Kan det vara nån inställning på 607an eller är kan det blivit nåt fel på den.
Harman Kardon HKTS 11
(Högtalarpaket för hembio)
|
2
|
(98)
|
Inga priser | |
Sony BDP-S550
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
2
|
(19)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR607
(Förstärkare)
|
4
|
(130)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1610
(Förstärkare)
|
2
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 24 April 2010 - 11:56
Postad 24 April 2010 - 20:43
När jag går in på setupen så får jag en svart ruta där tvn visar ingen signal.
har jag inte vart med om förr setupen brukar inte visa meddelanden!
Postad 24 April 2010 - 21:56
Kan inte få upp setup-menyn på tvn. Men på receiver-displayen står det input assign och jag kan kalibrera där, men det skumma är att setup-bilden på tvn inte funkar.
Postad 25 April 2010 - 12:21
När jag trycker på setup-knappen på fjärrkontrollen så försvinner bilden på tvn som att den tappar signalen.
Kan inte få upp setup-menyn på tvn. Men på receiver-displayen står det input assign och jag kan kalibrera där, men det skumma är att setup-bilden på tvn inte funkar.
Kan du bläddra igenom menyerna med att använda dig av displayen? du behöver inte se bild för att ställa allt i setupen.
med andra ord funkar setupen alls? om den funkar så låter det mer som nån inkompatibilitet mellan tv och onkyon. har setupen funkat förr?
Postad 25 April 2010 - 13:07
Vid felet kunde jag bläddra i menyerna med hjälp av displayen och där kalibrera. Setupen funkade som den skulle förut.
Gött att det fixa sig och tack Duckface för hjälpen.
Nu ska jag fortsätta fira SM-GULDET!!!
Postad 25 April 2010 - 14:18
Nu funkar det igen
Jag drog ur strömkabeln en stund och starta om den och nu funkar setupen igen som den ska.
Vid felet kunde jag bläddra i menyerna med hjälp av displayen och där kalibrera. Setupen funkade som den skulle förut.
Gött att det fixa sig och tack Duckface för hjälpen.
Nu ska jag fortsätta fira SM-GULDET!!!
det är lungt bra att de löste sig för dig.
Postad 02 May 2010 - 18:48
Min nuvarande receiver, Harman Kardon AVR 230, köpte jag när jag första gången investerade i ett hemmabiosystem 2004, och då köpte jag också mina nuvarande högtalare (två st Yamaha NS-555, två st Yamaha NS-333, en st Yamaha NS-C444). På det hela taget är jag absolut nöjd med detta ljudsystem, men precis som att BD var ett rejält lyft för bilden så har jag förstått att så även ska vara fallet med ljudet.
Jag har kollat lite på receivrar som spelar HD-ljudformaten ett tag och förmodligen är denna Onkyo den som ligger närmast ett köp. Det jag egentligen är intresserad av är dock om det överhuvudtaget är lönt med de högtalarna jag har? De har ju några år på nacken och jag har ingen aning om de fixar de nyare ljudformaten. Köpa nya högtalare är inte aktuellt med min nuvarande ekonomiska situation.
Som säkert folk förstår av min fråga är jag inte särskilt kunnig inom ljudområdet överhuvudtaget, förutom när det gäller själva lyssnandet då.
Postad 04 May 2010 - 15:49
Postad 04 May 2010 - 18:23
Någon som kan svara på varför jag inte kan ställa in ljudet från eq? De händer ju inget när man ändrar de olika frekvenserna. Kan inte hitta någon som jag gjort fel. hmm
har du stängt av audessy EQ? annars händer inget
edit:
eller det kanske man måste för att få upp EQ
Redigerat av Duckface21, 04 May 2010 - 19:30.
Postad 05 May 2010 - 06:49
kör 5.1 och kopplat 2st front speaker 1st center 2st surround back-högtalare och en subb,
och den vänstra bakre Surr Back speakern vill inte identifieras i rumskorrigeringen med Audyssey 2EQ,
manuel kalibrering funkar, jag får ljud i alla högtalarna när jag testar Nivåkalibreringen.
det borde väll kunna gå att köra ovan högtalarkonfigurering ?? med 2st surround back-högtalare och kunna få
Audyssey 2EQ att identifiera båda surround back-högtalare, eller är jag helt ute och cycklar ?
har provat micen på flera ställen,
kabellängd det bode väll inte spela någon roll, vänstra surr back högtalaren har kanske 10meter
hoppas hoppas snälla snälla att några kan hjälpa mig.
tack tack
Postad 05 May 2010 - 07:40
en högtalare går inte att identifiera,
kör 5.1 och kopplat 2st front speaker 1st center 2st surround back-högtalare och en subb,
och den vänstra bakre Surr Back speakern vill inte identifieras i rumskorrigeringen med Audyssey 2EQ,
manuel kalibrering funkar, jag får ljud i alla högtalarna när jag testar Nivåkalibreringen.
det borde väll kunna gå att köra ovan högtalarkonfigurering ?? med 2st surround back-högtalare och kunna få
Audyssey 2EQ att identifiera båda surround back-högtalare, eller är jag helt ute och cycklar ?
kabellängd det bode väll inte spela någon roll, vänstra surr back högtalaren har kanske 10meter
tack tack
du kan inte calibrera med bara back konerna då den räknar ut från frontarna som grund så frontarna måste va inkopplade
Postad 05 May 2010 - 08:46
du kan inte calibrera med bara back konerna då den räknar ut från frontarna som grund så frontarna måste va inkopplade
jätte tack för snabba svaret, men förstod inte riktigt: frontarna måste va inkopplade ?,
frontarna är inkopplade,
kan det vara så att jag måste köra dom 2st bakre Ej som Surr Back utan som Surround speaker
så att audyssey 2EQ kan kalibrera 5.1 systemet, oavsett om dom 2st bakre sitter på sidorna bak eller bakom
tack tack
Postad 05 May 2010 - 08:46
en högtalare går inte att identifiera,
tack tack
Rätta mig om jag har fel, men ska du inte koppla dina bakre högtalare till ingångarna på receivern som heter "Surround", inte "Surround back".
Surround back kanalerna är väl ämnade för om du har fler än 5 högtalare, alltså 6.1 eller 7.1 etc.
Detta borde ju dock inte inverka på kalibreringen tycker jag inte, men du kan ju alltid testa det.
Postad 05 May 2010 - 11:24
Rätta mig om jag har fel, men ska du inte koppla dina bakre högtalare till ingångarna på receivern som heter "Surround", inte "Surround back".
Surround back kanalerna är väl ämnade för om du har fler än 5 högtalare, alltså 6.1 eller 7.1 etc.
Detta borde ju dock inte inverka på kalibreringen tycker jag inte, men du kan ju alltid testa det.
tack, det var så jag också började tro,
men ska koppla om från surr back till surr och hoppas att kalibreringen hittar alla högtalare
Postad 06 May 2010 - 06:18
tack, det var så jag också började tro,
men ska koppla om från surr back till surr och hoppas att kalibreringen hittar alla högtalare
har nu koppla om från surr back till surr och kalibreringen funkar
tack för svaren
Postad 06 May 2010 - 06:41
men hade ljud på dom vanliga kanalerna först, som sedan försvann
har kopplat humax hdpvr 1000c mot recivern, direkt så fick jag bra ljud både på tv4HD digital + tv3,
sedan kollade jag på tv4hd i någon timme och bytte till TV3 och då kom inget Ljud
har provat kolla massa inställningar, men hittar Inte vad jag gör för fel ??
TV4HD digital: in: Dolby D ut: Dolby PLII Movie Funkar
TV3 och alla andra kanaler: in: PCM ut: DTS Neo 6 Cinema inget ljud alls, gråter
allt är kopplat med HDMI
jätte jätte gärna tipps, (eller kanske trasig)
kopplat mot en Panasonic TV tx-p42v10e, som både onkyo+pana säger funkar med tv`ns senaste firmware
Redigerat av Unregistered65a692d2, 06 May 2010 - 07:33.
Postad 06 May 2010 - 07:32
inget ljud på vanliga kanaler från Humax, bara ljud på dom HD kanaler med Digitalt ljud,
har kopplat humax hdpvr 1000c mot recivern, direkt så fick jag bra ljud både på tv4HD digital + tv3,
sedan kollade jag på tv4hd i någon timme och bytte till TV3 och då kom inget Ljud
TV3 och alla andra kanaler: in: PCM ut: DTS Neo 6 Cinema inget ljud alls, gråter
kopplat mot en Panasonic TV tx-p42v10e, som både onkyo+pana säger funkar med tv`ns senaste firmware
Ser det ut som att receivern faktiskt tar emot några signaler?
Kolla annars ljudinställningarna på din Humax så att dessa är satta för HDMI ut. Ofta kan man ju i dessa inställningar välja vad för ljudformat som ska vara prio 1 att använda och sen prio 2 och dylikt.
Du har säkerligen redan undersökt dessa inställningar men annars kan det ju vara något sådant.
Postad 06 May 2010 - 08:19
Ser det ut som att receivern faktiskt tar emot några signaler?
Kolla annars ljudinställningarna på din Humax så att dessa är satta för HDMI ut. Ofta kan man ju i dessa inställningar välja vad för ljudformat som ska vara prio 1 att använda och sen prio 2 och dylikt.
Du har säkerligen redan undersökt dessa inställningar men annars kan det ju vara något sådant.
tusen tack för tippset, hm har Inte kollat Humaxs inställningarna, låter ju mycket vettigt.
ska kolla Humax ljudinställningarna och att det är satt som HDMI ut
(hoppas jag hittar hur bara, men det borde jag)
Tack tack
Postad 06 May 2010 - 12:23
inget ljud på vanliga kanaler från Humax, bara ljud på dom HD kanaler med Digitalt ljud,
allt är kopplat med HDMI
varför matar du dolby digital och skickar ut det i PL2? matar du med dolby så ska du ha dolby ut varför göra om en fler kanalig källa till stereo och sen från stereo till 5kanal?
Postad 07 May 2010 - 06:40
varför matar du dolby digital och skickar ut det i PL2? matar du med dolby så ska du ha dolby ut varför göra om en fler kanalig källa till stereo och sen från stereo till 5kanal?
tack för svaret,
haha mycket bra fråga, har noll koll på format och vad dom innebär och gör,
så Dolby PLII Movie = bara stereo, något tipps på vad annvända för tv titta,
in: PCM ut: DTS Neo 6 Cinema funkar detta att köra på dom vanliga tv kanalerna.
ang ljudet på dom övriga tv kanalerna, hm hade sänkt tv ljudvolymen med tv fjärren, men hade också sänkt Humax 1000c boxens ljud med humax fjärren det innebar att jag fick ljud på 3st HD kanaler som skickade ut Dolby Digital men på dom övriga kanalerna så behövde jag höja volymen med Humax fjärren mot Humax boxen
och då fick jag tillbaka ljudet på dom övriga kanalerna, förstår dock ej varför ?
enl Humax Manualen så vet ej om jag förstår rätt, men man kanske bara får Digitalt ljud när man kopplar med Optisk
nedan enl Humax HDPVR 1000C manualen, ska nog lägga denna fråga i humax 1000c avdelningen
12. S/PDIF Anslutning till ljudsystem med en S/PDIFkabel. (digitalt ljud)
Du kan ställa in Dolby Digital automatiskt. Om du väljer På, sker Dolby Digital-utgång via S/PDIF
Ljud: TV SCART, VCR SCART, Audio L/R, S/PDIF (Digital Audio Output)
Redigerat av Unregistered65a692d2, 07 May 2010 - 08:20.
Postad 07 May 2010 - 07:46
tack för svaret,
haha mycket bra fråga, har noll koll på format och vad dom innebär och gör,
så Dolby PLII Movie = bara stereo, något tipps på vad annvända för tv titta,
in: PCM ut: DTS Neo 6 Cinema funkar detta att köra på dom vanliga tv kanalerna.
ang ljudet på dom övriga tv kanalerna, hm hade sänkt tv ljudvolymen med tv fjärren, men hade också sänkt Humax 1000c boxens ljud med humax fjärren det innebar att jag fick ljud på 3st HD kanaler som skickade ut Dolby Digital men på dom övriga kanalerna så behövde jag höja volymen med Humax fjärren mot Humax boxen
och då fick jag tillbaka ljudet på dom övriga kanalerna, förstår dock ej varför ?
enl Humax Manualen så vet ej om jag förstår rätt, men man kanske bara får Digitalt ljud när man kopplar med Optisk
nedan enl Humax HDPVR 1000C manualen, ska nog lägga denna fråga i humax 1000c avdelningen
12. S/PDIF Anslutning till ljudsystem med en S/PDIFkabel. (digitalt ljud)
Du kan ställa in Dolby Digital automatiskt. Om du väljer På, sker Dolby Digital-utgång via S/PDIF
Ljud: TV SCART, VCR SCART, Audio L/R, S/PDIF (Digital Audio Output)
vi säger du kollar på en källa som tex skickar DD eller DTS så ska du försöka matcha den signalen men säger vi du lyssnar på en stereo källa så väljer du med fördel dolby PL2X eller dts neo:6. pl2x letar i stereo signalen efter en så kallad matrix kod som säger vart varje ljud ska komma från vilket du upplever som att olika ljud kommer från håll men grunden i pl2x är alltid stereo. så om en film är kodad i dd/dts så ska du köra DD eller DTS för bästa resultat.
jag har också en Humax HDPVR 1000c du kommer inte se nån förändring med vol kontrollen på dolby digital källor då digitalboxen skickar ljudet direkt till recivern vol kontrollen är enbart till för pcm på digitalboxen.
ett tips i övrigt du kan med fördel koppla hdmi direkt från digitalbox till recivern alltså dumpa helt sp/dif.
men kan du inte köra helt hdmi så ska du lägga dolby prioritering PÅ nu vet jag att andra har haft lite roblem med sp/dif ..
ja fråga i humax pvr 1000c tråden annars jag som skapat den tråden ursprungligen och kan garantera du får hjälp där
Redigerat av Duckface21, 07 May 2010 - 12:49.
Postad 07 May 2010 - 11:45
vi säger du kollar på en källa som tex skickar DD eller DTS så ska du försöka matcha den signalen men säger vi du lyssnar på en stereo källa så väljer du med fördel dolby PL2X eller dts neo:6. pl2x letar i stereo signalen efter en så kallad matrix kod som säger vart varje ljud ska komma från vilket du upplever som att olika ljud kommer från håll men grunden i pl2x är alltid stereo. så om en film är kodad i dd/dts så ska du köra DD eller DTS för bästa resultat.
jag har också en Humax HDPVR 1000c du kommer inte se nån förändring med vol kontrollen på dolby digital källor då digitalboxen skickar ljudet direkt till recivern vol kontrollen är enbart till för pcm på digitalboxen.
ett tips i övrigt du kan med fördel koppla hdmi direkt från digitalbox till recivern alltså dumpa helt sp/dif.
men kan du inte köra helt hdmi så ska du lägga dolby prioritering PÅ nu vet jag att andra har haft lite roblem med sp/dif ..
ja fråga i humax pvr 1000c tråden annars jag som kapat den tråden ursprungligen och kan garantera du får hjälp där
Tack tack
då förstår jag lite mer
Postad 07 May 2010 - 13:07
Tack tack
då förstår jag lite mer
bra sida om ljudformat jag just hittade
http://www.bigscreen...judformaten.htm
Postad 07 May 2010 - 20:00
bra sida om ljudformat jag just hittade
http://www.bigscreen...judformaten.htm
håller faktiskt med det sista som han skriver på den sidan (vart ska allt sluta) det vi igentligen behöver bry oss om i dag och tror kommer va så långt framöver är DTS, dolby digital, och pro logic2x och så framför allt HD ljuden på bluray
Postad 18 May 2010 - 20:48
Helst skulle jag vilja kunna browsa apps, tex SR poddradio etc via tvn
Redigerat av doskarsson, 18 May 2010 - 20:52.
Postad 18 May 2010 - 21:42
Nån som har koll på hur jag kopplat in min iphone touch i denna 607an?
Helst skulle jag vilja kunna browsa apps, tex SR poddradio etc via tvn
du ska ha en tv kabel till iphonen tex sån här kabel:
http://www.mytrendyp...-3g-13014p.html
det kopplar du bara in på fronten på recivern.
men du kommer inte kunna browsa apps allt du kommer kunna göra är att få ut ljud, bild och ljud får du bara ut om du kör ipod läget och kör filmer
Redigerat av Duckface21, 19 May 2010 - 08:17.
Postad 21 May 2010 - 11:02
Jag har dragit ut ljud på min balkong och undrar om det går att spela ut ljud från samma källa till den vanliga kanalen och Zone 2 samtidigt.
Sedan undrar jag vilka ljudinställningar som är rekomenderade på förstärkaren för ett 2.1 system som används för Tv, Film, Spel och Musik. Ex. ljudformat, preset och andra funktioner.
Hälsn.
Postad 23 May 2010 - 12:56
När jag installerade produkten första gången fungerade SETUP OSD helt utan problem.
Sen en dag slutatde allt att fungerar, inga signaler skickades vidare genom förstärkaren upp till tv:en , dock fungerade ljudet.
Kopplade jag in en källa direkt till tv:n fungerade det.
Testade att koppla onkyon till annan tv allt fungerar fint.
Aha, tv är trasig! Skickade den på verkstad.
Nu sitter jag med en låne TV, från Philips och får samma problem.
Utan några källor inkopplade, bara en HDMi från Onkyo out till tv:en, och trycker på setup så får jag bara meny på displayen på onkyo:n inget på TV:en, där står det bara "Videoformatet kan inte användas".
Men denna minimala inkoppling fungerar fint på två andra tv.
Postad 23 May 2010 - 21:01
Sen funkade setupen via tvn igen.
Postad 24 May 2010 - 07:55
Om jag ändrar ljudet under "Audio" på fjärren.
(center och dyl)
Ändrar den tillbaka igen om jag stänger av eller byter ingång.
Väldigt irriterande. Kanske något jag missat att ändra ??
Någon som har någon idé varför de blir så ???
Eller andra tips...
Tacksam för hjälp...
Postad 01 June 2010 - 06:21
Postad 01 June 2010 - 09:21
Jag har läst manualen och undrar om det är korrekt uppfattat att man inte kan skicka hdmi-in vidare som komponent-ut? Man kan bara "stega uppåt", komposit->komponent->hdmi.
det går inte att skicka HDMI----->Component
Postad 01 June 2010 - 10:14
Då åker jag på en hdmi-splitter iallafall. =(det går inte att skicka HDMI----->Component
det går bara andra vägen Component till HDMI sorligt nog
Postad 01 June 2010 - 11:13
Jag som vanlig svensson märker jag någon skillnad mellan 607 och 608 ?
Nej
EDIT:
finns i dag ingen anledning till 608 bara om du ska köra 3d då 608 har stöd för det via nya hdmi
Redigerat av Duckface21, 01 June 2010 - 11:31.
Postad 01 June 2010 - 12:57
Hur blir det och koppla vid recivern med datorn ? Känner tv fortfarande av att det är en datorn och fixar bilden eller näste man testa sig fram med olika upplösningar ?Nej
EDIT:
finns i dag ingen anledning till 608 bara om du ska köra 3d då 608 har stöd för det via nya hdmi
Postad 01 June 2010 - 20:06
hittade dock en väldigt viktig anledning för mig =( 607 saknar passtru ? mne inte 608.Nej
EDIT:
får spara lite extra =(
Postad 01 June 2010 - 20:35
det kommer att va som förut resivern skickar signalen från datorn vidare till tvHur blir det och koppla vid recivern med datorn ? Känner tv fortfarande av att det är en datorn och fixar bilden eller näste man testa sig fram med olika upplösningar ?
Postad 01 June 2010 - 20:38
hittade dock en väldigt viktig anledning för mig =( 607 saknar passtru ? mne inte 608.
får spara lite extra =(
hur menar du nu?
kopplar du in en hdmi så kör den passtru till hdmi ut om det är hdmi till component så är svaret nej där finns ej passtru men från hdmi till hdmi så ja och component till hdmi så ja
Postad 01 June 2010 - 20:48
menar att den inte kan skicka signal medans den är på standby. men det kan väl 608. en väldigt viktig detalj när man delar med sin fruhur menar du nu?
kopplar du in en hdmi så kör den passtru till hdmi ut om det är hdmi till component så är svaret nej där finns ej passtru men från hdmi till hdmi så ja och component till hdmi så ja
kollar lite närmare på 508 som också verkar ha denna inställning
Postad 01 June 2010 - 23:03
Den skickar signalen vidare när den är i standby, man får aktivera en inställning i den bara så gör den det. Som Ankan skriver så skickar den HDMI till HDMI och komp till HDMI när den är i standby.menar att den inte kan skicka signal medans den är på standby. men det kan väl 608. en väldigt viktig detalj när man delar med sin fru
![]()
Postad 02 June 2010 - 06:51
Jag har inte lusläst den här tråden så det är möjligt att min fråga redan finns besvarad någonstans, men jag kör på.
Vad jag har läst så har inte 607:an någon 5.1 preout (lågnivåutgång) vilket gör att man INTE kan använda denna receiver i kombination med externa slutsteg! Stämmer detta? I så fall så suger det...
Visst, man kan väl köra på zon 2 men då blir det väl skumt med master-volymen, eller?
Får kika på nån annan receiver i liknande prisklass som har preout, några förslag?
Hade´ gött!
Postad 02 June 2010 - 07:53
menar att den inte kan skicka signal medans den är på standby. men det kan väl 608. en väldigt viktig detalj när man delar med sin fru
![]()
607an skickar vidare i standby bara aktivera det
Postad 02 June 2010 - 07:57
Tja!
Jag har inte lusläst den här tråden så det är möjligt att min fråga redan finns besvarad någonstans, men jag kör på.
Vad jag har läst så har inte 607:an någon 5.1 preout (lågnivåutgång) vilket gör att man INTE kan använda denna receiver i kombination med externa slutsteg! Stämmer detta? I så fall så suger det...
Visst, man kan väl köra på zon 2 men då blir det väl skumt med master-volymen, eller?
Får kika på nån annan receiver i liknande prisklass som har preout, några förslag?
Hade´ gött!
mycket sant preout finns inte som du sa kan du köra med zone 2 men anledning till att preout inte finns är för att receivern är inte avsedd att köras så heller den är helt enkelt för basic use den ger så gått ljud ändå så varför ha det
Postad 02 June 2010 - 08:26
en fråga, man ska ju inte peta på högtalar inställningarna (förutom subben) för att inte sabba rumskalibreringen.
men jag tycker jag får för lågt ljud via center högtalaren när det är Tal, folk pratar,
och tycker att surround högtalarna tar över för mycket i ljud när dom går igång
någon som kan ha något tipps.
tack tack
Postad 02 June 2010 - 08:46
åh tack då missuppfattade jag ditt tidigare inlägg. var lite trött igår607an skickar vidare i standby bara aktivera det
nu är jag nära och trycka på beställnings knappen hehe får fundera över dagen
Postad 02 June 2010 - 09:12
det du kan testa är att aktivera dynamic volume sätt den till Light detta gör du på audio knappen på fjärren fjärren måste stå i reciver läge för knappen ska funka.hej,
en fråga, man ska ju inte peta på högtalar inställningarna (förutom subben) för att inte sabba rumskalibreringen.
men jag tycker jag får för lågt ljud via center högtalaren när det är Tal, folk pratar,
och tycker att surround högtalarna tar över för mycket i ljud när dom går igång
någon som kan ha något tipps.
tack tack
det andra du kan göra är om du uplever problemet med dolby pro logic är att mixtra med pro logic inställningarna det gör du under Setup-------->3. Audio Adjust -----------> 2. Dolby
de inställningar som funkat bäst för mig där är Panorama ON, Dimension +2, Center Width 2.
men självklart e det olika inställningar för olika setups med olika koner osv så experimentera där
Redigerat av Duckface21, 02 June 2010 - 09:18.
Postad 02 June 2010 - 11:07
men ska testa dom andra förslagen och experimentera där
Tack
Postad 02 June 2010 - 11:18
dynamic volume Light, använder jag
men ska testa dom andra förslagen och experimentera där
Tack
yes bara säga hur de går
Postad 02 June 2010 - 11:40
mycket sant preout finns inte som du sa kan du köra med zone 2 men anledning till att preout inte finns är för att receivern är inte avsedd att köras så heller den är helt enkelt för basic use den ger så gått ljud ändå så varför ha det
Tackar för svaret, Duckface!
Jag förstår argumentet men jag har kommit över ett gammalt hembyggt klass-A slutsteg (Jean Hiragas 'Le Monstre' på 18 kg!) som jag gärna skulle vilja köra tillsammans med en ny receiver (min gamla Marantz SR5500 håller på att ge upp). Jag har tittat på Onkyo 607 just pga av dess pris/prestanda samt populäritet.
Skumt att typ alla Marantz har preout... Borde inte vara en sån 'premium'-feature direkt...
Men men... Får väl skaffa ett beggat bättre försteg att ha till slutsteget i så fall....
Hade´
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
3 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?