Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 July 2008 - 12:03

Unregisteredeae16f67
  • Unregisteredeae16f67
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Jag har installerat usb drivrutinen men det funkar ändå inte..

erikn: ... och om man jackat i en USB-device utan att rätt drivrutiner så kan Windows få för sig att installera nåt annat istället. Då får man byta ut det den lagt in mot den rätta manuellt.

fattar inte.. vad är det jag måste lägga in manuellt??

Toppys Usb drivrutin är ju bara ett program som gör att man kan föra över filer till toppyn... känns inte som nåt som "installerar" usb porten på nåt speciellt sätt..

Postad 30 July 2008 - 12:23

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Nu har jag installerat min Asus så att jag kan köra över EPG med Bosses eminenta program. Ännu bättre vore det om man kunde låta Asusen köra själv som ett jobb lika med det PHP script som används av engelsmänne som kör mot http://www.radiotimes.com

Postad 30 July 2008 - 12:39

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag har installerat usb drivrutinen men det funkar ändå inte..

erikn: ... och om man jackat i en USB-device utan att rätt drivrutiner så kan Windows få för sig att installera nåt annat istället. Då får man byta ut det den lagt in mot den rätta manuellt.

fattar inte.. vad är det jag måste lägga in manuellt??

Toppys Usb drivrutin är ju bara ett program som gör att man kan föra över filer till toppyn... känns inte som nåt som "installerar" usb porten på nåt speciellt sätt..

Toppyns drivutin är nåt som gör att windows kan hantera den. Utan den fattar den inte vad det är och den kan inte kommas åt från Altair.

Nu kör jag inte XP längre så jag får anta att det är nästan som i Vista.

Plocka upp en device manager. Dyker det upp någon ny enhet, eller en enhet med ett gult frågetecken när du pluggar i och startar Toppyn? För mig kommer det upp en ny huvudgrupp "Topfield USB Devices".

Om det kommer upp nåt gult frågetecken har Windows detekterat burken men fattar inte vad det är, alt har lagt in nån drivis som inte funkar. Markera denna device, högerklicka och välj "Update Driver Software". Välj sen att manuellt peka ut drivisen där du lagt den på hårddisken.

Postad 30 July 2008 - 13:57

Unregisteredeae16f67
  • Unregisteredeae16f67
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
JAG LYCKADES!!!!!!!!!!!

F-n va ni är grymma... speciellt tack till erikn och toppy för vägledningen...

Slipper nu att skicka in den

Tusen tack!!

Postad 30 July 2008 - 15:14

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

jag har haft problem nu med att jag tappar kontakten med min toppy från pc´n. Den säger att jag skall starta om TAP för att återupprätta kontakten och det hjälper alltid. Någon som känner igen detta?

Jag kör vista ultimate 32 bit

Vad menar du med att du "tappar kontakten"???
Är det när du kör Altair och håller på att överföra filer som du tappar kontakten?
Eller är det nåt annat?

För att kommunicera med Toppyn behövs det ingen TAP över huvud taget, så jag undrar var du ser detta felmeddelande? Och vilken TAP gäller det?
Är det ett speciellt program som säger så eller är det nån annan stans?
Och exakt vad står det?

/Bosse

Postad 30 July 2008 - 19:24

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Han kör ToppyPC och då installeras egna drivrutiner samt TAP i Toppyn.

Lägg TAP-en i "auto start" foldern för vid installationen så läggs den inte där vilket gör att du måste manuellt starta den varje gång du stängt av Toppyn.

Vad menar du med att du "tappar kontakten"???
Är det när du kör Altair och håller på att överföra filer som du tappar kontakten?
Eller är det nåt annat?

För att kommunicera med Toppyn behövs det ingen TAP över huvud taget, så jag undrar var du ser detta felmeddelande? Och vilken TAP gäller det?
Är det ett speciellt program som säger så eller är det nån annan stans?
Och exakt vad står det?

/Bosse

Postad 30 July 2008 - 21:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Nu har jag installerat min Asus så att jag kan köra över EPG med Bosses eminenta program. Ännu bättre vore det om man kunde låta Asusen köra själv som ett jobb lika med det PHP script som används av engelsmänne som kör mot http://www.radiotimes.com

Nån gång i början av året när jag skrev ihop XMLTV2MEI så var det en medlem här som skrev ett program för Linux som han körde på en ASUS (tror jag) och som kunde skapa en EPG och skicka till toppyn.
Med det programmet klarar ASUS:en själv av att fixa EPG. Om du söker på forumet så kanske du hittar en länk till hans program.
Eventuellt var det en SLUG i stället för ASUS som han körde på, men det borde gå att fixa tror jag.

/Bosse

Postad 30 July 2008 - 21:55

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Stämmer. Jag hittade detta https://www.minhembi...p;#entry1750635 men det orkar jag inte testa nu och sedan kan jag inget om PHP och Perl (inte Unix heller) så det får vänta med test.

Nån gång i början av året när jag skrev ihop XMLTV2MEI så var det en medlem här som skrev ett program för Linux som han körde på en ASUS (tror jag) och som kunde skapa en EPG och skicka till toppyn.
Med det programmet klarar ASUS:en själv av att fixa EPG. Om du söker på forumet så kanske du hittar en länk till hans program.
Eventuellt var det en SLUG i stället för ASUS som han körde på, men det borde gå att fixa tror jag.

/Bosse

Postad 31 July 2008 - 08:52

bjobr
  • bjobr
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Du kör alltså MyStuff utan RemoteExtender? Kan du då byta kanal med P+-knappen flera gånger i följd?

Ni som kör MyStuff, har ni nån lösning på Now&Next-problemet vid kanalbyte med P+/P-? Det går ju att stänga av den automatiska visningen av N&N vid kanalbyte, men då slipper man ju helt och hållet få veta va man bytt till.

Postad 31 July 2008 - 11:57

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Ni som kör MyStuff, har ni nån lösning på Now&Next-problemet vid kanalbyte med P+/P-? Det går ju att stänga av den automatiska visningen av N&N vid kanalbyte, men då slipper man ju helt och hållet få veta va man bytt till.

Brukar växla kanal via MyStuff EPG. Då ser jag ju vad som finns att titta på och kan hoppa direkt dit.
/Bosse

Postad 31 July 2008 - 15:30

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Mina inställningar ser ut som nedan och det fungerar bra. När jag byter kanal med P+ P- så är Next/Now framme i tre sekunder. Under den tiden kan jag med upp/ner knapparna bläddra och se vad som är på andra kanler eller senare på samma. Tryck på ok för att välja ny kanal.

Man kan även trycka på på I-knappen och bläddra.

Ett annat alternativ är att välja EPG två ggr och sedan bläddra och välja med ok.

Exit ger uthopp till bilden.

MyStuff v5.62a

Description Area in all Now & Next/EPG views
A1: Large Font on Now & Next/EPG=Yes
A2: Style of channel display in Description Area=Name
A3: Display Now/Now+1 etc in Description Area=No
A4: Style for duration in Description Area=XX:YY
A5: Style of progress information in Description Area=hm/hm
A6: Style of progress bar in Description Area=Split
A7: Display Genre in Description Area=No
A8: Display episode name in Description Area=No
A9: Progress Bar Style=Solid

Now & Next/Detailed Channel List
B1: Display channel logo in Now & Next/DCList title=Yes
B2: Display extra gap below Now & Next=No
B3: Display Now & Next on channel change=Yes
B4: Now & Next display duration (seconds)=0
B5: Now & Next auto display duration (seconds)=3
B6: Number of extra programs on Now & Next=2
B7: Number of extra programs on extended Now & Next=5
B8: Display descriptions for extra programs=Yes
B9: Expand Now&Next to display full program information=Yes

Now & Next Chain
C1: Select view on first press of the Now & Next key=Normal
C2: Select view on second press of the Now & Next key=Extended
C3: Select view on third press of the Now & Next key=DCList
C4: Select view on fourth press of the Now & Next key=Off
C5: Activate Now&Next chain from arrow keys=No

EPG/Grid Now & Next
D1: Display progress bars in EPG/Grid N&N=Yes
D2: Number of channels/font size in EPG/Grid N&N=6/Large
D3: Number of hours displayed in EPG=3 Hrs
D4: Display MoreProgram indicators in EPG=Yes
D5: Channel to show at top of EPG/Grid N&N=Current
D6: Time for left hand edge of EPG=Varied
D7: Display F on all film cells in EPG/Grid N&N=Yes
D8: Display O on cells matching Off CT in EPG/Grid N&N=Yes

EPG Chain
E1: Select view on first press of the EPG key=Grid EPG
E2: Select view on second press of the EPG key=Grid N&N
E3: Select view on third press of the EPG key=DCList
E4: Select view on fourth press of the EPG key=Off

Redigerat av lubbis, 31 July 2008 - 15:41.

Postad 02 August 2008 - 15:45

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat ett program som konverterar XMLTV till MEI?

Postad 02 August 2008 - 22:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Är det någon som hittat ett program som konverterar XMLTV till MEI?

Du borde ha sett referenser till mitt program XMLTV2MEI for Windows om du läst några inlägg tidigare i denna tråd....

I vart fall så kan du ju prova med detta program. :lol:
Det är vad jag använder för att få till en 2-veckors EPG till toppyn (med MyStuff 5.62 oxå förstås)...

/Bosse

Postad 03 August 2008 - 07:34

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
ASUS WL-500gP och Topfield
Det var en diskussion om detta för ett litet tag sedan och jag sa att överföringshastigheten för filer med detta system blir lite långsam. Detta var när jag var i sommarstugan och testade med en ICE.NET CDMA 3G-router med inbyggt WiFi-nät. Då fick jag ganska vissen hastighet vid överföring av stora filer (som inspelningar).

Nu har jag kommit hem och testat med min D-Link DI-624-router i stället och allt ser mycket bättre ut! :lol:

Med användning av turboläget och med USB-Accelerator TAP aktiv på toppyn så blir hastigheten 1.9 Mbytes/s, dvs helt i linje med direkt USB-koppling till toppyn.
Det finns två signifikanta skillnader mellan mina olika prov:
- Jag har nu ethernet-förbindelse från PC till router så det blir ett enda hopp via trådlös förbindelse (ASUS till router)
- Jag har en D-Link DI-624 i stället för den här CDMA 3G-routern

Antagligen tappade jag farten i det andra steget genom luften förut (ASUS - router och router - PC var båda wireless), men det kan också vara D-Link som är bättre.

Hur som helst så är det ett utmärkt sätt att slippa koppla upp sladdar mellan PC och toppy.

På det engelska forumet kan man läsa mer om detta: Computer Connections och Wireless Toppy Setup Guide for the Asus WL500g.

Själva ASUS-routern kan man hitta på Webbhallen: Asus Trådlös Router .11g WL-500G Premium för 595:-

/Bosse

Postad 03 August 2008 - 12:59

svegust
  • svegust
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Min lösning har varit att ställa ner tiden som Now&Next visas till 1 sek. Då hinner man se vad som visas och kan zappa utan större fördröjning och besvär.

Redigerat av svegust, 03 August 2008 - 13:00.

Postad 03 August 2008 - 16:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Han kör ToppyPC och då installeras egna drivrutiner samt TAP i Toppyn.

Lägg TAP-en i "auto start" foldern för vid installationen så läggs den inte där vilket gör att du måste manuellt starta den varje gång du stängt av Toppyn.

Det stämmer, jag kör ToppyPC och det fungerar fint som oftast.

Toppy PAL ligger i Autostart, så det problemet verkar det inte vara.

Postad 03 August 2008 - 16:59

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Du borde ha sett referenser till mitt program XMLTV2MEI for Windows om du läst några inlägg tidigare i denna tråd....

I vart fall så kan du ju prova med detta program. :lol:
Det är vad jag använder för att få till en 2-veckors EPG till toppyn (med MyStuff 5.62 oxå förstås)...

/Bosse

Jo jag använder mig av den.

Problemet är att jag vill ha delen som bara konverterar, inte hela kitet, eftersom jag håller på att testa att hämta från DagensTV.com.

Jag har inte sett att ditt pgm klarar att bara konvertera, men jag kanske har missat något?

Postad 03 August 2008 - 19:26

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jo jag använder mig av den.

Problemet är att jag vill ha delen som bara konverterar, inte hela kitet, eftersom jag håller på att testa att hämta från DagensTV.com.

Jag har inte sett att ditt pgm klarar att bara konvertera, men jag kanske har missat något?

XMLTV2MEI är skrivet för att utföra jobbet i steg:
- Hämta hem Freeview.mei från toppyn (om man skall merga in kanaler som inte finns på XMLTV)
- Kolla datum för den epg.xml som eventuellt redan finns (programmet hämtar bara en gång per dygn från nätet)
- Ifall datum är äldre, kör en hämtning av de kanaler som är konfigurerade och skapa epg.xml. I min första version så anropade jag här XMLTV-programmet för att hämta data, men nu görs det internt av programmet självt.
- Ladda in epg.xml i konverteraren
- Spara som MyStuff.mei
- Överför MyStuff.mei till toppyn

Det skulle vara en baggis att modifiera programmet så att det alltid läser in epg.mei som första åtgärd (och skippar själva hämtningen) och sen producerar samt överför MyStuff.mei-filen.

En inifilswitch tex:
[Config]
Convert_xml2mei_only=1

Kodändringen är nog ungefär två rader eller så...

/Bosse

Postad 03 August 2008 - 23:39

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

XMLTV2MEI är skrivet för att utföra jobbet i steg:
- Hämta hem Freeview.mei från toppyn (om man skall merga in kanaler som inte finns på XMLTV)
- Kolla datum för den epg.xml som eventuellt redan finns (programmet hämtar bara en gång per dygn från nätet)
- Ifall datum är äldre, kör en hämtning av de kanaler som är konfigurerade och skapa epg.xml. I min första version så anropade jag här XMLTV-programmet för att hämta data, men nu görs det internt av programmet självt.
- Ladda in epg.xml i konverteraren
- Spara som MyStuff.mei
- Överför MyStuff.mei till toppyn

Det skulle vara en baggis att modifiera programmet så att det alltid läser in epg.mei som första åtgärd (och skippar själva hämtningen) och sen producerar samt överför MyStuff.mei-filen.

En inifilswitch tex:
[Config]
Convert_xml2mei_only=1

Kodändringen är nog ungefär två rader eller så...

/Bosse

Det vore kanon om du ville göra det.

Då kunde man testa lite annat än den du hämtar ifrån.

Postad 04 August 2008 - 22:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Det vore kanon om du ville göra det.

Då kunde man testa lite annat än den du hämtar ifrån.

Har nu ändrat så att det är möjligt att konfigurera om man skall hämta EPG via XMLTV eller ej.
Jag lade till en inifilswitch:
[Config]
NeverDownloadEPG=0

Ny programversion 1.0.2.33

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 06 August 2008 - 14:57.

Postad 06 August 2008 - 06:29

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Som rustande småbarnsförälder har jag inte varit här på länge men kör ju Bo B´s eminenta EPG-program och det fungerar ju kanon även om Topfieldboxen ibland strular och får det där "Four dots of death" eller vad de nu kallas....

Såg nu att BO B gjort om sitt XMLTV-program så jag kanske borde lägga in det nya men hur som helst så har jag lite funderingar kring det här med att ladda upp XMLTV-EPG via en Router eller Playstation 3 där jag även har en extern hårddisk inkopplad???

Jag har flyttat vår stationära dator till övervåningen så att använda usb-kabel är inte längre möjligt. I närheten av tv:n har jag istället en ny Router D-Link 566 med USB-port och sen har jag ju mitt Playstation 3 med en extern hårddisk (FAT32, filsystem då) kopplad till den precis bredvid min Topfield 5710. Kan man installera Linux på Playstation och få detta att fungera eller kan man koppla USB-Kabeln till Routern och hur gör man i så fall då för att köra programmet? Förlåt om infon finns tidigare i tråden men hittade inte nåt där exakt mina funderingar fanns...

Redigerat av Unregistered9b117a23, 06 August 2008 - 07:34.

Postad 06 August 2008 - 15:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Som rustande småbarnsförälder har jag inte varit här på länge men kör ju Bo B´s eminenta EPG-program och det fungerar ju kanon även om Topfieldboxen ibland strular och får det där "Four dots of death" eller vad de nu kallas....

Såg nu att BO B gjort om sitt XMLTV-program så jag kanske borde lägga in det nya men hur som helst så har jag lite funderingar kring det här med att ladda upp XMLTV-EPG via en Router eller Playstation 3 där jag även har en extern hårddisk inkopplad???

Jag har flyttat vår stationära dator till övervåningen så att använda usb-kabel är inte längre möjligt. I närheten av tv:n har jag istället en ny Router D-Link 566 med USB-port och sen har jag ju mitt Playstation 3 med en extern hårddisk (FAT32, filsystem då) kopplad till den precis bredvid min Topfield 5710. Kan man installera Linux på Playstation och få detta att fungera eller kan man koppla USB-Kabeln till Routern och hur gör man i så fall då för att köra programmet? Förlåt om infon finns tidigare i tråden men hittade inte nåt där exakt mina funderingar fanns...

Jag har i princip ditt problem men jag har löst det med en ASUS WL-500gP trådlös router med USB-anslutning. Till den finns det mjukvara att installera så att den funkar som trådlös access till toppyn. Jag har placerat min ASUS i hyllan under min Toppy och sen kan jag komma åt den från hela mitt hemmanätverk. ;)
Instruktioner för hur man gör kan hittas här: Installation av ASUS WL-500g för Toppy
Funkar jättebra!

Om man kan göra likadant med PS3 vet jag inte. Den här ASUS-routern kör med nån form av Linux från början och jag har lagt på en modifierad version av denna (OLEG software) samt installerat ftp-topfield för att få kontakt med toppyn via USB. Allt är beskrivet i den pdf-fil som finns länkat till i den tråd jag tipsade om ovan.
Basvillkoret är nog att PS3-an måste vara Linux-baserad från början och att någon gjort nödiga modifieringar också.
D-Link är nog inte modifierbar....
Annars kostar en ASUS under 600 SEK på Webbhallen....

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 06 August 2008 - 16:02.

Postad 06 August 2008 - 17:06

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Då har lagt in 3PG v1.25 och är mycket nöjd med dess funktionalitet o EPG. Funkar kanon! Var dock lite trixigt att få igång det, då all dokumentation var på tyska - men jag fick mycket o bra hjälp i ett tyskt forum. Om någon är intresserad av att prova på 3PG så hör av er. Om det är många så skulle jag kunna göra i ordning en ZIP-fil och lägga upp på nätet någonstans...

Förutom att det finns många skins så är det stora plusset deras programmerbara timers som söker i EPG (dock bara en gång per dygn automatiskt). Deras Swat-timers kan nämligen ha regler där CSI inte spelas in men däremot CSI Miami.

Postad 06 August 2008 - 21:23

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Då har lagt in 3PG v1.25 och är mycket nöjd med dess funktionalitet o EPG. Funkar kanon! Var dock lite trixigt att få igång det, då all dokumentation var på tyska - men jag fick mycket o bra hjälp i ett tyskt forum. Om någon är intresserad av att prova på 3PG så hör av er. Om det är många så skulle jag kunna göra i ordning en ZIP-fil och lägga upp på nätet någonstans...

Förutom att det finns många skins så är det stora plusset deras programmerbara timers som söker i EPG (dock bara en gång per dygn automatiskt). Deras Swat-timers kan nämligen ha regler där CSI inte spelas in men däremot CSI Miami.

Kan bara hålla med. Jag hade dock inga problem att få igång det, det finns ju svenska menyer till. Vad ska du lägga in i zip-filen? Om du vill så kan jag hosta det på toppy.se, om det är beskrivningar eller svensk manual.

Jag har kört 3PG länge nu, och jag uppskattar följande särskilt mycket:
- Swat som i princip aldrig fallerar
- Snygg grid, som är animerad och mjuk i visningen
- Svenska logos och svenska menyer (men man får tanka dem separat)
- Har aldrig kraschat
- Snabb som blixten, även med 10 dagars full EPG med 3000 events
- Fru och barn-vänlig, även för att skapa swats (en knapp, that's it)
- Läser in och använder TGD om man kan skapa sådana via XMLTV.

Postad 06 August 2008 - 22:06

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med. Jag hade dock inga problem att få igång det, det finns ju svenska menyer till. Vad ska du lägga in i zip-filen? Om du vill så kan jag hosta det på toppy.se, om det är beskrivningar eller svensk manual.

Jag har kört 3PG länge nu, och jag uppskattar följande särskilt mycket:
- Swat som i princip aldrig fallerar

Vad är det? Swat = flugsmälla om det är engelska....

- Snygg grid, som är animerad och mjuk i visningen
- Svenska logos och svenska menyer (men man får tanka dem separat)
- Har aldrig kraschat
- Snabb som blixten, även med 10 dagars full EPG med 3000 events
- Fru och barn-vänlig, även för att skapa swats (en knapp, that's it)
- Läser in och använder TGD om man kan skapa sådana via XMLTV.

Hur skaffar man EPG via XMLTV (format etc)? Dvs formatet på 3PG:s EPG-fil och var den skall ligga på toppyn?
Finns det nån website som har mer info om 3PG?

F.ö. hur skiljer sig 3PG från MyStuff? För- och nackdelar?

Bosse

Postad 06 August 2008 - 22:58

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hur skaffar man EPG via XMLTV (format etc)? Dvs formatet på 3PG:s EPG-fil och var den skall ligga på toppyn?

Bosse

SWAT = Search Word Automatic Timer tror jag.

EPG via XML-TV på 3PG:
1: Ladda ner XML-filerna
2: Använd dial-up XML-TV för att skapa TGD-filerna
3: FTP-a över till /EPGdata
4: Se till att ha epg_upload.ini för att mappa ssid etc med kanalnamn (knepigt att få till, men TGD Builder skapar en med automatik)
5: 3PG läser in TGD med automatik vid den dagliga scannen.

För/emot jämfört med mystuff vågar jag mig inte på att säga nåt om, har bara kört mystuff några få dagar innan jag fimpade det till förmån för 3PG.

Länk om EPG/TGD: http://www.topfield-...ead.php?t=18553
Allmänt: http://www.topfield-...isplay.php?f=67

Eller mindre tråd här: http://forum.toppy.o.......3pg&start=0

Edit: Jag ser att klockan går fel på servern. En timme för sakta nämligen. Klockan är midnatt nu, inte 2300.

Redigerat av toppy.se, 06 August 2008 - 23:01.

Postad 06 August 2008 - 23:58

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Bosse

Nackdelen som jag tycker är när man vill se kanalerna radvis, så får man trycka högerpil för att kunna se nästa program (om inte jag missat någon inställning).

Annars är den väldigt snygg.

Postad 09 August 2008 - 15:14

Unregisteredca6ebaf2
  • Unregisteredca6ebaf2
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har någon en lösning på problemet med "Programlistan har ändrats" som kommer upp med jämna intervall.
Jag ser att när jag sökt in kanalerna presenteras inte kanal 33-35 på rätt sätt. Det är de nya Radio-kanalerna och de upprepas ett stort antal gånger när man presenterar tillgängliga kanaler.

Jag får då problem med MyStuff trots att jag har skapat en FavoritLista som inte innehåller kanal 33-35.
Anger jag favoritlistan så kommer ändå kanal SR-P3 in i listan. Anger jag Samtliga kanaler så tar minnet slut i boxen efter ett tag då den skall hämta programinfo för alla 44-kanaler som ingår i Boxer-utbudet i Stockholm.
Till råga på eländret så fryser boxen helt om jag uppgraderar med MyStuff nyare än version 5.61

Jag har:
box TF5700PVR7
firmware 3.00 från 27-jun 07
MyStuff 5.61

Postad 10 August 2008 - 07:00

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har någon en lösning på problemet med "Programlistan har ändrats" som kommer upp med jämna intervall.
Jag ser att när jag sökt in kanalerna presenteras inte kanal 33-35 på rätt sätt. Det är de nya Radio-kanalerna och de upprepas ett stort antal gånger när man presenterar tillgängliga kanaler.

Hur har du gjort för att söka kanaler?
Jag brukar nollställa boxen (fabriksåterställning efter byte av firmware) och sedan manuellt söka de MUX-ar som sänder på min ort (Stockholm-Nacka). Blir aldrig några problem längre. Med tidigare firmware fick jag problem med den här bogus-kanalen som dök upp i våras (*SVT2), men nu placeras den utanför det aktiva LCN-området på nummer 1000 tror jag....

Jag får då problem med MyStuff trots att jag har skapat en FavoritLista som inte innehåller kanal 33-35.
Anger jag favoritlistan så kommer ändå kanal SR-P3 in i listan. Anger jag Samtliga kanaler så tar minnet slut i boxen efter ett tag då den skall hämta programinfo för alla 44-kanaler som ingår i Boxer-utbudet i Stockholm.
Till råga på eländret så fryser boxen helt om jag uppgraderar med MyStuff nyare än version 5.61

Jag har:
box TF5700PVR7
firmware 3.00 från 27-jun 07
MyStuff 5.61

Jag har en TF5700PVRt med firmware 3.21beta (finns på min site) och MyStuff 5.62.
Dessutom har jag USBAccelerator 1.00, TF5000Display och eit2mei (som följer med MyStuff) i Autostart.

I princip inga problem bortsett från att min box låser sig då och då ifall jag låter den stå påslagen när jag inte tittar på TV. Så nu försöker jag komma ihåg att ställa den i standby på kvällen när jag skall sova.
När den låst sig är det bara att använda den röda standbyknappen för att slå av och sedan på den så är den igång igen. Problemet är att medan den är i det låsta läget så funkar inga inspelningstimers

En sak som jag skulle testa är att byta ut firmware 3.00 mot en senare (3.17 eller 3.21) eftersom jag har för mig att 3.00 var ostabil. Som vanligt måste man göra fabriksåterställning efter att ha bytt firmware.

/Bosse

Postad 10 August 2008 - 09:25

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hejsan

Du har inte provat denna FireBird's Auto Reboot [Ar] TAP reboots the Toppy if a crash occurs rather than leaving it "frozen".

Postad 10 August 2008 - 13:57

Unregisteredca6ebaf2
  • Unregisteredca6ebaf2
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur har du gjort för att söka kanaler?
En sak som jag skulle testa är att byta ut firmware 3.00 mot en senare (3.17 eller 3.21) eftersom jag har för mig att 3.00 var ostabil. Som vanligt måste man göra fabriksåterställning efter att ha bytt firmware.

/Bosse

Tack för tipsen.

Jag har nog aldrig gjort fabriksinställningar när jag uppdaterat firmware tidigare.
Finns det ingen risk att alla mina personliga inställningar och inspelningar försvinner då?

På Topfields sida finns bara 3.17 om jag förstod det var man tvunget att registrera sig någonstans för att använda 3.21beta. Hur gör jag för att fixa det och hur är länken till din hemsida?

/Nisse

Postad 10 August 2008 - 15:13

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nu kan jag bara se fria kanaler på min Topfield, vad är fel?
Har testat i bägge slottarna med chippet både uppåt och nedåt, bara de fria kanalerna går igenom.
Går man in i menyn där dessa slottar(?) visas så står det "initiating" på den där jag har modulen och kortet.

Vad göra? Skicka in den? Eller finns det en enkel lösning? Hjälper ny firmware? Om jag nu får "Altair" att fungera

Får väl svara själv då.
Nu är min box på väg till Kjerulf(?) i Malmö. Detta skämt till box. Får hoppas de byter ut den mot en nyare om de nu är bättre. Tror aldrig jag känt mig så lurad på ett köp som med Topfield. Åskan slog sönder min andra box, en Sagem 40GB. Band upp mig på två ytterligare år med boxer och fick en Samsung 80GB för 290 kr. att ha så länge.

Är Kjerulf snabba med det de får inskickat?

Postad 10 August 2008 - 17:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hejsan

Du har inte provat denna FireBird's Auto Reboot [Ar] TAP reboots the Toppy if a crash occurs rather than leaving it "frozen".

Inte förut (visste inte att den fanns...).
Men nu har jag laddat ner den så att förhoppningsvis så skall den ordna det så att jag slipper låst box nån längre tid (så att inspelningar missas).
Tack för tipset! B)

/Bosse

Postad 10 August 2008 - 18:20

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag har nog aldrig gjort fabriksinställningar när jag uppdaterat firmware tidigare.
Finns det ingen risk att alla mina personliga inställningar och inspelningar försvinner då?

Om man byter firmwareversion (dvs inte om man bara laddar in en patchad version av den man redan har) så måste man i princip göra en fabriksåterställning av boxen.
Det som då ryker är:
- Kanalsökningen (inga kanaler kvar)
- Favoritlistan (eftersom kanalerna rök)
Dessa måste man alltså göra om efteråt, så jag har skrivit upp vilka MUX-ar min sändare använder och gör en manuell sökning bara på dem efteråt. (Finns att se hos Teracom).
Dessutom har jag skrivit upp vilka kanaler som ingår i min favoritlista och i vilken ordning så att jag kan återskapa den efteråt enkelt.

Inspelningar försvinner INTE! En fabriksåterställning rör inte hårddisken över huvud taget så alla dina inspelningar och TAP:s kommer att vara kvar. B)
OBS! Om du har TAP i "Auto Start" så måste du starta boxen efter fw-uppdateringen med fjärrens 0-tangent (noll) intryckt medan den visar "run" på displayen. Då skippas start av TAP, vilka kan inverka på funktionerna medan du ställer in boxen.

På Topfields sida finns bara 3.17 om jag förstod det var man tvunget att registrera sig någonstans för att använda 3.21beta. Hur gör jag för att fixa det och hur är länken till din hemsida?
/Nisse

En del kör 3.17 framgångsrikt, men jag fick problem ihop med MyStuff med den versionen. 3.21beta är bättre och är det jag använder (dessutom patchad med några användbara patches).
Länken är: XMLTV2Mei for Windows
Där finns en hel del länkar samt mitt EPG-program för MyStuff.
Man behöver inte registrera sig men man behöver ett lösenord för zip-filen, detta för att inte släppa betan helt fri. Det var ett villkor ftån Topfield via SwedXit, som var den som fick den. Jag tillhandahåller lösen om man kontaktar mig via PM i detta forum.

/Bosse

Postad 12 August 2008 - 12:14

Unregistered9617540d
  • Unregistered9617540d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
FW 3.21 beta

Nu har jag provat att lägga in denna fw på min 5700 med HDMI och det funkade bra. En funktion jag noterade var att MP3-uppspelning sände ut digitalt ljud genom opto-utgången, något jag saknade förut. Nu har jag alla mina gamla CD inlagda och åtkomliga via MP3 Jukebox TAP och 5.1-förstärkaren. Funkar kanonbra.

Emellertid får jag inte MyStuff att funka ihop med 3.21beta. När man försöker stänga av boxen (gå till standby) så visas OFF på displayen men inget mer händer. Om man kollar vilka TAPS som rullar ser man att MyStuff till synes inte är igång. Inga andra TAPS går emellertid att stänga av. Har provat med endast MyStuff igång men samma fel uppträder. Om jag stänger MyStuff först så kan jag sedan stänga av boxen hur lätt som helst. Slutsats: MyStuff avstängning funkar inte med 3.21beta. Har provat MyStuff 5.61, 5.62, 5.62a och 5.62b, alla ger samma fel. 5.51 funkar ännu sämre.

Nån som fått det att funka?

Finns någon annan TAP som är lika bra som MyStuff?

EDIT:
Upptäckte att fw3.21beta inte stöder HDMI-utgången, alltså inget att ha för min box. Nedgraderade till 3.17 men då försvann funktionaliteten där man kunde spela MP3.
Inte heller med fw3.17 går det att stänga av boxen ordentligt när MyStuff är igång. Tröttsamt detta...

Redigerat av Unregistered9617540d, 12 August 2008 - 15:20.

Postad 14 August 2008 - 16:55

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Har inte den nyaste versionen av Bo B´s XMLTV-mei program men det brukar fungera klockrent för mig att föra över via datorn en gång i veckan eller nåt. Nu blev det nån hängning på boxen idag så jag fick starta om den och nu får jag inte några kanaler i Mystuff EPG:n???

I Toppyns vanliga EPG syns kanalerna som vanligt men i MyStuff EPG:n är det enbart tre radiokanaler SR1, SR2 som syns??? Vad är det frågan om?

FIXAT - Efter att ha försökt med nyare ominstallationer av MyStuff som 5.62a och b som bara hängde sig vid kanalsökningen så la jag in Mystuff 5.51 och efter lite strulande fungerar allt ok igen *pust* Bara att slappna av några veckor tills nästa strulperiod med toppyn säkerligen kommer då...

Redigerat av Unregistered9b117a23, 15 August 2008 - 10:07.

Postad 15 August 2008 - 15:52

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Emellertid får jag inte MyStuff att funka ihop med 3.21beta. När man försöker stänga av boxen (gå till standby) så visas OFF på displayen men inget mer händer. Om man kollar vilka TAPS som rullar ser man att MyStuff till synes inte är igång. Inga andra TAPS går emellertid att stänga av. Har provat med endast MyStuff igång men samma fel uppträder. Om jag stänger MyStuff först så kan jag sedan stänga av boxen hur lätt som helst. Slutsats: MyStuff avstängning funkar inte med 3.21beta. Har provat MyStuff 5.61, 5.62, 5.62a och 5.62b, alla ger samma fel. 5.51

Sätt option P2 i MyStuff till OFF så funkar det med avstängning också. :)

/Bosse

Postad 19 August 2008 - 21:58

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Får väl svara själv då.
Nu är min box på väg till Kjerulf(?) i Malmö. Detta skämt till box. Får hoppas de byter ut den mot en nyare om de nu är bättre. Tror aldrig jag känt mig så lurad på ett köp som med Topfield. Åskan slog sönder min andra box, en Sagem 40GB. Band upp mig på två ytterligare år med boxer och fick en Samsung 80GB för 290 kr. att ha så länge.

Är Kjerulf snabba med det de får inskickat?

För 11 dagar sedan fick jag en adresslapp från Fyndbörsen i Torup, där jag köpt boxen. Skickade in den till Kjerulf i Malmö. I fredags började man undra lite. Mailade Fyndbörsen om status på min box. De verkade inte bry sig utan jag fick ett telefonnummer till Kjerulf och ringdedem igår. Min box hade legat hos dem i över en vecka, ingen felbeskrivning eller returadress vilket jag trodde Fyndbörsen hade ordnat. Så i telefon igår fick jag förklara felet och ge dem min adress och boxen kom idag. De hade även en likadan med adresslapp från Fyndbörsen, men ingen avsändare eller felbeskrivning där heller. Dålig stil ni har, Fyndbörsen....

Det var CA-modulen som var felaktig iaf. Det märkliga nu är att min Samsungbox fungerar med 30% signalstyrka och Topfielden hittar inte en enda kanal. Varför är det så?

Är det någon här som vill köpa min Topfield. En bra box för de som inte alltid vill sitta lugnt och kika på tv utan en box som krånglar så ofta så man snart blir idiot.
Klippt från fakturan: Totalt SEK inkl.moms bet... 08-02-04 3 990,00
Jag gör mig gladeligen av med den, bjud gärna, även skambud...

Postad 20 August 2008 - 07:50

Unregistered7703c38e
  • Unregistered7703c38e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag skickade ett pm till dig för några dagar sen om lösenordet till fw3.21 men har ej fått svar än? Undrade då också vad fw3.21 förbättrar?
/Peter

Om man byter firmwareversion (dvs inte om man bara laddar in en patchad version av den man redan har) så måste man i princip göra en fabriksåterställning av boxen.
Det som då ryker är:
- Kanalsökningen (inga kanaler kvar)
- Favoritlistan (eftersom kanalerna rök)
Dessa måste man alltså göra om efteråt, så jag har skrivit upp vilka MUX-ar min sändare använder och gör en manuell sökning bara på dem efteråt. (Finns att se hos Teracom).
Dessutom har jag skrivit upp vilka kanaler som ingår i min favoritlista och i vilken ordning så att jag kan återskapa den efteråt enkelt.

Inspelningar försvinner INTE! En fabriksåterställning rör inte hårddisken över huvud taget så alla dina inspelningar och TAP:s kommer att vara kvar. :)
OBS! Om du har TAP i "Auto Start" så måste du starta boxen efter fw-uppdateringen med fjärrens 0-tangent (noll) intryckt medan den visar "run" på displayen. Då skippas start av TAP, vilka kan inverka på funktionerna medan du ställer in boxen.

En del kör 3.17 framgångsrikt, men jag fick problem ihop med MyStuff med den versionen. 3.21beta är bättre och är det jag använder (dessutom patchad med några användbara patches).
Länken är: XMLTV2Mei for Windows
Där finns en hel del länkar samt mitt EPG-program för MyStuff.
Man behöver inte registrera sig men man behöver ett lösenord för zip-filen, detta för att inte släppa betan helt fri. Det var ett villkor ftån Topfield via SwedXit, som var den som fick den. Jag tillhandahåller lösen om man kontaktar mig via PM i detta forum.

/Bosse

Postad 20 August 2008 - 10:17

Unregistereda681f977
  • Unregistereda681f977
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hejsan...

Länge sedan jag skrev något på detta forumet, men var inne idag och kolla lite. Verkar som de är ungefär samma problem som tidigare. Det största som hänt verkar vara det eminenta programmet som Bosse gjort. Får väl erkänna att jag inte själv använt det, men alla verkar väldigt nöjda. Känns bara jävligt svårt att få till en trådlös länk mellan sin box och pc, så att sin EPG blev vettig. Men som sagt...har inte följt tråden på länge. Själv har jag försökt få kontakt med TF igen för att få besked om vår box och dess fw. Sist sades det ju att nån tekniker i finland skulle kolla på en del av våra problem. Nåja...vi får väl se om de hör av sig nu. Jag påpeka även att de personer med HDMI-boxen också önskade sig en version av fw3.21. Anser även att de bör släppa den på deras hemsida...den är ju dock bättre än föregående version.

Until next time....

/SwedXit

Lite mer info....

Fick faktiskt ett lite upplyftande svar ganska omgående.....bara det att de svara inom 1 timme....mår de inte riktigt bra? :)

Se nedan och dra era egna slutsatser...

A new firmware version is on ther verge of release.
But unfortunately we found a problem with a certain Viaccess CAM which we have not experienced before.
As soon as the problem is fixed we will release the new version.

Please be more patient.

Jag fick alltså inte sprida några nya betaversioner, men med lite tur har vi en ny fw strax.
/SwedXit

Redigerat av Unregistereda681f977, 20 August 2008 - 10:30.

Postad 20 August 2008 - 19:01

Unregistered9617540d
  • Unregistered9617540d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Sätt option P2 i MyStuff till OFF så funkar det med avstängning också. :)

/Bosse

Tack Bosse, det hjälpte förstås!

Hade dessutom TAP: PowerDown 0.74, men den strulade också till avstängningen. Kör nu utan den så funkar det.

Väntar nu på FW 3.21 för HDMI-boxen...

Postad 20 August 2008 - 21:08

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag skickade ett pm till dig för några dagar sen om lösenordet till fw3.21 men har ej fått svar än? Undrade då också vad fw3.21 förbättrar?
/Peter

Har varit på tjänsteresa ett tag (hotell utan Internetförbindelse :) ), men nu är jag tillbaka och har skickat lösenord till dem som frågat.

Kommer inte längre ihåg vad det var med 3.17 som gjorde den obrukbar...

Men om det var att boxen låser sig ibland så kan man fixa det genom att lägga TAP AutoReboot i AutoStart.
Tydligen är det så att när boxen "låser sig" så är det som verkligen hänt att den gått in i ett debug-läge för att något gått snett. I debugläge väntar den på att kommunicera via serieporten med ett program för analys, men det finns ju ingen där...
AutoReboot gör så att den i stället bootar om ifall den hamnar i detta läge, vilket innebär att den omedelbart (några sekunder) efteråt är fit for fight. Med denna TAP har jag inte längre observerat några hängningar/låsningar även om de eventuellt kan ha inträffat. Boxen verkar stabilare nu i alla fall.

/Bosse

Postad 21 August 2008 - 09:35

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har du en TF5700PVRt HDMI ?

Om ja - kör du MyStuff och INTE laddar EPG-informationen via Bosses program (XMLTV2Mei for Windows)?

Om ja - Fungerar det UTAN låsningar och EPG-data som inte uppdateras?

Om ja - Vilka versioner kör du av:
Firmware?
MyStuff?
eit2mei?

Vilka patchar och vilka andra TAPs kör du?

Postad 21 August 2008 - 17:35

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Är det någon här som vill köpa min Topfield. En bra box för de som inte alltid vill sitta lugnt och kika på tv utan en box som krånglar så ofta så man snart blir idiot.
Klippt från fakturan: Totalt SEK inkl.moms bet... 08-02-04 3 990,00
Jag gör mig gladeligen av med den, bjud gärna, även skambud...

Vad är det för sorts box då?
TF5700PVRt, TF5700PVRtHDMI, TF5710PVRtHDMI eller TF5720PVRtHDMI????

Kan behöva en extrabox till landet...

/Bosse

Postad 21 August 2008 - 18:39

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vad är det för sorts box då?
TF5700PVRt, TF5700PVRtHDMI, TF5710PVRtHDMI eller TF5720PVRtHDMI????

Kan behöva en extrabox till landet...

/Bosse

Det är den i röd text

Postad 22 August 2008 - 21:52

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag har en 5710 HDMI som har fungerat perfekt hur länge som helst. Jag uppgraderade till Mystuff 5,51 för någon vecka sedan och allt fungerade mycket bra, men nu ikväll så börjar det strula. Om jag startar boxen så 5.51 laddas så hänger sig boxen. Jag trycker in 0 och boxen fungerar som vanligt igen. Testade även med lite äldre Mystuff installationer, men samma problem.

Vad kan ha hänt?

Postad 23 August 2008 - 07:01

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Kostar nu nya 2 300 kr på Fyndbörese, se prisjakt visserligen utan CA-modul. Är det ett restparti?

Det är den i röd text

Postad 23 August 2008 - 07:58

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Kostar nu nya 2 300 kr på Fyndbörese, se prisjakt visserligen utan CA-modul. Är det ett restparti?

Fyndbörsen verkar att fatta vilken dålig box det är. 1700 kr ner på 6 månader....

Postad 23 August 2008 - 10:36

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Fyndbörsen verkar att fatta vilken dålig box det är. 1700 kr ner på 6 månader....

Prisnedgångar för äldre modeller är ganska vanliga i hemelektronikbranschen...
TF5700PVRt har redan minst 3 efterföljarmodeller från Topfield så det är ganska normalt.

När jag började titta på en 40" platt-TV förra året och fastnade för en Sony-modell så kostade den 25.000, när jag bestämde mig att köpa var den nere på 20.000 och 10 dagar senare reades den på Siba för 18.000. Då fick jag tillbaka 2.000 på prisgarantin. :)

Nån har knyckt domännamnet "fyndbörsen".....
Dessa leder till olika fyndbörsar:
http://www.fyndbörsen.se/
http://www.fyndborsen.se/
Skillnaden är ö resp o i namnet!
Om man är intresserad av TF5700PVRt:
http://www.fyndborse...w.aspx?Key=5366

Det verkar som om det finns kvalitetsskillnader mellan exemplar av dessa boxar. Min första var dålig och efter 10 månader fick jag den utbytt till en som jag inte haft liknande problem med sedan.
Så man verkar kunna ha tur och otur.

Finns det någon alternativ (= bättre) hårddisk-box där man kan:
  • Spela in två kanaler och titta på en tredje samtidigt
  • Föra över inspelat material till PC och tillbaka utan kvalitetsförlust
  • Påverka användarinterfacet med egna program (TAP)
  • Påverka EPG via externa program
  • Och som är Boxer-godkänd
Den största bristen som jag ser det är att boxen inte stöder MPEG4, dvs kan inte ta emot HDTV.
Därnäst är det hastigheten för överföringen till/från boxen via USB som kunde vara högre (max c:a 1.8 Mbytes/s)

/Bosse

Postad 23 August 2008 - 12:18

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Jag har en 5710 HDMI som har fungerat perfekt hur länge som helst. Jag uppgraderade till Mystuff 5,51 för någon vecka sedan och allt fungerade mycket bra, men nu ikväll så börjar det strula. Om jag startar boxen så 5.51 laddas så hänger sig boxen. Jag trycker in 0 och boxen fungerar som vanligt igen. Testade även med lite äldre Mystuff installationer, men samma problem.

Vad kan ha hänt?

Jag gjorde en fabriksåterställning och formaterade HD. Sedan lade jag tillbaka den gamla Mystuff som jag har kört med länge och nu har den fungerat normalt igen i ett dygn.

Vilken version av Mystuff skall man köra med?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.