![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 11 mars 2005 - 11:10

Postad 11 mars 2005 - 13:09
nope.... det är en nackdel med 1-chips DLP!
8720 er jo en 1-chip DLP med lens shift. Kanskje det er derfor den er så stor?

Postad 11 mars 2005 - 13:11

Postad 11 mars 2005 - 13:24

Postad 11 mars 2005 - 13:31
Hehe tack Matsen för att du repostar min bild och kommentar här sa slipper jag
Det var så lite så... Det gör jag bara för att du ha tid att vara i BENQ:s showroom och hårdtesta 7700/8720!!!

Postad 11 mars 2005 - 16:59

hur länge dröjde det innan 8700+ hamnade runt 30.000 tror nån att 8720 kan hamna runt det priset fram mot hösten kanske för då kommer jag byta projj. och det hadde inte varit fel att få denna pjäs. men jag tvivlar på att den kommer ner till 30k så snabbt för då konkurerrar den ut även benq:s egna projjar i den prisklassen. den känns lite seriösare än vad 8700 var när den kom d.v.s. det känns som att 8720 är en satsning på high-end segmentet och jag tror i alla fall inte att den kommer ner till 30k på ett bra tag tror t.o.m. att den försvinner och ersätts med en annan high-end projj från benq innan den kommer ner till dom prisnivåerna. d.v.s. detta är benq försök att etablera en projj i det högre prissegmentet.
och bara att dömma av storleken så säger det att den inte kommer att bli billig, men man kan ju hoppas att den hamnar på 30.000 för det hadde inte varit hel fel.
vill ha den nu

tackar havosci för bilderna och intrycken
Redigerat av ZoomAir, 11 mars 2005 - 17:01.
Postad 12 mars 2005 - 08:46
HEHE, så stor trodde inte jag att den var i alla fall
och då är väl 7700 i samma storlek som en Z3:a typ.
hur länge dröjde det innan 8700+ hamnade runt 30.000 tror nån att 8720 kan hamna runt det priset fram mot hösten kanske för då kommer jag byta projj. och det hadde inte varit fel att få denna pjäs. men jag tvivlar på att den kommer ner till 30k så snabbt för då konkurerrar den ut även benq:s egna projjar i den prisklassen. den känns lite seriösare än vad 8700 var när den kom d.v.s. det känns som att 8720 är en satsning på high-end segmentet och jag tror i alla fall inte att den kommer ner till 30k på ett bra tag tror t.o.m. att den försvinner och ersätts med en annan high-end projj från benq innan den kommer ner till dom prisnivåerna. d.v.s. detta är benq försök att etablera en projj i det högre prissegmentet.
och bara att dömma av storleken så säger det att den inte kommer att bli billig, men man kan ju hoppas att den hamnar på 30.000 för det hadde inte varit hel fel.
vill ha den nu![]()
Nee en trechippare för 30.000 det låter lite som en utopi, framför allt med tanke på att man vet vad en marantz kostar

Dave
Postad 12 mars 2005 - 10:34
HEHE, så stor trodde inte jag att den var i alla fall
och då är väl 7700 i samma storlek som en Z3:a typ.
vill ha den nu![]()
Nee en trechippare för 30.000 det låter lite som en utopi, framför allt med tanke på att man vet vad en marantz kostarBenq'en har ju fasiken bättre spec än den, fast den säger ju sällan hur bra bilden är i verkligheten, men att benq har en killer projektor i 8720:an tvivlar jag inte en sekund på.
Dave
8720 är INGEN 3-chippare...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar