tillsammans med ett gäng nöjda kunder som handlat från dem. Servicen verkar vara bra från Pipro i alla fall. Hur den funkar från Gultronics är svårt att svara på. Surfa runt på lite forum och läs vad som skrivs om dom. Jag kan tyvärr inte svara på det. Pipro.de har en fördel iom antalet "Prisjaktskunder" om inte annat. Servicen kan säkert vara bra på Gultronics med. Säger bara inget om den då jag inte hört hur den funkar.
Postad 12 December 2004 - 19:52
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Kan bara tillägga att gultronics har hittils varit väldigt snabba på att svara på mina mail angående min order..
Men hur dom kommer att vara efter leverans vet jag inte, men av det bemötande jag har fått via mail och även telefon då jag ringde in min beställning så är jag inte orolig för att det ska bli nå knas.
Engelsmännen är faktiskt ganska bra att ha göra med och dom brukar hålla hög service nivå.
//Andreas
Postad 12 December 2004 - 20:06
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
Kan bara tillägga att gultronics har hittils varit väldigt snabba på att svara på mina mail angående min order.. Men hur dom kommer att vara efter leverans vet jag inte, men av det bemötande jag har fått via mail och även telefon då jag ringde in min beställning så är jag inte orolig för att det ska bli nå knas. Engelsmännen är faktiskt ganska bra att ha göra med och dom brukar hålla hög service nivå.
//Andreas
HEHE, även grosche var snabba och trevliga när man skulle beställa men efter det , ja du får väl fråga peter  dock så verkar gultronics ha bättre koll
Redigerat av ZoomAir, 12 December 2004 - 20:09.
Postad 13 December 2004 - 16:48
gyllis
-
gyllis
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Till Grosche.de's försvar så vill jag skriva att många av mina mail som jag inte fick svar på antagligen hamnade i deras eller deras ISPs SPAM-filter:
-------- Original-Nachricht --------
Betreff: [Spam?] Kto-Nr. 20253 : AUFTRAG - Nr. : 200108018
Datum: Sat, 11 Dec 2004 14:37:51 +0100
Von: Grosche GmbH < [email protected]>
An: < [email protected]>
De var när jag väl fick kontakt med dem, jag skrev på tyska mha Babelfish, schyssta och erbjöd mig att köpa en proj till det låga priset (1932 euro) då en köpare hoppat av. Mina pengar som jag betalat dem hade de redan skickat tillbaka men det tog 4-5 dagar innan jag fick dem.
Men av olika anledningar så köpte jag en Sanyo Z3 i butik.
Postad 13 December 2004 - 18:08
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
Till Grosche.de's försvar så vill jag skriva att många av mina mail som jag inte fick svar på antagligen hamnade i deras eller deras ISPs SPAM-filter:
-------- Original-Nachricht -------- Betreff: [Spam?] Kto-Nr. 20253 : AUFTRAG - Nr. : 200108018 Datum: Sat, 11 Dec 2004 14:37:51 +0100 Von: Grosche GmbH <[email protected]> An: <[email protected]>
De var när jag väl fick kontakt med dem, jag skrev på tyska mha Babelfish, schyssta och erbjöd mig att köpa en proj till det låga priset (1932 euro) då en köpare hoppat av. Mina pengar som jag betalat dem hade de redan skickat tillbaka men det tog 4-5 dagar innan jag fick dem.
Men av olika anledningar så köpte jag en Sanyo Z3 i butik.
ok så grosche verkar vara ok ändå  , jaså gyllis det blev en Z3 är du nöjd och vad tycker du jämfört med hs50 du demat, blev en Z3 för mig också väntar på leverans
Postad 23 December 2004 - 11:16
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
Nee, fyy för Grosche! Inte ett knyst efter att jag betalat.  Hur kommer det gå vid serviceärenden?? Tänker mest på blankingproblemet med 720p-signal?? Hur kommer de hantera sånt om man inte kan prata med dem via mail? Min försäkring om pengarna tillbaka börjar lida mot sitt slut då det nu har gått ca en månad sedan jag betalade in pengarna. Detta gjorde att bägaren över igår kväll och jag bad Trusted Shops att pratat med Grosche om returköp. Gav Trusted Shops alla mina uppgifter med Swift-kod osv.
Fick meddelande idag (precis nu) att Grosche betalat tillbaka pengarna. Tar väl några dagar innan jag får pengarna på kontot. Inga problem med Trusted Shops iaf och det är bra! Att Grosche.de inte svarar när man skriver på engelska är bara larvigt tycker jag. Thorsten Lau hos Grosche svarade ju tidigare på engelska. Kanske de lagt på ett filter för svenska ip-adresser som skriver på engelska?
Det som känns lite tråkigt är att man nu står tillbaka på ruta ett.  Vart ska man nu beställa ifrån? Lugnar mig ett tag så man kan forska om blankingproblemet tror jag.
Edit: Tog bort några smilegubbar
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 December 2004 - 11:18.
Postad 23 December 2004 - 14:07
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
hmmm, peter är det inte dags för en Z3:a
Postad 23 December 2004 - 14:43
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Haha ja byta ner sig från en Benq 8700+ till en Z3, det vore nåt de
Postad 23 December 2004 - 16:31
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2138 inlägg
HEHE, ta bort A:et ur SANYO och flytta på O:et vips så har du SONY
kontrast, vad skall du med det till
Redigerat av ZoomAir, 23 December 2004 - 16:31.
Postad 23 December 2004 - 19:42
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
ja, tråkigt det där med att begära ett återköp.. men skönt att du får tillbaka pengarna utan tjafs...
Blanknings problem eller inte så tycker jag att det är rent kosmetiskt problem då det handlar om marginaler i just 720p, bilden blir nog fin i sina original upplösning eller att man kör 1080i istället. Annars är det väl bara att zooma lite så att bilden kommer ut till kanterna. Vill hellre ha en svart bild, högre prioritet och skulle det fixa sig med detta problem senare så får man det nog fixat ganska enkelt..
Har ju inte fått min ännu, men kan ändå rekommendera gultronics då dom svarar ivf på mail. Dom trodde på leverans till mig i början av januari.. Är ju trots allt lite billigare än här i sverige..
Mvh
A
Postad 23 December 2004 - 21:31
Unregistereda50525fb
-
Unregistereda50525fb
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är också en i raden av wannabe HS50 som tröttnade och beställde tunad Z3.
Måste säga att jag tycker det är amatörmässigt av en så stor koncern att inte kunna pricka in planerad releade med förväntad kvalitet.
"Bättre än Z3 i taket än en HS50 i Japan" ..... har i och för sig inte fått den ännu, men enligt UPS är den på väg
Postad 24 December 2004 - 14:53
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Hej.
Kan nu meddela att jag har fått ett besked på själv julafton i form av telefonsamtal från Gultronics att dom nu har fått in sony på lager och skickar denna till mig på onsdag pga julhelgen. Men skönt att den kommer att dyka upp snart..
Och det tycker jag är service att ringa upp en kund så här å berätta om leverans.
Så fick jag ett mail från grosche.de om att dom oxå hade fått in sonyn på lager nu så dom såg emot en beställning från mig...
Tråkigt för peter att han avbokade sin, verkar som han skulle kunna haft den hemma innan nyår annars..
God jul på er samtliga..
Mvh
A
Postad 25 December 2004 - 11:23
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
andy76q: Ja, Grosche är en konstig historia.  Köper från Gultronics tror jag då de verkar vara seriösare. Bättre vid serviceärenden osv då man kan snacka engelska med dem. hehe Har jag väntat så här länge kan jag vänta några dagar till.
Postad 25 December 2004 - 11:47
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
andy76q: Ja, Grosche är en konstig historia. Köper från Gultronics tror jag då de verkar vara seriösare. Bättre vid serviceärenden osv då man kan snacka engelska med dem. hehe Har jag väntat så här länge kan jag vänta några dagar till. 
tänkte mera på priset du hade fått den för.. Nu blir det ju lite dyrare för din del.
Postad 26 December 2004 - 19:08
uncle buck
-
uncle buck
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
19.220:- Kr för en SONY HS50 inkl frakt och vat på GultronicsVar det någon här som beställt och fått därifrån? Tycker att det verkar grymt prisvärt.
Postad 26 December 2004 - 20:30
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Andy76G verkar vara den som är närmast en leverans från dessa killar i England. Ser fram emot detta då det suger i köptarmen på en sådan projektor.
De verkar ju bra i alla fall om man ser till hans erfarenheter så här långt.
Hoppas att det håller i sig efter leveransen också samt vid eventuella fel (som vi inte vill ska uppstå).
Postad 27 December 2004 - 01:37
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
19.220:- Kr för en SONY HS50 inkl frakt och vat på Gultronics Var det någon här som beställt och fått därifrån? Tycker att det verkar grymt prisvärt.
priset har gått upp några pund på sony projjen samt att frakten ligger på 80£ från gultronics. Min är betald å klart och det kostade mig 20170:- fram till dörren samt så ringde han mig på min mobil och bekräftade att leverans från där på onsdag. Så det lär inte vara så billigt som 19220:- men tänk på att dom tar 80£ för leverans till sverige. Mvh A
Postad 28 December 2004 - 20:31
uncle buck
-
uncle buck
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Tack andy76q!
Har din kommit fram än?
Postad 29 December 2004 - 02:41
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
har inte kommit ännu. Ska skickas i morgon från england så man kan ju hoppas på en 24H leverans annars så får jag väl vänta tills på måndag...
Postad 29 December 2004 - 16:36
Unregistereda50deb76
-
Unregistereda50deb76
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena får nog min i morgon skickades i går från Tyskland
beställde från Dyna-byte.de 17227 inkl frakt
inga problem så här lång dom har varit bra på allt
/Olsa
Postad 29 December 2004 - 16:49
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Tjena får nog min i morgon skickades i går från Tyskland beställde från Dyna-byte.de 17227 inkl frakt inga problem så här lång dom har varit bra på allt
/Olsa
Det var billigt! Nu kostar den 22.500:- på samma ställe. Exkl frakt.
Postad 29 December 2004 - 16:59
Unregistereda50deb76
-
Unregistereda50deb76
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena får nog min i morgon skickades i går från Tyskland beställde från Dyna-byte.de 17227 inkl frakt inga problem så här lång dom har varit bra på allt
/Olsa Det var billigt! Nu kostar den 22.500:- på samma ställe. Exkl frakt.
Beställde den för en månad sen ungefär när den var riktigt billig på många ställen i Tyskland /Olsa
Postad 30 December 2004 - 03:09
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Postad 30 December 2004 - 14:05
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
projektorn ska tydligen komma den 5 januari.. surt då man vill ju ha nu..
Så räkna med lite bilder och intryck väldigt kortdärefter.
Postad 23 January 2005 - 13:24
Unregistered47353d73
-
Unregistered47353d73
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hej
Har läst om HS50'an ett bra tag nu och planerar nu ett köp.
Det verkar dock som om det är brist på enheter när man söker på nätet. Kollade på Pipro.se och det har fortfarande inte lagt upp priser på sin sida. Kan någon säga var det verkligen går att få en HS50 levererad utan att behöva betala tokhögt svensk-pris.
Postad 23 January 2005 - 13:25
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ja det är ju rätt många som köpt och fått hem den så det verkar ju inte omöjligt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|