Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 05 april 2008 - 21:26

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Ny frÄga.

Min stapel för ljudvolymen gör squat. Fungerar inte öht, och jag mÄste anvÀnda TVn's fjÀrrkontroll. Har andra mÀrkt av detta problem? Har nÄgon pÄtalat detta för kundtjÀnst? Om fler upplever detta, lÄt mig omformulera. Fungerar det problemfritt för nÄgon?

Var det hÀr nÄgot som kom med senaste uppdateringen?

Du har nog kopplat in ljudet med optisk kabel till en receiver. Korrekt? DÄ spelar det ingen roll vad du stÀller in för volym pÄ boxen.

Se mitt inlÀgg angÄende detta för massor av sidor sedan. Mitt tips Àr att stÀlla in boxens volym pÄ ca 95 och sedan aldrig Àndra den - det Àr ju inte meningen att man ska Àndra volymen i kÀllan, det vore som om man kan stÀlla in volymen i videon eller i DVD-spelaren.

Har ljudet kopplat till TV via scart sÄ optisk kabel Àr inte med i min koppling. Jo, i guess. Men vill undvika en hög kontroller i knÀt nÀr jag kollar pÄ TV :) . Upplever du samma problem med ljudet?

Redigerat av Unregistered62144f89, 05 april 2008 - 21:26.

Postad 07 april 2008 - 11:26

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlĂ€gg
  • 0

Har ljudet kopplat till TV via scart sÄ optisk kabel Àr inte med i min koppling. Jo, i guess. Men vill undvika en hög kontroller i knÀt nÀr jag kollar pÄ TV :) . Upplever du samma problem med ljudet?

Jag har inga högtalare pÄ min TV sÄ jag kan inte testa.
Förut nÀr jag körde scart till tjock-TVn minns jag att det fungerade dock, jag kunde minska volymen till TVn med PVR:ens volym.
(men som sagt, det rekommenderas inte, för om man sĂ€tter lĂ„g volym pĂ„ PVR:en och nĂ„gon annan familjemedlem istĂ€llet ökar upp TVns volym, dĂ„ kommer det DÅNA i högtalarna nĂ€r man kopplar över till en annan kĂ€lla, t.ex. en Xbox eller den inbyggda tunern.)

Postad 07 april 2008 - 19:23

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlĂ€gg
  • 0

LÄter som om du kanske hade lite brÄttom att koppla in scart-kabeln till utgÄng AV2 (EXT) istf AV1 (TV) pÄ boxens baksida. Ger exakt de symptom du beskriver! (Gjorde sjÀlv samma misstag nÀr jag först kopplade in min...)

Flytta kabeln till den nedre scart-utgÄngen och problemet bör vara löst.

Postad 07 april 2008 - 19:56

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Jag har inga högtalare pÄ min TV sÄ jag kan inte testa.
Förut nÀr jag körde scart till tjock-TVn minns jag att det fungerade dock, jag kunde minska volymen till TVn med PVR:ens volym.
(men som sagt, det rekommenderas inte, för om man sĂ€tter lĂ„g volym pĂ„ PVR:en och nĂ„gon annan familjemedlem istĂ€llet ökar upp TVns volym, dĂ„ kommer det DÅNA i högtalarna nĂ€r man kopplar över till en annan kĂ€lla, t.ex. en Xbox eller den inbyggda tunern.)

FörstÄr precis vad du menar och det smarta med det om man har flera apparater man anvÀnder till TV (video etc). SÀtter mig inte pÄ tvÀren eller nÄgot sÄdan. TÀnkte bara sammanstÀlla om det nu var sÄ att detta Àr ett generellt problem. Har inte hört talas om det alls sen den senaste mjukvaruuppdateringen :)

Har ljudet kopplat till TV via scart sÄ optisk kabel Àr inte med i min koppling. Jo, i guess. Men vill undvika en hög kontroller i knÀt nÀr jag kollar pÄ TV :P . Upplever du samma problem med ljudet?

LÄter som om du kanske hade lite brÄttom att koppla in scart-kabeln till utgÄng AV2 (EXT) istf AV1 (TV) pÄ boxens baksida. Ger exakt de symptom du beskriver! (Gjorde sjÀlv samma misstag nÀr jag först kopplade in min...)

Flytta kabeln till den nedre scart-utgÄngen och problemet bör vara löst.

Har en kÀnsla av att du har rÀtt :P MÄste ivÀg och kolla. IsÄfall har jag gjort bort mig

Postad 08 april 2008 - 13:42

Patriklind
  • Patriklind
  • Amatör

• 71 inlĂ€gg
  • 0
NÄgra frÄgor ang denna boxen:

#Hur snabb Àr den pÄ att byta kanal?

#Jag har en samsung m87 40" lcd tv och jag undrar om man kan fÄ boxen och tvn att samarbeta sÄ jag bara behöver en dosa? vet att det finns pÄ fjÀrren att vÀlja typ "STB" och sÄ.

#Hur mycket bÀttre blir bilden om man kör komponent istÀllet för scart?

Tack pÄ förhand!
/MVH
patrik

Postad 08 april 2008 - 17:12

Tompa123
  • Tompa123
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0
Bli inte arga nu, "Endast-denna-box-och-dess-fjÀrrkontroll-skall-diskuteras-hÀr"-tyckare. Denna frÄga Àr det mÄnga hÀr som vill ha svar pÄ. -GÄr det att föra över filmerna pÄ nÄgot annat sÀtt, Àn med komposit-utgÄngarna till datorn? JA, det gör det.

...Men kostar en del gör det....

Med en Scart-Komponentkabel och ett videoredigeringskort. Med sÄdana ingÄngar pÄ/till kortet kan man föra över inspelningarna frÄn boxen till datorn. Jag lÀnkar till ett redan ute pÄ marknaden och ett kommande som jag inte vet sÄ mycket om, mer Àn det som man kan lÀsa via lÀnken nedan. Det första Àr det som jag numera Àger och har testat det hela med. Det funkar.

LĂ€nkar:

Det jag har (Pro-varianten)

Kommer om nÄgra mÄnader(???)

Nog om detta(?), annars exploderar kanske nÄgon lÀsare av ilska snart...

Redigerat av Tompa123, 09 april 2008 - 23:11.

Postad 08 april 2008 - 17:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlĂ€gg
  • 0

Patriklind' date='Apr 8 2008, 14:42
NÄgra frÄgor ang denna boxen:

#Hur snabb Àr den pÄ att byta kanal?

LÄngsam. SjÀlv störs jag inte av att det segar lite. StÀnger du av buffringen av kanal du ser pÄ gÄr kanalbyten snabbare.

#Jag har en samsung m87 40" lcd tv och jag undrar om man kan fÄ boxen och tvn att samarbeta sÄ jag bara behöver en dosa? vet att det finns pÄ fjÀrren att vÀlja typ "STB" och sÄ.

Har sjÀlv en M87:a och du kan vÀl styra TV:ns ljud med box-fjÀrren, tror jag. Ett problem Àr dÀremot att TV:ns fjÀrr verkar störa boxen. Varje gÄng jag varit in i TV:ns meny slutar boxen svara pÄ signaler frÄn dess fjÀrrkontroll och mÄste startas om genom att göras strömlös i nÄgra minuter. HÀr hemma har vi en multifjÀrr, Logitech Harmony 525, som fungerar perfekt med bÄde TV och box.

#Hur mycket bÀttre blir bilden om man kör komponent istÀllet för scart?

De som testat har olika Äsikter. SjÀlv testade jag med en billig kabel och sÄg ingen skillnad. Förmodligen behöver du en riktigt bra kabel. Vi kör med en scart till hdmi-konverterare som skalar upp bilden till 720p, vilket ger en vÀldigt bra bild (med mina subjektiva ögon).

:)

Bli inte arga nu, "Endast-denna-box-och dess-fjÀrrkontroll-skall-diskuteras-hÀr"-tyckare. Denna frÄga Àr det mÄnga hÀr som vill ha svar pÄ. -GÄr det att föra över filmerna pÄ nÄgot annat sÀtt, Àn med komposit-utgÄngarna till datorn? JA, det gör det.

...Men dyrt blir det....

Med en Scart-Komponentkabel och ett videoredigeringskort. Med sÄdana ingÄngar pÄ/till kortet kan man föra över inspelningarna frÄn boxen till datorn. Dessa kort Àr inte billiga. Jag lÀnkar till ett redan ute pÄ marknaden och ett kommande som jag inte vet sÄ mycket om. Det första Àr det som jag numera Àger och har testat det hela med. Det funkar. Dock Àr det bara stereo som gÀller...

LĂ€nkar:

Det jag har (Pro-varianten)

Kommer om nÄgra mÄnader(???)

Nog om detta(?), annars exploderar kanske nÄgon lÀsare av ilska snart...

Med ökad risk för att uppröra nÄgon dristar jag mig till en frÄga. GÄr denna variant snabbare Àn att spela in med hjÀlp av dvd-inspelare? Eller Àr det fortfarande realtid som gÀller?

Redigerat av Mange36, 08 april 2008 - 17:18.

Postad 08 april 2008 - 17:27

Tompa123
  • Tompa123
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Med ökad risk för att uppröra nÄgon dristar jag mig till en frÄga. GÄr denna variant snabbare Àn att spela in med hjÀlp av dvd-inspelare? Eller Àr det fortfarande realtid som gÀller?

Realtid. "Capturing"...

Redigerat av Tompa123, 08 april 2008 - 21:43.

Postad 08 april 2008 - 21:50

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0
Boxen gÄtt sönder pga strömavbrott?

Har nÄgon rÄkat ut för att boxen bara blinkar regelbundet med tre röda lampor och i övrigt Àr död och omöjlig att fÄ kontakt med? Displayen Àr helt svart. Detta intrÀffade efter att vÄr jordfelsbrytare slagit ifrÄn (jag var inte hemma sjÀlv). Vi vet varför brytaren reagerade (vattenkokaren) men inga andra apparater har pÄverkats.

Jag har naturligtvis testat att bryta strömmen med bÄde strömbrytaren pÄ baksidan och hela nÀtkabeln, samt rÀknat till 20. Jag har Àven tagit ut abonnemangskortet osv. Ingenting hjÀper. Ska fÄ en fraktsedel av comhem, eftersom garantin fortfarande gÀller.

Men undrar bara hur det kan komma sig att boxen lÀgger av pga ett tillfÀlligt strömavbrott? :)

Postad 09 april 2008 - 06:43

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlĂ€gg
  • 0

Realtid. "Capturing"...

Ok. SÄ man fÄr det hela till datorns hÄrddisk istÀllet för endast till en DVD-skiva. Vill man spara allt pÄ hÄrddisk sÄ Àr det ju en bra metod. :)

Postad 09 april 2008 - 06:49

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon rÄkat ut för att boxen bara blinkar regelbundet med tre röda lampor och i övrigt Àr död och omöjlig att fÄ kontakt med? Displayen Àr helt svart. Detta intrÀffade efter att vÄr jordfelsbrytare slagit ifrÄn (jag var inte hemma sjÀlv). Vi vet varför brytaren reagerade (vattenkokaren) men inga andra apparater har pÄverkats.

Jag har naturligtvis testat att bryta strömmen med bÄde strömbrytaren pÄ baksidan och hela nÀtkabeln, samt rÀknat till 20. Jag har Àven tagit ut abonnemangskortet osv. Ingenting hjÀper. Ska fÄ en fraktsedel av comhem, eftersom garantin fortfarande gÀller.

Men undrar bara hur det kan komma sig att boxen lÀgger av pga ett tillfÀlligt strömavbrott? ;)

Är du sĂ€ker pĂ„ att det var vattenkokaren? En variant Ă€r ju att det var boxen som fick jordfelsbrytaren att slĂ„ av elen. Som du kanske sett i trĂ„den fick somliga av oss för nĂ„gon vecka sedan ett meddelande om komponentbyte. En komponent i boxen byttes för att förhindra framtida fel. Tre röda blinkande lampor var beskrivningen av symptomen pĂ„ vad som skulle kunna hĂ€nda om man inte bytte ut komponenten. Skönt att din box har garanti kvar. :)

Postad 09 april 2008 - 07:16

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Men undrar bara hur det kan komma sig att boxen lÀgger av pga ett tillfÀlligt strömavbrott? :)

NÀr köpte du boxen? CH har Äterkallat en hel del av deras PVR boxar för utbyte av tuner. Dessa var boxar sÄlda i feb-april 2007. Kan bara vara intressant och veta nÀr du köpt din

Postad 09 april 2008 - 10:56

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • AnvĂ€ndare

• 125 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som hade blockfestival under Champions League (TV6) igĂ„r? Jag undrar nĂ€rmast om det var dĂ„lig utsĂ€ndning överlag eller ett boxproblem. Kan inte komma ihĂ„g att jag sett nĂ„got liknande med den gamla boxen. Å andra sidan mĂ€rkte jag inga problem under förra veckans matcher sĂ„ man fĂ„r vĂ€l hoppas att det var tillfĂ€lligt. Problemen var klart mĂ€rkbara frĂ„n 3m pĂ„ en 42:a.

Redigerat av Unregistereda5463e9c, 09 april 2008 - 10:58.

Postad 09 april 2008 - 11:00

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • ForumrĂ€v

• 886 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon som hade blockfestival under Champions League (TV6) igĂ„r? Jag undrar nĂ€rmast om det var dĂ„lig utsĂ€ndning överlag eller ett boxproblem. Kan inte komma ihĂ„g att jag sett nĂ„got liknande med den gamla boxen. Å andra sidan mĂ€rkte jag inga problem under förra veckans matcher sĂ„ man fĂ„r vĂ€l hoppas att det var tillfĂ€lligt. Problemen var klart mĂ€rkbara frĂ„n 3m pĂ„ en 42:a.

DÄlig utsÀndning!

Har en helt annan box kopplad till en Pioneer 5080 och det var inte grannt direkt....

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 09 april 2008 - 11:00.

Postad 09 april 2008 - 11:12

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlĂ€gg
  • 0

Japp, dÄlig sÀndning, kan berÀtta att reprisen pÄ viasat sport 1 var i Ànnu sÀmre skick!

BÀst bild fÄr jag fÄ showtime pÄ mÄnga filmer. Som Àkta DVD.

Postad 09 april 2008 - 19:36

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • AnvĂ€ndare

• 125 inlĂ€gg
  • 0
Tack för hjÀlpen. Man blir lÀtt lite nojig nÀr man nyligen bytt box. Hoppas det ser bÀttre ut ikvÀll.

Redigerat av Unregistereda5463e9c, 09 april 2008 - 19:37.

Postad 09 april 2008 - 20:21

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0

NÀr köpte du boxen? CH har Äterkallat en hel del av deras PVR boxar för utbyte av tuner. Dessa var boxar sÄlda i feb-april 2007. Kan bara vara intressant och veta nÀr du köpt din

Jaha, dÀr ser man. Det var i februari 2007. Men den var i Kristinehamn för reparation redan i november 2007. DÄ var det stÀndiga hÀngningar sÄ fort man spolade eller pausade vid uppspelning. Och att den hackade nÀr tvÄ inspelningar gick samtidigt.
Jag har aldrig fÄtt nÄgon uppmaning att skicka in den. Kanske trodde comhem att Àven tunern byttes i november? Nu ska jag packa in den och gÄ till Icabutiken. Sen fÄr vi hoppas att de inte rensar hÄrddisken, som förra gÄngen...

Postad 10 april 2008 - 17:58

thomas65
  • thomas65
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Men undrar bara hur det kan komma sig att boxen lÀgger av pga ett tillfÀlligt strömavbrott? :D

RÄkade ut för samma sak för nÄgra veckor seŽn! Jag har skickat in boxen tidigare nÀr ComHem skulle byta komponent, sÄ det bör inte ha varit det felet... FelanmÀlde, skickade in och fick tillbaks efter ca. 4-5 dagar (+nÄgra dagar innan jag fick adresslapp till lÄdan). PÄ följesedeln stod att de hade uppdaterat mjukvaran(?). Allt inspelat kvar! BegÀrde och fick avdrag pÄ rÀkningen för de dagar jag inte kunde anvÀnda boxen!

Postad 15 april 2008 - 21:37

Cirkus
  • Cirkus
  • LĂ€rjunge

• 390 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem min Samsung DCB-P850Z som jag bestÀllt frÄn com hem igÄr.

Den verkar helt ok bortsett frÄn flÀktljudet som Àr oacceptabelt högt vid drift. Jag funderar starkt pÄ att lÀmna tillbaka boxen pÄ grund av detta om det Àr möjligt och köpa en flÀktlös Dreambox istÀllet. Som alternativ funderar jag pÄ att köpa en flÀkt med varvtalsregulering för att fÄ flÀkten att snurra lÄngsammare. Men det kÀnns inte helt rÀtt dÄ man fÄr anta att de flÀkten inte satts dit för att irritera anvÀndaren utan för att den faktiskt behövs.

Jag har dock en teori om varför flÀkten lÄter sÄ mycket och det Àr att den kanske inte Àr anpassad för boxar med olika komponenter. En del hÄrddiskar blir t.ex. vÀldigt varma vid drift medan den hÄrddisk som verkar sitta i mÄnga boxar enligt folk pÄ forumet Àr en sval disk som Àr sÀrskilt gjord för PVR-boxar och liknande.

HÄrddisken lÄter lite grann ocksÄ men det Àr mer det typiska lÄgfrekventa brummet/vibrationerna som vanliga 3.5" 7200 RPM-diskar alltid har i större eller mindre utstrÀckning. I mitt fall sprider sig vibrationerna i stereobÀnken och orsakar en del resonans. Jag provade att stÀlla boxen pÄ lite mjuk skumplast av den typen som ofta finns i kartonger för datorgrejer och det fick ner vibrationerna till nÀstan noll. Men flÀktsuset Àr kvar.

Det Àr helt otroligt att de har satt in en sÄ högljudd flÀkt i en sÄpass hÀr dyr apparat Àr tÀnkt att anvÀndas i vardagsrummet. Jag fick Àven hem min nya mediacenterdator igÄr och den lÄter betydligt mindre trots att den innehÄller en dualcore-processor, en hÄrddisk av liknande typ som i boxen, ett TV-kort m.m.

Cirkus

Postad 15 april 2008 - 22:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlĂ€gg
  • 0
I bÀnken till min gamla tjock-tv som hade 8mm tjocka hÀrdade glashyllor förankrade i den bakre foten, sÄ lÀt P850 inte speciellt mycket. I min nya TV-bÀnk frÄn IKEA sÄ fortplantar sig vibrationerna sÄ att boxen lÄter som en bandsÄg. StÄende pÄ ett stumt underlag sÄ lÄter nog de flesta P850 inte sÄ mycket.

En möjlighet att separera box och TV-bÀnk vibrationsmÀssigt kanske kan vara att skaffa fötter av sorbotan att sÀtta dit? :)

Postad 15 april 2008 - 23:05

sportmats
  • sportmats
  • LĂ€rjunge

• 349 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr helt otroligt att de har satt in en sÄ högljudd flÀkt i en sÄpass hÀr dyr apparat Àr tÀnkt att anvÀndas i vardagsrummet.

Har dem?? Den Àr inte alls högljudd förresten.
MÀrkligt hur sÄ mÄnga klagar pÄ flÀktljudet. Jag mÀrker det knappt frÄn min box och det lilla, lilla jag mÀrker ser jag snarare som ett positvt tecken att den fungerar. Begriper inte vad det Àr för gnÀllisar hÀr som inte verkar begripa att det mÄste vara en flÀkt i boxen för att den ska fungera överhuvudtaget och inte bli överhettad. MÄnga verkar ju kusligt överkÀnsliga. SpÀnn av lite va :)

Postad 15 april 2008 - 23:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlĂ€gg
  • 0
sportmats, jag gissar att du helt enkelt har ett rejÀlt stabilt underlag för din box.

Vad jag har erfarit efter att ha flyttat min box mellan tre olika TV-bÀnkar, sÄ har en och samma box lÄtit som en vindpust, en dammsugare och ett jetplan beroende pÄ material. StÄr den bara pÄ ett underlag som har lÀtt att vibrera sÄ kan den fÄ de döda att resa sig ur sina gravar.

En bÀnk bestÄende av staplade betongblock med en tvÄhundra kilos skiva av solid granit ovanpÄ skulle nog vara bÀsta möjliga underlag för den hÀr boxen. För oss som Àr begrÀnsade till IKEA:s utbud av billiga möbler av ihÄlig spÄnskiva Àr inte lyckan sÄdan.

Postad 16 april 2008 - 10:02

Cirkus
  • Cirkus
  • LĂ€rjunge

• 390 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr tvÄ olika komponenter i boxen som ger upphov till tvÄ helt olika ljud: HÄrddisken och flÀkten.

HÄrddisken ger precis som de flesta andra 7200 RPM 3.5" upphov till ett lÄgfrekvent brummande och ett susande ljud. Det Àr framförallt brummandet som kan orsaka problem eftersom det kan orsaka resonans i möbeln som boxen stÄr i. Det verkar finnas nÄgra olika knep för att bli av med resonansen. Det billigast och enklaste Àr att stÀlla boxen pÄ nÄgot mjukt underlag. Det Àr nog lÀmpligt att lÀgga en skiva pÄ det mjuka underlaget för att skapa luftspalt mellan boxen och underlaget för att undvika vÀrmeproblem.

Med rÀtt underlag/vibrationsdÀmpning bör det gÄ att isolera bort nÀstan all resonans frÄn hÄrddisken. Detta gÀller för övrigt alla apparater som har en vanlig hÄrddisk i sig. Det finns hÄrddiskar som ger upphov till mindre vibrationer men en dual tuner PVR-box stÀller höga krav pÄ prestanda pÄ hÄrddisken och det finns inte sÄ mÄnga sÄdana diskar att vÀlja pÄ.

FlÀktljudet dÀremot gÄr inte att ÄtgÀrda pÄ samma enkla sÀtt. Min box lÄter vÀldigt mycket och om er box inte gör det kan det inte rimligen sitta samma typ av flÀkt i den eller sÄ snurrar den inte lika snabbt. Den mÀngd luft som min flÀkt pressar ut ur boxen kommer obönhörligen att leda till ett vÀldigt högt susande ljud eftersom flÀkten bara Àr 60 mm stor. Jag hade lÀst om högt flÀktljud innan pÄ forumet men kunde inte förestÀlla mig att boxen körde flÀkten med sÄ högt varvtal. Att döma av de obefintliga vÀrmeproblemen verkar det vara overkill.

Men det kan förstÄs vara sÄ att flÀkten Àr monterad pÄ ett stÀlle som gör att nÄgon varm komponent inne i boxen inte blir ordentligt kyld om inte flÀkten drar ut rejÀlt med luft. Kanske Àr problemet sÄ enkelt att det behövs en rejÀl kylflÀns pÄ processorn. Kanske behövs det en heatpipe-lösning för att flytta vÀrmen nÀrmare flÀkten. I vilket fall som helst tycker jag inte att det Àr acceptabelt för en box 4000 kr-klassen att flÀkten skall behöva köra med sÄ högt varvtal. DÄ borde de gjort boxen högre och satt in en större flÀkt i stÀllet. Att gÄ upp till 80 mm flÀkt skulle göra oerhört mycket för ljudet dÄ dessa flÀktar kan flytta samma mÀngd luft med vÀldigt mycket lÀgre ljud.

Cirkus

Postad 16 april 2008 - 10:20

Tompa123
  • Tompa123
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Har dem?? Den Àr inte alls högljudd förresten.
MÀrkligt hur sÄ mÄnga klagar pÄ flÀktljudet. Jag mÀrker det knappt frÄn min box och det lilla, lilla jag mÀrker ser jag snarare som ett positvt tecken att den fungerar. Begriper inte vad det Àr för gnÀllisar hÀr som inte verkar begripa att det mÄste vara en flÀkt i boxen för att den ska fungera överhuvudtaget och inte bli överhettad. MÄnga verkar ju kusligt överkÀnsliga. SpÀnn av lite va :)

GnÀllisar? Jag inbillade mig att de hade bytt flÀkt pÄ min efter att haft den ivÀgskickad för tunerbyte. NÀ dÄ, det handlade om önsketÀnkande. Efter ett tag brummade den som fan igen. Egentligen skulle du fÄ en inspelning av fanskapet, sÄ skulle du nog Àndra uppfattning. Den dundrar sÄ att alla tysta avsnitt blir halvt förstörda. Var glad att din box inte lÄter sÄ mycket, men tro inte att ALLA Àr lika tysta som din.

Min box var ocksÄ tÀmligen tyst i början...

Redigerat av Tompa123, 16 april 2008 - 12:17.

Postad 17 april 2008 - 17:46

Peison
  • Peison
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Vilka Àr det som har fÄtt erbjudande att köpa boxen för 1:- om man tar medium i 24 mÄnader?
Är det bara dem som bor i ett Comhemhus som inte redan har nĂ„got abonnemang?

Postad 17 april 2008 - 19:02

Cirkus
  • Cirkus
  • LĂ€rjunge

• 390 inlĂ€gg
  • 0

Vilka Àr det som har fÄtt erbjudande att köpa boxen för 1:- om man tar medium i 24 mÄnader?
Är det bara dem som bor i ett Comhemhus som inte redan har nĂ„got abonnemang?

Nej, det Àr snarare de som redan har ett abonnemang dÀr bindningstiden har gÄtt ut och vÀljer att uppgradera det till Medium. Jag hade Small och fick erbjudandet nÀr jag loggade in pÄ "Mina tjÀnster" pÄ com hem. TÀnk dock pÄ att man inte fÄr 3 mÄnader gratis med detta erbjudande och man kan inte vÀlja fÀrg pÄ boxen utan mÄste ta den silvriga som com hem sÀljer.

Jag Ängrade mig innan boxen hade levererats dÀrför att jag insÄg att Medium mest Àr dÄliga kanaler. Jag bytte till Medium 8 favoriter för att inte missa ett par kanaler jag ville ha. DÄ fick jag ett Ànnu bÀttre erbjudande Àn PVR-box för 1995 kr, 3 mÄn gratis och 24 mÄn bindningstid. Efter lite velande och prutande slutade det med att jag fick betala betydligt mindre Àn 1995 kr. SÄ det gÄr uppenbarligen att förhandla/pruta med uppsÀgningsavdelningen pÄ com hem. Antar att de har fÄtt instruktioner att hÄlla kvar en som kund Àven om det innebÀr en lÀgre intÀkt frÄn början.

Jag kommer för övrigt att skicka tillbaka PVR-boxen till com hem. Den lÄter för mycket för att ha i vardagsrummet. Jag kommer att köra med den enkla Samsung-boxen frÄn com hem tills jag skaffar nÄgon annan PVR-box eller nöjer mig med att spela in analogt till min mediacenter-dator.

Cirkus

Redigerat av Cirkus, 17 april 2008 - 19:04.

Postad 17 april 2008 - 20:06

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
Trist att ni upplever att flÀkten stör. Har i Àrlighetens namn inte mÀrkt av flÀkten alls. Har inte speciellt stort vardagsrum, och min gnÀlliga sambo har inte nÀmnt nÄgot om det .VÄgar inte ta upp det fÄr dÄ gÄr hon igÄng, hypokondrikern hon Àr. SkÀmt Äsido. Skulle vara grymt intressant att höra ljudet ni beskriver. NÄgon tidigare jÀmförde brummandet med en stationÀr dator. LÄter insane. Om det inte Àr underlaget sÄ mÄste ni ju fÄtt ett dÄligt ex. :(

Postad 17 april 2008 - 20:33

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlĂ€gg
  • 0

Trist att ni upplever att flÀkten stör. Har i Àrlighetens namn inte mÀrkt av flÀkten alls. Har inte speciellt stort vardagsrum, och min gnÀlliga sambo har inte nÀmnt nÄgot om det .VÄgar inte ta upp det fÄr dÄ gÄr hon igÄng, hypokondrikern hon Àr. SkÀmt Äsido. Skulle vara grymt intressant att höra ljudet ni beskriver. NÄgon tidigare jÀmförde brummandet med en stationÀr dator. LÄter insane. Om det inte Àr underlaget sÄ mÄste ni ju fÄtt ett dÄligt ex. :(

Samma hÀr. Min box hörs inte alls frÄn soffan. Om jag sitter framme vid TV-skÄpet och micklar med sladdar eller liknande hör jag dock bÄde lite flÀktsus och hÄrddisk-brum.

Det verkar som om vissa har otur och fÄr en box med extremt ljudlig flÀkt.

Postad 18 april 2008 - 01:00

sportmats
  • sportmats
  • LĂ€rjunge

• 349 inlĂ€gg
  • 0

I bÀnken till min gamla tjock-tv som hade 8mm tjocka hÀrdade glashyllor förankrade i den bakre foten, sÄ lÀt P850 inte speciellt mycket. I min nya TV-bÀnk frÄn IKEA sÄ fortplantar sig vibrationerna sÄ att boxen lÄter som en bandsÄg. StÄende pÄ ett stumt underlag sÄ lÄter nog de flesta P850 inte sÄ mycket.

En möjlighet att separera box och TV-bÀnk vibrationsmÀssigt kanske kan vara att skaffa fötter av sorbotan att sÀtta dit? :(

Jag har en TV-bÀnk i trÀ frÄn IKEA. Jag har boxen pÄ den "nedre" vÄningen av bÀnken. Funkar hur bra som helst.

Postad 18 april 2008 - 11:48

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr onekligen mycket vibrationer som gÄr ner i fötterna pÄ den. Min lÄter heller inget nÀr jag sitter i soffan, eller den hörs men det Àr inte sÄ att det stör. NÀr jag sitter framför den sÄ lÄter den, men om jag lyfter upp den sÄ försvinner ljudet, sÄ i mitt fall Àr det vibrationerna som "lÄter". FlÀkten Àr bara ett svagt sus i jÀmförelse.

Postad 21 april 2008 - 08:03

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon rÄkat ut för att boxen bara blinkar regelbundet med tre röda lampor och i övrigt Àr död och omöjlig att fÄ kontakt med? Displayen Àr helt svart.

Nej, men i förra veckan fick jag ett brev frÄn Comhem dÀr dom ville att jag skulle skicka in boxen för att byta nÄgra komponenter. Om felet uppstod skulle det yttra sig exakt pÄ det sÀtt som du beskriver, skrev Comhem i sitt brev.
Har inte bestÀmt mig för om jag ska skicka in boxen Ànnu efterom den gÄtt som en klocka sen den sista uppdateringen.
Dels för att man blir helt utan digital-tv under en vecka och för att det kÀnns som att dom bara kommer att stÀlla till med nÄgonting. Hade dom dock erbjudit en ersÀttningsbox under tiden hade jag slagit till direkt.

Redigerat av Gandolf, 21 april 2008 - 08:04.

Postad 21 april 2008 - 17:09

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

• 61 inlĂ€gg
  • 0

Nej, men i förra veckan fick jag ett brev frÄn Comhem dÀr dom ville att jag skulle skicka in boxen för att byta nÄgra komponenter. Om felet uppstod skulle det yttra sig exakt pÄ det sÀtt som du beskriver, skrev Comhem i sitt brev.
Har inte bestÀmt mig för om jag ska skicka in boxen Ànnu efterom den gÄtt som en klocka sen den sista uppdateringen.
Dels för att man blir helt utan digital-tv under en vecka och för att det kÀnns som att dom bara kommer att stÀlla till med nÄgonting. Hade dom dock erbjudit en ersÀttningsbox under tiden hade jag slagit till direkt.

Fick ocksÄ detta brev och skickade boxen förra MÄndagen 14/4 och pÄ Torsdagen den 17 sÄ hade jag ett paket att hÀmta ut.

Tycker det var ovÀntat snabbt. MÀrker ingen skillnad pÄ min box dÄ den var OK nÀr jag skickade den.Det enda som försvann var min kanallista.

Man mÄste ju passa pÄ medan det Àr gratis. GÄr den sönder nÀr garantin gÄtt ut blir det vÀrre.

Redigerat av Rolandsson, 21 april 2008 - 17:10.

Postad 23 april 2008 - 20:11

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan upplysa mig om vilket externt tv-kort jag bör skaffa för att föra över material frÄn boxen till datorn? MÄste man ha ett tv-kort med scart-ingÄng (eller det kanske alla har, Àr inte sÄ insatt i detta)?

/Roffe99

Postad 23 april 2008 - 22:42

aegero
  • aegero
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0

Tycker det var ovÀntat snabbt. MÀrker ingen skillnad pÄ min box dÄ den var OK nÀr jag skickade den.Det enda som försvann var min kanallista.
Man mÄste ju passa pÄ medan det Àr gratis. GÄr den sönder nÀr garantin gÄtt ut blir det vÀrre.

Efter 12 dagar fick jag tillbaka boxen. En helt ny box. Och jag förstÄr nu att det inte var strömavbrottet som hade kvaddat den. Utan det var boxen sjÀlv som hade orsakat att min jordfelsbrytare slog ifrÄn...

Den nya verkar fungera likvÀrdigt med den som gick sönder. Möjligen Àr den en aning tystare.

Jag skulle absolut rekommendera alla att skicka in sina boxar om comhem tycker sÄ. DÄ har du i alla fall chansen att titta igenom alla inspelningar innan de försvinner...

Redigerat av aegero, 23 april 2008 - 22:43.

Postad 24 april 2008 - 06:28

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0

Det finns inget bÀst före-datum pÄ fraktsedeln men Anovo, företaget som stÄr för utskick och service pÄ boxarna, har satt in extra personal för att speeda upp bytet av tunern. Om du vÀntar med att skicka in den till, ja sÀg sommaren. SÄ kan de ha gÄtt tillbaka till sina vanliga rutiner (2-3 veckor).

Postad 25 april 2008 - 23:55

HÄkan_s
  • HĂ„kan_s
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga om inkoppling av 2st TV
Min gamla box skickade ut en avkodad signal via antennkabeln som jag anvÀnde pÄ min sovrums TV. Scart till plasman.
Denna box funkar tydligen inte pÄ det sÀttet utan bara okodade signaler passerar boxen via antennkabeln sÄ jag undrar om man kan köra Scart Ext1 till plasman och Ext2 till en extender?

Hur gör ni som har samma behov?

Postad 26 april 2008 - 00:02

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlĂ€gg
  • 0

Det finns inget bÀst före-datum pÄ fraktsedeln men Anovo, företaget som stÄr för utskick och service pÄ boxarna, har satt in extra personal för att speeda upp bytet av tunern. Om du vÀntar med att skicka in den till, ja sÀg sommaren. SÄ kan de ha gÄtt tillbaka till sina vanliga rutiner (2-3 veckor).

Det gick ruskigt snabbt för mig iaf, jag skicka in min box i fredags pÄ eftermiddagen, gick Ä hÀmta den onsdags morgon. SÄ som Cakanosta sa vÀnta inte Ä gör det sÄ fort som möjligt sÄ fÄr du den snabbt tillbaka nu, gör du det senare sÄ kommer det ta lÀngre tid nur din box nu pajjar.

Postad 26 april 2008 - 07:19

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlĂ€gg
  • 0

En frÄga om inkoppling av 2st TV
Min gamla box skickade ut en avkodad signal via antennkabeln som jag anvÀnde pÄ min sovrums TV. Scart till plasman.
Denna box funkar tydligen inte pÄ det sÀttet utan bara okodade signaler passerar boxen via antennkabeln sÄ jag undrar om man kan köra Scart Ext1 till plasman och Ext2 till en extender?

Det borde fungera. EXT2 skickar endast ut s-video-signaler (tror jag), alltsÄ nÄgot sÀmre kvalitet Àn EXT1, fast det kanske inte spelar nÄgon roll. Kopplar du in mottagnings-tv:n med en scart kanske du Àr tvungen att stÀlla dess scart-ingÄng pÄ s-video för att slippa fÄ svartvit bild.

Postad 26 april 2008 - 08:59

Cirkus
  • Cirkus
  • LĂ€rjunge

• 390 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som kan upplysa mig om vilket externt tv-kort jag bör skaffa för att föra över material frÄn boxen till datorn? MÄste man ha ett tv-kort med scart-ingÄng (eller det kanske alla har, Àr inte sÄ insatt i detta)?

/Roffe99

Jag rekommenderar dig att skaffa ett TV-kort frÄn Hauppauge (http://www.hauppauge.se/). De brukar fÄ bra recensioner jÀmfört med t.ex. Pinnacle som verkar har enorma problem med sin mjukvara.
BÀst Àr att skaffa ett kort med hÄrdvarukodning av MPEG2 eftersom det avlastar datorns processor och minskar risken för hack i bild och ljud. Om du med externt TV-kort menar USB sÄ rekommenderar Hauppauge WinTV-PVR-USB2. Jag har inte provat det sjÀlv men det har fÄtt bra recensioner och om jag sjÀlv skulle köpa ett externt TV-kort skulle det nog bli detta kort.

Det finns i princip inga TV-kort som har SCART-ingÄng. IstÀllet har de separat ingÄng för ljud (höger+vÀnster kanal) och bild. BildingÄngen Àr antingen kompositvideo eller S-video. Du behöver en adapter frÄn SCART till lösa kontakter för att koppla in pÄ TV-kortet. Ibland följer det med sÄdana adaptrar med TV-kortet, annars kan du köpa det billigt t.ex. pÄ Biltema.

/Cirkus

Postad 26 april 2008 - 09:09

Cirkus
  • Cirkus
  • LĂ€rjunge

• 390 inlĂ€gg
  • 0
Jag har lÀmnat tillbaka min Samsung DCB-P850Z till com hem nu och istÀllet köpt en Dreambox 600C. Dreamboxen var inte precis plug-and-play utan jag fick Àgna en hel kvÀll för att fÄ den att fungera med com hem. Men nu funkar det och jag Àr nöjd att jag bytte box. Dreamboxen Àr sÄ tyst sÄ tyst och blir inte sÀrskilt varm trots att den inte har nÄgon flÀkt.

Utan hÄrddisk i lÄter den inget alls och nu nÀr jag har stoppat i en liten 2.5" hÄrddisk i den lÄter den fortfarande vÀldigt mycket mindre Àn Samsung-boxen. Trots att denna hÄrddisk Àr ganska lÄngsam fungerar timeshift utmÀrkt och det gÄr att spola fram och tillbaka i en inspelning medan man hÄller pÄ och spelar in.

En annan fördel Àr att det gÄr att arkivera inspelade program pÄ datorn sÄ man slipper hÄlla pÄ och meckla med analog överföring och inspelning i realtid med TV-kort.

Dock har Dreambox 600C endast en tuner sÄ det gÄr inte att spela in en kanal och titta pÄ en annan. Det finns dyrare Dreamboxar som klarar detta men de Àr vÀldigt dyra och dessutom verkar en del av dem ha problem med att det blir för varma. IstÀllet kommer jag nog att skaffa ett DVB-C TV-kort till datorn och anvÀnda det som en andra tuner. Det skall gÄ att fÄ detta att fungera utan separat cardsplitter Àven om det tydligen Àr ganska krÄngligt.

Cirkus

Redigerat av Cirkus, 26 april 2008 - 09:10.

Postad 29 april 2008 - 10:51

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
MÄste bara kontra lite och skriva att jag Àr vÀldigt nöjd med min Samsung DCB-P850Z, framför allt efter det att jag satt i en 500 GB hÄrddisk.

Vad gÀller avtankningen sÄ kör jag realtid mot min DVD-brÀnnare via SCART vid behov, men med 500 GB sÄ kÀnns inte behovet sÄ stort för att brÀnna DVD som tidigare för att skaffa utrymme.

SÄg att hÄrddisken sitter i en ljuddÀmpande vagga, och med lite absorberande material pÄ ytan som den stÄr pÄ sÄ Àr ljudet frÄn spelaren ej noterbart vid normal volym (för mig).

De som har problem med att man tycker att vibrationerna frÄn hÄrddisken lÄter för mycket, skulle jag rekommendera att ni öppnar locket och slÀpper av lite pÄ dom fyra skruvarna som hÄller hÄrddisken pÄ plats. Det kan vara sÄ att dom dragit Ät dom för hÄrt vid monteringen och dÄ fÄr inte gummidÀmparna den effekt som Àr avsedd, utan dom för vibrationerna vidare till chassi't.

Postad 29 april 2008 - 10:57

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
Till skillnad frÄn mÄnga i den hÀr extremt lÄnga trÄden Àr jag grymt nöjd med boxen.

Finns det nÄgon FAQ för att hur man gÄr tillvÀga för att uppgradera hÄrddisken?

/Grebo

Postad 29 april 2008 - 11:01

Tompa123
  • Tompa123
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

MÄste bara kontra lite och skriva att jag Àr vÀldigt nöjd med min Samsung DCB-P850Z, framför allt efter det att jag satt i en 500 GB hÄrddisk.

Vad gÀller avtankningen sÄ kör jag realtid mot min DVD-brÀnnare via SCART vid behov, men med 500 GB sÄ kÀnns inte behovet sÄ stort för att brÀnna DVD som tidigare för att skaffa utrymme.

SÄg att hÄrddisken sitter i en ljuddÀmpande vagga, och med lite absorberande material pÄ ytan som den stÄr pÄ sÄ Àr ljudet frÄn spelaren ej noterbart vid normal volym (för mig).

De som har problem med att man tycker att vibrationerna frÄn hÄrddisken lÄter för mycket, skulle jag rekommendera att ni öppnar locket och slÀpper av lite pÄ dom fyra skruvarna som hÄller hÄrddisken pÄ plats. Det kan vara sÄ att dom dragit Ät dom för hÄrt vid monteringen och dÄ fÄr inte gummidÀmparna den effekt som Àr avsedd, utan dom för vibrationerna vidare till chassi't.

Nu Àr jag lat, borde kolla bakÄt. Jag ber om ursÀkt. Skall ivÀg. Vilket mÀrke Àr det pÄ hÄrddisken du satte in?

Redigerat av Tompa123, 29 april 2008 - 11:34.

Postad 29 april 2008 - 11:38

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

Jag rekommenderar dig att skaffa ett TV-kort frÄn Hauppauge (http://www.hauppauge.se/). De brukar fÄ bra recensioner jÀmfört med t.ex. Pinnacle som verkar har enorma problem med sin mjukvara.
BÀst Àr att skaffa ett kort med hÄrdvarukodning av MPEG2 eftersom det avlastar datorns processor och minskar risken för hack i bild och ljud. Om du med externt TV-kort menar USB sÄ rekommenderar Hauppauge WinTV-PVR-USB2. Jag har inte provat det sjÀlv men det har fÄtt bra recensioner och om jag sjÀlv skulle köpa ett externt TV-kort skulle det nog bli detta kort.

Det finns i princip inga TV-kort som har SCART-ingÄng. IstÀllet har de separat ingÄng för ljud (höger+vÀnster kanal) och bild. BildingÄngen Àr antingen kompositvideo eller S-video. Du behöver en adapter frÄn SCART till lösa kontakter för att koppla in pÄ TV-kortet. Ibland följer det med sÄdana adaptrar med TV-kortet, annars kan du köpa det billigt t.ex. pÄ Biltema.

/Cirkus

Tack för svaret, mycket bra! Har bestÀllt ett sÄdant kort nu sÄ jag fÄr rensat upp lite pÄ disken.
Jag hör för övrigt ocksÄ till de som Àr vÀldigt nöjd med boxen. Var missnöjd i början, har haft den snart tvÄ Är men efter den senaste uppdateringen fungerar den kanonbra. Enda saken jag verkligen saknar Àr att kunna tanka över med hjÀlp av usb-porten som faktiskt finns pÄ porten.

Postad 29 april 2008 - 20:44

pelle1
  • pelle1
  • ForumrĂ€v

• 582 inlĂ€gg
  • 0
jag har frÄgat detta innan, men jag frÄgar igen..

kan nÄgon göra en jÀmförelse mellan denna och hdboxen... jag vill veta hur stor skillnad det Àr pÄ scart och hdmi.. jag Àr trött pÄ att vÀnta npÄ nya hdboxen

Postad 30 april 2008 - 08:52

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

jag har frÄgat detta innan, men jag frÄgar igen..

kan nÄgon göra en jÀmförelse mellan denna och hdboxen... jag vill veta hur stor skillnad det Àr pÄ scart och hdmi.. jag Àr trött pÄ att vÀnta npÄ nya hdboxen

Jag gick frÄn HD-boxen till denna, just för att jag inte orkade vÀnta. Jag upplever ingen större kvalitetsförlust till min Sony 32" HD Ready tv (Jag kör SCART-Component kabel till min stÀrkare och sen HDMI dÀrifrÄn.), jÀmfört med Humax boxen, och om man ska vara Àrlig sÄ gÄr ju det mesta ut som SD i alla fall, och HD sÀndningarna Àr ju mer av kul grej karaktÀr just nu. Om man har en Full HD TV eller projektor sÄ kanske man upplever ett lyft med HD-boxen över HDMI?

Jag uppskattar sjÀlv mycket mer alla hÀrliga PVR funktioner och att en himmel ser ut som en himmel över att nÄgon gÄng kunna urskilja ett hÄrstrÄ i nÄgot bÀttre upplösning.

Postad 30 april 2008 - 09:12

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr jag lat, borde kolla bakÄt. Jag ber om ursÀkt. Skall ivÀg. Vilket mÀrke Àr det pÄ hÄrddisken du satte in?

Jag köpte den som stÄr omnÀmnd tidigare i trÄden B)

(Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A)

Jag kopierade över filerna frÄn den gamla HDn till datorn vid IDE-USB adapter, samtidigt som jag satte i den nya i PVR'n och kollade att den fungerade. Sedan flyttade jag över filerna frÄn datorn till den nya via samma IDE-USB2 adapter.
Tips! Flytta alla inspelningar till mappar pÄ den gamla hÄrddisken innan man börjar, sÄ Àr det enklare att flytta sakerna nÀr det Àr kopplat till datorn.
Det var lite kinkigt pÄ OSX, men gick förhÄllandevis smidigt, men det tar nÄgra timmar att flytta filerna, och skulle jag göra det igen skulle jag ha sett till att ha det i mappar frÄn början eftersom en del av filerna Àr "dolda" pÄ datorn nÀr man tittar default.

Postad 30 april 2008 - 16:15

Tompa123
  • Tompa123
  • ForumrĂ€v

• 524 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte den som stÄr omnÀmnd tidigare i trÄden :)

(Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630A)

Jag kopierade över filerna frÄn den gamla HDn till datorn vid IDE-USB adapter, samtidigt som jag satte i den nya i PVR'n och kollade att den fungerade. Sedan flyttade jag över filerna frÄn datorn till den nya via samma IDE-USB2 adapter.
Tips! Flytta alla inspelningar till mappar pÄ den gamla hÄrddisken innan man börjar, sÄ Àr det enklare att flytta sakerna nÀr det Àr kopplat till datorn.
Det var lite kinkigt pÄ OSX, men gick förhÄllandevis smidigt, men det tar nÄgra timmar att flytta filerna, och skulle jag göra det igen skulle jag ha sett till att ha det i mappar frÄn början eftersom en del av filerna Àr "dolda" pÄ datorn nÀr man tittar default.

Man tackar sÄ jÀttemycket. B)

Hehe, man kanske skulle "brÀda" herrn med en 750GB:are... :lol:

/Tilf. latoxen. B)

Redigerat av Tompa123, 01 maj 2008 - 00:25.

Postad 30 april 2008 - 16:28

pelle1
  • pelle1
  • ForumrĂ€v

• 582 inlĂ€gg
  • 0

Jag gick frÄn HD-boxen till denna, just för att jag inte orkade vÀnta. Jag upplever ingen större kvalitetsförlust till min Sony 32" HD Ready tv (Jag kör SCART-Component kabel till min stÀrkare och sen HDMI dÀrifrÄn.), jÀmfört med Humax boxen, och om man ska vara Àrlig sÄ gÄr ju det mesta ut som SD i alla fall, och HD sÀndningarna Àr ju mer av kul grej karaktÀr just nu. Om man har en Full HD TV eller projektor sÄ kanske man upplever ett lyft med HD-boxen över HDMI?

Jag uppskattar sjÀlv mycket mer alla hÀrliga PVR funktioner och att en himmel ser ut som en himmel över att nÄgon gÄng kunna urskilja ett hÄrstrÄ i nÄgot bÀttre upplösning.

jag Àr precis i den situationen du var i.... jag orkar inte vÀnta..

sen NÄR hdboxen kommer, sĂ„ har den vĂ€l 10323 fel de mĂ„ste rĂ€tta till... sĂ„som jag fattat det sĂ„ finns det inga stora problem lĂ€nger med den nuvarande pvr-boxen eller ?

Postad 30 april 2008 - 23:14

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

jag Àr precis i den situationen du var i.... jag orkar inte vÀnta..

sen NÄR hdboxen kommer, sĂ„ har den vĂ€l 10323 fel de mĂ„ste rĂ€tta till... sĂ„som jag fattat det sĂ„ finns det inga stora problem lĂ€nger med den nuvarande pvr-boxen eller ?

inga större i min bok;)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.