Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 12 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 11 April 2008 - 20:36

iiiii
  • iiiii
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ursäkta min skepsism.

Jag har nu tagit mig till Canman två dagar i rag (på arbetstid!) för att byta min enhet.
Vet att det är ren ###### otur men det är sånt här som får en att tappa livslusten och tron på en produkt.

Ja, allt funkade bra (förutom de kända felen, USB och klocka) på den förra med samma inställningar på TV:n (som är en ca halvår gammal full HD LCD tv).

Kul helg...

Postad 11 April 2008 - 21:06

remindme
  • remindme
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
glöm denna...

Redigerat av remindme, 12 April 2008 - 12:21.

Postad 12 April 2008 - 08:37

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag skall skicka in min Tvix 6500 till Canman och dom vill ha tillbaka oginalsladdarna. Jag ser i manualen att det skall vara en AV-sladd och en USB-sladd. Tyvärr har jag inte aning om hur dessa ser ut. De gick antagligen direkt ner i min stora sladdlådan där det ligger hur mycket sladdar som helst.

Någon som har en bild på orginalsladdarna?

Postad 12 April 2008 - 08:39

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag skall skicka in min Tvix 6500 till Canman och dom vill ha tillbaka oginalsladdarna. Jag ser i manualen att det skall vara en AV-sladd och en USB-sladd. Tyvärr har jag inte aning om hur dessa ser ut. De gick antagligen direkt ner i min stora sladdlådan där det ligger hur mycket sladdar som helst.

Någon som har en bild på orginalsladdarna?

Lite tröst:

Så här står det på Canmans hemsida: "Skickar du spelaren utan tillbehör kommer du att få en ny tillbaka utan tillbehör"

/Göran

Postad 12 April 2008 - 09:29

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Lite tröst:

Så här står det på Canmans hemsida: "Skickar du spelaren utan tillbehör kommer du att få en ny tillbaka utan tillbehör"

/Göran

tackar hade inte sett det. Såg bara i brevet jag fick att icke kompletta skulle ta längre tid såg jag hoppas fortfarande på en bild av sladdarna.

Postad 12 April 2008 - 09:38

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

tackar hade inte sett det. Såg bara i brevet jag fick att icke kompletta skulle ta längre tid såg jag hoppas fortfarande på en bild av sladdarna.

Om du inte hittar alla tillbehör är inte det hela världen. Skicka in de du har i kartongen, eller också skickar du in enbart spelaren. För att förenkla arbetet för oss är det självklart bäst att följa de riktlinjer som vi skrivit, men är det något tillbehör som du inte hittar så är det ingen big deal. Det viktigaste är ju själva maskinen :) Skicka ett mail till vår supportavdelning och förvarna på [email protected] Då är dom förberedda.

Postad 12 April 2008 - 10:40

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej allesammans,

Har inte läst tråden på ett tag och såg nu att det finns en uppdaterad version, mycket positivt :)

Har ett par frågor som jag hoppas på svar på innan jag slår till på en 6500:

Har någon testat WLAN-adapter, isf vilket märke/modell och fungerar det bra med 802.11 g? Någon som vågat sig på och testat n-draft, vilket man kan läsa lite här och där att den "skall", dock inte enligt http://www.tvix.co.k...s/HDM6500A.aspx, stöjda?

Jag har en Synology 207+, någon som vet att det fungerar att streama direkt från denna, via router, till 6500?

Stort tack på förhand.

Postad 12 April 2008 - 10:49

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag rotade fram varenda pinal som var med i kartongen och skickade in för att den skulle vara helt komplett, bara för att få tillbaka samma låda. :) Själva TViXen var iaf bytt och verkar nu funka som den skall. Tillbehören fick en tur och retur till Stockholm, vad poängen nu var med det?! ;) I vilket fall som helst så var det ett snabbt och smidigt byte.

Postad 12 April 2008 - 11:07

remindme
  • remindme
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Testar igen, hur formtaterar jag min tvix? Den automatiska formateringen när man startar sin tvix verkar inte funka, väljer "ja" varje gång men inget händer.

Formatera den som extern hdd via pc verkar inte heller gå så bra då jag bara får upp en ynklig usb hdd, dvs jag vet inte hur man får den att fungera som extern.

Postad 12 April 2008 - 16:29

sekeos
  • sekeos
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Till Canman
undrar om man kan byta ut tvixen hos er på, eftersom man bor i stockholm, dom slipper man liksom bli av med den flera dagar.Har fått retursedel av ,så allt är ok för ett byte??

Postad 12 April 2008 - 16:38

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Till Canman
undrar om man kan byta ut tvixen hos er på, eftersom man bor i stockholm, dom slipper man liksom bli av med den flera dagar.Har fått retursedel av ,så allt är ok för ett byte??

Eftersom jag har jobbat på Canman, så vet jag att de har sjukt mycket att göra. Det är svårt och inte att rekommendera att glida förbi. Du får höra av dig på ett PM för det.

Skickar du in TViX:en på måndag, så borde du ha den innan veckan är slut om allt går som det ska om inte tidigare än så. Kanske du kan lira lite CS eller WOW eller något de få kvällar vi snackar om? :)

Postad 12 April 2008 - 16:44

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Formatera den som extern hdd via pc verkar inte heller gå så bra då jag bara får upp en ynklig usb hdd, dvs jag vet inte hur man får den att fungera som extern.

Hej igen...

Om jag förstår dig rätt, så har du pluggat in en intern hårddisk i TViX:en, som du försöker ansluta till datorn via en USB-port och därefter formatera?

Vad säger datorn? Jag förstår inte exakt vad du menar...

Kolla även mitt inlägg här och se om det hjälper dig (när du väl formaterar så ska du välja att göra disken som "primär" och inte "logisk":

https://www.minhembi...s...t&p=1565040

Postad 12 April 2008 - 16:43

remindme
  • remindme
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Testar igen, hur formtaterar jag min tvix? Den automatiska formateringen när man startar sin tvix verkar inte funka, väljer "ja" varje gång men inget händer.

Löste detta problem med tråden jag hittade nedanför, dåligt att inte manualen informerade om detta och dåligt av mig som har ett engelskt vista!

peace!

Redigerat av remindme, 12 April 2008 - 17:09.

Postad 12 April 2008 - 22:35

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Skickade in min i Måndags men har inte hört något ännu =( blev en trist helg, tur man har PS3 iaf.
Bör väl förhoppningsvis dyka upp på måndag.
/L

Postad 13 April 2008 - 08:33

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Har lite problem med att få till undertexter i .srt-format. Måste man lägga dom i någon speciell
mapp i Tvixen?
Jag har bara fått igång 1 av 3 undertexter, och JA det är de rätta undertexterna till rätt film.
Har tryckt på TITLE och letat upp .srt-filen men när jag trycker på SUBTITLE så får jag inte
upp någon text alls. Vad kan va felet?

Postad 13 April 2008 - 12:20

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Jag har en Synology 207+, någon som vet att det fungerar att streama direkt från denna, via router, till 6500?

Efter att ha kört "NFS-patchen" ( http://www.mpcclub.c...o...pic&t=14648 ) på min 207+ så går det i alla fall mycket smidigt och bra mot 4100, och de ISO- och mkv-filer som innan "bråkade" fungerar nu alla över NFS. :)

Postad 13 April 2008 - 12:45

Henke_s
  • Henke_s
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har lite problem med att få till undertexter i .srt-format. Måste man lägga dom i någon speciell
mapp i Tvixen?
Jag har bara fått igång 1 av 3 undertexter, och JA det är de rätta undertexterna till rätt film.
Har tryckt på TITLE och letat upp .srt-filen men när jag trycker på SUBTITLE så får jag inte
upp någon text alls. Vad kan va felet?

Testa lägg undertexterna i samma mapp som filmfilen samt att filmen och texten har exakt samma namn.

Postad 13 April 2008 - 13:43

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hejsan ni som har M-6500.
Är ägare av M-4100 och börjar bli trött på iso/mkv kompatibiliteten.
Väldigt svårt att få båda fungera på samma firmware.
Fungerar M-6500 med båda på samma firmware?

Postad 13 April 2008 - 14:06

Gizm0
  • Gizm0
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hur många är det egentligen som inte har fel på sin Tvix?..jag tycker att jag läser att dom flesta skickar tillbaka sin och får en ny..men jag har inte direkt märkt nåt fel än på min, inte på usb eller överhettning.

Men jag har andra fel, inställningarna försvinner titt som tätt, den slår om från digital till analog ljud, även när tvixen är igång och man bläddrar mellan nätverksanslutningar osv, inte under uppspelning av nåt.
Sen fungerar nätverket lite dåligt ibland..vet inte om det har att göra med några brandväggar eller nåt.

Men det som är allra jobbigast är att filmer med AC3-ljud (Dolby Digital) låter konstigt, det hackar i ljudet varje sekund typ, men filmer med DTS-ljud funkar felfritt. Det är endast HD filmer som är komprimerade i x264 som jag har märkt detta på inte på några vanliga DVD filmer.
Kan det ha nåt att göra med bithastigheten på ljudet..tycker det borde vara tvärtom egentligen isåfall..att DTS ljud på 1500 kbit/s skulle strula inte DD på 640 kbit/s. Det är en lite äldre förstärkare jag har, ca 5 år gammal Sony som klarar DD 5.1 och DTS 5.1. Vet inte om det har med saken att göra, men det borde inte va.
Jag kör optisk ljudöverföring just nu.

Det jag skulle vilja vet är om jag skulle få min utbytt, skulle felen försvinna då eller har det med firmware att göra bara?

Postad 13 April 2008 - 15:33

Webban
  • Webban
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Super, tackar för svaret och hoppas på kunna göra detsamma när jag köpt en 6500 :)

Mvh
Johan

Efter att ha kört "NFS-patchen" ( http://www.mpcclub.c...o...pic&t=14648 ) på min 207+ så går det i alla fall mycket smidigt och bra mot 4100, och de ISO- och mkv-filer som innan "bråkade" fungerar nu alla över NFS. :P

Postad 13 April 2008 - 18:14

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Hur ställer man in klockan i tvixen? Den går fel men man kan inte ställa in klockan någonstans?

Postad 13 April 2008 - 18:15

meeep
  • meeep
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Läste någonstans att DVB-t tunern inte funkar med comhem? Vad beror detta på? Nånting som kanske är på gång eller?
Typ det enda som gör att jag inte köper den på studs.. vill ha så få apparater som möjligt ;)

Postad 13 April 2008 - 18:21

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Läste någonstans att DVB-t tunern inte funkar med comhem? Vad beror detta på? Nånting som kanske är på gång eller?
Typ det enda som gör att jag inte köper den på studs.. vill ha så få apparater som möjligt ;)

DVB-T står för "Digital Video Broadcasting – Terrestrial", alltså marksänd digital-TV som Comhem inte har.
Om det kommer en DVB-C i framtiden så skulle det kunna gå (C för "cable").

Postad 13 April 2008 - 18:29

meeep
  • meeep
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

DVB-T står för "Digital Video Broadcasting – Terrestrial", alltså marksänd digital-TV som Comhem inte har.
Om det kommer en DVB-C i framtiden så skulle det kunna gå (C för "cable").

Ahaa, då är jag med.. men det går inte att koppla in nån annan mottagare typ https://www.prisjakt...kt.php?p=155725 ?
Kanske bara är deras egna som fungerar? Den har ju usb.. kanske iofs inte har drivisar för det?

Postad 13 April 2008 - 18:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Ahaa, då är jag med.. men det går inte att koppla in nån annan mottagare typ https://www.prisjakt...kt.php?p=155725 ?
Kanske bara är deras egna som fungerar? Den har ju usb.. kanske iofs inte har drivisar för det?

De skriver DVB-C i texten, men mottagaren är nog enbart en DVB-T trots allt och är den samma som Tvix-originalet.
Att den skulle funka via Tvix USB ser jag som att den till 99,9% inte gör ändå.

Postad 13 April 2008 - 22:16

coolmalone
  • coolmalone
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjena alla tvixare,
som många andra så hade jag klockfelet på min tvix och jag skickade in den och fick en ny av canman. Tack för ruskigt snabb och bra service. Tyvärr så verkar min nya Tvix vara trasig ;), kopplade in den och sen försökte jag starta den genom att trycka på power på fjärren. Ingenting hände. Hmm tänkte jag och gick fram till maskinen och tryckte där istället och då startade den vips. Sen när den stod och visar de olika upplösningarna så försökte jag trycka igen på fjärren men inget hände. Återigen så fick jag gå fram och använda kontrollerna på tvixen för att ta mig vidare.
Ingenjör som man är så försökte jag felsöka vad det kunde vara genom att byta batterierna i fjärren, köra mobilkameratricket på fjärren för att se om den sänder och det gör den precis som det ska. Har också kört den mot min Logitech Harmony och den reagerar som den ska så slutsat är att det är fel på tvixen igen...

Är det någon annan som har fått samma fel på sin tvix?

/P

Postad 13 April 2008 - 23:17

Apocalypse Dude
  • Apocalypse Dude
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick min nya TViX i fredags som jag skickade in p.g.a. klock felet och att den började snabbspola mitt i filmer utan att jag tryckt på någon knapp. Trodde det sistnämnda felet orsakades av överhettning och att det skulle fungera bättre med den nya TVIXen. Tyvärr så upplever jag samma fel som med min tidgare TVIX och jag tycker det är konstigt att ingen annan rapporterat felet, framförallt nu när jag är inne på min andra TViX med samma fel. Jag kan alltså titta på en film och helt plötsligt så börjar bilden hacka fram som om man snabbspolar och det enda som hjälper är att trycka på bakåtspolning för att sedan trycka på play. Detta är mycket irriterande och det måste ju vara någon som upplevt samma fel?

Postad 13 April 2008 - 23:21

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Har inte 6500 wifi inbyggt? Står som "optional" på deras sajt juh?

Postad 13 April 2008 - 23:38

IronStove
  • IronStove
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag undrar om två saker:

När jag kopplar in USB till datorn(Vista) så hittar datorn inga drivrutiner för masslagringsenhet. På DViCO finns fara drivisar till 98Me eller nåt.... Nån som vet nåt?

Fösökte trycka in min WiFi-sticka men inget händer ens efter omstart, det går inte att aktivera WiFi i settings.
Det är en DLink DWL-G122 som nämns i manualen, men där är bara upp till 5100 med. Nån som vet nåt?

/Annars funkar allt utom spolning framåt, då den hakar upp sig ordentligt nästan varje gång.

Postad 13 April 2008 - 23:46

jsturess
  • jsturess
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

...och att den började snabbspola mitt i filmer utan att jag tryckt på någon knapp. Jag kan alltså titta på en film och helt plötsligt så börjar bilden hacka fram som om man snabbspolar och det enda som hjälper är att trycka på bakåtspolning för att sedan trycka på play. Detta är mycket irriterande och det måste ju vara någon som upplevt samma fel?

Detta fel hade jag också på min gamla tvix, bilden liksom hackar eller rycker fram, enormt irreterande. Får min nya idag. istället för att spola tillbaka så tryckte jag stopp och play igen. Tror att detta gällde bara .mkv filer.

/Johan

Postad 14 April 2008 - 07:14

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Fick min nya TViX i fredags som jag skickade in p.g.a. klock felet och att den började snabbspola mitt i filmer utan att jag tryckt på någon knapp. Trodde det sistnämnda felet orsakades av överhettning och att det skulle fungera bättre med den nya TVIXen. Tyvärr så upplever jag samma fel som med min tidgare TVIX och jag tycker det är konstigt att ingen annan rapporterat felet, framförallt nu när jag är inne på min andra TViX med samma fel. Jag kan alltså titta på en film och helt plötsligt så börjar bilden hacka fram som om man snabbspolar och det enda som hjälper är att trycka på bakåtspolning för att sedan trycka på play. Detta är mycket irriterande och det måste ju vara någon som upplevt samma fel?

Seriöst, hur ofta spolar du dig igenom en film ? Visst min hänger sig oxå ibland om jag spolar genom en film, men eftersom jag tittar på filmen och inte spolar igenom så är detta inget problem för mig iaf...

Edit, missade att du inte änns tryckt på en knapp...sorry, har inte dessa problemen men min utbytta iaf.

Mvh Anders

Redigerat av ers, 14 April 2008 - 08:33.

Postad 14 April 2008 - 08:25

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag är inne på att köpa en Tvix men vill reda ut en sak först!

Jag har mina NAS i gardroben och har Cat 5e kabel till vardagsrummet & till arbetsrummet. Idag har jag en Lacie BigDisk Ethernet 1TB & en Netger SC101. Jag har dessutom en Qnap Turbo Station TS-209 Pro och en Samsung spinpoint SATA disk liggande på 1 TB. Jag vill strema allt material till Tvix:en och slippa köra via Netshare på datorn eller flytta över allt via USB eller FTP. Jag tankar ner nästan allt direkt till mina diskar i gardroben och vill slippa flytta dem ytterligare en gång. Jag kollar mest på DVD (ISO), men även en del serier MKV. Lacie disken kan bara köra SMB. TS-209 Pro kan dock köra NFS. Efter som man samlar på sig en del så vill jag kunna ansluta fler diskar.

-Fungerar det tillfredställande att strema filmer över nätverket?

-Jag har hört att filer över 4 GB kan bli problem med SMB, stämmer det?

-Kan Tvix:en hämta från flera mappar på olika NAS?

-Är det någon som kör någon av dessa diskar som kan intyga detta?

Postad 14 April 2008 - 08:40

P_K
  • P_K
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej Mr, jag streamar allt material över 100Mb nät, fungerar fint. Kör bara SMB men mot två olika enheter (en dator, en Lacie ED mini), inga konstigheter. Har inte märkt något problem med filer över 4GB heller.

/Peter

Postad 14 April 2008 - 08:49

P_K
  • P_K
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Fick min 6500 utbytt snabbt och smärtfritt (tack CanMan), tyvärr visade det sig att den nya enhetens fläkt låter betydligt mer än den gamlas. Tråkigt att man verkar använda billighetskomponenter med så varierande kvalitet. Förklarar ju att vissa klagat över ljudnivån medan andra varit nöjda.

/Peter

Postad 14 April 2008 - 09:17

TheHulk
  • TheHulk
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Seriöst, hur ofta spolar du dig igenom en film ? Visst min hänger sig oxå ibland om jag spolar genom en film, men eftersom jag tittar på filmen och inte spolar igenom så är detta inget problem för mig iaf...

Edit, missade att du inte änns tryckt på en knapp...sorry, har inte dessa problemen men min utbytta iaf.

Mvh Anders

Tycker att det skall kvitta hur ofta man spolar,vill man spola så skall den inte hänga sig..

Postad 14 April 2008 - 10:02

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Vad är det för filer du spelar upp? Är det samma fil som strular? Själv har jag använt min TViX hela helgen och tittat på en herrans massa film, inga konstigheter alls. Både .iso och .mkv filer fungerade felfritt, använder senaste beta mjukvaran.

Postad 14 April 2008 - 10:05

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Tycker att det skall kvitta hur ofta man spolar,vill man spola så skall den inte hänga sig..

Problemet är nog att det är svårt att få en hårdvara att klara allas olika "ful-rippar" utan minsta bekymmer. Med mjukvara så hade det ju inte varit några större problem...

Har oxå dess missljud i fläkten, låter till och från och stör lite i tysta partier när man ser på film. Frågan är om man vågar byta fläkten och om Canman fortfarande står med garanti på spelaren...?

/ Anders

Postad 14 April 2008 - 10:28

Delicato
  • Delicato
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Problemet ligger väl i att ALL data (alla frames) fortfarande skickas när man snabbspolar. Så att om någonting som kräver t ex 40Mb/sek i 1X spelas upp i X4 så krävs att ditt nätverk och NAS bakplanet kan skyffla data i 160Mb/sek.

Om man med den teorin ökar på lite till upp till 16X så är det inte många nätverk som hänger med längre.

Postad 14 April 2008 - 10:40

Delicato
  • Delicato
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Vad är det för filer du spelar upp? Är det samma fil som strular? Själv har jag använt min TViX hela helgen och tittat på en herrans massa film, inga konstigheter alls. Både .iso och .mkv filer fungerade felfritt, använder senaste beta mjukvaran.

Är det bara jag som tycker det är lite småirriterande att läsa om hur bra det alltid fungerar med den senaste betan.

Så länge som ni inte är intresserade av att dela med er av den så tycker jag inte heller att den är accepterad som eventuell lösning på ett problem.

Postad 14 April 2008 - 11:26

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker det är lite småirriterande att läsa om hur bra det alltid fungerar med den senaste betan.

Så länge som ni inte är intresserade av att dela med er av den så tycker jag inte heller att den är accepterad som eventuell lösning på ett problem.

läser du i denna tråd så hittar du länken till där alla FW ligger.
Både beta och officiella versioner.

Postad 14 April 2008 - 11:50

Delicato
  • Delicato
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

läser du i denna tråd så hittar du länken till där alla FW ligger.
Både beta och officiella versioner.

My bad... jag har visst hamnat i fel kyrka, den posten skulle vara i popcornforumet, snurrade till det lite =)

Postad 14 April 2008 - 12:10

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

My bad... jag har visst hamnat i fel kyrka, den posten skulle vara i popcornforumet, snurrade till det lite =)

Ha, ok :D Du valde helt enkelt fel maskin :P Skämt å sido, antar att du inte alls syftar på TViX när det gäller problemet du beskriver?

Postad 14 April 2008 - 12:50

Delicato
  • Delicato
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Ha, ok :D Du valde helt enkelt fel maskin :P Skämt å sido, antar att du inte alls syftar på TViX när det gäller problemet du beskriver?

Ok... detta blev visst lite OT nu men ja, det är popcorn som jag är lite lätt irriterad på vad gäller offentliggörande av betaversioner. TViX verkar ha en sundare inställning till detta.

Postad 14 April 2008 - 13:27

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Ok... detta blev visst lite OT nu men ja, det är popcorn som jag är lite lätt irriterad på vad gäller offentliggörande av betaversioner. TViX verkar ha en sundare inställning till detta.

Ja vi i Tvixcommunityn har det jättemysigt här..välkommen in i värmen.

Postad 14 April 2008 - 14:24

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Finns det någon video review på 6500A ? Har sökt på YouTube men inte hittat något vettigt. Vore skoj att se menyer, hantering, respons etc innan man bestämmer sig för denna eller PCH.

- Hedman

Postad 14 April 2008 - 15:01

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Har snubblat runt i detta forumet bra länge.
Äger en TViX 4000 och en 6500, är mycket nöjd med dessa, men...
Hur kommer det sig att svärtan är bättre med senaste FW på 4000 än på 6500?
Bilden känns lite grådassig :/

Postad 14 April 2008 - 15:20

bitola
  • bitola
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min tvix idag. Jag är mer än nöjd....................

Måste åter igen säga att canman har gjort ett fantastiskt jobb.
Hoppas att andra företag tar efter dom och deras support och service.
BRA JOBBAT!!

Mvh Toni

Postad 14 April 2008 - 15:50

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Ställer frågan igen...

TViXen är endast kompatibel med SATA-diskar va? Har massa gamla ATA-diskar som ligger och samlar damm..

Postad 14 April 2008 - 15:49

coolmalone
  • coolmalone
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Fick tillbaka min tvix idag. Jag är mer än nöjd....................

Måste åter igen säga att canman har gjort ett fantastiskt jobb.
Hoppas att andra företag tar efter dom och deras support och service.
BRA JOBBAT!!

Mvh Toni

Japp man kan bara hålla med om att servicen var helt oklanderlig hittills!!!
Tyvärr var min nya tvix defekt den också, den tar inte emot signaler via fjärren. :P
Hoppas att det går lika kvickt att få denna returnerad och en ny fungerande tillbaka. Väntar fortfarande på svar från Canman...

mvh Peter

Postad 14 April 2008 - 15:53

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Ställer frågan igen...

TViXen är endast kompatibel med SATA-diskar va? Har massa gamla ATA-diskar som ligger och samlar damm..

Ja 6500 tar bara sata diskar...

/P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.