Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG lcd LP-1

812 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 augusti 2005 - 19:08

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
vi ska testa imorrn, så det blir slut på alla tvivel...

Postad 23 augusti 2005 - 20:39

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Men det var väl själva... =)

Jag har ju kört 32" LP1:an via DVI under både Windows och Linux i 1360. Jag testade att lägga på ett mönster som man snabbt ser om någon skalning sker. Typ varannan svart och varannan vit pixel. Jag såg inget som tyder på skalning.

Jag väntar på min 37" och köpte en 26" LG LX2:a under tiden. Den klarar 1360 och jag ser inte minsta tillstymmelse till skalning. Det skulle förvåna mig om jag missat det här helt och hållet.

Galten, kan du inte testa att göra ett mönster med varannan svart och varannan vit pixel (ett schackbräde som är 4x4 pixels typ) och lägga som bakgrundsbild? Om någon slags oregelbundenhet visar sig i mönstret skalar TV:n. Om det ser helt regelbundet ut har jag väldigt svårt att tänka mig att nån skalning sker.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var inte dig jag tvivlade på.
Men du har ju 32"-arn, och man vet aldrig.. :o

Jag var förresten och kikade lite på 37"-are idag för att få en uppfattning om hur stora de egentligen är i jämförelse med min 435HDE. Min reaktion var tyvärr i stil med: :huh:

Gränsen mellan känslan av hemmabio och "bara" en jävlig fin TV verkar gå någonstans mellan 37" och 42" för mig.. Trist, för jag har inte råd med Sharps 45" LCD :)

Redigerat av Ree, 24 augusti 2005 - 07:22.

Postad 25 augusti 2005 - 16:39

OldAl
  • OldAl
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej

Undrar bara om det är nån av er som vet om LP1 stödjer Franska Secam bildsytemet. Får ni nån valmöjlighet osv ... Tar nämligen emot franska kanaler analogt via satellit. Lyckas inte få ett riktigt svar från LG. Det skulle också kunna vara skillnaden medan LP1D och LP1R, kanske ...

Skulle nån av er kunna sätta upp lite detaljbilder på skärmen och fjärren?

Tack på förhand

A

Postad 25 augusti 2005 - 19:48

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
D modellen är vad jag hört avsedd för england

Postad 26 augusti 2005 - 08:39

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Kanske fel tråd att fråga detta i men vilken tv är bäst?

Samsung LE-32R51
eller
LG 32LP1?

jag gillar båda riktigt mycket men LG:n verkar lite vassare! vilken skulle ni valt om ni hade pengarna?

Samsungen finns heller inte i lager (ska köpa från netonnet i Borås) men däremot så gör LG:n det..

är det värt att vänta en vecka och tjäna 1000 kr. för att få samsungen eller ska jag betala 1000 kronor till och få en LG nu? vilken är bäst?
läste någonstanns att Samsungen hade 3000:1 i kontrastförhållande (dock Dynamiskt) och det skulle motsvara 600:1 (ej Dynamiskt) och responstiden var 16 ms.. och om det är så så är LG:n bättre för den har 1200:1 i kontrast och 8 ms i responstid..

Är riktigt nervös nu när jag ska köpa tv inom några dagar då det handlar om så mycket pengar och jag har inte riktigt råd att köpa fel :)

Tacksam för svar /// Martin Johansson (Downhill)

Postad 26 augusti 2005 - 09:01

Narre
  • Narre
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Väntan är över äntligen är den här :)

Postad 26 augusti 2005 - 09:04

OldAl
  • OldAl
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Grattis.

Första intryck?

Postad 26 augusti 2005 - 09:17

Unregistered5b60ce3b
  • Unregistered5b60ce3b
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

fjärren?

<{POST_SNAPBACK}>

Fjärrkontrollen är en annorlunda sak i ett särskillt hänseende, den är blank svart, sån där fet plast som det blir fingeravtryck på som syns direkt. Undrar hur den ser ut efter en kväll med chips eller nåt :)

Postad 26 augusti 2005 - 09:34

OldAl
  • OldAl
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

fjärren?

<{POST_SNAPBACK}>

Fjärrkontrollen är en annorlunda sak i ett särskillt hänseende, den är blank svart, sån där fet plast som det blir fingeravtryck på som syns direkt. Undrar hur den ser ut efter en kväll med chips eller nåt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Lyckades du med programmeringen?

Postad 26 augusti 2005 - 09:45

lirkon
  • lirkon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Samsung LE-32R51
eller
LG 32LP1?

jag gillar båda riktigt mycket men LG:n verkar lite vassare! vilken skulle ni valt om ni hade pengarna?

Samsungen finns heller inte i lager (ska köpa från netonnet i Borås) men däremot så gör LG:n det..

är det värt att vänta en vecka och tjäna 1000 kr. för att få samsungen eller ska jag betala 1000 kronor till och få en LG nu? vilken är bäst?
läste någonstanns att Samsungen hade 3000:1 i kontrastförhållande (dock Dynamiskt) och det skulle motsvara 600:1 (ej Dynamiskt) och responstiden var 16 ms.. och om det är så så är LG:n bättre för den har 1200:1 i kontrast och 8 ms i responstid..

Är riktigt nervös nu när jag ska köpa tv inom några dagar då det handlar om så mycket pengar och jag har inte riktigt råd att köpa fel :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag valde också mellan de två men efter ett besök hos en tv-handlare där maskinerna stod bredvid varandra så föll valet på LG'n. Orsaken var att den har mycket bättre bild i mörka partier. Jag har ännu inte handlat någon då den gamla feta 32" måste bort först och de är ju iskalla i dagens Sverige. I ljusa partier är maskinerna jämnbördiga.

Bägge maskinerna var kalibrerade med en kalibreringsskiva sa de.

Partiet vi tittade på mest var i Sagan om ringen när Hobbitarna kommer till den stora porten innan de går in på Stegrande Ponnyn, alltså strax efter de lämnat Fylke. På Samsungen ser man inte någon som helst struktur i porten men på LG'n ser man att det är en träport. Den scenen fick vågskålen att tippa över till LG'n.

Nu är ju detta min åsikt och jag har sett folk som tycker att Samsungen är bättre. Jag kan endast säga att jag inte håller med.

Lycka till med valet.

Postad 26 augusti 2005 - 10:46

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Väntan är över äntligen är den här :)

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis Narre hoppas du blir lika nöjd som mej

Postad 26 augusti 2005 - 11:20

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Samsung LE-32R51
eller
LG 32LP1?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag valde också mellan de två men efter ett besök hos en tv-handlare där maskinerna stod bredvid varandra så föll valet på LG'n. Orsaken var att den har mycket bättre bild i mörka partier. Jag har ännu inte handlat någon då den gamla feta 32" måste bort först och de är ju iskalla i dagens Sverige. I ljusa partier är maskinerna jämnbördiga.

Bägge maskinerna var kalibrerade med en kalibreringsskiva sa de.

Partiet vi tittade på mest var i Sagan om ringen när Hobbitarna kommer till den stora porten innan de går in på Stegrande Ponnyn, alltså strax efter de lämnat Fylke. På Samsungen ser man inte någon som helst struktur i porten men på LG'n ser man att det är en träport. Den scenen fick vågskålen att tippa över till LG'n.

Nu är ju detta min åsikt och jag har sett folk som tycker att Samsungen är bättre. Jag kan endast säga att jag inte håller med.

Lycka till med valet.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej! hmm jag tycker själv att LG:n verkar mycket bättre.. jag såg Samsungen på onoff och blev faktiskt inte så jätte impad av bildkvalitén.. jämförde med många intill t.ex. philips och visst den var bättre men inte så bra som dom faktiskt kan vara så jag frågade lite snällt ifall han som visade mig den kunde fixa lite med inställningarna och ändra för att (om det skulle gå) få en lite bättre bild och han började leka med knapparna framme på tv:n och fick fram en bättre bild och mer detaljerad enligt mig.. dom visade Ace ventura eller nått sånt på den just då (någon film med huvudpersonen där i alla fall)

har inte sett LG:n i verkligheten men är det någon som vet någon stanns i Göteborg där jag kan se på den live? kollade på prisjakt förut idag men hittade ingen affär som skulle tänka sig att sälja den.. för det är ju ett + att se den själv innan köp så man precis som ni andra säger "får skaffa sig sin egna uppfattning först" det är ju väldigt viktigt att man själv blir nöjd med sitt köp..

"Lycka till med valet."

Tack så mycket

kollade på lite bilder inne på LG:s hemsida idag (väldigt stora bilder) och tycker att designen på den är underbar jämfört med Samsungen.. nu vill jag inte direkt såga samsungen så ingen missuppfattar mig..

/// Martin Johansson (Downhill)

Postad 26 augusti 2005 - 12:26

dezoe
  • dezoe
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

har inte sett LG:n i verkligheten men är det någon som vet någon stanns i Göteborg där jag kan se på den live?

Tele-hå (mittemot Skanstorget) har en uppsatt + bra service.
Om du går dit, kan du kolla om de fått in nya budget Sonyn (KLV-S32A10) och PM:a mig sen??

-Magnus

Redigerat av dezoe, 26 augusti 2005 - 12:27.

Postad 26 augusti 2005 - 12:32

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
[quote name='lirkon' date='Aug 26 2005, 10:45 ']
[quote name='Downhill' date='Aug 26 2005, 08:39 ']

Lycka till med valet.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Om man stänger av den dynamiska kontrasten på Samsungen så
framträder detaljer i mörka partier betydligt bättre
Gillar själv inte den dynamiska kontrasten då jag tycker
bilden blir för mörk och detaljlös

elis

Postad 26 augusti 2005 - 12:33

OldAl
  • OldAl
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Okej! hmm jag tycker själv att LG:n verkar mycket bättre.. jag såg Samsungen på onoff och blev faktiskt inte så jätte impad av bildkvalitén.. jämförde med många intill t.ex. philips och visst den var bättre men inte så bra som dom faktiskt kan vara så jag frågade lite snällt ifall han som visade mig den kunde fixa lite med inställningarna och ändra för att (om det skulle gå) få en lite bättre bild och han började leka med knapparna framme på tv:n och fick fram en bättre bild och mer detaljerad enligt mig.. dom visade Ace ventura eller nått sånt på den just då (någon film med huvudpersonen där i alla fall)

har inte sett LG:n i verkligheten men är det någon som vet någon stanns i Göteborg där jag kan se på den live? kollade på prisjakt förut idag men hittade ingen affär som skulle tänka sig att sälja den.. för det är ju ett + att se den själv innan köp så man precis som ni andra säger "får skaffa sig sin egna uppfattning först" det är ju väldigt viktigt att man själv blir nöjd med sitt köp..

"Lycka till med valet."

Tack så mycket

kollade på lite bilder inne på LG:s hemsida idag (väldigt stora bilder) och tycker att designen på den är underbar jämfört med Samsungen.. nu vill jag inte direkt såga samsungen så ingen missuppfattar mig..

/// Martin Johansson (Downhill)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Martin

Euronics vid saluhallen har den. Men vill du ha en bättre service skall du nog gå till Tele-Hå på Skanstorget. Prata med en kille som heter Eric. Han var riktigt hjälpsamm och ärlig.

Hälsningar

Alex

Postad 26 augusti 2005 - 13:52

Spector Records
  • Spector Records
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hittade en annan variant av  LGs LP1 med et d på slutet det verkar som den har inbyggd
digitaltv mottagare (Boxer) samt kortläsare

samt har jag sett på flera håll att LP1 skall ha Firewire in
undra vad den går att andvända till

PDF med info om 37 LP1D

<{POST_SNAPBACK}>

Vore ju hur ballt som helst om TV:n till länken ovan kom ut i Sverige någon gång under ens livstid. Man vill ju ha en DVB-t med kortplats. Slippa boxar och annat skräp. Dubbla mottagare då så man kan skicka till inspelning och titta på annan kanal.

Någon som vet när detta kommer ut? Mycket dyrare? Ge mig en isf!

Postad 27 augusti 2005 - 06:36

Narre
  • Narre
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Väntan är över äntligen är den här :D

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis Narre hoppas du blir lika nöjd som mej

<{POST_SNAPBACK}>

Första intrycket en otroligt snygg Lcd. Har inte hunnit testa så mycket än men jag måste säga att jag blev väldigt imponerad av den analoga bildkvaliten. Körde även med DVI från datorn FANTASTISKT är väl det rätta ordet för det. Det enda som jag hade lite problem med så var det Digitalboxen blev så himla stora och synliga pixlar men det är nog bara en inställningssak.Fjärren helt okej. Riktigt bra ljud i högtalarna.Har inte hunnit att köra dvdn än måste fixa en längre component sladd först. :) ;)

Postad 27 augusti 2005 - 08:14

Narre
  • Narre
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har 32an eller 37an som kör med digitalbox från ComHem ?

Postad 27 augusti 2005 - 09:41

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Okej tack så mycket för alla svar! jag ska försöka spara ihop till 2000 kr till sen kommer jag slå till =) vilken affär är tele-hå som ni skrev tidigare? förkortning för någon antar jag men vilken?
får se om jag far dit men gör jag det så ska jag kolla det där med sonyn och skicka dig ett pm sen!

Postad 27 augusti 2005 - 09:52

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
http://www.tele-ha.se

Postad 29 augusti 2005 - 17:28

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
2 saker : jag har idag varit i kontakt med LG han blev förvånad över att min tv inte kunde visa 1366/768 native via vga och skulle ta in en apparat och prova, den som dom fått som provex. hadde dom testat utan problem, jag skulle få besked i slutet av veckan vad som gäller för oss(uppgradering via porten va möjlig).. Tv reklamen för ishockyn gav ett positivt besked " inga skuggor efter pucken" :(

Postad 29 augusti 2005 - 18:15

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
OKej snart ska jag köpa mig min alldeles egna LG LP1 :( ska köpa den på onsdag eller torsdag är det bestämt så därför undrar jag ifall någon vet om den har progressive scanning? om inte.. är det värt att lägga pengarna på någon annan då eller är den fortfarande helt ok?

Postad 29 augusti 2005 - 18:36

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Vet inte om jag är helt ute och cyklar, men har inte alla TFT/plasma skärmar stöd för Progresiv? De kan väll inte visa annat än en progresiv sinal pga dess uppbyggnad. Sedan är det väll så att det mer blir en fråga om de kan via en Interlace signal...

Nog har jag för mig att alla LCD TFT skärmar bara visar progresiv signal.

Rätta mig gärna om jag har fel...

Postad 29 augusti 2005 - 18:46

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Ojdå nu läste jag lite på egenskaperna om LG:n och såg att den inte har Audio ut.. menar dom då att det inte går att koppla den till surroundsystem? vill kunna koppla den till mitt surround system så att jag får detta ljud även när jag kollar på vanlig tv.. och om jag kollar på dvd, spelar xbox eller något annat så går ljudet ändå igenom tv:n och vidare till surroundsystemet... har inte råd med en bra reciever och därför kan det vara bra med audio ut enligt mig.. någon som äger en LG:LP1 som kan kolla ifall det finns något sånt uttag?

Postad 29 augusti 2005 - 19:11

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
jag la upp en bild från manualen i mitt galleri på anslutningarna

Postad 29 augusti 2005 - 19:28

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

jag la upp en bild från manualen i mitt galleri på anslutningarna

<{POST_SNAPBACK}>

okej schysst! ska kolla det snart.. du har inte lust att ta en bild bakom tv:n så man får se? om jag får vara lite omständig :(

Postad 29 augusti 2005 - 19:51

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
kommer imorrn måste ta hem kameran bara :(

Postad 29 augusti 2005 - 20:41

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Fan va schysst :D ska köpa tv:n på onsdag eller torsdag är det bestämmt... ;) damn vad jag längtar :(

Postad 30 augusti 2005 - 11:11

Unregistered35490
  • Unregistered35490
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag fick min LP1 igår. Mycket nöjd med både bild och ljud. :(

Tyvärr så "surrar" TVn en hel del, framför allt i lite mörkare bilder. :D Låter nästan som en liten fläkt, men det ska det väl inte finnas i den här? När det är vitt eller mycket ljusa bilder så är TVn helt tyst. Det mest irriterande är nog inte ljudet i sig, utan att det varierar i styrka och frekvens beroende på hur mörk bilden är.

Är det fler som har det här problemet? Det här är min första LCD och jag undrar om det här är något som jag bör acceptera eller är det bara att byta in den mot ett annat exemplar?

Postad 30 augusti 2005 - 11:40

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
hmm min är heltyst (lp1 37")

Postad 30 augusti 2005 - 12:16

Unregistered35490
  • Unregistered35490
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Då är det väl som jag misstänkte någon slags fel på mitt ex. Det blir till att byta mot en ny och hoppas på att den är tyst.

Tack för hjälpen.

Postad 30 augusti 2005 - 15:48

Altheus
  • Altheus
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Detta verkar ju som en riktigt bra TV. Läst igenom alla inlägg och ser ut att bara vara beröm. mmm

Postad 30 augusti 2005 - 17:34

Croman
  • Croman
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Såg TV:n idag och fy fan vilken bild, iofs var datorn inkopllad men ändå, sjuk bild.
Kanske ska skippa Sonyn och köpa den här.

Fan vad svårt det är att bestäma sig.

Redigerat av Croman, 30 augusti 2005 - 17:35.

Postad 30 augusti 2005 - 20:30

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Såg TV:n idag och fy fan vilken bild, iofs var datorn inkopllad men ändå, sjuk bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju det! men om du vill så vänta tills imorgon kväll för efter kl. 14.00 imorgon ska jag ge mig av ner till Ullared och köpa mitt ex av denna helt underbara mackapär :D och jag kommer ta lite bilder för att sedan dela med mig och visa hur den ser ut! kommer ta lite bilder på förpackningen med mera också om det är något att ha =) men om du inte har någon brådska så tycker jag att du ska vänta på mig så skriver jag en liten egen uppfattning av mina första ögonblick med denna grymma lcd skärm..

Postad 30 augusti 2005 - 21:52

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Ja det är ju det! men om du vill så vänta tills imorgon kväll för efter kl. 14.00 imorgon ska jag ge mig av ner till Ullared och köpa mitt ex av denna helt underbara mackapär  :D  och jag kommer ta lite bilder för att sedan dela med mig och visa hur den ser ut! kommer ta lite bilder på förpackningen med mera också om det är något att ha =) men om du inte har någon brådska så tycker jag att du ska vänta på mig så skriver jag en liten egen uppfattning av mina första ögonblick med denna grymma lcd skärm..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag längtar redan! 37LP1 ligger högst på önskelistan nu med RZ-37L21 inte långt efter! Skriv och fotografera så mycket du kan!

Postad 30 augusti 2005 - 23:35

adorama
  • adorama
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Vet inte om jag är helt ute och cyklar, men har inte alla TFT/plasma skärmar stöd för Progresiv? De kan väll inte visa annat än en progresiv sinal pga dess uppbyggnad. Sedan är det väll så att det mer blir en fråga om de kan via en Interlace signal...

Nog har jag för mig att alla LCD TFT skärmar bara visar progresiv signal.

Rätta mig gärna om jag har fel...

<{POST_SNAPBACK}>

Är också lite konfunderad över detta?
Saxat från pricerunners spec.
"Progressive scan No"

Någon?

Postad 31 augusti 2005 - 19:42

adorama
  • adorama
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju det! men om du vill så vänta tills imorgon kväll för efter kl. 14.00 imorgon ska jag ge mig av ner till Ullared och köpa mitt ex av denna helt underbara mackapär :P och jag kommer ta lite bilder för att sedan dela med mig och visa hur den ser ut! kommer ta lite bilder på förpackningen med mera också om det är något att ha =) men om du inte har någon brådska så tycker jag att du ska vänta på mig så skriver jag en liten egen uppfattning av mina första ögonblick med denna grymma lcd skärm..

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det? Lite sugen nu. :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 20:06

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju det! men om du vill så vänta tills imorgon kväll för efter kl. 14.00 imorgon ska jag ge mig av ner till Ullared och köpa mitt ex av denna helt underbara mackapär ;) och jag kommer ta lite bilder för att sedan dela med mig och visa hur den ser ut! kommer ta lite bilder på förpackningen med mera också om det är något att ha =) men om du inte har någon brådska så tycker jag att du ska vänta på mig så skriver jag en liten egen uppfattning av mina första ögonblick med denna grymma lcd skärm..

<{POST_SNAPBACK}>

Hur gick det? Lite sugen nu. :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Sådär här kommer ett gäng färska bilder på den... men min riktiga digitalkamera strulade lite så jag fick ta med min mobil men hoppas att det duger i alla fall sålänge!
spelade lite xbox på den och jag kan säga att bilden är gudomlig :D den är nästan för bra för xboxen :P

Bifogad fil(er)

Redigerat av Downhill, 31 augusti 2005 - 20:09.

Postad 31 augusti 2005 - 20:14

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
kul med en nöjd till, såg att du hadde grå högtalare jag har svarta :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 20:18

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Jisses, man får hoppas bilderna inte avspeglar TV:ns bildkvalitén - det ser ju rent för j*gt ut :P
...och annat är förstås inte att räkna med med en mobilkamera.

Jag är trots bilderna fortfarande intresserad av denna modell. :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 20:21

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
hehe jag fick lite problem med drivrutinerna till kameran så ni får ta det sålänge! kanske slänger upp lite bilder med bättre kvalité sen!

haha jag blev lite chockad faktsikt det där med högtalarna men jag tycker silvriga är finare än svarta :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 20:31

adorama
  • adorama
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Femte bilden från vänster så ser man att du har ett gäng trasig pixlar, lämna genast över den till mig. :ph34r:

Postad 31 augusti 2005 - 22:17

gand
  • gand
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ett gäng frågor jag hoppas kunna få lite klarhet i.

LG-loggan på fronten, ser ut att lysa? Går det att inaktivera?

Vad har den för aspektlägen? 16:9, 14:9, 4:3, zoom lägen?
Har en äldre Panasonic TV där jag har möjlighet att stretcha bilden
valfritt i X och Y led, vore en trevlig funktion...

Från LG's sida:
"Bild i bild, dubbel bild (två tv mottagare) och bild +3 ger möjlighet att se vad som händer på fyra ! kanaler samtidigt."
Många bilder ... stillbilder antar jag?

Går det att köra PiP mellan följande olika ingångar?
HDMI <-> DVI <-> RGB <-> component

Har hört från olika källor att LP1 ska ha LED belysning, 6 pixlar / LED eller dylikt?

och slutligen ...

Funderar på 32" eller 37", är dock lite fundersam om inte 37" blir pixlad
vid vanliga TV sändningar? Tittade på 40" från Samsung, som inte såg
direkt bra ut med "vanlig" TV. Det finns säkert någon brytpunkt för LCD, 32" ?

Tackar för tidigare information och bildmaterial. :ph34r:

g

Postad 01 september 2005 - 06:02

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Ett gäng frågor jag hoppas kunna få lite klarhet i.

LG-loggan på fronten, ser ut att lysa? Går det att inaktivera?

Vad har den för aspektlägen? 16:9, 14:9, 4:3, zoom lägen?
Har en äldre Panasonic TV där jag har möjlighet att stretcha bilden
valfritt i X och Y led, vore en trevlig funktion...

Från LG's sida:
"Bild i bild, dubbel bild (två tv mottagare) och bild +3 ger möjlighet att se vad som händer på fyra ! kanaler samtidigt."
Många bilder ... stillbilder antar jag?

Går det att köra PiP mellan följande olika ingångar?
HDMI <-> DVI <-> RGB <-> component

Har hört från olika källor att LP1 ska ha LED belysning, 6 pixlar / LED eller dylikt?

och slutligen ...

Funderar på 32" eller 37", är dock lite fundersam om inte 37" blir pixlad
vid vanliga TV sändningar? Tittade på 40" från Samsung, som inte såg
direkt bra ut med "vanlig" TV. Det finns säkert någon brytpunkt för LCD, 32" ?

Tackar för tidigare information och bildmaterial. :ph34r:

g

<{POST_SNAPBACK}>

ja du kan inaktivera loggan med en knapptryckning och även inställningssymbolerna . har dom aspektlägena du nämner.
fråga 3 har ja inte provat
rörliga bilder
har inte kollat alla de vägar du frågar om men några vet ja fungerar

Postad 01 september 2005 - 13:24

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
En liten fråga bara.. jag fick min LG lp1:a igår men undrar bara ifall det finns ljud ut på den? så jag kan få surroundljud även i vanliga tv sändningar..

kan ju passa på att ställa en fråga till.. ni vet responstiden mäts ju i "ms" men vad står det för? millisekunder?

Redigerat av Downhill, 01 september 2005 - 14:29.

Postad 01 september 2005 - 16:06

Unregistered1c91b3e3
  • Unregistered1c91b3e3
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jepp, ms ar millisekunder.

kan ju passa på att ställa en fråga till.. ni vet responstiden mäts ju i "ms" men vad står det för? millisekunder?

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Unregistered1c91b3e3, 01 september 2005 - 16:06.

Postad 02 september 2005 - 13:06

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ljud ut kan man få genom att välja att ansluta en scartkontakt som har två RCA kontakthonor som hänger ut som två...snablar.

Redigerat av Dino_Zoff, 02 september 2005 - 13:07.

Postad 02 september 2005 - 15:48

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Vet inte om jag förklarade så bra men alltså jag kan ju få ut ljudet från t.ex. xbox men om jag kollar på vanlig (just nu analog) tv så kan jag inte få ut det ljudet i mina surround högtalare :lol: fast å andra sidan så kanske det inte gör något då dom snart byter till digitala sändningar.. då kan jag ju sno ljudet ifrån boxen :blink: men är det någon här inne som vet någon bra box som tar emot digitala sändningar och som kan skicka ut signalerna ur en HDMI kontakt? blev lite sne nu när dom byter till digitala och mamma och pappa kommer styra kanalerna.. den får helst inte kosta alltför mycket då jag måste ha råd med xbox-360.. har viasat guld nu ifall det är något bra att veta =)

Postad 02 september 2005 - 18:25

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
det finns inga bra alternativ nu eftersom CD inte testat klart och eventuellt byter kodning så va iskall ett tag

Postad 02 september 2005 - 18:34

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Idag har jag öäntligen sett vad en bra LCD kan prestera. Jag var ner till en lokal handlare som monterat upp både en 32" och en 37" Lp1:a. De var tillsammans med en plasma anslutna till satellitkanalen HD9(?) och en utomhuskonsert från Amsterdam visades.

LCD:erna var anslutna med SCART (!) och när vi bytte till komponent höll man ju nästan på att ramla baklänges (lite överdrivet kanske) av fascination över den fantastiska detaljrikedomen i bilden. Detaljer i ventilerna i en saxofon, träden som man ju verkligen såg bestod av massor av löv, ansikten i publiken, ...

Går det verkligen att få ännu bättre med HDMI/DVI????

Testade sedan en DVD-rulle, Sagan om ringen och även det såg mycket bra och skarpt ut.

Vanlig TV-signal imponerade dock inte men skulle tro att signalen som matades i var ganska dålig.

Ni som testat denna TV, upplever man skillnad mellan komponent och HDMI vid DVD-tittande och tittande på HD-material?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.