Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 mars 2008 - 14:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0
Utsignalen på AV2(EXT) är bara kompositvideo. Jag har löst det genom att istället loopa signalen från AV1(TV) genom min DVD-inspelare.

Angående Macrovision så är det möjligtvis så att Com Hem:s PPV använder det, men jag är inte säker. Ingen vanlig digitalkanal använder det i dagsläget så vitt jag vet.

Postad 10 mars 2008 - 17:14

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Tack för svar. Jag kör den som det står TV på via DVD (som jag sen har HDMI från till TVn). Antar att det egentligen är samma signal från uttagen?

Inte nödvändigtvis. Är inte tvärsäker på hur denna box fungerar, men normalt ger boxarna bara ut kompositsignal på VCR-SCARTen. På TV-SCARTen kan man i allmänhet välja signaltyp mellan åtminstone komposit och RGB och ibland även S-Video (mer sällan komponent). Eftersom komposit är den av dessa signaltyper som ger sämst bild så bör man om möjligt använda TV-SCARTen och RGB-signaler för överföring till DVD-inspelare för att minimera kvalitetsförlusterna.

Topp, då kör jag vidare på inslagen väg ;)

Postad 10 mars 2008 - 17:27

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Har just skickat iväg boxen för att få komponenten utbytt, så som en del av oss fått brev om. Som ersättningsbox har jag lånat en gammal Macab. Jämfört med Samsung-boxen är den sämre på allt utom en sak: Macab ger bättre bildkvalitet. Bilden är faktiskt just nu enormt bra. Kan det vara möjligt? ;) Snälla! Säg att jag inbillar mig! :P

Den komponent som ska bytas i Samsung-boxen är, enligt tidigare inlägg här i tråden, en videoprocessor.

Postad 10 mars 2008 - 18:49

Gunnar_R
  • Gunnar_R
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Den komponent som ska bytas i Samsung-boxen är, enligt tidigare inlägg här i tråden, en videoprocessor.

Nej, det är det inte. Komponenten som byts ut har med processorns funktion att göra (utan att gå in på detaljer).

Det är alltså inte en "digital tuner" som Comhems förträffliga support menar...

Postad 10 mars 2008 - 19:33

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Nej, det är det inte. Komponenten som byts ut har med processorns funktion att göra (utan att gå in på detaljer).

Det är alltså inte en "digital tuner" som Comhems förträffliga support menar...

Ok. Tack för klargörandet.

Postad 11 mars 2008 - 09:35

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har dessutom råkat ut för en annan, ny bugg, som jag inte vet om någon annan har eller har registrerat:

Det var en mycket välkommen uppdatering där man nu även kan välja exakt hur många min en schemalagd inspelning ska starta innan, och hur långt efter man vill spela in.. det tyckte jag kändes mycket användbart!
Problemet hos mig nu är att boxen verkar ignorera mina såna inställningar mest hela tiden, och envisas med att spela in "exakt" enligt EPG, naturligtvis med en del missade slut som följd.. mycket störigt! När jag kikar i inställningen så står det som jag ställt in, men den spelar inte in med de inställda marginalerna ändå. Då brukar jag ändra inställningen, och sedan ändra igen, o då funkar det... ibland. Men mestadels verkar det inte fungera.

Hej alla..

Jag undrar bara om det verkligen inte finns någon som har samma bekymmer som mig när det gäller inspelningsmarginalerna?? Detta är helt klart den värsta buggen som jag har i min box - mycket störigt! Jag kan helt enkelt inte lita på min box då jag ställt in att inspelning ska börja t.ex. 2 min före och sluta 5 min efter programmet - oftast så spelar den ÄNDÅ bara in "exakt" start o stopp tid enligt EPG (vilket då kan resultera i att man inte får se sista min av CSI..)

Postad 11 mars 2008 - 12:35

kolja2
  • kolja2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
friv9936
Jag har också upplevt detta, kan det kanske bero på om man ställt in max antal inspelningstillfällen
så det på något sätt låser upp, så det inte finns något avsatt minne kvar för dessa extraminuter?
Eller att man överlappar med tre inspelningstillfällen om extraminuterna skulle spelats in.
(Jag har inget problem med det totala utrymmet på ett tag, eftersom jag bytt till en 500gb disk)

Redigerat av kolja2, 11 mars 2008 - 13:20.

Postad 11 mars 2008 - 13:18

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

friv9936
Jag har också upplevt detta, kan det kanske bero på om man ställt in max antal inspelningstillfällen
så det på något sätt låser upp, så det inte finns något avsatt minne kvar för dessa extraminuter?
Eller att man överlappar med tre inspelningstillfällen om extraminuter skulle spelas in.
(Jag har inget problem med det totala utrymmet på ett tag, eftersom jag bytt till en 500gb disk)

Tack för svar, skönt att höra att man inte är ensam (inte för att det hjälper oss men...)

Mitt problem började mycket riktigt (eller det var i alla fall då jag märkte det) då jag hade 16 inställda "veckoprogrammeringar" för inspelningar (vilket tydligen är max? varför bara 16?). Så, då började jag radera för att se om det blev skillnad, ibland tyckte jag då att det fungerade på vissa inspelningar, och på andra inte. Verkar inte som det nu spelar någon roll om jag har 5, 10 eller 16 prgrammerade inspelningar.

Jag har heller absoult inget problem med utrymme på HD, jag sparar nästan inget, spelar in massor, men raderar direkt efter att jag sett det.. har nog ca 60-70% ledigt konstant. Jag har även formatterat hela HDn en gång.

Andra som upplevt detta fenomen och som kanske tom. har en lösning?
Tack.

//Patrik

Postad 11 mars 2008 - 14:15

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

friv9936
Eller att man överlappar med tre inspelningstillfällen om extraminuter skulle spelas in.

Tack för svar, skönt att höra att man inte är ensam (inte för att det hjälper oss men...)

Mitt problem började mycket riktigt (eller det var i alla fall då jag märkte det) då jag hade 16 inställda "veckoprogrammeringar" för inspelningar (vilket tydligen är max? varför bara 16?). Så, då började jag radera för att se om det blev skillnad, ibland tyckte jag då att det fungerade på vissa inspelningar, och på andra inte. Verkar inte som det nu spelar någon roll om jag har 5, 10 eller 16 prgrammerade inspelningar.

Jag har heller absoult inget problem med utrymme på HD, jag sparar nästan inget, spelar in massor, men raderar direkt efter att jag sett det.. har nog ca 60-70% ledigt konstant. Jag har även formatterat hela HDn en gång.

Andra som upplevt detta fenomen och som kanske tom. har en lösning?
Tack.

//Patrik

Har inte upplevt det och således ingen lösning.

Har du provat att ändra tiderna som läggs till i början och slutet av en reservation?

mvh
Jocke

Postad 11 mars 2008 - 15:10

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
friv9936:
Sometimes, when recordings are one after another (not only on the same service), guards are shortened to allow you to record both events in the whole and to avoid displaying of conflict banner when the second recording wants to start, but the "guarded time" of the first one is being recorded. But you shall be able to see a banner: "The length of Guard times is shortened due to a series of timers". Have you seen something like that ?

Postad 11 mars 2008 - 15:57

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

friv9936:
Sometimes, when recordings are one after another (not only on the same service), guards are shortened to allow you to record both events in the whole and to avoid displaying of conflict banner when the second recording wants to start, but the "guarded time" of the first one is being recorded. But you shall be able to see a banner: "The length of Guard times is shortened due to a series of timers". Have you seen something like that ?

Thanks Ammorok,

Yes, that banner appears as it should when you program another recording right after another. But my experience is that a, sometimes that banner pops up even if there is no other recording next to it, or b, that there are in fact no other "surrounding" recording and the banner doesnt appear, but it STILL ends recording the exact 54 min 59 sec as the EPG tells it, even if I have set it to add 2 min before, and +5 min after the recording.

Postad 11 mars 2008 - 16:18

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Angående listan till ComHem:
Jag tror att du tog upp frågan varför det bara går att spola i 16x, min gamla DVD-R/hårddiskspelare klarade 100x....
Lena

Du har inte provat att hålla joystick-knappen nedtryckt på högra sidan när du tittar på en inspelning?
Gör det.

Joystickknappen??? Vilken är det?

Lena

De där knapparna som är runt omkring OK-knappen. Uppåt-Nedåt-Höger-Vänster.

Postad 11 mars 2008 - 17:13

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

friv9936:

Thanks Ammorok,

Yes, that banner appears as it should when you program another recording right after another. But my experience is that a, sometimes that banner pops up even if there is no other recording next to it, or b, that there are in fact no other "surrounding" recording and the banner doesnt appear, but it STILL ends recording the exact 54 min 59 sec as the EPG tells it, even if I have set it to add 2 min before, and +5 min after the recording.

If so - this could be a bug ;) I'll try to generate it by myself and try to keep you informed.

Redigerat av Ammarok, 11 mars 2008 - 17:16.

Postad 11 mars 2008 - 21:11

klabbe89
  • klabbe89
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har dessutom råkat ut för en annan, ny bugg, som jag inte vet om någon annan har eller har registrerat:

Det var en mycket välkommen uppdatering där man nu även kan välja exakt hur många min en schemalagd inspelning ska starta innan, och hur långt efter man vill spela in.. det tyckte jag kändes mycket användbart!
Problemet hos mig nu är att boxen verkar ignorera mina såna inställningar mest hela tiden, och envisas med att spela in "exakt" enligt EPG, naturligtvis med en del missade slut som följd.. mycket störigt! När jag kikar i inställningen så står det som jag ställt in, men den spelar inte in med de inställda marginalerna ändå. Då brukar jag ändra inställningen, och sedan ändra igen, o då funkar det... ibland. Men mestadels verkar det inte fungera.

Hej alla..

Jag undrar bara om det verkligen inte finns någon som har samma bekymmer som mig när det gäller inspelningsmarginalerna?? Detta är helt klart den värsta buggen som jag har i min box - mycket störigt! Jag kan helt enkelt inte lita på min box då jag ställt in att inspelning ska börja t.ex. 2 min före och sluta 5 min efter programmet - oftast så spelar den ÄNDÅ bara in "exakt" start o stopp tid enligt EPG (vilket då kan resultera i att man inte får se sista min av CSI..)

Jag har varit med om detta på min box också, otroligt störande speciellt på csi som du nämner, den lyckas alltid hoppa över slutet. Jag har märkt att efter jag har startat om boxen där bak så måste jag gå in i inställningarna igen och ställa in en annan inspelningsmarginal för att få någon inspelningsmarginal att fungera. Så länge jag inte startar om boxen där bak så fungerar inspelningsmarginalen. Detta kanske är något för "listan" om den inte redan är inskickad.

Postad 11 mars 2008 - 22:37

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

friv9936:

Den varningen får jag ofta när jag programmerar inspelning av två på varandra följande program på samma kanal. Då har jag tänkt att jag antagligen har en annan stående programmering på en annan kanal som ligger kant i kant med någon av dessa två. Fast jag har aldrig brytt mig om att kolla om misstanken stämmer...

Redigerat av aegero, 11 mars 2008 - 22:42.

Postad 12 mars 2008 - 09:35

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
I've checked out the scenario described by aegero. This is a 100% bug. After the box reset, guards don't work for all the timers defined before the reset. For the timers defined after the reset, guards work fine - till the next reset of course. I wonder if this worked (or maybe not worked) the same way before the last software update.

Redigerat av Ammarok, 12 mars 2008 - 09:38.

Postad 12 mars 2008 - 10:14

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Are you going to release a new FW soon ?

Postad 12 mars 2008 - 10:52

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

I've checked out the scenario described by aegero. This is a 100% bug. After the box reset, guards don't work for all the timers defined before the reset. For the timers defined after the reset, guards work fine - till the next reset of course. I wonder if this worked (or maybe not worked) the same way before the last software update.

Ammarok,

Ok, then its a confirmed bug anyway.

Will there be any solution for this soon? or what are your current time line for next update?

Thanks!

Postad 12 mars 2008 - 11:49

Ammarok
  • Ammarok
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
2all:
I'm not a person representing ANY side. Let's say, that I'm very experienced user of the box :D. I've checked the "guard case" like any other user - generate it 3 times on my own box, so that's why I say that it is bug. Nothing I write here can't be treat officially - just sharing my knowledge "in private" (like hold PIP case). So I can't tell you when/if there will be a software update ;) Only Comhem can answer that question.

Postad 12 mars 2008 - 12:06

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Okej, då ropar vi: HARLIN, är det någon uppdatering av FW på gång ? ;)
Per

Postad 13 mars 2008 - 15:23

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Skickade in boxen för komponentbyte i söndags (gick i väg med posten i måndags) och fick tillbaka den i dag, torsdag. Stort tack för snabbt arbete! :)

Boxen fick ominstalleras från grunden (nätnummer etc) och jag fick göra om favoritkanallistan och omnumreringen av kanalerna. Allt inspelat material ligger kvar på hårddisken.

Och bilden - den är faktiskt riktigt bra! :D Någon skillnad mot tidigare märks inte av. Utom kanske att boxen reagerar lite bättre på fjärrkontrollen, fast det är förmodligen bara ren och skär inbillning.

Postad 15 mars 2008 - 09:18

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tjena!!!

Efter att ha spenderat XX antal timmar i den här tråden så betämde jag mig tillslut att beställa en PVR box i från ComHem till slut. Boxen fick jag i går och jag har redan lyckats med att uppgradera den och jag har även lyckats få den att hänga sig. :blink:

Jag la dock märke till en sak nu på morgonen, boxen som ni diskuterar här i forumet heter ju DCB-P850Z och medans boxen jag fick ifrån ComHem heter DCB-P850ZS.

Någon som vet vad skillnaden kan vara ? :blink:
Min egna gissning skulle vara at det är samma box med någon mindre modifikation.

Redigerat av kosso, 15 mars 2008 - 09:19.

Postad 15 mars 2008 - 10:13

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Tjena!!!

Efter att ha spenderat XX antal timmar i den här tråden så betämde jag mig tillslut att beställa en PVR box i från ComHem till slut. Boxen fick jag i går och jag har redan lyckats med att uppgradera den och jag har även lyckats få den att hänga sig. :blink:

Jag la dock märke till en sak nu på morgonen, boxen som ni diskuterar här i forumet heter ju DCB-P850Z och medans boxen jag fick ifrån ComHem heter DCB-P850ZS.

Någon som vet vad skillnaden kan vara ? :blink:
Min egna gissning skulle vara at det är samma box med någon mindre modifikation.

Hade det stått ett B sist -> hade den varit svart. :blink:

Postad 15 mars 2008 - 19:44

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tjena!!!

Efter att ha spenderat XX antal timmar i den här tråden så betämde jag mig tillslut att beställa en PVR box i från ComHem till slut. Boxen fick jag i går och jag har redan lyckats med att uppgradera den och jag har även lyckats få den att hänga sig. ;)

Någon som vet vad skillnaden kan vara ? ;)

Hade det stått ett B sist -> hade den varit svart. :P

Uhmm också ett utdömande svar, :P B för Broken :D

Postad 15 mars 2008 - 21:09

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har försökt att börja att sammanställa en liten kompletterande manual i från div inlägg i den här tråden.
Förhoppnigsvis kan den kanske vara till någon hjälp för någon, det vara i alla fall tanken. ;)

Jag tar gärna i mot PM på tips på förbättringar alt om något saknas som borde finnas med.

Också filen på den till tänka komplettarende manualen Bifogad fil  Samsung_P850Z_P850ZS.pdf   47,91K   179 Antal nerladdningar
Håll till godo...

Postad 16 mars 2008 - 08:01

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Bra initiativ! ;)

Postad 17 mars 2008 - 21:32

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Fan vad skönt det är att ha PVR'en hemma igen. Fort kom den tillbaks också. Läser ni på ComHem detta, så skall ni ha tack för snabbheten med chip-bytet/reparationen. :)

Dessutom byttes bl a fläkten (jag hade en del andra fel som också måste lagas). Fläktbytet var verkligen nödvändigt. Apparajsen började låta som bara den. Nu är den så tyst, så tyst. Edit: Ja, så &/¤#" tyst är den inte, men jämfört med tidigare... :) Edit slut

Skönt var det att ha Gratis-Humax-boxen som reserv. Men inte är den som PVR'en inte. Jag vet t ex inte hur många gånger jag har tryckt på Paus-knappen och förvånat konstaterat att bilden inte stannade... ;)

Redigerat av Tompa123, 18 mars 2008 - 10:17.

Postad 17 mars 2008 - 21:41

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hade det stått ett B sist -> hade den varit svart. :)

Uhmm också ett utdömande svar, :) B för Broken ;)

Jag hoppas att du inte tog illa upp av mitt svar.
Jag menade inte att var elak på något sätt.

Postad 18 mars 2008 - 13:51

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Med risken att få på pälsen av dom som tycker att när man pratar om kablar så är man en xxxxmätare :)
Jag skall köpa en scart-komponent kabel från kjelle och jag undrar då om jag är tvungen att tanka ljudet separat till min Panna 42PV60 ?
Och, är den någorlunda okej den kabeln samt ni som har gjort så har ni klara förbättringar på bildvisaren genom detta arrangemang ?
Per

Postad 18 mars 2008 - 19:16

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Du måste tanka ljudet separat. Och de flesta som testat scart-komponent verkar nöjda med det. Kjells kabel är förmodligen rätt bra.

Postad 20 mars 2008 - 05:44

bjorne90
  • bjorne90
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nyss fått min box från Comhem, men inser redan nu att jag skulle behöva en större hårddisk. Jag har i tidigare inlägg läst att det skall gå bra att byta hårddisk.

Men är det nån som vet hur det blir med garantin? Vägrar dom att reparera den, om dom märker att man bytt ut hårddisken (även om felet inte har förorsakats av det)? Om man sätter tillbaks den ursprungliga hårddisken, lär det väl ändå märkas att man varit inne och pillat i boxen.

/Björne

Redigerat av bjorne90, 20 mars 2008 - 22:37.

Postad 21 mars 2008 - 07:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har nyss fått min box från Comhem, men inser redan nu att jag skulle behöva en större hårddisk. Jag har i tidigare inlägg läst att det skall gå bra att byta hårddisk.

Men är det nån som vet hur det blir med garantin? Vägrar dom att reparera den, om dom märker att man bytt ut hårddisken (även om felet inte har förorsakats av det)? Om man sätter tillbaks den ursprungliga hårddisken, lär det väl ändå märkas att man varit inne och pillat i boxen.

/Björne

Gissar att du kan få problem med garantin bara av att ha öppnat och stängt boxen. Frågan är om det syns. Som jag minns sitter det ingen plombering på den, som på en del andra prylar. Om det inte finns plombering handlar det väl bara om risken för upptäckt och om du är beredd att ta den risken för ytterligare GB:s. ;)

Postad 21 mars 2008 - 09:56

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Du måste tanka ljudet separat. Och de flesta som testat scart-komponent verkar nöjda med det. Kjells kabel är förmodligen rätt bra.

Är i färd med att beställa den här boxen och vill givetvis ha bästa möjliga bild.
På vilket sätt måste jag då "tanka"ljudet separat? Kan jag använda mig av de analoga ljudutgångarna som ligger bredvid s-videouttaget? Ligger det ljud ut på dom samtidigt som via scart(med component aktiverat!)? Eller är det bara optisk ut som gäller då?

Postad 21 mars 2008 - 14:01

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Är i färd med att beställa den här boxen och vill givetvis ha bästa möjliga bild.
På vilket sätt måste jag då "tanka"ljudet separat? Kan jag använda mig av de analoga ljudutgångarna som ligger bredvid s-videouttaget? Ligger det ljud ut på dom samtidigt som via scart(med component aktiverat!)? Eller är det bara optisk ut som gäller då?

Tror att du kan använda analoga eller optisk. Jag har testat komponent och har för mig att jag tog ljudet via analog RCA.

Postad 21 mars 2008 - 14:20

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag anväder Scart-komponent och Optisk. Funkar bra hos mig iaf.

Redigerat av Tompa123, 21 mars 2008 - 14:21.

Postad 21 mars 2008 - 14:28

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
tackar för båda svaren! Det känns logiskt.....
Ville bara var helt säker, då jag inte orkar bråka mer med Comhems support om det skulle visa sig att det inte går. Byter in deras Humax HD-box mot denna, då den aldrig gav bra bild! Är det någon här som möjligtvis har haft båda boxarna och kan säga hur stor skillnaden i bild blir (på SD-kanaler givetvis)!??

Postad 22 mars 2008 - 12:20

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Har kört med Kjelles scart-component kabel en tid nu..., faktum är att det blir rätt mycket bättre bild med en hyfsad scart och RGB istället. Skiljer sig säkert från tv till tv. På min Panasonic PV45 blir det iallafall bättre.

Postad 22 mars 2008 - 12:43

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jag använde scart-component innan, men det strulade hela tiden. Kan ha med att jag körde det via min Sony receiver, där jag skalade upp det och skickade vidare med hdmi till tvn.

Jag tappade bilden ibland, och vart tvungen att "zappa" runt för att den skulle hitta kanalen igen.

Nu kör jag endast med komposit till receivern, och nu fungerar det klockrent, och bilden är faktiskt bra!
Hade ju trots allt HD boxen innan, med alla dess problem.

Kan påpeka oxå att allt annat jag kör genom receivern fungerar klockrent, så den är det inget fel på :(

Redigerat av Unregistered42562, 22 mars 2008 - 12:44.

Postad 22 mars 2008 - 19:11

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har någon köpt denna boxen av Dvdirect och vill dela med sig av sina erfarenheter? De säljer ju demo eller renoverade begade för 1500:-.

Postad 23 mars 2008 - 00:17

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Har kört med Kjelles scart-component kabel en tid nu..., faktum är att det blir rätt mycket bättre bild med en hyfsad scart och RGB istället. Skiljer sig säkert från tv till tv. På min Panasonic PV45 blir det iallafall bättre.

Exakt. Jag tror också att det helt beror på vilken TV/Projektor man har. Även dock vilken kabel det handlar om(det måste man faktiskt få skriva i denna tråd). Det finns ju bättre varianter än denna "Kjelle-kabel"...

Redigerat av Tompa123, 23 mars 2008 - 00:18.

Postad 23 mars 2008 - 10:45

sopis
  • sopis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har någon köpt denna boxen av Dvdirect och vill dela med sig av sina erfarenheter? De säljer ju demo eller renoverade begade för 1500:-.

Jag köpte min hos dem förra veckan. Det enda jag reagerade på är att garantin (1år) upphör om du uppdaterar mjukvaran.

/Johan

Postad 23 mars 2008 - 10:50

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
någon som vill slänga upp lite bilder på hur menyer, info och favorit listor ser ut med denna box? vore kanon isf :)

Postad 23 mars 2008 - 11:17

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag köpte min hos dem förra veckan. Det enda jag reagerade på är att garantin (1år) upphör om du uppdaterar mjukvaran.

/Johan

Det låter ju väldigt skumt. Jag har haft lite mailkontakt med dem dom senaste dagarna ang. denna box och garantier mm. Tycker att dom borde upplyst mig om det då?! Ska dra iväg ett mail till om just detta.
Var det senaste mjukvaran i när du köpte den?

Postad 23 mars 2008 - 11:21

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

/Johan

Själv köpte jag boxen av ComHem för 2 veckor sedan med två års garanti och jag får uppdatera mjukvaran till det som ComHem tillhandahåller.

Postad 23 mars 2008 - 11:52

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

/Johan

Själv köpte jag boxen av ComHem för 2 veckor sedan med två års garanti och jag får uppdatera mjukvaran till det som ComHem tillhandahåller.

Vad kostade boxen och hur länge fick du binda upp dig?

Postad 23 mars 2008 - 14:00

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

/Johan

Vad kostade boxen och hur länge fick du binda upp dig?

Jag har bundit upp mig på 12mån och då kostade boxen för 2995:- annars är alternativen i från ComHem som följande.

Utan bindningstid 3995:-
12mån bindning 2995:-
24mån bindning 1995:-

/Kosso

Postad 23 mars 2008 - 15:00

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag vill inte binda upp mig och därför är boxen från Dvdirect ett hett alternativ då den kostar 1495 kr utan bindningstid.

Postad 23 mars 2008 - 15:21

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har nu fått svar från Dvdirect. Grymt snabba på att svara trots att det är påskhelg. Garantin upphör inte att gälla om du uppdaterar mjukvaran enligt mailet. Blir nog en box nästa vecka.

Har nu fått svar från Dvdirect. Grymt snabba på att svara trots att det är påskhelg. Garantin upphör inte att gälla om du uppdaterar mjukvaran enligt mailet. Blir nog en box nästa vecka.

Postad 23 mars 2008 - 15:30

kosso
  • kosso
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det kan ju knappast vara nya boxar dom säljer för det priset...
Möjligtvis bättre begagnade som dom har fixat.
Jag skulle nog akta mig från att köpa en box som jag inte vet med 100% säkerhet att den är helt ny
med tanke på hur strulig den här boxen har varit tidigare med hårdvaran, läs igenom alla 68 sidorna i tråden så får du en uppfattning om vad jag menar.

/kosso

Postad 23 mars 2008 - 15:52

sopis
  • sopis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det låter ju rimligt att man skall få uppgradera mjukvaran, men kolla garantisedeln för där står att man inte får.
/Johan

Bifogad fil  Kvitto.gif   39,59K   10 Antal nerladdningar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.