Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 12 September 2008 - 15:40
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Vi är två här som har detta problem, och vi kör båda senaste MyStuff. Starta om MuStuff hjälper.
Nån idé? Nån som kan felrapportera?
Tack alla glada Topfield ägare för att ni driver denna tråd! *applåder*
Om det är XMLTV2Mei for Windows som ni har problem med så kanske det kunde vara idé att titta i logfilen som skapas när den kör nerladdningen av data. Finns i en underkatalog "log" till själva programmet. Här kan man se om det blir konstigheter. En annan modell är att öppna Data\MyStuff.mei i en editor som tex Notepad och kolla ifall den ser konstig ut. SVT1 skall ju ligga först i filen så det borde gå att se om den är "konstig". Varje rad är ett program och andra och tredje kolumnen är start- resp sluttiden inkl datum, sen kommer LCN och sedan programtiteln osv.
/Bosse
Hej Bo! Fast utan att göra någon annan ändring, uppdatering eller omstart av boxen så blir SVT1 riktig när jag stoppar och startar om MyStuff. Problemet bör väl ligga där då? Eller kan XMLTV2Mei fortfarande vara nyckeln? Känns inte så...
Postad 17 September 2008 - 00:08
Unregistered23312dba
-
Unregistered23312dba
-
Rookie
-
2 inlägg
Tänker köpa en topfield 5700 utan hdmi och undrar nu vilka tap ni kan rekommendera samt olika firmware. Finns det hackade firmwares som är bättre ä'n toppfileds. Laddar man hem epg med myhome genom internet eller kommer det genom luften. även andra råd är välkommna. Du bosse verkar ha bra koll på den här boxen.
mvh
Postad 18 September 2008 - 19:53
Jern
-
Jern
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej alla,
när det gäller antennen så undrar jag lite. I manualen står det "har du hjälpantenn så skall du ha strömförsörjning 5V PÅ" jag har en "typ" vanlig antenn och får betydligt bättre bild med 5V PÅ. Vad säger ni kunniga, men en hjälp antenn vad är det för typ av antenn tro?
Kan ev. något gå i sönder när man kör 5V på men inte skall använda sig an detta?
Mvh / Janne
Redigerat av Jern, 18 September 2008 - 19:53.
Postad 20 September 2008 - 20:05
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hej alla,
när det gäller antennen så undrar jag lite. I manualen står det "har du hjälpantenn så skall du ha strömförsörjning 5V PÅ" jag har en "typ" vanlig antenn och får betydligt bättre bild med 5V PÅ. Vad säger ni kunniga, men en hjälp antenn vad är det för typ av antenn tro? Kan ev. något gå i sönder när man kör 5V på men inte skall använda sig an detta?
Mvh / Janne
Vad detta betyder är helt enkelt att boxen kan fås att mata ut 5V kraft på antennkabeln så att om man har en antennförstärkare ute vid antennen så kan den få ström från boxen. Det finns ett antal förstärkare som kan ta ström från antennkabeln och det blir ju rätt enkel installation då för man slipper dra ut kraftmating separat till antennen. Hur som helst så finns det säkert nån sorts begränsning i matrningen från boxen, annars skulle en kortslutning på antennkabeln kunna skada boxen. Men jag använder inte detta själv (har min antennförstärkare inomhus med separat matning), så jag vet inte. Att du tycker dig se en förbättring med matningen påslagen jämfört med avslagen kan jag inte förstå. Hur ser du det? Med digital TV så har man antingen bra bild eller ingen bild alls, det är aldrig frågan om gradskillnader i bildkvaliten. /Bosse
Postad 20 September 2008 - 20:13
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Tänker köpa en topfield 5700 utan hdmi och undrar nu vilka tap ni kan rekommendera samt olika firmware. Finns det hackade firmwares som är bättre ä'n toppfileds. Laddar man hem epg med myhome genom internet eller kommer det genom luften. även andra råd är välkommna. Du bosse verkar ha bra koll på den här boxen.
mvh TAP:MyStuff 5.62b (ger ett mycket bättre användarinterface till boxen) eit2mei (versionen som följer med MyStuff) (samlar ihop EPG-data till MyStuff) TF5000Display (fixar boxens display så att man ser vad den gör) UsbAccelerator (snabbar på dataöverföringarna via USB till/från boxen) AutoReboot (ser till så att boxen automatiskt startar om ifall den låst sig) Firmware:3.21beta (den bästa för TF5700PVRt enligt mina tester, finns på min hemsida) EPG-insamlare från Internet:Med MyStuff i boxen kan du ha nytta av mitt program XMLTV2Mei for WindowsDetta program fixar till en upp till 2 veckor lång programguide för de flesta Boxer-kanalerna (inte alla) genom att hämta data från Internet och göra en EPG-fil för MyStuff som sen skickas över till boxen. /Bosse
Postad 21 September 2008 - 00:08
Jern
-
Jern
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vad detta betyder är helt enkelt att boxen kan fås att mata ut 5V kraft på antennkabeln så att om man har en antennförstärkare ute vid antennen så kan den få ström från boxen. Det finns ett antal förstärkare som kan ta ström från antennkabeln och det blir ju rätt enkel installation då för man slipper dra ut kraftmating separat till antennen.
Hur som helst så finns det säkert nån sorts begränsning i matrningen från boxen, annars skulle en kortslutning på antennkabeln kunna skada boxen. Men jag använder inte detta själv (har min antennförstärkare inomhus med separat matning), så jag vet inte.
Att du tycker dig se en förbättring med matningen påslagen jämfört med avslagen kan jag inte förstå. Hur ser du det? Med digital TV så har man antingen bra bild eller ingen bild alls, det är aldrig frågan om gradskillnader i bildkvaliten.
/Bosse
Har just nu ej optimalt när det gäller kablar, lite skarvar p.g.a. ombygge av huset plus att vi är två som delar antenn. Men signalen var inte så ok och fick lite panik för jag skulle kolla på Frölunda-HV71 (kunde ju iof kvitta då VF förlorade) men iaf, så ändrade jag till 5V PÅ och fick kanonbild och väldigt hög signalstyrka!! / Janne
Postad 21 September 2008 - 22:33
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Har just nu ej optimalt när det gäller kablar, lite skarvar p.g.a. ombygge av huset plus att vi är två som delar antenn. Men signalen var inte så ok och fick lite panik för jag skulle kolla på Frölunda-HV71 (kunde ju iof kvitta då VF förlorade) men iaf, så ändrade jag till 5V PÅ och fick kanonbild och väldigt hög signalstyrka!!
/ Janne
Enda förklaringen som jag kan se är att du har en "aktiv" antenn, dvs en med inbyggd förstärkare, och att den när du slår på strömmen från boxen faktiskt förstärker signalen ute vid antennen så att du får bättre signal till boxen. Då blir ju resultatet i enlighet med vad du rapporterat. Bra för dig, men inte generellt applicerbart. /Bosse
Postad 22 September 2008 - 10:14
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Enda förklaringen som jag kan se är att du har en "aktiv" antenn, dvs en med inbyggd förstärkare, och att den när du slår på strömmen från boxen faktiskt förstärker signalen ute vid antennen så att du får bättre signal till boxen. Då blir ju resultatet i enlighet med vad du rapporterat. Bra för dig, men inte generellt applicerbart.
/Bosse
Jag har en liten inomhus antenn (har comhem) hemma och det kanske skulle bli bättre för mig också, men frågan är om man kan förstöra något.
Postad 22 September 2008 - 20:09
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har en liten inomhus antenn (har comhem) hemma och det kanske skulle bli bättre för mig också, men frågan är om man kan förstöra något.
Jag hittade en antennförstärkare på Siba som kan matas med 5V från en box: AntennförstärkareAntagligen så finns det också hela antenner som har förstärkare på detta sätt. Om man inte har det så kan jag inte inse varför påslagningen av 5V skall kunna påverka mottagningen... För att kolla läget kan du prova resistansen mellan innerledaren och skärmen på antennkabeln: Tag loss antennkabeln från boxen och koppla in en ohmmeter mellan innerstiftet och ytterröret på kabeln. Om det är avbrott så är det ofarligt att koppla på 5V (men det ger nog ingenting i alla fall). /Bosse
Postad 23 September 2008 - 16:35
Jern
-
Jern
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Enda förklaringen som jag kan se är att du har en "aktiv" antenn, dvs en med inbyggd förstärkare, och att den när du slår på strömmen från boxen faktiskt förstärker signalen ute vid antennen så att du får bättre signal till boxen. Då blir ju resultatet i enlighet med vad du rapporterat. Bra för dig, men inte generellt applicerbart.
/Bosse
Tack för svaren. Antennen är en "Funke 5031" 789:- hos radiohandlaren.
Postad 23 September 2008 - 20:39
Unregisteredca6ebaf2
-
Unregisteredca6ebaf2
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Fick en konstig krasch på min Topfield idag. Kan någon tipsa om vad som kan ha hänt?
- Topfield var frusen (inspelning hade pågått) och hade fastnat vid "Verifying files and folders"
- Jag kunde via fjärren stänga av maskinen
- Vid uppstart igen så upptäckte jag via Altair att allt under ProgramFiles var helt borta
- Mina inspelningar finns dock kvar (tur)
Nu måste jag försöka komma ihåg vad som låg där.
Det var tyvärr för länge sedan jag gjorde en backup av innställningarna till PC:n.
Kör:
MyStuff 5.62b
eit2mei
Autoreboot
Firmware:
3.21beta
/Nisse
Postad 28 September 2008 - 08:15
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Fick en konstig krasch på min Topfield idag. Kan någon tipsa om vad som kan ha hänt? - Topfield var frusen (inspelning hade pågått) och hade fastnat vid "Verifying files and folders" - Jag kunde via fjärren stänga av maskinen - Vid uppstart igen så upptäckte jag via Altair att allt under ProgramFiles var helt borta - Mina inspelningar finns dock kvar (tur)
Nu måste jag försöka komma ihåg vad som låg där. Det var tyvärr för länge sedan jag gjorde en backup av innställningarna till PC:n.
Samma sak har hänt mig en gång. Lite trist när det händer, men det verkar vara väldigt långt mellan gångerna. Jag tar backupp automatiskt varje dag ifall det skulle hända igen. Det är nog enda chansen att vara säker på att slippa krångla med alla inställningarna igen. Tar dock inte på alla inspelningarna, bara några utvalda, de andra går säkert i repris...
Postad 01 October 2008 - 14:27
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har gjort lite nya förbättringar i min Linux-version av xmltv2mei. Den kan nu ladda ner alla logos från internet och processar dessa automatiskt... tar bort onödiga borders, klipper och ändrar storleken. Efter detta så sparas bilderna automatiskt ner i logo.dat och smlogo.dat som kan användas till MyStuff. Ni kan tanka ner dat-filerna från: http://home.mag.cx/xmltv2mei/logos/ . Är faktiskt ganska nöjd den hel-automatiska konverteringen..  Allt har gjorts på en Asus WL-500W router (med Kamikaze svn), och jag har använt ImageMagick för bild-konverteringen. Skall lägga upp källkoden när Kamikaze 8.08 väl släpps. Det är lite struligt att använda mina ipk-paket till annan router eftersom det troligen krävs att man har checkat ut svn-koden samma dag som jag gjorde. /Christian
Postad 01 October 2008 - 21:40
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har gjort lite nya förbättringar i min Linux-version av xmltv2mei. Den kan nu ladda ner alla logos från internet och processar dessa automatiskt... tar bort onödiga borders, klipper och ändrar storleken. Efter detta så sparas bilderna automatiskt ner i logo.dat och smlogo.dat som kan användas till MyStuff.
Ni kan tanka ner dat-filerna från: http://home.mag.cx/xmltv2mei/logos/ . Är faktiskt ganska nöjd den hel-automatiska konverteringen.. 
Allt har gjorts på en Asus WL-500W router (med Kamikaze svn), och jag har använt ImageMagick för bild-konverteringen. Skall lägga upp källkoden när Kamikaze 8.08 väl släpps. Det är lite struligt att använda mina ipk-paket till annan router eftersom det troligen krävs att man har checkat ut svn-koden samma dag som jag gjorde.
/Christian
Herre min tid vilken grej! Nu är det närapå bud att jag får överge 3PG och gå till mystuff i stället...Dock lite nervös för att göra det, eftersom jag med 3PG inte sett en enda låsning eller annat krabb på säkert ett kvartal, trots extrem överanvändning. Host, host, du kan inte skapa TGD-filer samtidigt? Och logos i ibl-format (improbox-bildformat individuella filer, och , slås ihop i 3pg.img av 3PG själ, antar att det är samma format som logo.dat...men osäker - se bif för den intresserade, men ta bort .txt-filändelsen) Nåja, det kanske är att begära förmycket. Stort mått av kudos till d1mag!
Postad 01 October 2008 - 22:30
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Host, host, du kan inte skapa TGD-filer samtidigt? Och logos i ibl-format (improbox-bildformat individuella filer, och , slås ihop i 3pg.img av 3PG själ, antar att det är samma format som logo.dat...men osäker - se bif för den intresserade, men ta bort .txt-filändelsen)
Nåja, det kanske är att begära förmycket.
Stort mått av kudos till d1mag!
Det är tyvärr inte samma filformat. Letade lite snabbt, men hittade inte någon spec på vad img filen består av. Filen är jämt delbar med 20, så frågan är om den innehåller 20 olika bilder.. Kan det stämma? 105472/20=5273bytes. /Christian
Postad 02 October 2008 - 06:27
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
105472/20=5273bytes.
Hmmm, 5273 * 20 = 105460 (<> 105472) 105472/20 = 5273,6 (ej heltal) Men 105472 / 32 = 3296 105472(decimalt) = 19C00(hex)
Redigerat av Bo_B, 02 October 2008 - 06:29.
Postad 02 October 2008 - 12:28
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Oops... missade den decimalen. Har lyckats extrahera de 34 bilderna i filen nu dock. Man kan ana sig till bilderna om ni kisar på hex-koderna... TV4 syns klart och tydligt dock. http://home.mag.cx/x.../3pg_debug.htmlFörst en header (2880 bytes) som beskriver varje bilds LCN? eller liknande. ------ 34 bild-block efter varandra. height(4bytes) width(4 bytes) (alltid 50x30 pixels) 50*30*2=3000 bytes RGB555 raw-data. ------ Sedan lite skräp i slutet... (320 bytes) Slutet innehåller faktiskt också konstanterna 50 & 30, men fråga mig inte varför. Alltså, 2880+(3000+8)*34+320 = 105472 bytes /Christian
Redigerat av d1mag, 02 October 2008 - 14:06.
Postad 02 October 2008 - 22:50
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
De individuella bildfilerna är exakt 3008 bytes stora, och i formatet ibl. 3PG lägger nog till den extra informationen, troligen för att snabbt hitta rätt. Men lägg inte ner för mycket krut på det. Bif en ibl, framställd från en bmp (se exempelvis http://www.tapworld....ent/view/88/41/ för konvertering till ibl). Just det, måste man köra kamikaze? Oleg fungerar inte för detta? Tror du att det går att fixa en tgd-fil samtidigt som du gör mei?
Postad 03 October 2008 - 12:05
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Beta 3.28 (för TF5700pvrT UTAN HDMI) Efter att bara testat den nya betan i 2 dagar tänkte jag att Bosse kanske hade lust att lägga ut även denna versionen på sin hemsida (med lösenord). TF har faktiskt inte sagt något specifikt om att dela ut den, men tycker kanske det kan vara bra med åtminstone lite koll på vilka som lägger in den (för att ha ryggen fri ;-) ) Bosse...vad säger du...kan den få sno lite plats på din site? Alla som laddar ner...dela med er om fel och brister samt även om tidigare problem nu försvunnit. Tack på förhand... SwedXit (Loffe)
Postad 03 October 2008 - 14:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Beta 3.28 (för TF5700pvrT UTAN HDMI)
Efter att bara testat den nya betan i 2 dagar tänkte jag att Bosse kanske hade lust att lägga ut även denna versionen på sin hemsida (med lösenord). TF har faktiskt inte sagt något specifikt om att dela ut den, men tycker kanske det kan vara bra med åtminstone lite koll på vilka som lägger in den (för att ha ryggen fri ;-) ) Bosse...vad säger du...kan den få sno lite plats på din site?
Alla som laddar ner...dela med er om fel och brister samt även om tidigare problem nu försvunnit.
Tack på förhand... SwedXit (Loffe)
Jag hade redan tänkt fråga dig om detta... Nu är det gjort och filen ligger på sidan XMLTV2Mei for WindowsDet är samma lösenord på denna som på den förra, men den här gången har jag använt den snällare krypteringsvarianten så att även andra zippare kan avkoda den. Så ni som redan testat 3.21 kan ladda ner och packa upp med samma lösenord som förra gången. /Bosse
Postad 04 October 2008 - 20:41
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Beta 3.28 (för TF5700pvrT UTAN HDMI)
Efter att bara testat den nya betan i 2 dagar tänkte jag att Bosse kanske hade lust att lägga ut även denna versionen på sin hemsida (med lösenord). TF har faktiskt inte sagt något specifikt om att dela ut den, men tycker kanske det kan vara bra med åtminstone lite koll på vilka som lägger in den (för att ha ryggen fri ;-) ) Bosse...vad säger du...kan den få sno lite plats på din site?
Alla som laddar ner...dela med er om fel och brister samt även om tidigare problem nu försvunnit.
Tack på förhand... SwedXit (Loffe)
Vad är det dom har avsett att fixa med denna? finns det en changelog? -Kör själv med en patchad orginal version och har haft ett stabilt system de senaste tiden, mystuff sköter mina inspelningar och det blir ett antal per kväll...
Postad 05 October 2008 - 18:43
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Vad är det dom har avsett att fixa med denna? finns det en changelog? -Kör själv med en patchad orginal version och har haft ett stabilt system de senaste tiden, mystuff sköter mina inspelningar och det blir ett antal per kväll...
Jag har frågat efter en changelog, men ännu inte fått någon. Om jag får en, lägger jag givetvis upp den här direkt. /SwedXit
Postad 05 October 2008 - 21:22
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
De individuella bildfilerna är exakt 3008 bytes stora, och i formatet ibl. 3PG lägger nog till den extra informationen, troligen för att snabbt hitta rätt.
Men lägg inte ner för mycket krut på det. Bif en ibl, framställd från en bmp (se exempelvis http://www.tapworld....ent/view/88/41/ för konvertering till ibl).
Just det, måste man köra kamikaze? Oleg fungerar inte för detta?
Tror du att det går att fixa en tgd-fil samtidigt som du gör mei?
Oleg använder sig av en _uråldrig_ uclibc-0.9.19, och detta gör att det är strul att porta nyare program till Oleg's firmware. Jag provade kompilera den senaste libimagemagick 6.4.4, för att kunna göra bild-konvertering direkt i routern, men det gick inte kompilera alls. (fungerar perfekt under Kamikaze med uclibc-0.9.28). Enbart xmltv2mei skall fungera med Oleg, så man kan ladda ner all epg-data och skapa en MyStuff.mei.... men mer är så blir det inte. /Christian
Postad 06 October 2008 - 20:46
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Oleg använder sig av en _uråldrig_ uclibc-0.9.19, och detta gör att det är strul att porta nyare program till Oleg's firmware. Jag provade kompilera den senaste libimagemagick 6.4.4, för att kunna göra bild-konvertering direkt i routern, men det gick inte kompilera alls. (fungerar perfekt under Kamikaze med uclibc-0.9.28).
Enbart xmltv2mei skall fungera med Oleg, så man kan ladda ner all epg-data och skapa en MyStuff.mei.... men mer är så blir det inte.
/Christian
OK, tack i alla fall. Får kolla lite på Kamikaze, verkar ju överlägsen.
Postad 10 October 2008 - 08:53
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ok...har ju testat 3.28 nån vecka nu och inte märkt något speciellt problem jämfört med 3.21. Såg att man kunde stänga av något i system-menyn som verkar vara den automatiska programlistuppdateringar, men jag har inte haft några direkta problem med den tidigare så jag har låtit den vara fortsatt aktiv. Någon annan som testat den och märkt nån skillnad? Vidare finns ju tyvärr problemet kvar med EPG´n och short/long description, dvs den uppdaterar inte short description när en ny long description kommer. Detta har vi ju påpekat en j-a massa gånger och att inte det var löst nu är en gåta. EPG´n blir ju pisskass (vet att Bosse´s exellenta program löser problemet, men detta är en grundläggande funktion i boxen som bara måste fungera enligt mig). Har faktiskt inte hunnit/orkat testa hur textningen blir på ett inspelat program från tex. animal planet, dvs. finns eftersläpningen kvar...eller var det att texten kom 2 sekunder för tidigt?...någon som kollat detta? Andra saker som ni upptäckt....bra eller dåliga. Behöver lite feed back innan jag drar iväg ett mail till TF och beklagar mig. Hänger sig boxen oftare eller mer sällan nu...eller kanske aldrig? Använder ni några patchar fortfarande eller kanske MyStuff och andra godis tilllbehör?
Nån som kan dela med sig av sina erfarenheter? Skriv även om allt funkar som det ska....behöver lite info.
/SwedXit
Postad 10 October 2008 - 12:43
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har kört 3.28beta (utan patchar) en vecka nu, och jag har fortfarande problem med stabiliteten faktiskt...
Jag hade satt en inspelnings timer på 20:00.
Tittade på en gammal inspelning 19:30... och 19:58 höll jag på att hoppa över en reklam paus.
Just som jag höll på att hoppa fram i inspelningen, så startade boxen om utan förvarning. Antagligen var det precis vid det tillfället när min timer skulle starta en inspelning på en annan kanal.
Den tappade alla grundinställningar och kanaler efter omstarten, och jag var tvungen att ange språk och söka efter nya kanaler.
Inga inspelade filmer eller filer försvann, men lite trist att den fortfarande är ostabil.
Jag kör visserligen MyStuff 5.62a, eit2mei-7.8 på min box också...
Varje natt 03:00 så laddar jag upp en ny MyStuff.mei med nyaste kanal-listan. Jag har dock märkt att denna slumpmässigt trunkeras och helt plötsligt blir mycket mindre... även ifall jag inte gör något med dekodern. Efter att filen har trunkerats, så har jag bara EPG för kanalerna 1-5 ungefär... All EPG för kanal 6 och högre är borta.
Nu har jag ett nytt cronjob varje halvtimme som kollar fil-storleken och jämför den med den uppladdade filen från kl 03:00.
10/10/08 01:50:01: Uploaded file-size is ok 1791780 == 1791780
10/10/08 02:20:01: Uploaded file-size is ok 1791780 == 1791780
10/10/08 02:50:01: Uploaded file-size is ok 1791780 == 1791780
10/10/08 03:20:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575 <--- ny fil har tankats upp till dekodern
10/10/08 03:50:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 04:20:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 04:50:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 05:20:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 05:50:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 06:20:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 06:50:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 07:20:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 07:50:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 08:20:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 08:50:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 09:20:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 09:50:01: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 10:20:02: Uploaded file-size is ok 1768575 == 1768575
10/10/08 10:50:01: Uploaded file-size differ 517247 != 1768575 <---- helt plötsligt saknas massa EPG i filen.
10/10/08 11:20:01: Uploaded file-size is ok 1768836 == 1768836
Ifall cronjobbet ser en skilnad i storleken, så laddar den upp filen på nytt.. i Detta fallet 10:50 när ingen var hemma.
Detta gillar jag verkligen inte.... Vilka andra filer riskerar att trunkeras?
Någon annan som haft detta problem?
/Christian
Postad 13 October 2008 - 20:21
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Är det någon som har en 3.28Beta till 5700 med HDMI?
Postad 14 October 2008 - 21:02
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har nu avinstallerat den senaste 3.28beta efter att jag för första gången blivit av med ALLA inspelade program + programfiler. Hela root fil-katalogen var urballad...
Root-katalogen visade:
# puppy -c dir
film1.rec
film2.rec
Dora (1 underkatalog med Dora utforskaren som tidigare låg under DataFiles\\Dora)
Trots att inte root-katalogen visade att det fanns någon katalog som hette ProgramFiles, så gick det ändå köra:
# puppy -c dir ProgramFiles
Auto Start
MyStuff.mei
Annars fanns det inga spår av MP3 eller DataFiles... Jag fick formatera om disken och installerade en äldre firmware igen. S*tans klåpare som tror att de är programmerare och inte lyckas göra en stabil programvara efter 3 år.
Hade jag varit deras arbetsgivare så skulle jag anställa någon annan med bättre kunskap/erfarenhet/skills.
/Christian
Postad 15 October 2008 - 10:34
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har nu avinstallerat den senaste 3.28beta efter att jag för första gången blivit av med ALLA inspelade program + programfiler. Hela root fil-katalogen var urballad...
Root-katalogen visade: # puppy -c dir film1.rec film2.rec Dora (1 underkatalog med Dora utforskaren som tidigare låg under DataFiles\\Dora)
Trots att inte root-katalogen visade att det fanns någon katalog som hette ProgramFiles, så gick det ändå köra: # puppy -c dir ProgramFiles Auto Start MyStuff.mei
Annars fanns det inga spår av MP3 eller DataFiles... Jag fick formatera om disken och installerade en äldre firmware igen. S*tans klåpare som tror att de är programmerare och inte lyckas göra en stabil programvara efter 3 år. Hade jag varit deras arbetsgivare så skulle jag anställa någon annan med bättre kunskap/erfarenhet/skills.
/Christian
Låter ju j*vligt märkligt...de har alltså inte ens lyckats göra en ordentlig format på disken ;-) Ska givetvis vidarebefodra detta till TF, men snart får man väl ge upp och fixa en annan box. De här med att din fil plötsligt blir mindre (EPG-data saknas), har du någon aning om det är Toppyn´s egna "programvara" som orsakar detta eller kan det vara MyStuff? /SwedXit
Postad 15 October 2008 - 19:39
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Låter ju j*vligt märkligt...de har alltså inte ens lyckats göra en ordentlig format på disken ;-) Ska givetvis vidarebefodra detta till TF, men snart får man väl ge upp och fixa en annan box. De här med att din fil plötsligt blir mindre (EPG-data saknas), har du någon aning om det är Toppyn´s egna "programvara" som orsakar detta eller kan det vara MyStuff?
/SwedXit
Jag har bara formaterat om disken en gång tidigare... och det vid den första installationen. Det var efter att jag bytte till 3.28beta som root-katalogen trasades sönder, och jag var tvungen att formatera om den.. och det lyckades.. så deras disk-formatering fungerar säkert som den skall. Jag vet inte riktigt varför filen trunkeras... jag har ökat reload tiden av mei-filen från 1 timme till var 8'e timme nu... skall se ifall den trunkeras mer sällan efter detta. I så fall kan det kanske vara MyStuff som skriver över den. /Christian
Postad 15 October 2008 - 19:44
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag hade problem med min box förra året. Den var aldrig stabil från det jag köpte den utan så snart jag hade spelat in så att jag nådde återstående utrymme c:a 55 Gb så började den åstadkomma korrupta inspelningar. Rätt vad det var när jag startade om den så gjorde den "verifying files..." och sen så var vips alla mina inspelningar borta eftersom den tydligtvis formaterade disken. Jag hade ju iofs kopierat över en del inspelningar till PC och det fortsatte jag med så jag var inte helt ställd. Men när den fick spunk igen för ungefär ett år sen med korrupta inspelningar etc så lämnade jag in den på garantin och fick efter ett tag en ny box. Den nya har inte betett sig så där konstigt, jag har till och med (under OS) kommit ner i botten på tillgängligt diskutrymme utan krasch av det slaget. Däremot har det då och då blivit korrupta inspelningar, men numera har jag den utmärkta TAPen " RecordingFixer" som man genast kan använda för att återställa inspelningen till spelbart skick. Funkar jättebra. Dessutom hände det sig då och då att boxen hängde sig, men det fick jag förklaring på (i alla fall vad den gjorde i det läget) och då installerade jag TAP AutoReboot i AutoStart och därefter har jag aldrig haft en låst box. AutoReboot kollar ifall boxen går i debugläge (den väntar då på kommandon från serieporten) och om detta upptäcks så startar boxen om. Nu har jag kört 3.28 några veckor utan att se något konstigt alls. /Bosse
Postad 16 October 2008 - 00:05
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Lien fråga, säkert frågad innan. Men jag hittar inget svar.
Har läst MyStuff-manualen fram och tillbaka senaste timmen. Jag hittar inte var man kommer in i själva "settings". Alltså den stooora listan med saker man ställer in. Där man ställer tidshoppen på de färgade knapparna och att man vill ha en soptunna osv
Vilka knapptryck är det för att komma in i de här flersidesinställningarna?
Postad 16 October 2008 - 05:12
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Lien fråga, säkert frågad innan. Men jag hittar inget svar.
Har läst MyStuff-manualen fram och tillbaka senaste timmen. Jag hittar inte var man kommer in i själva "settings". Alltså den stooora listan med saker man ställer in. Där man ställer tidshoppen på de färgade knapparna och att man vill ha en soptunna osv
Vilka knapptryck är det för att komma in i de här flersidesinställningarna?
Gissar att du använder MyStuff... Visa Info eller EPG och klicka Meny på fjärren, tada!
Redigerat av EdBaker, 16 October 2008 - 05:13.
Postad 16 October 2008 - 08:36
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Gissar att du använder MyStuff...
Visa Info eller EPG och klicka Meny på fjärren, tada!
Jo,eftersom jag läste i mystuffmanualen.  Tack för ditt svar, var exakt vad jag ville ha reda på.
Postad 16 October 2008 - 09:51
MiGr
-
MiGr
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har efter Boxers flytt av vissa kanaler ett irriterande problem med att några kanaler har en ' * ' framför sig .
Har gjort en ominstallation med efterföljande kanalsökning, men de finns fortfarande kvar.
Vad har jag missat...
Postad 16 October 2008 - 17:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har efter Boxers flytt av vissa kanaler ett irriterande problem med att några kanaler har en ' * ' framför sig . Har gjort en ominstallation med efterföljande kanalsökning, men de finns fortfarande kvar.
Vad har jag missat...
Vilken firmwareversion har du? Äldre versioner har problem med dessa konstiga extra kanaler. I nyare f/w-versioner får de nummer som ligger jättehögt. Vilka kanaler med * framför ser du (och vilka nummer har de fått). Hos mig är det SVT-kanaler och de har numren 10000 till 10004 /Bosse
Postad 17 October 2008 - 18:50
MiGr
-
MiGr
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vilken firmwareversion har du? Äldre versioner har problem med dessa konstiga extra kanaler. I nyare f/w-versioner får de nummer som ligger jättehögt. Vilka kanaler med * framför ser du (och vilka nummer har de fått). Hos mig är det SVT-kanaler och de har numren 10000 till 10004
/Bosse
Jag har: Apparat Version v5.4.0 Mjukvaru Version TF-NPTs 3.17 Hårdvaru Version v1.00 Kanalerna som strular är: 10000 *SVT1 10001 *SVT2 ABC 10002 *SVT2 Östnytt 10003 *SVT24 ABC 10004 * SVT2 ABC // Micke
Postad 17 October 2008 - 20:30
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har: Apparat Version v5.4.0 Mjukvaru Version TF-NPTs 3.17 Hårdvaru Version v1.00
Kanalerna som strular är: 10000 *SVT1 10001 *SVT2 ABC 10002 *SVT2 Östnytt 10003 *SVT24 ABC 10004 * SVT2 ABC
// Micke
Samma som jag har alltså. Gör dig en favoritlista och aktivera den så slipper du se dessa kanaler. Det gör inget att de ligger där och skräpar. /Bosse
Postad 20 October 2008 - 10:49
pult
-
pult
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
på min tf5100 kan man klicka fram kanallistan med
Ok-knappen och sen trycka via en meny( tror de var röd knapp)
Radera kanaler från listan helt, så kanske funkar på tf5700 också?
Postad 20 October 2008 - 17:49
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kanalerna som strular är: 10000 *SVT1 10001 *SVT2 ABC 10002 *SVT2 Östnytt 10003 *SVT24 ABC 10004 * SVT2 ABC
// Micke
Idag så var tydligen Teracom på humör och de här skumma extrakanalerna har fösvunnit! Jag fick ett meddelande om detta och fick svara OK på att ta bort dem en efter en. /Bosse
Postad 21 October 2008 - 09:17
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ja det har hänt mig med. Jag gjorde en ny kanalsökning så nu är det borta. \\\Linus. Idag så var tydligen Teracom på humör och de här skumma extrakanalerna har fösvunnit! Jag fick ett meddelande om detta och fick svara OK på att ta bort dem en efter en.
/Bosse
Postad 29 October 2008 - 06:44
MiGr
-
MiGr
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tillfällighet eller inte - vår box fungerar helt kasst på kodade kanaler efter helgens omställning till vintertid ?!
Innan helgen hade vi inga problem med "Sätt in kortet" och nu går det knappt att titta varken på pågående kodade sändningar eller inspelade.
Kör SW 3.17.
Prövade att ladda in den igen, ominstallation, ny kanalsökning, men ingen skillnad.
Någon som har något tipps ?
Såg tidigare i tråden att det fanns någon ny Beta SW. Finns den tillgänglig ?
// Micke
Postad 29 October 2008 - 21:31
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Tillfällighet eller inte - vår box fungerar helt kasst på kodade kanaler efter helgens omställning till vintertid ?! Innan helgen hade vi inga problem med "Sätt in kortet" och nu går det knappt att titta varken på pågående kodade sändningar eller inspelade.
Kör SW 3.17.
Prövade att ladda in den igen, ominstallation, ny kanalsökning, men ingen skillnad.
Någon som har något tipps ?
Såg tidigare i tråden att det fanns någon ny Beta SW. Finns den tillgänglig ?
// Micke
Kan laddas ner från min sida XMLTV2Mei for Windows.... Det finns 3.21 beta och 3.28 test /Bosse
Postad 01 November 2008 - 09:32
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
En fundering om MyStuff och inspelningar Ett problem jag ofta råkar ut för kan vara att jag vill spela in en fotbollsmatch i Premier League och så kanske jag börjar titta 10 minuter i efterhand eller nåt. I Mystuff måste man ju då spela in själva matchen i tablån och även eftersnacket eftersom matchens övertid alltid hamnar på den inspelningen. Detta innebär att när matchen är slut enligt tablån så slår inspelningen förstås av och jag hamnar Live på canal + fast jag egentligen har 10 minuter kvar av matchen. Så har det blivit flera gånger och så ser man ju vad det står eller hur det slutade. Att använda pausknappen är ju ett annat alternativ som kan vara bra när man har småbarn som skiter fullständigt i om pappa vill se Liverpool! Problemet då är att har man en annan inspelning på G någonstans så slår pausknappen ifrån och man hamnar live om en inspelning startas på en annan kanal. Jag har försökt lösa detta genom att i MyStuffs inställningar, G7 välja Yes. Där står det så här.... Select Yes to have MyStuff merge consecutive CT-set timers on the same channel into one timerSom jag tolkade det skulle detta innebära att två inspelningar i rad i tablån på samma kanal gjordes om till en vilket skulle passa mig perfekt då jag ofta spelar in sport och vill se övertid + eftersnack i samma inspelning. MEN det fungerade inte så......... Någon som förstår mitt problem och har råd att ge?
Postad 01 November 2008 - 13:09
Hakvik
-
Hakvik
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Annorlunda användningsområde?
Jag har en digitalkamera (som alla andra) och har ca 5000 foton. Jag brukar tanka över korten till min PC varannan vecka ca, och lagrar dem då i en mapp med dagens datum. Sen kör jag en kopia till en temp-mapp, och omvandlar dem där via pixresizer till 720 punkter bredd. Sen FTP-ar jag dem över mappen till Toppyn, en mapp som heter photos.
Med en TAP, mediamanager, kan man visa fotona som en skärmsläckare, tex när man pausar liveTV eller en film.
Sen gör jag nåt liknande med mina hemvideos. Jag har en HDD-kamera från Sony som spelar in i MPG2, som det bara är att konvertera (med projectX) till rec-format. Sen har jag bara att FTP-a dem över, så kan man kolla in hemvideos när man känner för det. Jag har konverterat gamla VHS och gamla SVCD-skivor också, så jag har i princip hela min historia där.
Fördel ett som jag ser det är att fotona och filmerna kommer till användning mycket mer, vilket är kul. Fördel två är ju att jag får en backup, om än i annan upplösning på fotona, men ändå.
Nackdelen? Ja, mina 750 Gb börjar kännas trångt.
Någon annan som kör nåt liknande?
Hej, Jag är sedan nån månad lycklig ägare till en TF5700PVRt och är på det hela taget rätt nöjd, efter lite trial & error så har man löst det mesta när det gäller TAPs och annat. Det jag däremot inte får något rätsida på är hur man använder ProjectX... kan någon skriva en enkel förklaring på hur man konverterar filmer (.avi eller DVD) så vore jag mycket tacksam. /Hakvik
Postad 01 November 2008 - 13:36
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hej,
Jag är sedan nån månad lycklig ägare till en TF5700PVRt och är på det hela taget rätt nöjd, efter lite trial & error så har man löst det mesta när det gäller TAPs och annat. Det jag däremot inte får något rätsida på är hur man använder ProjectX... kan någon skriva en enkel förklaring på hur man konverterar filmer (.avi eller DVD) så vore jag mycket tacksam.
/Hakvik
Jag skulle helt låta bli ProjectX om jag var du. I början så använde jag också ProjectX, men sen en tid tillbaka använder jag i stället MPEG Streamclip 1.1 för att både demultiplexa och ta bort reklamen. Observera att den nyaste versionen 1.2 inte funkar med nedanstående hantering, den är sämre än 1.1! Här är en direktlänk till installationsfilen: MPEG StreamClip 1.1 (denna länk finns inte på deras hemsida som en download, men filen är kvar... Det jag gör är följande: - Ladda ner rec-filen från boxen till PC - Ladda in REC-filen i MPEG Streamclip 1.1 - Lokalisera början av det som skall vara med och tryck I - Lokalisera slutet och tryck O - Meny Edit/Trim tar nu bort allt utanför markeringarna - Lokalisera början av reklam och tryck I - Lokalisera slutet av reklam och tryck O - Edit/Cut tar nu bort det markerade avsnittet - Repetera tills allt är borta - File/Demux to M2V and MPA för att skapa data för AuthorDVD AuthorDVD är nästa steg, nu skall man sätta samman DVD-presentationen. - Starta IfoEdit - Meny DVDAuthor/AuthorNewDVD - I dialogen tryck på punktknappen för Video och välj ut den i steget ovan skapade filen - Tryck också på punktknappen för Audio och välj ut ljudfilerna från MPEG Streamclip - Ställ in output-katalog med den nedersta punktknappen. - Generera data med OK-knappen Nu är det dags att skapa de sista filerna för DVD:n - Starta DVDFab - Tryck "Create VideoManager" - Välj katalogen där DVD-filerna från förra steget ligger - Tryck Continue - Tryck "Correct DVD sectors" - Continue För att bränna DVD:n: Starta DVDShrink - File/Open... - selektera den folder där du placerade DVD-filerna - välj Backup och välj target (DVD-brännaren) samt se till att temporary files ligger på en disk med tillräckligt utrymme) - Nu bränns DVD:n OBS!Du vet vär att om du installerar VLC (en opensource player) så kan du titta direkt i din PC på rec-filerna utan att göra om till DVD-format! OBS2!Man kan bara titta på/göra DVD av inspelningar som gjorts med avkodning på boxen. Om boxen varit ställd på en annan kanal medan inspelningen av en kodad kanal gjordes så kan man inte titta på rec-filen utanför boxen!
Postad 01 November 2008 - 14:36
Hakvik
-
Hakvik
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag skulle helt låta bli ProjectX om jag var du. I början så använde jag också ProjectX, men sen en tid tillbaka använder jag i stället MPEG Streamclip 1.1 för att både demultiplexa och ta bort reklamen.
Observera att den nyaste versionen 1.2 inte funkar med nedanstående hantering, den är sämre än 1.1! Här är en direktlänk till installationsfilen: MPEG StreamClip 1.1 (denna länk finns inte på deras hemsida som en download, men filen är kvar...
Det jag gör är följande:
- Ladda ner rec-filen från boxen till PC - Ladda in REC-filen i MPEG Streamclip 1.1 - Lokalisera början av det som skall vara med och tryck I - Lokalisera slutet och tryck O - Meny Edit/Trim tar nu bort allt utanför markeringarna - Lokalisera början av reklam och tryck I - Lokalisera slutet av reklam och tryck O - Edit/Cut tar nu bort det markerade avsnittet - Repetera tills allt är borta - File/Demux to M2V and MPA för att skapa data för AuthorDVD
AuthorDVD är nästa steg, nu skall man sätta samman DVD-presentationen. - Starta IfoEdit - Meny DVDAuthor/AuthorNewDVD - I dialogen tryck på punktknappen för Video och välj ut den i steget ovan skapade filen - Tryck också på punktknappen för Audio och välj ut ljudfilerna från MPEG Streamclip - Ställ in output-katalog med den nedersta punktknappen. - Generera data med OK-knappen Nu är det dags att skapa de sista filerna för DVD:n - Starta DVDFab - Tryck "Create VideoManager" - Välj katalogen där DVD-filerna från förra steget ligger - Tryck Continue - Tryck "Correct DVD sectors" - Continue
För att bränna DVD:n: Starta DVDShrink - File/Open... - selektera den folder där du placerade DVD-filerna - välj Backup och välj target (DVD-brännaren) samt se till att temporary files ligger på en disk med tillräckligt utrymme) - Nu bränns DVD:n
OBS! Du vet vär att om du installerar VLC (en opensource player) så kan du titta direkt i din PC på rec-filerna utan att göra om till DVD-format!
OBS2! Man kan bara titta på/göra DVD av inspelningar som gjorts med avkodning på boxen. Om boxen varit ställd på en annan kanal medan inspelningen av en kodad kanal gjordes så kan man inte titta på rec-filen utanför boxen!
Hej och tack för snabbt svar, Ja, jag har läst att man kan använda VLC till att se på .rec filer, har inte provat dock. Fast min fråga gällde främst hur man kopierar "åt andra hållet" alltså om man har en .avi fil och hur man konverterar den till en .rec fil som man då kan se på som att det vore ett inspelat program, hur gör man då? MVH Hakvik
Postad 01 November 2008 - 17:10
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Jag skulle helt låta bli ProjectX om jag var du. I början så använde jag också ProjectX, men sen en tid tillbaka använder jag i stället MPEG Streamclip 1.1 för att både demultiplexa och ta bort reklamen.
Observera att den nyaste versionen 1.2 inte funkar med nedanstående hantering, den är sämre än 1.1! Här är en direktlänk till installationsfilen: MPEG StreamClip 1.1 (denna länk finns inte på deras hemsida som en download, men filen är kvar...
Det jag gör är följande:
- Ladda ner rec-filen från boxen till PC - Ladda in REC-filen i MPEG Streamclip 1.1 - Lokalisera början av det som skall vara med och tryck I - Lokalisera slutet och tryck O - Meny Edit/Trim tar nu bort allt utanför markeringarna - Lokalisera början av reklam och tryck I - Lokalisera slutet av reklam och tryck O - Edit/Cut tar nu bort det markerade avsnittet - Repetera tills allt är borta - File/Demux to M2V and MPA för att skapa data för AuthorDVD
AuthorDVD är nästa steg, nu skall man sätta samman DVD-presentationen. - Starta IfoEdit - Meny DVDAuthor/AuthorNewDVD - I dialogen tryck på punktknappen för Video och välj ut den i steget ovan skapade filen - Tryck också på punktknappen för Audio och välj ut ljudfilerna från MPEG Streamclip - Ställ in output-katalog med den nedersta punktknappen. - Generera data med OK-knappen Nu är det dags att skapa de sista filerna för DVD:n - Starta DVDFab - Tryck "Create VideoManager" - Välj katalogen där DVD-filerna från förra steget ligger - Tryck Continue - Tryck "Correct DVD sectors" - Continue
För att bränna DVD:n: Starta DVDShrink - File/Open... - selektera den folder där du placerade DVD-filerna - välj Backup och välj target (DVD-brännaren) samt se till att temporary files ligger på en disk med tillräckligt utrymme) - Nu bränns DVD:n
OBS! Du vet vär att om du installerar VLC (en opensource player) så kan du titta direkt i din PC på rec-filerna utan att göra om till DVD-format!
OBS2! Man kan bara titta på/göra DVD av inspelningar som gjorts med avkodning på boxen. Om boxen varit ställd på en annan kanal medan inspelningen av en kodad kanal gjordes så kan man inte titta på rec-filen utanför boxen!
Funkar det på samma sätt med .TS filer?
Postad 01 November 2008 - 17:16
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Funkar det på samma sätt med .TS filer?
Jag tror det, har inte provat själv, men MPEG Stramclip 1.1 har *.ts listade som indatafiltyp på samma ställe som *.rec. Så det går nog. /Bosse
Postad 01 November 2008 - 17:21
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hej och tack för snabbt svar, Ja, jag har läst att man kan använda VLC till att se på .rec filer, har inte provat dock. Fast min fråga gällde främst hur man kopierar "åt andra hållet" alltså om man har en .avi fil och hur man konverterar den till en .rec fil som man då kan se på som att det vore ett inspelat program, hur gör man då?
MVH Hakvik
Det förstod jag inte av din fråga.... Men jag tror inte att något PC-program kan göra detta eftersom man i rec-filen måste stoppa in ett antal data som inte finns i en AVI, tex från vilken kanal som programmet kommer mm. MPEG Streamclip har inget alternativ att spara som *.rec i vart fall.. /Bosse
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|