* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
7 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 20 April 2009 - 22:04
Postad 20 April 2009 - 22:35
Jag hade tänkt ha isolering i alla ramarna men jag skulle ju kunna lämna några tomma.
Får höra med Ingvar vad han rekomenderar när jag är uppe på demot.
Jag skulle bli förvånad om Ingvar rekommenderade något annat än dämpning av hela väggen, alltså ända upp till taket, men ingen dämpning mitt på väggen mellan högtalarna. Gärna en snutt på sidoväggarna också. Frågar man honom om en kompromiss- eller tumregel när det gäller akustiken blir han nästan lite purken; "-Kompromiss?"
Postad 21 April 2009 - 07:40
Postad 21 April 2009 - 07:54
Spelar Ino-högtalare generellt lika bra med all musik eller är de bättre/sämre på någon/några genrer?
Ino's högtalare ska ju återge precis vad som finns på skivan, så om inspelningen är bra så låter det bra helt enkelt. Am I right?
Postad 21 April 2009 - 08:09
Nahaz: Ska du ha absorbenter längs hela väggen? Tänk på att för mycket dämpning/absorbering "suger energi". Har en polare som har dämpat så till den milda grad att en expoderande handgranat skulle låta som ett litet "poff" i hans rum. Inte kul. Bättre med diffusorer som reducerar stående vågor men behåller "livet" i rummet. Men det vet väl Ingvar i.o.f.s.
Vadå bättre? Det finns olika skolor på det där, men kvarvarande reflexer kommer med största sannolikhet dölja detaljer i ljudet. Minns inte vad för RT60-värde Ingvar försöker få till i sina rum, men det är riktigt lågt. Dock är det ofta så (enligt herr Öhman) att rum som känns döddämpade helt enkelt lider av för lite dämpning/absorption – i basområdet.
Diffusorer använder väl Ingvar längs med sidorna i rummet och bakom lyssningsplats, dock inte vid framvägg. Om jag fattat det rätt. Det finns ju killar här på forumet som kan detta sjutusen gånger bättre än jag.
Postad 21 April 2009 - 08:28
-Dämpning golv med heltäckningsmatta.
-Diffussion tak med räfflor eller reglar.
-Ibland dämpning fram i taket.
-Dämpning med stenull och akustikplattor bakom och vid sidan om fronthögtalarna fram till förstareflexen (men inte i mitten mellan sidohögtalarna).
-Draperier en bit ut från vägg på främre halvan av sidoväggarna.
-Enkel diffussion på sidoväggar och bakvägg (tex filmhyllor).
-En eller ett par riktigt stora basabsorbenter. Dessa verkar vara det krångligaste att få till eftersom de tar stor plats...
-Korrektion av rummets dimensioner, tex sänkning av tak.
-Korrektion av väggarnas styvhet, tex dubbelgips på cc30-reglar.
-Ibland gälabsorbenter på sidoväggarna (dessa verkar dyka upp i långsmala rum har jag noterat).
Och lite annat smått och gott...
Postad 21 April 2009 - 08:34
Får se hur det blir.
Postad 21 April 2009 - 08:57
Postad 21 April 2009 - 09:07
Som en ordinär high end-högtalare, alltså. Således väljer t.ex. hårdrocks- och pop-nissarna andra högtalare då dessa genrer ofta är ganska komprimerade i inspelningarna och därmed inte alltid ger den "roligaste" återgivningen i ett par frekvensraka högtalare. Även om högtalarna alltså återger inspelningarna korrekt, vilket ju är ett kvalitetskriterium i sig men stereoperspektiv, upplösning, tredimensionalitet, fokus och andra klassiska hifi-parametrar brukar inte stå högst upp på listan över most wanted-egenskaper bland dessa lyssnare. Am I right?Ino's högtalare ska ju återge precis vad som finns på skivan, så om inspelningen är bra så låter det bra helt enkelt. Am I right?
Postad 21 April 2009 - 09:53
Ja, det har du rätt i. Även om jag är gammal hårdrockare, lyssnar jag inte så mycket på denna genre idag. Har mer snöat in på singer-/songwritertraditionen. När jag då och då sätter på en hårdrocksplatta, låter denna förvisso bättre i mina AV men kanske lite roligare i bion med tre subbar. Men det är en smaksak vad man föredrar, handlar mycket om tillfälle, humör och dagsform.Det är ju en smakfråga, svårt att säga något om
Postad 21 April 2009 - 10:05
Ja, det har du rätt i. Även om jag är gammal hårdrockare, lyssnar jag inte så mycket på denna genre idag. Har mer snöat in på singer-/songwritertraditionen. När jag då och då sätter på en hårdrocksplatta, låter denna förvisso bättre i mina AV men kanske lite roligare i bion med tre subbar. Men det är en smaksak vad man föredrar, handlar mycket om tillfälle, humör och dagsform.
Det är något jag söker, jag vill ha en högtalare som jag tycker är grym varje gång jag sätter på anläggningen. Har inte hittat det ännu. Fast det kanske inte går heller?
Vissa dagar tycker jag att det låter hur bra som helst, nästa dag låter det bara sådär.
Postad 21 April 2009 - 10:29
Postad 21 April 2009 - 10:57
Det är som jag skriver; alla uppskattar inte perfekt perspektivåtergining och högupplöst mellan- och diskanregister, även om jag värdesätter dessa parametrar oerhört högt. Kan tänka mig att den typ av musik du lyssnar på "sjunger" betydligt roligare i ett par CV!Jag lyssnar mest på hårdrock,trance osv .Mina högtalare är väldigt roliga till den sorts musik .Kompisen har ett par pi60 ,fint ljud i dom helt klart men inte alls lika roliga till denna sorts musik tycker jag .Tror det beror på lite hur man lyssnar också ,för den som lyssnar aktivt ock vill njuta av musiken så är ju ino grejer idealiska med sin korrekta återgivning , men sån är inte jag .Gillar när det är lite hissat i basen osv
Postad 21 April 2009 - 11:16
Som en ordinär high end-högtalare, alltså. Således väljer t.ex. hårdrocks- och pop-nissarna andra högtalare då dessa genrer ofta är ganska komprimerade i inspelningarna och därmed inte alltid ger den "roligaste" återgivningen i ett par frekvensraka högtalare. Även om högtalarna alltså återger inspelningarna korrekt, vilket ju är ett kvalitetskriterium i sig men stereoperspektiv, upplösning, tredimensionalitet, fokus och andra klassiska hifi-parametrar brukar inte stå högst upp på listan över most wanted-egenskaper bland dessa lyssnare. Am I right?
Metallica, Iron maden, Slipnott m.m. låter hur grymt bra som helst på pi60 anser jag...
Mycket matigare och kraftfullare än på måna "rock högtalare" som bara låter skrikiga i jämförelse...
Postad 21 April 2009 - 11:20
Vadå bättre? Det finns olika skolor på det där, men kvarvarande reflexer kommer med största sannolikhet dölja detaljer i ljudet. Minns inte vad för RT60-värde Ingvar försöker få till i sina rum, men det är riktigt lågt. Dock är det ofta så (enligt herr Öhman) att rum som känns döddämpade helt enkelt lider av för lite dämpning/absorption – i basområdet.
Diffusorer använder väl Ingvar längs med sidorna i rummet och bakom lyssningsplats, dock inte vid framvägg. Om jag fattat det rätt. Det finns ju killar här på forumet som kan detta sjutusen gånger bättre än jag.
Likaväl som det finns olika ideologier och teorier kring högtalarkonstruktion skiljer sig rekommendationerna kraftigt när det gäller olika akustiska ingrepp i rum. Ingvar Öhman och Svanå är ju ljusår ifrån varandra. Svanå verkar gilla diffraktion mycket mer än absorption i små rum. Ingvars teorier kanske inte kan tas som något universellt gångbart och överlägset övriga akustikers, men jag har stort förtroende för hans kunskaper. Efter ett besök i hans demorom är det svårt att inte bli övertygad.
Dessutom är det smått unikt att samma person som konstruerat ens högtalare, även kan bistå med att förbättra akustiken i just det rum som hans högtalare spelar i. Han borde liksom veta vilka akustiska ingrepp som passar med högtalarna.
En högtalarkonstuktion med lite hissad bas eller diskant kanske är konstruerad med hänsyn till de akustiska brister som ett normalt vardagsrum ofta har. Akustikbehandlar man då på "Ingvars sätt" kanske det blir fel, eftersom det inte blir rätt förutsättningar för den högtalaren att spela i.
Postad 21 April 2009 - 11:22
Martin Birch har aldrig gjort några Maiden-plattor med någon större dynamik, vilket inte heller är möjligt med den typ av metal Maiden spelar. Menar du att pi60 ger det extra bastryck som krävs för att plattorna ska få lite extra kött? I sådana fall tvivlar jag på neutraliteten i dessa högtalare. Sen att det inte låter lika "skrikigt" eller vasst som med högtalare som återger enligt "hängmatteprincipen" på en eq är en annan femma.Metallica, Iron maden, Slipnott m.m. låter hur grymt bra som helst på pi60 anser jag...
Mycket matigare och kraftfullare än på måna "rock högtalare" som bara låter skrikiga i jämförelse...
Postad 21 April 2009 - 11:26
Här tror jag att du har rätt. Det kan alltså inte gälla som en allmän rekommendation att tokdämpa väggen bakom högtalarna, oavsett vilka burkar man äger.En högtalarkonstuktion med lite hissad bas eller diskant kanske är konstruerad med hänsyn till de akustiska brister som ett normalt vardagsrum ofta har. Akustikbehandlar man då på "Ingvars sätt" kanske det blir fel, eftersom det inte blir rätt förutsättningar för den högtalaren att spela i.
Postad 21 April 2009 - 11:28
Postad 21 April 2009 - 11:32
Här tror jag att du har rätt. Det kan alltså inte gälla som en allmän rekommendation att tokdämpa väggen bakom högtalarna, oavsett vilka burkar man äger.
Att dämpa lite i området från 200Hz och upp till några tusen Hz, vilket är fallet med Inos akustikplattor som jag har bakom varje högtalare, kan väl knappast kallas för att "tokdämpa". Dock tror jag faktiskt att i princip alla högtalare vinner på det, i alla fall alla som är konstruerade efter lådhögtalarprincipen med framåtriktade element.
Postad 21 April 2009 - 11:42
Tokdämpa var kanske att ta i en smula...Att dämpa lite i området från 200Hz och upp till några tusen Hz, vilket är fallet med Inos akustikplattor som jag har bakom varje högtalare, kan väl knappast kallas för att "tokdämpa". Dock tror jag faktiskt att i princip alla högtalare vinner på det, i alla fall alla som är konstruerade efter lådhögtalarprincipen med framåtriktade element.
Postad 21 April 2009 - 12:07
Martin Birch har aldrig gjort några Maiden-plattor med någon större dynamik, vilket inte heller är möjligt med den typ av metal Maiden spelar. Menar du att pi60 ger det extra bastryck som krävs för att plattorna ska få lite extra kött? I sådana fall tvivlar jag på neutraliteten i dessa högtalare. Sen att det inte låter lika "skrikigt" eller vasst som med högtalare som återger enligt "hängmatteprincipen" på en eq är en annan femma.
Som sagt, högtalarna låter aldrig ansträngda eller skrikigt oavsett vad du spelar på dem tycker jag...
Postad 21 April 2009 - 12:12
Tokdämpa var kanske att ta i en smula...
Skulle i.o.f.s. kunna tänka mig att sätta upp några snygga absorbenter bakom mina högtalare men läste någonstans att detta inte var att rekommendera, då Avantgarderna har bakåtriktade portar för diskanten (SEC). Så alla högtalare vinner nog inte på dämpning bakom.
Men sådana dämpskivor jag talar om dämpar ingenting i det frekvensområde som porten arbetar i. Tror inte det skulle vara någon fara. Högtalare blir väl omnipolära vid låga frekvenser dessutom, oavsett om porten sitter fram eller bak (eller saknar port för den delen).
Postad 21 April 2009 - 12:18
Ok, då kanske det är idé, ändå... Nån som vet med säkerhet hur det är med AV S3 och dämpning av främre väggen? Lite OT i denna tråd men i alla fall.Men sådana dämpskivor jag talar om dämpar ingenting i det frekvensområde som porten arbetar i. Tror inte det skulle vara någon fara. Högtalare blir väl omnipolära vid låga frekvenser dessutom, oavsett om porten sitter fram eller bak (eller saknar port för den delen).
Men låter de "köttigt" med Maiden?Som sagt, högtalarna låter aldrig ansträngda eller skrikigt oavsett vad du spelar på dem tycker jag...
Postad 21 April 2009 - 12:48
Ok, då kanske det är idé, ändå... Nån som vet med säkerhet hur det är med AV S3 och dämpning av främre väggen? Lite OT i denna tråd men i alla fall.
![]()
Men låter de "köttigt" med Maiden?
Nej men kraftfullt och utan spår av dansstränghet och vasshet, men inte "köttigt" som man skulle vilja att det lät, det e ju super dåliga inspelning...
Postad 21 April 2009 - 17:43
Detta lät mycket bra trots den begränsade dämpningen
Bifogad fil(er)
Postad 21 April 2009 - 18:05
ser lite ut som renen rudolf
Postad 21 April 2009 - 18:47
Det är något jag söker, jag vill ha en högtalare som jag tycker är grym varje gång jag sätter på anläggningen. Har inte hittat det ännu. Fast det kanske inte går heller?
Tyvär så verkar det vara så att ibland så är inte öronen med på att lyssna ...Vardagar är sämst tex då man stått ute och jobbat i blåsten och kommer hem och ska finlyssna hehe surrar nästan i skallen fortfarande
Öronen kan bli mättade på ljud efter en dags arbete ..eller dyl .
Det bästa är helt klart helgen då man fått sova och tagit det lite soft på dagen då brukar det lira så man flinar fett ..
Imponerande där Dvd-ai "Pioneer?
Mvh
Postad 21 April 2009 - 19:13
Postad 21 April 2009 - 19:21
(men han har lyssnat på dem dock)
Jag tycker pi60 har en fin diskant. Upplöst, len och soft-dome (som jag föredrar). Dynaudios diskanter älskar jag också, och pi60 diskanten är inte långt ifrån, utan väldigt lik, och därför väldigt bra i mitt tycke.
piP har jag bara hört hos Öhman och på mässan (Veteran Hifis ex), så det är två extremfall tycker jag. Så jag uttalar mig inte om dem så mkt pga det. Men hos Öhman låter diskanten väldigt bra i piP.
pi60 har en rejält mer påkostad och dyrare diskant än piP också förstås (och ännu mer i pi60s förstås).
Postad 26 April 2009 - 12:14
DVD-Ai har inga pi60 (ännu), han lider ****ts kval vad han ska köpa!
![]()
(men han har lyssnat på dem dock)
Haha, jo det skulle man kunna säga
Men det jag liter mest av är pengar.. alltså brist på dem!
Valet står mellan pi60 eller i28 som första köp och sedan moduler av icke bestämd typ och antal...
Om man ändå bara hade varit miljonär... då hade det varit så lätt ! då hade det blivit i32s + infra Y12 på en gång så är det klart sedan...
Postad 26 April 2009 - 13:02
bara att springa till banken och be morsan och farsan att inteckna husetHaha, jo det skulle man kunna säga
![]()
Men det jag liter mest av är pengar.. alltså brist på dem!![]()
Valet står mellan pi60 eller i28 som första köp och sedan moduler av icke bestämd typ och antal...![]()
Om man ändå bara hade varit miljonär... då hade det varit så lätt ! då hade det blivit i32s + infra Y12 på en gång så är det klart sedan...
Postad 26 April 2009 - 18:14
Redigerat av Unregistered9b54f378, 26 April 2009 - 18:14.
Postad 26 April 2009 - 19:29
bara att springa till banken och be morsan och farsan att inteckna huset
Haha, NJaaa detta är inget som jag skulle kunna tänka mig att låna pengar till i nuläget, inte av morsa eller farsa i alla fall...
Börja med pi60, vilka täcker "det mesta", sen ha moduler eller bs60 som uppgradering i bakfickan om du vill ha mer baskapacitet/tryck....pi60 är alltid lättsålda annars om pengarna börjar rulla in och i56 pockar...
Mjaaa. pi60 är riktigt bra, jätte fina högtalare som presterar bra, mne inte tillräkligt högt för att jag ska kunna sitta stilla...
i28 är dem som jag verkligen, verkligen vill ha mer än allt annat (förutom i32s då förstoss...) och i28 är dem som jag verkligen vill sattsa på, men det tar sådan patetisk tid att få ihopp pengar och man måste ju kunna leva undertiden som man sparar också så...
Kunna hitta på roliga saker och unna sig lite småsaker och då tar det än längre tid...
pi60 är en "nöd lösning" för min del känns det som, ett par i28 och det kommer att kännas ritkigt bra, men ett par pi60 så kommer jag garanterat att vilja ha mer...
Moduler är en självklarhet att det blir också, och för min del så är det y-4 eller pX-6 som är av intresse i första hand
Postad 26 April 2009 - 23:28
Postad 27 April 2009 - 07:15
Postad 27 April 2009 - 18:14
Damocles: Det är låg distorsion som är nyckeln där, inte alltid maxat ljudtryck. Och då att även kunna ligga på mycket höga ljudtryck (referensnivå) med ultralåg distorsion, ujuj. Plus att i28 går att skräddarsy till lyssningsrummet mer än i14 gör.
Jepp, rums anpassningen är något som är riktigt trevligt, och jag vill ha ett löjligt headroom också...
Postad 27 April 2009 - 18:24
Damocles: Det är låg distorsion som är nyckeln där, inte alltid maxat ljudtryck. Och då att även kunna ligga på mycket höga ljudtryck (referensnivå) med ultralåg distorsion, ujuj. Plus att i28 går att skräddarsy till lyssningsrummet mer än i14 gör.
nyfiken, hur låg dist är "ultralåg" ?
Postad 27 April 2009 - 19:10
nyfiken, hur låg dist är "ultralåg" ?
Mycket låg
Har ingen siffra, men bra mycket lägre än det mesta på marknaden är min befogade misstanke. De som kört piP för att sedan byta till i28 har berättat att på nivåer där de trott piP lät bra, så distade det rätt rejält. i28 håller sig i skinnet till ohälsosamma nivåer. Även pi60 låter ju helt otroligt rent, men det lär ändå vara skillnad upp mot i28 (och skillnad i28 upp mot i56).
Har du lyssnat på något Ino-system?
Redigerat av shifts, 27 April 2009 - 19:12.
Postad 27 April 2009 - 21:03
/johan
Postad 27 April 2009 - 22:57
Hur mycket skillnad ger i28 mot i14 rent distmässigt. Redan i14 spelar mer än högt nog utan dist för att man inte ska ha en suck att inse hur högt det verkligen. Inte förens man försöker säga något till den som sitter brevid eller slutar spelar och inse att det inte är riltigt nyttigt för öronen i för långa doser.Damocles: Det är låg distorsion som är nyckeln där, inte alltid maxat ljudtryck. Och då att även kunna ligga på mycket höga ljudtryck (referensnivå) med ultralåg distorsion, ujuj. Plus att i28 går att skräddarsy till lyssningsrummet mer än i14 gör.
Att den kanske är bättre på rumsanpassningen kan jag köpa. De i14 jag hört har var i ett fristående rum byggd på flytande golv och hela tjofräsen med alla bells and whistles godkända och mätta av IÖ så...
Postad 28 April 2009 - 11:18
Postad 28 April 2009 - 18:41
som sagt, i14 går att spela ruggigt högt med, men jag vill ha i28 då dem är snyggare, bättre, tar lika mycket plats på golvet, går att rumsanpassa bättre och för att jag gillar att spela högt och vill inte någonsin känna att dem skulle vara någon begränsning
Annars finns ju möjligheten pi60+ bs60 som enlig Öhman blir lika kraftfullt men billigare.
Finns ju en kille som säljer begagnade pi60 på hifimagasinet med signatur basar, vet dock inte om diskanten är den senaste, han vill ha 15000:-
VH
//Rickard
Postad 28 April 2009 - 18:50
Annars finns ju möjligheten pi60+ bs60 som enlig Öhman blir lika kraftfullt men billigare.
Beror ju på vid vilka frekvenser
Vid 17 Hz får den kombon pisk av i14 + prof.X-4
Postad 28 April 2009 - 18:55
Postad 28 April 2009 - 19:49
Jag känner det varje gång jag sätter mig ner och lyssnar, man vill inte sluta. Det är riktigt farligt att starta systemet innan man skall till jobbet, man kommer aldrig iväg. Skivan fångar en och begär ens uppmärksamhet tills den spelat klart.
Jag som skulle titta på film idag...
Jaja, jag får göra ett nytt försök imorgon : )
Postad 28 April 2009 - 21:16
Visserligen inte om i28 utan i56, men citat från manifestet (3/09)nyfiken, hur låg dist är "ultralåg" ?
"Tillsammans med profundusZ-2 kan ljudtryck på över 127 dB alstras i hela hörbara frekvensområdet. Med profundusZ-4 har man 10 dB head room kvar i basområdet vid 127 dB. 127 dB är ett ljudtryck långt mycket starkare än vad som någonsin uppkommer i ett konserthus, så vid mera normal högnivålyssning (max 100 dB) använder man sällan mer än 2 promille av tillgänglig effekt, oftast mindre än en 0,2 promille. Högtalaren arbetar på tomgång även när det skakar i väggarna. Distorsion och kompressionseffekter är därför extremt låga. Trevligt."
Postad 29 April 2009 - 07:05
Sitter och lyssnar på Deep Purple live in Japan på mina pi60 och vill/kan inte sluta.
Jag känner det varje gång jag sätter mig ner och lyssnar, man vill inte sluta. Det är riktigt farligt att starta systemet innan man skall till jobbet, man kommer aldrig iväg. Skivan fångar en och begär ens uppmärksamhet tills den spelat klart.
Jag som skulle titta på film idag...
Jaja, jag får göra ett nytt försök imorgon : )
Känner igen det här problemet
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
17 bilder
57 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?