* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 juli 2006 - 22:30
Postad 14 juli 2006 - 15:37
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men är det någon som lyckats få tag på någon info huruvida denna maskin kommer klara av att spela formatet flac?
Det finns en video där interfacet för PS3 visas (filmad på årets E3). Där sägs det att man kommer att kunna spela upp atrac samt MP3.
Men ifall Linux distron som följer med på hårddisken blir så fri som det sägs så varför inte.. Då borde det bara vara att tuta och köra.

Postad 14 juli 2006 - 16:49
Men ifall Linux distron som följer med på hårddisken blir så fri som det sägs så varför inte.. Då borde det bara vara att tuta och köra.
Snälla, kan inte någon förklara all glädjefnatt kring att PS3 kan köra linux ? Jag förstår ärligt talat inte? Ps2 linux floppa ju ganska fett och anses ju igentligen i efterhand bara varit ett försök att få ps2:an klassad som en dator för att kunna få skattelättnader, i vissa länder. (Hmmm, man tycker man känner igen mönstret från hur PS3:an marknadsförs; som AVnav/dator istället för en spelmaskin). Ps2Linux cripplar dessutom hårdvaran rejält, i praktiken skiljde man PS2:ans spelkapabiliteter från linux "delen"; allt för att stävja piratkopiering. Vad har man för belägg för att ps3 linux kommer vara annorlunda på något sätt? Jag vill ha länkar !

En av Sony/Microsofts större oron är att göra resp. spelkonsol sårbar så att folk kan göra saker som det egntligen inte är meningen att man skall kunna göra. Ett av de viktigaste skydden faller inom det sk security through obscurity sfären. Man döljer så mycket som möjligt av hur "insidan" fungerar och stänger så många "dörrar" som det bara går. Det finns ingen chans i världen att Sony kommer låta sin PS3 och linux distribution samverka på så sätt att användaren tillåts göra vad han vill.
Jag tror att ps3 linux och ps3 "övrigt" kommer vara 2 separata entititer på samma maskin. Jag kan tänka mig att folk kan ha tillgång till en mindre del av hd:n för Linux. Denna "partition" kommer vara helt frånskild från tex "speldelen" av PS3 dvs, man kommer inte komma åt BD spelare, sparningar, saker man gjort i "Crossbaren" (eller vad nu menysystemet kommer heta) etc.
Sen är det ju troligtvis så att 99% av de som köper en PS3 aldrig i sitt liv har kört *nix och fattar inte varför de skulle ens vilja det när de egentligen bara lira lite spel eller köra en rulle.
/LillKille
s/^P[S]{1,1}\d+$/Xbox/g
Postad 14 juli 2006 - 20:08
Snälla, kan inte någon förklara all glädjefnatt kring att PS3 kan köra linux ? Jag förstår ärligt talat inte? Ps2 linux floppa ju ganska fett och anses ju igentligen i efterhand bara varit ett försök att få ps2:an klassad som en dator för att kunna få skattelättnader, i vissa länder. (Hmmm, man tycker man känner igen mönstret från hur PS3:an marknadsförs; som AVnav/dator istället för en spelmaskin). Ps2Linux cripplar dessutom hårdvaran rejält, i praktiken skiljde man PS2:ans spelkapabiliteter från linux "delen"; allt för att stävja piratkopiering. Vad har man för belägg för att ps3 linux kommer vara annorlunda på något sätt? Jag vill ha länkar !
En av Sony/Microsofts större oron är att göra resp. spelkonsol sårbar så att folk kan göra saker som det egntligen inte är meningen att man skall kunna göra. Ett av de viktigaste skydden faller inom det sk security through obscurity sfären. Man döljer så mycket som möjligt av hur "insidan" fungerar och stänger så många "dörrar" som det bara går. Det finns ingen chans i världen att Sony kommer låta sin PS3 och linux distribution samverka på så sätt att användaren tillåts göra vad han vill.
Jag tror att ps3 linux och ps3 "övrigt" kommer vara 2 separata entititer på samma maskin. Jag kan tänka mig att folk kan ha tillgång till en mindre del av hd:n för Linux. Denna "partition" kommer vara helt frånskild från tex "speldelen" av PS3 dvs, man kommer inte komma åt BD spelare, sparningar, saker man gjort i "Crossbaren" (eller vad nu menysystemet kommer heta) etc.
Sen är det ju troligtvis så att 99% av de som köper en PS3 aldrig i sitt liv har kört *nix och fattar inte varför de skulle ens vilja det när de egentligen bara lira lite spel eller köra en rulle.
/LillKille
s/^P[S]{1,1}\d+$/Xbox/g
Linux och hårddisk kom inte som standard med PS2.
Skatten du talar om existerar inte längre.
Sedan ifall du inte kan komma på några användningsområden för ett fritt Linux (om än som du säger skiljt från speldelen) på PS3 så ska du nog inte ens fundera vidare på detta.

Jag skulle nog först och främst använda den som en fullt funktionell HTPC (tillsammans med en tv som klarar native 1080p via HDMI-ingången) samt en IM klient (ex gaim) och firefox. Skulle nog aldrig komma ur fåtöljen igen. Bluetooth mus och tgb är också ett måste.
Se Ubuntu för ett lättanvänt Linux som skulle fungera bra ute i stugorna för standardanvändning som office och dylikt.
Vissa kanske tycker detta är ett bra användningsområde:
källa:since Linux is pre-installed on the hard drive, users will be allowed to programme applications. However, Kawanishi stressed that certain game development tools would not be available to homebrew enthusiasts, and that Linux users would be provided with minimal support.
http://www.ps3land.com/article-360.php
Säg hej till PS3 homebrew community.

Man slipper traggla Assembler på PS3 som man var tvungen till på PS2. Ett OS på Cell körs ungefär likadant som en applikation på en traditionell PC (alt-tab mellan OS?

källa:With earlier hardware, direct access from a game program to machine-language-level hardware or some tricky programming was required to pull off the full performance.
PS2, for example, made full use of the semiconductor technology available at the time, but only a software effort on the part of the game developers enabled high-performance titles like Gran Turismo—a realistic car racing game that has sold more than 43 million copies worldwide. The closer they accessed the hardware, the higher the performance they achieved.
Cell is not like that. Application programs can no longer directly access the hardware; instead, they will have to be written in high-level, object-oriented language. That was done for security reasons. If processors of high performance and wide bandwidth like the Cell were linked together without sufficient security, a worldwide system crash could occur with one attack.
The big feature of the processor is that multiple operating systems run on it. From the beginning, I wanted multiple OS to run on the processor simultaneously.
The Cell processor has a kernel called Level 0 at the bottom. This level is not disclosed and is kept secure. Level 1 handles operations close to the kernel, such as scheduling, the real-time kernel and device drivers. Level 2, which we call the guest OS layer, is for general-purpose operating systems such as Linux, PC and other Playstation OSes. All OSes and applications run on Level 2 or higher. Programmers can concentrate on their targeted area of concern without worrying about other OSes.
http://www.eetasia.c...abd8aa3b_no.HTM
Redigerat av anti1oop, 14 juli 2006 - 20:11.
Postad 14 juli 2006 - 22:46
Sony kommer säkert att skeppa med en del enklare nyttoprogram som t.ex. fotoalbumshanterare mm. Om de skickar med någon version av OpenOffice det återstår att se.

Postad 15 juli 2006 - 01:33
Sant, det gjorde inte något spel heller. Men folk köpte spel men inte Linux. Det visar ju lite på vart det allmänna intresset ligger eller?Linux och hårddisk kom inte som standard med PS2.
Sant, men när nu Sony skall söka nytt BTI för PS3 tror jag säkert inte att de vill falla i samma fallgrop igen och klassar då PS3 som dator för säkerhets skull. Tariffer ändras hela tidenSkatten du talar om existerar inte längre.

"fritt Linux"; härlig tautologi du använder därSedan ifall du inte kan komma på några användningsområden för ett fritt Linux (om än som du säger skiljt från speldelen) på PS3 så ska du nog inte ens fundera vidare på detta.

Ubunto är säkert jätte trevligt, kör själv debian (som ubuntu bygger på) och är nöjd med det. Tror dock aldrig att linux slår i stugorna. Av anledningar som inte är relevanta för tråden.Se Ubuntu för ett lättanvänt Linux som skulle fungera bra ute i stugorna för standardanvändning som office och dylikt.
Homebrew community, även om jag själv tycker det är skitkul, har aldrig blivit en större hit med någon konsol. Visserligen är det, med PS3 (och till viss del PS2), Sony sanktionerat, men jag tror ändå inte på. Den stora massan vill spela spel på sin konsol. Program kör man på dator. Jag blir mäkta imponerad om Sony kan folk att ändra uppfattning om detta. Tom XBox1, som kanske haft den största homebrewcommunity:n på konsolsidan hittills användes, till största delen, möjligheterna att köra osignerad kod till att kunna köra backup:er på olagligt nedladdade spel.Vissa kanske tycker detta är ett bra användningsområde:
källa:since Linux is pre-installed on the hard drive, users will be allowed to programme applications. However, Kawanishi stressed that certain game development tools would not be available to homebrew enthusiasts, and that Linux users would be provided with minimal support.
http://www.ps3land.com/article-360.php
Säg hej till PS3 homebrew community.
ramverken som Sony levererade för PS2 utveckling använde sig av c/C++ och assembler. Blir väl troligtvis så även på ps3. Men det finns säkerligen möjlighet till att använda vilket språk man vill. Jag gillar ju själv perl, men det ser ju dock inte så häftigt ut i 1080pMan slipper traggla Assembler på PS3 som man var tvungen till på PS2. Ett OS på Cell körs ungefär likadant som en applikation på en traditionell PC (alt-tab mellan OS?
):

allt detta citat säger är att den begränsar användaren till full tillgång till PS3. Det är INGEN fördel att enbart kunna använda högnivåspråk. Jag skrattade gott åt:källa:With earlier hardware, direct access from a game program to machine-language-level hardware or some tricky programming was required to pull off the full performance.
....
Programmers can concentrate on their targeted area of concern without worrying about other OSes.
http://www.eetasia.c...abd8aa3b_no.HTM
Han höjer Cell till skyarna samtidigt som han kommer med en bortförklaring till varför man måste gå genom tillhandahållna API:er för att göra tex spel.If processors of high performance and wide bandwidth like the Cell were linked together without sufficient security, a worldwide system crash could occur with one attack.
Men visst, PS3Linux kommer säkert vara OK, men de flesta som köper en PS3 kommer starta det, och stänga av det igen, för att aldrig återvända, för de inte hittar MSRöj. Och sätter sig å lirar Motorstorm eller nåt.
/LillKille
Redigerat av LillKille, 15 juli 2006 - 01:49.
Postad 15 juli 2006 - 06:37
Jag tror att de som har internetanslutning till sin PS3:a kommer att använda internetbrowsern mer än en gång särskilt om de har en HD-skärm.Men visst, PS3Linux kommer säkert vara OK, men de flesta som köper en PS3 kommer starta det, och stänga av det igen, för att aldrig återvända, för de inte hittar MSRöj. Och sätter sig å lirar Motorstorm eller nåt.
Jag tror också att många som har en digitalkamera och HD-skärm kommer att välja att visa bilder via PS3:an, särskilt de som inte redan har en HTPC.
Man behöver inte vara hard-core Linux-fantast för att använda ett program under Linux, man behöver faktiskt inte ens veta att man har Linux under huven om man har ett annat GUI-skal över det.
I relativa tal är det ju ganska få som kör Linux hemma, om PS3:an säljer bra så kan det drastiskt ändras, vi får se vad det innebär. PS3:an kanske blir den trojanska hästen som Linux communityn behöver tillsammans med någon killer app freeware som bara alla vill ha till sin PS3:a.

Postad 15 juli 2006 - 17:07
Jag tror att de som har internetanslutning till sin PS3:a kommer att använda internetbrowsern mer än en gång särskilt om de har en HD-skärm.Men visst, PS3Linux kommer säkert vara OK, men de flesta som köper en PS3 kommer starta det, och stänga av det igen, för att aldrig återvända, för de inte hittar MSRöj. Och sätter sig å lirar Motorstorm eller nåt.
Jag tror också att många som har en digitalkamera och HD-skärm kommer att välja att visa bilder via PS3:an, särskilt de som inte redan har en HTPC.
Man behöver inte vara hard-core Linux-fantast för att använda ett program under Linux, man behöver faktiskt inte ens veta att man har Linux under huven om man har ett annat GUI-skal över det.
I relativa tal är det ju ganska få som kör Linux hemma, om PS3:an säljer bra så kan det drastiskt ändras, vi får se vad det innebär. PS3:an kanske blir den trojanska hästen som Linux communityn behöver tillsammans med någon killer app freeware som bara alla vill ha till sin PS3:a.Kanske ett bit-torrent program.
Finns det något TB till PS3an planerat?, blir segt i längden att använda internet utan det.
Postad 15 juli 2006 - 19:06
Postad 15 juli 2006 - 20:23

Postad 15 juli 2006 - 22:15
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 15 juli 2006 - 22:15.
Postad 16 juli 2006 - 15:35
Borde det inte funka med vanligt USB TB om de nu vill ha ett så öppet tvspel som möjligt som ska likan en dator?
Det kanske det gör. Personligen skulle jag dock vilja ha ett anpassat för PS3, med mediaknappar osv i en design som passar konsollen. Hoppas isåfall att Logitech gör ett PS3-paket...

Men skulle Sony göra egna, så vore det optimalt. Man vill ju gärna ha Sonyloggan på. I vilket fall väntar jag ivrigt på nyheter angående detta, har varit tyst om det rätt länge nu...
Postad 16 juli 2006 - 20:33
Förhandsboka din Playstation 3 hos Megastore.se innan releasedatumet den 17e november och du är garanterad en enhet på releasedagen. Sony kommer endast kunna leverera Playstation 3 på releasedagen 17e november till de som har förhandsbokat.
Om du väljer att hämta ut din PS3:a på vår uthämtningsbutik på Ynglingagatan 2 är du välkommen att hämta den klockan 00.01 på releasedagen då vi har extra öppet.
Förhandsbokningserbjudande:
Alla detaljer kring erbjudandet är inte klara riktigt än. Klart är dock att du utan extra kostnad kommer få en preorderbox i augusti (så fort vi har fått den) som innehåller en personlig kod med vilken du registrerar din förhandsorder hos Sony för att garantera leverans på releasedagen. Boxen innehåller också en DVD fullmatad med PS3 material.
Det är väldigt viktigt att du registerar din personliga kod hos Sony då Megastore.se får lika många konsoller som antalet förhandskunder i den första vändan av leveranser.
All information om registreringen medföljer preorderboxen som skickas ut i augusti.
Maskinerna levereras i den ordning de bokas, först till kvarn..
Boka här!

Postad 18 juli 2006 - 22:57
http://www.coreno.info/?ps3countdown
Dustinhome.se tar nu emot bokningar av PS3. Skynda dit för en riktigt bra plats i kön. Dustin levererar snabbt, vilket kan vara en fördel. Deras tidigare tilldelning av konsoller har varit mycket god.
Postad 19 juli 2006 - 07:49
-Bokad
Jag må varit bland de första denna gång.
Hehe det var ett par månader sen jag bokade min

Postad 19 juli 2006 - 07:59
-Bokad
...på DustinHome

Postad 19 juli 2006 - 10:56

Postad 19 juli 2006 - 11:11
-Bokad
...på DustinHome
Nej inte där...har bokat på ett annat ställe
Postad 19 juli 2006 - 11:58
Synd att inte priserna kan ligga på "Platinum"-nivå från början. Man tvingas ju bli så selektiv vid spelköpen.spelen verkar kosta ca 600 kr om man kikar på webhallen kan ju ändras står de men får väl se de är ju inte så farligt ändå ... trodde dem skulle bli dyrare men bara o vänta o se
Lägre priser och åtminstonde jag skulle skaffa fler spel...
Postad 19 juli 2006 - 22:00
The Commercial Times reports that manufacturer Asustek Computer has been producing machines since the start of the month."
Källa: http://www.tgdaily.c.../19/ps3_launch/
Postad 19 juli 2006 - 23:53
Formen på L2/R2-knapparna högst upp på handkontrollen har förstorats med bättre djup för högre precision i spel.
---
Utöver "3-punktsaxlarna" tippning, girning och roll så kan "3-dimensionell accelerationsinformation (X, Y och Z)" registreras i realtid med hög precision.
Det visste vi. Men detta:
Samtidigt har de analoga spakarna fått bredare lutning för mer precis kontroll och dynamisk styrning. Utöver de här förbättringarna så har precisionen för ovanstående informationsavkänning (L2/R2 och de analoga spakarna) ökat från 8 till 10 bitar.
Det var nyheter för mig. Har missat det helt. Detta är ju fett bra! Ursäkta om jag studsar jämfota, men detta var precis vad jag önskat mig!

Postad 20 juli 2006 - 07:25
Redigerat av Photek, 20 juli 2006 - 07:30.
Postad 20 juli 2006 - 08:53
Postad 20 juli 2006 - 13:58
Det står i specifikationerna att den stödjer DTS-ljud. Specifikationen för HDMI och Blu-ray säger stöd för DTS-HD så man kan väl anta att det finns stöd för det?Ingen DTS-HD?

Svårt att tyda vad det står under DTS-symbolen... står det "2.0 Digital Out"?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 juli 2006 - 14:00.
Postad 20 juli 2006 - 14:10
Vi får hoppas att det inte står såSvårt att tyda vad det står under DTS-symbolen... står det "2.0 Digital Out"?Ingen DTS-HD?

Redigerat av Photek, 20 juli 2006 - 14:26.
Postad 20 juli 2006 - 14:26
Postad 20 juli 2006 - 14:44
Var precis påväg att investsera i Pioneers AX2:a denna sommar men börjar tveka mer och mer allteftersom dessa format nämns allt oftare...
Postad 20 juli 2006 - 19:41
"We have recently decided to cancel the Endless Saga project. Endless Saga was one of our ambitious development projects to enter into the next generation console market. However, after some rigorous development effort, we found the gameplay of Endless Saga to be short of innovation and creativity we seek to achieve in online gaming space."
http://www.ps3land.com/article-499.php
Postad 20 juli 2006 - 20:08

Zoiler, jag postade här då det kommer från en spel blogg.
The truth is this: The Toshiba HD-DVD player outputs 1080i, and the Samsung Blu-ray player outputs both 1080i and 1080p. What they fail to mention is that it makes absolutely no difference which transmission format you use—feeding 1080i or 1080p into your projector or HDTV will give you the exact same picture. Why? Both disc formats encode film material in progressive scan 1080p at 24 frames per second. It does not matter whether you output this data in 1080i or 1080p since all 1080 lines of information on the disc are fed into your video display either way. The only difference is the order in which they are transmitted. If they are fed in progressive order (1080p), the video display will process them in that order. If they are fed in interlaced format (1080i), the video display simply reassembles them into their original progressive scan order. Either way all 1080 lines per frame that are on the disc make it into the projector or TV. The fact is, if you happen to have the Samsung Blu-ray player and a video display that takes both 1080i and 1080p, you can switch the player back and forth between 1080i and 1080p output and see absolutely no difference in the picture. So this notion that the Blu-ray player is worth more money due to 1080p output is nonsense."
Scrolla ned till Blu-Ray DOA
http://ozymandias.com/default.aspx
Postad 20 juli 2006 - 20:21
The only difference is the order in which they are transmitted
Förstår inte helt vad karl eller kvinnan menar. Men men. Eftersom vi europa får en upphottad variant av Toshiban, troligtvis då i Oktober, behöver detta "problem" inte existera då. Toshiba släpper väl en inspelningsbar hd-dvd spelare med hmdi 1.3 innan oktober i Japan !?
Den lär ju stödja 1080p utmatning...
Nåväl. Väntar på att någon som är en av de mer vässade kritorna i kritboxen ska svara på din fråga

Postad 21 juli 2006 - 08:38
Postad 21 juli 2006 - 11:35

Vilket var spelet där i mitten när han kastade sig genom fönstret på ett fik?
Postad 21 juli 2006 - 12:12
Samsung's just released a statement that the softness in video playback that some reviewers noted was due to an incorrect setting in the noise reduction chip. [...] The softness turns the HD sharpness that is supposed to put Blu-ray way above regular DVDs into almost DVD-level quality.
http://gizmodo.com/g...mber-188847.php
Mitt hopp för ps3:an höjdes lite efter jag läste den recensionen iaf

Redigerat av djungel-Jim, 21 juli 2006 - 12:15.
Postad 21 juli 2006 - 12:52
Detta har jag funderat på tidigare i en annan tråd.Kan någon förklara nedan artikel då jag är lite grön på, visst ska det vara skillnad på 1080i & 1080p, pacman förklara gärna
![]()
Zoiler, jag postade här då det kommer från en spel blogg.
The truth is this: The Toshiba HD-DVD player outputs 1080i, and the Samsung Blu-ray player outputs both 1080i and 1080p. What they fail to mention is that it makes absolutely no difference which transmission format you use—feeding 1080i or 1080p into your projector or HDTV will give you the exact same picture. Why? Both disc formats encode film material in progressive scan 1080p at 24 frames per second. It does not matter whether you output this data in 1080i or 1080p since all 1080 lines of information on the disc are fed into your video display either way. The only difference is the order in which they are transmitted. If they are fed in progressive order (1080p), the video display will process them in that order. If they are fed in interlaced format (1080i), the video display simply reassembles them into their original progressive scan order. Either way all 1080 lines per frame that are on the disc make it into the projector or TV. The fact is, if you happen to have the Samsung Blu-ray player and a video display that takes both 1080i and 1080p, you can switch the player back and forth between 1080i and 1080p output and see absolutely no difference in the picture. So this notion that the Blu-ray player is worth more money due to 1080p output is nonsense."
Scrolla ned till Blu-Ray DOA
http://ozymandias.com/default.aspx
För 24 (eller 25) fps-material, dvs i stort sett all film-produktion, blir det i teorin ingen skillnad om man visar det i 50 eller 60 Hz med sin bildvisare. Förutsätter dock att frekvensen på 1080i-signalen i så fall är minst det dubbla av materialets urpsprungs-fps. Alltså en PAL-film lagrad i 25 fps måste då matas ut med 1080i@50 Hz. I teorin blir det exakt samma bild med en 1080i@50 Hz-signal som en 1080p@25 Hz för filmbaserat material. Dock inte video-material, som du ALDRIG kan deinterlacea utan förluster.
I teorin alltså...
Det första som kan ställa till problem är en dålig deinterlacing av bilden, som måste utföras av bildvisaren. Fungerar inte den felfritt så får du inte samma bildkvalitet.
Sedan har jag fått lära mig att man lägger på vertikal filtrering på interlaceat material för att minska ned på interlaced artefakter, vilket också skulle kunna ge upphov till sämre bildkvalitet med en 1080i-signal. Dock är det väl föga troligt eftersom filmerna, till skillnad mot DVD, är lagrad progressivt på skivorna vilket i så fall skulle innebära att SPELARFEN skulle lägga på denna filtrering vid interlaced utsignal. Inte troligt? Eller? Någon som har stenkoll?
Så att han/hon i artikeln påstår rakt av att det inte blir någon skillnad är en sanning med nypa salt.
Det gäller alltså endast filmbaserat material och inte video.
Sedan är det högst beroende av vad din bildvisare (eller annan utrustning för deinterlacing) har för kvalitet på deinterlacingen. Nu är iofs deinterlacing av filmbaserat 24 eller 25 fps material det absolut enklaste inom deinterlacing, men det kan ändå gå galet...
Postad 21 juli 2006 - 13:09
Postad 21 juli 2006 - 13:32
Näh, de har mer tid på sig att feltesta, launchen kommer inte tidigareläggas när de har gått ut med ett datum. Skulle jag inte tro.Tidigare launch på gång?
Postad 21 juli 2006 - 13:43
Näh, de har mer tid på sig att feltesta, launchen kommer inte tidigareläggas när de har gått ut med ett datum. Skulle jag inte tro.Tidigare launch på gång?
Vart det inte snack om att Sony skulle i möjligaste mån försöka sälja så få PS3:or som möjligt innan de fick ner produktionskostnaderna? Tidigarelägga launchen låter inte så värt i linje med det beslutet.

Fast vem vet...
Förresten, ingen som hört några rykten om att Sony ska kräva 2000 per förbeställd PS3a även här i Sverige?
Postad 21 juli 2006 - 13:44
Edit: Kom en post emellan, hehe. Jag hoppas att vi får betala 2000 i förskott. Mindre falskbokningar då. Sen om de inte kommer upp till utlovat antal maskiner, så riskerar de att aktierna faller, så det ryktet tror jag inte på.
Angående värdet, så läste jag nyss att en PS3:a(60HD) innehåller elektronik för 750$
Bara att tacka och ta emot...

Redigerat av Fredag, 21 juli 2006 - 13:50.
Postad 21 juli 2006 - 14:05
Före:

Efter:

Detta spel låg högt upp på min wishlist. De kunde fått försena det 5 år, men att lägga ner nått så vackert?

Postad 21 juli 2006 - 14:11
Men borde inte testerna var klara innan man börjar massproducera?
Postad 21 juli 2006 - 14:20
Postad 21 juli 2006 - 14:24
Eller hos OnOFF
Eller hos DustinHome, Megastore, eller Webhallen...
Börjar sprida sig nu...
Postad 21 juli 2006 - 14:46
Min bild kommer iofs från Trailern. Din bild kommer från ett påstått "Unreal Engine 3 Screenshot", som kom upp i samband med trailern, några dagar efter. Skulle tro att det är en starkt photoshoppad bild av trailern, vilket inte är ovanligt i dessa dagar. Ubisoft gör det hela tiden.Zoiler, ditt bildexempel var lite missvisande, så jag tänkte posta en lite bättre bild
Webzen som för övrigt gör Huxley, också ett MMO, kolla in den här bilden av hur en tjej i det spelet ser ut, t e x håret som har mer likheter med trailern. Inte riktigt lika snyggt som fotot

Hade de fått upp det i den kvaliten den snygga bilden visar så är jag tveksam till om de skulle lägga ned det hur mycket inspiration de än saknade

Men vi kommer aldrig få veta hur det ligger till, jag delger bara min syn på saken.
Som de var med Xbox 360 =P? Det brukar vara så att de använder den första utskickade batchen som IRL test, dvs konsumenterna är testsubjects. Det finns alltid fler fel att hitta.Men borde inte testerna var klara innan man börjar massproducera?
Postad 21 juli 2006 - 14:49
Ja, det finns möjligheter. Om du söker i tråden via sökfunktionen, eller tittar några sidor längre bak så diskuterades detta en del. Där kommer du hitta svar.Jag får hoppas på så få barnsjukdomar...har redan förbeställt en Ps3 via Siba. En sak jag oroar mig för är att Ps3 använder föråldrad(enligt många) mpeg2, så jag undrar finns det möjligheter för ps3 att köra med bättre som mpeg4 osv?
Postad 21 juli 2006 - 15:06
Webzen som för övrigt gör Huxley, också ett MMO, kolla in den här bilden av hur en tjej i det spelet ser ut, t e x håret som har mer likheter med trailern. Inte riktigt lika snyggt som fotot
.
Helt onödig kommentar, men jag lade märke till något när jag klickade på din länk: Karaktärerna på bilden ser ju ut att sväva ovanför marken!
Postad 21 juli 2006 - 16:36
Vad menar du med före och efter? Var det tilltänkt en annan maskin från början?Zoiler, ditt bildexempel var lite missvisande, så jag tänkte posta en lite bättre bild, så folk fattar vilken tung förlust detta är.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Detta spel låg högt upp på min wishlist. De kunde fått försena det 5 år, men att lägga ner nått så vackert?
(här saknar jag en smiley som gråter)
Postad 21 juli 2006 - 19:55
Han menar nog att min bild är gammal och att det sedan har förbättrats så mycket.Vad menar du med före och efter? Var det tilltänkt en annan maskin från början?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar