Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2008 - 12:48

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag gjorde en fabriksåterställning och formaterade HD. Sedan lade jag tillbaka den gamla Mystuff som jag har kört med länge och nu har den fungerat normalt igen i ett dygn.

Vilken version av Mystuff skall man köra med?

Jag kör 5.62 (obs inte a- eller b-versionen). När jag provade dem så hade jag frysnings-problem som gjorde att jag backade till 5.62. Skall prova senare med b-versionen igen för nu har jag också AutoReboot installerad i AutoStart.
/Bosse

Redigerat av Bo_B, 23 August 2008 - 15:11.

Postad 24 August 2008 - 09:42

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag kör 5.62 (obs inte a- eller b-versionen). När jag provade dem så hade jag frysnings-problem som gjorde att jag backade till 5.62. Skall prova senare med b-versionen igen för nu har jag också AutoReboot installerad i AutoStart.
/Bosse

Har nu laddat in MyStuff 5.62b och dessutom eit2mei beta 7.8m6.
Verkar fungera OK än så länge, få se vad som händer i fortsättningen.

/Bosse

Postad 25 August 2008 - 18:10

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Jag använder ju Mystuff till min Topfield 5710-box och har lite inspelningsfunderingar....

fundering 1:
När man väljer att pausa t ex en fotbollsmatch så bryts den pausen när någon annan inspelning går igång. Någon som har lösning på detta eller är det bara att acceptera?

fundering 2:
När jag spelar in en fotbollsmatch i Premier League och då ställer in timern på några minuter extra både före och efter matchen för att få med försnack, övertid och eftersnack. Då blir detta tre olika inspelningar och när jag t ex kollar på matchen 25 minuter i efterhand så innebar det att efter jag kollat på försnacket och den inspelningen slog av så hoppade man direkt in på Canal + live och såg resultatet efter 25 minuter *suck* Trots att jag innan jag började titta såg till att ha en annan kanal på för att slippa just detta. Fast den visar tydligen kanalen man kikar på inspelningen ifrån när man tittat klart. Någon som förstår och har förslag på hur man kan göra smidigare inspelning av fotboll t ex och gärna så det blir en inspelning även om Mystuff EPG visar Studioprat och match som olika program.

fundering 3
Till sist undrar jag om de flesta av er andra som kör MyStuff har skapat en favorilista som en textfil och kör med det för att slippa alla kanaler man inte har i MyStuff EPG?

Redigerat av Unregistered9b117a23, 25 August 2008 - 18:11.

Postad 25 August 2008 - 22:35

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag använder ju Mystuff till min Topfield 5710-box och har lite inspelningsfunderingar....

Jag kör 5700, men det är ju "typ samma"... :P

fundering 1:
När man väljer att pausa t ex en fotbollsmatch så bryts den pausen när någon annan inspelning går igång. Någon som har lösning på detta eller är det bara att acceptera?

Har samma problem själv (dock inte med fotboll, för det är jag glad om jag slipper :blink: ). Letade förut på lite UK-forum, men hittade ingen lösning...

fundering 2:
När jag spelar in en fotbollsmatch i Premier League och då ställer in timern på några minuter extra både före och efter matchen för att få med försnack, övertid och eftersnack. Då blir detta tre olika inspelningar och när jag t ex kollar på matchen 25 minuter i efterhand så innebar det att efter jag kollat på försnacket och den inspelningen slog av så hoppade man direkt in på Canal + live och såg resultatet efter 25 minuter *suck* Trots att jag innan jag började titta såg till att ha en annan kanal på för att slippa just detta. Fast den visar tydligen kanalen man kikar på inspelningen ifrån när man tittat klart. Någon som förstår och har förslag på hur man kan göra smidigare inspelning av fotboll t ex och gärna så det blir en inspelning även om Mystuff EPG visar Studioprat och match som olika program.

Har du provat inställningen "G7 = YES" (Merge Back to Back ControlTimers), men det gäller nog bara om du har dem som en Control Timer. Den gör att inspelningarna hänger ihop i en kedja, men fortfarande är det tre filer, men de spelas automatiskt upp på rad.

fundering 3
Till sist undrar jag om de flesta av er andra som kör MyStuff har skapat en favorilista som en textfil och kör med det för att slippa alla kanaler man inte har i MyStuff EPG?

Jag kör ingen favoritlista... Har inga bekymmer med de extra kanalerna. Det är ju bara att bläddra förbi ju! :rolleyes: Men jag ska kanske prova det nån dag för att inte ligga efter!

Postad 25 August 2008 - 23:12

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

fundering 3

Jag har en favoritlista Boxer.mcl som ser ut så här:
1
2
3
4
5
6
18
26
23
52
7
8
20
41
50
10
14
24
9
25
42
51
55
81
98
99

Den har med TV4 Sport också.

/Bosse

Postad 26 August 2008 - 12:30

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har nu laddat in MyStuff 5.62b och dessutom eit2mei beta 7.8m6.
Verkar fungera OK än så länge, få se vad som händer i fortsättningen.

/Bosse

Vilken firmware? Fortfarande 2.87 med H & P?

Postad 26 August 2008 - 14:39

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
SVT har väl bytt logo, finns de nya någonstans?

Postad 26 August 2008 - 17:14

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vilken firmware? Fortfarande 2.87 med H & P?

Agående mitt inlägg om MyStuff 5.62b härovan.
(kan förresten någon vänligen fixa det så att citaten tar med allt i det inlägg man citerar? Så var det förut...).

Jag kör en patchad version av 3.21beta

/Bosse

Postad 26 August 2008 - 21:37

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

SVT har väl bytt logo, finns de nya någonstans?

Självklart har jag fixat nya loggorna! Du kan få dem du också! :)

Det gäller alltså logofiler för MyStuff!

Det är två filer: "logo.dat" och "smlogo.dat". De är på 188kb styck.
Lägg dem i mappen: "ProgramFiles/Settings/Logos/".

logo.dat
smlogo.dat

Som logo för kanalplats 81 har jag valt "Kanal Lokal Stockholms". Enda skillnaden är att den är grön.
Jag har för övrigt själv ingen av dessa...

Säg till mig om nåt inte stämmer för dig så försöker jag fixa det.

Redigerat av Unregistered345c2d61, 26 August 2008 - 21:39.

Postad 26 August 2008 - 21:40

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag har en favoritlista Boxer.mcl som ser ut så här:

Jag skapade också en egen mcl-fil i anteckningar med mina kanaler och till slut när jag hittade Opt-knappen på fjärren fick jag till så att Mystuff visade min egen Boxerlista istället för den vanliga *perfekt* Dock var det lite märkliga fel som att SVT24 visades dubbelt trots att jag bara la in kanalens LCN-nummer 99 en gång??? Samma med TV4 Sport =18 så till slut tog jag bort båda men ska testa lite igen. För övrigt får jag inte in TV4-sport loggan heller trots att jag laddat in de nya loggofilerna men eftersom Gävle inte fått in TV4 Sport hos boxer än så överlever jag utan den ett tag.

Skönt med en renare EPG-lista i Mystuff hur som helst!

Postad 26 August 2008 - 22:04

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Självklart har jag fixat nya loggorna! Du kan få dem du också! :)

Det gäller alltså logofiler för MyStuff!

Det är två filer: "logo.dat" och "smlogo.dat". De är på 188kb styck.
Lägg dem i mappen: "ProgramFiles/Settings/Logos/".

logo.dat
smlogo.dat

Som logo för kanalplats 81 har jag valt "Kanal Lokal Stockholms". Enda skillnaden är att den är grön.
Jag har för övrigt själv ingen av dessa...

Säg till mig om nåt inte stämmer för dig så försöker jag fixa det.

Det mesta verkar stämma, dock inte TV4 Sport...
Om du laddar ner de logos som finns på min XMLTV2Mei-sida: Mystuffloggor så ser du hur TV4 Sport skall vara gjord. Denna logofil funkar, men har inga nya SVT-loggor förstås.
Kanske att du kan extrahera TV4Sport därifrån och sen kombinera med dina loggor?
Jag kan ju kanske sen ha dina loggor på min webbserver??

/Bosse

Postad 27 August 2008 - 08:01

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

För övrigt får jag inte in TV4-sport loggan heller trots att jag laddat in de nya loggofilerna men eftersom Gävle inte fått in TV4 Sport hos boxer än så överlever jag utan den ett tag.

Helt klart har jag missat TV4 Sport! :)
Får väl skylla på att även jag är Gävlebo utan den kanalen... :)

Också ändrat:
Eftersom SVT lagt ned SVT extra (LCN 96), så är den loggan borttagen.
I stället ligger SVT1-loggan på plats 96, SVT2-loggan ligger sedan tidigare på plats 97.

Här är de uppdaterade filerna (192kb/st):
logo.dat
smlogo.dat

Redigerat av Unregistered345c2d61, 27 August 2008 - 15:22.

Postad 27 August 2008 - 08:09

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Det mesta verkar stämma, dock inte TV4 Sport...
Kanske att du kan extrahera TV4Sport därifrån och sen kombinera med dina loggor?

TV4Sport-loggon fanns sedan länge på http://www.leien.info/topfield/, så det var inga problem att få tag på den. Men eftersom jag inte har den kanalen så missade jag den.

Jag kan ju kanske sen ha dina loggor på min webbserver??
/Bosse

Du får gärna lägga dem på din sida - för där finns ju mycket annat bra samlat, så varsågod! :)

Postad 27 August 2008 - 22:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

TV4Sport-loggon fanns sedan länge på http://www.leien.info/topfield/, så det var inga problem att få tag på den. Men eftersom jag inte har den kanalen så missade jag den.

Du får gärna lägga dem på din sida - för där finns ju mycket annat bra samlat, så varsågod! ;)

Fint, nu funkar alla logos för kanaler som jag har. ;)
Har lagt upp dem på min Min Toppy-sida nu.

/Bosse

Postad 28 August 2008 - 08:52

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Stort tack till er båda för era insatser med logos.

Postad 29 August 2008 - 11:35

simply
  • simply
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som kör med 3PG och en lösning för Linux el. DD-WRT/Oleg/etc för att tanka hem X dagar EPG från
typ swedb/xmltv, konvertera till TGD och föra över till Toppyn?

Det jag främst är ute efter är XMLTV -> TGD konvertering under Linux/DD/Oleg!

Testat en del olika varianter med utan någon större framgång tyvärr då inget är optimerat för 3PG från början :/

tack på förhand!
/andreas

Postad 30 August 2008 - 07:02

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Någon som kör med 3PG och en lösning för Linux el. DD-WRT/Oleg/etc för att tanka hem X dagar EPG från

Testat en del olika varianter med utan någon större framgång tyvärr då inget är optimerat för 3PG från början :/

tack på förhand!
/andreas

Om du kan få fram en ordentlig specifikation på filformatet för TGD så kanske det går att ordna. Själv har jag letat för en tid sedan efter någon spec utan framgång.
Mitt program XMLTV2Mei är internt byggt så att det skulle vara relativt enkelt att införa en funktion för att spara EPG-data till ett annat format än MEI, men det kräver att jag vet vilket formatet är....
Men det är kanske ingen lösning för dig eftersom XMLTV2Mei är för Windows?
/Bosse

Postad 30 August 2008 - 07:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

tack på förhand!
/andreas

Har du kollat den här Java-appen:
http://mvordeme.t35....builder-en.html
Eftersom den är Java borde den väl funka i din Linux-miljö också?

/Bosse

Postad 30 August 2008 - 08:45

Unregistered5819fb06
  • Unregistered5819fb06
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

tack på förhand!
/andreas

Jag har använt java appen xmltv2tgd i över ett års tid för att ladda EPG via XMLTV till 3PG, har funkat riktigt bra. Jag har dock kört detta under WinXP.

http://www.bubendorf...mltv2tgdV16.zip Verkar vara lite tjall med länken för tillfället.
java -cp "xmltv2tgd.jar;dom4j-1.6.1.jar" -Xmx256m xmltv2tgd.Starter output.xml toppy.tgd

Sen måste man också konfigurera epg_upload.ini på Toppyn för att få till kopplingen mellan epg och de fysiska kanalerna i Toppyn.

/Magnus

Postad 30 August 2008 - 12:50

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag har använt java appen xmltv2tgd i över ett års tid för att ladda EPG via XMLTV till 3PG, har funkat riktigt bra. Jag har dock kört detta under WinXP.

http://www.bubendorf...mltv2tgdV16.zip Verkar vara lite tjall med länken för tillfället.
java -cp "xmltv2tgd.jar;dom4j-1.6.1.jar" -Xmx256m xmltv2tgd.Starter output.xml toppy.tgd

Sen måste man också konfigurera epg_upload.ini på Toppyn för att få till kopplingen mellan epg och de fysiska kanalerna i Toppyn.

/Magnus

Och själv kör jag dialupxml-tv, men det krävs att man har en xml-fil redan.

En optimal lösning vore att använda ett program på en slug eller wrt-router (oleg exempelvis) som tar han om hela processen. Tankar från swedb, konvereterar till TGD, tankar in på toppyn.

Det finns en sådan, men fungerar bara på slugen, hittar den inte nu. Den finns också ett skript som convereterar, men dock inte tankar ner.

Tusan att inte någon kan göra ett enda perlskript med möjlighet att tanka från swedb, konvertera till TGD, samt ftp-a till toppyn.

Får lära mig perl...

Postad 31 August 2008 - 15:32

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
D1mag har i ett svagt ögonblick lovat att titta på en portning till Asus då han kör slug idag och det vore toppen.

Under tiden så kör jag Bo_B's utmärkta program som ett jobb i Windows varje dag och det fungerar perfekt. Jag ska dock iväg på semester tre veckor i november och då känns det som slöseri att låta datorn stå på.

Och själv kör jag dialupxml-tv, men det krävs att man har en xml-fil redan.

En optimal lösning vore att använda ett program på en slug eller wrt-router (oleg exempelvis) som tar han om hela processen. Tankar från swedb, konvereterar till TGD, tankar in på toppyn.

Det finns en sådan, men fungerar bara på slugen, hittar den inte nu. Den finns också ett skript som convereterar, men dock inte tankar ner.

Tusan att inte någon kan göra ett enda perlskript med möjlighet att tanka från swedb, konvertera till TGD, samt ftp-a till toppyn.

Får lära mig perl...

Postad 31 August 2008 - 21:24

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ser ut som om Barn/Kunskapskanalen bytt adress

Följande tillägg i Xmltv2Mei.ini gav mig EPG tillbaka

[LCN]
svtb-kunskap.svt.se = 98

;The entries below define which channels should go into the EPG.
;When the XMLTV output is parsed each entry has an identifier like svt1.svt.se
;The parser will look for a section with this name and read the LCN number as well as the EPG switch.
;A channel must have EPG=1 in order to be included into the final EPG

[svtb-kunskap.svt.se]
Name=Kunskap/Barnkanalen
LCN=98
EPG=1

Postad 01 September 2008 - 18:42

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

D1mag har i ett svagt ögonblick lovat att titta på en portning till Asus då han kör slug idag och det vore toppen.

Under tiden så kör jag Bo_B's utmärkta program som ett jobb i Windows varje dag och det fungerar perfekt. Jag ska dock iväg på semester tre veckor i november och då känns det som slöseri att låta datorn stå på.

Vore definitivt inte dumt. Jag experimenterade med denna ett tag i går utan framgång.
http://jim16.110mb.com/perltgd.html

Redigerat av toppy.se, 01 September 2008 - 20:38.

Postad 02 September 2008 - 21:21

Urban 60
  • Urban 60
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har en TF 5700PVRt HDMI 250 gb som tappar ettan och tvåan, alla andra kanaler funkar bra. Har Boxerabonnemang.

1. Får meddelande om ”Programlistan är ändrad. Ny sökning rekommenderas.”
2. Dynamic update ....... Fryser bilden ett tag.
3. Signal saknas

Har gjort:
- Kanalsökning
- Fabriksåterställning
- Manuell sökning med aktuella kanaler för Uppsalamasten som min antenn är riktad till.
Efter varje åtgärd får jag samma meddelanden.

Kan spela in kanalerna 1 o 2 via EPG utan problem men de skulle vara kul om man kan se kanalerna direkt.

Mjukvaruversion Test-N 2,96

Har en enkel Samsung i ett annat rum som tar in ettan och tvåan perfekt.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Postad 04 September 2008 - 18:01

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har problem med XMLTV2MEI (tror jag i alla fall, kan kanske vara MyStuff också). Ibland när jag startar boxen visas ingen korrekt EPG-info för SVT1, det kan t.ex. stå typ XO! eller <!OI eller andra konstiga saker. Det startade under OS. Startar jag om MyStuff blir det rätt ibland, fel ibland. Någon med samma problem?

Redigerat av gapeno, 04 September 2008 - 18:02.

Postad 04 September 2008 - 18:13

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Låter mer som Mystuff. Vilken version kör du? 5.62b är den senaste.

Jag har problem med XMLTV2MEI (tror jag i alla fall, kan kanske vara MyStuff också). Ibland när jag startar boxen visas ingen korrekt EPG-info för SVT1, det kan t.ex. stå typ XO! eller <!OI eller andra konstiga saker. Det startade under OS. Startar jag om MyStuff blir det rätt ibland, fel ibland. Någon med samma problem?

Postad 06 September 2008 - 09:44

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ja, samma här och bara på SVT1.
Kör 5.62b och XMLTV2MEI sedan i onsdags.

Vilka taps behöver jag ha förutom dessa två för att allt ska funka?
Behövs verkligen EIT2MEI, varför i så fall?
Bo?

/ Micke

Postad 06 September 2008 - 14:53

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag kör 5.62b.

Postad 06 September 2008 - 16:17

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Ja, samma här och bara på SVT1.
Kör 5.62b och XMLTV2MEI sedan i onsdags.

Vilka taps behöver jag ha förutom dessa två för att allt ska funka?
Behövs verkligen EIT2MEI, varför i så fall?
Bo?

/ Micke

Eit2Mei används av MyStuff för att skapa EPG (Freeview.mei) och jag har den kvar i AutoStart eftersom jag inte vet vad som händer om den saknas. Tror att MyStuff kollar datum på den MyStuff.mei som XMLTV2MEI skickar in och om den är för gammal så tar MyStuff till eit2mei för att fixa EPG.
Dessutom använder jag den Freeview.mei som skapas av eit2mei för att ordna EPG även för kanaler som inte finns på XMLTV på Internet. Mitt program hämtar då upp den från toppyn och stuvar in info för dessa kanaler i den MyStuff.mei som skapas.

/Bosse

Postad 07 September 2008 - 11:14

simply
  • simply
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tja!

Är det någon som vet hur man TAR BORT kanaler som visas om man kör 3PG.
Jag har vanligt boxerpaket och bryr mig föga om de kanaler jag inte har tillgång till som
ändå visas i listan. Hur man sorterar efter eget tycke vore oxo bra om det gick... om nån vet?!

tack på förhand!

mvh
/andreas

Postad 07 September 2008 - 12:00

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tja!

Är det någon som vet hur man TAR BORT kanaler som visas om man kör 3PG.
Jag har vanligt boxerpaket och bryr mig föga om de kanaler jag inte har tillgång till som
ändå visas i listan. Hur man sorterar efter eget tycke vore oxo bra om det gick... om nån vet?!

tack på förhand!

mvh
/andreas

Välj glumpf 1 och tryck meny. i menyn, välj alternativ två, kanal/transponder. Tryck nu på recall-knappen (vänster om nollan). Nu kan du välja kanaler. ta bort dioden med vänster/höger.

Postad 07 September 2008 - 12:25

simply
  • simply
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har du kollat den här Java-appen:
http://mvordeme.t35....builder-en.html
Eftersom den är Java borde den väl funka i din Linux-miljö också?

Jag kör ju ingen desktop så jag vill inte ha något GUI och såvitt jag vet så är TGDBuilder en ren
GUI applikation.

Har dock hittat ett perl-script xmltv2tgd som fixar biffen nu.

tack iaf!

/Andreas

Postad 07 September 2008 - 15:43

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hejsan

Idag krånglade det att hämta på nya barnkanalen och då krashar XMLTV2MEI. Jag provade flera gånger med samma resultat.

20080907 16:34:50.578 Reading data: svtb-kunskap.svt.se
20080907 16:34:50.812 ERROR: Failed reading EPG data!
20080907 16:34:50.812 ERROR: when retrieving EPG data, cannot continue!
20080907 16:34:50.828 ERROR: No EPG data available!

Jag rensade chachen och data och nu fungerar det igen så det är svårt att säga vad som gått snett.

Ser ut som om Barn/Kunskapskanalen bytt adress

Följande tillägg i Xmltv2Mei.ini gav mig EPG tillbaka

[LCN]
svtb-kunskap.svt.se = 98

;The entries below define which channels should go into the EPG.
;When the XMLTV output is parsed each entry has an identifier like svt1.svt.se
;The parser will look for a section with this name and read the LCN number as well as the EPG switch.
;A channel must have EPG=1 in order to be included into the final EPG

[svtb-kunskap.svt.se]
Name=Kunskap/Barnkanalen
LCN=98
EPG=1

Postad 07 September 2008 - 15:47

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag såg att det kommit in nya EPG-filer. Kanske detta skulle kunna larmas via XMLTV2EPG

p1.sr.se=P1
p3.sr.se=P3
svtb.svt.se=SVTB

Postad 07 September 2008 - 19:44

simply
  • simply
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Välj glumpf 1 och tryck meny. i menyn, välj alternativ två, kanal/transponder. Tryck nu på recall-knappen (vänster om nollan). Nu kan du välja kanaler. ta bort dioden med vänster/höger.

Har t.ex valt bort alla C+-kanaler men de finns fortfarande kvar, i både EPG'n och när jag zappar fram o tebax :)

/andreas

Postad 07 September 2008 - 20:47

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det någon som har en Asus router med Oleg's firmware?

Jag har gjort lite mindre uppdateringar till min linux-variant av xmltv2mei, och den kan eventuellt fungera nu. (Perl och xmltv används inte längre). Kan tyvärr inte lova något eftersom jag är lite osäker på vilken uClibc som används i Oleg, och ifall jag fick till cross-kompilatorn ordentligt.
Programmet fungererar perfekt (dock andra ipk-paket) till NSLU2 routers med Unslung 6.10... och stationära linux-serverar så klart.

ipk-paket finns att ladda ner från mitt repository http://home.mag.cx/oleg/packages/.
Ni kan eventuell behöva uppdatera libxml2, och denna ligger också i samma bibliotek.

Har vi någon frivillig person som kan testa? :)

# ipkg install xmltv2mei
# /opt/bin/test_xmltv2mei.sh
# /opt/bin/cron_xmltv2mei_se.sh

Eventuellt editera lcn-filen och kommentera bort kanaler ni inte vill ladda ner.
# vi /opt/etc/xmltv2mei/lcnfile_se_boxer.conf

/Christian

Postad 07 September 2008 - 21:02

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Programmet fungererar perfekt (dock andra ipk-paket) till NSLU2 routers med Unslung 6.10... och stationära linux-serverar så klart.
--- 8< --
Har vi någon frivillig person som kan testa? :)

# ipkg install xmltv2mei

Jag körde tidigare med en NSLU2, men har nu ett tag kört med en MBWE (My Book World Edition), det är alltså Western Digitals nätverkshårddisk som i snikutförandet (som jag har :D) har 500Gb hårddisk som kör linux och en USB-port som går att koppla till en Topfield.

Går att få den att skapa backupper från Toppyn automatiskt, lägga in EPG osv, men har inte haft så mycket tid över för att få allt att fungera än...
Ftp-server till Toppyn fungerar också fint!

Är det månne fler som provat med en MBWE? Har nämligen lite inkörningsproblem som jag behöver hjälp att lösa i nuläget. ;)

"ipkg install xmltv2mei" fungerar t.ex. inte... Kanske kan bero på att det är en annan distro eller nåt i MBWE.
Samma med puppy, men det kanske går att installera manuellt?!

Redigerat av Unregistered345c2d61, 07 September 2008 - 21:08.

Postad 08 September 2008 - 07:10

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

"ipkg install xmltv2mei" fungerar t.ex. inte... Kanske kan bero på att det är en annan distro eller nåt i MBWE.
Samma med puppy, men det kanske går att installera manuellt?!

Ett _standard_ krav är att man kör programmet på en hårdvara och operativsystem som man har kompilerat den för.

Jag har bara kompilerat den för NSLU2 med Unslund 6.10 och Asus med Oleg's firmware.
För att använda sig av ipk-paket, så bör man göra lämpliga ändringar i /opt/etc/ipkg.conf och lägga in url'en till det nya repositoryt man vill använda.

/Christian

Postad 08 September 2008 - 18:17

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Körde först ipkg update för att den skulle hitta till ditt bibliotek

Rad 1 går sedan bra men rad 2 ger följande

Start xmltv2mei with LCN-file /opt/etc/xmltv2mei/lcnfile_se_boxer.conf
xmltv2mei: can't load library 'libiconv.so.2'

Är det någon som har en Asus router med Oleg's firmware?

Jag har gjort lite mindre uppdateringar till min linux-variant av xmltv2mei, och den kan eventuellt fungera nu. (Perl och xmltv används inte längre). Kan tyvärr inte lova något eftersom jag är lite osäker på vilken uClibc som används i Oleg, och ifall jag fick till cross-kompilatorn ordentligt.

ipk-paket finns att ladda ner från mitt repository http://home.mag.cx/oleg/packages/.
Ni kan eventuell behöva uppdatera libxml2, och denna ligger också i samma bibliotek.

Har vi någon frivillig person som kan testa? :P

# ipkg install xmltv2mei

Eventuellt editera lcn-filen och kommentera bort kanaler ni inte vill ladda ner.
# vi /opt/etc/xmltv2mei/lcnfile_se_boxer.conf

/Christian

Redigerat av lubbis, 08 September 2008 - 18:20.

Postad 08 September 2008 - 19:52

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Mitt xmltv2mei program använder sig inte av libiconv. Det är locale-support som ligger i detta bibliotek.
Kan du kolla vilka dynamiska bibliotek som används och skicka denna info till mig..?

Så här typ...,
# ldd /opt/bin/xmltv2mei
eller
# LD_TRACE_LOADED_OBJECTS=1 /opt/bin/xmltv2mei
libxml2.so.2 => /opt/lib/libxml2.so.2 (0x2aaed000)
libz.so.1 => /usr/lib/libz.so.1 (0x2ac6f000)
libm.so.0 => /lib/libm.so.0 (0x2acc0000)
libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0x2ad07000)
libc.so.0 => /lib/libc.so.0 (0x2ad56000)
libdl.so.0 => /lib/libdl.so.0 (0x2adfd000)
ld-uClibc.so.0 => /lib/ld-uClibc.so.0 (0x2aaa8000)

Det kan vara en konstig libxml2 som du har installerad. Denna kan eventuellt använda sig av libiconv.
Hade du redan libxml2 installerad på din router, eller installerade du den som jag har kompilerat?
När jag kompilerade den libxml2-2.6.31 så märkte den att jag inte hade någon tillgång till libiconv och slog den slog automatiskt av all locale-support.
Installerar du libxml2 som ligger på min server så kanske det fungerar för dig.

/Christian

Postad 08 September 2008 - 19:56

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

BTW: försök kolla ifall du kan hitta libiconv bland alla befintliga paket först..
# ipkg install libiconv

Detta kanske är bättre att prova först, än att installera min senaste libxml2.

/Christian

Postad 08 September 2008 - 20:07

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

BTW: försök kolla ifall du kan hitta libiconv bland alla befintliga paket först..
# ipkg install libiconv

Detta kanske är bättre att prova först, än att installera min senaste libxml2.

/Christian

En liten notis bara... Det kan vara så att Oleg helt enkelt har raderat libiconv från firmware imagen för att /usr partitionen blivit full. Det är ju inte så många program som använder sig av detta.... php gör ofta det vet jag dock... Ifall du har otur så installerar sig libiconv under /usr/lib/ och fyller flash-minnet till 100%.

Min kompilerade version av libxml2 är 2.1Mb (utan iconv-support), och eftersom den ligger under /opt så spelar inte storleken så stor roll.
-rwxr-xr-x 1 root root 2111060 2008-09-07 20:26 /opt/lib/libxml2.so.2.6.31

Jag tror nog mest på min egen kompilerade libxml2 när jag tänker efter lite mer... :)

/Christian

Postad 08 September 2008 - 21:07

d1mag
  • d1mag
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

En liten notis bara... Det kan vara så att Oleg helt enkelt har raderat libiconv från firmware imagen för att /usr partitionen blivit full. Det är ju inte så många program som använder sig av detta.... php gör ofta det vet jag dock... Ifall du har otur så installerar sig libiconv under /usr/lib/ och fyller flash-minnet till 100%.

Min kompilerade version av libxml2 är 2.1Mb (utan iconv-support), och eftersom den ligger under /opt så spelar inte storleken så stor roll.
-rwxr-xr-x 1 root root 2111060 2008-09-07 20:26 /opt/lib/libxml2.so.2.6.31

Jag tror nog mest på min egen kompilerade libxml2 när jag tänker efter lite mer... :)

/Christian

Aj då... jag såg precis att det finns en 2.6.32 version på
http://ipkg.nslu2-li...32-1_mipsel.ipk
och det är säkert denna som du använder och är felaktig...
Jag kompilerar 2.6.32 ny också, och sätter versions nummer -2 så min blir nyare.

/Christian

Postad 08 September 2008 - 23:09

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
TIPS: Direktavspelning från Toppy till PC
Idag testade jag en intressant funktion för att kunna beskåda en inspelning på toppyn fast från en PC:
SlugStream
Med detta program plus VLC media player och en ASUS router som kopplar upp toppyn till nätet via ftp så kan man titta på inspelat material direkt på sin PC utan att först ladda ner rec-filen! Den streamas direkt in i VLC! :)
Det funkade utmärkt när jag provade. Det går förstås bara med avkodade inspelningar så ifall man har TV3-inspelningar som gjorts med boxen ställd på en annan kanal under inspelningen så kan man inte spela den med VLC.
Återstår att se om man kan spela av sin toppy den här vägen när man är ute och reser och har en WiFi-koppling till nätet exempelvis på ett hotell....

/Bosse

Postad 09 September 2008 - 15:35

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Med detta program plus VLC media player och en ASUS router som kopplar upp toppyn till nätet via ftp så kan man titta på inspelat material direkt på sin PC utan att först ladda ner rec-filen! Den streamas direkt in i VLC! :(

Banne mig! Det funkar fint! Funkar med en MBWE också, för jag har ingen ASUS...

Postad 09 September 2008 - 16:56

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Har gjort en favoritlista till MyStuff som heter Boxer.mcl och den fungerar kanon förutom SVT 24. Alltid när jag lägger in det numret i listan blir det något fel? någon som vet om de har bytt LCN-nummer eller nåt?

Sen får jag numera in TV4 Sport (Finns i gävletrakten nu alltså) men loggan syns inte fast jag laddat ned de nya loggorna och lagt in på vanligt vis?

Postad 09 September 2008 - 20:36

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Sen får jag numera in TV4 Sport (Finns i gävletrakten nu alltså) men loggan syns inte fast jag laddat ned de nya loggorna och lagt in på vanligt vis?

Jasså?! Har den dykt upp nu?! De har tjyvstartat! Står ju att de skulle vara igång 22/9... :)

Loggorna funkar fint för mig i alla fall... :(

Redigerat av Unregistered345c2d61, 09 September 2008 - 21:07.

Postad 09 September 2008 - 22:48

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har gjort en favoritlista till MyStuff som heter Boxer.mcl och den fungerar kanon förutom SVT 24. Alltid när jag lägger in det numret i listan blir det något fel? någon som vet om de har bytt LCN-nummer eller nåt?

LCN för SVT24 = 99
Att notera: The Voice har slutat sända sedan 8/9. Så man kan ta bort den kanalen ur favlistan (LCN=42)
TV4 Sport har LCN=18

Du kan stänga av och starta om MyStuff eller ladda om user data via menyn Z1 så borde loggan dyka upp (om du använder den modifierade logo-filen som finns länkad på min webbsida)

/Bosse

Postad 10 September 2008 - 19:27

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Vi är två här som har detta problem, och vi kör båda senaste MyStuff.
Starta om MuStuff hjälper.

Nån idé?
Nån som kan felrapportera?

Tack alla glada Topfield ägare för att ni driver denna tråd! *applåder*

Postad 11 September 2008 - 21:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vi är två här som har detta problem, och vi kör båda senaste MyStuff.
Starta om MuStuff hjälper.

Nån idé?
Nån som kan felrapportera?

Tack alla glada Topfield ägare för att ni driver denna tråd! *applåder*

Om det är XMLTV2Mei for Windows som ni har problem med så kanske det kunde vara idé att titta i logfilen som skapas när den kör nerladdningen av data. Finns i en underkatalog "log" till själva programmet.
Här kan man se om det blir konstigheter.
En annan modell är att öppna Data\MyStuff.mei i en editor som tex Notepad och kolla ifall den ser konstig ut. SVT1 skall ju ligga först i filen så det borde gå att se om den är "konstig". Varje rad är ett program och andra och tredje kolumnen är start- resp sluttiden inkl datum, sen kommer LCN och sedan programtiteln osv.

/Bosse

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.