Onkyo TX-SR607
2235 svar till detta ämne
Postad 29 March 2010 - 00:22
hegge31
-
hegge31
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Gör absolut det. Skriv gärna funderingar och tankar redan nu, då man själv tänkt att bygga om möbeln de kommande dagarna här.
Tja mArBLe Har du hunnit bygga än? Tänkte bara flika in lite tankar.....har dock inte påbörjats praktiskt än. Limma mdf skivor, grunda och mellanslipa sen betsa. Kulör oklart måste testas. Blir det inte bra så tänkte vi prova med man limmar ihop 3st mdfskivor, samt två ark ekfaner på yttersidorna, sen kantlistar man med massiv ek... sen betsar man med körsbär kanske. Men som sagt bara tankar än så länge. Mvh hegge31
Postad 29 March 2010 - 09:22
Unregistered65a692d2
-
Unregistered65a692d2
-
Amatör
-
-
66 inlägg
någon som vet om Audyssey MultEQ är mycket bättre än 2EQ ??
det skiljer nedan som är bättre på MultiEQ
Filter resolution (satellites) +
Filter resolution (subwoofer) +
Adaptive Low Frequency Correction +
Number of Measurement Positions
2EQ
Audyssey 2EQ is our basic resolution room correction solution. Audyssey 2EQ measures 3 room positions, uses a basic resolution filter for the satellites, but does not apply a filter to the subwoofers.
MultEQ
Audyssey MultEQ is our standard resolution room correction solution. MultEQ takes up to 6 room position measurements, and uses mid-level resolution filters for satellites and subwoofers.
tack tack om någon vet
Postad 29 March 2010 - 21:21
ostmackan
-
ostmackan
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hur fungerar det här med uppskalning? Kan jag koppla in ett n64 med komponent och sedan få bilden via hdmi till tvn? Förstår att upplösningen inte blir som den skall.
Postad 30 March 2010 - 00:22
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hur fungerar det här med uppskalning? Kan jag koppla in ett n64 med komponent och sedan få bilden via hdmi till tvn? Förstår att upplösningen inte blir som den skall.
du kan scala bilden upp till 1080i
Postad 30 March 2010 - 07:12
ostmackan
-
ostmackan
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
du kan scala bilden upp till 1080i
Göttans ! Tackar.
Postad 31 March 2010 - 14:24
Killis75
-
Killis75
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Behöver lite hjälp med bildproblem!
Efter en massa labbande tror jag att det bör vara (föhoppningsvis) en ev inställning på ONKYOn, så därför börjar jag med att ställa frågan här. Jag har skummat igenom tråden och lärt mig en massa annat nyttigt dock inte ngt om mitt problem.
Jag kör på följande vis:
Htpc(gigabyte GA-73pvm-s2h) HDMI-->HDMI ONKYO HDMI-->DVI TV (Philips 42pf9956 modell äldre jag vet;-))
Detta upplägg fungerar så långt att jag kan se BIOS och själva laddningen innan inloggning, men där bryts bilden och blir svart! Kör med win 7.
Kör jag htpc HDMI-->DVI Tv så funkar det!
Tacksam för era svar och funderingar!
Mvh
Postad 31 March 2010 - 18:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Behöver lite hjälp med bildproblem! Efter en massa labbande tror jag att det bör vara (föhoppningsvis) en ev inställning på ONKYOn, så därför börjar jag med att ställa frågan här. Jag har skummat igenom tråden och lärt mig en massa annat nyttigt dock inte ngt om mitt problem.
Jag kör på följande vis: Htpc(gigabyte GA-73pvm-s2h) HDMI-->HDMI ONKYO HDMI-->DVI TV (Philips 42pf9956 modell äldre jag vet;-)) Detta upplägg fungerar så långt att jag kan se BIOS och själva laddningen innan inloggning, men där bryts bilden och blir svart! Kör med win 7.
Kör jag htpc HDMI-->DVI Tv så funkar det!
Tacksam för era svar och funderingar!
Mvh
funkar det om du kör kabel direkt till tv eller blir de lika? antar att du ser laddnigen av windows och bilden bryts då du loggar in eller innan inloggningen vad kör du för upplösning ? försök köra en upplösning på 1920x1080 eller 1280x720 vilket är nativa hd upplösningar recivern har problem med dator upplösningar så prova hd upplösningarna kan funka
Postad 31 March 2010 - 19:18
Killis75
-
Killis75
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
funkar det om du kör kabel direkt till tv eller blir de lika? antar att du ser laddnigen av windows och bilden bryts då du loggar in eller innan inloggningen vad kör du för upplösning ? försök köra en upplösning på 1920x1080 eller 1280x720 vilket är nativa hd upplösningar recivern har problem med dator upplösningar så prova hd upplösningarna kan funka
Det funkar om jag kör direkt alltså HTPC HDMI-->DVI TV. Ska testa lite olika upplösningar, det har trots allt funkat med windows vista innan. Men eftersom det funkar HTPC direkt till tv, måste det vara recivern som ändrar signal. Slänger in en ny fråga: Har 6ohms högtalare, men onkyo blir ju rätt het, bör jag tetsa och ändra till 4 ohm i recivern?
Postad 31 March 2010 - 20:19
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det funkar om jag kör direkt alltså HTPC HDMI-->DVI TV. Ska testa lite olika upplösningar, det har trots allt funkat med windows vista innan. Men eftersom det funkar HTPC direkt till tv, måste det vara recivern som ändrar signal.
Slänger in en ny fråga: Har 6ohms högtalare, men onkyo blir ju rätt het, bör jag tetsa och ändra till 4 ohm i recivern?
det finns nån som har haft liknade fel ang htcp och recivern. om högtalarna är 6ohm så kan du köra med 6ohm i recivern
Postad 31 March 2010 - 20:53
ostmackan
-
ostmackan
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Läste ngt i omdömena att DVI - HDMI från datorn till förstärkaren inte fungerar. Är detta sanning?
Postad 31 March 2010 - 21:06
Killis75
-
Killis75
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
det finns nån som har haft liknade fel ang htcp och recivern.
om högtalarna är 6ohm så kan du köra med 6ohm i recivern
Jag har läst det oxå, men ingen lösning, dock så har det fungerat med vista. Men inte nu i win 7 (i mitt fall), men som sagt får pilla lite med upplösningen!
Postad 31 March 2010 - 22:17
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Visst ska denna klara skicka vidare 1080/24p? Är det någon speciell inställning man måste göra för att bara skicka vidare bildsignalen utan att receivern gör något med signalen?
Postad 31 March 2010 - 23:54
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jag har läst det oxå, men ingen lösning, dock så har det fungerat med vista. Men inte nu i win 7 (i mitt fall), men som sagt får pilla lite med upplösningen!
jo bara testa dig fram klart de ska funka Visst ska denna klara skicka vidare 1080/24p? Är det någon speciell inställning man måste göra för att bara skicka vidare bildsignalen utan att receivern gör något med signalen?
den klarar 24p via hdmi bara att köra hdmi rakt igenom inga inställningar alltså. ser du judder? hackade bild?
Postad 01 April 2010 - 07:25
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag tittade lite på Gone with the wind och just titeln hackde sig fram något.
Postad 01 April 2010 - 08:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jag tittade lite på Gone with the wind och just titeln hackde sig fram något.
låter som tv dra en kabel direkt till tv och se om det är lika bara på test för att utesluta tex recivern i fråga
Postad 02 April 2010 - 14:48
cactuz
-
cactuz
-
Rookie
-
8 inlägg
Har suttit och stört mig på min 607'a nu ett tag men inte orkat ta tag i följande problem: Ljudet försvinner ibland i kanske en halv sekund. Detta sker endast när jag kör DD eller DTS ljud.
Jag kör min HTPC med ljudet kopplat via optisk kabel till stärkaren och som exempel så kan jag då köra en film med DTS-ljud och problemet är väldigt ämrkbart, ändrar jag då till t.ex. komentator-spåret som bara har 2.0 ljud så försvinner glappen i ljudet. Alternativt så kan jag även ändra på htpc'n så jag skickar skickar ut stereo-ljud istället för surroundet och även då fungerar det utan glapp i ljudet. Så det är uppenbarligen bara ett problem med DD och DTS-ljud.
Jag har googlat lite och en kille på avforums.com har skrivit om samma problem, men jag hittade inget svar där på det.
Någon som har tips, idéer eller varit med om samma?
Lät det här vara ett tag i brist på tid och lust att pilla med det, men nu har man ju ledigt några dagar så jag passade på att testa lite skit. Kontentan är att en annan optisk kabel ju inte gjorde någon skillnad (det var för vissa inte en dyrare/finare/lyxigare kabel), men så testade jag istället att köra DTS och AC3 passthrough genom HDMI istället för den optiska och nu verkar allting fungera som sig bör. Det hela kanske kan vara till hjälp för någon annans så jag tyckte det var lika bra att posta här hur det hade gått.
Postad 02 April 2010 - 22:32
ostmackan
-
ostmackan
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Läste ngt i omdömena att DVI - HDMI från datorn till förstärkaren inte fungerar. Är detta sanning?
någon?
Postad 03 April 2010 - 07:11
Sicken
-
Sicken
-
Amatör
-
-
50 inlägg
någon?
Edit: Sorry, är trött. Läste fel.
Redigerat av Sicken, 03 April 2010 - 07:21.
Postad 03 April 2010 - 08:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
någon?
det funkar fint dvi är hdmi bara att dvi inte leder ljud
Postad 05 April 2010 - 13:18
Unregistered634a168d
-
Unregistered634a168d
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Är det någon som lyckats hitta en lösning på judder-problemet? För mig är det väldigt tydligt. Kör jag HDMI från HTPC:n genom 607:an sedan vidare till TV:n så hackar bilden betydligt, ungefär en gång per sekund. Kopplar jag direkt till TV:n så är det inget hack. Jag funderar på att helt enkelt köra HDMI till TV:n och sedan ljudet via optiska uttaget till 607:an, men det borde fungera med både ljud och bild via HDMI...
Postad 06 April 2010 - 09:53
mArBLe
-
mArBLe
-
Användare
-
-
148 inlägg
Nu har man då fått kopplat in allting hemma, inkl. TX-SR607.
Har en liten fundering dock, och det är om det inte finns något sätt att få fram utförlig information om signalerna som kommer in i stärkaren?
Det jag har lyckats få fram hittills är just vad för typ av signal som kommer in, ex. Dolby Digital, PCM eller dylikt, sam hur många kanaler som kommer in (5.1 tex.).
Men det jag är ute efter är mer specifikt, t.ex. att kunna se bitraten för video och ljudströmmen som kommer in i förstärkaren. Är alltid lite kul att titta på för att se så att man verkligen får "rätt" signaler in.
Postad 06 April 2010 - 11:30
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har en liten fundering dock, och det är om det inte finns något sätt att få fram utförlig information om signalerna som kommer in i stärkaren? Det jag har lyckats få fram hittills är just vad för typ av signal som kommer in, ex. Dolby Digital, PCM eller dylikt, sam hur många kanaler som kommer in (5.1 tex.). Men det jag är ute efter är mer specifikt, t.ex. att kunna se bitraten för video och ljudströmmen som kommer in i förstärkaren. Är alltid lite kul att titta på för att se så att man verkligen får "rätt" signaler in.
Jag vet tyvärr inget mer sätt att få se mer information än det sättet som du beskriver. Jag kan dock se det med hjälp av min Ps3:a. Har du en sån? Isåfall så trycker du på select knappen under uppspelning så kommer det upp en rad med lite info.
Postad 06 April 2010 - 11:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har en liten fundering dock, och det är om det inte finns något sätt att få fram utförlig information om signalerna som kommer in i stärkaren? Det jag har lyckats få fram hittills är just vad för typ av signal som kommer in, ex. Dolby Digital, PCM eller dylikt, sam hur många kanaler som kommer in (5.1 tex.). Men det jag är ute efter är mer specifikt, t.ex. att kunna se bitraten för video och ljudströmmen som kommer in i förstärkaren. Är alltid lite kul att titta på för att se så att man verkligen får "rätt" signaler in.
du kan tyvärr inte se bitrate så du får hålla dig till det du ser
Postad 06 April 2010 - 12:17
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
du kan tyvärr inte se bitrate så du får hålla dig till det du ser 
japp och så fyller vi tråden med ännu ett onödigt inlägg.. För du läste inte föregående? Tror det är femte eller sjätte gången du skriver över huvudet på mig. Okej om det var nått jag missat eller så ,men du skriver precis samma sak fast med mer stavfel och ofta utan punkter. Nu skiter jag i den här tråden.
Postad 06 April 2010 - 13:52
mArBLe
-
mArBLe
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag vet tyvärr inget mer sätt att få se mer information än det sättet som du beskriver. Jag kan dock se det med hjälp av min Ps3:a. Har du en sån? Isåfall så trycker du på select knappen under uppspelning så kommer det upp en rad med lite info.
Jodå, jag har en PS3:a, dock kör alla filmer via HTPC:n. Dock kan man ju få fram bitrate och dylikt via program där, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Syftet för min del var egentligen att få bekräftat av receivern att man faktiskt tar emot ljudet med en viss bitrate eller ej. Man är väl paranoid men jag vill gärna se informationen så sent i kedjan det bara går innan ljudet kommer ut i högtalarna.  Tackar. du kan tyvärr inte se bitrate så du får hålla dig till det du ser 
Oki, det var synd. Men men, man får väl nöja sig med det man får. Man är ju lite skeptisk till vilket ljud man faktiskt får då jag ännu inte fått igång bitstreamat HD-ljud på HTPC:n, utan bara ser att det står PCM på displayen på receivern. Dock så ska det väl vara uncompressed LPCM om det står Multi Channel på displayen samt att PCM loggan är tänd?
Postad 06 April 2010 - 14:04
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
japp och så fyller vi tråden med ännu ett onödigt inlägg.. För du läste inte föregående? Tror det är femte eller sjätte gången du skriver över huvudet på mig. Okej om det var nått jag missat eller så ,men du skriver precis samma sak fast med mer stavfel och ofta utan punkter. Nu skiter jag i den här tråden.
spelar roll vilket inlägg man kommenterar jag hängde egentligen på dit svar
Postad 09 April 2010 - 20:19
Gorgeous81
-
Gorgeous81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Va inte så bitter och tagga ner lite istället! Duckface har hjälpt till med massor i denna tråden, så gnäll inte!
Postad 11 April 2010 - 18:37
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
jag måste va sveriges veligastes människa..kan inte bestämma mig..
har beställt en denon 1610,kommer få den i maj(kanske?)
men ska nog avbeställa den,då den kanske är lite för svag för mina högtalare..
var på elgiganten å blev erbjuden att köpa hkavr 255 för 4500kr...men har hört att den är ganska buggig...
funderar därför nu på att köpa en 607:a istället..då den har mycket ingångar å sånt...
och att man kan ställa in den på 4 ohm,då mina audiopro black diamond(V1) högtalare är på 4ohm,då borde väl inte föstärkaren bli så varm,eller?
så hjälp mig nu..kommer jag bli nöjd,klarar 607:an att driva mina högtalare?
borde kanske fråga om ett bra pris på elgiganten,å prova den i 30 dagar
kan ju alltid lämna tillbaka den om jag ej blir nöjd..
Postad 11 April 2010 - 19:09
danisa
-
danisa
-
Rookie
-
2 inlägg
Försökt hitta information angående ett problem som dykt upp. Jag misstänker att det är väldigt lätt att lösa, och egenkligen är det ett skitlitet problem.
Efter idag har det dykt upp på min display "CBL All Ch St", denna ingång är döpt till annat och jag vill bara veta hur jag får bort denna texten.
Postad 11 April 2010 - 21:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jag måste va sveriges veligastes människa..kan inte bestämma mig..
har beställt en denon 1610,kommer få den i maj(kanske?)
men ska nog avbeställa den,då den kanske är lite för svag för mina högtalare..
var på elgiganten å blev erbjuden att köpa hkavr 255 för 4500kr...men har hört att den är ganska buggig...
funderar därför nu på att köpa en 607:a istället..då den har mycket ingångar å sånt...
och att man kan ställa in den på 4 ohm,då mina audiopro black diamond(V1) högtalare är på 4ohm,då borde väl inte föstärkaren bli så varm,eller?
så hjälp mig nu..kommer jag bli nöjd,klarar 607:an att driva mina högtalare?
borde kanske fråga om ett bra pris på elgiganten,å prova den i 30 dagar
kan ju alltid lämna tillbaka den om jag ej blir nöjd..
du köper den du tycker känns bäst för din setup Försökt hitta information angående ett problem som dykt upp. Jag misstänker att det är väldigt lätt att lösa, och egenkligen är det ett skitlitet problem. Efter idag har det dykt upp på min display "CBL All Ch St", denna ingång är döpt till annat och jag vill bara veta hur jag får bort denna texten.
du trycker på knappen Display på dosan tills det du vill ska visas kommer fram
Postad 12 April 2010 - 06:23
danisa
-
danisa
-
Rookie
-
2 inlägg
Postad 12 April 2010 - 15:12
Unregistereda181eabc
-
Unregistereda181eabc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej, tänkte låna tråden lite. Jag har denna förstärkare. Jag är på gång att köpa en mediahylla. Problemet är att det facket jag tänkt använda till förstärkaren endast är 17cm högt. -förstärkaren är 17,5.
Jag undrar därför vad fötterna har för funktion. Kan jag ta bort dem?
Postad 12 April 2010 - 15:44
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Hej, tänkte låna tråden lite. Jag har denna förstärkare. Jag är på gång att köpa en mediahylla. Problemet är att det facket jag tänkt använda till förstärkaren endast är 17cm högt. -förstärkaren är 17,5.
Du kan säkert ta bort fötterna och på så sätt "få plats med" receivern i mediahyllan. Men du bör beakta att tillverkaren rekommenderar minst 20 cm fritt ovanför och minst 10 cm bakom receivern, för att den ska få fullgod ventilation.
Redigerat av VincentVegaSWE, 12 April 2010 - 15:44.
Postad 12 April 2010 - 15:51
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
du ska nog ha någon centimeter fritt ovanför förstärkaren i vilket fall som helst... finns fullt med hål i chassiet på förstärkaren för att värme ska avledas uppåt...
Postad 12 April 2010 - 21:12
Unregisterede9e17d00
-
Unregisterede9e17d00
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Smyger in en snabb fråga, kan man starta 607:an men ingångsknapparna på samma sätt som man ofta kan starta en tv med kanalknapparna istället för med power knappen? Jag kan det på min nuvarande förstärkare och det underlättar vid användning av multi fjärr.
Postad 12 April 2010 - 21:15
Linc
-
Linc
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Smyger in en snabb fråga, kan man starta 607:an men ingångsknapparna på samma sätt som man ofta kan starta en tv med kanalknapparna istället för med power knappen? Jag kan det på min nuvarande förstärkare och det underlättar vid användning av multi fjärr.
nja för mig funkar det inte att välja tex AUX på fjärren måste starta via on/off knappen dock funkar det att starta via ingångsknapparna på recivern
Redigerat av Linc, 12 April 2010 - 21:15.
Postad 13 April 2010 - 06:37
Unregisterede9e17d00
-
Unregisterede9e17d00
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
nja för mig funkar det inte att välja tex AUX på fjärren måste starta via on/off knappen dock funkar det att starta via ingångsknapparna på recivern
Fail! Jaja, blir nog en 607 ändå, tack för snabbt svar
Postad 13 April 2010 - 08:02
Unregistereda181eabc
-
Unregistereda181eabc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Du kan säkert ta bort fötterna och på så sätt "få plats med" receivern i mediahyllan. Men du bör beakta att tillverkaren rekommenderar minst 20 cm fritt ovanför och minst 10 cm bakom receivern, för att den ska få fullgod ventilation.
Ok tack för infon!
Postad 16 April 2010 - 16:43
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Ni som kör med två subbar. Känner Onkyon av dessa med automatik eller måste man köra Audyssey? Och i sådana fall, dyker den andra subben upp i översiktsbilden på högtalaruppsättningen?
Kan man styra volym / nivå på de olika subsignalerna?
Postad 16 April 2010 - 21:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ni som kör med två subbar. Känner Onkyon av dessa med automatik eller måste man köra Audyssey? Och i sådana fall, dyker den andra subben upp i översiktsbilden på högtalaruppsättningen?
Kan man styra volym / nivå på de olika subsignalerna?
det är bara en seriekopplad kanal alltså inte 2 kanaler bara en. kontakterna sitter ihop.
Postad 17 April 2010 - 06:06
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Tack för snabbt svar. Det löste min problematik.
Postad 18 April 2010 - 14:41
Unregistered9e8b3d79
-
Unregistered9e8b3d79
-
Användare
-
-
154 inlägg
Sitter här och funderar på att skaffa nytt ljud till hemmabion. När den byggdes hadde jag ett färdigt kit hemma och använde mig utav det Ett phillips system (hts 9800) med trådlösa bakhögtalare. Fungerar ok som ljud men enda problemet med det är att det trådlösa stör ut mitt trådlösa nätverk. Speciellt jobbigt eftersom man gärna vill streama filmer men funkar bara om jag har philipsen avstängd. Så att kolla på film utan ljud är inte riktigt samma upplevelse som med ljud.
Så då undrar alla, varför jag inte slänger ut skiten och köper ett helt nytt system... Problemet är att jag har satt upp högtalarna på "tantens" fond vägg här hemma, någon ful lila historia som tydligen matchar dom lila gardinerna perfekt. Och för att få göra det så lovade jag henne att högtalarna skulle sitta där tills den dagen man får ligga i en kista...
Så började fundera på skillsmässa först men insåg att det skulle bli billigare att köpa en ny reciver bara. Började kolla runt lite vad som fanns och snurrade in mig på denna reciver. Dock det enda problemet som jag har är att högtalarna som jag har nu är 6.1.
Så till min fråga: Går det att köra 6.1 ljud med denna stärkare? Eller blir jag tvungen att köra 5.1?
Mvh Fredrik
Postad 18 April 2010 - 17:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Sitter här och funderar på att skaffa nytt ljud till hemmabion. När den byggdes hadde jag ett färdigt kit hemma och använde mig utav det Ett phillips system (hts 9800) med trådlösa bakhögtalare. Fungerar ok som ljud men enda problemet med det är att det trådlösa stör ut mitt trådlösa nätverk. Speciellt jobbigt eftersom man gärna vill streama filmer men funkar bara om jag har philipsen avstängd. Så att kolla på film utan ljud är inte riktigt samma upplevelse som med ljud.
Så då undrar alla, varför jag inte slänger ut skiten och köper ett helt nytt system... Problemet är att jag har satt upp högtalarna på "tantens" fond vägg här hemma, någon ful lila historia som tydligen matchar dom lila gardinerna perfekt. Och för att få göra det så lovade jag henne att högtalarna skulle sitta där tills den dagen man får ligga i en kista...
Så började fundera på skillsmässa först men insåg att det skulle bli billigare att köpa en ny reciver bara. Började kolla runt lite vad som fanns och snurrade in mig på denna reciver. Dock det enda problemet som jag har är att högtalarna som jag har nu är 6.1.
Så till min fråga: Går det att köra 6.1 ljud med denna stärkare? Eller blir jag tvungen att köra 5.1?
Mvh Fredrik
du kan köra 5.2, 6.2, 7.2,9.2 och 5.1, 6.1, 7.1,9.1 så du kan köra med dina nuvarande högtalare  ang att högtalarna stör ut annan utrustning har du testat att ställa in annan kanal på dem?
Postad 20 April 2010 - 06:04
mArBLe
-
mArBLe
-
Användare
-
-
148 inlägg
du kan köra 5.2, 6.2, 7.2,9.2 och 5.1, 6.1, 7.1,9.1 så du kan köra med dina nuvarande högtalare  ang att högtalarna stör ut annan utrustning har du testat att ställa in annan kanal på dem?
Ett litet förtydligande till Duckface svar. 9.2 och 9.1 kan du inte köra med denna stärkaren, utan bara upp till 7.2 och 7.1. Det finns ingångar för 9.2, däribland de klassiska två bakre surround för att få 7.1 eller 7.2 ljud. Sen finns det två ytterligare "nya" ingångar för Pro Logic IIz, vilket är två front height kanaler. Detta skulle ju i praktiken betyda att du kan få 9.2 eller 9.1 ljud, men förstärkaren stänger av de bakre surround kanalerna om du väljer att få ljud från de två front height kanalerna och vice versa. Tänkte bara förtydliga då detta faktiskt "bara" är en 7.2 förstärkare.
Postad 20 April 2010 - 07:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ett litet förtydligande till Duckface svar. 9.2 och 9.1 kan du inte köra med denna stärkaren, utan bara upp till 7.2 och 7.1.
Det finns ingångar för 9.2, däribland de klassiska två bakre surround för att få 7.1 eller 7.2 ljud. Sen finns det två ytterligare "nya" ingångar för Pro Logic IIz, vilket är två front height kanaler.
Detta skulle ju i praktiken betyda att du kan få 9.2 eller 9.1 ljud, men förstärkaren stänger av de bakre surround kanalerna om du väljer att få ljud från de två front height kanalerna och vice versa.
Tänkte bara förtydliga då detta faktiskt "bara" är en 7.2 förstärkare.
stämmer bra sorry att jag inte sa det  men 6.1 går bra för han bara så han inte missuppfattar
Postad 21 April 2010 - 10:53
mArBLe
-
mArBLe
-
Användare
-
-
148 inlägg
stämmer bra sorry att jag inte sa det men 6.1 går bra för han bara så han inte missuppfattar 
Hehe, självklart.
Postad 21 April 2010 - 12:48
Unregistered7e3b888e
-
Unregistered7e3b888e
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
går det och köra 3.0 ? eller blir det kostisgt ljud med bara stående och en center
Postad 22 April 2010 - 06:00
mArBLe
-
mArBLe
-
Användare
-
-
148 inlägg
går det och köra 3.0 ? eller blir det kostisgt ljud med bara stående och en center
Det går alldeles utmärkt. Förutom att du inte får något surround-ljud naturligtvis så lär nog ljudet låta bra. Det blir ju i princip stereo-ljud fast med betydligt mera kräm än vad en normal TV kan bidra med (har själv nämligen bara fått lyssna på stereo-ljud ett tag då min HTPC strulat och inte velat skicka vidare surround-ljud till receivern, och det är riktigt bra ljud redan där).
Postad 23 April 2010 - 09:07
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har ju kommit en uppdatering nu till PS3(3.30).
Kopierat från hemsidan:[Bitstream (direkt)] och [Bitstream (mix)] är två nya alternativ under [Videoinställningar] > [Utdataformat för BD-ljud (optiskt digitalt)]
Någon som har fått till det för oss som har tjockps3:an med att få visning av DTS-HD i displayen eller är det multich som gäller fortfarande?
Postad 24 April 2010 - 08:12
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har ju kommit en uppdatering nu till PS3(3.30).
Kopierat från hemsidan:[Bitstream (direkt)] och [Bitstream (mix)] är två nya alternativ under [Videoinställningar] > [Utdataformat för BD-ljud (optiskt digitalt)]
Någon som har fått till det för oss som har tjockps3:an med att få visning av DTS-HD i displayen eller är det multich som gäller fortfarande?
Har inget med att den skickar ljudet till recivern. bitstream mix gör att det tex mixar in meny ljudet på bluray skivorna med film ljudet eller tex mixar in kommentator spåret på en bluray med film ljudet tar du direct så kommer du bara höra tex film ljudet. finns på alla bluray spelare jag sett. ps3an har dock saknat funktionen tills nu på tiden dock att de infördes
Redigerat av Duckface21, 24 April 2010 - 08:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|